PDA

View Full Version : Wie afstraffen voor BHV?

Ambiorix
11 May 2005, 16:55
Wie moet er zéker electoraal afgestraft worden voor de BHV kwestie? en waarom?

Jan van den Berghe
11 May 2005, 16:58
Wie moet er zéker electoraal afgestraft worden voor de BHV kwestie? en waarom?

Eigenlijk moet de SP.a in de eerste plaats afgestraft worden, omdat die partij een huichelachtig spelletje speelt.

Patriot!
11 May 2005, 16:59
De flaminganten!!!!

garfield
11 May 2005, 17:03
zonder twijfel de vld , zelfs de spa en spirit hebben meer vlaamsgevoel in deze zaak

Supe®Staaf
11 May 2005, 17:07
De N-VA moet eraan.
Vlaams spierballenrollen vanop het CD&V-schootje maar als het te warm wordt, zich vastklampen aan de revers van de tsjeven om toch maar hun postje te vrijwaren. Dat heten ze dan 'Vlaams wegen' op de besluitvorming. :rofl:

Flandriar
11 May 2005, 17:09
Zonder twijfel de vLD. Dat belgicisten de n-va zouden willen afstraffen is het mooiste compliment dat de partij hier kan krijgen.

PAJOT
11 May 2005, 17:10
Idem NV-A, maar aangezien die toch door de CD&V geressorbeerd zijn : CD&V.

N-VA
11 May 2005, 17:15
SP.A en VLD

Raf
11 May 2005, 17:24
Het VB.

Ambiorix
11 May 2005, 17:26
Het VB.
:-)

graag wat uitleg bij jouw merkwaardige keuze?

Fieseler
11 May 2005, 17:31
:-)

graag wat uitleg bij jouw merkwaardige keuze?

Tja dat is toch duidelijk zeg...

Kijk: Het VB is tegen het koningshuis en dus tegen opus dei
Opus dei van hun kant verklaren en belijden openlijk dat homo's ziekelijke perverselingen zijn

Oeps...iets klopt niet in deze redenering....euh....

Ik probeer opnieuw:
Straf Rafke is voor het koningshuis...het koningshuis(den taaien voorop) is tegen het VB...straf Rafke is tegen het VB...dus steunt Rafke opus dei...die zeggen op hun beurt dat homo's ziekelijke perverselingen zijn...

Oeps...dit klopt ook weer niet....euh...

tja...kweenie Z&G....:oops:

Griffin
11 May 2005, 17:35
Het VB.

Idd. :)

Raf
11 May 2005, 17:38
En je zal ook nooit weten...

Calle
11 May 2005, 18:43

Het is toch simpel.

Een ambtenaar gaat toch niet onder zijn eigen duiven schieten zeker ?

predator
11 May 2005, 18:48
NV-A, maar aangezien die toch maar dansen op de maat van de CD&V geressorbeerd zijn : CD&V.

Tsjeven : huichelaars !

NV-A : apen op een stokske.

slegie
11 May 2005, 18:53
VLD maar ook de SP.a moeten zwaar gestraft worden voor hun egoistisch houding.Hun ministerpostjes en het premierschap hebben voorrang op principes en toepassing van de grondwet.

Ik voel me als vlaming dan ook beledigd en bedrogen door die 2 partijen.

Het is gewoon schandalig wat nu gebeurt weer in dit land.

Laat dit het einde zijn van België want ik en vele vlamingen onder ons hebben er genoeg van, van die waalse overheersing.

België splitsen is nu de enige oplossing!!!!

Patriot!
11 May 2005, 18:58
De flaminganten nu afstraffen! Zij zijn waarlijk de schuld van alles!!! :x :x :x

ancapa
11 May 2005, 19:01
De flaminganten!!!!

de Pest Voor Vlaanderen en de MeRde à la flandre !

Maxime_Penen
11 May 2005, 19:03
*diepe zucht*

Ik ben al dat B.U.B.-gezeik *kotsbeu*. De schuld bij de Vlamingen? De schuld? Ik snap in de verste verten niet hoe je het ook maar uit uw strot krijgt geduwd. Is de correcte toepassing van de Grondwet vragen tegenwoordig al een grond om iemand de zwarte piet toe te schuiven?

Proper mannen bij B.U.B., blijkbaar is de Grondwet iets waar je een beetje naar goeddunken mee kan omgaan, dat je kan omzeilen of waarmee ge uw gat afveegt.

Allerhoogste B.U.B.-goden, enlighten this ignoramus... *zucht*

ancapa
11 May 2005, 19:03
Het VB.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

ancapa
11 May 2005, 19:06
De flaminganten nu afstraffen! Zij zijn waarlijk de schuld van alles!!! :x :x :x

heeft het geregend vandaag :-(

Verraders Leugenaars Doetjes

Supe®Staaf
11 May 2005, 20:15
*diepe zucht*

Ik ben al dat B.U.B.-gezeik *kotsbeu*. De schuld bij de Vlamingen? De schuld? Ik snap in de verste verten niet hoe je het ook maar uit uw strot krijgt geduwd. Is de correcte toepassing van de Grondwet vragen tegenwoordig al een grond om iemand de zwarte piet toe te schuiven?

Proper mannen bij B.U.B., blijkbaar is de Grondwet iets waar je een beetje naar goeddunken mee kan omgaan, dat je kan omzeilen of waarmee ge uw gat afveegt.

De BUB heeft gelijk.
De schuld ligt bij de Vlaamse partijen die in de Vlaamse regering en parlement zetelen.

Die rolden communautair de Vlaamse spierballen (om het VB vliegen af te vangen) maar 't blijkt achteraf dat ze in die materie niet bevoegd zijn.
Zit ik hierin fout?
Dan restte hen een veel simpeler optie. Als B-H-V niet grondwettelijk is, dan hoefde de toepassing van de grondwet niet 'gevraagd' en zelfs niet gestemd te worden, doch onverwijld worden toegepast.
Desnoods naar de rechtbank om toepassing van de wet af te dwingen.

Maar al die partijen, N-VA p kop, verkozen zichzelf voor joker te zetten, hun eigen voorstel af te schieten, en compensaties te gaan bieden voor het toepassen van een wet! Geen wonder dat de franstaligen aan zulke kiekens een schop voor hun domme Vlaamse kloten gaven, en met onmogelijke voorstellen voor de pinnen kwamen.

Hans1
11 May 2005, 21:36
*diepe zucht*

In de grondwet, noch in het arrest van het Arbitragehof staat dat BHV moet gesplitst worden. Wees nu eindelijk eens 2 minuten eerlijk.

Eén Brabantse of Belgische kieskring is ook een oplossing en veel democratischer want dan kunnen alle Belgen of alle Brabanders voor alle Belgische partijen stemmen, naar keuze.

muys
11 May 2005, 21:37
In de grondwet, noch in het arrest van het Arbitragehof staat dat BHV moet gesplitst worden. Wees nu eindelijk eens 2 minuten eerlijk.

Eén Brabantse of Belgische kieskring is ook een oplossing en veel democratischer want dan kunnen alle Belgen of alle Brabanders voor alle Belgische partijen stemmen, naar keuze.

spijtig voor u zijn die zogenaamde oplossingen ook ongrondwettelijk

Doffer
11 May 2005, 21:42
Het VB

(Waarom staan deze niet in de pol?) Of vinden de (wie noemde ze ooit mestkevers?) VBers dat hen geen enkele schuld treft?

camaris
11 May 2005, 21:44
Maar al die partijen, N-VA p kop, verkozen zichzelf voor joker te zetten, hun eigen voorstel af te schieten, en compensaties te gaan bieden voor het toepassen van een wet! Geen wonder dat de franstaligen aan zulke kiekens een schop voor hun domme Vlaamse kloten gaven, en met onmogelijke voorstellen voor de pinnen kwamen.
Waar N-VA zijn eigen voorstel afgeschoten heeft en zelfs compensaties is gaan bieden heb ik toch gemist... Misschien enige opheldering?

Ambiorix
11 May 2005, 21:44
Het VB

(Waarom staan deze niet in de pol?) Of vinden de (wie noemde ze ooit mestkevers?) VBers dat hen geen enkele schuld treft?
hoezo niet in de poll

kheb alle partijen erbij gezet hoor

Supe®Staaf
11 May 2005, 21:46
Het VB

(Waarom staan deze niet in de pol?) Of vinden de (wie noemde ze ooit mestkevers?) VBers dat hen geen enkele schuld treft?Leg dateens uit?
Ik ben benieuwd hoe jij de 'schuld' in de schoenen van het VB kan schuiven.
Ik zoek al heel de namiddag naar een mogelijkheid, maar 't valt niet mee gezien ze in de oppositie zaten, geen regeerakkoord tekenden, uitgesloten waren van regeerdeelname,.......

muys
11 May 2005, 21:48
Leg dateens uit?
Ik ben benieuwd hoe jij de 'schuld' in de schoenen van het VB kan schuiven.
Ik zoek al heel de namiddag naar een mogelijkheid, maar 't valt niet mee gezien ze in de oppositie zaten, geen regeerakkoord tekenden, uitgesloten waren van regeerdeelname,.......

inderdaad, je kan tegen het vb zijn maar je bent wel al redelijk extreem bezig wanneer je hen ook al de schuld gaat geven voor het niet splitsen van bhv

of hoe haat iemand logica kan aantasten

Hans1
11 May 2005, 21:49

Dan veranderen we gewoon de grondwet.

Supe®Staaf
11 May 2005, 21:53
Waar N-VA zijn eigen voorstel afgeschoten heeft en zelfs compensaties is gaan bieden heb ik toch gemist... Misschien enige opheldering?Het VB heeft het identieke voorstel van de meerderheidspartijen bij hoogdringendheid (= zoiets als onverwijld) ter stemming aangeboden.
De regerende partijen, waaronder N-VA, hebben dit paniekerig afgeschoten:
Parallel met deze onderhandelingsprocedure nam de Kamer gisteren een aantal wetsvoorstellen in overweging die het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde willen splitsen. Het Vlaams Blok wilde hierbij een nummertje opvoeren. De partij kopieerde het wetsvoorstel van de Vlaamse regeringspartijen en vroeg de hoogdringende behandeling. Volgens Blok-fractieleider Gerolf Annemans was zo'n aanpak conform met de Vlaamse eis, opgenomen in het regeerakkoord, om Brussel-Halle-Vilvoorde ,,onverwijld'' te splitsen.

muys
11 May 2005, 21:55

zo kun je natuurlijk alles uitleggen

Jazeker
11 May 2005, 22:00
Tja dat is toch duidelijk zeg...

Kijk: Het VB is tegen het koningshuis en dus tegen opus dei
Opus dei van hun kant verklaren en belijden openlijk dat homo's ziekelijke perverselingen zijn

Oeps...iets klopt niet in deze redenering....euh....

Ik probeer opnieuw:
Straf Rafke is voor het koningshuis...het koningshuis(den taaien voorop) is tegen het VB...straf Rafke is tegen het VB...dus steunt Rafke opus dei...die zeggen op hun beurt dat homo's ziekelijke perverselingen zijn...

Oeps...dit klopt ook weer niet....euh...

:rofl:

camaris
11 May 2005, 22:00
Het VB heeft het identieke voorstel van de meerderheidspartijen bij hoogdringendheid (= zoiets als onverwijld) ter stemming aangeboden.
De regerende partijen, waaronder N-VA, hebben dit paniekerig afgeschoten:

En het aanbieden van compensaties door N-VA...?

sfbtkm2
11 May 2005, 22:02

Het BUB stelt voor, we maken het Arbitragehof onbevoegd om via Art 10, 11 te toetsten aan de kieswetgeving.;-)
Probleem opgelost!

Ambiorix
11 May 2005, 22:07
tja, ik vind het even nuttig om Groen als schuldige aan te duiden weet je..

Fieseler, :-) grappig bericht

Supe®Staaf
11 May 2005, 22:09
En het aanbieden van compensaties door N-VA...?
Aanbieden is misschien niet rechtstreeks gebeurd, doch door het eigen compensatieloze voorstel af te schieten, verklaarden ze zich er impliciet akkoord mee dat er over B-H-V onderhandeld werd, wat met zekerheid compensaties of 'een prijs' zou inhouden. Een logica die ook reeds weken door de premier vooropgesteld werd.

Patriot!
11 May 2005, 22:21

Als de GW niet mag worden aangepast, zwijgt ge maar over uw republiekske want da's ook ongrondwettelijk!!

muys
11 May 2005, 22:25
Als de GW niet mag worden aangepast, zwijgt ge maar over uw republiekske want da's ook ongrondwettelijk!!

uiteraard, kent gij dan 1 staat die haar eigen ontbinding wettelijk geregeld heeft

bovendien moet de belgische grondwet niet worden gewijzigd daarvoor maar gewoon afgeschaft worden

luc broes
11 May 2005, 22:42
De N-VA moet eraan.
Vlaams spierballenrollen vanop het CD&V-schootje maar als het te warm wordt, zich vastklampen aan de revers van de tsjeven om toch maar hun postje te vrijwaren. Dat heten ze dan 'Vlaams wegen' op de besluitvorming.
Als VBer zeg ik: Bart DW heeft zijn best gedaan en niet vals gespeeld zoals VLD en SPA.
Jammer genoeg kon ik ze niet alle twee aanstippen.

En als we raad krijgen van goede Belgen, dan weten we wat ons te doen staat.

Godfried
11 May 2005, 22:47
Euhm... de grootste schuldigen ontbreken wel in het lijstje: de koning, het fdf, de ps, de cdh, de mr, le soir, la liber belgik,...

Als er iemand de schuld te geven is van het teloorgaan van de belgische constructie, dan zijn het de walen wel. Zij zitten niets in met het ten val brengen van de belgische regering. Maar de Vlamingen beginnen al te kruipen bij de gedachte. Want ja, de volgende keer haalt de anti-VB junta nog minder stemmen.

Patriot!
11 May 2005, 23:09
De flaminganten moeten gestraft worden voor deze ziekelijke vaudeville!

gewoon
11 May 2005, 23:49
Patrioteke, problemen met Alzheimer?
Buiten het woord "flaminganten" komt er niet veel uit he!

Seba
12 May 2005, 00:11

het zijn nochthans uw Franstalige Belgicistische vrienden die er weer voor gezorgd hebben dat het Vlaamse radicalisme zal toenemen en zo België verder uit elkaar drijft.

Gun
12 May 2005, 00:12
zonder twijfel de vld , zelfs de spa en spirit hebben meer vlaamsgevoel in deze zaakJuist, Verhofstad wil gewoon zijn post behouden

stab
12 May 2005, 06:14
Chapeau - een heel klein beetje - voor spirit.
Spirit durft wel ingaan tegen zijn kartelgenoot en Steve Stunt.
Gaan n-va en cd&v verder blijven regeren in de Vlaamse Regering met partners die hun woord verloochend hebben?
Met partners die het Vlaams regeerakkoord aan hun voeten hebben gelapt?
Dat de tsjeven wel enkele farizeïsche nepargumenten zullen vinden om in deze regering te blijven, daar twijfel ik niet aan.
Maar mss kan n-va het voorbeeld van spirit volgen en voor een keer werkelijk 'wegen op hun kartelgenoot'?
Of gaan ze gewoon verder met de order van de dag?
Gaan wij nu zien dat
de omzendbrief van Peeters idd toegepast gaat worden?
de faciliteiten restrictiever opgevolgd?
het Franstalig onderwijs in de Vlaamse Rand meer - echt - gecontroleerd?
een Vlaams huisvestingsbeleid in de Rand gestimuleerd?
enz.
enz.
Welke drogredenen gaat n-va gebruiken om de afwezigheid van een echt Vlaams beleid te camoufleren?

Pollebru
12 May 2005, 06:25
spirit heeft gewoon een spelletje gespeeld en dat kwam goed uit voor de onderhandelaars
Vandaar de drie kussen voor onkelinkske van lambert.

VLAANDEREN VERRADEN DOOR spaaaa en (v)ld

Ambiorix
12 May 2005, 06:41
Chapeau - een heel klein beetje - voor spirit.
Spirit durft wel ingaan tegen zijn kartelgenoot en Steve Stunt.

weet je wat ik heb gehoord (natuurlijk geruchten maar kom)?

Dat zelfs Steve Stevaart BHV gesplitst wil zien, maar dat niet luidop durft te zeggen; Oplossing? Spirit kan nog wel ergens van pas komen! Via Spirit kan hij zijn kartel toch nog een "Vlaamse" reflex tonen, want Spirit kan zonder scrupules pleiten voor zulke splitsing.

Verder, voor diegenen die zeggen dat de koning, de Walen, etc. schuld treft: dat is NIET waar, wij Vlamingen zijn te tam om in te gaan tegen de ongelooflijk onredelijke eisen van de frankofonen. De grondwet is voor hen niets waard, het eigen gelijk halen des te meer. En Verhofstadt en zijn kliek knikken braafjes ja.

luc broes
12 May 2005, 08:38
De BUB heeft gelijk.
De schuld ligt bij de Vlaamse partijen die in de Vlaamse regering en parlement zetelen.
Die rolden communautair de Vlaamse spierballen (om het VB vliegen af te vangen) maar 't blijkt achteraf dat ze in die materie niet bevoegd zijn.
Zit ik hierin fout?
Dan restte hen een veel simpeler optie. Als B-H-V niet grondwettelijk is, dan hoefde de toepassing van de grondwet niet 'gevraagd' en zelfs niet gestemd te worden, doch onverwijld worden toegepast.
Wat een klucht BUB met 0.1% van de stemmen heeft gelijk. Die worden volgende verkiezingen zeker de grootste partij,van het land.

Maar het is juist in ons Belgisch wangedrocht is de Vlaamse regering niet bevoegd om een maatregel te treffen in het Vlaamse Halle en Vilvoorde. Daarvoor moeten de Frankofonen (een minderheid in dit land) hun toelating geven, maar ze zeggen NON.

BHV splitsen zonder betalen, en indien niet mogelijk dan alles splitsen.

luc broes
12 May 2005, 08:42
Welke drogredenen gaat n-va gebruiken om de afwezigheid van een echt Vlaams beleid te camoufleren?
FOUT!
Welke drogredenen gaan VLD-SPA-CD&V gebruiken om de afwezigheid van een echt Vlaams beleid te camoufleren

BCD
12 May 2005, 10:04
Eerst en vooral wens ik duidelijk te stellen dat ik gelukkig ben met het mislukken van de onderhandelingen over BHV en het een zeer spijtige zaak vind nog een paar jaar met deze regering opgescheept te zitten.

Maar ik heb VB gekozen.
Zij hebben er onrechtstreeks voor gezorgd dat de regering niet gevallen is. Mocht het VB niet zo groot zijn, dan had Di Rupo allang de VLD laten zitten wees daar maar zeker van.
Anderzijds zorgt VB nooit voor een oplossing, daardoor is een absolute meerderheid van het VB een nog slechtere zaak. Dus is het beter dat het VB stukken kleiner wordt, waardoor partijen de crisis niet vermijden of uitlokken in functie van het VB.

BCD
12 May 2005, 10:05
Mag ik daar even een woordje uitleg over hebben? Uw stelling is me niet erg duidelijk

eigeeltje
12 May 2005, 10:20
uiteraard, kent gij dan 1 staat die haar eigen ontbinding wettelijk geregeld heeft

bovendien moet de belgische grondwet niet worden gewijzigd daarvoor maar gewoon afgeschaft worden
Als ik me niet vergis tjechiëslowakije

luc broes
12 May 2005, 10:31
Maar ik heb VB gekozen...
Zij hebben er onrechtstreeks voor gezorgd dat de regering niet gevallen is. Mocht het VB niet zo groot zijn, dan had Di Rupo allang de VLD laten zitten wees daar maar zeker van.
Anderzijds zorgt VB nooit voor een oplossing, daardoor is een absolute meerderheid van het VB een nog slechtere zaak. Dus is het beter dat het VB stukken kleiner wordt, waardoor partijen de crisis niet vermijden of uitlokken in functie van het VB.
Man, jij moet dringend naar de dokter!

BCD
12 May 2005, 10:37
Man, jij moet dringend naar de dokter!
Je moet maar eens leren dingen weerleggen, dan zouden de mensen misschien bereid zijn uw ernstig te nemen.

luc broes
12 May 2005, 10:52
Je moet maar eens leren dingen weerleggen, dan zouden de mensen misschien bereid zijn uw ernstig te nemen.
Wel, lees eens je eigen tekst:
"Maar ik heb VB gekozen.....beter dat het VB stukken kleiner wordt"
---------------------------------------------

Ik kies ook VB ...omdat het beter is dat het VB stukken groter wordt.

Naar mijn bescheiden mening zullen 'de mensen' bereid zijn mijn keuze ernstig te nemen, maar uw keuze niet.

BCD
12 May 2005, 10:54
Wel, lees eens je eigen tekst:
"Maar ik heb VB gekozen.....beter dat het VB stukken kleiner wordt"
---------------------------------------------

Ik kies ook VB ...omdat het beter is dat het VB stukken groter wordt.

Naar mijn bescheiden mening zullen 'de mensen' bereid zijn mijn keuze ernstig te nemen, maar uw keuze niet. jongen toch, eens een debatje leren volgen hé. In bovenstaabnde poll heb ik VB gekozen en de poll luid welke partij moet afgestraft worden

muys
12 May 2005, 10:59
Mag ik daar even een woordje uitleg over hebben? Uw stelling is me niet erg duidelijk

het instellen van een branbantse kieskring is duidelijk ongrondwettelijk gezien een provincie niet over verschillende gewesten mag vallen, daarom dat brabant dan ook gesplitst werd

muys
12 May 2005, 11:01
Eerst en vooral wens ik duidelijk te stellen dat ik gelukkig ben met het mislukken van de onderhandelingen over BHV en het een zeer spijtige zaak vind nog een paar jaar met deze regering opgescheept te zitten.

Maar ik heb VB gekozen.

met dezelfde redenering kun je dan ook gaan zeggen dat alle vlaamse partijen behalve het VB schuldig zijn gezien zij door het in stand houden van het cordon de door u beschreven situatie in stand houden. dit is gewoon een cirkelredenering

luc broes
12 May 2005, 11:06
jongen toch, eens een debatje leren volgen hé. In bovenstaabnde poll heb ik VB gekozen en de poll luid welke partij moet afgestraft worden
BCD, ik beken nederig fout. Ik heb mij grandioos vergist.

Maxime_Penen
12 May 2005, 12:18

Excuseer? In de G.W. staat een duidelijk territorialiteitsbeginsel opgenomen. Het Arbitragehof heeft in een arrest van 26 mei 2003 het volgende gezegd:
"B.9.5. Door de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde te handhaven , behandelt de wetgever de kandidaten van de provincie Vlaams-Brabant op een andere wijze dan de kandidaten van de andere provincies vermits, enerzijds, zij die kandidaat zijn in de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde in concurrentie moeten treden met kandidaten die elders dan in die provincie kandideren, en, anderzijds, zij die kandideren in de kieskring Leuven niet op dezelfde wijze worden behandeld als zij die kandideren in de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde."

... dan zegt het Hof inderdaad dat het niet aan haar toekomt om de exacte modaliteiten van de oplossing uit te werken. Maar het Hof zegt wel:

"... Om die redenen kan worden aanvaard dat de door de bestreden wet gemaakte indeling in kieskringen behouden blijft gedurende de door artikel 65 van de Grondwet bepaalde termijn van vier jaar die aanvangt op het in artikel 105 van de G.W. bepaalde ogenblik (m.a.w. de kieskring kan slechts behouden blijven tot eind mei 2007, 2003 + 4 = 2007)

Hmm... wel, wat nu? :)

Dit is de link naar het arrest, van de site van het Arbitragehof. Ik kan het niet aanhechten omdat het te groot is.

http://www.arbitrage.be/public/n/2003/2003-073n.pdf

HerrUU
12 May 2005, 12:37
zonder twijfel zouden de walen in heel deze zaak afgestraft moeten worden. Is het immers niet de halstarrige houding van de PS die heel de zaak ten gronde heeft gericht van in het begin? Was het niet van in het begin duidelijk dat BHV nooit gesplitst zou worden tenzij men België ineens mee splitste?

Plaats daarnaast een bende halve jeanetten die zichzelf Vlaams toppolitieker noemen en je weet dat we de slag sowieso verloren hebben.

Intriest voor de Vlaamse kiezers die weeral in hun hemd werden gezet.

luc broes
12 May 2005, 17:57
zonder twijfel zouden de walen in heel deze zaak afgestraft moeten worden. Is het immers niet de halstarrige houding van de PS die heel de zaak ten gronde heeft gericht van in het begin? Was het niet van in het begin duidelijk dat BHV nooit gesplitst zou worden tenzij men België ineens mee splitste?
Plaats daarnaast een bende halve jeanetten die zichzelf Vlaams toppolitieker noemen en je weet dat we de slag sowieso verloren hebben.
Intriest voor de Vlaamse kiezers die weeral in hun hemd werden gezet.
Niet de Walen, maar de 'Vlaamse' politici die het zover laten komen moeten afgestraft worden.

Maxime_Penen
12 May 2005, 18:11
Niet de Walen, maar de 'Vlaamse' politici die het zover laten komen moeten afgestraft worden.

Absoluut... Je kan de Walen moeilijk verwijten dat ze op hun strepen gaan staan hé. De Walen vormen front. De Vlaamse politici zijn een bende badsponsen bijeen.

Knuppel
12 May 2005, 18:20
Wie KUNNEN we hiervoor afstraffen af en hoe?:twisted:

http://www.politics.be/cartoons/thumb/2206.jpg

PieterP
12 May 2005, 18:22
Afstraffen?

Laat ons in eigen boezem kijken.
Als Vlamingen hebben we ons als lompe boeren gedragen tov de franstaligen.

en Verhofstadt heeft hiervan misbruik gemaakt.

William
12 May 2005, 18:24

In godsnaam wordt eens volwassen.
Omdat de Vlamingen vragen wat het Grondwettelijk Hof (lees: Arbitragehof) eist, zijn wij ziekelijke mensen die onmogelijke dingen vragen?
Ligt Absurdistan ver van hier??

William
12 May 2005, 18:30

Jeezes, ben jij nu werkelijk zo debiel of hoe zit dat?
Het Grondwettelijk Hof vraagt dringend een oplossing voor de illegale praktijken die zich plaatsvinden in het arrondissement B-H-V waarbij franstaligen stemmen kunnen ronselen diep in vlaanderen. De meest voor de hand liggende oplossing is de splitsing want alle andere opties druisen in tegen de grondwet..
.. zegt deze simpele dan, wel dan wijzigen we de grondwet maar.... grapjas!

Weet je wat schaf het Grondwettelijk Hof af via de grondwet zodat ze geen hinderpalen meer kunnen vormen. En weet je wat, nu dat je toch bezig bent kan je eveneens de Raad van Sate afschaffen zodat ze geen administratieve besluiten meer kunnen vernietigingen zodat ze ook geen brokken meer vormen op je o zo egaal Belgisch weggetje. En waarom ook niet de Hof van Cassatie en rechtbanken van eerste aanleg, máár natuurlijk mogen we de hoven van Beroep niet afschaffen hé, ah ja wie kan anders nog de grootste partij van het land veroordelen tot criminelen??
Ook de lef voor de monarchie af te schaffen?

Ik heb al véél gehoord en gezien de laatste weken en dagen maar ik heb toch nog steeds dát fatsoen om te zeggen dat een grondwet geen rol WC-papier is hé!

Raven
12 May 2005, 18:33
Sp-a, Vld & Cd&v/n-va

luke dierick
12 May 2005, 18:54

Ik denk er anders over. De "zussen" dienen afgestraft. Weet niet wie dat is? Zussen betekent "zakken-unie, union des sacs", letterlijke nederlandse vertaling van BUB, belg komt van bolger (keltisch), betekent "zak".
Graag gedaan,
Luke

Haider
12 May 2005, 19:07
Ik denk er anders over. De "zussen" dienen afgestraft. Weet niet wie dat is? Zussen betekent "zakken-unie, union des sacs", letterlijke nederlandse vertaling van BUB, belg komt van bolger (keltisch), betekent "zak".
Graag gedaan,
Luke

:lol: :lol: :lol: :lol: bangelijk!

Gertj3
12 May 2005, 19:10
SP.A en VLD

Grapjas als je toch zo ziek word van ons e waarom laat je dan uw regering niet vallen ?

als je toch vind dat wij verraad en vertrouwingsbreuk plegen vorm dan een regering met Groen e

zal u misschien voor jullie partij beter zijn om nog wat meer te roepen en te tieren

maar heb nVA nog gene klop zien doen in dit dossier aleen ma wa roepen en mee vals geld eens naar wallonie rijden tof ze nu zie ik waarvoor nva staat voor een partijtje dat zelf de zelfde fouten zal maken als de andere partijen en da is machtzuchtigheid!!!

robert t
12 May 2005, 19:40
De meeste posters hebben verstandig gestemd. De VLD in de eerste en ook de SPA
zijn verantwoordelijk. Zij hebben een getekend akkoord verloochend, dat sommigen de N-VA met de vinger wijzen ligt volledig in de lijn van de anti-N-VA
hetze, niet dat het nog enige indruk maakt op de democratische nationalisten.

Den Bal
12 May 2005, 19:50
Als VBer zeg ik: Bart DW heeft zijn best gedaan en niet vals gespeeld zoals VLD en SPA.
Jammer genoeg kon ik ze niet alle twee aanstippen.

En als we raad krijgen van goede Belgen, dan weten we wat ons te doen staat.

Luc, Ik ben het met u eens. Enkel de VLD en SPa treffen schuld.

Ambiorix
12 May 2005, 19:57
Robert T en Den Bal: volledig akkoord!

ilfalco
12 May 2005, 20:00
De cdenv treft ook schuld want zij hebebn keer op keer mee ingestemd met vetraging en uitsstel... schuldig verzuim. Men had beter toen de spa en vld ontmaskerd. Nus is het nogeens niet tot een stemming kunnen komen. Of geloofde er hier één vlaams karteller dat al dat gepaver en uitsstel tot doel ghad B-h-v zonder compensaties te splitsen. Te naief om te geloven. Men kan bovendien zowel de brusselse als de vlaamse regering doen vallen... 5 min moed.
Door al dat uitstel is zelfs het onbespreekbare bespreekbaar geworden nl faciliteiten in heel vl. brabant. Het regeerakkoord is nu niet geschonden maar is onverwijld geschonden eind vorig jaar. Het resultaat was hetzelfde geweest , maar toen had men duidelijk de spa en vld te kakken kunenn zetten als diegene die niet "onverwijld" wilden splitsen. De bal ligt nu in het kamp van de cdenv. Ze zouden het franstalig onderwijs in de rand kunnen droogleggen etc. Maar of dat met de spa en vld gaat???

slegie
12 May 2005, 20:01
Zoals ik al eerder zie is VLD en SP.a direct verantwoordelijk.

Wat betreft CD&V en NVA is het zo dat ik wil afwachten wat ze nu gaan doen.

Wat staat er voor hun op het spel?

indien ze verder blijven regeren zoals bij de federale breken ze net zoveel woordbreuk als de 2 voornoemde partijen en verliezen hun geloofwaardigheid en erger nog zullen ze vele rechtse kiezer direct naar het VB duwen.

Optie 2 is dat ze niet meer willen verder werken met SP.a en VLD en het cordon sanitair verbreken en dus met het VB een meerderhied gaan vormen in de vlaamse regering.
Al zijn de eerste indrukken dat ze dit niet zullen doen en dus hun eigen vel gaan redden en blijven verder regeren met de 2 schandaligste partijen van het land SP.a en VLD en dus alle geloofwaardigheid in de vlaamse/belgische politiek weg is.

Enig pluspunt aan optie 2 is dat de kans groot is dat ze alle 3 de rekening gepresenteerd gaan krijgen bij de volgende verkiezingen en er een grote kans is dat het VB weer gaat stijgen en misschien zelfs de grootste partij van vlaanderen kan worden.

dus de volgende dagen tot weken gaan erg interessant worden in het voortbestaan van ons land en onze toekomst als vlaming.

Ambiorix
12 May 2005, 20:05
Maar of dat met de spa en vld gaat???
ik denk het niet!

Gertj3
12 May 2005, 20:12
Blijkbaar treft vld meer schuld dan sp.a de peiling te zien

ilfalco
12 May 2005, 20:14
Puur objectief gezien treft de vld uiteraard evenveel schuld als de spa... Maar door het feit dat de VLD een V in haar naam heeft en het confederalisme in haar programma komt hun verraad dubbel zo hard aan.

Ambiorix
12 May 2005, 20:16
het is des te schrijnender omdat de VLD de premier levert, en dat diezelfde premier indertijd in zijn "burgermanifesten" een veelbelovende politicus was. Nu echter wens ik hem (op politiek vlak) het ergste toe. Hij is een waarlijke Pest Voor Vlaanderen, aldus de oude partijnaam.

Gertj3
12 May 2005, 20:20
Puur objectief gezien treft de vld uiteraard evenveel schuld als de spa... Maar door het feit dat de VLD een V in haar naam heeft en het confederalisme in haar programma komt hun verraad dubbel zo hard aan.

Dat er geen splitsing komt ligt aan ps en mr niet aan de vlaming e

ilfalco
12 May 2005, 20:22
Was dat voor onzi ... het ligt voor de volle 100% aan diegene die het niet willen stemmen in de kamer ... het konijn en SS op kop.

cortelinckx
12 May 2005, 20:24
De enigen die afgestraft worden door BHV zijn de belastingbetalers. Denk maar eens hoeveel dat circus gekost heeft.

Ambiorix
12 May 2005, 20:28
Dat er geen splitsing komt ligt aan ps en mr niet aan de vlaming e
neen hoor

als ik een Waalse politicus was had ik misschien ook zo gereageerd. Zij doen gewoon wat het meest voor de hand ligt: blok vormen. Wat wij niet kunnen omdat Verhofstadt door de knieën gaat om zich aan zijn postje vast te klampen.

Gertj3
12 May 2005, 20:29
neen hoor

als ik een Waalse politicus was had ik misschien ook zo gereageerd. Zij doen gewoon wat het meest voor de hand ligt: blok vormen. Wat wij niet kunnen omdat Verhofstadt door de knieën gaat om zich aan zijn postje vast te klampen.

En ik moet nu geloven dat cd&v dit probleem wel zou opgelost hebben ?

Deevee Bond
12 May 2005, 20:36
Iedereen moet gewoon (zoals beloofd aan de kiezer) dat splitsingsvoorstel stemmen en als de regering dan valt hebben de mensen tenminste kunnen zien dat de partijen geen woordbreuk pleegden. Vervolgens vastberzden volhouden: ik ben geen verstokte separatist, maar de Franstaligen moeten dan uiteindelijk opgeven. Zij hebben meer te verliezen bij een onoplosbare crisis dan de Vlamingen. H-V is Vlaams grondgebied en daar moet je gewoon op een Vlaamse partij stemmen: punt uit. Voor de rest mogen mensen die daar wonen voor mijn part levenslang faciliteiten genieten. Maar stemmen in Vlaanderen op Vlaamse partijen is de logica zelve én het is gewoon de grondwet. Als dit voorstel niet wordt gestemd is dit alleen koren op de molen van het Vlaams Blok (want zo heet die partij voor mij nog steeds).

Ambiorix
12 May 2005, 20:37
als men het regeerakkoord correct na zou leven, JA dan zou het lukken:-)

belofte maakt schuld zeg ik. Ze zullen er wel op afgerekend worden. Egmont II is in de maak:twisted:

Deevee Bond
12 May 2005, 20:41

belofte maakt schuld zeg ik. Ze zullen er wel op afgerekend worden. Egmont II is in de maak:twisted:

Hmm, I wonder. Nee, sp-a en spirit hebben al duidelijk laten merken (en so did Bart Somers gisteren in Terzake) dat ze de regering zullen steunen. Hoewel ik het wel zou zien zitten:l Egmont 2 komt er niet...:?

luc broes
12 May 2005, 21:33
Afstraffen?
Als Vlamingen hebben we ons als lompe boeren gedragen tov de franstaligen. en Verhofstadt heeft hiervan misbruik gemaakt.
Wat een nonsens. Wij zijn altijd veel te beleefd!

luc broes
12 May 2005, 21:35
Ik betwijfel het ook. Wij zitten gekneld in een versmachtend Belgisch systeem.
Alleen zelfbestuur is een oplossing.

luc broes
12 May 2005, 21:37
Dat er geen splitsing komt ligt aan ps en mr niet aan de vlamingen....
...of beter gezegd aan de partijen die het regime steunen.

Gertj3
12 May 2005, 22:31

Eigenlijk vind ik dat cd&v het recht niet heeft om te tieren en roepen ze hebben zelf 40 jaar de tijd gehad om bhv te splitsen en is het hen gelukt?

ik dacht van niet

daiwa
12 May 2005, 22:56
Afstraffen?

Als Vlamingen hebben we ons als lompe boeren gedragen tov de franstaligen.

en Verhofstadt heeft hiervan misbruik gemaakt.

De ''Vlaamse'' politici hebben zich inderdaad lomp gedragen door te zeggen: wijj willen onderhandelen.
Over een rechtmatige eis gesteund door de grondwet en een arrest van het Arbitragehof moet NIET onderhandeld worden.

Als men rechtmatig gelijk heeft geeft men toch de pap niet in de mond door onderhandelen voor te stellen met de Walen want de geschiedenis heeft uitgewezen dat ''onderhandelen'' bijna zeker staat aan een nederlaag voor de Vlamingen.

Hoeveel onderhandelingen waren er toen de Walen het vreemdelingenstemrecht door de Vlamingen hun strot hebben geramd?

Ambiorix
12 May 2005, 23:25
Eigenlijk vind ik dat cd&v het recht niet heeft om te tieren en roepen ze hebben zelf 40 jaar de tijd gehad om bhv te splitsen en is het hen gelukt?

ik dacht van niet
ja maar nu hebben ze in een regeerakkoord plechtig beloofd dit op te lossen! Uiteraard is CD&V kwaad, de woordbreuk van de VLD en SPA is een laffe daad die de drang naar macht en geld weerspiegelt. Walgelijk.

Jazeker
12 May 2005, 23:29

ik dacht van niet

Wat kan BHV jou schelen als SP.A freak ?

gewoon
12 May 2005, 23:47
ja maar nu hebben ze in een regeerakkoord plechtig beloofd dit op te lossen! Uiteraard is CD&V kwaad, de woordbreuk van de VLD en SPA is een laffe daad die de drang naar macht en geld weerspiegelt. Walgelijk.
Toch merkwaardig: Bart Somers zei: "Geert Lambert was zelfs bereid Brussel te laten groeien als het geen faciliteiten waren. Goed dat wij liberalen dat konden tegenhouden.''
Hum ... als dat waar is ...

robert t
12 May 2005, 23:47
De ''Vlaamse'' politici hebben zich inderdaad lomp gedragen door te zeggen: wijj willen onderhandelen.
Over een rechtmatige eis gesteund door de grondwet en een arrest van het Arbitragehof moet NIET onderhandeld worden.

Als men rechtmatig gelijk heeft geeft men toch de pap niet in de mond door onderhandelen voor te stellen met de Walen want de geschiedenis heeft uitgewezen dat ''onderhandelen'' bijna zeker staat aan een nederlaag voor de Vlamingen.

Hoeveel onderhandelingen waren er toen de Walen het vreemdelingenstemrecht door de Vlamingen hun strot hebben geramd?Je hebt gelijk maar onze G.V. heeft, door het dossier naar de federale overheid te versassen meteen het dossier in de ijskast gestopt.
Als de splitsing er ooit komt zullen de Vlamingen zoals de traditie in dit apenland het wil, zwaar in de geldbeugel moeten tasten.

Bijkomende reden is dat de liberalen, met in hun achterhoofd de afschrikwekkende opiniepeilingen, een heilige schrik hebben van nieuwe verkiezingen en de Vlaamse bevolking wijsmaken dat ze van probleem nr 177 niet wakker hoeven te liggen.

Het is de groeiende overtuiging van veel Vlamingen dat het echt zo verder niet meer kan, daarom eerst de hele belgische santeboetik splitsen en BHV
daarna.

Knuppel
13 May 2005, 00:13
Het is de groeiende overtuiging van veel Vlamingen dat het echt zo verder niet meer kan, daarom eerst de hele belgische santeboetik splitsen en BHV
daarna.

Al enig idee hoe je 'de hele santeboetiek' denkt te splitsten als BHV niet eens lukt?
Ik blijf erbij dat Belgique niet gesplitst wordt door de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
Het VB wordt té groot zodat elke volgende regering een tri (of six) partite wordt.
De Franstaligen blijven 'NON' zeggen bij de onderhandelingen over het regeerakkoord,
en Belgique wordt, na onbetaalbaar, ook nog onbestuurbaar.
Met als gevolg dat het land gewoon uit elkaar stuikt.

Jazeker
13 May 2005, 00:25
Al enig idee hoe je 'de hele santeboetiek' denkt te splitsten als BHV niet eens lukt?
Ik blijf erbij dat Belgique niet gesplitst wordt door de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
Het VB wordt té groot zodat elke volgende regering een tri (of six) partite wordt.
De Franstaligen blijven 'NON' zeggen bij de onderhandelingen over het regeerakkoord,
Met als gevolg dat het land gewoon uit elkaar stuikt.

of ineenstuikt. waarbij vlamingen weer gaan mogen slaven om de schulden af te betalen terwijl de walen grote sier maken met elke euro die de vlamingen moeten afgeven.

België Barst !

Knuppel
13 May 2005, 00:39
Die schulden betalen de Vlamingen nu ook zo goed als alleen af.
PLUS te transfers.

Gertj3
13 May 2005, 06:34
Wat kan BHV jou schelen als SP.A freak ?

Tja ik vind ook dat BHV gesplitst moet worden maar dat cd&v daarvoor zoveek kabaal maakt slaat nergens op ze hebben er zelf 40 jaar tijd voor gehad

Pollebru
13 May 2005, 07:09
Toch merkwaardig: Bart Somers zei: "Geert Lambert was zelfs bereid Brussel te laten groeien als het geen faciliteiten waren. Goed dat wij liberalen dat konden tegenhouden.''
Hum ... als dat waar is ...

Steve stunt wilde zelfs vijf faciliteitengemeenten opofferen en als tegenprestatie de faciliteiten in de gemeente Wemmel afschaffen (zijn wit gehandicapt konijn)
Pikant detail: zijn broer woont in Wemmel:roll:

ancapa
13 May 2005, 07:18
het is des te schrijnender omdat de VLD de premier levert, en dat diezelfde premier indertijd in zijn "burgermanifesten" een veelbelovende politicus was. Nu echter wens ik hem (op politiek vlak) het ergste toe. Hij is een waarlijke Pest Voor Vlaanderen, aldus de oude partijnaam.

op papier was Verhofstadt een sterke politicius... in het parlement slechts een vod waar de Parti Scandaliste en de MeRde de vloer mee veegt !

Azal
13 May 2005, 08:11
Eigenlijk moet ik zeggen dat de vlaamse regeringspartijen allemaal schuld hebben aan deze zever.

Ze dachten het gevoeligste onderwerp te mogen misbruiken voor de verkiezingen. Wat blijkt nu? Dat ze allemaal een bende sukkelaars zijn die de Walen pakken voor een bende dommerikken. Overal zitten de fiere vlaamingen te zingen over vlaamse beweging en al die zever maar uiteindelijk is er maar 1 partij die extreem genoeg is om haar been stijf te houden.

Allemaal stuk voor stuk doen ze water bij de wijn tot dat het water wordt.

Al die partijen die denken in ambtenaar-wedde-schalen vegen hun voeten aan wat de vlaaming in BHV zal overkomen. Maar vrees niet over 20 jaar staan de walen voor de deur van Antwerpen. Wie weet binnen 60 jaar kun je geen brood meer kopen in Antwerpe....

Azal
13 May 2005, 08:43
Iedereen moet gewoon (zoals beloofd aan de kiezer) dat splitsingsvoorstel stemmen en als de regering dan valt hebben de mensen tenminste kunnen zien dat de partijen geen woordbreuk pleegden. Vervolgens vastberzden volhouden: ik ben geen verstokte separatist, maar de Franstaligen moeten dan uiteindelijk opgeven. Zij hebben meer te verliezen bij een onoplosbare crisis dan de Vlamingen. H-V is Vlaams grondgebied en daar moet je gewoon op een Vlaamse partij stemmen: punt uit. Voor de rest mogen mensen die daar wonen voor mijn part levenslang faciliteiten genieten. Maar stemmen in Vlaanderen op Vlaamse partijen is de logica zelve én het is gewoon de grondwet. Als dit voorstel niet wordt gestemd is dit alleen koren op de molen van het Vlaams Blok (want zo heet die partij voor mij nog steeds).

Roepen op het VB dat ze d'en duvel zijn en roepen op de Vlaamse regering dat ze hun belofte niet nakomen. Hoe dom moede daarom niet zijn om die ironie niet te zien.

Het is vrij simpel als je vlaams wil spreken in Belgie heb je maar 1 keuze. De rest heeft bewezen wat ze waard zijn. Die ene andere heeft nog geen enkele kans gekregen door de andere zogenaamde redders van de staat. Zie nu waar de vlaamingen staan in Belgie zelfs de vorsten lachen zich nu kreupel.

Trouwens voor al de rest van die zogenaamde vlaamingen heb ik maar 1 ding te zeggen. Blijf maar geloven in fabels de leeuw is op sterven na dood en dat is niet iets wat men het VB kan verwijten.

Gun
13 May 2005, 12:56
Tja ik vind ook dat BHV gesplitst moet worden maar dat cd&v daarvoor zoveek kabaal maakt slaat nergens op ze hebben er zelf 40 jaar tijd voor gehadGertje ... informeer U alvorens zo hoog van de toren te kraaien ... de staatshervorming was toen nog niet zo ver gevorderd waardoor de noodzaak tot splitsing er niet was ... vandaag de dag zijn we een stap verder en is de splitsing inherent een noodzaak!

luc broes
13 May 2005, 14:04
Gertje ... informeer U alvorens zo hoog van de toren te kraaien ... de staatshervorming was toen nog niet zo ver gevorderd waardoor de noodzaak tot splitsing er niet was ... vandaag de dag zijn we een stap verder en is de splitsing inherent een noodzaak!
BHV is al 40 jaar een aberratie. VLD-SPA zijn nu zwaar in gebreke gebleven, maar de CVP vroeger heeft er ook niet veel van gebakken.
En bij elke onderhandeling met een 'redelijke' oplossing voor iedereen worden we weer in de zak gezet. De Vlaamse partijen die op dat ogenblik in de kaas zitten keuren alles goed , de oppositie keurt het af. Zo ook nu.
Daarom is er maar één oplossing: boedelscheiding.

Gertj3
13 May 2005, 14:09
Gertje ... informeer U alvorens zo hoog van de toren te kraaien ... de staatshervorming was toen nog niet zo ver gevorderd waardoor de noodzaak tot splitsing er niet was ... vandaag de dag zijn we een stap verder en is de splitsing inherent een noodzaak!

ik hoef mij niet te informeren!!!

LEterme riep bhv splitsen in vijf minuten en de splitsing is nog altijd geen feit :p

Yossarian
13 May 2005, 14:13
Maar vrees niet over 20 jaar staan de walen voor de deur van Antwerpen. Wie weet binnen 60 jaar kun je geen brood meer kopen in Antwerpe....

Gun
13 May 2005, 14:28

LEterme riep bhv splitsen in vijf minuten en de splitsing is nog altijd geen feit :pLeterme heeft gemeld dat het voor Verhofstad 5 min zou betekenen ... een totaal ANDERE nuance ...

Gun
13 May 2005, 14:29
Al die partijen die denken in ambtenaar-wedde-schalen vegen hun voeten aan wat de vlaaming in BHV zal overkomen. Maar vrees niet over 20 jaar staan de walen voor de deur van Antwerpen. Wie weet binnen 60 jaar kun je geen brood meer kopen in Antwerpe....En een pain Français?

Egidius
13 May 2005, 14:46

Uw SPA-avatar is verdwenen?

Egidius

Maxime_Penen
13 May 2005, 14:53
Excuseer? In de G.W. staat een duidelijk territorialiteitsbeginsel opgenomen. Het Arbitragehof heeft in een arrest van 26 mei 2003 het volgende gezegd:
"B.9.5. Door de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde te handhaven , behandelt de wetgever de kandidaten van de provincie Vlaams-Brabant op een andere wijze dan de kandidaten van de andere provincies vermits, enerzijds, zij die kandidaat zijn in de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde in concurrentie moeten treden met kandidaten die elders dan in die provincie kandideren, en, anderzijds, zij die kandideren in de kieskring Leuven niet op dezelfde wijze worden behandeld als zij die kandideren in de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde."

... dan zegt het Hof inderdaad dat het niet aan haar toekomt om de exacte modaliteiten van de oplossing uit te werken. Maar het Hof zegt wel:

"... Om die redenen kan worden aanvaard dat de door de bestreden wet gemaakte indeling in kieskringen behouden blijft gedurende de door artikel 65 van de Grondwet bepaalde termijn van vier jaar die aanvangt op het in artikel 105 van de G.W. bepaalde ogenblik (m.a.w. de kieskring kan slechts behouden blijven tot eind mei 2007, 2003 + 4 = 2007)

Hmm... wel, wat nu? :)

Dit is de link naar het arrest, van de site van het Arbitragehof. Ik kan het niet aanhechten omdat het te groot is.

http://www.arbitrage.be/public/n/2003/2003-073n.pdf

Awel B.U.B.? Ik wacht nog altijd op een antwoord. Hoezo het Arbitragehof zegt nergens dat B-H-V moet worden gesplitst? Get your facts straight.

robert t
13 May 2005, 15:24
FOUT!
Welke drogredenen gaan VLD-SPA-CD&V gebruiken om de afwezigheid van een echt Vlaams beleid te camouflerenGoed gezegd, Luc, en de waarheid.

robert t
13 May 2005, 15:34
De N-VA moet eraan.
Vlaams spierballenrollen vanop het CD&V-schootje maar als het te warm wordt, zich vastklampen aan de revers van de tsjeven om toch maar hun postje te vrijwaren. Dat heten ze dan 'Vlaams wegen' op de besluitvorming. :rofl:Wat een radicale taal, Superstaaf. En dat voor een uiterst beschaafde jongeman. Ik zeg nooit : de koekjesdoos-monarchie moet eraan.
Ik zeg : ik zou het zeer waarderen mocht de monarchie verdwijnen.
Als je uitslag van de stemming bekijkt zal je moeten nog niet voor morgen zijn.

robert t
13 May 2005, 15:57
Met als gevolg dat het land gewoon uit elkaar stuikt.België zal misschien niet door de nationalisten gesplitst, daar heb je gelijk in. België
zal gesplitst worden als de Vlaamse melkkoe weigert om nog langer gemolken te worden door de Walen. Niet mijn woorden, de woorden van een
gerespecteerd econoom in Knack onlangs (maar wel veel deftiger uitgedrukt). Ik maal er trouwens niet om door WIE het gebeurt, wel DAT het gebeurt. Jij komt trouwens in je slotzin tot dezelfde conclusie. Wat is dan het probleem?

luc broes
13 May 2005, 16:19
Wat een radicale taal, Superstaaf. En dat voor een uiterst beschaafde jongeman. Ik zeg nooit : de koekjesdoos-monarchie moet eraan.
Ik zeg : ik zou het zeer waarderen mocht de monarchie verdwijnen.
Als je uitslag van de stemming bekijkt zal je moeten nog niet voor morgen zijn.
NVA heeft zich dapper geweerd. De 'Belgen' zouden toch maar liefst hebben dat CD&V-NVA uit mekaar gespeeld worden. Hopelijk lukt dat niet.

Gertj3
13 May 2005, 18:32
Leterme heeft gemeld dat het voor Verhofstad 5 min zou betekenen ... een totaal ANDERE nuance ...

jaja draait en keer het maar zoals je wilt jongen cd&v treft ook schuld!!!

daiwa
13 May 2005, 19:09
Roepen op het VB dat ze d'en duvel zijn en roepen op de Vlaamse regering dat ze hun belofte niet nakomen. Hoe dom moede daarom niet zijn om die ironie niet te zien.

Het is vrij simpel als je vlaams wil spreken in Belgie heb je maar 1 keuze. De rest heeft bewezen wat ze waard zijn. Die ene andere heeft nog geen enkele kans gekregen door de andere zogenaamde redders van de staat. Zie nu waar de vlaamingen staan in Belgie zelfs de vorsten lachen zich nu kreupel.

Trouwens voor al de rest van die zogenaamde vlaamingen heb ik maar 1 ding te zeggen. Blijf maar geloven in fabels de leeuw is op sterven na dood en dat is niet iets wat men het VB kan verwijten.

De leeuw behoort tot de katachtigen en het gezegde luid: een kat heeft negen levens en een kat komt altijd op haar pootjes terecht, dus zo rap zijn we niet dood hoor.

Ambiorix
13 May 2005, 19:46
Uw SPA-avatar is verdwenen?

Egidius
ik vind die dat hij nu heeft beter:-)

Supe®Staaf
13 May 2005, 20:10
Wat een radicale taal, Superstaaf. En dat voor een uiterst beschaafde jongeman.
Dat is maar een dun laagje vernis, waarde robert t.
Ik ben een ongelofelijke bruutzak.
Een goor vuil blad.
Een krokodil met scherpe tanden, waarmee ik elke dag een dozijn N-VA'ers verscheur als aperitiefhap.

Ik zeg nooit : de koekjesdoos-monarchie moet eraan.
Dat is nochtans uw goede recht, en ik zal op stijl (die overigens in dit geval best meevalt) zelden kritiek laten horen.
De inhoud daarentegen, daar zal ik me tegen verzetten tot mijn laatste druppel bloed voor onze Vorst en zijn zoete schoondochters gevloeid is.

satiper
13 May 2005, 20:14
Wie afstraffen?
Diegenen die hun woord niet houden zeker?
Is de splitsing belangrijk voor de vlaming?
Vandaag mss wel, morgen is hij het alweer vergeten.
Je mag als politieker dan ook gerust betrouwen op het slechte geheugen van de vlaming.
Voorlopig zijn er een aantal vlaamse politici die blijkbaar geen neen kunnen zeggen.
Ze moeten maar eens over de taalgrens gaan kijken, daar doen ze niet anders.
Maar het zijn de vlamingen zelf die de grootste schuld hebben, want het zijn zij die kiezen voor figuren die het blijkbaar niet in zich hebben om ook eens nee te zeggen.
Zolang dit bewustzijn niet doorsijpelt bij de modale vlaming zal er vrees ik niet al te veel veranderen.

Jazeker
13 May 2005, 20:56
Dat is maar een dun laagje vernis, waarde robert t.
Ik ben een ongelofelijke bruutzak.
Een goor vuil blad.
Een krokodil met scherpe tanden, waarmee ik elke dag een dozijn N-VA'ers verscheur als aperitiefhap.

Het type "thuis onder de sloef" ?

Supe®Staaf
13 May 2005, 21:07
Het type "thuis onder de sloef" ?Bijlange niet.
Ik zal het u uitleggen als de afwas gedaan, de living gestofzuigd, en mijn lingerie gestreken is.

Doffer
13 May 2005, 21:32

ik dacht van niet

Hopelijk zie je zelf wel de onzin in van wat je hier schrijft.

De situatie BHV..; was een compromis om de staatshervorming erdoor te krijgen.

Zie eens wat VLD en Spa bereid waren nog extra toe te egeven... Waar de toemalige CVP het been stijf hied!

Gertj3
13 May 2005, 22:55

Zie eens wat VLD en Spa bereid waren nog extra toe te egeven... Waar de toemalige CVP het been stijf hied!

Grapjas

en zo erg zal cd&v niet inzitten met BHV want hoorde ik eens niet Dehaene burgemeester van vilvoorde eens zeggen dat er belangerijkere zaken zijn dan bhv?

Boerke Naas
13 May 2005, 23:07

Jammer dat de CVP destijds het been niet stijf hield. Dan was er nu geen BHV, geen faciliteiten, geen grendelwet, enz.

Grellig
13 May 2005, 23:11

100% gelijk!Wie vandeweek Tindemans heeft bezig gehoord kan dit beamen!

Grellig
13 May 2005, 23:12
Jammer dat de CVP destijds het been niet stijf hield. Dan was er nu geen BHV, geen faciliteiten, geen grendelwet, enz.

Tja,dat krijg je als je gebukt gaat onder het juk van de EU.

Boerke Naas
13 May 2005, 23:14
Tja,dat krijg je als je gebukt gaat onder het juk van de EU.
Kan je dit wat uitleggen? Ik ben maar een boerke hé, en begrijp je niet.

Grellig
13 May 2005, 23:22
Kan je dit wat uitleggen? Ik ben maar een boerke hé, en begrijp je niet.

Denkt u dat de politieke partijen vrij te beslissen hebben?Sinds het einde van WO2 is het de internationalisering die beslist wat er gebeurd binnen de EU.

Ik ben bang als wij hier in Vlaanderen ervoor gaan om uit de wurggreep van de Walen te komen dat de EU er een stokje gaat voorsteken.

We zijn gedoemd om heel ons leven op te draaien voor een minderheid die zich verlaagd heeft tot een profitariaat en geldverslindende partijstructuur!

Jazeker
14 May 2005, 03:23
Ik ben bang als wij hier in Vlaanderen ervoor gaan om uit de wurggreep van de Walen te komen dat de EU er een stokje gaat voorsteken.

We zijn gedoemd om heel ons leven op te draaien voor een minderheid die zich verlaagd heeft tot een profitariaat en geldverslindende partijstructuur!

In dat geval moeten we gaan voor een BUB oplossing. België unitair. Vlaanderen verwerft dan 60% van de stemmen (pariteit kan niet bestaan in een unitaire staat) en kan de geldsluizen blokkeren. Twee scenario's :
1. Wallonië wil snel onafhankelijkheid omdat hun mooie corrupte zieltje wordt verkracht door Vlaamse efficiëntie.
2. Wallonië is op twee jaar tijd financieel gezond.

Kaal
14 May 2005, 09:49
Jazeker wij komen van een unitaire situatie. Je klampt je vast aan illusies. Dit heeft vroeger niet kunnen werken en zal dus vandaag zeker niet werken. Het is te laat om met zoiets af te komen.

Egidius
14 May 2005, 10:00
Jazeker wij komen van een unitaire situatie. Je klampt je vast aan illusies. Dit heeft vroeger niet kunnen werken en zal dus vandaag zeker niet werken. Het is te laat om met zoiets af te komen.

Het kan niet werken omwille van de diep ingewortelde gezagsgetrouwheid en het culturele minderwaardigheidscomplex van de Vlamingen. Dat vereist een eigen Vlaamse staat. Als die beide historische attitudes zouden afslijten (en zijn daar niet een paar piepkleine aanwijzingen voor?), dan kan een unitair België wel werken. En is het misschien zelfs voor Vlaanderen te verkiezen.
Vergeet niet dat het de Walen waren die de gewestvorming doorgeduwd hebben!

Egidius

stab
14 May 2005, 10:09
Je kan op allerlei manieren verantwoordelijk zijn voor het bhv debâcle:
n-va moet afgestraft worden als die in de Vlaamse Regering blijft.
Als ze in een zelfde regering blijft als de blauwe en rode woordbrekers, zijn ze geen haar beter. Samen uit, samen thuis.
Door eruit te stappen - ook tegen de wil in van haar tsjeefse kartelpartner - kan ze een politieke daad van belang stellen.
Net zoals spirit dat gedaan heeft ... (alhoewel hier een tactische zet gespeeld zou kunnen zijn).

eno2
14 May 2005, 10:11
De BUB heeft gelijk.

Zit ik hierin fout?

_________

Super, het is de ouwe wet die niet deugt (en die afgekeurd is), de nieuwe bestaat nog niet, je kan hem dus door de rechtbank niet laten toepassen.

Supe®Staaf
14 May 2005, 10:20
Je kan op allerlei manieren verantwoordelijk zijn voor het bhv debâcle:
n-va moet afgestraft worden als die in de Vlaamse Regering blijft.
Als ze in een zelfde regering blijft als de blauwe en rode woordbrekers, zijn ze geen haar beter. Samen uit, samen thuis.
Door eruit te stappen - ook tegen de wil in van haar tsjeefse kartelpartner - kan ze een politieke daad van belang stellen.
Dat kan ik voor het volle pond onderschrijven.
Voel je je nog zo zeker?

Net zoals spirit dat gedaan heeft ... (alhoewel hier een tactische zet gespeeld zou kunnen zijn).Correctie: SPirit heeft de regering niet verlaten: enkel de onderhandelingen. En de andere partijen sprongen allemaal opgelucht mee door de open deur die Spirit op een kier had gezet!
Was de aanwezigheid van Spirit noodzakelijk om verder te onderhandelen?
Nope.
De prachtige pretexte, door Spirit verschaft, om zonder akkoord de freezer open te trekken, werd door alle andere politieke apen met beide handen én voeten aangegrepen.
En verder?
SPirit regeert dapper door vanop Stevaerts schootje, zich stevig vastklampend aan zijn revers.
Geef toe: er is iets 'fishy' aan heel de afloop van de affaire, inzonderheid de Spirit-rol.

Supe®Staaf
14 May 2005, 10:21
_________

Super, het is de ouwe wet die niet deugt (en die afgekeurd is), de nieuwe bestaat nog niet, je kan hem dus door de rechtbank niet laten toepassen.
Verklaar je eens nader?
Mijn frank valt niet........
:?

eno2
14 May 2005, 10:35
Verklaar je eens nader?
Mijn frank valt niet........
:?
________
Tja, probeer 's met een eurocent.

De huidige trammelant is ongrondwettelijk verklaard.

We zitten dus in een juridisch limbo.

Supe®Staaf
14 May 2005, 10:37
________
Tja, probeer 's met een eurocent.
Neen man!
Belgische frank tot mijn laatste snik. .-)

De huidige trammelant is ongrondwettelijk verklaard.
De trammelant of de juridische toestand?

stab
14 May 2005, 11:02
Het kan niet werken omwille van de diep ingewortelde gezagsgetrouwheid en het culturele minderwaardigheidscomplex van de Vlamingen. Dat vereist een eigen Vlaamse staat.Volledig correct.Als die beide historische attitudes zouden afslijten (en zijn daar niet een paar piepkleine aanwijzingen voor?), dan kan een unitair België wel werken.Ik zou niet weten welke. Ik zie er geen enkele in de 175 jaar België. Men zou kunnen opwerpen dat de Vlamingen het beter hebben dan pakweg 100 jaar geleden: een paar eigen bevoegdheden, onderwijs in de eigen taal. Maar dit zijn sociologische moderniseringen van een politiek onveranderde toestand. Onze politieke machtspositie is in feite niet gewijzigd - alleszins niet op Belgisch niveau. Vlamingen worden nog steeds gediscrimineerd op basis van hun taal.Vergeet niet dat het de Walen waren die de gewestvorming doorgeduwd hebben!Idd, zie bovenstaande. De gewestvorming voorgesteld als een stap in de richting naar zogenaamde "ontvoogding" is in werkelijkheid een Vlaamse abdicatie van de macht.
Ik citeer even Lode Claes:
"Het komt op het machtsoverwicht aan; minder dan dat, hoe ook opgediend of voorgesteld, is niets."
Omwille van "die beide historische attitudes" is dat machtsoverwicht niet realiseerbaar en blijft er alleen maar desintegratie - secesssie - over.
De enige actor die dat verwezenlijken kan is het - like it or not - Vlaams Belang.
De enige zinvolle acties zijn niet de geleidelijkheid, een steeds verdere opbouw van eigen bevoegdheden, maar wel het opzoeken van de confrontatie, het conflict tot en met de finale kortsluiting.
In deze speelt het n-va de rol van spelbreker, zelfs van mol ten dienste van de Belgische machten.
Niet voor niets werd het VB door de Belgische Staat veroordeeld - in zijn strijd voor overleving.

eno2
14 May 2005, 13:36
Neen man!
Belgische frank tot mijn laatste snik. .-)

De trammelant of de juridische toestand?

Juridische toestand v/h kiesdisttrict moet conform gemaakt aan grondwet ten behoeve van de Raad van State, die gemakshalve niet zegt hoe.