PDA

View Full Version : water en afval verkopen


pielewuiter
1 maart 2004, 17:02
artikel 8§1 wet op de handelspraktijken ,
zegt dat op een geconditioneerde verpakking een nettohoeveeld moet vermeld staan ,

als ik een grootwarenhuis binnenga zie ik volop overal overtredingen op dit artikel ,
in een grootwarenhuis dat reclame maakt altijd de goedkoopste te zijn ,
heeft overal zo'n diepvriezerrij staan , het bevroren water en de plastiek verpakking word aan de kassa mee gewogen als biefstuk-dure vis-enz...

wat gaat u daaraan doen zodat miljoenen mensen niet verder bedrogen worden ?

Wolbeer
2 maart 2004, 13:37
bij mijn weten staat die nettohoeveelheid overal wel op vermeld en worden diepvrieswaren aan de kassa niet gewogen maar ingelezen via een streepjescode.

Ik zie dus hoegenaamd uw probleem niet.

Bovendien zie ik niet in waarom je in de titel van het onderwerp spreekt over het verkopen van water en afval. Is daar soms iets mis mee? zou je liever al je goederen zonder verpakking mee naar huis nemen? Lijkt me niet, dus ik stel voor dat je je probleem verduidelijkt...

pielewuiter
2 maart 2004, 16:12
bij mijn weten staat die nettohoeveelheid overal wel op vermeld en worden diepvrieswaren aan de kassa niet gewogen maar ingelezen via een streepjescode.
---------------------------------------------------
ga straks eens langs in de colruyt en koop daar een zak biefstuk
uit de diepvriezer
------------------------------------------
++++++++++++++++++++++++

Ik zie dus hoegenaamd uw probleem niet.

Bovendien zie ik niet in waarom je in de titel van het onderwerp spreekt over het verkopen van water en afval. Is daar soms iets mis mee? zou je liever al je goederen zonder verpakking mee naar huis nemen? Lijkt me niet, dus ik stel voor dat je je probleem verduidelijkt...
------------------------------------------------
in die zakken zit ijs dat u betaald aan de prijs van biefstuk
de plastiek verpakking is een waardeloze verpakking ben zelfs benieuwd hoe die geboekt word , je weet toch hoe je waardeloze verpakking kan boeken ? terwijl deze verkocht word !!!
en dan heb ik het nog niet over de mogelijke wijze van invriezen
zie uitzending panorama over filé half november , inbrengen van slachtafval

koop een fles cola , daar staat bvb 1,5liter op
ga straks eens wandelen in de diepvriezersgang en weet mij te vertellen of u één product gevonden hebt met een nettohoeveelheid op de verpakking
ga dan in de plaats van de groenten en fruit , kaas ...............
en bekijk de verpakkingen en weet mij te zeggen hoeveel inbreuken je kon vaststellen !

niets aan de hand hé .............aandeelhouder zeker ?

Wolbeer
4 maart 2004, 20:47
bij mijn weten staat die nettohoeveelheid overal wel op vermeld en worden diepvrieswaren aan de kassa niet gewogen maar ingelezen via een streepjescode.
---------------------------------------------------
ga straks eens langs in de colruyt en koop daar een zak biefstuk
uit de diepvriezer
------------------------------------------
++++++++++++++++++++++++

Ik zie dus hoegenaamd uw probleem niet.

Bovendien zie ik niet in waarom je in de titel van het onderwerp spreekt over het verkopen van water en afval. Is daar soms iets mis mee? zou je liever al je goederen zonder verpakking mee naar huis nemen? Lijkt me niet, dus ik stel voor dat je je probleem verduidelijkt...
------------------------------------------------
in die zakken zit ijs dat u betaald aan de prijs van biefstuk
de plastiek verpakking is een waardeloze verpakking ben zelfs benieuwd hoe die geboekt word , je weet toch hoe je waardeloze verpakking kan boeken ? terwijl deze verkocht word !!!
en dan heb ik het nog niet over de mogelijke wijze van invriezen
zie uitzending panorama over filé half november , inbrengen van slachtafval

koop een fles cola , daar staat bvb 1,5liter op
ga straks eens wandelen in de diepvriezersgang en weet mij te vertellen of u één product gevonden hebt met een nettohoeveelheid op de verpakking
ga dan in de plaats van de groenten en fruit , kaas ...............
en bekijk de verpakkingen en weet mij te zeggen hoeveel inbreuken je kon vaststellen !

niets aan de hand hé .............aandeelhouder zeker ?

Goed, ik ben niet naar de colruyt getrokken, maar heb mijn diepvries eens opengetrokken:

onstellende vaststelling, elk doosje, met plastiek overtrokken schaaltje met vlees erin draagt niet enkel de juiste inhoud, maar vaak ook de totaalprijs en de prijs/kg....

Ik zie dus echt het probleem niet... en nee, ik ben geen aandeelhouder...

Wat je daar bazelt over de verpakking is weer een cliché van hier tot in tokio. 'waardeloze verpakking' bestaat namelijk niet. Dat het waardeloos wordt wanneer je je vlees uitpakt, tot daaraan toe, maar op moment van verpakken en verkopen kost die verpakking volgens mij zowieso geld. Dat je bijbetaald voor de verpakking is toch logisch, dat zijn kosten die gemaakt worden bij de productie van voorverpakte producten en die dus een deeltje zijn van de verkoopsprijs.

Jan van den Berghe
4 maart 2004, 22:14
onstellende vaststelling, elk doosje, met plastiek overtrokken schaaltje met vlees erin draagt niet enkel de juiste inhoud, maar vaak ook de totaalprijs en de prijs/kg....

Ik zie dus echt het probleem niet...

Dan weet u hoegenaamd niet hoe het er in de slagerij aan toegaat. Men neemt immers het schaaltje (dat natuurlijk niet zoveel weegt) en legt er het vlees op. Pas dan weegt men. Men gaat niet eerst het vlees wegen en dan pas op de schaaltje leggen. Zo werkt het nu eenmaal niet.

Wolbeer
4 maart 2004, 22:24
onstellende vaststelling, elk doosje, met plastiek overtrokken schaaltje met vlees erin draagt niet enkel de juiste inhoud, maar vaak ook de totaalprijs en de prijs/kg....

Ik zie dus echt het probleem niet...

Dan weet u hoegenaamd niet hoe het er in de slagerij aan toegaat. Men neemt immers het schaaltje (dat natuurlijk niet zoveel weegt) en legt er het vlees op. Pas dan weegt men. Men gaat niet eerst het vlees wegen en dan pas op de schaaltje leggen. Zo werkt het nu eenmaal niet.

neem de proef op de som, haal een ingevroren schaaltje met vlees en plastiek uit de diepvries. Lees het gewicht (in mijn geval 0,515 kg) leg het op de weegschaal, volgens uw redenering mag het gewicht niet verschillen... In mijn geval had ik een gewicht van 0,525 kg. Resultaat 10 gram verpakking...

Ik moet dus concluderen dat het etiket klopt....

pielewuiter
6 maart 2004, 16:58
Wat je daar bazelt over de verpakking is weer een cliché van hier tot in tokio. 'waardeloze verpakking' bestaat namelijk niet.
---------------------------------------

in boekhouders termen bestaat waardeloze verpakking wel
waardeloze verpakking is niet herbruikbare verpakking of die nu 1 euro of 100euro heeft gekost
---------------------------------------

Dat het waardeloos wordt wanneer je je vlees uitpakt, tot daaraan toe, maar op moment van verpakken en verkopen kost die verpakking volgens mij zowieso geld. Dat je bijbetaald voor de verpakking is toch logisch, dat zijn kosten die gemaakt worden bij de productie van voorverpakte producten en die dus een deeltje zijn van de verkoopsprijs

--------------------------------------

het verschil zit hem in de manier hoe je de btw kan boeken ,

voor gans de juridische uitleg kan je best terecht in de nieuwsgroep be.burgerrechten

pielewuiter
6 maart 2004, 17:12
Dan weet u hoegenaamd niet hoe het er in de slagerij aan toegaat. Men neemt immers het schaaltje (dat natuurlijk niet zoveel weegt) en legt er het vlees op. Pas dan weegt men. Men gaat niet eerst het vlees wegen en dan pas op de schaaltje leggen. Zo werkt het nu eenmaal niet.[/quote]
-----------------------------------------

en dan is mijn vraag of er ooit al een btw-controle is geweest of die plastieken bakjes worden geboekt in de boekhouding als waardeloze verpakking (niet herbruikbaar) of als handelswaar ,
dus mogelijk word niet enkel de klant massaal bedot maar ook vaderke staat