PDA

View Full Version : Bestel GRATIS het boek van Caroline Gennez


boer_bavo
2 maart 2004, 00:25
Op
http://www.s-p-a.be/nationaal/nieuws/publicatie/boeken/besteeuropa.asp
kan je het boek "Beste Europa" van Caroline Gennez bestellen.

Misschien interessant voor mensen die wat zinnigere vragen willen stellen dan "wat vind je van het koningshuis etc.".

Spijtig dat het boek niet online staat, dan konden we er sneller op inspelen, en naar verwijzen. Misschien een tip voor het volgende boek van SP.A?

Rola
2 maart 2004, 13:56
Ik heb het boek zelf niet gelezen en kan het dus ook niet beoordelen. De commentaren zijn echter niet erg lovend en sprekend ronduit van goedkoop plat populisme. Het zou dus duidelijk de neerslag zijn van een verkiezingsmachine werkzaam voor de SPa. De inbreng van Gennez zou eigenlijk nihil zijn. Tot daar de beoordeling van mijn "zou" verhaal. Ik laat de beoordeling over aan de lezer van het boekje. Zijn er hier mensen die het boekje wel gelezen hebben? Zo ja, wat is uw commentaar. Een boekje On-line plaatsen is natuurlijk een zeer goed idee.

Xenon
2 maart 2004, 14:13
Misschien interessant voor mensen die wat zinnigere vragen willen stellen dan "wat vind je van het koningshuis etc.".


Om tegendraads te doen:

Is Caroline Genez republikein of royalist en waarom? (Gelieve to the point te antwoorden)

Caroline Gennez
2 maart 2004, 19:16
Gelieve geen uitspraken te doen als u het boekje niet gelezen hebt. Het is een eerste aanzet tot ons Europees verkiezingsprogramma en heeft tot doel het debat over Europa bij de mensen aan te wakkeren. Het is immers moeilijk om bewust te gaan stemmen zonder informatie over een ver-van-mijn-bed beleidsniveau (zoals dat helaas bij de meeste kiezers heet).
Het boekje is gratis te bekomen via [email protected]
Doen!

S.
2 maart 2004, 22:27
Gelieve geen uitspraken te doen als u het boekje niet gelezen hebt. Het is een eerste aanzet tot ons Europees verkiezingsprogramma en heeft tot doel het debat over Europa bij de mensen aan te wakkeren. Het is immers moeilijk om bewust te gaan stemmen zonder informatie over een ver-van-mijn-bed beleidsniveau (zoals dat helaas bij de meeste kiezers heet).
Het boekje is gratis te bekomen via [email protected]
Doen!

Als partij die zich tegenwoordig ook op de groene kant wilt profileren, is het eigenlijk een schande dat je het boek niet gewoon op het internet kan lezen.

boer_bavo
2 maart 2004, 22:28
Gelieve geen uitspraken te doen als u het boekje niet gelezen hebt.
Gezien de gemiddelde snelheid van de Belgische post kunnen we deze forumsessie dan maar beter 2 weken uitstellen

Jan van den Berghe
3 maart 2004, 18:39
De inbreng van Gennez zou eigenlijk nihil zijn.

Dergelijke dingen worden meestal door een "huurwoordenaar" (= ghostwriter) geschreven. Het zou me niet verwonderen als het van de hand van Frank Bambust is, die schrijft immers heel regelmatig voor politieke partijen en partijbonzen.

Caroline Gennez
3 maart 2004, 20:10
Helaas, Frank Bambust is mij onbekend. Ik heb aan dit boekje, na rijp overleg met een aantal collega's en gemotiveerde medewerkers, wel degelijk zelf gewerkt. Raar, hé?

Jan van den Berghe
3 maart 2004, 20:13
Helaas, Frank Bambust is mij onbekend. Ik heb aan dit boekje, na rijp overleg met een aantal collega's en gemotiveerde medewerkers, wel degelijk zelf gewerkt. Raar, hé?

Waarom zou dat raar zijn? Het ene kan waar zijn, het andere eveneens. Frank Bambus heeft al voor meerdere partijen en partijbonzen boeken en boekjes geschreven (doe maar gerust even navraag bij uw partij). Ik zou dus helemaal niet versteld staan mocht hij hieraan meegewerkt hebben. Maar ik geloof u dat als u zegt dat u, samen met een hele ploeg, aan dit "fotoboekje" hebt gewerkt. Het is immers een plaatjesboek, eerder dan een echte tekst.

S.
3 maart 2004, 20:16
Helaas, Frank Bambust is mij onbekend. Ik heb aan dit boekje, na rijp overleg met een aantal collega's en gemotiveerde medewerkers, wel degelijk zelf gewerkt. Raar, hé?

Waarom zetten jullie het boekje niet gewoon on line?

Jan van den Berghe
3 maart 2004, 20:18
Waarom zetten jullie het boekje niet gewoon on line?

Teveel plaatjes, te weinig tekst.

En misschien is pdf bij de SP.a nog niet doorgedrongen.

S.
3 maart 2004, 20:20
Waarom zetten jullie het boekje niet gewoon on line?

Teveel plaatjes, te weinig tekst.

En misschien is pdf bij de SP.a nog niet doorgedrongen.

Ze sturen de boekjes gratis op. Iets duurder als een bestand op het internet zetten volgens mij...

Jan van den Berghe
3 maart 2004, 20:23
Ze sturen de boekjes gratis op. Iets duurder als een bestand op het internet zetten volgens mij...

Iets? Heel wat duurder. Een pdf'je maken kost nu eenmaal geen geld, zelf als is de zaak heel mooi grafisch uitgewerkt.

S.
3 maart 2004, 20:26
Ze sturen de boekjes gratis op. Iets duurder als een bestand op het internet zetten volgens mij...

Iets? Heel wat duurder. Een pdf'je maken kost nu eenmaal geen geld, zelf als is de zaak heel mooi grafisch uitgewerkt.

Dus blijft de vraag aan Caroline Gennez: wilt U het boek op het internet zetten?

SB1234
4 maart 2004, 14:45
Een terechte vraag om het online te gooien hoor Caroline: kost nog veel minder en is beter voor de natuur!

Kristof Miele
4 maart 2004, 14:53
Op
http://www.s-p-a.be/nationaal/nieuws/publicatie/boeken/besteeuropa.asp
kan je het boek "Beste Europa" van Caroline Gennez bestellen.

Misschien interessant voor mensen die wat zinnigere vragen willen stellen dan "wat vind je van het koningshuis etc.".

Spijtig dat het boek niet online staat, dan konden we er sneller op inspelen, en naar verwijzen. Misschien een tip voor het volgende boek van SP.A?

Heeft u haar hier al veel weten schrijven? Ze is al een hele tijd niet meer gesignaleerd...
Volgens mij heeft mevrouw zich enkel gratis ingeschreven om zich te komen promoten voor 13 juni. Ik trap niet in haar val en stel alvast geen vragen meer... :P :P :P

SB1234
4 maart 2004, 15:03
Veel vragen, weinig antwoorden...

Maar dat is toch de foute tactiek denk ik hoor Kristof: de mensen die hier een kijkje komen nemen zijn echt wel bezig met politiek en zullen dus wél afgaan op de inhoud die gepost wordt.

Jan van den Berghe
4 maart 2004, 17:25
Heeft u haar hier al veel weten schrijven? Ze is al een hele tijd niet meer gesignaleerd...
Volgens mij heeft mevrouw zich enkel gratis ingeschreven om zich te komen promoten voor 13 juni. Ik trap niet in haar val en stel alvast geen vragen meer... :P :P :P

Mij is al duidelijk geworden dat Caroline Gennez er eentje is uit Steves modellenbureau: niet onaardig om naar te kijken, maar inhoudelijk niet zo sterk.

Caroline Gennez
5 maart 2004, 16:29
Absoluut goed idee om het boekje online te plaatsen. Ik geef het graag door aan onze communicatiedienst. Ondertussen zijn er al meer dan 8000 (papieren) boekjes de deur uit. Snel zijn is dus de boodschap, een online-versie een ideaal alternatief. Thx! Voor de geïnteresseerden: maandag verschijnt er een opiniestuk van mijn hand in De Standaard. Een to the point antwoord op al jullie kritische bedenkingen...

Akila
6 maart 2004, 17:51
Absoluut goed idee om het boekje online te plaatsen. Ik geef het graag door aan onze communicatiedienst. Ondertussen zijn er al meer dan 8000 (papieren) boekjes de deur uit. Snel zijn is dus de boodschap, een online-versie een ideaal alternatief. Thx! Voor de geïnteresseerden: maandag verschijnt er een opiniestuk van mijn hand in De Standaard. Een to the point antwoord op al jullie kritische bedenkingen...

Toch leuk dat je met een vingerknip kunt rekenen op ruimte in De Standaard. En zeggen dat De Standaard geen letter heeft besteed aan het boekje van Gerolf Annemans...
Sommige partijen en politici kunnen alleen maar dromen van zo'n forum.

Caroline Gennez
6 maart 2004, 17:59
Jep, ik vind het boekje op het internet beschiikbaar maken een goed idee. Heb het trouwens al doorgegeven aan onze communicatiedienst want er zijn niet eens mee zoveel papieren exemplaren beschikbaar. Thx voor het goede idee.

boer_bavo
7 maart 2004, 16:29
Heb je het boek eigenlijk zelf geschreven?
Want deze mail suggereert toch wel iets anders:

"Ik ben op zoek naar Erasmusstudenten die nu in het buitenland zijn, die het niet te breed hebben en daarom in het buitenland een studentenjob moeten doen om rond te komen.

Ik werk voor de dienst communicatie van sp.a en werk aan een boekje in de aanloop naar de Europese verkiezingen. In dat boekje willen we verhalen bundelen van mensen die (grote en kleine) problemen ondervinden met Europa. Eén van de thema's die we willen aankaarten zijn de Erasmus-beurzen. Op dit ogenblik gaan maar 5 procent van de studenten weg met Erasmus. Veruit de meeste Erasmusstudenten komen uit de "betere kringen": 75 procent van de ouders van Erasmusstudenten hebben bijvoorbeeld zelf hoger onderwijs gevolgd, 70 procent van de ouders hebben een kaderfunctie of iets gelijkaardigs. De reden? Met een gemiddelde van 140 euro per maand zijn de Erasmusbeurzen wel erg laag. Daardoor dreigen minder gegoede studenten uit de boot te vallen. sp.a vindt daarom dat de beurzen omhoog moeten.

Dat hele verhaal willen we illustreren aan de hand van de ervaringen van een Erasmusstudent die moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.

Kennen jullie zo iemand?

Laat me het dan zo snel mogelijk weten?

Met vriendelijke groeten,

Peter Gorlé
Medewerker sp.a
[email protected]
0479 97 06 52
http://www.crimen.be/forum/viewtopic.php?p=7711

Wat de mail zelf betreft: er al aan gedacht dat Erasmusbeurzen gemiddeld zo laag zijn omdat je een lagere beurs krijgt als je ouders veel verdienen?
"Arme" studentjes krijgen 300 euro per maand + hun studiebeurs + verplaatsingsonkosten terugbetaald.
En met 300 euro kan je in veel landen twee koten betalen.

Herman Desmedt ©HD
7 maart 2004, 20:34
Een terechte vraag om het online te gooien hoor Caroline: kost nog veel minder en is beter voor de natuur!

Ik heb niet de indruk dat nevrouw Genez veel tijd heeft om op dit forum de dingen te lezen, laat staan te antwoorden.
Uw suggestie is zeer goed, maar als ze niet eens gelezen wordt ...

S.
12 maart 2004, 18:00
We zullen zeker maar niet vragen wanneer het boekje on line zal staan...

fata
19 maart 2004, 11:35
Dergelijke dingen worden meestal door een "huurwoordenaar" (= ghostwriter) geschreven. Het zou me niet verwonderen als het van de hand van Frank Bambust is, die schrijft immers heel regelmatig voor politieke partijen en partijbonzen.
Misschien toch even formeel reageren: Ik heb dit werkje helemaal niet geschreven, en evenmin gelezen trouwens. Ik ben eigenlijk behoorlijk verrast te merken dat mijn naam hier opduikt.