PDA

View Full Version : Is degeneratie het einde van het evolutie proces?


corse
10 januari 2008, 07:36
. Oorzaak van gedegenereerd erfelijk materiaal
der verschillende moderne geciviliseerde volkeren.
Is degeneratie het einde van het evolutie proces?

1. Toxische besmetting door middel van de voedselketen: (spijsvertering)

§ Insecticiden: insectendodend chemisch bestrijdingsmiddel.
§ Pesticiden: om planten, groenten en fruit tegen onkruid en ongedierte te beschermen.
§ Herbiciden: chemisch bestrijdingsmiddel om specifiek onkruid te bestrijden.
§ Smaakstoffen: (kunstmatige)
§ Kleurstoffen: (kunstmatige)
§ Hormonen: Door vee ook kunstmatige of natuurlijke hormonen toe te dienen, kan de productie van vlees en melk worden vergroot.
§ Storten en verbranden van consumptie artikelen, verpakkingen enz.
§ Radioactieve fall-out en straling door ongevallen (Chernobyl) (opruimen van de reactor?)
§ Radioactieve fall-out en straling militair: atoomproeven, wapens (Irochima, Nagasaki)
Britse Windscale 1957 (het opruimen van de reactor zal pas in 2060 klaar zijn)
§ Militaire chemische bestrijdingsmiddelen voor natuur en mens (wapens).
§ Radioactieve afval (mondiaal 3.650 ton nucleair afval per jaar)
§ Grondwater, zeewater en lucht vervuiling.
§ Ongezonde werkomstandigheden.

2. Milieu vervuiling, toxische besmetting door middel van de longen: (inhaleren)

§ Uitstoot van micro partikels door industrie (luchtvervuiling door kleverig fijnstof)
§ Uitstoot van micro partikels door privaat auto’s. (2007: 800 mil. auto’s, 2030: 1,6 miljard)
§ Uitstoot van micro partikels door vracht en personen verkeer te land, lucht en water.
§ Uitstoot van micro partikels door verwarming van gebouwen.
§ Inhaleren van micro partikels door actief en passief roken.
§ Ongezonde werkomstandigheden.

3. Genetische degeneratie door overpopulatie:

§ Huidige mondiale populatie: 6.446.131.400.
§ Populatie van 2050 zal de 12 miljard benaderen.

4. Genetische degeneratie door stress:

§ Files (onnodige, verloren of nutteloze tijd doorbrengen bij mobiliteit).
§ Ploegen en nachtarbeid (ploegen en nachtwerk wordt medisch bij voorkeur vermeden).
§ Werkritme (de hartslag van de machine bepaalt nu het werkritme)
§ Tweede en derde bij-job en niet rond komen.
§ De onvrijheid om kinderen niet zelf te kunnen opvoeden.
§ Scheidingen.

5. Onnatuurlijke omstandigheden:

§ Niet zongerijpte vruchten.
§ Te kort aan zon en daglicht en frisse lucht door het 40 jaar verblijf in fabrieken, magazijnen, burelen, gebouwen.
§ Farmaceutische manipulatie doormiddel van medicatie.
§ De niet voorziene uitwerkingen van de klimaatsverandering.
§ Algenconcentraties in rivieren, meren en zeeën veroorzaakt door de opwarming van de aarde en door het te veel gebruiken van kunstmest en andere meststoffen.
§ Het verdwijnen van koraalriffen en zeegrasvelden door vervuiling en opwarming.

Ongeveer 80% van de totale mondiale milieu-impact wordt veroorzaakt door 25% van de wereldbevolking, de zogenaamde mondiale consumptieklasse, de natuur die moeder is van alle leven wordt hier gedegradeerd tot stiefkind.

Pieke
10 januari 2008, 09:37
een geluk dat we binnen enkele decennia zelf de meester zijn van onze evolutie...

Ramón Gitannes
29 januari 2008, 11:00
Neen, die degeneratie is er gekomen door de vele genocides. De simpelsten overleven de genocides vaak omdat die ingezet kunnen worden als werkvee en makkelijk in het gareel te houden zijn. Bestudeer de vele genocides uit de geschiedenis en ge zult zien dat de meest begaafde mensen vaak moeten collaboreren of sterven.

De degeneratie(dmv genocides) heeft het mogelijk gemaakt een volk te kweken dat of, een blind vertrouwen in de overheid heeft of, compleet apatisch is wat betreft gezondheid of, zich makkelijk laat vangen door "wetenschappers" of, gewoon te dom om te helpen donderen.

Die lange lijst met oorzaken van corse dat zijn slechts enkele van de teugels waarmee men het vee laat werken en/of naar het slachthuis brengt. Een niet-gedegenereerd volk had die teugels nooit aanvaard.

André de Hollander
29 januari 2008, 11:19
Neen, die degeneratie is er gekomen door de vele genocides. De simpelsten overleven de genocides vaak omdat die ingezet kunnen worden als werkvee en makkelijk in het gareel te houden zijn. Bestudeer de vele genocides uit de geschiedenis en ge zult zien dat de meest begaafde mensen vaak moeten collaboreren of sterven.

De degeneratie(dmv genocides) heeft het mogelijk gemaakt een volk te kweken dat of, een blind vertrouwen in de overheid heeft of, compleet apatisch is wat betreft gezondheid of, zich makkelijk laat vangen door "wetenschappers" of, gewoon te dom om te helpen donderen.

Die lange lijst met oorzaken van corse dat zijn slechts enkele van de teugels waarmee men het vee laat werken en/of naar het slachthuis brengt. Een niet-gedegenereerd volk had die teugels nooit aanvaard.

O, dus sommige volken zijn simpel en sommige volken begaafd? :roll:

Ik denk dat de genetische eigenschappen per individu meer verschillen dan per volk.

maddox
29 januari 2008, 12:36
De degeneratie van de mensheid is eerder terug te vinden in het overleven en voortplanten van de zwakste exemplaren.

Ook de vruchtbaarheidsbehandelingen voor "minder vruchtbare mannen en vrouwen" helpt er niks aan de genetische diversiteit binnen de mensheid te vrijwaren van rotzooi.

Tegenwoordig zou het huwelijk van 2 syndroom van Down lijders en de potentiële voortplanting ervan door de goegemeente toegejuigd worden.

Groentje-18
29 januari 2008, 12:59
Buiten alle factoren die je hierboven aankaart, vraag ik me af of degeneratie niet sowieso op natuurlijke wijze de uitkomst is van:
- een soort
- een uniek individu

Op populatieniveau worden er telkenmale dezelfde genen gekopieerd, gehercombineerd en dan weer gekopiëerd, enzoverder. Hoe vaker je dit proces herhaalt, hoe groter de kans op mutaties. Maar ook op afwijkingen of zelfs het vergaan van dit chromosoon of dat gen. (zie bv Y-chromosoom dat kleiner en kleiner wordt) Of zie ik het verkeerd?
Of is de kans op een positieve mutatie even groot als een negatieve? (Of zijn er gewoon veel meer mogelijkheden die een negatief/op korte termijn geen effect hebben ipv een positief, zoals ik veronderstel?)

Binnen een individu: Als je al geen gedegenereerd erfelijk materiaal ontvangen hebt is er nog het voortdurende proces van celvernieuwing. Ook telkens weer kopiëren dus (het is wat complexer natuurlijk, maar dat doet niet ter zake voor mijn stelling). Ook hier, hoe langer je leeft, hoe groter de kans op mutaties, waarvan kanker een voorbeeld is.

Dus, zijn we niet gedoemd, op heel lange termijn? (Tenzij de techniek daar een stokje voor steekt?)

Groentje-18
29 januari 2008, 13:01
De degeneratie van de mensheid is eerder terug te vinden in het overleven en voortplanten van de zwakste exemplaren.


Allicht niet de meest politiek correcte, maar toch een waarheid.
De meeste kinderen vindt men vandaag de dag niet in gezinnen van rijkeren of hoogopgeleiden (wat globaal genomen en kort door de bocht tot rijkdom lijkt), maar eerder daar waar armoede troef is. Vroeger was het omgekeerde het geval.
Niet dat intelligentie het alleenrecht van rijken is. Maar zelfs indien armeren intelligenter geboren worden dan rijken, worden ze in hun tienerjaren al bijgebeend door minder intelligente kinderen van rijken.

Jantje
29 januari 2008, 13:15
Buiten alle factoren die je hierboven aankaart, vraag ik me af of degeneratie niet sowieso op natuurlijke wijze de uitkomst is van:
- een soort
- een uniek individu

Op populatieniveau worden er telkenmale dezelfde genen gekopieerd, gehercombineerd en dan weer gekopiëerd, enzoverder. Hoe vaker je dit proces herhaalt, hoe groter de kans op mutaties. Maar ook op afwijkingen of zelfs het vergaan van dit chromosoon of dat gen. (zie bv Y-chromosoom dat kleiner en kleiner wordt) Of zie ik het verkeerd?
Of is de kans op een positieve mutatie even groot als een negatieve? (Of zijn er gewoon veel meer mogelijkheden die een negatief/op korte termijn geen effect hebben ipv een positief, zoals ik veronderstel?)

Binnen een individu: Als je al geen gedegenereerd erfelijk materiaal ontvangen hebt is er nog het voortdurende proces van celvernieuwing. Ook telkens weer kopiëren dus (het is wat complexer natuurlijk, maar dat doet niet ter zake voor mijn stelling). Ook hier, hoe langer je leeft, hoe groter de kans op mutaties, waarvan kanker een voorbeeld is.

Dus, zijn we niet gedoemd, op heel lange termijn? (Tenzij de techniek daar een stokje voor steekt?)

Alswe naar het dierenrijk kijken, zien we dat de voorplantingen bijna altijd binnen een beperkte groep gebeuren en enkel de slimste en/of sterkte van de soort zich voortplanten.


Maar ook in de overlevingskansen, zijn het binnen het dierenrijk enkel de gezonde, sterke en slimme dieren die de volwassenleeftijd halen.

Maar bij de mens halen eenheden die reeds kort na hun geboorte als voedseldier hadden dienen voor de hoger geplaaste dieren in devoedselketen, zelf zeer hoge leeftijden en planten zich dus eigenlijk onrechtmachtig voort.
Hierdoor worden de zwakke genen meer verspreid in plaatst van opgeruimt

De menselijke soort degedegenereerd dus idd, maar dit juist door zijn eigen egoisme.

Ramón Gitannes
29 januari 2008, 14:08
O, dus sommige volken zijn simpel en sommige volken begaafd? :roll:Dat kan er uiteindelijk wel van komen ja maar genocides zijn er om de bedreigende elementen te liquideren en niet perse om hele volkeren uit te moorden, dat is onnozel. Het moet allemaal nog iets opbrengen ook he. Ge moet trachten zoveel mogelijk mensen ervan te overtuigen dat collaboreren beter is. Ge moet het beste uit die cultuur overnemen en niet zomaar vernietigen. Genocides zijn eerder opportunistisch dan racistisch.
Ik denk dat de genetische eigenschappen per individu meer verschillen dan per volk.Laten we dat even bestuderen.
http://www.freewebs.com/dprk/105625.jpg
http://www.4newmedia.nl/people/content/bin/images/large/IMG_0533.jpg

André de Hollander
30 januari 2008, 01:08
Dat kan er uiteindelijk wel van komen ja maar genocides zijn er om de bedreigende elementen te liquideren en niet perse om hele volkeren uit te moorden, dat is onnozel. Het moet allemaal nog iets opbrengen ook he. Ge moet trachten zoveel mogelijk mensen ervan te overtuigen dat collaboreren beter is. Ge moet het beste uit die cultuur overnemen en niet zomaar vernietigen. Genocides zijn eerder opportunistisch dan racistisch.
Laten we dat even bestuderen.
http://www.freewebs.com/dprk/105625.jpg
http://www.4newmedia.nl/people/content/bin/images/large/IMG_0533.jpg

Ik zie twee kleuren, maar is de ene kleur slimmer dan de ander? Of zou die rechterman van de 3e rij een stuk minder slim zijn en allerlei genetische afwijkingen hebben die zijn maten niet hebben? Kleur is maar een detail.

Genocide heeft geen of nauwelijks invloed op degeneratie. De medische stand heeft dat wel.

André de Hollander
30 januari 2008, 01:20
Ik had eerder een topic geopend over degeneratie. Hoe kan ik een verwijzing naar een bestaande topic maken? (ik kom het regelmatig tegen op het forum, maar kan het zelf niet, tips graag)

Groentje-18
30 januari 2008, 01:35
Laten we dat even bestuderen.

Het klopt. Mensen van verschillende continenten zullen onderling meer verschillen dan twee mensen van hetzelfde continent.
Genotype is ook nog iets heel anders dan fenotype. Een heel kleine wijziging in een gen kan de oorzaak zijn van een heel duidelijke verandering in het fenotype.

André de Hollander
30 januari 2008, 02:37
Het klopt. Mensen van verschillende continenten zullen onderling meer verschillen dan twee mensen van hetzelfde continent.
Genotype is ook nog iets heel anders dan fenotype. Een heel kleine wijziging in een gen kan de oorzaak zijn van een heel duidelijke verandering in het fenotype.

Hee Groentje, je gaat me toch niet tegenspreken he? Wij zijn het altijd eens! ;-)

Jantje
30 januari 2008, 08:35
Ik had eerder een topic geopend over degeneratie. Hoe kan ik een verwijzing naar een bestaande topic maken? (ik kom het regelmatig tegen op het forum, maar kan het zelf niet, tips graag)

adres kopieren en posten.

Ramón Gitannes
30 januari 2008, 08:57
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99262

André de Hollander
30 januari 2008, 09:58
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99262

Bedankt, die bedoel ik dus.

André de Hollander
30 januari 2008, 09:59
adres kopieren en posten.

Bedankt. Ja, ik had het zelf kunnen bedenken :oops::oops::oops: .