PDA

View Full Version : De schoofzak is de zevendertigste forummer van de week


Pluche
23 januari 2008, 14:15
Robert T heeft zijn opvolger gekozen, het is De Schoofzak, de schoofzak omschrijft zichzelf als volgt:

Dank je voor de verkiezing.

Hier dan een korte forum-biografie:
Ik ben mannelijk geslacht, nog steeds met dezelfde gehuwd en bijna drie kleinkinderen.
Op het forum volg ik slechts een beperkt aantal zaken, zodus wist ik niet eens van het bestaan van de FVDW af.
Mijn interesses zijn redelijk breed, maar ik ben niet fanatiek bezig met een of enkele hobbies. Voorbeeld: ik luister graag naar muziek, maar ik ken amper de namen van de artiesten of groepen ...
Ik kijk amper naar televisie, hoogstens dus het nieuws en humorisitsche programma's.

Mijn gewicht is 78 kg, maar wie zou dat interesseren?

Een klein amusement van mij is om het Nederlands Vlaams te noemen, en een beetje een fonetische spelling te gebruiken.

Ik hoop van genoeg tijd te vinden om wat antwoorden te kunnen geven op jullie vele vragen die een veel te nieuwsgierig karakter verraden.

Pluche
23 januari 2008, 14:15
De traditionele openingsvraag: Hoeveel keer per maand eet jij frieten en wat is je lievelingssaus?
__________________

De schoofzak
23 januari 2008, 16:06
De traditionele openingsvraag: Hoeveel keer per maand eet jij frieten en wat is je lievelingssaus?
__________________


Tjsa,
zowat éénmaal per maand "op eigen kosten", en voor de rest hangt het af van bij wie ik mijn benen onder tafel mag schuiven.

Maar met daar nu over na te denken: ik ga voortaan ook één maal per maand frieten gaan eten uit een echte oude puntzak.

De saus: alleen maar gewone goede ouderwetse majonaise.

Smakelijk !!

Burkide
23 januari 2008, 16:27
Ik moet toegeven dat ik je absoluut niet ken :oops: Daarom dus: hoe zou je je politieke positionering kort omschrijven?

Burkide
23 januari 2008, 16:41
Hoe zit het met je talenkennis? Naast Nederlands en Vlaams dan ;-)

De schoofzak
23 januari 2008, 16:54
Ik moet toegeven dat ik je absoluut niet ken :oops: Daarom dus: hoe zou je je politieke positionering kort omschrijven?

Ik ben een zeeeeer ernstig man met betrekkelijk weinig tijd, daarom volg ik alleen maar de diskussies op de fora van de verkiezingen, politiek binnenland, maatschappelijke problemen en kommunotaire truken.
Daarom ken je mijn politieke positionering niet.
En geef je meteen te kennen dat je mijn onderschrift nog niet bekeken hebt ...

Ik ben NVA-stemmer, maar binnen de NVA ben ik zeker niet te situeren aan de rechtse kant. Misschien ben ik wel de meest "linkse" of "meest-sentrum"-stemmer van de NVA.
Ik ben ook groot voorstander van een sterke EU (mits subsidiariteitsprinsipe), zelfs eigelijk een Verenigde Staten van Europa.

Talen: vrij behoorlijk Frans en Engels, klein mondje Spaans van enkele jaren avondschool, geen fluit Duits.

Andro
23 januari 2008, 18:31
Arm en lang leven of rijk en kort ?

De schoofzak
23 januari 2008, 18:42
Arm en lang leven of rijk en kort ?

Ik ben liever een magere wolf in het grote bos, dan een vette hond aan de ketting.
Trouwens, van Vlaams huis uit ben ik "arm maar proper".

Nick_
23 januari 2008, 19:42
Vanwaar "De schoofzak" als nickname?

Nick_
23 januari 2008, 19:43
De forumquiz (http://forum.politics.be/showthread.php?t=37235) zoekt vers bloed.
Interesse om nu en dan mee te spelen?

De schoofzak
23 januari 2008, 20:13
Vanwaar "De schoofzak" als nickname?

In mijn Kempens dialekt is een schoofzak een zak of kabas waar de arbeider of de scholier zijn boterhammekes voor 's middags in transporteert.
De Kempense moeders vroegen vroeger altijd 's ochtends aan vertrekkende man en kinderen: "zijt ge uwe schoofzak niet vergeten?".
(nu nemen man en kinderen 5 € mee voor een broodje en een koka; en dan zeggen ze dat het krisis is ...)

Kijk ook naar het fotootje op mijn forumpaspoort (avator).

Ik was dat woord eigenlijk al vergeten, tot ik het plotseling terug hoorde en bedacht dat het eigenlijk een mooi woord is.

Wie van jullie kent het woord "pots" of "potske" nog ? En kent men dit enkel in de dialekten van de provinsies Antwerpen en Limburg?

De schoofzak
23 januari 2008, 20:18
De forumquiz (http://forum.politics.be/showthread.php?t=37235) zoekt vers bloed.
Interesse om nu en dan mee te spelen?

Als ge mij af en toe eens laat winnen, dan zal ik eens komen kijken.

Wordt er ne pot ingelegd voor de winnaar?

Nick_
23 januari 2008, 20:31
Als ge mij af en toe eens laat winnen, dan zal ik eens komen kijken.

Wordt er ne pot ingelegd voor de winnaar?

Er wordt een pot ingelegd voor wie de leider in de quiz van de troon kan stoten. :lol:



On topic: Ben je geïnteresseerd in sport?

De schoofzak
23 januari 2008, 21:02
On topic: Ben je geïnteresseerd in sport?

Ik doe nogal mee met die spesiale sporttak die zoveel Vlamingen in deze tijden blijkbaar aanhangen.
Je komt een oude vriend tegen en die vraagt o.a. "ewel, wat doet ge nog voor sport tegenwoordig?" Antwoord: "Te weinig".

Ik heb een beetje geturnd, gelopen, gezwommen, gejudood, gekarateed, gepaard (ik bedoel wel degelijk paard gereden hé), maar dus nooit heel echt fanatiek, want dan vind ik het niet meer plezant.
Nu is het nog motorijden (rustig toeren, is eigenlijk geen sport hé) wandelen en wat fietsen met het vrouwke.

Ik heb nog nooit een voetbalwedstrijd in nationale of in provinsiale irl gezien.

André de Hollander
23 januari 2008, 22:26
De forumquiz (http://forum.politics.be/showthread.php?t=37235) zoekt vers bloed.
Interesse om nu en dan mee te spelen?

Het niveau (nivo) ligt vaak te hoog... :oops:

Mee eens schoofzak?

André de Hollander
23 januari 2008, 22:27
In mijn Kempens dialekt is een schoofzak een zak of kabas waar de arbeider of de scholier zijn boterhammekes voor 's middags in transporteert.
De Kempense moeders vroegen vroeger altijd 's ochtends aan vertrekkende man en kinderen: "zijt ge uwe schoofzak niet vergeten?".
(nu nemen man en kinderen 5 € mee voor een broodje en een koka; en dan zeggen ze dat het krisis is ...)

Kijk ook naar het fotootje op mijn forumpaspoort (avator).

Ik was dat woord eigenlijk al vergeten, tot ik het plotseling terug hoorde en bedacht dat het eigenlijk een mooi woord is.

Wie van jullie kent het woord "pots" of "potske" nog ? En kent men dit enkel in de dialekten van de provinsies Antwerpen en Limburg?


Ken je het woord 'Stuutmael'?

De schoofzak
23 januari 2008, 22:35
Ken je het woord 'Stuutmael'?

Neen, ik spreek maar enkele woorden Turks. (vb. dank u, goedendag, een biertje, water, maar meer niet) :lol:

André de Hollander
23 januari 2008, 22:59
Neen, ik spreek maar enkele woorden Turks. (vb. dank u, goedendag, een biertje, water, maar meer niet) :lol:

:lol:

Dat is een Zeeuws woord voor hetzelfde (schoofzak).

Pluche
24 januari 2008, 10:49
Schoofzak, wie vindt je de grootste politieke kwal?

Den Duisteren Duikboot
24 januari 2008, 13:29
Hoe lang kun je je adem inhouden?

De schoofzak
24 januari 2008, 17:17
Schoofzak, wie vindt je de grootste politieke kwal?

Dat is een moeilijke !!
Nu moet ik kiezen uit Flawieter, Onkeldinges, Verafstoot, Bertje den Bleiter, Dekroo en nog een paar anderen.

Nu beslist en besloten, hij heeft het aan zijn kl ....: Bertje den Bleiter (maar alleen omdat Filip den Taaien de Laeken gene politieker is, anders was hij het).

Bertje den Bleiter zijnen top of de bil, vond ik, was het elimineren van de luchthaven (met zijn minstens 20.000 jobs) om er een olimpisch dorp van te maken. Dat ze hem daarvoor niet opgesloten hebben, begrijp ik nog altijd niet, want gevaarlijke zotten, daar moet ge heel voorzichtig mee zijn.

De schoofzak
24 januari 2008, 17:18
:lol:

Dat is een Zeeuws woord voor hetzelfde (schoofzak).

dank voor die leuke tip, ik ga dat trachten te onthouden.

De schoofzak
24 januari 2008, 17:20
Hoe lang kun je je adem inhouden?

Hoe kan ik dat nu weten? Ik val telkens bewusteloos en zo weet ik nooit de presiese tijd ...

luc broes
24 januari 2008, 17:36
Hoe lang kun je je adem inhouden?

Een somber verhaaltje in dit verband.

Ik was een jaar geleden in een dorpje in NO Thailand.
Er is een grote plas water in de buurt waar de Jongens plezier maken.
Ze wilden wel eens weten wie het langst onder water kon blijven.
Eén voor één kwamen ze terug boven. Maar nummer 5 was duidelijk veel beter dan de anderen. Ze waren allemaal erg onder de indruk van zijn prestatie. Vooral omdat hij niet meer boven kwam en begraven werd.

De schoofzak
24 januari 2008, 17:42
Het niveau (nivo) ligt vaak te hoog... :oops:

Mee eens schoofzak?

Alleszins voor mij !!
Wie deze of gene akteur is, enz., of regisseur emd ... groep ... ik bewonder die mensen, 't zijn allemaal artisten, maar om hun namen te onthouden is er niet genoeg plaats op de interesse-partitie van mijn harde schijf.

stab
25 januari 2008, 00:07
Je bent Vlaamsgezind, neem ik aan ....
Waar komt bij jou die vandaan?

stab
25 januari 2008, 07:52
Je bent Vlaamsgezind, neem ik aan ....
Waar komt bij jou die vandaan?Ik bedoel natuurlijk : hoe / waarom ben jij Vlaamsgezind geworden?

De schoofzak
25 januari 2008, 08:01
Je bent Vlaamsgezind, neem ik aan ....
Waar komt bij jou die vandaan?

Bedankt dat je dat aanneemt, maar wil je het ook teruggeven aub :lol:

Ernstig, mijn Vlaams gevoelen komt van duizend en één dingen:
mijn ouders waren arbeiders die geen Frans konden maar toch op reis gingen ieder jaar naar de Ardennen, hier en daar een onderwijzer , leraar Nederlands enz. , mijn ervaring in het leger (ben natuurlijk nog van den tijd dat een jonge man ....) mijn ervaring toen ik in Brussel woonde, mijn ervaringen met Franstalige kollega's, logisch denken ivm dingen als demokratie (niet rijmend op monarchie), Europa, regio's, buitenlandse voorbeelden (Spanje), politiek volgen enz.

Waarschijnlijk vergeet ik hier veel dingen.

stab
25 januari 2008, 08:09
Hugo Schiltz of Bart de Wever?

Burkide
25 januari 2008, 11:15
Voor welke formatie/persoon zou je stemmen mocht je een Waal zijn?

Wat denk je over het gebruik van politiek geweld? Is dat altijd af te keuren? Of is het in sommige gevallen wel gerechtvaardigd?

Ben je een bereisd man?

stab
25 januari 2008, 11:30
:roll:Is duveltje382 de beste forummer op p.be?
( j / j )

De schoofzak
25 januari 2008, 13:07
Hugo Schiltz of Bart de Wever?

Is het Weverke afgelopen nacht overleden ???

(omdat ge die twee wilt vergelijken ...).

Geef toe, het is een oneerlijke vergelijking: de Schilts-zaliger heeft een volle loopbaan kunnen volbrengen tot op hoge leeftijd.
Wat ik me van hem uit een krantenartikel nog kan herinneren, is dat ie als Vlaams-nationalist kort na de oorlog nog in den bak in de Begijnenstraat gezeten heeft. Als jonge, zeer jonge-volwassene in den bak zitten voor zoiets als een overtuiging .... 't een en 't ander vind ik.

Ik denk dat het Weverke een waardige opvolger zal zijn van de Schilts.

De schoofzak
25 januari 2008, 13:29
Voor welke formatie/persoon zou je stemmen mocht je een Waal zijn?

Vind ik moeilijk om zeggen. Logisch denken: ik denk gematigd en sosiaal gekorrigeerd rechts te willen zijn, dus zou het iets in MR moeten zijn.
Ik ben tegen de tsjeven omdat ik teveel voorstander ben van scheiding van godsdienst en staat.


Wat denk je over het gebruik van politiek geweld? Is dat altijd af te keuren? Of is het in sommige gevallen wel gerechtvaardigd?

Je moet alles zien in de kontekst van de maatschappij die je wil beoordelen.
In het huidige West-Europa, Noord-Amerika en Australië-Japan zijn de zaken zo geëvolueerd dat geweld absoluut ontoelaatbaar is, tenzij logischerwijze wettelijk voorzien (om een misdadiger aan te houden, zelfverdediging ...)



Ben je een bereisd man?

Als klein manneke woonde ik op zo'n 10 km van de Hollandse grens, en dus fietste ik regelmatig de grens eens over. Telt dat mee om "bereisd" te zijn?

Als de kinderen nog klein waren, toerden we met de karavan naar Spanje en Italië. Zonder de kids konden dingen als Turkije, een Nijl-kroes en Djerba natuurlijk niet ontbreken.
Mijn topreis was 14 dagen Bali. (ruim voor de bomaanslag ginder hoor !)
New York en Washington waren ook onvergetelijk.

Voor mijn werk heb ook ook vaak in het buitenland gezeten, maar ik denk liever niet aan mijn werk als ik hier zit flauwe kul te verkopen.

De schoofzak
25 januari 2008, 13:32
:roll:Is duveltje382 de beste forummer op p.be?
( j / j )

Dat klopt.
En jij Stab, jij bent de schoonste.
(en ik ... mijnen hond is den beste waakhond van Vlaanderen: als g'hem wakker maakt als er onraad is, begint ie direkt te blaffen)

Cynicus
26 januari 2008, 18:31
In ons land leven er veel te veel werkbekwamen van sociale uitkeringen op kosten van de brave werkende middenklasse. Dat moreel verwerpelijke, geldverslindende, arbeidsattitudevernietigende parasiterend sociaal profitariaat (http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999) is een echte plaag en kan in bepaalde gevallen zelfs eerder bestempeld worden als regelrechte sociaalcriminaliteit.


Hoe staat u tegenover een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) ten einde
1) het moreel verwerpelijke parasiterend sociaal profitariaat waaraan heel wat werkonwillige werkbekwamen zich bezondigen, radicaal te bestrijden;
2) werkbekwamen zonder werk de kans te geven zich nuttig te maken voor de maatschappij;
3) werkbekwamen zonder werk de kans te geven zich te bevrijden uit de onvrijwillige armoede, op voorwaarde dat ze bereid zijn een redelijke inspanning te doen;
4) de brave belastingbetaler waar te geven in ruil voor zijn belastinggeld;
5) werkbekwamen zonder werk daadwerkelijk aan te moedigen zich een job te zoeken in het reguliere arbeidscircuit;
6) werkbekwamen zonder werk minder tijd te geven om in het zwart te gaan werken;
7) werkbekwamen zonder werk de kans te geven opnieuw een gezonde arbeidsattitude te ontwikkelen ?


Ter informatie :
Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem is een noodsysteem dat aan werkbekwamen zonder werk (evenals aan werkenden die hun inkomen uit (deeltijdse) arbeid wat willen aanvullen) inkomenszekerheid garandeert in ruil voor het verrichten van gemeenschapsdiensten. Onder gemeenschapsdiensten moeten zéér eenvoudige werkzaamheden van algemeen maatschappelijk nut worden verstaan. Het moeten diensten betreffen die op de vrije markt niet worden aangeboden, of die op de vrije markt in ieder geval niet op een rendabele wijze kunnen worden geproduceerd.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou in de plaats komen van de huidige werkloosheidsuitkeringen (evenals van al de andere passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon). Gemeenschapsdienstpresteerders zouden dan enkel nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot het aantal uren effectief gepresteerde gemeenschapsdienst en zouden zoveel uren gemeenschapsdienst mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen).

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers de kans geven zichzelf te bevrijden uit de armoede en hen tegelijkertijd aanmoedigen (voorlopig) desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan het gemeenschapsdienstuurinkomen. Het zou de bedoeling zijn dat gemeenschapsdienstpresteerders zo kort mogelijk gebruik maken van een dergelijk noodsysteem.

Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem kan worden gezien als een uitermate sociaal correctiemechanisme op de vrije arbeidsmarkt, dat er voor zorgt dat de lonen op de vrije arbeidsmarkt niet onder een absoluut minimum kunnen dalen. Conform de vrijemarktlogica is het wel essentieel dat in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem de gemeenschapsdienstuurvergoeding lager zou liggen dan het uurloon voor ongeschoolde arbeid op de vrije arbeidsmarkt. Een gemeenschapsdienstvergoeding van 5 euro per uur lijkt mij wat dat betreft een redelijk bedrag.


Enkele voorbeelden van mogelijke gemeenschapsdienst :
- straatvegergemeenschapsdienst;
- afvalsorteringsgemeenschapsdienst;
- (hulp)kinderopvanggemeenschapsdienst (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1582320&postcount=1658);
- hulpcontrolegemeenschapsdienst (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25073);
- huishoudhulpgemeenschapsdienst (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25936);
- verkeersregelingsgemeenschapsdienst;
- hulpbejaardenhelpersgemeenschapsdienst;
- boerenknechtengemeenschapsdienst (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2803272#post2803272);
- fietsenstallingsbewakingsgemeenschapsdienst;
- spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst (http://forum.politics.be/showthread.php?t=26758);
- onkruidverdeldingsgemeenschapsdienst;
- zwerfvuilopruimingsgemeenschapsdienst;
- strijkgemeenschapsdienst.
Wellicht zijn er nog vele andere gemeenschapsdienstmogelijkheden

De schoofzak
26 januari 2008, 21:10
Eigenlijk ben ik meer voor het vivant-sisteem: arbeid wordt niet belast; de staat haalt zijn inkomsten uit taksen op verbruiksgoederen.
Iedere volwassene krijgt automatisch een som, genre 500 €, per maand.
Zijt gij daarmee kontent, okee.
Vindt ge dat een beteke te weinig, dan gaat ge ergens een beteke uren kloppen; al was het maar één uur per week, of één uur per dag.
Vindt ge dat veel te weinig, dan gaat ge vele uren werken.

Vindt een gemeente dat ze moeten ergens afval sorteren, verkeer regelen, voorzien in een kinderopvangsisteem, bejaardernopvangsisteem, huisvuil drie ekstra beurten gaan ophalen .... enz., dat moet die gemeente daar trachten mensen voor te vinden, voor een "eerlijke" prijs (de marktprijs).

In jouw sisteem van gdizn lijkt het me dat een gemeente met weinig kinderen en bejaarden, maar veel werklozen, dan maar dingen uit haar duim zuigen om die werklozen bezig te houden.

Ik vind ook dat alle mogelijke kontrole van werklozen of zieken, onmogelijk waterdicht is te krijgen.
Zelfs niet als ge de kontrole onmenselijk hard en streng zou organiseren: er zullen onschuldige slachtoffers vallen, en er zullen handige oplichters door de mazen van het net glippen.
Dat is dus net het voordeel van het vivant-sisteem: er is geen kontrole meer nodig.

Maar ... helaas niet (meer) praktisch te verwezenlijken ...

Duvelke
27 januari 2008, 05:52
In mijn Kempens dialekt is een schoofzak een zak of kabas waar de arbeider of de scholier zijn boterhammekes voor 's middags in transporteert.
De Kempense moeders vroegen vroeger altijd 's ochtends aan vertrekkende man en kinderen: "zijt ge uwe schoofzak niet vergeten?".
(nu nemen man en kinderen 5 € mee voor een broodje en een koka; en dan zeggen ze dat het krisis is ...)

Kijk ook naar het fotootje op mijn forumpaspoort (avator).

Ik was dat woord eigenlijk al vergeten, tot ik het plotseling terug hoorde en bedacht dat het eigenlijk een mooi woord is.

Wie van jullie kent het woord "pots" of "potske" nog ? En kent men dit enkel in de dialekten van de provinsies Antwerpen en Limburg?

jep, thuis zeggen we ook nog de schoofzak.en een potske is toch een muts e? :)

Duvelke
27 januari 2008, 05:55
Eigenlijk ben ik meer voor het vivant-sisteem: arbeid wordt niet belast; de staat haalt zijn inkomsten uit taksen op verbruiksgoederen.
Iedere volwassene krijgt automatisch een som, genre 500 €, per maand.
Zijt gij daarmee kontent, okee.
Vindt ge dat een beteke te weinig, dan gaat ge ergens een beteke uren kloppen; al was het maar één uur per week, of één uur per dag.
Vindt ge dat veel te weinig, dan gaat ge vele uren werken.

Vindt een gemeente dat ze moeten ergens afval sorteren, verkeer regelen, voorzien in een kinderopvangsisteem, bejaardernopvangsisteem, huisvuil drie ekstra beurten gaan ophalen .... enz., dat moet die gemeente daar trachten mensen voor te vinden, voor een "eerlijke" prijs (de marktprijs).

In jouw sisteem van gdizn lijkt het me dat een gemeente met weinig kinderen en bejaarden, maar veel werklozen, dan maar dingen uit haar duim zuigen om die werklozen bezig te houden.

Ik vind ook dat alle mogelijke kontrole van werklozen of zieken, onmogelijk waterdicht is te krijgen.
Zelfs niet als ge de kontrole onmenselijk hard en streng zou organiseren: er zullen onschuldige slachtoffers vallen, en er zullen handige oplichters door de mazen van het net glippen.
Dat is dus net het voordeel van het vivant-sisteem: er is geen kontrole meer nodig.

Maar ... helaas niet (meer) praktisch te verwezenlijken ...
ik was ook vroeger voor het vivant-systeem. Jammer dat het (bijna) niet haalbaar is

Duvelke
27 januari 2008, 05:56
hoe oud ben je?

Duvelke
27 januari 2008, 05:57
wat heb je vroeger gestudeerd, en wat doe je nu van werk? of (indien op pensioen) wat heb je vroeger van werk gedaan?

Duvelke
27 januari 2008, 05:57
Wat is je grootste wens?

De schoofzak
27 januari 2008, 08:05
Drie vragen ineens beantwoorden:
naar mijn eigen goesting, heb ik al veel ervaring, dus schrijven ze me binnenkort af en zal ik betaald worden door de minister van pensioenen. De absolute vrijheid lonkt.
Als ambtenaar zal ik met mijn pensioentje wel rondkomen.

Mijn grootste wens is van nog enkele kleinkinderen bij te krijgen (nr 3 is onderweg) (maar eigenlijk toch niet meer dan twee kleinkinderen per eigen zoon/dochter, want de overbevolking is naar mijn oordeel het probleem dat zal moeten aangepakt worden, wil men het hier leefbaar houden ...).
Die kleinkinderen zou ik graag goed bezig houden, dus moet ik lang gezond blijven en hulp kunnen krijgen van mijn echtgenote (nog altijd dezelfde).
Op 103 jarige leeftijd wens ik dan plots te sterven, door één kogel van een jaloerse jonge gehuwde man, als die mij betrapt.

Cynicus
27 januari 2008, 11:18
Pensioen is in principe niet bedoeld voor mensen die bij de aanvang van hun pensioen van plan zijn om pakweg nog 30 tot 40 jaar te leven. Toen ons pensioenstelsel werd ingevoerd lag de pensioenleeftijd zelfs hoger dan de gemiddelde levensverwachting, en diegenen die de pensioenleeftijd bereikten, hadden doorgaans geen tientallen jaren (doch eerder nog enkele tientallen maanden) meer te leven.

Om de wettelijke pensioenen betaalbaar te houden, moeten we terug naar de bron, nl. een wettelijk pensioen vanaf een leeftijd waarop men geacht kan worden écht niet meer werkbekwaam te zijn.

Hoe staat u tegenover een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd tot pakweg redelijkheidshalve 75 jaar ?

Duvelke
27 januari 2008, 13:10
Pensioen is in principe niet bedoeld voor mensen die bij de aanvang van hun pensioen van plan zijn om pakweg nog 30 tot 40 jaar te leven. Toen ons pensioenstelsel werd ingevoerd lag de pensioenleeftijd zelfs hoger dan de gemiddelde levensverwachting, en diegenen die de pensioenleeftijd bereikten, hadden doorgaans geen tientallen jaren (doch eerder nog enkele tientallen maanden) meer te leven.

Om de wettelijke pensioenen betaalbaar te houden, moeten we terug naar de bron, nl. een wettelijk pensioen vanaf een leeftijd waarop men geacht kan worden écht niet meer werkbekwaam te zijn.

Hoe staat u tegenover een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd tot pakweg redelijkheidshalve 75 jaar ?

cyncicus, wilt GIJ zelf ook tot u 75 jaar werken?

De schoofzak
27 januari 2008, 21:10
Pensioen is in principe niet bedoeld voor mensen die bij de aanvang van hun pensioen van plan zijn om pakweg nog 30 tot 40 jaar te leven. Toen ons pensioenstelsel werd ingevoerd lag de pensioenleeftijd zelfs hoger dan de gemiddelde levensverwachting, en diegenen die de pensioenleeftijd bereikten, hadden doorgaans geen tientallen jaren (doch eerder nog enkele tientallen maanden) meer te leven.

Om de wettelijke pensioenen betaalbaar te houden, moeten we terug naar de bron, nl. een wettelijk pensioen vanaf een leeftijd waarop men geacht kan worden écht niet meer werkbekwaam te zijn.

Hoe staat u tegenover een verhoging van de wettelijke pensioenleeftijd tot pakweg redelijkheidshalve 75 jaar ?

Het pensioen in Vlaanderen is inderdaad niet ontworpen om iedereen te kunnen laten genieten gedurende een tijd die bijna zo lang is als je werkend leven was.
Het feit dat ik het toch doe (en zelfs wat vroeger ga, want ik ben nog geen 65) is dus "niet juist", maar ja, ik mag toch ook eens een hold-upke plegen op de staatskas ...

Een eerste fout is dit land was om te kiezen voor een repartitiestelsel, in plaats van te kiezen voor een kapitalisatiestelsel. Bij ons wordt niet gespaard voor je wettelijk pensioen. Ik weet dat ik heel mijn werkend leven geen eurosent betaald heb voor MIJN pensioen. Ik heb wel (veel) betaald voor het pensioen van mijn vader. Iedere maand dat er bij mij een afhouding "voor pensioen" afging, werden die senten dezelfde dag nog "opgebruikt" om de pensioenen van de oudere mensen te betalen.
Nu zou men dit niet meer kunnen rechtzetten. Het zilverfonds zou er ettelijke tientallen jaren over doen ...

Een tweede fout is dat de regering niet durft beslissen.
Men zou toch mogen beslissen dat iedereen die "gewoon" werk doet (en dus niet de zware fisische beroepen) met rasse schreden zou opschuiven naar 65 jaar.
Ik bedoel: wie nu op vb. 5 jaar van zijn pensioen staat, heeft verworven rechten;
wie nog 5 tot 10 jaar moet doen, zal moeten werken tot 64;
wie nog 10 tot 15 jaar moet doen, zal moeten werken tot 64j 6 maanden
wie nog meer dan 15 jaar moet doen, zal effektief tot 65 moeten werken.

Daarnaast kan er toch geen probleem zijn dat men zou zeggen dat iedereen die nu jonger is dan 30, tot 67 jaar zal moeten werken.


Daarnaast zou men ook wel mogen toelating geven om "soepeler" te kunnen werken, maar inderdaad met minder inkomen.

En zo zijn er nog wel een aantal dingen ...

Maar aan 75 jaar nog moeten werken "om den brode", dat is onmogelijk.
Trouwens, heel wat reisburo's zouden failliet gaan, als ze al die reizen van die jonggepensionneerden niet meer kunnen verkopen. En al die hotels in Antalia failliet ... dan gaan we nog meer immigranten binnenkrijgen.:lol:

roger verhiest
28 januari 2008, 17:09
Met een "kapitalisatie pensioensysteem" zouden de ingelegde gelden nu 20 % aan aarde ingeboet hebben, het repartitiesysteem zorgt voor bijdragen die stijgen samen met de inflatie/indexatie. Er is natuurlijk el iets te zeggen voor een eerder gemengd systeem,
zodat de nadelen van het ene en andere systeem orden gecompenseerd door de voordelen...

Cynicus
28 januari 2008, 19:52
Met hoeveel punten van mijn onconventioneel twintigpuntenprogramma (http://forum.politics.be/showthread.php?t=90126) kunt u min of meer akkoord gaan ?
__________________

Cynicus
28 januari 2008, 19:57
Onze openbare financiën staan er zeer slecht voor. Van zodra er een nieuwe (nood)regering is, zal er structureel bespaard moeten worden. Welke structurele saneringsmaatregelen (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2115704&postcount=79) dienen er te worden doorgevoerd ten einde onze openbare financiën opnieuw gezond te maken ?

Op welke manier moet de overheid de expansie van de uitgaven inzake gezondheidszorg (http://forum.politics.be/showthread.php?t=36325) opnieuw onder controle krijgen ?

Welke maatregelen moeten er worden genomen om de vergrijzing (http://forum.politics.be/showpost.php?p=690750&postcount=8) betaalbaar te houden ?

Hoe moet de werkloosheid en de onvrijwillige armoede (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) worden bestreden ?

Hoe moet het vreemdelingenprobleem (http://forum.politics.be/showthread.php?t=46340) worden opgelost ?

Hoe moet het drugsprobleem (http://forum.politics.be/showthread.php?t=13829) worden opgelost ?

Welke maatregelen moeten er worden genomen om het roken (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948) te ontmoedigen ?

Hoe moet voor onze bevolking comfortabel wonen (http://forum.politics.be/showthread.php?t=34625) opnieuw betaalbaar worden gemaakt ?

Cynicus
28 januari 2008, 20:01
Bent u van oordeel dat onze maatschappij veel te weinig autoritair (http://forum.politics.be/showthread.php?t=7752) is ?

De schoofzak
28 januari 2008, 22:16
Bent u van oordeel dat onze maatschappij veel te weinig autoritair (http://forum.politics.be/showthread.php?t=7752) is ?

Voor je andere vragen, zal ik meer tijd nodig hebben. Morgen misschien.

Ik zou eens terug een spreekwoord moeten opzoeken, in de aard van:
quand l'état est trop fort, il nous écrase, quand il est trop faible, il ne nous protège pas.

Mijn visie is wel: als de burgers van de staat niet meewillen, en niet "vrijwillig" meespelen, dan kan de staat niet teveel bewegen in het minder autoritair zijn.
voorbeeld: als je de dagelijkse stempelkontroles afschaft, dan genereer je meer zwartwerk. Dat ligt in de aard van het beestje.
De staat zou dus inderdaad wel degelijk iets autoritairder worden, maar die autoriteit moet wel met zin voor maat uitgeoefend worden.

Ik ben vb. wel voor het Amerikaanse sisteem van driemaal is scheepsrecht: eerste betrapping op federaal misdrijf is gewone straf; tweede betrapping is strengere straf, maar de derde betrapping is automatisch ten minste 15 jaar brommen. Zelfs al is dat derde feit maar een diefstalleke in een buurtwinkel van een zwanworst van 10 dollar: je hebt al twee offisiële verwittigingen gehad, dus het is 15 jaar.
Iedere krimineel die er twee op zijn blad heeft staan, weet het begot heel goed.

Dronkoers
28 januari 2008, 22:19
Maandag en 50 posts... schande!!


Ben je een aangenaam cafémakker?

Dronkoers
28 januari 2008, 22:19
Wat is uw favoriet bier?

Dronkoers
28 januari 2008, 22:22
Wat is uwe favoriet in de Tettendraad? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=68404)

André de Hollander
28 januari 2008, 23:45
Hoe vind je het dat de 'spam king' weer terug is?

André de Hollander
28 januari 2008, 23:45
Denk je dankzij Dronkoers toch nog aan 1000 posts te komen?

André de Hollander
28 januari 2008, 23:48
Ik ben vb. wel voor het Amerikaanse sisteem van driemaal is scheepsrecht: eerste betrapping op federaal misdrijf is gewone straf; tweede betrapping is strengere straf, maar de derde betrapping is automatisch ten minste 15 jaar brommen. Zelfs al is dat derde feit maar een diefstalleke in een buurtwinkel van een zwanworst van 10 dollar: je hebt al twee offisiële verwittigingen gehad, dus het is 15 jaar.
Iedere krimineel die er twee op zijn blad heeft staan, weet het begot heel goed.

Ik heb als nadeel van dat systeem bedacht dat het risico op vluchtmisdrijf (met alle risico's voor onschuldige omstanders en politie) veel groter wordt bij dat systeem. De criminelen die op 2 veroordelingen zitten zullen een heterdaadje koste wat koste voorkomen. Geheelonthouding is natuurlijk hun enige goede mogelijkheid, maar als dat in Amerika (met hun strenge straffen) al niet lukt, dan zeker niet hier. Mee eens?

Pluche
29 januari 2008, 00:27
Leterme of Verhofstadt?

Pluche
29 januari 2008, 00:27
Geloof je in horoscopen?

De schoofzak
29 januari 2008, 19:53
Maandag en 50 posts... schande!!


Ben je een aangenaam cafémakker?

Jawel hoor, behalve voor ruziestokers. Die daag ik sito presto uit om buiten eens te gaan vechten, behalve als ze nog geen hospitalisatieverzekering hebben.

De schoofzak
29 januari 2008, 19:55
Wat is uw favoriet bier?

Mijn favoriete bier is dat bier dat zich in mijn glas bevindt.

En meestal is dat sloeber, duvel, witte hoegaarden of westmalle trippel (niet gemengd door mekaar hé, afgewisseld bedoel ik).

Dronkoers
29 januari 2008, 19:56
Jawel hoor, behalve voor ruziestokers. Die daag ik sito presto uit om buiten eens te gaan vechten, behalve als ze nog geen hospitalisatieverzekering hebben.


Ik vraag of je een aangenaam cafémakker bent, en je begint hier over sito presto buiten vechten enzo 8O

De schoofzak
29 januari 2008, 19:58
Wat is uwe favoriet in de Tettendraad? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=68404)

Ik heb een groot probleem met tetten.
Namelijk: ik kan niet kiezen .... degene(n) die het dichts bij mijn mond, of binnen handbereik, liggen, vind ik steevast de lekkerste ...

Ietske meer ernstig: mijn adagium is: een mondvol is meer dan genoeg.

Ge weet toch waarom kiekens (kippen) geen borsten hebben?


Een haan heeft toch geen handen om die vast te pakken.

De schoofzak
29 januari 2008, 20:01
Hoe vind je het dat de 'spam king' weer terug is?
bwa, hij wordt eigenlijk pas echt ambetant als hij teveel gedronken heeft, dus dat valt nog mee ...

De schoofzak
29 januari 2008, 20:03
Denk je dankzij Dronkoers toch nog aan 1000 posts te komen?

tis de kwaliteit die telt hé (allez, dat zeggen toch de meeste mannen van mijn leeftijd, als ge begrijpt wat ik bedoel)

De schoofzak
29 januari 2008, 20:08
Ik heb als nadeel van dat systeem bedacht dat het risico op vluchtmisdrijf (met alle risico's voor onschuldige omstanders en politie) veel groter wordt bij dat systeem. De criminelen die op 2 veroordelingen zitten zullen een heterdaadje koste wat koste voorkomen. Geheelonthouding is natuurlijk hun enige goede mogelijkheid, maar als dat in Amerika (met hun strenge straffen) al niet lukt, dan zeker niet hier. Mee eens?

Zeer juist gezien. Dat is een probleem waar ik ook geen oplossing voor heb.

Wat natuurlijk wel is: jouw bedenking geldt voor elke straf, in een bepaalde mate.
Je zou nu wel kunnen zeggen dat je eerste verkeersboete, als die niet te gevaarlijk was, beperkt wordt tot een edukatieve verwittiging. Maar je kan toch onmogelijk de tweede inbreuk ongestraft laten, omdat de verkeersovertreder bij een ongevalleke teveel goesting zou krijgen om er vandoor te muizen.

Ik reken er dus op dat de preventieve werking van dat spellement stukken beter is op maatschappelijk vlak, dan de nadelen.

De schoofzak
29 januari 2008, 20:09
Leterme of Verhofstadt?

Als nva-stemmer kies ik natuurlijk voor de kartelvoorzitter.

De schoofzak
29 januari 2008, 20:15
Geloof je in horoscopen?

Hier raak je een gevoelig punt.
Ik word daar zelfs een beetje boos van, van al die dingen als horoskopen en zo.
Pure oplichting.

Ik was zo vorig jaar in een klein Frans hotel dat uitgebaat werd door Vlamingen. Die mensen werden daar een beetje opgelicht door een andere vakantiegangster die geloofde in bepaalde kaarten met engelen en zo van die kwatsj.
Ik zeg dat dan wel, zeer beleefd - ik wil simpele geesten niet kwetsen -, maar dat stoort me.
Zouden zulke oplichtingen of praktijken kunnen of mogen verboden worden?

De schoofzak
29 januari 2008, 20:17
Ik vraag of je een aangenaam cafémakker bent, en je begint hier over sito presto buiten vechten enzo 8O

okee, maar ik ben toch begonnen met te zeggen van jawel, ik ben een aangename kaffeemakker, maar ...

Dronkoers
29 januari 2008, 20:23
Ik heb een groot probleem met tetten.
Namelijk: ik kan niet kiezen .... degene(n) die het dichts bij mijn mond, of binnen handbereik, liggen, vind ik steevast de lekkerste ...

Ietske meer ernstig: mijn adagium is: een mondvol is meer dan genoeg.

Ge weet toch waarom kiekens (kippen) geen borsten hebben?


Een haan heeft toch geen handen om die vast te pakken.

...wel een snavel om in te pikken ;-)

Dus ik mag eruit afleiden dat ze allemaal goed zijn? ;-)

Dronkoers
29 januari 2008, 20:23
tis de kwaliteit die telt hé (allez, dat zeggen toch de meeste mannen van mijn leeftijd, als ge begrijpt wat ik bedoel)


Wat zijn voor u kwalitatieve posts?

De schoofzak
29 januari 2008, 21:03
Onze openbare financiën staan er zeer slecht voor. Van zodra er een nieuwe (nood)regering is, zal er structureel bespaard moeten worden. Welke structurele saneringsmaatregelen (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2115704&postcount=79) dienen er te worden doorgevoerd ten einde onze openbare financiën opnieuw gezond te maken ?

Op welke manier moet de overheid de expansie van de uitgaven inzake gezondheidszorg (http://forum.politics.be/showthread.php?t=36325) opnieuw onder controle krijgen ?

Welke maatregelen moeten er worden genomen om de vergrijzing (http://forum.politics.be/showpost.php?p=690750&postcount=8) betaalbaar te houden ?

Hoe moet de werkloosheid en de onvrijwillige armoede (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) worden bestreden ?

Hoe moet het vreemdelingenprobleem (http://forum.politics.be/showthread.php?t=46340) worden opgelost ?

Hoe moet het drugsprobleem (http://forum.politics.be/showthread.php?t=13829) worden opgelost ?

Welke maatregelen moeten er worden genomen om het roken (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948) te ontmoedigen ?

Hoe moet voor onze bevolking comfortabel wonen (http://forum.politics.be/showthread.php?t=34625) opnieuw betaalbaar worden gemaakt ?


De mens is niet perfekt, beste vriend.
En iedere "vlugge" maatregel heeft een keerzijde, waardoor een ander en even ongewenst effekt riskeert van op te duiken.


- omvorming van de huidige, geldverslindende, passieve welvaartsstaat tot een betaalbare, dynamische, actieve welvaartsstaat waarbij het voeren van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid centraal staat

Belasting op arbeid moet inderdaad vervangen worden door andere manieren om de staat aan haar geld te laten geraken.
Ik denk niet dat eeuwige (niet in de tijd beperkte) rechten op werkloosheidsuitkeringen kunnen blijven bestaan.

Simpele eenvoudige doorzichtige zaken zijn de beste; ik ben aanhanger van het vivant-sisteem

- afschaffing van de fiscale voordelen voor uitkeringstrekkers

iedereen gelijk voor de wet; als een koppel een huis aan het afbetalen is, en per ongeluk vallen ze beiden werkloos .... kan dan één zinnig mens vinden dat ze bepaalde fiskale voordelen kwijtspelen?




- de opvang van asielzoekers enkel nog financieren door vrijwillige giften vanwege (het linkse deel van) de bevolking

Ik ben voorstander (o.a.) om echte asielzoekers op te vangen in buurlanden van het land van herkomst.
Ekonomische vluchtelingen zijn geen echte asielzoekers.


- de fiscale voordelen inzake levensverzekeringen, interesten en kapitaalaflossingen, enz. afschaffen

De overheid moet aanmoedigen dat de mensen zorgen voor hun veilige toekomst. Of dit nu moet via de fiskus, of via andere dinges (geen btw heffen op die produkten ...) dat is wat anders.
De overheid moet dus absoluut bevorderen dat mensen een eerste eigendom kunnen kopen, dat hun gezin in geval van overlijden kan terugvallen op een finansieel redmiddel, dat ze wat sparen voor hun pensioen (terwijl deze spaarsenten in de ekonomie gestoken worden, dat is erg gunstig voor iedereen ...)


- de rokers doen betalen

Volmondig akkoord. Echter niet met de bedoeling om er senten uit te slagen, maar wel, en alleen daarvoor, voor de volksgezondheid.

- de instroom van nieuwe leerkrachten (tijdelijk) beperken

Zeer voorzichtig zijn !!
Zestien kleuters in een klas met één (mooie) kleuterjuffrouw, dat zou ik in haar plaats nooit langer dat één kwartier volhouden.
Maar in een middelbare school een klas "Grieks" voor vier studentjes ...


- het vak godsdienst (of is het zotsdienst ?) afschaffen

en vervangen door sport (zijn sportleraren goedkoper?), of vervangen door geschiedenis, of vervangen door informatika, of vervangen door talen, of vervangen door maatschappijleer ...
Maar inderdaad, eigenlijk kan godsdienst beter volledig geweerd worden uit de gewone scholen. Godsdienst kan perfekt gegeven worden zoals de gastjes bijscholing moeten volgen voor hun heel-plechtige-kommunie.


- afschaffen van ontwikkelingshulp;

Dat zou ik zeer dom vinden. Maar vooral inhumaan.


- een belasting op zwaarlijvigheid;

Door meer btw te heffen op fastfood-dinges? Direkt akkoord. Anders heb ik toch problemen hoor: psicho-medische en psicho-sosiale dinges moet ge niet stigmatiseren, die moet ge integendeel oplossen.

- invoering van een poll tax en van een verblijfsbelasting voor vreemdelingen;

Eert vragen aan een spesialist die we, wegens knelpuntberoep, erg nodig hebben om naar hier te komen, en dan hem een takske rond zijn teelballen draaien ...???
Een belasting op liefde, als ik zou willen trouwen met een mooie ranke Kongolese of Braziliaanse???


- afschaffen van het multiculfascistische CGKR;

okee, maar daar moet iets in ruil voor staan vanwege de leiding van het blok.

- afschaffen van tijdskrediet en loopbaanonderbreking;

Wat hebt gij tegen mij? Ik werk sedert kort aan vier vijfden, en ik word dus ook maar vier vijfden betaald. So what? Et alors? ?Pues?

Werk zou veel soepeler moeten zijn. Wie ervoor kiest om een paar jaar aan 45 u per week te werken om te sparen voor zijn huis, waai not? En dan twee jaar te werken aan drie dagen per week, om in zijn eigen kot dinges te doen, waarum nicht?


- strijd tegen fiscale en sociale fraude;

Akkoord.
Maar de beste strijd is deze die je niet moet aangaan.
Maak die dingen veel simpeler en doorzichtiger, dan zal er niet zoveel gefrodeerd worden.
En zorg zeker dat er geen tegengestelde maatregelen (die mekaar bevechten) ingevoerd worden: frituristen belasten op hun kilo's frietvet, zodat ze verleid worden om hun olie niet tijdig te verversen ...
Denk aan de meeropbrengsten van de suksessierechten, sedert de Vlaamse overheid de tarieven 'menselijk' maakte.
Denk aan het afschaffen in Vlaanderen van het Kijk en Fluistergeld (in de Walen betalen ze dat nog, en weet ge hoeveel ???)

ps: ik krijg koppijn van zolang aan een stuk zo'n serieuze dinges te moeten bedenken.

De schoofzak
29 januari 2008, 21:06
...wel een snavel om in te pikken ;-)

Dus ik mag eruit afleiden dat ze allemaal goed zijn? ;-)

yep, het leven kan schoon zijn hé.

De schoofzak
29 januari 2008, 21:09
Wat zijn voor u kwalitatieve posts?

Die waarover een beetje nagedacht geweest is.

Denk jij veel na vooraleer jij iets post?
Ben jij een "wikker-en-een-weger" of gewoon een "veelpleger".

Dronkoers
29 januari 2008, 21:18
Die waarover een beetje nagedacht geweest is.

Denk jij veel na vooraleer jij iets post?
Ben jij een "wikker-en-een-weger" of gewoon een "veelpleger".

Ik vraag dit omdat er op dat gebied de meningen erg kunnen verschillen eh ;-)

Wat ik ben, moet je echt niet vragen, dat weet iedereen ondertussen, hoewel er soms wel bij nagedacht wordt ;-)

Welke sporten kunnen je bekoren?

André de Hollander
30 januari 2008, 00:54
tis de kwaliteit die telt hé (allez, dat zeggen toch de meeste mannen van mijn leeftijd, als ge begrijpt wat ik bedoel)

Nee, ik begrijp er niks van. Wil je me dat tot in detail uitleggen? ;-)

André de Hollander
30 januari 2008, 00:55
Kun je skieën of snowboarden?

André de Hollander
30 januari 2008, 00:58
Ik heb een groot probleem met tetten.
Namelijk: ik kan niet kiezen .... degene(n) die het dichts bij mijn mond, of binnen handbereik, liggen, vind ik steevast de lekkerste ...

Ietske meer ernstig: mijn adagium is: een mondvol is meer dan genoeg.

Ge weet toch waarom kiekens (kippen) geen borsten hebben?


Een haan heeft toch geen handen om die vast te pakken.

Hoe vind je vrouw het dat je niet kan kiezen?
Nu ernstig, hoe groot is je mond?
Wel eens gezien hoe (relatief) groot een hanepoot is? (middelvinger meetellen!)

Lust je Jupiler?

De schoofzak
30 januari 2008, 19:12
Ik vraag dit omdat er op dat gebied de meningen erg kunnen verschillen eh ;-)

Wat ik ben, moet je echt niet vragen, dat weet iedereen ondertussen, hoewel er soms wel bij nagedacht wordt ;-)

Welke sporten kunnen je bekoren?

Spiek eens in post nr 14 van deze draad.

De schoofzak
30 januari 2008, 19:14
Nee, ik begrijp er niks van. Wil je me dat tot in detail uitleggen? ;-)

euh ... ik ben het even vergeten ... is dat Altshaimer of Parkingson ..?

De schoofzak
30 januari 2008, 19:15
Kun je skieën of snowboarden?

Neen, geen van beiden. Maar dat is mijn schuld niet: het sneeuwt hier bijna nooit ...

De schoofzak
30 januari 2008, 19:20
Hoe vind je vrouw het dat je niet kan kiezen?

Zij heeft mij gekozen, ze moet mij pakken gelijk ik ben. Ik pak haar tenslotte ook.


Nu ernstig, hoe groot is je mond?

Doet mij denken aan het volgende:
waarom hebben Waalse maagden tepels, bijna zo groot als pannekoeken?

Omdat de Waalse kindjes bij hun geboorte al zoooo'n groot bakkes hebben.


Wel eens gezien hoe (relatief) groot een hanepoot is? (middelvinger meetellen!)

Dierenseks is foei !!


Lust je Jupiler?

Natuurlijk, ik ben geen krimineel hé .

Cynicus
30 januari 2008, 19:40
ps: ik krijg koppijn van zolang aan een stuk zo'n serieuze dinges te moeten bedenken.

U bent toch een zéééééér ernstig man ?

Ik ben een zeeeeer ernstig man met betrekkelijk weinig tijd, daarom volg ik alleen maar de diskussies op de fora van de verkiezingen, politiek binnenland, maatschappelijke problemen en kommunotaire truken.
Daarom ken je mijn politieke positionering niet.
En geef je meteen te kennen dat je mijn onderschrift nog niet bekeken hebt ...

Ik ben NVA-stemmer, maar binnen de NVA ben ik zeker niet te situeren aan de rechtse kant. Misschien ben ik wel de meest "linkse" of "meest-sentrum"-stemmer van de NVA.
Ik ben ook groot voorstander van een sterke EU (mits subsidiariteitsprinsipe), zelfs eigelijk een Verenigde Staten van Europa.

Talen: vrij behoorlijk Frans en Engels, klein mondje Spaans van enkele jaren avondschool, geen fluit Duits.

De schoofzak
30 januari 2008, 21:35
U bent toch een zéééééér ernstig man ?

Ik heb maar één nadeel. Naast enkele voordelen.
Ik drink (bijna) niet;
Ik rook niet;
Ik pleeg geen overspel;

maar ik lieg helaas nogal veel.

Pluche
2 februari 2008, 11:25
De vraag is simpel hoeveel punten krijgt de schoofzak?

Dronkoers
2 februari 2008, 12:07
Ik vind dat de schoofzak veel te weinig interesse heeft gekregen :-(


Hoedanook heeft hij toch de moeite gedaan om toch tijd vrij te maken, waarvoor dank ;-)

duveltje382
2 februari 2008, 15:54
Ik vind dat de schoofzak veel te weinig interesse heeft gekregen :-(


Hoedanook heeft hij toch de moeite gedaan om toch tijd vrij te maken, waarvoor dank ;-)

Idd,ik kon eigenlijk niet heel juist beoordelen met zo weinig vragen
De zeven is dan ook een dikke zeven moet ik toe geven :oops:

DonMilo
2 februari 2008, 16:05
elk week end , een lekker pakje frieten met stoofvleessaus

De schoofzak
2 februari 2008, 18:12
Hoedanook heeft hij toch de moeite gedaan om toch tijd vrij te maken, waarvoor dank ;-)

Mo 't s mee alle plezier gedaan, beste vriend !!