PDA

View Full Version : Peiling LE Soir!


SB1234
5 maart 2004, 10:30
Verbazingwekkende peiling drie maanden voor de verkiezingen

BRUSSEL 05/03 (BELGA) = Le Soir onthult op drie maanden van de
verkiezingen de eerste resultaten van haar peiling naar het kiesgedrag van
de Belg. De volledige resultaten worden vrijdag bekendgemaakt op de RTBf
en zaterdag door Le Soir zelf. Vooral voor Vlaanderen zijn de resultaten
opvallend. De VLD zou volgens de peiling enkele procenten verliezen en
minder stemmen halen dan sp.a.

In Vlaanderen zou het kartel CD&V/N-VA 30 procent halen. Het Vlaams
Blok wordt de tweede grootste partij met 22 procent. Sp.a-Spirit volgt als
derde partij met 20 procent en de VLD zakt in het kartel met Vivant naar
de vierde plaats en haalt amper 18,3 procent, zo staat in de krant Le
Soir. (LAN)

SB1234
5 maart 2004, 14:36
Dus mede kartelgenoten, hou jullie de komende maanden vast aan de takken van de bomen want logischerwijze zal het Vlaams Kartel nu keihard gaan aangevallen worden oa de SP.a, VLD en ook wel Vlaams Blok vermoed ik.....

Op naar 13 juni: klaar om het tij te doen keren!!

Vlaamse Leeuw
5 maart 2004, 14:39
Inderdaad. Laat ons er samen werk van maken. Op een spetterende overwinning!

Groot Bakkes
5 maart 2004, 18:13
Dus mede kartelgenoten, hou jullie de komende maanden vast aan de takken van de bomen want logischerwijze zal het Vlaams Kartel nu keihard gaan aangevallen worden oa de SP.a, VLD en ook wel Vlaams Blok vermoed ik.....

Op naar 13 juni: klaar om het tij te doen keren!!

Seg Stijn, keb ghoord dat onze vrienden/kartelgenoten van de CD&V eeen reclamespotje draaien in de cinema, staat daar ook iets in van het Vlaams Kartel?

Jasper
5 maart 2004, 18:56
Ik deel in het gematigd optimisme, maar ga niet vervallen in euforie.

De peilingen van Le Soir, zijn traditioneel de minst betrouwbare, omdat ze : 1) telefonisch afgenomen worden; 2) niet gewogen worden (als er bijvoorbeeld meer hooggeschoolden deelnemen dan laaggeschoolden, wordt dat in de resultaten niet gecorrigeerd).

De strijd is dus nog niet gewonnen, die moet nog beginnen.

Maar er zijn zeer goede troeven voor het Vlaams Kartel. Het komt er op aan het hoofd koel te houden, en u niet te laten afleiden van het doel door één of ander slinks manoeuver.

P.S.: ik vind het ook tof dat Groen! terug van de grond gekomen is. Ik zal daar wel nooit voor stemmen, maar ik heb er toch een zekere sympathie voor (behalve als ze beginnen wetten uit te vaardigen).

C uit W
5 maart 2004, 22:07
Lekker, als we willen een Vlaamse regering van blok + Kartel, dit zou eens spetters kunnen geven :)

de Vexille
6 maart 2004, 00:51
Hmmmm... Schitterend nieuws voor Kartel natuurlijk ! Maar waakzaamheid blijft geboden, want de verkiezingen zijn nog veraf en de sluipschutters liggen op de loer.

Is alvast een zeer bemoedigende trend.

Alleen te hopen dat de uitslag van het blok geen tripartite forceert, want dan staan we ver van huis. Kartel moet de ruimte krijgen om een krachtig beleid te voeren en da's in zo'n "Antwerps" bestuursmodel niet mogelijk.

Samen met het blok? Nooit van zijn leven!

zorroaster
8 maart 2004, 01:17
Dus mede kartelgenoten, hou jullie de komende maanden vast aan de takken van de bomen want logischerwijze zal het Vlaams Kartel nu keihard gaan aangevallen worden oa de SP.a, VLD en ook wel Vlaams Blok vermoed ik.....

Op naar 13 juni: klaar om het tij te doen keren!!

Seg Stijn, keb ghoord dat onze vrienden/kartelgenoten van de CD&V eeen reclamespotje draaien in de cinema, staat daar ook iets in van het Vlaams Kartel?

Ik heb het zelf al twee keer gezien (ben een heel actief cinemabezoeker). Het was een beetje lauw en wat teveel van alles tesamen en ik geloof niet dat een cinema de goede plaats is om mensen te bereiken. Maar die analyse laat ik over aan de CD&V zelf.

Hun "respect voor de koning" dat tussen neus en lippen voorbijflitst vond ik minder leuk, maar in elk huwelijk moet je de eigenheid van de partner respecteren natuurlijk.

SB1234
8 maart 2004, 09:43
heb het spotje nog niet gezien, koning ertussen gooien vind ik ook minder geslaagd maarja...

vandaag een paginagrote advertentie van de N-VA in het 'Metro'-krantje....

met verwijzing naar het Vlaams kartel als hét alternatief voor paars!

Heb vernomen dat CD&V en N-VA hun eigen campagne voeren maar ook samen bepaalde advertenties plaatsen, borden zetten of andere acties doen....

ps heb zelf gisteren nog een plaat rechtgezet van Geert Bourgeois aangezien die na een fuifnacht tegen de vlakte lag.... we zijn niet voor niets 'partners' nu hé :wink:

zorroaster
8 maart 2004, 14:23
In De Standaard ook een paginagrote advertentie, mét vermelding van het Vlaams Kartel. Er begint vaart achter te komen zo te zien...

SB1234
8 maart 2004, 14:43
Dezelfde advertentie ook in de andere kranten die ik vandaag gezien heb....

de campagne zal nu heel snel opgang beginnen komen verwacht ik

WIJ zijn er klaar voor alleszins :wink:

Fribre
8 maart 2004, 19:21
In De Standaard ook een paginagrote advertentie, mét vermelding van het Vlaams Kartel. Er begint vaart achter te komen zo te zien...

Welke pagina? Ik vind het niet meteen terug (het media&cultuur deel is reeds gebruikt voor den open haard, hopelijk stond het daar niet op :? )

Thomas Hx
8 maart 2004, 20:17
N-VA zal de dotatie die ze nu krijgt volledig spenderen aan de verkiezingen. Logisch, ze zijn zonder toch gewoon :) ( moptjen hé :wink: )

Voor de rest: Deze peiling is in zekere zin goed. Maar de volgende vraag is: Welke coalitie?

stijnVL
10 maart 2004, 22:44
In De Standaard ook een paginagrote advertentie, mét vermelding van het Vlaams Kartel. Er begint vaart achter te komen zo te zien...

Vooral dat "Vlaams" zullen ze bij de CD&V heel leuk hebben gevonden :lol: