PDA

View Full Version : Moslimextremisme


michiel1990
31 januari 2008, 09:34
Voor ons project 'moslimextremisme' hebben we een vraagje voor jullie.
Bedankt voor de deelname!

michiel1990
31 januari 2008, 09:47
Gelieve uw mening te beargumenteren.Bedankt!:-)

backfire
31 januari 2008, 09:53
Sorry, verkeerd antwoord!
Moet 'ik weet het niet' zijn, lijkt mij ook het gemakkelijkste antwoord :lol:

De Isam als vijand omdat het zogezegd van plan is het Westen te veroveren en er een nieuw kalifaat op te richten, dat lijkt me nogal bij de haren getrokken. Maar ik ben ook niet blind voor de alsmaar stijgende invloed die de Islam heeft in ons leven, vooral omdat onze maatschappij er geen antwoord op heeft en vaak verkeerd reageert. Een sterke Westerse identiteit ontbreekt, en daar maken bepaalde stromingen binnen de Islam handig gebruik van. De stijgende polarisering tussen de twee beschavingen is mede in de hand gewerkt door de drang van het Westen een vijandbeeld te creëren.

Het zijn voor mij twee beschavingen. Een perfexte mix of assimilatie is volgens mij volstrekt onmogelijk. M.a.w: een moslim die in het Westen komt wonen, moet sowieso een groot deel van zijn gebruiken, cultuur en vooral denkpatronen opgeven om hier te kunnen integreren. Dat gebeurt echter niet, omdat wij dat tot nu toe nooit hebben verplicht dankzij een links, anti-conseratief en politiek pijnlijk correct beleid. Daar hebben moslims heel handig gebruik van gemaakt. De inhaalbeweging die nu wordt gemaakt, is te laat en voedt enkel de polarisering.
Laat iemand in je huis logeren en maak vanaf het begin duidelijk dat hij zijn voeten niet op tafel mag leggen. Doet hij dat toch, weet hij zeer goed dat hij de basisregels overtreedt. Zeg in het begin echter niets over voeten op tafel en zeg je na een tijd plots dat het niet meer mag, dat gaat je logé je verwijten dat je je houding tgv hem hebt veranderd en dat je aan zijn verworven rechten raakt.

circe
31 januari 2008, 10:53
Volgend artikel van Mark Steyn lijkt me alvast heel verhelderend:



“Government Renames Islamic Terrorism As ‘Anti-Islamic Activity’ To Woo Muslims.” (http://www.theaugeanstables.com/2008/01/29/jihadi-terrorism-becomes-anti-islamic-activity-in-the-uk/)


Een ideologie, vermomd als religie, die als primair doel heeft "heel de wereld te onderwerpen tot iedereen zich aan Allah overgeeft" lijkt me weldegelijk een bedreiging voor de Westerse cultuur.

Hoogmoed
31 januari 2008, 10:57
Volgend artikel van Mark Steyn lijkt me alvast heel verhelderend:



“Government Renames Islamic Terrorism As ‘Anti-Islamic Activity’ To Woo Muslims.” (http://www.theaugeanstables.com/2008/01/29/jihadi-terrorism-becomes-anti-islamic-activity-in-the-uk/)


Een ideologie, vermomd als religie, die als primair doel heeft "heel de wereld te onderwerpen tot iedereen zich aan Allah overgeeft" lijkt me weldegelijk een bedreiging voor de Westerse cultuur.



zionistische propaganda

circe je liedje is afgezaagd :sleeping:

backfire
31 januari 2008, 15:10
Volgend artikel van Mark Steyn lijkt me alvast heel verhelderend:



“Government Renames Islamic Terrorism As ‘Anti-Islamic Activity’ To Woo Muslims.” (http://www.theaugeanstables.com/2008/01/29/jihadi-terrorism-becomes-anti-islamic-activity-in-the-uk/)


Een ideologie, vermomd als religie, die als primair doel heeft "heel de wereld te onderwerpen tot iedereen zich aan Allah overgeeft" lijkt me weldegelijk een bedreiging voor de Westerse cultuur.

Ok, weet ik. Zijn boeken zijn duidelijk genoeg. Heb ook Robert Spencer gelezen en uitvoerig met de man gepraat en hij noch Steyn vertellen onzin, hoor. Maar ze zijn beide (en vooral Spencer) meesters in het selecteren van bepaalde, vaak kleine feiten, verhalen, citaten, ...om die dan in een grotere context te plaatsen. M.a.w. ik lees ze met de nodige scepsis en vooral zin voor realiteit en relativeringsvermogen. Maar ik ga niet uit de weg dat er binnen de Islam bepaalde groeperingen en strekkingen zijn die deze ideologie nastreven. Of het hen zal lukken is een ander paar mouwen.

Lincoln
1 februari 2008, 16:20
De islaam is opzich geen bedreiging en is ook geen bedreiging en zal nooit een bedreiging vormen voor éénderwelke levensvorm op deze aarde, de islaam bestaat er voor mensen en niet tegen mensen !

Het gevoel van een bedreiging bestaat er enkel bij de mensen die bang zijn voor evolutie , waarbij hun positie afgezaagd en ouderwets wordt bij de nieuwe jonge generatie !

In het verleden was dat ook hetzelfde geval, bv in de vroege periode van mekka waarbij de leer van de islaam met een ijzerenhand aangepakt werd om de islaam in rook te smoren,. Men heeft ook allerlei zaken en manieren geprobeerd van geldverleiding ,boycot, vervolging ,marteling/folteringen, en tot laatste verbanning ! En hiermede wordt de eerste hoofdstuk gesloten van een lange een droevige periode van vervolging ,daarna kwam de tweede hoofdstuk met een brede oorlogvoering op politieke vlak, ook dit helaas werd afgesloten zonder succes !

Conclusie en eindberekening;

De huidige grote vijanden van de vroegere korashieten werden zelfs tot deze (in hun vijnadige denkbeeld voor de islaam) geloof of zeg maar de islaam bekeerd !


Het probleem ook bij de huidige european ismede de vergelijking tussen de middeleeuwen en de huidige toestand met het geloof ! Waarbij de hoogbeklede ambtenaren ,rechterlijkemacht en heersende partij (in die tijd)het geloof als mijlpaal heeft bekleed (het geloof zelf heeft niets te maken met deze heersende hebzuchtige partij alleen wordt dit gebruikt door de kracht die europa in haar greep wil vatten) die allerlei trauma's heeft bezorgd waarbij hierna "de renaissance" heeft plaatsgevonden als antwoord op de dictatoriale repressie van heersende macht !

Echter na een tijd heeft deze kracht die europa in haar macht heeft gegrepen telkens terug gekomen in alle tijden met een andere kledij, de laatste was nog in de negentiende eeuw met als vrucht de twee wereld oorlogen !

Nu bestaat deze kracht onder de naam liberté, fraternité, egalité !

De kern van hebzuchtigheid en superioriteit bleef in alle tijden en het kledij werd met de tijd aangepast !

Zoals de vaticaan ooit zei; europa is zoals een steen in het wijwater, van buiten is ze nat, maar van binnen bleef het droog en hard !

Nu probeert deze kracht hetzelfde te doen om terug aan die macht te grijpen (de macht van het ijzerenhand) ,echter moet ik jullie teleurstellen dat het niet de islaam is maar wel degene die voor de vrijheid roepen maar tegelijk dezellfde trekjes trekken als hun voorbijgangers van dictators !

system
1 februari 2008, 16:34
De islaam is opzich geen bedreiging en is ook geen bedreiging en zal nooit een bedreiging vormen voor éénderwelke levensvorm op deze aarde, de islaam bestaat er voor mensen en niet tegen mensen !

Het gevoel van een bedreiging bestaat er enkel bij de mensen die bang zijn voor evolutie , waarbij hun positie afgezaagd en ouderwets wordt bij de nieuwe jonge generatie !

Behalve dan voor een homofiele levensvorm en een afvallige levensvorm.

circe
1 februari 2008, 16:37
Lincoln, met de beste wil ter wereld.

Moet ik er nu van uitgaan dat de huidige islamitische landen GEËVOLUEERD zijn? Want dit is toch waar jij ons met je islambedoelingen wil naartoe leiden nietwaar?

Pakistan? Iran? Maleisië? Het Mekka van Saoudi-ik-mag-niet-rijden-Arabia?

Lincoln
1 februari 2008, 16:46
Lincoln, met de beste wil ter wereld.

Moet ik er nu van uitgaan dat de huidige islamitische landen GEËVOLUEERD zijn? Want dit is toch waar jij ons met je islambedoelingen wil naartoe leiden nietwaar?

Pakistan? Iran? Maleisië? Het Mekka van Saoudi-ik-mag-niet-rijden-Arabia?Dat is geen argument !

alice
1 februari 2008, 16:57
Lincoln voor het eerst twijfel ik aan je verstandelijke vermogens.
Leer de geschiedenis van de Islam, Mohammed werd pas oorlogsheer toen hij middelen had, de erfenis van zijn eerste vrouw!
Zijn boodschap in Mekka was vredevol maar eenmaal krijgsheer kwam daar snel verandering in, ongelovigen waren gelijk aan de duivel die je verleidt, je had de keuze tussen bekeren of leven als slaaf!

Over de geschiedenis van Europa, zoveel is duidelijk heb je geen jota begrepen!
Circe haar argument is volslagen terecht, antwoord dus eens inplaats van uw ongelovelijk talent voor naast de kwestie antwoorden weer boven te halen!

system
1 februari 2008, 17:04
Lincoln, met de beste wil ter wereld.

Moet ik er nu van uitgaan dat de huidige islamitische landen GEËVOLUEERD zijn? Want dit is toch waar jij ons met je islambedoelingen wil naartoe leiden nietwaar?

Pakistan? Iran? Maleisië? Het Mekka van Saoudi-ik-mag-niet-rijden-Arabia?

De islam in het Westen zou dringend een snelcursus 'Principes der Verlichting en Secularisatie' moeten volgen. Maar dat zal ook wel gebeuren, voorzover het al niet bezig is.

Lincoln
1 februari 2008, 17:29
Lincoln voor het eerst twijfel ik aan je verstandelijke vermogens.
Leer de geschiedenis van de Islam, Mohammed werd pas oorlogsheer toen hij middelen had, de erfenis van zijn eerste vrouw!
Zijn boodschap in Mekka was vredevol maar eenmaal krijgsheer kwam daar snel verandering in, ongelovigen waren gelijk aan de duivel die je verleidt, je had de keuze tussen bekeren of leven als slaaf!

Over de geschiedenis van Europa, zoveel is duidelijk heb je geen jota begrepen!
Circe haar argument is volslagen terecht, antwoord dus eens inplaats van uw ongelovelijk talent voor naast de kwestie antwoorden weer boven te halen!:-)

lantjes
1 februari 2008, 18:42
Bij het "gewone volk" was er m.i. op start geen haat. 30 Jaar geleden waren het slechts enkelingen die hier toekwamen, meestal als gastarbeider. Op dit ogenblik zijn er echter komplete wijken van steden in handen van islamieten en dringen ze hun levenswijze op aan de autochtone bevolking. Als je in de wijk waar je uw ganse leven woont, op enkele jaren tijd zelf de vreemdeling bent geworden, dan zijn er teveel allahtonen. Daar het fundametalisme met aanslagen van de laatste paar jaar en de criminaliteit van jeugdige allahtonen met bijhorende straffeloosheid bijgevoegd en je hoeft niet verder te zoeken.

Neptunus
1 februari 2008, 21:27
Lincolm, jouw schrijfsels hangen met haken en ogen aaneen en zijn onleesbaar door de vele schrijffouten. Je zou beter eens degelijk leren schrijven en denken in plaats van je te verliezen in verzinsels .

Lincoln
1 februari 2008, 22:56
Lincolm, jouw schrijfsels hangen met haken en ogen aaneen en zijn onleesbaar door de vele schrijffouten. Je zou beter eens degelijk leren schrijven en denken in plaats van je te verliezen in verzinsels .:lol: zijn je teentjes zwaar bezeerd ?

Dycore
1 februari 2008, 23:33
Helemaal geen sprake van.

De islam is zielig zwak (met een grote mond weliswaar) en wordt door onze macht zo weggeveegd indien daar op een gegeven ogenblik reden toe zou zijn.

Averroes
2 februari 2008, 00:43
Voor ons project 'moslimextremisme' hebben we een vraagje voor jullie.
Bedankt voor de deelname!

Deze vraag moet u volgens mij aan de machthebbers stellen die via de grote kapitalisten de wetten creeren en defenities bepalen want ze zijn diegenen die er bepalen wat een bedreiging is en wat niet.

Het moet niet altijd juist zijn hoor maar het is politiek en dus een programma en alles draait om die economische en politieke macht :) en dan komt de media die de rest van het programma verder afwerkt.

Ibo10114
4 februari 2008, 22:55
beste forumleden,

De islam is geen bedreiging, niet voor de samenleving noch voor het westen. De islam is een heel mooie godsdienst, wat er wel misgegaan is zijn de Islamitische leiders van tegenwoordig. De sheria is absoluut verkeerd wordt absoluut verkeerd toegepast, maar de mensen geloven niet in de sheria of de huidige islam leiders maar geloven wel in de termen waar het over gaat in de islam en de profeet die het uitgelegd heeft alsook in god. Zoals ik in mijn andere posts zei ik ben moslim en heb zelfs veel joodse en christelijke vrienden. Het is perfect mogenlijk samen te leven maar helaas gebeuren dingen zoals terrorisme die totaal niks te maken hebben met de islam. Ze worden beschouwd als islamieten omdat ze van arabische afkomsten zijn en DAT IS VERKEERD. Iemand die de islam kent en gelezen heeft waarover dat het gaat weet evengoed of ik dat zulke dingen niet mogen in de islam. Het zijn eerder de nationaliteiten vb. Arabieren of Irakezen die het doen maar niet moslims. Hou daar alstublieft rekening mee. Het ottomaanse rijk zou je eens moeten bestuderen en daar zie je dat gedurende 900 jaar alle volkeren in vrede leefden in eenzelfde staat tot de aanleg to nationalisme kwam, en dat is juist hetgeen die ons uit elkaar drijft verder en verder.

Geert C
4 februari 2008, 23:03
Vandaag in TIME magazine: 'Europe's Muslim Success Story'. Interessant artikel, echt de moeite waard. :thumbsup:

Jan van den Berghe
4 februari 2008, 23:10
beste forumleden,

De islam is geen bedreiging, niet voor de samenleving noch voor het westen. De islam is een heel mooie godsdienst, wat er wel misgegaan is zijn de Islamitische leiders van tegenwoordig. De sheria is absoluut verkeerd wordt absoluut verkeerd toegepast, maar de mensen geloven niet in de sheria of de huidige islam leiders maar geloven wel in de termen waar het over gaat in de islam en de profeet die het uitgelegd heeft alsook in god. Zoals ik in mijn andere posts zei ik ben moslim en heb zelfs veel joodse en christelijke vrienden. Het is perfect mogenlijk samen te leven maar helaas gebeuren dingen zoals terrorisme die totaal niks te maken hebben met de islam. Ze worden beschouwd als islamieten omdat ze van arabische afkomsten zijn en DAT IS VERKEERD. Iemand die de islam kent en gelezen heeft waarover dat het gaat weet evengoed of ik dat zulke dingen niet mogen in de islam. Het zijn eerder de nationaliteiten vb. Arabieren of Irakezen die het doen maar niet moslims. Hou daar alstublieft rekening mee. Het ottomaanse rijk zou je eens moeten bestuderen en daar zie je dat gedurende 900 jaar alle volkeren in vrede leefden in eenzelfde staat tot de aanleg to nationalisme kwam, en dat is juist hetgeen die ons uit elkaar drijft verder en verder.

U maakt blijkbaar uw eigen islam, niet de islam die door de geschiedenis is gevormd en aldusdanig bij de mensen leeft.

berre
6 februari 2008, 11:37
De islaam is opzich geen bedreiging en is ook geen bedreiging en zal nooit een bedreiging vormen voor éénderwelke levensvorm op deze aarde, de islaam bestaat er voor mensen en niet tegen mensen !

Het gevoel van een bedreiging bestaat er enkel bij de mensen die bang zijn voor evolutie , waarbij hun positie afgezaagd en ouderwets wordt bij de nieuwe jonge generatiemaar je kan toch niet ontkennen dat er bij de extreme islamitische landen een nogal aggresieve politiek aan te pas komt. met name bedreigingen aan de vsa hun adres en iedereen die met hen meerwerkt, als ook vaak een extreem beleid in eigen land. het is toch logisch dat dit als een bedreiging wordt ervaren? hoe kan je nu zeggen dat de islam vóór mensen is als ze in extreme kringen niets liever doen als zichzelf en de mensen rondom hen opblazen...

lantjes
6 februari 2008, 12:09
beste forumleden,

De islam is geen bedreiging, niet voor de samenleving noch voor het westen. De islam is een heel mooie godsdienst, wat er wel misgegaan is zijn de Islamitische leiders van tegenwoordig. De sheria is absoluut verkeerd wordt absoluut verkeerd toegepast, maar de mensen geloven niet in de sheria of de huidige islam leiders maar geloven wel in de termen waar het over gaat in de islam en de profeet die het uitgelegd heeft alsook in god. Zoals ik in mijn andere posts zei ik ben moslim en heb zelfs veel joodse en christelijke vrienden. Het is perfect mogenlijk samen te leven maar helaas gebeuren dingen zoals terrorisme die totaal niks te maken hebben met de islam. Ze worden beschouwd als islamieten omdat ze van arabische afkomsten zijn en DAT IS VERKEERD. Iemand die de islam kent en gelezen heeft waarover dat het gaat weet evengoed of ik dat zulke dingen niet mogen in de islam. Het zijn eerder de nationaliteiten vb. Arabieren of Irakezen die het doen maar niet moslims. Hou daar alstublieft rekening mee. Het ottomaanse rijk zou je eens moeten bestuderen en daar zie je dat gedurende 900 jaar alle volkeren in vrede leefden in eenzelfde staat tot de aanleg to nationalisme kwam, en dat is juist hetgeen die ons uit elkaar drijft verder en verder.

Heb je er al eens bij stilgestaan dat er nogal wat autochtonen, los van extremisme, de islam niet naast hun deur moeten? Dat we, net zoals jullie, onze eigenheid en cultuur eveneens niet te grabbel willen zien gooien ten gunste van de islam? Dat de (generatieslange)Vlaming liever niet heeft dat "zijn" wijk/straat in een Arabische souk wordt omgevormd?
Vergelijk islamieten eens met Chinezen, hoor je iemand zagen over Chinezen? Neen, maar er zijn er ook niet zoveel dat de autochtoon de Aboriginal in eigen Chinees-geworden buurt is. Laat staan dat diezelfde Chinezen hun "way of life" willen verspreiden en opdringen.
't Zal m.i. niet goed komen met de islam, eerder confrontatie, stilaan durft Jan-met-de-pet voor het behoud van zijn erfgoed opkomen en wordt de aversie tegen de islam alsmaar groter wat ze eigenlijk, door hun houding tov het Westen zelf in de hand werken.

Sylvester
7 februari 2008, 18:17
Heb je er al eens bij stilgestaan dat er nogal wat autochtonen, los van extremisme, de islam niet naast hun deur moeten? Dat we, net zoals jullie, onze eigenheid en cultuur eveneens niet te grabbel willen zien gooien ten gunste van de islam? Dat de (generatieslange)Vlaming liever niet heeft dat "zijn" wijk/straat in een Arabische souk wordt omgevormd?
Vergelijk islamieten eens met Chinezen, hoor je iemand zagen over Chinezen? Neen, maar er zijn er ook niet zoveel dat de autochtoon de Aboriginal in eigen Chinees-geworden buurt is. Laat staan dat diezelfde Chinezen hun "way of life" willen verspreiden en opdringen.
't Zal m.i. niet goed komen met de islam, eerder confrontatie, stilaan durft Jan-met-de-pet voor het behoud van zijn erfgoed opkomen en wordt de aversie tegen de islam alsmaar groter wat ze eigenlijk, door hun houding tov het Westen zelf in de hand werken.
Als BELGICAE geneukt werd door de vroegere kelten, daarna de romeinen en daarna de fransen en zo tot de spaanse en oostenrijkse bezetters en als laatste de nederlanders, waarom zouden dan de moslims dit land niet voor eventjes BELGICAE kort en dicht neuken ??? :? dat begrijp ik echt niet ?

Hoogmoed
7 februari 2008, 18:31
Helemaal geen sprake van.

De islam is zielig zwak (met een grote mond weliswaar) en wordt door onze macht zo weggeveegd indien daar op een gegeven ogenblik reden toe zou zijn.



Als je dit schrijft... hoe komt het dan dat het sterkste leger maar geen controle krijgt over Iraq... :lol:
Of dat de sterkste alliantie (navo) geen controle krijgt over Afghanistan... :lol:

hoogmoed komt voor de val....:|

sus antigoon
7 februari 2008, 18:39
Veel keus heb je niet, aanpassen aan onze cultuur en leefgewoonten , bekeren tot de Islam, zoniet, opkrassen. ;-)

Hoogmoed
7 februari 2008, 18:47
Deze vraag moet u volgens mij aan de machthebbers stellen die via de grote kapitalisten de wetten creeren en defenities bepalen want ze zijn diegenen die er bepalen wat een bedreiging is en wat niet.

Het moet niet altijd juist zijn hoor maar het is politiek en dus een programma en alles draait om die economische en politieke macht :) en dan komt de media die de rest van het programma verder afwerkt.


http://etori.tripod.com/tv-deception-01.png

Moby
7 februari 2008, 18:56
Voor ons project 'moslimextremisme' hebben we een vraagje voor jullie.
Bedankt voor de deelname!
Je vraagt dit wel in het verkeerde land. Deze mensen lezen dezelfde media als wat jij onder ogen krijgt. De ene heeft iets meer media, namelijk het VB krantje, en dan denken ze het allemaal te weten.

Misschien moeten ze zich eerst een schotelantenne aanschaffen en deze richten naar Hotbird en Astra voor de Arabische zenders. Dan zien ze hoe uitgenodigde extremisten (salafisten) voor bullebak uitgescholden worden etc. Alleen in Europa krijgen die de 'juiste' aandacht. :oops:

lantjes
8 februari 2008, 11:29
Als je dit schrijft... hoe komt het dan dat het sterkste leger maar geen controle krijgt over Iraq... :lol:
Of dat de sterkste alliantie (navo) geen controle krijgt over Afghanistan... :lol:

hoogmoed komt voor de val....:|

Denk je dat we wakker liggen van de dagelijkse tientallen doden in beide landen?:-P
En als ze het al zouden willen, liggen beiden binnen de 24 uur KOMPLEET plat voor de volgende paar duizend jaar....1 klein meervoudig kernkopje der op...en uw allahje heeft maagden tekort om aan zijn volgelingen te schenken.

Die Hard 007
8 februari 2008, 15:56
beste forumleden,

De islam is geen bedreiging, niet voor de samenleving noch voor het westen. De islam is een heel mooie godsdienst, wat er wel misgegaan is zijn de Islamitische leiders van tegenwoordig. De sheria is absoluut verkeerd wordt absoluut verkeerd toegepast, maar de mensen geloven niet in de sheria of de huidige islam leiders maar geloven wel in de termen waar het over gaat in de islam en de profeet die het uitgelegd heeft alsook in god. Zoals ik in mijn andere posts zei ik ben moslim en heb zelfs veel joodse en christelijke vrienden. Het is perfect mogenlijk samen te leven maar helaas gebeuren dingen zoals terrorisme die totaal niks te maken hebben met de islam. Ze worden beschouwd als islamieten omdat ze van arabische afkomsten zijn en DAT IS VERKEERD. Iemand die de islam kent en gelezen heeft waarover dat het gaat weet evengoed of ik dat zulke dingen niet mogen in de islam. Het zijn eerder de nationaliteiten vb. Arabieren of Irakezen die het doen maar niet moslims. Hou daar alstublieft rekening mee. Het ottomaanse rijk zou je eens moeten bestuderen en daar zie je dat gedurende 900 jaar alle volkeren in vrede leefden in eenzelfde staat tot de aanleg to nationalisme kwam, en dat is juist hetgeen die ons uit elkaar drijft verder en verder.Of de Islam het probleem is of de Moslims kan over gediscussieerd worden, maar het is alleszins één van de twee. Wij leven met jullie, zo goed en kwaad als het gaat, leven jullie met ons? Nee, homo's worden afgeslacht, vrouwen in de gevangenis gegooid om dat ze een teddybeer Mohammed hadden genoemd enz, de lijst is oneindig lang. Daarbij komt nog eens dat jullie hoe langer jullie in Europa wonen, des te meer thuis gaan voelen, en dus des te meer dingen gaan opdringen die tegen onze cultuur en voor jullie cultuur zijn. Sorry, het moet van TWEE kanten komen, en nu gebeurt dat niet. De enige oplossing die ik zie is een leuke burgeroorlog waarna extreem rechts aan de macht komt en jullie das vierte reich hebben opgericht (het nieuwe europa), gewoon als reactie om te overleven.

Jantje
8 februari 2008, 16:14
Alss ik kijk naar de Arabische wereld en zie wat de Islam daar heeft gedaan na de overnamen van de macht en als je weet de binnen de Islam de geestelijke de scheiding van kerk en staat gewoon negeren en de wereld willen besturen vanuit de zaken die opgelegd zijn door iemand die meer dan 1400 jaar leefden, dan weet je direct dat de extremisten van deze goddienst een even groot gevaar voor onze samenleving zijn als de RKK was voor de indianen. Wie zich niet onderwerp moet voor hen opgeruimt worden.

Lincoln
8 februari 2008, 20:19
Denk je dat we wakker liggen van de dagelijkse tientallen doden in beide landen?:-P
En als ze het al zouden willen, liggen beiden binnen de 24 uur KOMPLEET plat voor de volgende paar duizend jaar....1 klein meervoudig kernkopje der op...en uw allahje heeft maagden tekort om aan zijn volgelingen te schenken.Wat een dikke sukkelaar die je bent, je denkt toch ni dat zoiets als kernkopje een stuk speelgoed is ? Eens de knop gedrukt wordt is het "the end of the world" voor zowel de saudi's die allah aanbidden als jozef op den boot die jezus aanbid(t/den) !

Die Hard 007
8 februari 2008, 20:24
Wat een dikke sukkelaar die je bent, je denkt toch ni dat zoiets als kernkopje een stuk speelgoed is ? Eens de knop gedrukt wordt is het "the end of the world" voor zowel de saudi's die allah aanbidden als jozef op den boot die jezus aanbid(t/den) !Jongens toch, niet zo pessimistisch, er leven bijna 7 miljard mensen, daarvan kunnen we er gerust 90% van missen.

Lincoln
8 februari 2008, 20:29
Jongens toch, niet zo pessimistisch, er leven bijna 7 miljard mensen, daarvan kunnen we er gerust 90% van missen.Tja, egocentrisme is blijkbaar een bekende fenomeen van dit tijd,. Vroeger zeiden ze nog "hoe meer zielen ,hoe meer vreugde" ,maar blijkbaar is het vandaag omgekeerd !

Ik zou zeggen; leef verder dood in je eigen wereldje ! ;-)

Gargamel
8 februari 2008, 20:33
Jongens toch, niet zo pessimistisch, er leven bijna 7 miljard mensen, daarvan kunnen we er gerust 90% van missen.


Volgens de kwibus uit Laken zijn er dat vééééééél meer.
En aangezien ik alles geloof wat uit Laeken komt...:-P

Die Hard 007
8 februari 2008, 20:38
Tja, egocentrisme is blijkbaar een bekende fenomeen van dit tijd,. Vroeger zeiden ze nog "hoe meer zielen ,hoe meer vreugde" ,maar blijkbaar is het vandaag omgekeerd !

Ik zou zeggen; leef verder dood in je eigen wereldje ! ;-)Thanks, vind ik een goeie!!!:-D En ik wil gerust bij die 90% zijn, what the fuck kan dit leven mij nu schelen.

system
8 februari 2008, 20:45
Tja, egocentrisme is blijkbaar een bekende fenomeen van dit tijd,. Vroeger zeiden ze nog "hoe meer zielen ,hoe meer vreugde" ,maar blijkbaar is het vandaag omgekeerd !
Ik zou zeggen; leef verder dood in je eigen wereldje ! ;-)

U bedoelt het goed, maar geef toe, we zijn op een punt gekomen dat er stilaan teveel mensen zijn op deze wereld. Dat is gewoon zo. Alles wordt gestadig volgebouwd, het voedsel wordt steeds maar duurder, milieuvervuiling tot en met, energiebronnen worden schaarser. En dit laatste niet alleen omdat men verkwist (dat is ook zeker zo natuurlijk) maar ook omdat mensen hopen afval als dusdanig achterlaten. Elke nieuwe boreling op deze aarde genereert een afvalproduktie in zijn mensenleven van vele vele duizenden kilo's. De aarde kan dit niet blijven dragen. En dat zouden godsdiensten moeten beseffen en zij zouden het voortouw moeten nemen in de geboortenbeperking. Dit is de dag van vandaag eigenlijk een morele verplichting geworden.

Lincoln
8 februari 2008, 22:02
U bedoelt het goed, maar geef toe, we zijn op een punt gekomen dat er stilaan teveel mensen zijn op deze wereld. Dat is gewoon zo. Alles wordt gestadig volgebouwd, het voedsel wordt steeds maar duurder, milieuvervuiling tot en met, energiebronnen worden schaarser. En dit laatste niet alleen omdat men verkwist (dat is ook zeker zo natuurlijk) maar ook omdat mensen hopen afval als dusdanig achterlaten. Elke nieuwe boreling op deze aarde genereert een afvalproduktie in zijn mensenleven van vele vele duizenden kilo's. De aarde kan dit niet blijven dragen. En dat zouden godsdiensten moeten beseffen en zij zouden het voortouw moeten nemen in de geboortenbeperking. Dit is de dag van vandaag eigenlijk een morele verplichting geworden.Als er eerlijk verdeeld wordt en alle mensen verantwoordelijkheidsbesef worden voor het welzijn van zowel jezelf als de anderen, dan denk ik dat de mensheid in staat is om andere plaatsen in de galaxy te koloniseren (zoals bv mars) dan zijn alle problemen rondom overbevolking en overconsumtie snel opgelost !

Maar zolang het egocentrisme tot de kern staat van onze overlevingsmentaliteit, kunnen we niets anders verwachten dan een algeheel zelfdestrucsisme die de mensheid tot aan de voet zal vernielen !

system
8 februari 2008, 22:26
Als er eerlijk verdeeld wordt en alle mensen verantwoordelijkheidsbesef worden voor het welzijn van zowel jezelf als de anderen, dan denk ik dat de mensheid in staat is om andere plaatsen in de galaxy te koloniseren (zoals bv mars) dan zijn alle problemen rondom overbevolking en overconsumtie snel opgelost !

Maar zolang het egocentrisme tot de kern staat van onze overlevingsmentaliteit, kunnen we niets anders verwachten dan een algeheel zelfdestrucsisme die de mensheid tot aan de voet zal vernielen !

Akkoord voor de betere verdeling, maar dat neemt niet weg dat er veel te veel mensen bijkomen elk decennium.Tegen de tijd dat we Mars zullen koloniseren... (vult u zelf maar in).

alex2018
13 februari 2008, 20:40
Als ik in de wereld rond kijk kan ik alleen maar beamen dat de Islam een bedreiging vormt. ik heb is een speecch van Khadafi gehoort. Hij zij dat Allah Europa aan de moslims zal geven. Bijna in elk conflict dat er bezig zitten de moslims er voor iets tussen.
De tijd zal uitwijzen of ze daadwerkelijk een bedreiging vormen. Ik hoop dat we het optijd ontdekken als dat het geval is.

alex2018
13 februari 2008, 21:59
beste forumleden,
Het ottomaanse rijk zou je eens moeten bestuderen en daar zie je dat gedurende 900 jaar alle volkeren in vrede leefden in eenzelfde staat tot de aanleg to nationalisme kwam, en dat is juist hetgeen die ons uit elkaar drijft verder en verder.

Het ottomaanse rijk heeft tot twee keer toe geprobeerd op Wenen te veroveren. Ze wouden heel Europa veroveren(al dan niet in de naam van Godsdienst). Ze zijn uiteindelijk verslagen door de heilige alliantie, een soort voorloper van de EU. Als Turkije toetreed tot de Eu breekt de EU met het verleden. Sommige mensen zien dat niet zitten.

filosoof
13 februari 2008, 22:16
U maakt blijkbaar uw eigen islam, niet de islam die door de geschiedenis is gevormd en aldusdanig bij de mensen leeft.Ja, Jan, in het westen werd de geschiedenis geschreven door de Kerk, voor rekening van de overwinnaars en dat de Kerk het niet hoog ophad met de concurrentie weet ik wel :| Ze werd dan ook zo aangeleerd aan de mensen.

filosoof
13 februari 2008, 22:20
Het ottomaanse rijk heeft tot twee keer toe geprobeerd op Wenen te veroveren. Ze wouden heel Europa veroveren(al dan niet in de naam van Godsdienst). Ze zijn uiteindelijk verslagen door de heilige alliantie, een soort voorloper van de EU. Als Turkije toetreed tot de Eu breekt de EU met het verleden. Sommige mensen zien dat niet zitten. Hoeveel maal is het westen in moslimlanden binnengevallen sinds het ontstaan van de islam?

alex2018
17 februari 2008, 18:52
Hoeveel maal is het westen in moslimlanden binnengevallen sinds het ontstaan van de islam?

Je denkt toch niet dat die twee aanvallen op Wenen de enige oorlogdaden zijn van islamitische landen.

Winterhamer
21 februari 2008, 03:12
Dat is het al:

Muslim Rape Epidemic in Sweden and Norway - Authorities Look the Other Way
http://fjordman.blogspot.com/2005/02...weden-and.html

statistics from Sweden National Council for Crime Prevention show that the number of reported rapes against children is on the rise. The figures have nearly doubled in the last ten years: 467 rapes against children under the age of 15 were reported in 2004 compared with 258 in 1995. Legal proceedings continue this week in a case involving a 13 year old girl from Motala who was been subjected to a group rape by four Kurdish Muslims, who raped the girl for hours and even took photos of doing so

Alarmed at last week's police statistics, which revealed that in 68% of all rapes committed this year the perpetrator was from an ethnic minority, leading Muslim organisations have now formed an alliance to fight the ever-growing problem of young second and third-generation immigrants involved in rape cases against young Danish girls.

An incredibly revealing article that tells us all we need to know about the multiculturalist fetish in Europe and some parts of North America, not to mention the need for change within Islam. Apparently, the Norwegian newspaper Dagbladet reported that 65 percent of rapes of Norwegian women were performed by "non-Western" immigrants -- a category that, in Norway, consists mostly of Muslims.

Al niet genoeg is

Ze mogen blij zijn dat wij het nog pikken!

michiel1990
16 maart 2008, 18:37
bedankt voor jullie bijdrage!