PDA

View Full Version : Unitarisme Of Separatisme ?


Hans1
7 maart 2004, 11:40
Geachte senator,

Wat verkiest u? Een unitair België of separatisme? Federalisme is in mijn vraag geen optie.

Wat is de formule die u gezworen hebt als senator?


Mvg.

S.
7 maart 2004, 12:00
Geachte senator,

Wat verkiest u? Een unitair België of separatisme? Federalisme is in mijn vraag geen optie.

Wat is de formule die u gezworen hebt als senator?


Mvg.

'You're either with us or with the terrorists.'

Als we iedereen in één van beide vakjes kunnen stoppen, dan krijgt Uw partij misschien ooit een aantal stemmen dat ergens in de buurt van de kiesdrempel komt.

Vlaanderen Boven
7 maart 2004, 20:48
Waarom zou federalisme geen optie zijn?

De meerderheid van de mensen is federalistisch.

Herman Desmedt ©HD
8 maart 2004, 00:44
Voor mijn part dan de regio Vlaanderen.

Maar wat komt die vraag hier eigenlijk doen?
Het zijn toch geen federale verkiezingen ?

Het zijn Regionale en Europese verkiezingen !
Wil Hans dan die dan meteen ook afschaffen ?

Pelgrim
8 maart 2004, 12:37
Hans1, zo is het wel gemakkelijk he om discussies te voeren. In dit geval heb ik ook een vraagje:

Bent u voor Fascisme en Nazisme, of voor Stalinisme? een democratie beschouw ik in mijn vraag niet als optie.

En nu gij. :lol:

pope
8 maart 2004, 15:36
Veel van hetgeen hier te lezen valt is puur snobISME. Ver moet je zoeken om ernstige vragen tegen te komen.
't Wordt hier precies een broedplaats voor pseudo-intellectuelen!

Herman Desmedt ©HD
8 maart 2004, 17:02
Veel van hetgeen hier te lezen valt is puur snobISME. Ver moet je zoeken om ernstige vragen tegen te komen.
't Wordt hier precies een broedplaats voor pseudo-intellectuelen!

Tja wat wil je, met iemand die niets anders wil dan elke discussie met (achterhaald) unitaristich gedachtengoed te verweven.
Dat ISME ook te veel aan 't worden : Daar waar ik vroeger nog enig begrip kon opbrengen voor een paar sentimentele unitaire argumenten, is dat nu totaal aan 't verdwijnen.

UNIE
8 maart 2004, 17:27
Voor mijn part dan de regio Vlaanderen.

Maar wat komt die vraag hier eigenlijk doen?
Het zijn toch geen federale verkiezingen ?

Het zijn Regionale en Europese verkiezingen !
Wil Hans dan die dan meteen ook afschaffen ?


Ha, dus we mogen die mijnheer zijn mening niet kennen omdat het nu toevallig geen regionale verkiezingen zijn?

Overigens kunnen we die inderdaad best afschaffen. Het Vlaams niveau dient te worden verfijnd en afgeslankt, en uiteindelijk kan het best verdampen. Dit om tot BETER BESTUUR te komen.

Herman Desmedt ©HD
8 maart 2004, 18:07
Voor mijn part dan de regio Vlaanderen.

Maar wat komt die vraag hier eigenlijk doen?
Het zijn toch geen federale verkiezingen ?

Het zijn Regionale en Europese verkiezingen !
Wil Hans dan die dan meteen ook afschaffen ?


Ha, dus we mogen die mijnheer zijn mening niet kennen omdat het nu toevallig geen regionale verkiezingen zijn?

Overigens kunnen we die inderdaad best afschaffen. Het Vlaams niveau dient te worden verfijnd en afgeslankt, en uiteindelijk kan het best verdampen. Dit om tot BETER BESTUUR te komen.

Natuurlijk mag die mijnheer zijn mening geven, en zelfs meerdere malen, maar het loopt toch een beetje de spuigaten uit.
Die mijnheer heeft namelijk ook zelf als politieker al zijn eigen forum gehad, maar kan het niet laten van overal nog eens zijn boodschapkens tussen te wringen, te pas en te onpas. Tot daar nog niet eens zo erg, maar over de grond van de zaak van de aan gang discussie komt er geen zinnig woord uit.

Herman Desmedt ©HD
8 maart 2004, 18:13
En als Hans toch een discussie wil over het splitsen van België.
Hoe verdelen we de staatsschuld van 269 Miljard Euro, en de infrastructuur zoals NMBS, Belgacom, watervoorziening, enz.
Volgens bevolking of volgens oppervlakte van de regio ?
In deze discussie mag je ook met andere suggesties komen en hoef je niet persé te kiezen tussen beide.

Hans Van de Cauter
8 maart 2004, 23:34
Als u er problemen mee heeft dat mensen vragen stellen, dan bent u het probleem. Dat heet namelijk democratie. Een woord waar vele flaminganten blijkbaar problemen mee hebben.

Herman Desmedt ©HD
8 maart 2004, 23:45
Ik stel graag vragen en heb daar geen probleem mee.
Dank voor de toelichting en mijn benoeming tot flamingant.
Misschien moet ik mijn kiesintenties in die zin wijzigen maar tegen de verkiezingen komt dat met uw steun wel in orde.

Kristof Miele
9 maart 2004, 13:55
Als u er problemen mee heeft dat mensen vragen stellen, dan bent u het probleem. Dat heet namelijk democratie. Een woord waar vele flaminganten blijkbaar problemen mee hebben.

Eén vraag voor u: Waar stoelt meneer de belgicist zijn uitspraak op als zouden Flaminganten problemen hebben met democratie?

Ik bedank u nu al voor het waarschijnlijke uitblijven van een antwoord.

Pelgrim
9 maart 2004, 13:59
meneer Hans lijkt blijkbaar niet op de hoogte van het feit dat het op dit forum in hoofdzaak net de flaminganten zijn die voorstander zijn van het referendum.

Luddo
9 maart 2004, 14:08
Unitarisme of separatisme?
Gewoon: Waals geld in Waalse handen, Vlaams geld in Vlaamse handen en ieder besteedt dat naar EIGEN goeddunken!
Meer moet dat voor mij niet zijn....

Jean-Marie Dedecker
9 maart 2004, 17:55
Ik ben een sepatist en geloof dat we binnen enkele decennia zullen leven in het Europa der Volkeren. Dan zijn we meteen van de Saxen Coburgs verlost.

C uit W
9 maart 2004, 18:00
Ik ben een sepatist en geloof dat we binnen enkele decennia zullen leven in het Europa der Volkeren. Dan zijn we meteen van de Saxen Coburgs verlost.
Is het mogelijk dat we door op andere partij(en) te stemmen dit sneller en beter zal gaan?

Bruno*
9 maart 2004, 18:20
Ik ben een sepatist en geloof dat we binnen enkele decennia zullen leven in het Europa der Volkeren. Dan zijn we meteen van de Saxen Coburgs verlost.

Geen persoonlijke aanvallen!

U doelt, neem ik aan, op de geachte Senator, en zijn schaamteloze aanval op het Hof?

Vlaamse Leeuw
9 maart 2004, 19:09
U kan toch moeilijk een monarchie rijmen met democratie.

nico
9 maart 2004, 20:00
Ik ben een sepatist en geloof dat we binnen enkele decennia zullen leven in het Europa der Volkeren. Dan zijn we meteen van de Saxen Coburgs verlost.

Is het dan niet frustrerend om in een partij te zitten die weinig bijdraagt aan uw overtuiging of bent u der van overtuigd dat de vld u daar in steund?

Jan van den Berghe
9 maart 2004, 21:38
U doelt, neem ik aan, op de geachte Senator, en zijn schaamteloze aanval op het Hof?

Wat is daar schaamteloos aan?

In een democratie staat het iedereen vrij zijn gedachten te uiten. In ons politiek bestel is het dus toegestaan meningen te uiten en wetsvoorstellen in te dienen die veranderingen in de staatsstructuur moeten aanbrengen. Dit alles op een democratische manier natuurlijk.

De Belgische monarchie is niet meer van onze tijd: volledig afschaffen of op z'n minst protocolair maken.

Hans1
9 maart 2004, 22:27
Als u er problemen mee heeft dat mensen vragen stellen, dan bent u het probleem. Dat heet namelijk democratie. Een woord waar vele flaminganten blijkbaar problemen mee hebben.

Eén vraag voor u: Waar stoelt meneer de belgicist zijn uitspraak op als zouden Flaminganten problemen hebben met democratie?

Ik bedank u nu al voor het waarschijnlijke uitblijven van een antwoord.

Op het feit dat bepaalde flaminganten er blijkbaar moeite mee hebben dat Belgisch-gezinde partijen ook aan politiek willen doen ook al krijgen deze, in tegenstelling tot de Vlaams-nationale partijen geen subsidies en zeer weinig media-aandacht.

Hans1
9 maart 2004, 22:30
Ik ben een sepatist en geloof dat we binnen enkele decennia zullen leven in het Europa der Volkeren. Dan zijn we meteen van de Saxen Coburgs verlost.

Wat is een "Volk" voor u, Mijnheer de Senator?

Welke eed hebt u gezworen toen u senator werd? Bent u die al vergeten?

Is uw VLD het eens met uw standpunt?

U sprak in de krant over de lage intellectuele waarde van heel wat politieke debatten? Bent u niet het toonbeeld van zulke debatten?

Jan van den Berghe
9 maart 2004, 22:41
Wat is een "Volk" voor u, Mijnheer de Senator?


Hans I de Grote, zelfuitgeroepen leider van een ongelooflijke partijtje dat naar de naam BUB luidt, heeft blijkbaar geen woordenboek in huis. Nochtans staat het woord "volk" (met kleine letter trouwens) in ieder Nederlands woordenboek: Kramers, Van Dale, Verschueren, Prisma, enzovoort.

Luddo
9 maart 2004, 22:48
Ik ben een sepatist en geloof dat we binnen enkele decennia zullen leven in het Europa der Volkeren. Dan zijn we meteen van de Saxen Coburgs verlost.

Wat is een "Volk" voor u, Mijnheer de Senator?

Welke eed hebt u gezworen toen u senator werd? Bent u die al vergeten?

Is uw VLD het eens met uw standpunt?

U sprak in de krant over de lage intellectuele waarde van heel wat politieke debatten? Bent u niet het toonbeeld van zulke debatten?

Muis Hans1 en olifant Jean-Marie De Decker lopen door de woestijn. Het is gloeiend heet. Zegt Hans1 tot zijn gezel: "Jean-Marie, als je wil mag je in mijn schaduw lopen!". :D

Hans1
9 maart 2004, 23:23
Ja, laten we op het niveau van onze gast en het Vlaams-nationalisme blijven, hè. Dan snapt hij het wel. :wink:

Pelgrim
10 maart 2004, 11:05
:lol: :lol:

Hans weet van elke discussie een leuke kermis te maken.

Op het feit dat bepaalde flaminganten er blijkbaar moeite mee hebben dat Belgisch-gezinde partijen ook aan politiek willen doen ook al krijgen deze, in tegenstelling tot de Vlaams-nationale partijen geen subsidies en zeer weinig media-aandacht.

Misschien omdat die vlaams nationale partijen meer stemmen krijgen? Wie zij alweer dat de vlaamse beweging op sterven na dood is?

Wat is een "Volk" voor u, Mijnheer de Senator?

Vertel nog eens iets over Het Belgisch Volk en zijn Goede Vorst... :roll:

Welke eed hebt u gezworen toen u senator werd? Bent u die al vergeten?

grapjas! dit is een democratie dus een senator heeft alleen maar verantwoording af te leggen tegenover de bevolking. Niet tegenover de koning of de staat.

U sprak in de krant over de lage intellectuele waarde van heel wat politieke debatten? Bent u niet het toonbeeld van zulke debatten?

pot en ketel :wink:

ps: voor de rest ben ik geen Dedecker fan hoor :wink:

§tijn
10 maart 2004, 18:12
U doelt, neem ik aan, op de geachte Senator, en zijn schaamteloze aanval op het Hof?

Tacticus; een stem voor VLD-Vivant was toch Belgisch ???
raar dat het ineens van je signatuur is weggenomen...

zorroaster
10 maart 2004, 19:17
U doelt, neem ik aan, op de geachte Senator, en zijn schaamteloze aanval op het Hof?

Tacticus; een stem voor VLD-Vivant was toch Belgisch ???
raar dat het ineens van je signatuur is weggenomen...

Van partij veranderd? De laatste keer was je Solide en nu EDB blijkbaar...

§tijn
10 maart 2004, 19:28
De EDB bestaat sinds '98 niet meer.... waarom zou ik er dan lid van kunnen zijn ?

en het EDB logo is een verwijzing naar mijn forumpartij, de EDF...

Bruno*
10 maart 2004, 19:47
U doelt, neem ik aan, op de geachte Senator, en zijn schaamteloze aanval op het Hof?

Tacticus; een stem voor VLD-Vivant was toch Belgisch ???
raar dat het ineens van je signatuur is weggenomen...

Die signatuur was al weg voor de komst van JMD. Ik verander nog al veel van onderschrift. Toch geloof ik dat een stem voor VLD-Vivant nog steeds de minst slechte is, al was het maar owv het referendum.

§tijn
10 maart 2004, 20:00
Link op de site van J.M. Dedecker

De Republikeinse Kring

De Republikeinse Kring (CRK vzw) staat open voor al wie het archaïsche en ondemocratische monarchaal systeem wenst te vervangen door een moderne republiek. Steunend op de waarden van de Verlichting, het humanisme, en de scheiding van kerk en staat, verwerpt CRK elke vorm van racisme en autoritarisme en eist het openen van een publiek debat over het koningschap.

Is het niet slecht om verdeeld te zijn in dit vlak:bv. Herman De Croo, bekend als fervent voostander van de koning en U als radicaal republikein...

Dus een stem op bepaalde mensen van de VLD is allerminst Belgisch!

Hans1
10 maart 2004, 23:09
:lol: :lol:

Hans weet van elke discussie een leuke kermis te maken.

Op het feit dat bepaalde flaminganten er blijkbaar moeite mee hebben dat Belgisch-gezinde partijen ook aan politiek willen doen ook al krijgen deze, in tegenstelling tot de Vlaams-nationale partijen geen subsidies en zeer weinig media-aandacht.

Misschien omdat die vlaams nationale partijen meer stemmen krijgen? Wie zij alweer dat de vlaamse beweging op sterven na dood is?

Wat is een "Volk" voor u, Mijnheer de Senator?

Vertel nog eens iets over Het Belgisch Volk en zijn Goede Vorst... :roll:

Welke eed hebt u gezworen toen u senator werd? Bent u die al vergeten?

grapjas! dit is een democratie dus een senator heeft alleen maar verantwoording af te leggen tegenover de bevolking. Niet tegenover de koning of de staat.

U sprak in de krant over de lage intellectuele waarde van heel wat politieke debatten? Bent u niet het toonbeeld van zulke debatten?

pot en ketel :wink:

ps: voor de rest ben ik geen Dedecker fan hoor :wink:

De Vlaams-nationale partijen hebben alleen meer stemmen omdat ze belastinggeld en media-aandacht krijgen (ook met belastinggeld).

Een eed moet gerespecteerd worden en daarmee basta. De grondwet voorziet geen mogelijkheid tot separatisme.

Supe®Staaf
11 maart 2004, 07:27
Ik ben een sepatist en geloof dat we binnen enkele decennia zullen leven in het Europa der Volkeren. Dan zijn we meteen van de Saxen Coburgs verlost.Om uw functie als senator te mogen opnemen, hebt u getrouwheid aan de koning moeten zweren.
Is een eed in uw ogen dan geen bollen waard?

Hoe kan de burger die u geacht wordt te vertegenwoordigen, vertrouwen stellen in iemand die tegenstrijdige posities inneemt ten overstaan van wat hij plechtig beloofde?

Pelgrim
11 maart 2004, 10:27
Ik ben een sepatist en geloof dat we binnen enkele decennia zullen leven in het Europa der Volkeren. Dan zijn we meteen van de Saxen Coburgs verlost.Om uw functie als senator te mogen opnemen, hebt u getrouwheid aan de koning moeten zweren.
Is een eed in uw ogen dan geen bollen waard?

Hoe kan de burger die u geacht wordt te vertegenwoordigen, vertrouwen stellen in iemand die tegenstrijdige posities inneemt ten overstaan van wat hij plechtig beloofde?

Superstaaf, ik denk dat allen die op de jean marie hebben gestemd, wel goed genoeg wisten wat ze zouden krijgen hoor, de republiek is één van zijn stokpaardjes peins ik, dus de kiezers zullen in veel gevallen net daarom op hem gestemd hebben.

Een eed moet gerespecteerd worden en daarmee basta. De grondwet voorziet geen mogelijkheid tot separatisme.

In dat geval zeg ik: de pot op met die grondwet. Als Vlaanderen ooit de onafhankelijkheid wenst, steekt ze gewoon de middenvinger op en die grondwet is niets meer waard. Dat ding is een menselijke schepping, geen heilig gebod door god zelf opgelegd.

Hendrik GORIS
11 maart 2004, 15:29
Om uw functie als senator te mogen opnemen, hebt u getrouwheid aan de koning moeten zweren.
Is een eed in uw ogen dan geen bollen waard?

Hoe kan de burger die u geacht wordt te vertegenwoordigen, vertrouwen stellen in iemand die tegenstrijdige posities inneemt ten overstaan van wat hij plechtig beloofde?

Superstaaf, ik denk dat allen die op de jean marie hebben gestemd, wel goed genoeg wisten wat ze zouden krijgen hoor, de republiek is één van zijn stokpaardjes peins ik, dus de kiezers zullen in veel gevallen net daarom op hem gestemd hebben.

Een eed moet gerespecteerd worden en daarmee basta. De grondwet voorziet geen mogelijkheid tot separatisme.

In dat geval zeg ik: de pot op met die grondwet. Als Vlaanderen ooit de onafhankelijkheid wenst, steekt ze gewoon de middenvinger op en die grondwet is niets meer waard. Dat ding is een menselijke schepping, geen heilig gebod door god zelf opgelegd.

Persoonlijk vind ik eerder dat we die grondwet wel eerst kunnen wijzigen. Sommige zaken zijn zelfs bij gewone meerderheid te regelen, zoals de splitsing van BHV. Wie met door de Vlaamse meerderheid genomen beslissingen niet kan leven, moet dan zelf maar de belgische staat opblazen. Een veel comfortabeler positie voor de Vlamingen.

(Waarom BHV oneerlijk is: in Wallonië is de wet zo gewijzigd dat na Toon van Overstraeten van de VU een Vlaming er niet meer kan zetelen in het Waalse parlement. Daarover horen we de belgicisten niet, die beschuldigen liever de Vlamingen van racisme met het zwakste argument, "argumentum ad hominem" of de man spelen en niet de bal.)

Verder is JMD tenminste eerlijk, hij komt niet op voor een verkiezing waarbij hij (na een zekere verkiezing) ook niet zou zetelen. Zuig daar maar een punt aan, Verhofstadt en De Gucht.

Mvg,
h

§tijn
11 maart 2004, 19:15
Wie met door de Vlaamse meerderheid genomen beslissingen niet kan leven, moet dan zelf maar de belgische staat opblazen. Een veel comfortabeler positie voor de Vlamingen.

Dat u zich bezig houd met uw eigen Hollansdse problemen, de Belgen zullen zich wel met dat probleem bezig houden! Dus hou u onbezonne commentaar voor uw eigen.... en over mijn dood lijk dat Vlaanderen ooit deel uitmaakt van Nederland.

Waarde forummer,

Iedereen heeft het recht zijn mening op dit forum te verkondigen, en dit zonder onderscheid van nationaliteit, ras, sexe, of overtuiging...... zolang dit op een ietwat beschaafde manier gebeurt.
Zeker op deze forumsessies, houden wij eraan dat de discussies zo inhoudelijk mogelijk zijn, en niet ontaarden in gratuit gescheld of zinloze stemmingmakerij.

Dank bij voorbaat om hier rekening mee te houden
Peter Johan