PDA

View Full Version : Spelen met belastinggeld


Foundation
7 maart 2004, 13:08
Beste,

Het zal niet de laatste topic zijn die over dit onderwerp geopend zal worden: filibusteren in de Senaat.

Kijk, het kan mij niet schelen hoe u zoveel te weten bent gekomen over Thailand, wat mij wel kan schelen is dat ondertussen de voltallige Senaat, terwijl u een spreekbeurt voorlas, vet betaald werd om te luisteren.

Is het de gewoonte in de Senaat om onzinnige debatten te voeren zodat men gemakkelijk en zonder al teveel te moeten nadenken, de centen kan binnenrijven? De burger verwacht dat met zijn zuurverdiende geld ook effectief en efficiënt bestuurd wordt. Niet dat er reclame gemaakt wordt voor een Oosters land.

Er is nog veel werk om politici aan de macht te helpen die wel het belang van het land en van de burger voor ogen hebben, en niet de eigen partij of de eigen zak. Misschien kan de BUB daarbij wat helpen?

Jean-Marie Dedecker
9 maart 2004, 18:19
Wat baten kaars en bril.Het filibusteren over Thailand is gebeurd tijdens de besprekingen over de internationale verdragen in de Senaat en niet in de debatten over het migrantenstemrecht zoals door de media voorgesteld.Als je zoveel uren zult werken als de gemiddelde senator zou je ook je centen verdiend hebben.Verzuurde pipo.

Tarek Agliatelli
9 maart 2004, 18:26
Domo origato mas sensei

Als je zoveel uren zult werken als de gemiddelde senator zou je ook je centen verdiend hebben.Verzuurde pipo.

Ik ben alvast geen verzuurde pipo, tenzij alle suiker die ik tot mij neem zeer snel en massaal wordt omgezet.
Mensen die veel uren werken, werken misschien niet efficiënt ? Wat is de definitie van 'werken' ? Socializing zit daar ook bij vermoed ik ? Per uur lijkt het me alsof de senatoren niet direct te klagen hebben ?

Foundation
9 maart 2004, 18:43
Wat baten kaars en bril.Het filibusteren over Thailand is gebeurd tijdens de besprekingen over de internationale verdragen in de Senaat en niet in de debatten over het migrantenstemrecht zoals door de media voorgesteld.Als je zoveel uren zult werken als de gemiddelde senator zou je ook je centen verdiend hebben.Verzuurde pipo.

Mijn beste, op deze manier zal ik vragen aan de moderatoren om de sessie met u stop te zetten. Ik stel u een kritische vraag, hetgeen ook de bedoeling is op dit forum, en u vindt blijkbaar geen betere oplossing dan mij af te blaffen. Het doet uw partij geen deugd in de ogen van de forumgemeenschap als u zo verder blijft doen. Want hoewel er onder elkaar veel tegen elkaar in gegaan wordt, de huidige forumsessies zijn tot nu toe zeer goed, interessant, volwassen en beleefd verlopen.

Speelt u alstublieft uw krediet niet kwijt dat elk politicus hier aan het begin van elke week krijgt.

Ik raad u ten zeerste aan om niet te beginnen over de hoeveelheid werk en over hoe zwaar de job wel niet is. Als ik namelijk mijn studies met dezelfde ernst zou aanpakken als u blijkbaar uw job in de Senaat, dan hield ik het niet vier jaar uit, maar dan moest ik na mijn mislukte eerste kandidaturen al niet meer terugkomen naar de universiteit. Begin mij niet over veel werk, want u net als ik hebben daar vertekende, persoonlijke beelden van.

En als het over verzuring gaat: ik lach niet met mijn belastingscenten, u blijkbaar wel.

Bruno*
9 maart 2004, 18:51
Verzuurde pipo.


De hoogwaardigheidsbekleder beschikt wel over een fameuze zelfkennis :wink:

Foundation
9 maart 2004, 21:43
Wat baten kaars en bril.Het filibusteren over Thailand is gebeurd tijdens de besprekingen over de internationale verdragen in de Senaat en niet in de debatten over het migrantenstemrecht zoals door de media voorgesteld.Als je zoveel uren zult werken als de gemiddelde senator zou je ook je centen verdiend hebben.Verzuurde pipo.

We zullen ietsjes dieper gaan:

1. Ik draag lenzen en er bestaan al heel lang gloeilampen. En ik ben bereid alles te lezen en te begrijpen wat u antwoordt. Als u antwoordt.

2. Ik heb het niet gehad over de context van het filibusteren, alleen over het filibusteren zelf, dat ik een wansmakelijke praktijk vind, allesbehalve constructief of beleidsvormend. En daarmee zijn heel, heel, heeel veel mensen het met mij eens, denk ik.

3. Ik werk keihard zonder iets te verdienen. Durf niet te klagen over werkdruk of werkuren, want daarin overklas ik de meeste toppolitici meen ik. Ik doe voltijds universitaire studies, beoefen muziek op een nationaal competitieniveau, heb een politiek engagement bij BUB, heb allerlei culturele engagementen, noem maar op... maar ik slaag in al mijn examens. Ik laat daar mijn nachtrust voor en ik heb geen vrije tijd, en mijn vervoer heet De Lijn.

4. Ik vraag excuses. Pipo is niet meteen een flatterend woord, en zegt men zeker niet bij een eerste ontmoeting en debat. En ik ben een van de minst verzuurde mensen op dit forum, gezien ik rotsvast geloof in dialoog, overleg, samen beleid vormen met mijn Franstalige landgenoten, familie, vrienden... U daarentegen, met uw separatistische standpunten...

Baktru
10 maart 2004, 13:55
2. Ik heb het niet gehad over de context van het filibusteren, alleen over het filibusteren zelf, dat ik een wansmakelijke praktijk vind, allesbehalve constructief of beleidsvormend. En daarmee zijn heel, heel, heeel veel mensen het met mij eens, denk ik.


Het is een tactiek als een andere. Net zoals het tienduizend amendementen indienen systeem, of wat dan ook.

Is het een heel propere tactiek? Nee. Is het toegestaan? Ja. Was het op dat moment gepast? Ja.

Vertragingsmanoeuvres zijn nu eenmaal een deel van de politiek. Overigens, de lange betoge over het (overigens fantastische) Thailand hadden betrekking op het onderwerp van dat moment. En dat de stemming over het migrantenstemrecht daardoor uitliep? Tsja spijtige zaak... Maar het is niet alsof het migrantenstemrecht zo hoogdringend was...

En wat baten kaars en bril inderdaad. Het was even goed al in de pers gekomen in welke context alles gebeurd was. Minder dan het feit zelf maar toch.

Pelgrim
10 maart 2004, 14:30
1) zulke vertragingsmanoeuvres moeten toch wel nogal geld kosten? (weet iemand hoeveel?). Ik vraag me af, meneer Dedecker, of u niet op een zinniger manier uw ongenoegen had kunnen laten blijken.

2) Foundation, wat met dat andere geldverslindende instituut waar je dan wél zo'n verdediger van bent? :?

pope
10 maart 2004, 15:02
Foundation,
Uit jouw vele posts (blijkbaar zéér makkelijke richting die jij volgt aan 't unief, dat je zoveel tijd hebt :) kan ik opmaken dat jij redelijk jong bent.
Zo jong zelfs dat je bij de minste kritiek op de achterpootjes gaat staan. Intellectueel gezien behoor je misschien tot de betere klasse op dit forum, maar qua inkasseringsvermogen mis je blijkbaar nog héél wat levenservaring. Direkt gaan bleiten omdat iemand je verzuurde pipo nomet, tjah....

Foundation
10 maart 2004, 15:03
Dat andere geldverslindende instituut (ik neem aan dat u doelt op onze monarchie) heeft een maatschappelijk zinvolle betekenis en oefent haar functie zonder vertraging, met alle verplichtingen uit. Het zet de burger niet voor schut. De vele stichtingen en fondsen van leden van de monarchie steken het geld niet in eigen zak.

Foundation
10 maart 2004, 15:06
Ik ben redelijk jong en ik wil alle kritiek slikken, daar leer ik van. Maar ik laat mij niet uitschelden. Schelden is geen kritiek, maar een tonen van zwakheid en ononderbouwdheid, een tonen van gebrek aan argumenten.

Ik beschouw het debatteren hier op het forum niet als iets dat ik in mijn vrije tijd doe, maar als iets waarmee ik kan leren voor mijn eigen politiek engagement. Daar kruipt tijd in, die ik niet als goed bestede vrije tijd beschouw. Maar daar kies ik zelf voor. Net als elk politicus. Studies informatica aan de universiteit zijn trouwens niet van de gemakkelijkste.

Misschien kan Jean-Marie nog iets leren van Bart De Wever, waarmee ik een zeer goede debatteerervaring heb gehad op dit forum.

Pelgrim
10 maart 2004, 15:08
Dat andere geldverslindende instituut (ik neem aan dat u doelt op onze monarchie) heeft een maatschappelijk zinvolle betekenis en oefent haar functie zonder vertraging, met alle verplichtingen uit. Het zet de burger niet voor schut. De vele stichtingen en fondsen van leden van de monarchie steken het geld niet in eigen zak.

en ge verwacht toch niet dat ik dat geloof! :lol:

ik wil ook koning worden. Ik kan dat allemaal namelijk veel beter. Waar kan ik me kiesbaar stellen?

Foundation
10 maart 2004, 15:09
Probeer de massa op te zwepen en ontketen revolutie. Niets houdt u tegen!

Pelgrim
10 maart 2004, 15:12
dus er is een revolutie nodig om een ander bewind te krijgen? Fijn, of hoe uw eigen ironie net bewijst hoe dictatoriaal dit land niet is :P

Baktru
10 maart 2004, 15:16
1) zulke vertragingsmanoeuvres moeten toch wel nogal geld kosten? (weet iemand hoeveel?). Ik vraag me af, meneer Dedecker, of u niet op een zinniger manier uw ongenoegen had kunnen laten blijken.


Ik ga een gokje doen...

Ik neem aan dat senatoren geen overuren betaald krijgen, zodat dekostprijs kan geschatworden op... Drie keer niks.

Plus al het entertainment dat eruit gepuurd werd! Gelachen dat we allemaal hebben met heel die soep! Da's toch onbetaalbaar ?

BCD
10 maart 2004, 15:51
Volgens mij is het elke POLITICI toegelaten POLITIEKE trucjes te gebruiken die in hun macht zijn om hun doel te bereiken.

Men zaagt toch ook niet telkens het Vlaams Blok 100 den amendementen per keer aanbrengt hoe belachelijk ze ook zijn.

En BTW weet je wat geld kost en heel veel geld kost!? Een mediacampagne a l�* Vlaams Blok en das OOK met ons belastingsgeld

tool2kil
10 maart 2004, 18:27
Los van de inhoud van deze thread zou ik alleszins toch willen opmerken dat het net dingen als het fillibusteren zijn die ervoor zorgen dat de bevolking verzuurt. Want idd wat moet de burger daarvan denken, behalve dat het een verspilling is van zijn belastingsgeld?

P.s. het feit dat er in het Europees Parlement (misschien iets te) verregaande maatregelen getroffen zijn om dit tegen te gaan, bewijst dat niet elke politicus het bestaan ervan zomaar geoorloofd vindt.

Groeten,

Tool

Xnorf
10 maart 2004, 19:41
Een mediacampagne a l�* Vlaams Blok en das OOK met ons belastingsgeld


WTF?

Kan je dat eens met een voorbeeldje staven hoe het vlaams blok een mediacampagne kan voeren terwijl het systematisch geboycot wordt door de media? de VRT is mijns inziens ook een reclamebord voor de SPa (ook met ons belastingsgeld)

als er een partij in de media staat met reclame dan zijn het toch de rooien.
Steve (Robert) en zijn ideeënfabriekje bijvoorbeeld...

Jean-Marie Dedecker
10 maart 2004, 20:34
Je hebt blijkbaar ook nog lange tenen en geen gevoel voor humor.Iemand die een beetje de heisa rond het filibusteren gevolgd heeft zal al lang begrepen hebben dat het de media zijn die het stemrecht voor vreemdelingen doorgedrukt hebben.En ik heb een hekel gekregen aan betweters die constant politici uitschelden voor luiaards en zakkenvullers.Je kunt het altijd eens zelf proberen,ik zorg voor een plaatsje op de lijst voor 13 juni .

gorik
10 maart 2004, 20:51
Je hebt blijkbaar ook nog lange tenen en geen gevoel voor humor.Iemand die een beetje de heisa rond het filibusteren gevolgd heeft zal al lang begrepen hebben dat het de media zijn die het stemrecht voor vreemdelingen doorgedrukt hebben.En ik heb een hekel gekregen aan betweters die constant politici uitschelden voor luiaards en zakkenvullers.Je kunt het altijd eens zelf proberen,ik zorg voor een plaatsje op de lijst voor 13 juni .

beste, over zakken vullers gesproken thuis heb ik ook een politieker zitten die er ook alledaags mee bezig is,maar die werkt er hard voor en verdient er veel voor,maar de mensen die in een kamer zitten zijn toch politiekers die moeten werken geloof ik , niet soms ? nu mag u me eens uitleggen wat de "politiekers in die tweede overbodige kamer in het federaal parlement doen . zijn dat geen zakken vullers want u had het over "alle" over alle politiekers en ik neem u graag bij u woorden :wink: :)

Foundation
10 maart 2004, 23:48
Je hebt blijkbaar ook nog lange tenen en geen gevoel voor humor.Iemand die een beetje de heisa rond het filibusteren gevolgd heeft zal al lang begrepen hebben dat het de media zijn die het stemrecht voor vreemdelingen doorgedrukt hebben.En ik heb een hekel gekregen aan betweters die constant politici uitschelden voor luiaards en zakkenvullers.Je kunt het altijd eens zelf proberen,ik zorg voor een plaatsje op de lijst voor 13 juni .

Ik vraag een minimum aan beleefdheid en ernst in deze debatten, en ik hoop dat dat niet teveel gevraagd is. Ik heb niet alle politici uitgescholden voor luiaard, ik heb evenmin gezegd dat ik u in het algemeen een zakkenvuller zou vinden. Ik heb wel een hekel aan politici die onmiddellijk denken dat een mens die een kritische bedenking heeft bij een handelswijze of standpunt, hen zou willen neermaaien en ten gronde zou willen zien gaan. Want dat is niet het geval.

Indien het filibusteren een constructief doel had, en bijdroeg tot de beleidsvorming, had ik graag geweten wat dat was. Indien niet, had ik graag geweten waarom u het dan wel gedaan heeft. Graag had ik op deze kritische vraag een (even kritisch?) antwoord, zonder uitgemaakt te worden voor verzuurde pipo.

De BUB is niet onmiddellijk zinnens om zich op de lijst te zetten met een partij waar verdoken flaminganten zitten. Dat gedachtengoed past niet echt bij het onze. Maar toch bedankt voor het aanbod.