PDA

View Full Version : De voorjaarsklassiekers


stropdrager
26 februari 2008, 22:49
Dit weekend is het opnieuw zo ver. Dan begint met de Omloop het Volk en Kuurne-Brussel-Kuurne het Vlaamse wielerseizoen. Deze draad zal dan ook over alle voorjaarsklassiekers gaan.

stropdrager
26 februari 2008, 22:56
Het parcours van de Omloop het Volk is grondig gewijzigd; de renners komen niet langer meer aan in Lokeren, maar in Gent wat ook betekent dat de laatste hellingen dichter bij de aankomst liggen. Het nadeel is wel dat de renners niet meer over de kasseistroken in de omgeving van Laarne en Lokeren niet meer in het parcours liggen.

straatrue
26 februari 2008, 23:02
Het parcours van de Omloop het Volk is grondig gewijzigd; de renners komen niet langer meer aan in Lokeren, maar in Gent wat ook betekent dat de laatste hellingen dichter bij de aankomst liggen. Het nadeel is wel dat de renners niet meer over de kasseistroken in de omgeving van Laarne en Lokeren niet meer in het parcours liggen.

Omloop het Volk stond dan ook bekend als Gent-Gent, hé.
Maar Gent-Wevelgem is nu Deinze-Wevelgem geworden :-)

stropdrager
26 februari 2008, 23:11
Omloop het Volk stond dan ook bekend als Gent-Gent, hé.
Maar Gent-Wevelgem is nu Deinze-Wevelgem geworden :-)

Ik vind het wel goed dat de Omloop opnieuw in Gent aankomt; ik kan nu zowel naar de start als naar de aankomst gaan.
En ik vind het heel spijtig dat Gent-Wevelgem niet meer in Gent, maar in het kleine dorp Deinze vertrekt.:evil:
Maar ooit zal Gent-Wevelgem terugkeren.

De Omloop het Volk is wel een zwaardere koers dan Gent-Wevelgem (buiten de Kemmelberg stelt die wedstrijd niet zoveel voor).

stropdrager
26 februari 2008, 23:27
Dit is de kaart:

stropdrager
29 februari 2008, 12:30
Frank Vandenbroucke doet niet mee aan de Omloop Het Volk wegens ziekte. Sommige dingen in het leven blijven voorspelbaar. :lol:

eniotna
1 maart 2008, 18:10
Wat een demonstratie van Gilbert 8-)

stropdrager
1 maart 2008, 23:56
Wat een demonstratie van Gilbert 8-)

²
Op 50 km van de streep het hele peloton uit het wiel rijden en het alleen afmaken; het is al een tijdje geleden dat ik dat nog gezien heb ( Johan Museeuw in Parijs-Roubaix in 2002). Maar een echte verrassing is deze overwinning niet. Gilbert is in topvorm, aan de start was hij al supergemotiveerd.

Nick Nuyens was ook goed, maar hij schoot een tikkeltje tekort. Maar hij zal nog een rol van betekenis spelen de komende weken, net zoals Leif Hoste en Fabian Cancellara.

Vlaanderen is en blijft wielergek. De publieke belangstelling was redelijk groot; ondanks de barre weersomstandigheden. Er was wel veel minder volk in Gent in vergelijking met de aankomst van de Tour vorig jaar. (wat wel normaal is).

stropdrager
2 maart 2008, 00:05
Het parcours van de Omloop Het Volk was zwaarder dan de vorige jaren. Doordat Gent dichter bij de Vlaamse Ardennen ligt dan Lokeren, speelden de heuvels een belangrijkere rol dan de afgelopen jaren. Peter Van Petegem heeft mee het parcours uitgetekend en dat zie je aan de finale. Na de laatste helling waren er nog steeds 3 kasseistroken zodat de finale selectief genoeg bleef. Het is wel jammer dat de Muur van Geraardsbergen en de Oude Kwaremont niet werden opgenomen in het parcours.

Het is ook spijtig dat de Eikenberg, een monument, niet werd opgenomen in het parcours van de Ronde van Vlaanderen. Op die helling viel vandaag toch wel de beslissing.

stropdrager
2 maart 2008, 00:06
Na de Omloop Het Volk is het traditioneel de beurt aan Kuurne-Brussel-Kuurne. De wedstrijd is iets minder lang en minder zwaar dan Het Volk. Er worden 8 hellingen beklommen, waaronder de Oude Kwaremont.

Kazan
5 maart 2008, 14:45
Na de Omloop Het Volk is het traditioneel de beurt aan Kuurne-Brussel-Kuurne. De wedstrijd is iets minder lang en minder zwaar dan Het Volk. Er worden 8 hellingen beklommen, waaronder de Oude Kwaremont.

Prachtige heuvel, daar moet iedereen eens oprijden vind ik.

stropdrager
5 maart 2008, 14:55
Prachtige heuvel, daar moet iedereen eens oprijden vind ik.

Ja; zondag viel de beslissing toch weer op de Oude Kwaremont, waar de mannen van Quickstep het peloton hebben doen breken.

De Oude Kwaremont is niet eens zo steil; maar met zijn 2200 m is hij de langste helling van de Vlaamse Ardennen.

Den Ardennees
6 maart 2008, 10:46
Prachtige heuvel, daar moet iedereen eens oprijden vind ik.

Niets gaat boven de Koppenberg, die gelukkig eerherstel zal krijgen in de Ronde van Vlaanderen.

stropdrager
6 maart 2008, 14:22
Niets gaat boven de Koppenberg, die gelukkig eerherstel zal krijgen in de Ronde van Vlaanderen.

:cheer:
Goed nieuws; het peloton moet namelijk uitgedund worden voor de Muur. (vorig jaar was er nog een grote groep in Geraardsbergen).

De Koppenberg, de Paterberg en de Muur zijn de 3 zwaarste hellingen van de Ronde. Nog een maand en het is zover.

stropdrager
21 maart 2008, 18:19
Morgen begint het echte werk met Milaan-Sanremo, met zijn 294 km nog steeds de langste eendagswedstrijd (en ook de saaiste). De kans op een massasprint is heel groot; zeker nu de aankomst een paar 100 meter verder ligt en eventuele ontsnappers dus minder kans krijgen. De laatste jaren hebben alleen Tchmil (1999) en Bettini (2003) het peloton kunnen verschalken.

lordoffaith
27 maart 2008, 12:10
Ik hoop dat volderke eens doorbreekt ( heimelijk hoop ik dat hij de ronde van Vlaanderen wint )

the_special_one
2 april 2008, 11:24
Ik hoop voor de ronde op Gilbert in feite.
Maar ik gok maar terug op Ballan.

*Lorre*
2 april 2008, 17:43
Ik hoop dat volderke eens doorbreekt ( heimelijk hoop ik dat hij de ronde van Vlaanderen wint )

Volderke zal moeten werken voor Boonen:-(

stropdrager
4 april 2008, 20:03
Ik hoop dat volderke eens doorbreekt ( heimelijk hoop ik dat hij de ronde van Vlaanderen wint )

Stijn Devolder was ontzettend zwak in de eerste rit van de driedaagse.

stropdrager
4 april 2008, 20:11
De dag van de waarheid nadert.
De weersvoorspellingen voor zondag zijn slecht: niet warmer dan 5 graden, regen, hagel, smeltende sneeuw. Het zou wel eens een heroïsche ronde kunnen worden.

Mijn topfavoriet is Fabian Cancellara gevolgd door Tom Boonen, Balan en Hoste. Nick Nuyens, Sylvain Chavanel en Philippe Gilbert reken ik tot de outsiders. Maar het is goed mogelijk dat er, mede dankzij de slechte weersomstandigheden, wel eens een verrassende winnaar zou kunnen zijn.

Zwartengeel
4 april 2008, 21:46
Als ik de weersvoorspellingen bekijk, denk ik dat ik de Ronde dit jaar toch maar gewoon op TV ga bekijken. :|

DebianFox
4 april 2008, 21:51
Ik vind het wel goed dat de Omloop opnieuw in Gent aankomt; ik kan nu zowel naar de start als naar de aankomst gaan.
En ik vind het heel spijtig dat Gent-Wevelgem niet meer in Gent, maar in het kleine dorp Deinze vertrekt.:evil:
Maar ooit zal Gent-Wevelgem terugkeren.
.

Hela.:evil:

lordoffaith
5 april 2008, 11:33
Stijn Devolder was ontzettend zwak in de eerste rit van de driedaagse.

Bij hem is het alles of niks he

*Lorre*
6 april 2008, 11:29
Zou graag Gilbert zien winnen.
al hoewel ik denk dat het dit jaar Boonen wordt.

stropdrager
6 april 2008, 16:44
Bij hem is het alles of niks he

Dat kan je wel zeggen, ja. Wat een prachtige prestatie van Volderke! Wat een spannende wedstrijd!

jules
6 april 2008, 16:50
ik vraag me af of Boonen wel content gaat zijn dat Devolder zijn kopman in feite naait

Geert C
6 april 2008, 16:51
ik vraag me af of Boonen wel content gaat zijn dat Devolder zijn kopman in feite naait
Waarom zou hij malcontent zijn? Een beetje minder inspanning nu=frisser volgende week. :-D

jules
6 april 2008, 16:54
Waarom zou hij malcontent zijn? Een beetje minder inspanning nu=frisser volgende week. :-D

omdat de Ronde Van Vlaanderen de mooiste is.

en als Devolder gepakt wordt, heeft Boonen geen helper meer zitten in een omvangrijke kopgroep die hij niet alleen kan domineren.
Tactisch lijkt het me niet zo'n verstandige aanval.
Die gelukkig goed is afgelopen.

stropdrager
6 april 2008, 17:02
omdat de Ronde Van Vlaanderen de mooiste is.

en als Devolder gepakt wordt, heeft Boonen geen helper meer zitten in een omvangrijke kopgroep die hij niet alleen kan domineren.
Tactisch lijkt het me niet zo'n verstandige aanval.
Die gelukkig goed is afgelopen.

Tactisch was het zeer sterk van Quickstep. Devolder had de wind mee tussen de Eikenmolen en de Bosberg. Dus Wilfried Peeters wist wel dat Devolder toch nog zo een 15 km kon voorop blijven. En als Devolder toch nog werd ingelopen in de laatste kilometers (wind tegen) kon Boonen het nog afmaken in de sprint.

En of Boonen ontgoocheld zal zijn? Ik denk het niet, hij heeft de ronde al 2 keer gewonnen en heeft nog genoeg kansen.

the outlaw torn
6 april 2008, 17:16
Tactisch was het zeer sterk van Quickstep. Devolder had de wind mee tussen de Eikenmolen en de Bosberg. Dus Wilfried Peeters wist wel dat Devolder toch nog zo een 15 km kon voorop blijven. En als Devolder toch nog werd ingelopen in de laatste kilometers (wind tegen) kon Boonen het nog afmaken in de sprint.

En of Boonen ontgoocheld zal zijn? Ik denk het niet, hij heeft de ronde al 2 keer gewonnen en heeft nog genoeg kansen.

idd. de ronde was een prachtige ronde, wie anders zegt zevert

Max van Dietschland
6 april 2008, 19:13
omdat de Ronde Van Vlaanderen de mooiste is.

en als Devolder gepakt wordt, heeft Boonen geen helper meer zitten in een omvangrijke kopgroep die hij niet alleen kan domineren.
Tactisch lijkt het me niet zo'n verstandige aanval.
Die gelukkig goed is afgelopen.

Stel dat Devolder en Boonen samen hadden gezeten, dan kreeg je een spervuur van demarages dat Devolder had moeten beantwoorden. Plots stopt het ook eens en dan zou Boonen er ook alleen voor gestaan hebben.

Neen, deze tactiek dat Cofidis in Waregem en in de Brabantse Pijl heeft gebruikt, blijkt bijzonder doeltreffend dit jaar. Chavanel, de schaduwkopman gaat, en Nuyens legt de boel plat en zit in een zetel. Het is ook opmerkelijk dat aanvallers dit jaar beloond worden: Gilbert in Omloop het volk, Cancellara in Milaan San Remo en Chavanel in Waregem (Dwars Door Vlaanderen) en de Brabantse Pijl.

Max van Dietschland
6 april 2008, 19:19
Trouwens vandaag nog nooit zoveel voor een Belgische Driekleur gesupporterd als vandaag.

Maar het zoals Yves Leterme een tijd geleden ook liet verstaan (wel niet in die woorden). In de koers lopen de Militante Leeuwenvlaggen, het Flandrienschap, de Belgische Driekleur en de Brabançonne door elkaar.

Ik de koers supporter ik altijd voor een Belg, nu 99% is dat een Vlaming, maar ik heb ook voor Gilbert gesupporterd in de Omloop, net zoals de meeste Vlamingen dat deden.

En dit desondanks ik geen tegenstander ben van Vlaamse onafhankelijkheid.

Den Ardennees
6 april 2008, 23:14
Ik vond het ook tactisch zeer sterk gespeeld, en voor Roubaix zitten we op rozen: Boonen en Volderke zijn zeer goed en Hoste aast op revanche.

the outlaw torn
6 april 2008, 23:24
Ik vond het ook tactisch zeer sterk gespeeld, en voor Roubaix zitten we op rozen: Boonen en Volderke zijn zeer goed en Hoste aast op revanche.

hoste is ne neidigaard, smerig karakter. doet me altijd denken aan dien pistier, de fauw of zoiets, ook zo'n etter naar het schijnt

vlijmscherp
7 april 2008, 07:55
Ik vond het ook tactisch zeer sterk gespeeld, en voor Roubaix zitten we op rozen: Boonen en Volderke zijn zeer goed en Hoste aast op revanche.

en Cancellara die over zijn top lijkt te zijn. En wat met Van Avermaet? die heeft gisteren ook beresterk gereden!

Kazan
7 april 2008, 16:25
Ik hoop dat volderke eens doorbreekt ( heimelijk hoop ik dat hij de ronde van Vlaanderen wint )

Ge hebt geluk :-D

stropdrager
13 april 2008, 12:17
Na een saaie Gent-Wevelgem is het vandaag de beurt aan Parijs-Roubaix; na de Ronde van Vlaanderen de tweede mooiste wielerklassieker ter wereld. Er zijn 28 kasseistroken, goed voor 52 km kasseien.

Mijn pronostiek: Boonen wint.

stropdrager
13 april 2008, 16:49
Hij doet het. :cheer:

Nick_
13 april 2008, 17:17
Hij doet het. :cheer:

't Is ier stil: de vele Boonen-criticasters moeten even naar woorden zoeken.

:cheer:

Geert C
13 april 2008, 17:20
't Is ier stil: de vele Boonen-criticasters moeten even naar woorden zoeken.

:cheer:
:cheer: Tommeke! :cheer: :cheer: Tommeke! :cheer: :cheer: Tommeke! :cheer:

*Lorre*
13 april 2008, 21:23
Mooi van Boonen.
Zeggen dat je gaat winnen, topfavoriet zijn en het dan nog afmaken ook.
Chapeau

Den Ardennees
13 april 2008, 22:15
In principe moet een Boonen toch ook de Gold Race kunnen winnen.

Soit, nu Bettini geblesseerd is, wie zijn jullie favorieten voor het Waalse tweeluik (Waalse Pijl - LuikBL)?

vlijmscherp
14 april 2008, 07:33
schitterend van Boonen, hij was gewoon de sterkste in koers, geholpen door een alweer beresterke Devolder. Wat een zinderende finale!

Nick_
14 april 2008, 21:03
In principe moet een Boonen toch ook de Gold Race kunnen winnen.

Soit, nu Bettini geblesseerd is, wie zijn jullie favorieten voor het Waalse tweeluik (Waalse Pijl - LuikBL)?

Voor de Waalse Pijl denk ik aan Oscar Freire.
En voor Luik-Bastenaken-Luik gok ik op een sterke Kim Kirchen.

Den Ardennees
15 april 2008, 20:20
8O 8O 8O

Boonen doet niet mee aan de Gold Race of wa???

Dit is toch te gek, iemand als Boonen moet dat zeker kunnen winnen.

En dan klagen ze dat er te veel kritiek is als ze te weinig winnen, tja wat wil je als je maar twee doelen op een jaar stelt?

:evil: :evil: :evil:

Dronkoers
15 april 2008, 21:23
Als ge altijd maar fietst, heb je gewoon geen kans meer om uw kluiten op te doen ;-)

*Lorre*
16 april 2008, 16:08
8O 8O 8O

Boonen doet niet mee aan de Gold Race of wa???

Dit is toch te gek, iemand als Boonen moet dat zeker kunnen winnen.

En dan klagen ze dat er te veel kritiek is als ze te weinig winnen, tja wat wil je als je maar twee doelen op een jaar stelt?

:evil: :evil: :evil:

Was net hetzelfde met Armstrong, reed 1 rittenkoers en daar bleef het zowat bij.

Revolutie
16 april 2008, 16:55
afgang boonen

the_special_one
16 april 2008, 17:34
Dikke afgang ook.
Zijn kop erna :')

Goud waard

Geert C
16 april 2008, 17:37
Hij mag toch zelf kiezen welke doelen hij zich stelt zeker? En als je ziet hoe hij zich gegeven heeft...

*Lorre*
16 april 2008, 18:22
afgang boonen

Nu ja afgang.
Is al meerdere doede spurters overkomen hoor.
Dit zal hij wel niet zo hou meer tegenkomen

Den Ardennees
16 april 2008, 18:46
Hij mag toch zelf kiezen welke doelen hij zich stelt zeker? En als je ziet hoe hij zich gegeven heeft...

Men moet toch meer als drie koersen per jaar rijden:evil:

Geert C
16 april 2008, 20:39
Men moet toch meer als drie koersen per jaar rijden:evil:
Dat doet hij ook. :-P

Den Ardennees
16 april 2008, 20:52
Dat doet hij ook. :-P

ik heb het dan over topkoersen, niet de Ronde van Murcia :roll:

Zwartengeel
17 april 2008, 16:57
afgang boonen

Dit hier is dan nog wel een paar klassen erger :-D:

http://nl.youtube.com/watch?v=F5AyzMHsb9g

the_special_one
17 april 2008, 17:23
dat is gewoon echt :')
lomp

stropdrager
17 april 2008, 17:56
8O 8O 8O

Boonen doet niet mee aan de Gold Race of wa???

Dit is toch te gek, iemand als Boonen moet dat zeker kunnen winnen.

En dan klagen ze dat er te veel kritiek is als ze te weinig winnen, tja wat wil je als je maar twee doelen op een jaar stelt?

:evil: :evil: :evil:

Ik zie Boonen nog niet zo vlug de Amstel Gold Race winnen. Die koers is toch iets anders dan de Ronde van Vlaanderen en lijkt toch meer op Luik-Bastenaken-Luik.
De aankomst ligt op de top van de Cauberg, wat het nog moeilijker maakt voor sprinters.

Nick_
17 april 2008, 18:17
Ik zie Boonen nog niet zo vlug de Amstel Gold Race winnen. Die koers is toch iets anders dan de Ronde van Vlaanderen en lijkt toch meer op Luik-Bastenaken-Luik.
De aankomst ligt op de top van de Cauberg, wat het nog moeilijker maakt voor sprinters.

Boonen is dan ook geen sprinter, maar een klassiek renner.
Eén van het zeldzame soort dat elke klassieker zou kunnen winnen.

Het is echt triestig in België. We hebben de beste renner van het moment in huis en wat doen we? Uitlachen als hij eens niet wint, grote zeges minimaliseren en nog van die flauwekul.
Als een Nederlander de top-3 haalt in een klassieker staat de sportgazet daar drie dagen vol erover.

"Hij rijdt maar drie koersen meer op een jaar ..."
't Is ni omdat je maar drie keer op een jaar met een half oog naar de koers kijkt, dat dan ook juist die drie koersen zijn die Boonen rijdt eh.

Efkes for the record nog: Boonen heeft al 6 zeges dit seizoen. Tellen ze dubbel misschien dit jaar??
Alles samen 87 profzeges in amper 7 seizoenen tijd. Wereldkampioen, Parijs-Roubaix, Ronde van Vlaanderen, E3-Prijs, Tour-etappes, Gent-Wevelgem, Scheldeprijs, Kuurne-Brussel-Kuurne, Dwars door Vlaanderen, Ronde van België, Parijs-Nice-ritten.

Wat wensen jullie nog meer?

Shit, hij was weer pas tweede gisteren. Kloterenner ...

Zwartengeel
17 april 2008, 18:29
Boonen is dan ook geen sprinter, maar een klassiek renner.
Eén van het zeldzame soort dat elke klassieker zou kunnen winnen.

Het is echt triestig in België. We hebben de beste renner van het moment in huis en wat doen we? Uitlachen als hij eens niet wint, grote zeges minimaliseren en nog van die flauwekul.
Als een Nederlander de top-3 haalt in een klassieker staat de sportgazet daar drie dagen vol erover.

"Hij rijdt maar drie koersen meer op een jaar ..."
't Is ni omdat je maar drie keer op een jaar met een half oog naar de koers kijkt, dat dan ook juist die drie koersen zijn die Boonen rijdt eh.

Efkes for the record nog: Boonen heeft al 6 zeges dit seizoen. Tellen ze dubbel misschien dit jaar??
Alles samen 87 profzeges in amper 7 seizoenen tijd. Wereldkampioen, Parijs-Roubaix, Ronde van Vlaanderen, E3-Prijs, Tour-etappes, Gent-Wevelgem, Scheldeprijs, Kuurne-Brussel-Kuurne, Dwars door Vlaanderen, Ronde van België, Parijs-Nice-ritten.

Wat wensen jullie nog meer?

Shit, hij was weer pas tweede gisteren. Kloterenner ...

Luxeproblemen, hé. In Nederland hebben ze dat dan weer met zwemmers, voetbalploegen, volleyballers... en nog zo'n half dozijn andere sportdisciplines.

stropdrager
17 april 2008, 18:30
Boonen is dan ook geen sprinter, maar een klassiek renner.
Eén van het zeldzame soort dat elke klassieker zou kunnen winnen.

Het is echt triestig in België. We hebben de beste renner van het moment in huis en wat doen we? Uitlachen als hij eens niet wint, grote zeges minimaliseren en nog van die flauwekul.
Als een Nederlander de top-3 haalt in een klassieker staat de sportgazet daar drie dagen vol erover.

"Hij rijdt maar drie koersen meer op een jaar ..."
't Is ni omdat je maar drie keer op een jaar met een half oog naar de koers kijkt, dat dan ook juist die drie koersen zijn die Boonen rijdt eh.

Efkes for the record nog: Boonen heeft al 6 zeges dit seizoen. Tellen ze dubbel misschien dit jaar??
Alles samen 87 profzeges in amper 7 seizoenen tijd. Wereldkampioen, Parijs-Roubaix, Ronde van Vlaanderen, E3-Prijs, Tour-etappes, Gent-Wevelgem, Scheldeprijs, Kuurne-Brussel-Kuurne, Dwars door Vlaanderen, Ronde van België, Parijs-Nice-ritten.

Wat wensen jullie nog meer?

Shit, hij was weer pas tweede gisteren. Kloterenner ...

Niet zo fel, hoor. Ik heb veel respect voor Boonen.

Boonen is heel polyvalent, maar een wielerklassieker zoals Luik-Bastenaken-Luik of de Ronde van Lombardije zie ik hem toch niet winnen. De hellingen zijn daar iets te lang voor hem.

Nick_
17 april 2008, 18:32
Luxeproblemen, hé. In Nederland hebben ze dat dan weer met zwemmers, voetbalploegen, volleyballers... en nog zo'n half dozijn andere sportdisciplines.


In de periode voor Boonen ging het met het Belgische wielrennen wat minder. De kanonnen Museeuw, Van Petegem, ... werden een dagje ouder en de jeugd brak niet meteen door.
Dan mekkeren de mekkeraars van nu dat er geen kwaliteit in België is ...
Conclusie: 't is nooit ni goed. :|

Dronkoers
17 april 2008, 19:09
Van Sven Nys heb ik ook allang niks meer gehoord ;-)

the_special_one
17 april 2008, 19:10
echt weg de voorbije seizoenen e die jongen :(

stropdrager
17 april 2008, 20:23
In de periode voor Boonen ging het met het Belgische wielrennen wat minder. De kanonnen Museeuw, Van Petegem, ... werden een dagje ouder en de jeugd brak niet meteen door.
Dan mekkeren de mekkeraars van nu dat er geen kwaliteit in België is ...
Conclusie: 't is nooit ni goed. :|

Er is veel kwaliteit in België. En Boonen is ook nog maar 27, dus die gaat wel nog een paar jaar mee. Leif Hoste is ook goed; maar hij is helaas geen afwerker.

Den Ardennees
27 april 2008, 13:11
onlangs gelezen wie momenteel de bestverdienende coureur is: Alejandro Valverde met 2.5 miljoen euro per jaar ! ! !

kun je dat nu geloven?

Wat presteert die Valverde nu om zoveel te verdienen? ? ?

Zelfs Indurain verdiende in zijn topjaren niet zoveel.

*Lorre*
27 april 2008, 13:14
onlangs gelezen wie momenteel de bestverdienende coureur is: Alejandro Valverde met 2.5 miljoen euro per jaar ! ! !

kun je dat nu geloven?

Wat presteert die Valverde nu om zoveel te verdienen? ? ?

Zelfs Indurain verdiende in zijn topjaren niet zoveel.

Valverde is wel degelijk een zeer goede renner hoor.
Hij heeft 2 jaar geleden niet het protour klassement gewonnen.
En denk dat dit jaar zijn grootste doel de tour de France is.
Natuurlijk verdiende Indurain niet zoveel, in die tijd was er gewoon niet zoveel geld in het milieu. Merckx verdiende ook zo geen bedragen hoor

Den Ardennees
27 april 2008, 13:20
Valverde is wel degelijk een zeer goede renner hoor.
Hij heeft 2 jaar geleden niet het protour klassement gewonnen.
En denk dat dit jaar zijn grootste doel de tour de France is.
Natuurlijk verdiende Indurain niet zoveel, in die tijd was er gewoon niet zoveel geld in het milieu. Merckx verdiende ook zo geen bedragen hoor

Merckx is een ander tijdperk, Indurain is nog maar 10 jaar geleden.

En zeg nu zelf: Valverde is geen slecht coureur, maar ook geen vijfvoudig tourwinner. Hij mag ze goed verdienen, maar wie 2.5 miljoen euro wil geven voor hem is goed gek!

Svennies
27 april 2008, 14:29
Merckx is een ander tijdperk, Indurain is nog maar 10 jaar geleden.

En zeg nu zelf: Valverde is geen slecht coureur, maar ook geen vijfvoudig tourwinner. Hij mag ze goed verdienen, maar wie 2.5 miljoen euro wil geven voor hem is goed gek!

Hoezo, dat hij zoveel krijgt is wel een teken dat hij het waard is...
Je moet de commerciële marktwaarde bekijken via gemaakte publiciteit..
En een goeie Valverde tijdens de tour haalt met gemak zijn commerciële waarden...
En kijk eens welke bedragen de voetballers in de grote competities opstrijken,daar zijn de huidige toprenners nog kleine jongens tegen...
En draai de vraag om,stel dat men tegen jou zegt dat je 2,5 miljoen euro jaarlijks kan verdienen,ga jij dan zeggen, nee dank U het is te veel....
Aanpakken die hap,en dan trappen maar....;-)

Dronkoers
27 april 2008, 17:39
Merckx is een ander tijdperk, Indurain is nog maar 10 jaar geleden.

En zeg nu zelf: Valverde is geen slecht coureur, maar ook geen vijfvoudig tourwinner. Hij mag ze goed verdienen, maar wie 2.5 miljoen euro wil geven voor hem is goed gek!

10 jaar geleden is ook een ander tijdperk...

azert
27 april 2008, 18:10
Wat presteert die Valverde nu om zoveel te verdienen? ? ?



Won vandaag bij jou in de Ardennen Luik-Bastenalen-Luik.

Had wellicht het forum gelezen en was geprikkeld aan de start gekomen.

stropdrager
27 april 2008, 18:22
onlangs gelezen wie momenteel de bestverdienende coureur is: Alejandro Valverde met 2.5 miljoen euro per jaar ! ! !

kun je dat nu geloven?

Wat presteert die Valverde nu om zoveel te verdienen? ? ?

Zelfs Indurain verdiende in zijn topjaren niet zoveel.

Valverde is heel populair in Spanje en hij heeft al redelijk wat klassiekers en rittenwedstrijden gewonnen; maar een echt grote ronde (ronde van Spanje en ronde van Frankrijk) ontbreekt nog op zijn palmares.

stropdrager
27 april 2008, 18:23
Het was overigens een mooie Luik-Bastenaken-Luik; het nieuwe bergje heeft al meteen een beslissende rol gespeeld.

Nick_
28 april 2008, 20:09
Merckx is een ander tijdperk, Indurain is nog maar 10 jaar geleden.

En zeg nu zelf: Valverde is geen slecht coureur, maar ook geen vijfvoudig tourwinner. Hij mag ze goed verdienen, maar wie 2.5 miljoen euro wil geven voor hem is goed gek!

Al eens de lonen van voetballers gezien? Je moet al lang niet meer bij Real Madrid spelen om het tienvoudige van Valverde te verdienen hoor. Op dat vlak zijn renners volgens mij dik onderbetaald. Vooral i.v.m. wat ze ervoor moeten doen.

Den Ardennees
28 april 2008, 21:03
Al eens de lonen van voetballers gezien? Je moet al lang niet meer bij Real Madrid spelen om het tienvoudige van Valverde te verdienen hoor. Op dat vlak zijn renners volgens mij dik onderbetaald. Vooral i.v.m. wat ze ervoor moeten doen.

neen, het zijn de voetballers die mega-overbetaald zijn:evil:

Nick_
28 april 2008, 21:03
neen, het zijn de voetballers die mega-overbetaald zijn:evil:

Ja, dat is misschien beter uitgedrukt. :)

Den Ardennees
28 april 2008, 21:13
Ja, dat is misschien beter uitgedrukt. :)

wist je dat er voetballers in 3e provinciale zijn die 250€ per match krijgen (reken maar uit, als ze iedere week spelen, is dat dus een klein maandloontje hé, in 3e provinciale!)