PDA

View Full Version : Wat is uw recept om de crisis aan te pakken ?


Herman Desmedt ©HD
14 maart 2004, 19:31
Wat is uw recept om de huidige crisis op te lossen ?

Stel dat het VB het alleen voor 't zeggen had, ook al is da alleen in Vlaanderen.

Wat zijn dan de voorstellen van uw partij om NU te zorgen dat deze crisis zo snel mogelijk voorbij gaat.

- Hoe de economie stimuleren , zonder dat dit de overheid nog eens fortuinen kost ? Nota: Vlaanderen HEEFT bevoegdheid wat betreft werkgelegenheid.
- Hoe de nodige jobs te creëren(in de privé natuurlijk, er is al genoeg ambtenarij) ?
- Hoe de knelpuntberoepen en langdurig openstaande vacatures invullen. ?
Of wacht U met dat laatste liever tot 1 mei, als de oostblokkers die "te-moeilijk, te-vies, te-veel-risico & ik-kan-het-mij-permitteren-iets-beter-te-zoeken" jobs op legale manier komen invullen.

Als het kan, graag met maatregelen die de werkloosHEID aanpakt en niet in de eerste plaats de werkloZEN.

Als het ook even kan haalbare initiatieven voor de méér dan 400000 werklozen, of toch een groot gedeelte ervan en géén absurde extrapolaties van "dat is een tof jobke" en dromen dat je dat idee 400000 keer kan gebruiken.

Dank bij voorbaat.

Herman Desmedt ©HD
20 maart 2004, 02:31
Deze bijdrage wat promoten om reacties los te weken.
(Staat al een ganse week achteraan.)

Peace
20 maart 2004, 09:34
Maatregel 1:
Elk jaar vloeit er meer dan 10 milliard (10.000.000.000) euro naar wallonnië.
Wanneer dit geld in de Vlaamse economie zou gepompt worden betekend dit tienduizenden arbeidsplaatsen.

Maatregel 2:
De asielopvang in ons land kost een enorm kapitaal. De arbeidsplaatsen die het asielbeleid creeert zijn enkel en alleen een kost en creeeren geen toegevoegde waarde.
De asielopvang moet buiten Europa en liefst in de eigen regio plaatsvinden.
Het geld dat op deze wijze kan gespaard worden is voldoende voor duizenden arbeidsplaatsen.

Maatregel 3 :
Een nagenoeg volledige immigratiestop naar ons land. Elke vreemdeling die er namelijk bijkomt, doet de structurele werkloosheid nagenoeg evenredig stijgen.

Maatregel 4 :
Alle vreemdelingen die blijk geven hier niet thuis te horen en alle illigalen moeten uitgewezen worden. Het gaat hier om minstens honderduizend. Ik schrijf "minstens", omdat niemand er nog een zicht op heeft hoeveel illigalen hier zitten.
Wanneer wij het contingent vreemdelingen dat hier niet thuis hoort op deze wijze verminderen, betekend dit dat er een enorme besparing binnen het sociaal opvangnet kan gerealiseerd worden. Het aantal werklozen en bestaansminimum trekkers zou enorm afnemen met als gevolg dat er enorme sommen geld vrij komen om bijvoorbeeld de loonlasten op arbeid te verminderen. Hierdoor wordt het voor werkgevers mogelijk om meer mensen in dienst te nemen.

Dit zijn slechts enkele van de maatregelen die de huidige misstanden kunnen wegwerken.
De gevolgen op economisch gebied zullen enorm zijn. Nu moet iedereen die werk nog een aantal niet werkenden mee in leven houden. Wanneer deze maatregelen echter zouden doorgevoerd worden, kan de fiscale druk die nu het hoogste ter wereld is in ons land, misschien wel met de helft zakken.

In de praktijk betekend dit dat men weer grotendeels voor zichzelf of zijn eigen gezin werkt en niet ook nog eens de rest van de wereld moet onderhouden.

Herman Desmedt ©HD
21 maart 2004, 04:15
Maatregel 1:
Elk jaar vloeit er meer dan 10 milliard (10.000.000.000) euro naar wallonnië.
Wanneer dit geld in de Vlaamse economie zou gepompt worden betekend dit tienduizenden arbeidsplaatsen.

Het zou helpen, maar werkgelegenheid valt nog niet zomaar uit de lucht.

Maatregel 2:
De asielopvang in ons land kost een enorm kapitaal. De arbeidsplaatsen die het asielbeleid creeert zijn enkel en alleen een kost en creeeren geen toegevoegde waarde.
De asielopvang moet buiten Europa en liefst in de eigen regio plaatsvinden.
Het geld dat op deze wijze kan gespaard worden is voldoende voor duizenden arbeidsplaatsen.

Wat we nodig hebben zijn voornamelijk hooggeschoolden of toch mensen die we hier een plaats op onze arbeidsmarkt kunnen geven.
Ik zie best iets in Poolse, Litouwse, ... werkkrachten. Zeker als die hier de "te lastig", "te weinig betaald", "ik-kan-t-mij-permiteren-op-iets-beter-te-wachten" jobs komen invullen.

Maatregel 3 :
Een nagenoeg volledige immigratiestop naar ons land. Elke vreemdeling die er namelijk bijkomt, doet de structurele werkloosheid nagenoeg evenredig stijgen.

Zelfde commentaar als voorgaande.

Maatregel 4 :
Alle vreemdelingen die blijk geven hier niet thuis te horen en alle illigalen moeten uitgewezen worden. Het gaat hier om minstens honderduizend. Ik schrijf "minstens", omdat niemand er nog een zicht op heeft hoeveel illigalen hier zitten.
Wanneer wij het contingent vreemdelingen dat hier niet thuis hoort op deze wijze verminderen, betekend dit dat er een enorme besparing binnen het sociaal opvangnet kan gerealiseerd worden. Het aantal werklozen en bestaansminimum trekkers zou enorm afnemen met als gevolg dat er enorme sommen geld vrij komen om bijvoorbeeld de loonlasten op arbeid te verminderen. Hierdoor wordt het voor werkgevers mogelijk om meer mensen in dienst te nemen.

Dat gaan de rooi niet zien zitten want sinds kort hebben die migranten ook gemeentelijk stemrecht. En op wie gaan ze dan stemmen ?

Dit zijn slechts enkele van de maatregelen die de huidige misstanden kunnen wegwerken.
De gevolgen op economisch gebied zullen enorm zijn. Nu moet iedereen die werk nog een aantal niet werkenden mee in leven houden. Wanneer deze maatregelen echter zouden doorgevoerd worden, kan de fiscale druk die nu het hoogste ter wereld is in ons land, misschien wel met de helft zakken.

Ik denk dat je dat effect overschat en de wanverhouding tissen werkenden in de privé / de rest onderschat.
Er zijn amper 2,5 miljoen werkenden in de privé die voor al de rest moeten opdraaien. Een paar honderduizend op die 7,5 miljoen gaat echt niet veel doen !

In de praktijk betekend dit dat men weer grotendeels voor zichzelf of zijn eigen gezin werkt en niet ook nog eens de rest van de wereld moet onderhouden.