PDA

View Full Version : groen staat voor denken maar niet doen


w.e.
15 maart 2004, 14:43
groen is te klein om gewicht in de schaal te leggen.Met al de overlopers loopt de partij nog leeg. 3 korte vraagjes!

1. Hoe lang zal groen nog leven?
2. Als ik voor Groen stem, welke zekerheid heb ik dat degene waarop ik stem de week erna niet overloopt naar SPA?
3. U hebt zeker van de campagne : "Mijn geld. Goed Geweten" gehoord?
Waarom heb ik daar nog nooit iemand uit de groene partij openlijk op tv over horen zeggen : wij (belgische banken, dus in hoofdzaak belgen) investeren in clusterbommen, e.d.?

tool2kil
15 maart 2004, 15:14
groen is te klein om gewicht in de schaal te leggen.Met al de overlopers loopt de partij nog leeg. 3 korte vraagjes!

1. Hoe lang zal groen nog leven?
2. Als ik voor Groen stem, welke zekerheid heb ik dat degene waarop ik stem de week erna niet overloopt naar SPA?
3. U hebt zeker van de campagne : "Mijn geld. Goed Geweten" gehoord?
Waarom heb ik daar nog nooit iemand uit de groene partij openlijk op tv over horen zeggen : wij (belgische banken, dus in hoofdzaak belgen) investeren in clusterbommen, e.d.?
Antwoord op vraag één en twee: hoe meer stemmen, hoe langer Groen leeft, en hoe groter de kans dat er geen overlopers zijn.

w.e.
15 maart 2004, 15:20
groen is te klein om gewicht in de schaal te leggen.Met al de overlopers loopt de partij nog leeg. 3 korte vraagjes!

1. Hoe lang zal groen nog leven?
2. Als ik voor Groen stem, welke zekerheid heb ik dat degene waarop ik stem de week erna niet overloopt naar SPA?
3. U hebt zeker van de campagne : "Mijn geld. Goed Geweten" gehoord?
Waarom heb ik daar nog nooit iemand uit de groene partij openlijk op tv over horen zeggen : wij (belgische banken, dus in hoofdzaak belgen) investeren in clusterbommen, e.d.?
Antwoord op vraag één en twee: hoe meer stemmen, hoe langer Groen leeft, en hoe groter de kans dat er geen overlopers zijn.


In die veronderstelling zijn het machtsgeile politici en geen politici die zich niet meer kunnen vinden in het groene gedachtengoed!

Tinne Van der Straeten
15 maart 2004, 15:22
Hallo,
ik zal proberen ook kort te antwoorden op je vraag!

1. Hoe lang zal groen nog leven?

Ik hoop nog heel lang, we bestaan al twintig jaar, het gaat nu even slecht, maar ook als het slecht gaat moet je erin blijven geloven. Waarom ik er dan wel in geloof? In heel Europa zijn er groene partijen. De Europese groene partijen hebben zich voor de Europese verkiezingen trouwens gegroepeerd in 1 partij: the european greens. Dus ons gedachtengoed is heel sterk in Europa, er zijn verschillende sterke partijen. In Duitsland bijvoorbeeld zitten de Groenen in de regering, met joshka fischer als minister van buitenlandse zaken. De groenen hebben daar onlangs de deelstaatverkiezingen gewonnen. En een tijd geleden waren ze ook -zoals wij- verdwenen uit het parlement. Daarom, ons gedachtegoed is sterk!

2. Als ik voor Groen stem, welke zekerheid heb ik dat degene waarop ik stem de week erna niet overloopt naar SPA?

Bon. Ik denk dat de meesten die overlopen dat zullen doen nu voor de verkiezingen in de hoop dat ze een zetel krijgen bij de SPA. De mensen die op onze lijsten staan zijn wel mensen die 200% geloven in Groen! en in het Groen!e project. Zij zullen zo snel niet overlopen!

3. U hebt zeker van de campagne : "Mijn geld. Goed Geweten" gehoord?
Waarom heb ik daar nog nooit iemand uit de groene partij openlijk op tv over horen zeggen : wij (belgische banken, dus in hoofdzaak belgen) investeren in clusterbommen, e.d.?[/quote]

Ja inderdaad! Wij hebben de petitie gesteund en mee verspreid. Maar je hebt gelijk, dat mogen we best wel eens met luide stem gaan verkondigen openlijk op TV.
Ik onthou het en neem het mee!

groetjes,
Tinne

tool2kil
15 maart 2004, 15:23
De overlopers zijn volgens mij idd machtsgeil of intelligent (als groen géén vertegenwoordigers heeft, geraken ze natuurlijk ook niet ver he :wink: ). Ik denk dat je beide soorten hebt. Talhaoui heeft duidelijk eieren voor geld gekozen. Sannen heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij voor een kartel was. In die zin voert hij door zijn overstap alleen maar uit wat hij altyijd gezegd heeft.
En uiteraard overleeft een partij alleen maar als er mensen voor stemmen, das evident he...

Tinne Van der Straeten
15 maart 2004, 15:36
ja inderdaad! daarom gaan we er nu kei hard voor met de mensen die er wel in geloven he
Tinne

w.e.
15 maart 2004, 15:54
En uiteraard overleeft een partij alleen maar als er mensen voor stemmen, das evident he...

Je kan ook anders denken. Als een partij goed bestuurd word, weinig overlopers en goede voorstellen heeft, zal ze bijgevolg ook haar kiezers bereiken die ze kan bereiken! En mensen zullen dan wel stemmen.

Tinne Van der Straeten
15 maart 2004, 16:11
Je hebt overschot van gelijk, de mensen hebben niets aan ruziemakerij.
Maar we hebben een schitterende voorzitster, een pak goeie voorstellen waarmee we de campagne ingaan, dus ik heb er alle vertrouwen in dat we onze kiezers zullen bereiken
Tinne

w.e.
15 maart 2004, 16:40
..Maar we hebben een schitterende voorzitster, een pak goeie voorstellen waarmee we de campagne ingaan, dus ik heb er alle vertrouwen in dat we onze kiezers zullen bereiken
Tinne

Zou het tactisch gzien niet beter zijn geweest om met iemand totaal anders(nieuw?) als voorzitter/zitster voor de dag te komen.
Vera Dua behoort toch meer tot de agalev-generatie?
Groen wilt toch 'anders' zijn dan agalev. Gaan mensen niet het beeld dat ze hebben van agalev projecteren op het nieuwe Groen!? en zal dat bijgevolg geen kiezers aanzetten tot niet-groen stemmen?

Agalev heeft posities verschoven, namen verandert, maar zou het niet gekund hebben dat agalev simpelweg stemmen verloren heeft in het verleden omdat ze niet goed bestuurd en fouten gemaakt hebben.
Misschien was toegeven en herpakken beter geweest dan heel de cirque die volgde?

tool2kil
15 maart 2004, 16:43
Daarvoor is Tinne VDS er net. zij is nieuw en overleeft een rondje boksen in de media. Dua is de ervaring, maar eigenlijk vooral de dame die de media al kennen. Pakken beter als een wollige Holemans hoor...

Steenuil
15 maart 2004, 16:56
Misschien was toegeven en herpakken beter geweest dan heel de cirque die volgde?

Ik denk dat je hier een punt hebt. Voor mij had die naamsverandering ook niet gemoeten. Agalev is een sterk en herkenbaar merk. Ik denk dat we inderdaad beter intern hetzelfde proces hadden kunnen doormaken als we nu gedaan hebben en om dan als Agalev terug herboren naar de kiezer te gaan.

Maar nu zet ik mij dus wel onder Groen!

tool2kil
15 maart 2004, 17:10
Vooral het uitroepteken is eigenlijk wel lullig :wink:
Maar bon de andere naam duidt op een breuk met het verleden. Dat lijkt me een goede zaak.

Tinne Van der Straeten
15 maart 2004, 19:19
Zou het tactisch gzien niet beter zijn geweest om met iemand totaal anders(nieuw?) als voorzitter/zitster voor de dag te komen.
Vera Dua behoort toch meer tot de agalev-generatie?
Groen wilt toch 'anders' zijn dan agalev. Gaan mensen niet het beeld dat ze hebben van agalev projecteren op het nieuwe Groen!? en zal dat bijgevolg geen kiezers aanzetten tot niet-groen stemmen?

Agalev heeft posities verschoven, namen verandert, maar zou het niet gekund hebben dat agalev simpelweg stemmen verloren heeft in het verleden omdat ze niet goed bestuurd en fouten gemaakt hebben.
Misschien was toegeven en herpakken beter geweest dan heel de cirque die volgde?[/quote]

Goh, ik vind Vera Dua een heel bekwame voorzitster, en ik ben heel blij dat zij het is. We hebben nu wel echt onze meest bekwame mensen nodig. Ik ben ook blij dat ik met haar nu zo nauw kan samenwerken, want als nieuweling voor de leuwen geworpen worden ineens als voorzitter, daar zou ik zeker voor passen hoor!

Over besturen en fouten maken. Tja. Wij hadden nog nooit in de regering gezeten. We hadden dat nog nooit gedaan geregeerd. Maar we hebben er echt wel lessen uit geleerd. En nu zijn we ons aan het herpakken.

Ik ben trouwens wel blij met de nieuwe naam. Ik vind het best wel kei goed dat we een nieuwe naam hebben
groetjes
Tinne