PDA

View Full Version : Turkse Nederlander is de drieënvijftigste forummer van de week


Pluche
18 mei 2008, 14:54
Derk De Tweede hyeeft zijn opvolger gekozen, het is Turkse Nederlander.

Turkse nederlander omschrijft zichzelf als volgt:

Ik ben zeer vereerd met deze voordracht. Een korte biografie:

Mijn ouders zijn afkomstig uit Turkije. Eind jaren zestig is mijn vader als gastarbeider naar Nederland gekomen. 3 jaar later heeft hij mijn moeder naar Nederland gehaald. Ik ben in Nederland geboren als 4e van 6 kinderen. We zijn nu met zijn vijfen omdat mijn oudste broer een aantal maanden na zijn geboorte overleden is.

Het is bijzonder lastig mezelf te omschrijven. Ik hou van Nederland en van Turkije. Ik ben een moslim. Ik probeer altijd vriendelijk en respectvol te zijn. Ik probeer mensen te helpen wanneer ik kan. Ik streef een harmonieuze samenleving na waarin iedereen tot zijn recht komt. Ik ben geen aanhanger van een bepaald politiek systeem. Ik heb begrip voor aanhangers van allerlei politieke systemen. Ik heb begrip voor zowel linksextremistische als rechtsextremistische mensen. Voor zowel diep religieuze als seculiere mensen. Het gaat mij niet om de ideeen van de persoon. Het gaat mij om de mens in die persoon die een goede toekomst nastreeft voor zichzelf, zijn kinderen en de wereld.

Ik ben een vrijgezelle man van 28. Ik zou graag willen trouwen en vader willen worden. Ik heb een goede em leuke baan maar dit is niet wat ik altijd wil doen. Ik bedenk allerlei nieuwe theorien op het gebied van de economie, wiskunde, natuurkunde en de genetica. Een paar theorien heb ik op dit forum al geplaatst. Ik sport vaak en regelmatig.

PS: Wat heb ik vaak het woord 'ik' gebruikt zeg

met vriendelijke groet,
Turkse Nederlander

Pluche
18 mei 2008, 14:55
De traditionele openingsvraag: hoeveel keer eet je frieten per maand en wat is je lievelingssaus?

Dronkoers
18 mei 2008, 15:19
Ha, 't is u gelukt zie ik ;-)

Gij als moslim zult waarschijnlijk geen alkohol drinken, maar toch moet ik het vragen:

Ben je een aangenaam cafémakker?

Dronkoers
18 mei 2008, 15:19
Hoeveel keer per week neem je een douche/bad?

Dronkoers
18 mei 2008, 15:20
Ben je gelovig?

moser
18 mei 2008, 15:22
Doe je de ramadan (consistent) mee en heb je nog nooit een keer "gezeurd" :wink:

Burkide
18 mei 2008, 15:27
Wat denk jij als moslim eigenlijk van het kemalisme?

Uit welke streek in Turkije kwam je familie?

Eet je genoeg groenten en fruit?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 15:48
De traditionele openingsvraag: hoeveel keer eet je frieten per maand en wat is je lievelingssaus?

Ik eet twee keer per week frieten, dat is dus 8 keer per maand. Mijn favoriete saus is samurai saus.

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 15:49
Ha, 't is u gelukt zie ik ;-)

Gij als moslim zult waarschijnlijk geen alkohol drinken, maar toch moet ik het vragen:

Ben je een aangenaam cafémakker?

Ik drink af en toe alcohol en ik ben een hele aangename cafemakker:-D

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 15:50
Hoeveel keer per week neem je een douche/bad?

Gemiddeld 5x per week neem ik een douche.

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 15:50
Ben je gelovig?

Ja

Boadicea
18 mei 2008, 15:51
Hoi, leuk je er bij te hebben.

Mijn vraag: merk je grote verschillen tussen Turkse en Marokkaanse migranten?

Metternich
18 mei 2008, 15:52
Kun je, als moslim, mij de exacte sura of ayah in de Koran aanduiden waar er staat dat moslims geen alcohol mogen drinken?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 15:53
Doe je de ramadan (consistent) mee en heb je nog nooit een keer "gezeurd" :wink:

Ik doe de ramadan consistent mee en ik zeur niet :-D

De ramadan gaat mij eenvoudig af. Veel mensen die ik ken hebben het moeilijk tijdens de ramadan. Ik denk dat mijn lichaam zuinig met energie omgaat.

Kim
18 mei 2008, 15:54
Dag Turkse Nederlander!

Een vraagje: vele Marokkaanse mensen die in België of Nederland geboren zijn, worden scheef bekeken als ze in Marokko op reis gaan. Ze hebben het gevoel identiteitsloos te zijn op dat vlak.

Heb jij daar enige (goede of slechte) ervaring mee? Zou je hier blijven wonen of heb je zoiets van "ik zou later best wel in Turkije of een ander land willen wonen"?

Metternich
18 mei 2008, 15:55
Mustafa Kemal of Isma'il Pasha?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 15:56
Hoi, leuk je er bij te hebben.

Mijn vraag: merk je grote verschillen tussen Turkse en Marokkaanse migranten?

Er zijn hele grote verschillen tussen Turkse en Marokkaanse migranten naar mijn mening. Turken zijn naar mijn mening veel vriendelijker en minder crimineel.

Metternich
18 mei 2008, 15:56
Welke Turkse partij draagt je voorkeur weg? En waarom?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 15:57
Kun je, als moslim, mij de exacte sura of ayah in de Koran aanduiden waar er staat dat moslims geen alcohol mogen drinken?
Dat kan ik niet. Mijn kennis van de koran is bijzonder klein.

Dronkoers
18 mei 2008, 16:00
Met welk hand poets jij uw tanden?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:00
Dag Turkse Nederlander!

Een vraagje: vele Marokkaanse mensen die in België of Nederland geboren zijn, worden scheef bekeken als ze in Marokko op reis gaan. Ze hebben het gevoel identiteitsloos te zijn op dat vlak.

Heb jij daar enige (goede of slechte) ervaring mee? Zou je hier blijven wonen of heb je zoiets van "ik zou later best wel in Turkije of een ander land willen wonen"?
Turken hebben daar ook enigzins mee te maken gehad. In Nederland worden velen van ons als Turk gezien en in Turkije worden velen van ons als Nederlander gezien. Ik heb er zelf geen problemen mee. Ik word door zowel mijn Turkse als Nederlandse vrienden geaccepteerd. Ik ben altijd vriendelijk tegen mensen en dan ontvang ik ook vaak de vriendelijkheid terug.

Dronkoers
18 mei 2008, 16:00
Hoeveel seconden verschil zit er op uw klok in de living met die van de keuken?

Metternich
18 mei 2008, 16:01
Er zijn hele grote verschillen tussen Turkse en Marokkaanse migranten naar mijn mening. Turken zijn naar mijn mening veel vriendelijker en minder crimineel.Denk je dat dit te maken heeft met het feit dat de Turken vele dingen van de Byzantijnen (staatsinstellingen) hebben overgenomen?

Zo wou Mehmed II uiteindelijk ook Rome veroveren en een Derde Romeinse Rijk uitbouwen en dus een continuïteit uitbouwen (Eerste Rome: het heidense Rome, Tweede Rome: het christelijke Konstantinopel, Derde Rome: het islamitische Istaboel). Op een bepaald moment hebben bv de Ottomaanse legers nog in het zuiden van Italië gestaan.

Dit in tegenstelling tot de Marokkanen die in hun gebied geen even hoogstaande beschaving vonden waar ze dingen van konden overnemen?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:01
Mustafa Kemal of Isma'il Pasha?

Mustafa Kemal Ataturk

Dronkoers
18 mei 2008, 16:01
Ben je echt de grootste denker van het universum? ;-)

Dronkoers
18 mei 2008, 16:02
Hoeveel kinderen wil je?

Dronkoers
18 mei 2008, 16:02
Ooit al eens in een Spaanse koleire geschoten?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:04
Welke Turkse partij draagt je voorkeur weg? En waarom?

Op dit moment geen enkele Turkse partij. In het verleden was ik altijd pro CHP (republikeinse volkspartij), de partij die Ataturk opgericht heeft.

Kim
18 mei 2008, 16:04
Turken hebben daar ook enigzins mee te maken gehad. In Nederland worden velen van ons als Turk gezien en in Turkije worden velen van ons als Nederlander gezien. Ik heb er zelf geen problemen mee. Ik word door zowel mijn Turkse als Nederlandse vrienden geaccepteerd. Ik ben altijd vriendelijk tegen mensen en dan ontvang ik ook vaak de vriendelijkheid terug.

En het tweede gedeelte van mijn vraag? :-)

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:04
Hoeveel seconden verschil zit er op uw klok in de living met die van de keuken?
14 seconden

Metternich
18 mei 2008, 16:06
Ikzelf ben nu bezig in Atatürk van Andrew Mango (http://www.amazon.co.uk/Ataturk-Andrew-Mango/dp/0719565928/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1211123213&sr=8-2). Welke Nederlandse/Engelse/Franse/Duitse literatuur kan jij nog aanraden ivm Atatürk en/of zijn beleid/ideologie?

Dronkoers
18 mei 2008, 16:08
Wat vind je van uw Nederlandse medeforummers hier?

Burkide
18 mei 2008, 16:12
Wat denk jij als moslim eigenlijk van het kemalisme?

Uit welke streek in Turkije kwam je familie?

Eet je genoeg groenten en fruit?

Vind je mij een opdringerige zeur wanneer ik de bovenstaande vragen nog eens ter herinnering bovenhaal?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:13
Denk je dat dit te maken heeft met het feit dat de Turken vele dingen van de Byzantijnen (staatsinstellingen) hebben overgenomen?

Zo wou Mehmed II uiteindelijk ook Rome veroveren en een Derde Romeinse Rijk uitbouwen en dus een continuïteit uitbouwen (Eerste Rome: het heidense Rome, Tweede Rome: het christelijke Konstantinopel, Derde Rome: het islamitische Istaboel). Op een bepaald moment hebben bv de Ottomaanse legers nog in het zuiden van Italië gestaan.

Dit in tegenstelling tot de Marokkanen die in hun gebied geen even hoogstaande beschaving vonden waar ze dingen van konden overnemen?

Het heeft er wel mee te maken, maar ik denk dat er factoren zijn die zwaarder wegen. Turken en Marokkanen hebben altijd gescheiden van elkaar geleefd en hebben zich los van elkaar ontwikkeld. In de Turkse cultuur werden er andere dingen van het volk verwacht dan in de Marokkaanse cultuur. Van Turken werd verwacht dat ze moedig, gastvrij, eerlijk, eervol en vriendelijk moeten zijn. De Turken met deze eigenschappen hadden betere kansen hun genen door te geven. Gazi's (soldaten die een slagveld hadden gewonnen) hadden bij Turken grote aanzien. Een Turk gaf zijn dochter eerder weg aan een Gazi dan aan een ander.

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:14
Vind je mij een opdringerige zeur wanneer ik de bovenstaande vragen nog eens ter herinnering bovenhaal?
OEPS!

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:16
Wat denk jij als moslim eigenlijk van het kemalisme?

Uit welke streek in Turkije kwam je familie?

Eet je genoeg groenten en fruit?
Het Kemalisme is een goed systeem.

Mijn familie komt uit noordoost Turkije. Mijn voorouders komen uit het Kaukasus gebied. Ze zijn gevlucht tijdens WO I.

Ik eet meer dan voldoende groente en fruit:-D

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:17
Ikzelf ben nu bezig in Atatürk van Andrew Mango (http://www.amazon.co.uk/Ataturk-Andrew-Mango/dp/0719565928/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1211123213&sr=8-2). Welke Nederlandse/Engelse/Franse/Duitse literatuur kan jij nog aanraden ivm Atatürk en/of zijn beleid/ideologie?

"Ataturk" van Lord Kinross.

Burkide
18 mei 2008, 16:18
Welke talen ken je? En welke wil je nog leren?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:18
Metternich,

Je kan trouwens ook het boed "Nutuk" van Ataturk zelf lezen. Ik weet niet of er een Nederlandse vertaling van bestaat.

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:19
Wat vind je van uw Nederlandse medeforummers hier?

Goed volk.

Metternich
18 mei 2008, 16:19
Gazi's (soldaten die een slagveld hadden gewonnen) hadden bij Turken grote aanzien. Een Turk gaf zijn dochter eerder weg aan een Gazi dan aan een ander.Pas op, ik zou het krijgersethos van de Berbers zeker niet onderschatten. Denken we maar aan Mohammed Abdelkrim El Khattabi die voor een groot deel de basis heeft gelegd van moderne guerilla-oorlogsvoering. Of denken we maar aan Tarik ibn Zijad naar wie Gibraltar (Jibr Al-Tarik) is genoemd. Of de "Moorse" troepen van Franco, die voor een groot deel gezorgd hebben dat Franco heel de Spaanse Burgeroorlog heeft gewonnen.

Is er ook niet een factor dat het huis van Osman enkele zeer bekwame heersers heeft voortgebracht en dat er daarna nog enkele zeer bekwame viziers zijn geweest? Want zodra dat gedaan was, is het Ottomaanse Rijk zeer snel in elkaar gestort.

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:20
Welke talen ken je? En welke wil je nog leren?
Nederlands, Turks, Engels, Duits en een beetje Frans. Ik zou graag Spaans en Russisch willen leren.

Dronkoers
18 mei 2008, 16:21
Zou jij de 2de forummer worden die deze vraag volledig zal beantwoorden?

Wat is uwe favoriet in de tettendraad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=68404), tenendraad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=102846) en in de kontendraad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=69468)?

Metternich
18 mei 2008, 16:23
Welke literatuur zou je aanraden over het Ottomaanse Rijk? Ikzelf vind het een zeer interessant onderwerp om te bestuderen. Het "islamitische Rome" is zoveel boeiender en facetrijker dan de meeste mensen denken.

liberalist_NL
18 mei 2008, 16:24
Turkse Nederlander, wat vind jij ervan dat veel gelovigen zich ''als God op aarde'' beledigd voelen, en die beslissing blijkbaar niet aan hun God zelf overlaten?

liberalist_NL
18 mei 2008, 16:25
Wat vind je de lekkerste ''oer-Hollandse pot''? ;-)

liberalist_NL
18 mei 2008, 16:26
Als ik zo vrij mag zijn, op welke partij stem je?

Dronkoers
18 mei 2008, 16:27
Vind je de discussies (buiten k&k dan wel) van hoog niveau?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:32
Pas op, ik zou het krijgersethos van de Berbers zeker niet onderschatten. Denken we maar aan Mohammed Abdelkrim El Khattabi die voor een groot deel de basis heeft gelegd van moderne guerilla-oorlogsvoering. Of denken we maar aan Tarik ibn Zijad naar wie Gibraltar (Jibr Al-Tarik) is genoemd. Of de "Moorse" troepen van Franco, die voor een groot deel gezorgd hebben dat Franco heel de Spaanse Burgeroorlog heeft gewonnen.
Ik denk niet dat de Turkse militaire geschiedenis te vergelijken is met de Marokkaanse. De Turken hebben 17 rijken opgericht en hebben over nagenoeg heel Azie, delen van Europa en Noord Afrika geregeerd.

Is er ook niet een factor dat het huis van Osman enkele zeer bekwame heersers heeft voortgebracht en dat er daarna nog enkele zeer bekwame viziers zijn geweest? Want zodra dat gedaan was, is het Ottomaanse Rijk zeer snel in elkaar gestort.
Het huis van Osman heeft inderdaad zeer bekwame leiders voortgebracht als Fatih Sultan Mehmet, Yavuz Sultan Selim en Sultan Suleyman de schitterende. De ineenstorting van het Ottomaanse rijk heeft ongeveer 200 jaar geduurd. Het Ottomaanse rijk is achteruitgegaan doordat het tijdens de industriele revolutie achtergebleven is. Naast goed leiderschap moet een natie ook over een sterk, hardwerkend en intelligent volk beschikken.

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:33
Zou jij de 2de forummer worden die deze vraag volledig zal beantwoorden?

Wat is uwe favoriet in de tettendraad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=68404), tenendraad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=102846) en in de kontendraad (http://forum.politics.be/showthread.php?t=69468)?

pfoeh.. Daar zit nog wel wat uitzoekwerk aan. Ik kom hier later nog op terug.

Dronkoers
18 mei 2008, 16:38
pfoeh.. Daar zit nog wel wat uitzoekwerk aan. Ik kom hier later nog op terug.

Weet ik, daarom dat ik dat de eerste dag vraag, dan heb je nog 6 dagen ;-)

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:39
Turkse Nederlander, wat vind jij ervan dat veel gelovigen zich ''als God op aarde'' beledigd voelen, en die beslissing blijkbaar niet aan hun God zelf overlaten?

Mensen die de straat opgaan en poppen verbranden vind ik overdreven. Ik denk dat veel moslims in Europa niet goed bezig zijn. Ze moeten meer de straat op gaan en zichzelf gaan tonen. Ze moeten laten zien dat er niets te vrezen valt en dat ze goede kanten hebben. Ze moeten zich vriendelijker en behulpzamer opstellen in de maatschappij.

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:41
Welke literatuur zou je aanraden over het Ottomaanse Rijk? Ikzelf vind het een zeer interessant onderwerp om te bestuderen. Het "islamitische Rome" is zoveel boeiender en facetrijker dan de meeste mensen denken.

Justin McCarthy heeft wat boeken over het Ottomaanse rijk geschreven.

moser
18 mei 2008, 16:44
Dan nu DE vraag en je moet kiezen !! voor wie supporter je op het EK voetbal : Turkije of Nederland :twisted:

(indien voetbal je geen zak zegt , pak dan maar het eurovisiesongfestival of zo )

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:48
Wat vind je de lekkerste ''oer-Hollandse pot''? ;-)

Boerenkool met worst:-D

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:50
Vind je de discussies (buiten k&k dan wel) van hoog niveau?

Het niveau is behoorlijk hoog hier.

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:51
Ben je echt de grootste denker van het universum? ;-)

Het Universum? Dat weet ik niet. Van de wereld wel denk ik. hahahahahaha:lol:

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:53
Dan nu DE vraag en je moet kiezen !! voor wie supporter je op het EK voetbal : Turkije of Nederland :twisted:

(indien voetbal je geen zak zegt , pak dan maar het eurovisiesongfestival of zo )

Ik supporter zowel Turkije als Nederland. Ik heb alvast een oranje shirt en hoed gekocht om samen in cafes naar voetbal te kijken:-D

L. J. Brutus
18 mei 2008, 16:53
Kun je heavy metal appreciëren?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:53
Dit is zwaarder dan ik dacht trouwens. Moet ik nu 24/7 deze draad bijhouden voor een week?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:54
Kun je heavy metal appreciëren?

Als het goede heavy metal is dan wel. Ik hou van allerlei muziekgenres.

L. J. Brutus
18 mei 2008, 16:55
Als het goede heavy metal is dan wel. Ik hou van allerlei muziekgenres.

Wat vind je dan goede heavy metal?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 16:56
Wat vind je dan goede heavy metal?

Rammstein :-D

(of zeg ik nu iets heel doms?)

Ik moet een nummer eerst horen voor ik kan zeggen of het goed is of niet.

L. J. Brutus
18 mei 2008, 16:56
Dit is zwaarder dan ik dacht trouwens. Moet ik nu 24/7 deze draad bijhouden voor een week?

Wij stellen hier de vragen. :twisted:

Wat denkt u van technocratie? Bent u ook voor de revolutie?

L. J. Brutus
18 mei 2008, 16:57
Rammstein :-D

(of zeg ik nu iets heel doms?)

Ik moet een nummer eerst horen voor ik kan zeggen of het goed is of niet.

Vind je het erg als ik zeg dat Rammstein geen heavy metal is? ;-)

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 17:00
Wij stellen hier de vragen. :twisted:

Wat denk u van technocratie? Bent u ook voor de revolutie?

Ik ben een voorstander van technocratie mits er zeer goede selectiecriteria zijn die er voor zorgen dat de meest geschikte kandidaten in de regering komen. Het landsbelang moet in ieder geval voor het eigen belang komen wanneer je een dergelijke functie ambieert.

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 17:00
Vind je het erg als ik zeg dat Rammstein geen heavy metal is? ;-)

Een beetje wel ja;-)

Dronkoers
18 mei 2008, 17:02
Kun je heavy metal appreciëren?

Dat wou ik juist vragen :-D

Allez, eerder in de aard van:

Hoe sta je tegenover brutal death en black? ;-)

Dronkoers
18 mei 2008, 17:03
Dit is zwaarder dan ik dacht trouwens. Moet ik nu 24/7 deze draad bijhouden voor een week?

Ha! Vertel het voort, want deze week zal geen ontspanning zijn :twisted:

Wat is uw lievelingsdrank?

Turkse Nederlander
18 mei 2008, 17:07
Ha! Vertel het voort, want deze week zal geen ontspanning zijn :twisted:

Wat is uw lievelingsdrank?

whisky-sevenup (mix).

moser
18 mei 2008, 17:07
Wat is uw lievelingsfilm?

moser
18 mei 2008, 17:08
ooit al van johnny hates jazz gehoord?

Dronkoers
18 mei 2008, 17:08
whisky-sevenup (mix).

Welke whisky? :?

alex2018
18 mei 2008, 17:22
Fenerbache, Galatasaray of Besiktas?

Pluche
18 mei 2008, 17:32
Verhofstadt of Leterme?

Derk de Tweede
18 mei 2008, 17:50
Hoe raak met een Turkse achtergrond geinteresseerd in Vlaams-Nederlandse gedachtengoed ?
Ben jij voorstander van een Groot-Nederland ?
Waarom doen Turken het over het algemeen zoveel beter dan Marokkanen, of zit ik er naast ?

Metternich
18 mei 2008, 18:39
Is er een groot verschil tussen Turken die uit de steden komen en Turken van het platteland?

Pluche
18 mei 2008, 18:42
Hoeveel liefen heb je al versleten?

Ke Nan
18 mei 2008, 20:00
Je deed toch aan theater, niet waar? Ik heb recent Beyaz Melek van Mahsun Kırmızıgül en Auf der Andere Seite van Fatih Akin gezien en was uitermate aangenaam verrast. Wat vind je van de evolutie in de Turkse film van de laatste jaren?

Dronkoers
18 mei 2008, 22:03
Hoeveel lieven heb je al versleten?

Hela! 8-)

liberalist_NL
18 mei 2008, 22:14
Wat vind jij dat er moet gebeuren met het Cypriotische conflict?

Dronkoers
18 mei 2008, 22:20
Stel dat je hier supermoderator was, en dat niemand u iets kon doen: welke 5 forummers krijgen hier een directe ban?

Derk de Tweede
19 mei 2008, 09:20
Stel dat je hier supermoderator was, en dat niemand u iets kon doen: welke 5 forummers krijgen hier een directe ban?


:-D

roger verhiest
19 mei 2008, 12:15
Ik heb ooit iemand omgekocht om een tijdje een vlaamse leeuw als avatar te gebruiken,
welk is jouw excuus ?

goodwill
19 mei 2008, 12:25
Ik denk niet dat de Turkse militaire geschiedenis te vergelijken is met de Marokkaanse. De Turken hebben 17 rijken opgericht en hebben over nagenoeg heel Azie, delen van Europa en Noord Afrika geregeerd.

Het huis van Osman heeft inderdaad zeer bekwame leiders voortgebracht als Fatih Sultan Mehmet, Yavuz Sultan Selim en Sultan Suleyman de schitterende. De ineenstorting van het Ottomaanse rijk heeft ongeveer 200 jaar geduurd. Het Ottomaanse rijk is achteruitgegaan doordat het tijdens de industriele revolutie achtergebleven is. Naast goed leiderschap moet een natie ook over een sterk, hardwerkend en intelligent volk beschikken.

Dat is waar. behalve Marokko.
Dat ging ze niet goed af !!:lol:

goodwill
19 mei 2008, 12:29
Hier een paar heikele onderwerpen:

- de Armeense genocide ?
- Autonomie/Onafhankelijkheid van de Koerden ?

goodwill
19 mei 2008, 12:31
Er zijn hele grote verschillen tussen Turkse en Marokkaanse migranten naar mijn mening. Turken zijn naar mijn mening veel vriendelijker en minder crimineel.

Waarom veralgemeen je ?

De pot moet de ketel niet verwijten dat hij zwart is .....8-)

liberalist_NL
19 mei 2008, 15:37
Er zijn hele grote verschillen tussen Turkse en Marokkaanse migranten naar mijn mening. Turken zijn naar mijn mening veel vriendelijker en minder crimineel.

Dat heb ik ook bevonden.

goodwill
19 mei 2008, 15:54
Dat heb ik ook bevonden.
en ben je veel kwijt (geld, tanden ..) ?:-D

liberalist_NL
19 mei 2008, 16:02
en ben je veel kwijt (geld, tanden ..) ?:-D

Ik heb het hier over vriendelijkheid. In mijn leven ben ik door twee Marokkanen aangevallen (gelukkig op publieke locaties waar veel volk was) geweest, nog nooit door een Turk.

eric v68
19 mei 2008, 19:04
Ik heb het hier over vriendelijkheid. In mijn leven ben ik door twee Marokkanen aangevallen (gelukkig op publieke locaties waar veel volk was) geweest, nog nooit door een Turk.

Ik ben wel aangevallen door Turken. :-(

Maar ja, bij ons geen Marokkanen hè

(Ja, ook wel eens door nederlanders. zucht)

LiberaalNL
19 mei 2008, 20:02
Ben je voorstander of tegenstander van Turan?

Dronkoers
19 mei 2008, 20:09
Verontschuldigt gij u na het laten van een boer?

Dronkoers
19 mei 2008, 20:10
Zing jij onder de douche?

Dronkoers
19 mei 2008, 20:10
Kent ge uw buren?

Turkse Nederlander
19 mei 2008, 23:44
Waarom veralgemeen je ?

De pot moet de ketel niet verwijten dat hij zwart is .....8-)

Beste goodwill,

Ik begrijp heel goed dat jij boos bent. Ik heb een fout gemaakt in mijn bericht. Ik had moeten schrijven "Turken zijn meestal vriendelijker". Ik heb ook Marokkaanse vrienden die hele goede en vriendelijke mensen zijn. Dat ik Turken gemiddeld vriendelijker vind is echter een persoonlijke mening van mij. Ik vind Turken ook vriendelijker dan een aantal andere volkeren. Ik ken veel mensen (meer Turkse dan Marokkaanse mensen) en dit is wat mijn gevoel mij zegt. Dit kan ik echter niet staven. Ik hoop dat ik je niet gekwetst heb.


Ik verzoek alle medeforummers deze topic niet te veranderen in een anti-Marokkanen en/of Turken en/of marsmannetjes topic.

Turkse Nederlander
19 mei 2008, 23:51
Wat is uw lievelingsfilm?
The Shawshenk redemption.

Turkse Nederlander
19 mei 2008, 23:51
ooit al van johnny hates jazz gehoord?

nope

Turkse Nederlander
19 mei 2008, 23:52
Welke whisky? :?

Jack Daniels

Turkse Nederlander
19 mei 2008, 23:53
Fenerbache, Galatasaray of Besiktas?

Cimbom

Turkse Nederlander
19 mei 2008, 23:53
Verhofstadt of Leterme?

Verhofstadt

Turkse Nederlander
20 mei 2008, 00:42
Hoe raak met een Turkse achtergrond geinteresseerd in Vlaams-Nederlandse gedachtengoed ?
Ben jij voorstander van een Groot-Nederland ?
Waarom doen Turken het over het algemeen zoveel beter dan Marokkanen, of zit ik er naast ?
Ik ben in Nederland geboren en getogen. Ik weet niet wanneer mijn liefde voor Nederland precies is begonnen. Ik herinner me wel dat ik als jongetje van 10 voor Oranje aan het juichen was. Op de lagere school werd vaak de Nederlandse geschiedenis behandeld. De gedachte dat we als klein land best wat bereikt hadden sprak me wel aan. Ik kreeg het "wij" gevoel. Wanneer ik over een prestatie van Nederland las in de krant gaf dat me een goed gevoel. Vooral het Nederlandse bedrijfsleven ging me meer boeien. Zo een klein land als Nederland heeft multinationals voortgebracht als Shell, Philips, Unilever, Akzo Nobel. De omzet van Shell in 2007 was meer dan €150 miljard. Dat is meer dan het BBP van vele landen in de wereld. De Nederlandse voetbalprestaties in de jaren 70 lieten me niet onberoerd. Dat Nederland na WOII zo snel weer op de been was sprak me erg aan. Alles wat met Nederland te maken had en goed was klonk als muziek in mijn oren.

Toen ik als vijftienjarige een aantal keren bij verschillende discotheken geweigerd werd, voelde ik me gekwetst. Voor het eerst was ik keihard gediscrimineerd. Ik voelde me voor het eerst buitengesloten. Ik was in deze periode ook aan het puberen. Door nog een aantal andere factoren bekoelde mijn liefde voor Nederland en werd mijn liefde voor Turkije groter. Ik weet niet meer hoe oud ik was toen dit gebeurde. Een aantal jaren geleden begon mijn liefde voor Nederland weer terug te keren. Ik ga dagelijks met Nederlanders om. Ik kan heel goed opschieten met Nederlanders. Het rationele bevalt me. Ook het opzoeken en creeren van gezelligheid spreekt me aan. Er wordt gezegd dat Nederlanders koud zijn. Daar is niets van waar. Nederlanders zijn warme mensen met compassie. Bij natuurrampen doneert het Nederlandse volk tientallen miljoenen euro's. Ik herinner me nog dat er voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije tientallen miljoenen euro's was opgehaald.

Ik ben in Nederland geboren. Ik heb de melk van dit land gedronken, het brood van dit land gegeten.

Turkse Nederlander
20 mei 2008, 00:48
Is er een groot verschil tussen Turken die uit de steden komen en Turken van het platteland?
Genetisch niet, maar voor veel andere dingen wel.

Turkse Nederlander
20 mei 2008, 00:48
Hoeveel liefen heb je al versleten?

2

Turkse Nederlander
20 mei 2008, 00:52
Je deed toch aan theater, niet waar? Ik heb recent Beyaz Melek van Mahsun Kırmızıgül en Auf der Andere Seite van Fatih Akin gezien en was uitermate aangenaam verrast. Wat vind je van de evolutie in de Turkse film van de laatste jaren?

Ik heb beide films niet gezien. Ik kijk weinig naar Turkse films. Wat ik heb gezien heeft me ook aangenaam verrast. De films hebben een hoge artistieke waarde. Vooral de filmtechnieken en de verhalen zijn sterk verbeterd.

Turkse Nederlander
20 mei 2008, 01:07
Ik ga morgen door met het beantwoorden van vragen.

Derk de Tweede
20 mei 2008, 07:02
Zou je weleens de elfstedentocht willen schaatsen ?

eric v68
20 mei 2008, 09:13
uw huisrecept voor Baklava graag :-)

LiberaalNL
20 mei 2008, 13:54
Hoe sta je tegenover een hereniging van Vlaanderen en Nederland?

toccata
20 mei 2008, 22:33
Wat vind je van het eurovisiesongfestival?

L. J. Brutus
20 mei 2008, 23:14
Wat is de afkorting van "miljoen" en "miljard"?

Metternich
21 mei 2008, 00:04
Genetisch niet, maar voor veel andere dingen wel.Ik doelde op mentaliteit en politieke voorkeur :-D

Metternich
21 mei 2008, 00:04
Feta of Mozarella?

Paracelsus
21 mei 2008, 06:28
Hoe maak je het liefst sucuk klaar?

Hoeveel water doe je gewoonlijk bij een glas raki?

Stel dat je tijdens de Ramadan periode op je werk zou mogen kiezen tussen dagploeg of nachtploeg, welke kies je dan?

Cynicus
21 mei 2008, 19:12
Hoe staat u tegenover de 10 maatschappelijke geboden (http://forum.politics.be/showthread.php?t=75650) ? Welke leeft u min of meer na, en welke leeft u eerder niet na ?

André de Hollander
21 mei 2008, 20:47
Heb je Nederlandse of Turkse dienstplicht ondergaan? Zo niet, heb je het af moeten kopen?

André de Hollander
21 mei 2008, 20:48
Heb je 2 paspoorten? Ben je het eens met de stelling dat je niet 100% loyaal kan zijn aan 2 landen tegelijk?

André de Hollander
21 mei 2008, 20:50
Voor welk land zou je ten strijde trekken als (volledig hypothetisch) Turkije en NL in oorlog raken en beiden een beroep op je doen?

filosoof
21 mei 2008, 20:53
Ik eet twee keer per week frieten, dat is dus 8 keer per maand. Mijn favoriete saus is samurai saus.Meer dan de meesten hier. Je bent overgeassimilleerd:lol::lol::lol:

Pølle
22 mei 2008, 21:37
Wat is je favoriete quote?
En vooral: wanneer krijgen we nog 'ns een geniale theorie van je te lezen? Wat was je laatste, en post er nog 'ns een :-D.

André de Hollander
23 mei 2008, 00:32
Ik ga morgen door met het beantwoorden van vragen.

Wanneer is het 'morgen' in de tijdsindeling die je gebruikt? ;-)

Dronkoers
24 mei 2008, 09:02
Wanneer kom je nog eens?

Derk de Tweede
24 mei 2008, 09:05
Is Turkse Nederlander in een diepe slaap gevallen ? 8O

liberalist_NL
24 mei 2008, 11:51
Is Turkse Nederlander in een diepe slaap gevallen ? 8O

Misschien op vakantie. :-)

eric v68
24 mei 2008, 20:33
Is Turkse Nederlander in een diepe slaap gevallen ? 8O
misschien waren we ietwat te kritisch

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 18:24
Zou je weleens de elfstedentocht willen schaatsen ?

Nee. Veel te lang. Ik kan niet eens schaatsen:oops:

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 18:26
uw huisrecept voor Baklava graag :-)
Ik kan geen baklava bakken

Ik heb wel gezien hoe mijn moeder ze maakt.

Een dun laagje deeg, een dun laagje noten, nog een dun laagje deeg, nog een dun laagje noten, nog een dun laagje deeg.
Dan de oven in
Uit de oven en suikerwater over de baklava gieten
Wachten tot het afgekoeld is en je hebt baklava:-D

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 18:30
Hoe sta je tegenover een hereniging van Vlaanderen en Nederland?

Ik ben er wel een voorstander van. Ik weet echter niet of het mogelijk is. Misschien is Belgie een of ander compromis tussen de grote Europese grootmachten. Ik weet het niet. Als Belgie mislukt, waarom zou de EU dan een succes worden? Het is een heel moeilijk vraagstuk. Mijn hart zeg ja. Mijn verstand weet het niet.

André de Hollander
27 mei 2008, 18:32
Ben je niet een week verkeerd? Nr 54 is allang bezig.

Derk de Tweede
27 mei 2008, 18:44
Hou je van de natuur en ga je wel eens wandelen in het bos ?

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 21:57
Wat vind je van het eurovisiesongfestival?
Vriendjes politiek (maar wel vermakelijk)

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 21:58
Wat is de afkorting van "miljoen" en "miljard"?

miljoen = mln
miljard = mld

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 21:59
Ik doelde op mentaliteit en politieke voorkeur :-D
Er zijn inderdaad veel verschillen. De mensen van het platteland zijn vaak religieuzer en conservatiever.

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 22:00
Feta of Mozarella?

Ik ben een echte kaaskop. Ik ben dol op alle soorten kaas.

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 22:04
Hoe maak je het liefst sucuk klaar?
Met eieren (ommelet). Echt HEERLIJK is dat. Als het zou kunnen zou ik graag voor jullie allen een keer sucuklu yumurta (turkse worst met eieren) willen bakken.

Hoeveel water doe je gewoonlijk bij een glas raki?
75% water, 25% raki. Ik vind raki echter niet zo lekker.

Stel dat je tijdens de Ramadan periode op je werk zou mogen kiezen tussen dagploeg of nachtploeg, welke kies je dan?
dagploeg. De ramadan gaat mij doorgaans eenvoudig af. Dit komt wellicht door de vetreserves die ik opgebouwd heb:lol:

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 22:09
Hoe staat u tegenover de 10 maatschappelijke geboden (http://forum.politics.be/showthread.php?t=75650) ? Welke leeft u min of meer na, en welke leeft u eerder niet na ?
1) Werken is de normale manier om geld te verdienen. EENS
2) Bezondig u niet aan parasiterend sociaal profitariaat. EENS
3) Bezondig u niet aan fiscale fraude. EENS
4) Bezondig u niet aan zwartwerk. EENS
5) Vermijdt het roken en heb geen respect voor rokers. EENS MET EERSTE DEEL, ONEENS MET TWEEDE DEEL
6) Vermijdt drugs en heb geen respect voor druggebruikers. EENS MET EERSTE DEEL, ONEENS MET TWEEDE DEEL
7) Wees zéér matig met alcohol en heb geen respect voor alcoholisten. EENS MET EERSTE DEEL, ONEENS MET TWEEDE DEEL
8) Vermijdt ongezonde eet- en leefgewoonten, en hou uw conditie in voldoende mate op peil. EENS
9) Bezondig u niet aan crimineel gedrag. EENS
10) Breng geen kinderen ter wereld, tenzij je ze een toekomst kunt geven. IK DENK DAT HET MOEILIJK TE BEPALEN IS OF JE EEN KIND EEN TOEKOMST KUNT GEVEN OF NIET. ALS JE BEREID BENT JE 100% IN TE ZETTEN VOOR HET KIND, DAN VIND IK DAT JE EEN KIND MOET NEMEN.
__________________

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 22:10
Heb je Nederlandse of Turkse dienstplicht ondergaan? Zo niet, heb je het af moeten kopen?
Nederlandse dienstplicht is helaas afgeschaft. Turkse dienstplicht moet ik nog doen.

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 22:12
Heb je 2 paspoorten? Ben je het eens met de stelling dat je niet 100% loyaal kan zijn aan 2 landen tegelijk?
Ik heb een dubbele paspoort. Ik kan deze vraag niet beantwoorden. Tot nu toe ben ik aan beide landen loyaal geweest. Ik heb beide landen nog nooit schade toegebracht en hopelijk zal ik dat nooit doen. In dat geval ben ik aan beide landen 100% loyaal geweest.

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 22:14
Voor welk land zou je ten strijde trekken als (volledig hypothetisch) Turkije en NL in oorlog raken en beiden een beroep op je doen?

Ik vreesde deze vraag eigenlijk wel een beetje. Hopelijk zal ik nooit voor deze keuze gezet worden. Je kunt aan een moeder ook niet vragen welke van de twee kinderen ze moet afstaan als ze er een af moet staan.

André de Hollander
27 mei 2008, 22:14
Nederlandse dienstplicht is helaas afgeschaft. Turkse dienstplicht moet ik nog doen.

Impliceert het woordje 'helaas' misschien dat de Nationale Reserve iets voor je zou kunnen zijn?

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 22:16
Wat is je favoriete quote?
En vooral: wanneer krijgen we nog 'ns een geniale theorie van je te lezen? Wat was je laatste, en post er nog 'ns een :-D.
Mijn favoriete quote komt ongetwijfeld uit de film "Pulp Fiction"

Binnenkort krijg je weer een theorie van mij te lezen. Het is een theorie op het gebied van de wiskunde. Het is niet baanbrekend.

André de Hollander
27 mei 2008, 22:16
Ik vreesde deze vraag eigenlijk wel een beetje. Hopelijk zal ik nooit voor deze keuze gezet worden. Je kunt aan een moeder ook niet vragen welke van de twee kinderen ze moet afstaan als ze er een af moet staan.

Begrijp je na dit antwoord wat de overwegingen zijn van de tegenstanders van allochtonen met een dubbele nationaliteit? (Niet persoonlijk tegen jou bedoeld hoor.)

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 22:23
Wanneer is het 'morgen' in de tijdsindeling die je gebruikt? ;-)

Wanneer kom je nog eens?

Is Turkse Nederlander in een diepe slaap gevallen ? 8O

Misschien op vakantie. :-)

misschien waren we ietwat te kritisch

Ik bied mijn excuses aan omdat ik niet op tijd de vragen beantwoord heb. Ik heb hard gewerkt waardoor ik in de avonden nog te vermoeid was om even een forum op te gaan en vragen te beantwoorden. Bovendien kwamen soms ook nog eens vrienden langs. Ik durfde deze site niet eens te bezoeken uit vrees voor boze reacties. Gelukkig valt dat erg mee:-D

Ik bied vooral mijn excuses aan aan Derk omdat hij mij als forummer van de week gekozen had.

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 22:26
Begrijp je na dit antwoord wat de overwegingen zijn van de tegenstanders van allochtonen met een dubbele nationaliteit? (Niet persoonlijk tegen jou bedoeld hoor.)
Ik begrijp het wel ja. Als Nederland echter binnengevallen wordt door een ander land, dan zal ik zeker de wapens oppakken en Nederland verdedigen.

Turkse Nederlander
27 mei 2008, 22:27
Hou je van de natuur en ga je wel eens wandelen in het bos ?
Ik hou zeker van de natuur. Ik ga weleens wandelen in het bos.

Koerd
28 mei 2008, 13:50
wat denk je over de Koerdische problematiek in Turkije? Of ben je ook van diegene die zeggen dat er géén Koerdische probleem is in Turkije? En van die Turken die hier Turkse lessen eisen, maar nooit Koerdische lessen willen toestaan in Turkije?

Zijn maar enkele vraagjes he...

Turkse Nederlander
28 mei 2008, 19:29
wat denk je over de Koerdische problematiek in Turkije? Of ben je ook van diegene die zeggen dat er géén Koerdische probleem is in Turkije? En van die Turken die hier Turkse lessen eisen, maar nooit Koerdische lessen willen toestaan in Turkije?

Zijn maar enkele vraagjes he...

Ik vind dat de Koerden gestimuleerd moeten worden hun eigen taal te gebruiken. Koerden moeten lessen in het Koerdisch moeten kunnen volgen. Ook zou er Koerdische tv moeten komen.

liberalist_NL
28 mei 2008, 19:30
Wanneer heb je je interesse voor wiskunde ontwikkeld en welk onderwerp boeit je het meeste (differentiëren, integreren, kansberekening, ...)?

Turkse Nederlander
28 mei 2008, 19:41
Wanneer heb je je interesse voor wiskunde ontwikkeld en welk onderwerp boeit je het meeste (differentiëren, integreren, kansberekening, ...)?

Op VWO 5 is mijn interesse begonnen. Ik vind alle onderwerpen wel interessant.

liberalist_NL
28 mei 2008, 19:46
Je zei dat je ook economische theorieën had; wat is volgens jou de goede balans tussen economische vrijheid en solidariteit?

Turkse Nederlander
28 mei 2008, 19:48
Je zei dat je ook economische theorieën had; wat is volgens jou de goede balans tussen economische vrijheid en solidariteit?

Hee ik ben geen forummer van de week meer he. Mijn week is voorbij. Ik hoef de vraag niet te beantwoorden. hahahaha.

liberalist_NL
28 mei 2008, 19:49
Hee ik ben geen forummer van de week meer he. Mijn week is voorbij. Ik hoef de vraag niet te beantwoorden. hahahaha.

Ow, dan is de moderator traag met het instellen van de polls. :-P

Turkse Nederlander
28 mei 2008, 19:52
Liberalist_NL,

Hier is mijn economische theorie die ik eerder geplaatst had. Ik denk dat dit jouw vraag voor een deel wel beantwoordt.

Pølle
28 mei 2008, 20:07
Binnenkort krijg je weer een theorie van mij te lezen. Het is een theorie op het gebied van de wiskunde. Het is niet baanbrekend.

Kom, kom. Niet zo bescheiden.

Turkse Nederlander
28 mei 2008, 20:32
Liberalist_NL,

Hier is mijn economische theorie die ik eerder geplaatst had. Ik denk dat dit jouw vraag voor een deel wel beantwoordt.
OEPS

Ik ben vergeten de link te plaatsen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=103215

the outlaw torn
28 mei 2008, 21:35
vind je dat de allochtone gemeenschap zich teveel wentelt in een slachtofferrol, en zich te weinig bewust zijn van het feit dat ze hun problemen soms zelf gezocht hebben ? vind je ook dat de allochtone gemeenschap te weinig zelf de rotte appels uit de gemeenschap plukt en dit maar over laat aan de autochtonen overlaat om dan nadien te komen klagen dat ze niet aanvaard en scheef bekeken worden, terwijl ze zelf al veel zouden kunnen doen door bijvoorbeeld criminele jongeren zelf aan te pakken in plaats van te wachten tot de ordediensten de boel komen 'opkuisen' ?

the outlaw torn
28 mei 2008, 21:36
vanwaar die vijandigheid van turken tegen marokkanen en omgekeerd ?

the outlaw torn
28 mei 2008, 21:38
vind jij het schandalig dat de turken de genocide op de armeniers niet erkennen, of doe je het ook niet ?

Burkide
29 mei 2008, 07:25
Ik vind dat de Koerden gestimuleerd moeten worden hun eigen taal te gebruiken. Koerden moeten lessen in het Koerdisch moeten kunnen volgen. Ook zou er Koerdische tv moeten komen.

En mogen ze ook hun onafhankelijkheid opeisen?