PDA

View Full Version : vlaams blok congres (ter zake)


w.e.
16 maart 2004, 17:26
feit : Ik zag gisteren, op 'terzake' denk ik, een congres van het vlaams blok.
Eerlijk gezegd moest ik echt lachen met de partijleden en de heer Dewinter.
Zeker toen iemand riep ; "eigen volk" en de hele zaal riep : "eerst"! , dan nog een paar keer achter elkaar. Komisch en beangstigend tegelijk!
En wat hadden de mensen te zeggen : tis diene rupo, waarschijnlijk nog niet wetend wie de man is.

Dus nu komt mijn vraag :
Hebben uw kiezers wel enig benul van wat de partij te vertellen heeft?
Weten ze wel waar het blok heen wil? Kennen ze het verleden van het blok?
OF (wat ik denk) wint het blok gewoon kiezers door een paar holle zinnen en clichebeelden in de hoofden van de leden te rammen?

lvp
16 maart 2004, 17:55
De beelden op Terzake waren inderdaad veelzeggend,
over een partijprogramma wordt niet gestemd, een brave oudere dame wist zelfs nog niet eens dat dit de gewoonte was binnen democratische partijen; een andere vrouw haastte zich om haar man erbij te halen die dan ging beweren dat er een consensus was binne het VB omtrent het programma.
Merkwaardig dat de eerste vrouw niets wist van deze consensus en de tweede vrouw zelf niet capabel was om haar punt duidelijk te maken...
Maar ach... Dat is de fout van de media! Het programma WitZwart ken ik persoonlijk niet maar algauw bleek dat de ware naam ZwartWit moest zijn en toen ging er bij mij een belletje rinkelen. Was dat niet een op sensatiebelust praatprogramma dat een open forum gaf aan de gewone VB'er. Treurt er iemand buiten het VB over het verlies van dit programma???
Het feit dat het VB dit soort laag bij de grondse programma's verkiest boven de zevende dag (FDW) illustreert de onmacht van het VB om op een degelijke manier aan echt constructief oppositiewerk te verrichten. Het goedkoop hakken op de anderen blijft de voornaamste bron van zielenwinst voor het VB. Dit hakken op de ander moet dan maar gecompenseerd worden door slogans als "eigen volk eerst" en "baas in eigen straat" . De leden moeten dit gewoon zo hard mogelijk meekelen en de conferentie zit er op.
Ledeninspraak, heb ik in deze reportage niet gezien...
Alternatieve oplossingen heb ik in deze reportage niet gehoord...
Leden die echt iets konden vertellen over de campagne van het VB 2004 heb ik helaas niet gehoord.
Enkel eigen volk eerst (tot in vervelens toe)

PS ik heb echt mijn best gedaan, heb zelfs naar de herhalingen gekeken en zelfs toen nog steeds dezelfde populistische indoctrinatie....

Gentenaar
16 maart 2004, 18:00
Ook gekeken naar ter zake gisteren...

FDW liet eventjes zijn ware aard zien:

"als wij aan de macht komen vervangen we de 7de dag door zwart-wit"

Wat zegt dit over het Vlaams Blok standpunt ivm persvrijheid?

Doe zo verder, Filip, als jijzelf je ontmaskert als onvervalste fascist, dan moeten wij het niet meer doen.

Alleen jammer dat de Ter Zake verslaggever hier niets over zei.

w.e.
16 maart 2004, 18:05
.. een andere vrouw haastte zich om haar man erbij te halen die ..

Dat was grappig, die wist percies nog eens niet dat ze op een vlaams blok partijcongres was! Praat ze wel nederlands? haha :lol:

Omega
16 maart 2004, 18:07
Tiens, over dictatoriaal gesproken....

http://www.pvda.be/stalin/

Hier moet je eens heengaan:

http://www.terrorhaza.hu/index2.html

Ik denk dat je héél lichtelijk van idee zal veranderen...

Luddo
16 maart 2004, 18:09
Ach, niet druk in maken! In het Vlaams Blok zitten al de dommen van Vlaanderen! Sedert de andere partijen veel kiezers naar het Vlaams Blok hebben zien gaan zijn deze partijen nu uitgezuiverd en kunnen ze nu een degelijke politiek voeren. Misschien dat er nog enkele honderdduizenden dommen in die partijen zitten maar op 13 juni komt dat goed in orde.

lvp
16 maart 2004, 18:11
ach w.e.; het leven zoals het is...VlaamsBlok

met in de hoofdrol een lokale voorzitter die een Fillpijnse vrouw heeft, die na tien jaar nog steeds geen letter Nederlands spreekt...
rare kronkels hebben die VB'ers...
Laten ze hun principes vallen omdat ze te leijk zijn???
:lol: :twisted:

Gentenaar
16 maart 2004, 18:18
Omega schreef:

Tiens, over dictatoriaal gesproken....

http://www.pvda.be/stalin/

Hier moet je eens heengaan:

http://www.terrorhaza.hu/index2.html

Ik denk dat je héél lichtelijk van idee zal veranderen...

Ja, dat zat er aan te komen... Als er kritiek komt van een communist is het tijd om Stalin boven te halen...

1. FDW zei dit in 2004, Stalin leefde in een heel andere tijd, met heel andere omstandigheden. Ik denk niet dat iemand er iets bij wint om de Sovjetunie van de jaren 40 te vergelijken met België anno nu. Een vergelijking Stalin-Hitler lijkt me interessanter.

2. Vorige week woensdag op netwerk (Nederland 1) ging het over Poetin.
Twee dingen vielen me bijzonder op:
- de populariteit van Poetin is grotendeels het gevolg van de nostalgie naar de stabiliteit ten tijde van de Sovjetunie.
- bij een nationale poll onder de Russen naar wie ze de beste Russische leider ooit vonden prijkte Stalin op 2 met 17%. Poetin stond op 1 met 37%, Lenin op 4, Gorbatsjov voorlaatste met 2%, en Yeltsin laatste met 1 %. Dat er enige druk was om voor Poetin te stemmen geloof ik graag, maar niemand riskeerde zijn leven als hij niet voor Stalin of Lenin dierf te stemmen. Dit leert ons dat het beeld over Stalin serieus gekleurd is door de westerse media! Of niet?

lvp
16 maart 2004, 18:19
site van de pvda???
Bedoel je niet solidair.org???
Ga eens kijken op die site,
oeps... de resultaten van een enquete die door iedereen vrij kon worden ingevuld (ook ruim drieduizend mensen hebben dit gedaan) is dit dictatoriaal???
In deze enquete werd de kiezer gevraagd de belangrijkste werkpunten aan te duiden en ook de mogelijke oorzaken te geven. De resultaten zijn binnen en binnenkort zal er in samenspraak met de leden uitgebreid gediscussieerd worden omtrent de in te slagen weg.
Ik ben absoluut geen stalinist en toch stem ik PVDA, weet u waarom?
Omdat de PVDA gratis geneeskunde organiseert?
Omdat de PVDA net als u de fiscale amnestie aanklaagt MAAR met het grote verschil dat u vindt dat deze maatregel nog niet ver genoeg gaat voor fraudeurs u wil de fraudeurs belonen, de PVDA wil ze bestraffen...
wat is het meest lovenswaardig????

w.e.
16 maart 2004, 18:19
Of Roeland Raes die met zijn negationistische uitlatingen de holocaust ontkent.
And we can go on and on and ...

w.e.
16 maart 2004, 18:26
2. Vorige week woensdag op netwerk (Nederland 1) ging het over Poetin.
Twee dingen vielen me bijzonder op:
- de populariteit van Poetin is grotendeels het gevolg van de nostalgie naar de stabiliteit ten tijde van de Sovjetunie.
- bij een nationale poll onder de Russen naar wie ze de beste Russische leider ooit vonden prijkte Stalin op 2 met 17%. Poetin stond op 1 met 37%, Lenin op 4, Gorbatsjov voorlaatste met 2%, en Yeltsin laatste met 1 %. Dat er enige druk was om voor Poetin te stemmen geloof ik graag, maar niemand riskeerde zijn leven als hij niet voor Stalin of Lenin dierf te stemmen. Dit leert ons dat het beeld over Stalin serieus gekleurd is door de westerse media! Of niet?


wat me opviel is dat iemand zei : " ik stem op wie je in dit land hoort te stemmen". Iemand anders had nog nooit gehoord van tegenkandidaten. Lijkt me meer iets weg te hebben van een verborgen dictatuur. Als we ook kijken naar de feiten. Poetin weigert te discussieren met tegenstanders. De tegenkandidaat die geen kritiek spaarde, ontvoerd werd, en paar dagen later in uk verscheen,..

Omega
16 maart 2004, 18:30
Gratis geneeskunde: je zou ondertussen al moeten weten dat gratis niet bestaat. Of bedoel je communistische "gratis" geneeskunde?
Wel, daar was het simpel:
* ofwel werd je "gratis" behandeld door de beenhouwer;
* ofwel schoof je geld onder tafel en werd je deftig behandeld.
Da's trouwens hét (spijtige) nadeel van een economie die té zeer door de staat wordt gecontroleerd: je haalt het zin voor initiatief uit je mensen.

Over fraudeurs kan ik héél kort zijn: die moeten bestraft worden. Al was het maar omdat zij die niét frauderen (en zo zijn er ook, geloof me - ik reken mezelf tot één van hen) er dubbel en dik voor opdraaien.

En die kleuring van Stalin: ik ben lang genoeg in het oostblok geweest om te weten wat mensen ervan dachten. Als je je volk zot genoeg krijgt om alles te slikken wat de "Waarheid" verkondigt, ben je ver weg....
Eén voorbeeldje: het is pas door de "Kroniek van de twintigste eeuw" erbij te sleuren dat ik een Bulgaar in 1991 ervan kon overtuigen dat Laika niét levend terugkwam...

Die stabiliteit die jij aanhaalt, is voortvloeiend uit ontgoocheling....groot was de Russen hun vreugde toen de eerste flesjes Coca-Cola te verkrijgen waren. Minder groot hun vreugde toen ze doorhadden dat de staat niet meer zou bijleggen...

lvp
16 maart 2004, 18:37
Persoonlijk moet ik toch toegeven dat ik in de groepspraktijken van GVHV altijd in deskundige handen ben gekomen, of ik nu in Genk of in Lommel ging, telkens kon ik slechts bewondering opbrengen voor de man die voor mij zat. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik door oncapabele mensen ben behandeld. Maar tja, de beenhouwer zal het ook wel kunnen, niet?

Vraagje wat doet het VlaamsBlok eigenlijk voor de gewone man????
Rechtsbijstand, sociale zekerheid, ziekenzorg, ....

Omega
16 maart 2004, 18:41
Goei vraag...maar dat is dan weer een vraag voor GA.
Ik kan er je niet op antwoorden, aangezien ik geen VB'er ben, en ten tweede (neem dit niet verkeerd op) ik er niets over afweet - ik ben tenslotte zelfstandige, en ben meer begaan met mijn eigen statuut.

Nu, over die "beenhouwers": dat was ook geen aanval over de kwaliteiten van de PVDA-geneeskunde; ik ga tenslotte niet twijfelen over de medische capaciteiten van Dhr Merckx (of hoe heet die mens?).
Wat ik bedoel is: met een staatsgecontroleerde economie loop je 't risico dat artsen zich de moeite ontzien om 's avonds allerlei medische documenten te gaan doorsnuffelen - hun salaris verbert niet door het feit of ze al dan niet een goede arts zijn. Dat bedoelde ik met die "zin voor initiatief".

Xnorf
16 maart 2004, 19:17
Ach, niet druk in maken! In het Vlaams Blok zitten al de dommen van Vlaanderen! Sedert de andere partijen veel kiezers naar het Vlaams Blok hebben zien gaan zijn deze partijen nu uitgezuiverd en kunnen ze nu een degelijke politiek voeren. Misschien dat er nog enkele honderdduizenden dommen in die partijen zitten maar op 13 juni komt dat goed in orde.

:rofl: het is wel nog geen 1 april he :D laten we eens een IQ-test doen ter vergelijking wie er hier werkelijk de domste is.

op een degelijke manier politiek voeren LOLOLOLOLOLLLLLLLLL

dat is wel de grappigste post van het jaar :lol:

Xnorf
16 maart 2004, 19:22
site van de pvda???
Bedoel je niet solidair.org???
Ga eens kijken op die site,
oeps... de resultaten van een enquete die door iedereen vrij kon worden ingevuld (ook ruim drieduizend mensen hebben dit gedaan) is dit dictatoriaal???
In deze enquete werd de kiezer gevraagd de belangrijkste werkpunten aan te duiden en ook de mogelijke oorzaken te geven. De resultaten zijn binnen en binnenkort zal er in samenspraak met de leden uitgebreid gediscussieerd worden omtrent de in te slagen weg.
Ik ben absoluut geen stalinist en toch stem ik PVDA, weet u waarom?
Omdat de PVDA gratis geneeskunde organiseert?
Omdat de PVDA net als u de fiscale amnestie aanklaagt MAAR met het grote verschil dat u vindt dat deze maatregel nog niet ver genoeg gaat voor fraudeurs u wil de fraudeurs belonen, de PVDA wil ze bestraffen...
wat is het meest lovenswaardig????

gratis.... One word says it all
en WIE wil de fraudeurs belonen? toch al zeker het blok niet..

en als laatste opmerking : een enquete op de webstek van PVDA is niet echt representatief voor de gehele bevolking aangezien de site vooral bezocht wordt door extreem-links volk.

KingHagar
16 maart 2004, 19:32
Omega schreef:

Tiens, over dictatoriaal gesproken....

http://www.pvda.be/stalin/

Hier moet je eens heengaan:

http://www.terrorhaza.hu/index2.html

Ik denk dat je héél lichtelijk van idee zal veranderen...

Ja, dat zat er aan te komen... Als er kritiek komt van een communist is het tijd om Stalin boven te halen...

1. FDW zei dit in 2004, Stalin leefde in een heel andere tijd, met heel andere omstandigheden. Ik denk niet dat iemand er iets bij wint om de Sovjetunie van de jaren 40 te vergelijken met België anno nu. Een vergelijking Stalin-Hitler lijkt me interessanter.

2. Vorige week woensdag op netwerk (Nederland 1) ging het over Poetin.
Twee dingen vielen me bijzonder op:
- de populariteit van Poetin is grotendeels het gevolg van de nostalgie naar de stabiliteit ten tijde van de Sovjetunie.
- bij een nationale poll onder de Russen naar wie ze de beste Russische leider ooit vonden prijkte Stalin op 2 met 17%. Poetin stond op 1 met 37%, Lenin op 4, Gorbatsjov voorlaatste met 2%, en Yeltsin laatste met 1 %. Dat er enige druk was om voor Poetin te stemmen geloof ik graag, maar niemand riskeerde zijn leven als hij niet voor Stalin of Lenin dierf te stemmen. Dit leert ons dat het beeld over Stalin serieus gekleurd is door de westerse media! Of niet?

Euh gast, tis nie omdat de Westerse media dikke nonsens vertelt over de sovjetunie dat dit Stalin vrijpleit. Misschien riskeerde ge inderdaad uw leven niet als ge nie voor Stalin stemde, maar als ge een actieve (en dan heb ik het niet over gewelddadige) oppositie voerde tegen Stalin dan werd ge wél tegen de muur gezet. De Moskouse schijnprocessen vergeten? Vergeten dat zowat elke bolsjeviek die in 1917 de revolutie mee tot een goed einde bracht werd geexecuteerd? Als er geen oppositie is kunt ge moeilijk anders als op het bureacratisch zwijn Stalin stemmen e...

KVE
16 maart 2004, 19:36
De beelden op Terzake waren inderdaad veelzeggend,
over een partijprogramma wordt niet gestemd, een brave oudere dame wist zelfs nog niet eens dat dit de gewoonte was binnen democratische partijen; een andere vrouw haastte zich om haar man erbij te halen die dan ging beweren dat er een consensus was binne het VB omtrent het programma.
Merkwaardig dat de eerste vrouw niets wist van deze consensus en de tweede vrouw zelf niet capabel was om haar punt duidelijk te maken...
Maar ach... Dat is de fout van de media! Het programma WitZwart ken ik persoonlijk niet maar algauw bleek dat de ware naam ZwartWit moest zijn en toen ging er bij mij een belletje rinkelen. Was dat niet een op sensatiebelust praatprogramma dat een open forum gaf aan de gewone VB'er. Treurt er iemand buiten het VB over het verlies van dit programma???
Het feit dat het VB dit soort laag bij de grondse programma's verkiest boven de zevende dag (FDW) illustreert de onmacht van het VB om op een degelijke manier aan echt constructief oppositiewerk te verrichten. Het goedkoop hakken op de anderen blijft de voornaamste bron van zielenwinst voor het VB. Dit hakken op de ander moet dan maar gecompenseerd worden door slogans als "eigen volk eerst" en "baas in eigen straat" . De leden moeten dit gewoon zo hard mogelijk meekelen en de conferentie zit er op.
Ledeninspraak, heb ik in deze reportage niet gezien...
Alternatieve oplossingen heb ik in deze reportage niet gehoord...
Leden die echt iets konden vertellen over de campagne van het VB 2004 heb ik helaas niet gehoord.
Enkel eigen volk eerst (tot in vervelens toe)

PS ik heb echt mijn best gedaan, heb zelfs naar de herhalingen gekeken en zelfs toen nog steeds dezelfde populistische indoctrinatie....

Ter Zake heeft natuurlijk alleen geraporteerd voor de kijker wat het kwijt wou. De werkgroepen binnen de partij hadden in consensus een aantal alternatieven naarvoor geschoven op het falende beleid van paars(groen). Hierover werd niet één keer melding gemaakt bij Ter Zake. Nochtans is dit in het lang en het breed besproken tijdens het congres in Gent. Radikale toespraken horen ook thuis op een congres én zeker in aanloop naar de verkiezingen van 13 juni. De toespraken van Filip Dewinter en Frank Vanhecke deden de zaal bij wijlen uit haar voegen barsten. Het Vlaams Blok biedt wel degelijk een alternatief op de knoeiboel van paars. De zéér goed onderbouwde toespraak van Marijke Dillen werd verzwegen, wegens té positief! Ook VTM maakte zich schuldig aan enige bedrog door Frank Vanhecke enkele woorden in de mond te leggen die hij helemaal niet uitgesproken had. Zo zou hij fel uithalen naar migranten, terwijl hij uithaalde naar Onkelinx en Di Rupo.

ZwartWit werd door Verhofstadt en co. van het scherm gebannen. Elke mening kwam aan bod, en Jurgen Verstrepen behandelde elke partij zéér objectief. Iets waar o.a. de Zevende dag nog iets van kan leren. Verleden weekend werden alle partijvoorzitters uitgenodigd, behalve Vanhecke. Nochtans is het Vlaams Blok in het Vlaams Parlement vandaag de derde grootste partij.

Bovendien raad ik u aan om één dezer het verslag te bekijken via de Vlaams Blokwebstek. Zo kunt uzelf een objectief oordeel vellen! Terwijl de media vandaag enkel citaten volledig uit hun verband haalt.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant

KVE
16 maart 2004, 19:41
Persoonlijk moet ik toch toegeven dat ik in de groepspraktijken van GVHV altijd in deskundige handen ben gekomen, of ik nu in Genk of in Lommel ging, telkens kon ik slechts bewondering opbrengen voor de man die voor mij zat. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik door oncapabele mensen ben behandeld. Maar tja, de beenhouwer zal het ook wel kunnen, niet?

Vraagje wat doet het VlaamsBlok eigenlijk voor de gewone man????
Rechtsbijstand, sociale zekerheid, ziekenzorg, ....

Dit kunt u zéér makkelijk terugvinden in het officiële partijprogramma op de Vlaams Blok-webstek. Bovendien heeft het Vlaams Blok een bundel opgesteld van alle onderdelen die aan bod kwamen in de colloquia gehouden in het Vlaams Parlement. Daarin wordt zéér concreet de visie over bv. de sociale zekerheid, het onderwijs... weergegeven.

Nogmaals deze thema's werden goed uitgewerkt in de werkgroepen in aanloop naar het congres. Daarin werd telkens een volwaardig alternatief naarvoor geschoven.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant

Peace
16 maart 2004, 20:06
W.E. schreef

Eerlijk gezegd moest ik echt lachen met de partijleden en de heer Dewinter.
Zeker toen iemand riep ; "eigen volk" en de hele zaal riep : "eerst"! , dan nog een paar keer achter elkaar. Komisch en beangstigend tegelijk!

Weet je wat ze ondertussen op een SP-a congres zingen?

HAND IN HAND KAMERADEN, ZO ZULLEN WIJ VLAANDEREN VERRADEN.

w.e.
16 maart 2004, 20:52
W.E. schreef

Eerlijk gezegd moest ik echt lachen met de partijleden en de heer Dewinter.
Zeker toen iemand riep ; "eigen volk" en de hele zaal riep : "eerst"! , dan nog een paar keer achter elkaar. Komisch en beangstigend tegelijk!

Weet je wat ze ondertussen op een SP-a congres zingen?

HAND IN HAND KAMERADEN, ZO ZULLEN WIJ VLAANDEREN VERRADEN.


Het verschil is dat jouw voorbeeld fictief is en mijn beeld nog op het netvlies staat gebrand!

Peace
16 maart 2004, 21:12
W.E. schreef



Weet je wat ze ondertussen op een SP-a congres zingen?

HAND IN HAND KAMERADEN, ZO ZULLEN WIJ VLAANDEREN VERRADEN.


Het verschil is dat jouw voorbeeld fictief is en mijn beeld nog op het netvlies staat gebrand!

Fictief durf jij dat te noemen?

Elke dag opnieuw moeten wij daar weer de gevolgen van dragen. Die gevolgen zijn anders niet fictief maar heel realistisch.
Met die transfers bijvoorbeeld, die jaarlijks naar Wallonië versast worden, kan elk Waals gezin zich ongeveer om de vier jaar een spliksplinternieuwe middenklasse auto voor kopen.
Waarom moeten wij hier in Vlaanderen werken om de welvaart in Wallonië op een peil te houden die niet overeen komt met de resultaten van hun productiviteit.

Waarom moeten wij bovendien Vlaamse belangen laten beslissen door de Waalse PS.

Gentenaar
16 maart 2004, 22:41
Peace, waar hebben ze ze verstopt, al hun miljoenen Vlaams geld?
Voor zover ik kan oordelen is de gemiddelde Waal nog steeds armer dan de gemiddelde Vlaming.
Voor mij is de kunstmatige tegenstelling Vlaams-Waals net als de tegenstelling autochtoon-allochtoon niks anders dan een verdeel en heers-strategie van diegene die echt de touwtjes in handen hebben. Dat zijn niet de politici, maar wel het grootkapitaal.
Vergelijk het met de Amerikaanse verkiezingen: het doet er niet toe welke partij aan de macht is, sp.a of VLD of CDenV of VB, allemaal gaan ze plat op hun buik voor de multinationals. De verschillen in programma verdwijnen als sneeuw voor de zon eens ze aan de macht komen, zie de partij van Jorg Haider in Oostenrijk.

De echte vraag die de kiezer zich moet stellen is: kies ik voor het kapitalisme of voor het socialisme. Winst centraal of mens centraal? Rapen wat er te rapen valt, of een leefbare wereld voor onze kinderen en kleinkinderen.

Ik heb al gekozen.

w.e.
16 maart 2004, 23:45
Waarom moeten wij hier in Vlaanderen werken om de welvaart in Wallonië op een peil te houden die niet overeen komt met de resultaten van hun productiviteit.

Net zoals wij zoveel jaren geleden toen zij een groeiende economie hadden geprofiteerd hebben. Wallonie is ook onmisbaar voor Vlaanderen om economisch te overleven. (afzet ed)

McDaddy
17 maart 2004, 00:35
feit : Ik zag gisteren, op 'terzake' denk ik, een congres van het vlaams blok.
Eerlijk gezegd moest ik echt lachen met de partijleden en de heer Dewinter.
Zeker toen iemand riep ; "eigen volk" en de hele zaal riep : "eerst"! , dan nog een paar keer achter elkaar. Komisch en beangstigend tegelijk!
En wat hadden de mensen te zeggen : tis diene rupo, waarschijnlijk nog niet wetend wie de man is.

Dus nu komt mijn vraag :
Hebben uw kiezers wel enig benul van wat de partij te vertellen heeft?
Weten ze wel waar het blok heen wil? Kennen ze het verleden van het blok?
OF (wat ik denk) wint het blok gewoon kiezers door een paar holle zinnen en clichebeelden in de hoofden van de leden te rammen?

Kent u het verleden van de SP/PS? Ik denk dat die heel wat meer op hunne kerfstok hebben. Of zijn we die miljoenen dode congolezen al vergeten?

McDaddy
17 maart 2004, 00:37
Waarom moeten wij hier in Vlaanderen werken om de welvaart in Wallonië op een peil te houden die niet overeen komt met de resultaten van hun productiviteit.

Net zoals wij zoveel jaren geleden toen zij een groeiende economie hadden geprofiteerd hebben. Wallonie is ook onmisbaar voor Vlaanderen om economisch te overleven. (afzet ed)

Gij zijt ook ne 'Grapjas' geloof ik hé. :wink:

Greetz
McDaddy

Bakkebaard
17 maart 2004, 10:51
Bij dat congres stel ik mij ook een paar vragen.
Ze willen daar met CD&V een meerderheid vormen ofzoiets. Het fijne ken ik er niet juist van want ik walgde nu gewoon om al die Vlaams Blokkers daar te zien klappen als apen.
Maar wat ik wel wil vragen is, Filip de Winter zei dat het Vlaams Blok de enige progressieve partij was van Belgie. Maar wat ik mij dan weer afvraag is, waarom grijpen zij dan altijd terug naar argumenten van in de jaren 1910-1920 om hun standpunten te funderen.
Een simpel voorbeeld ter illustratie: ik hoor een vlaams blok-politicus nog zeggen "onze voorvaderen hebben zitten vechten voor het behoud van onze vlaamse taal in de loopgraven van de eerst wereldoorlog"
nu is mijn vraag: is men progressief als men teruggrijpt naar argumenten die bijna 100 jaar geleden gebeurt zijn?

fernand
17 maart 2004, 21:11
Waarom moeten wij hier in Vlaanderen werken om de welvaart in Wallonië op een peil te houden die niet overeen komt met de resultaten van hun productiviteit.

Net zoals wij zoveel jaren geleden toen zij een groeiende economie hadden geprofiteerd hebben. Wallonie is ook onmisbaar voor Vlaanderen om economisch te overleven. (afzet ed)
Gij moet eens Uw geschiedenis leren zulle jonge.
Ze namen liever Itralianen in dienst dan Vlamingen.
Een groot Waals politieker zij. Dat ze frans leren, en hier komen werken. Maar met Italiaans hadden ze geen problemen!

fernand
17 maart 2004, 21:13
Bij dat congres stel ik mij ook een paar vragen.
Ze willen daar met CD&V een meerderheid vormen ofzoiets. Het fijne ken ik er niet juist van want ik walgde nu gewoon om al die Vlaams Blokkers daar te zien klappen als apen.
Maar wat ik wel wil vragen is, Filip de Winter zei dat het Vlaams Blok de enige progressieve partij was van Belgie. Maar wat ik mij dan weer afvraag is, waarom grijpen zij dan altijd terug naar argumenten van in de jaren 1910-1920 om hun standpunten te funderen.
Een simpel voorbeeld ter illustratie: ik hoor een vlaams blok-politicus nog zeggen "onze voorvaderen hebben zitten vechten voor het behoud van onze vlaamse taal in de loopgraven van de eerst wereldoorlog"
nu is mijn vraag: is men progressief als men teruggrijpt naar argumenten die bijna 100 jaar geleden gebeurt zijn?
Neen, ze zijn alleen progresief als men euthanasie toepast, als men homohuwelijken toelaat, als men drugs gedoogt. :twisted:

fernand
17 maart 2004, 21:15
Bij dat congres stel ik mij ook een paar vragen.
Ze willen daar met CD&V een meerderheid vormen ofzoiets. Het fijne ken ik er niet juist van want ik walgde nu gewoon om al die Vlaams Blokkers daar te zien klappen als apen.
Maar wat ik wel wil vragen is, Filip de Winter zei dat het Vlaams Blok de enige progressieve partij was van Belgie. Maar wat ik mij dan weer afvraag is, waarom grijpen zij dan altijd terug naar argumenten van in de jaren 1910-1920 om hun standpunten te funderen.
Een simpel voorbeeld ter illustratie: ik hoor een vlaams blok-politicus nog zeggen "onze voorvaderen hebben zitten vechten voor het behoud van onze vlaamse taal in de loopgraven van de eerst wereldoorlog"
nu is mijn vraag: is men progressief als men teruggrijpt naar argumenten die bijna 100 jaar geleden gebeurt zijn?
Onze voorvaderen hebben hun bloed vergoten omdat de officieren alleen maar frans spraken en onze Voorvaders alleen maar Vlaams. Onze voorvaderen hebben niet in de loopgraaven gevochten voor onze Vlaamse taal, maar voor het Belgisch kapitalisme! Wanneer ze zich verenigden omdat ze hun bevelen niet begrepen zijn ze OPZETTELIJK de vuurlinie ingejaagd om te kreperen!

Discriminato
17 maart 2004, 21:28
Het is niet beangstigend. Ik denk dat het vlaams blok, als ze ooit zullen regeren, het er zo slecht vanaf zal brengen, dat niemand meer in de partij geloofd. Het enigste wat het kan, is oppositie voeren, en daar is het ook goed in. Maar genen ene bekwamen om in de regering te zetelen, genen ene!

Xnorf
17 maart 2004, 21:33
Het is niet beangstigend. Ik denk dat het vlaams blok, als ze ooit zullen regeren, het er zo slecht vanaf zal brengen, dat niemand meer in de partij geloofd. Het enigste wat het kan, is oppositie voeren, en daar is het ook goed in. Maar genen ene bekwamen om in de regering te zetelen, genen ene!

Enige argumentatie ontbreekt weeral. Iedereen zal het er wel over eens zijn dat Gerolf degelijk werk verricht (en nee , ik hoor het je al denken, ik ben niet aan het mouwvegen). En zo zijn er nog een pak meer.

En euhmmm , zoals de regering Verhofstadt regeert.... zelfs mijn bomma kan het beter.

Vicky
17 maart 2004, 23:10
Peace, waar hebben ze ze verstopt, al hun miljoenen Vlaams geld?
Voor zover ik kan oordelen is de gemiddelde Waal nog steeds armer dan de gemiddelde Vlaming.
Voor mij is de kunstmatige tegenstelling Vlaams-Waals net als de tegenstelling autochtoon-allochtoon niks anders dan een verdeel en heers-strategie van diegene die echt de touwtjes in handen hebben. Dat zijn niet de politici, maar wel het grootkapitaal.
Vergelijk het met de Amerikaanse verkiezingen: het doet er niet toe welke partij aan de macht is, sp.a of VLD of CDenV of VB, allemaal gaan ze plat op hun buik voor de multinationals. De verschillen in programma verdwijnen als sneeuw voor de zon eens ze aan de macht komen, zie de partij van Jorg Haider in Oostenrijk.

De echte vraag die de kiezer zich moet stellen is: kies ik voor het kapitalisme of voor het socialisme. Winst centraal of mens centraal? Rapen wat er te rapen valt, of een leefbare wereld voor onze kinderen en kleinkinderen.

Ik heb al gekozen.

Ik mag er misschien even op wijzen dat Jörg Haider in Karinthië net als grote overwinnaar uit de stembus kwam met 43% van de stemmen?

Of je moet kiezen voor het kapitalisme of het socialisme kan je misschien eens aan de Chinezen vragen, die weten het ondertussen wel. :wink:

Wat de Waalse 'bodemloze' putten betreft, die onze Vlaamse miljarden verslinden, wordt de bevolking er inderaad niet beter van. Het geld verdwijnt in de onverzadigbare overheidsinstellingen waar de PS maffia het voor het zeggen heeft.
Ik heb het hier al ergens geschreven dat 45 % van de actieve bevolking in overheidsdienst werkt. Maar misschien snap je het niet goed. Dat wil zeggen dat ze daar bijvoorbeeld 'drie facteurs' hebben tegenover bij ons ene voor dezelfde ronde. Dat wil ook zeggen dat ze duurdere ziekenhuiskosten hebben, duurdere dokters, en meer pillekes slikken dan bij ons en ook daarvoor betalen we ook mee.

Dat wil zeggen (om de woorden van de democraat Geert Bourgeois te gebruiken) dat elke Vlaming om de vier jaar een kleine gezinswagen koopt voor elke Waal.

Ik ben in principe niet tegen solidariteit, maar dan beslis ik graag zelf hoeveel en aan wie ik het geef. En als't voor u gelijk is, dan zou ik het liever geven aan die arme drommels in de Borinage, dan aan de maffia van Di Rupo. Niet in geld, maar infrastructuur en werkgelegenheid.

Bovendien denk ik dat door de constante financiële steun van Vlaanderen, er geen initiatief aan Waalse kant wordt gezocht om hun eigen economie op te krikken.
Het handje open houden, en ons daarbij nog als minderwaardig behandelen is voor mijn smaak een beetje teveel van het goede.

Vicky
17 maart 2004, 23:29
Het is niet beangstigend. Ik denk dat het vlaams blok, als ze ooit zullen regeren, het er zo slecht vanaf zal brengen, dat niemand meer in de partij geloofd. Het enigste wat het kan, is oppositie voeren, en daar is het ook goed in. Maar genen ene bekwamen om in de regering te zetelen, genen ene!

Ahmed is aanhanger van het simplisme? :D :D

Ga je mee met de bus van Stevaert die een toer in Nederland gaat maken om zijn volgelingen te laten zien, hoe slecht het wel gaat bij onze Noorderburen onder een rechts bestuur? Jammer genoeg kan hij enkel de ruïnes laten zien die twaalf jaar paars (met socialisten) heeft achtergelaten. Zoiets ruim je niet op in enkele maanden...

Over onbekwamen gesproken, kijk maar eens wat er bij ons in de regering zit, dan weet je het!!! :roll: :roll:

Peace
18 maart 2004, 08:03
Het Vlaams Nationalisme begint volgens mij uit te groeien tot een echte volksideologie waar zich steeds meer Vlamingen in thuis voelen. Steeds meer Vlamingen worden weer fier om Vlaming te zijn. Dit ziet men niet enkel aan de Vlaamse Leeuw die steeds meer te zien is of aan de enorme groei van het Vlaams Blok, maar ook aan de congressen van het Vlaams Blok die van een achterkamertje zijn uitgegroeid tot een volkstoeloop. De toch reeds vrij grote hal die was afgehuurd voor dit congres, bleek al snel hopeloos te klein voor het grote aantal sympatisanten.

Wanneer het interesse voor het Vlaams Blok zo blijft stijgen zal voor het volgende congres van het Vlaams Blok, wellicht de Neckarhal of het sportpaleis moeten afgehuurd worden.

McDaddy
18 maart 2004, 15:29
Het is niet beangstigend. Ik denk dat het vlaams blok, als ze ooit zullen regeren, het er zo slecht vanaf zal brengen, dat niemand meer in de partij geloofd. Het enigste wat het kan, is oppositie voeren, en daar is het ook goed in. Maar genen ene bekwamen om in de regering te zetelen, genen ene!

Wie niet waagt, die niet wint hé.

Wie weet wat het VB ons gaat brengen als ze aan de macht zijn.

SP.a en VLD hebben zich al bewezen, en de resultaten zullen ook navenand zijn bij de volgende verkiezingen.

w.e.
18 maart 2004, 16:10
Ja vreemdelingen buiten, meer politie op straat, fuck de walen en fuck di rupo!
Het blok geeft ons het paradijs op aarde!! Allen daarheen!! Gratis drankjes voor de eerste 2!

Bakkebaard
18 maart 2004, 18:27
Het is niet beangstigend. Ik denk dat het vlaams blok, als ze ooit zullen regeren, het er zo slecht vanaf zal brengen, dat niemand meer in de partij geloofd. Het enigste wat het kan, is oppositie voeren, en daar is het ook goed in. Maar genen ene bekwamen om in de regering te zetelen, genen ene!

100% gelijk in.
nu maar hopen dat ze gewoon nooit aan de macht komen,want kwil ier wel geen 4 jaar in een dicatuur leven waar alleen vlamingen wonen ze.
komaan, filip de winter als premier. hoe gaat hij ons vertegenwoordigen in het buitenland als hij racistisch is. en ja, hij is racistisch.

BruFFy
19 maart 2004, 08:46
Het is niet beangstigend. Ik denk dat het vlaams blok, als ze ooit zullen regeren, het er zo slecht vanaf zal brengen, dat niemand meer in de partij geloofd. Het enigste wat het kan, is oppositie voeren, en daar is het ook goed in. Maar genen ene bekwamen om in de regering te zetelen, genen ene!

100% gelijk in.
nu maar hopen dat ze gewoon nooit aan de macht komen,want kwil ier wel geen 4 jaar in een dicatuur leven waar alleen vlamingen wonen ze.
komaan, filip de winter als premier. hoe gaat hij ons vertegenwoordigen in het buitenland als hij racistisch is. en ja, hij is racistisch.

We leven al heel ons leven in een dictatuur (shadow-democratie) :roll:

Sam
19 maart 2004, 10:59
Ach, niet druk in maken! In het Vlaams Blok zitten al de dommen van Vlaanderen! Sedert de andere partijen veel kiezers naar het Vlaams Blok hebben zien gaan zijn deze partijen nu uitgezuiverd en kunnen ze nu een degelijke politiek voeren. Misschien dat er nog enkele honderdduizenden dommen in die partijen zitten maar op 13 juni komt dat goed in orde.

Yeah, right!

Ik zou echt wel es op die congressen van de SP.a & VLD, CD&V, NV-A es hun achterban es bestoken met wat vraagjes... es kijken welke reacties we daarvan zouden los krijgen.

Owja, ik kan me zelfs niet herinneren dat men dat ooit al es gedaan heeft in de verslaggeving... stel je voor... een socialistje die es moet uitleggen waarom de belastingverlaging die belooft werd er dan toch niet gekomen is...

Hmm zou men ook de indruk krijgen van zoals jij zegt => 'domme' mensen.


Mja ikzelf toon respect voor ieders mening, welke die is... jij uiteraard niet, jij houdt het maar bij het verwijten van 800.000 vlamingen.

Dan vraag ik me af wie hier dom is en dom doet !

Sam
19 maart 2004, 11:05
100% gelijk in.
nu maar hopen dat ze gewoon nooit aan de macht komen,want kwil ier wel geen 4 jaar in een dicatuur leven waar alleen vlamingen wonen ze.
komaan, filip de winter als premier. hoe gaat hij ons vertegenwoordigen in het buitenland als hij racistisch is. en ja, hij is racistisch.

We leven al heel ons leven in een dictatuur (shadow-democratie) :roll:


Racisme is zo'n term die maar al te vaak (mis)bruikt wordt door het linkse kamp...

Kijk eens in eigen boezem, jij mijdt zowat alles wat Vlaams Blok is, in absolute termen ben jij 'racistischer' dan ik.

Ik zou zowat 10% discrimineren (waarbij nogmaals moet gezegd worden dat het Blok en ik helemaal niks hebben tegen mensen die zich naar westerse normen gedragen, en hierbij zich vanzelfsprekend integreren in onze maatschappij).

Jij discrimineerd zowat 20% van de vlamingen.

Sam
19 maart 2004, 11:10
Ja vreemdelingen buiten, meer politie op straat, fuck de walen en fuck di rupo!
Het blok geeft ons het paradijs op aarde!! Allen daarheen!! Gratis drankjes voor de eerste 2!


Hmm gratis is voor de socialisten....


Vlaams blok ijvert voor een correcte uitvoering van het vreemdelingenbeleid => Illigaal hier = land uitgezet worden

Vlaams blok ijvert voor meer veiligheid op straat, iets wat VLD al geruime tijd doet, maar net het tegenovergestelde doet.

Vlaams Blok ijvert voor een onafhankelijk Vlaanderen, Het zijn de walen die het verkloot hebben, niet de vlamingen... als je wilt geef ik je een hele waslijst met feiten. (dit doe ik nu niet omdat ik tot de essentie wil blijven)

Vlaams Blok wil geen paradijs... wel een vrij, veilig en onafhankelijk Vlaanderen!

lvp
19 maart 2004, 22:31
sam,

Wij wachten....
Vicky als je wil mag je natuurlijk ook duizend redenen verzinnen waarom de Walen slecht zijn...
Nog flaminganten????


"Onafhankelijkheid van Vlaanderen : ik hoop dat ik het niet mee maak, historisch gezien lijkt mij de kans redelijk klein...

Geef eens enkele grote onafhankelijke Vlaemsche perioden in onze geschiedenis???

Vicky
19 maart 2004, 22:48
sam,

Wij wachten....
Vicky als je wil mag je natuurlijk ook duizend redenen verzinnen waarom de Walen slecht zijn...
Nog flaminganten????


"Onafhankelijkheid van Vlaanderen : ik hoop dat ik het niet mee maak, historisch gezien lijkt mij de kans redelijk klein...

Geef eens enkele grote onafhankelijke Vlaemsche perioden in onze geschiedenis???

Ik denk toch dat jullie heel selectief lezen, hé? Waar heb ik ergens geschreven dat Walen slecht zijn, of waar staat er ergens dat een andere gemeenschap slecht is?

Maar het is niet omdat de Walen zo goed zijn, dat ik er moet voor betalen, hé!

Luddo
20 maart 2004, 00:21
Ach, niet druk in maken! In het Vlaams Blok zitten al de dommen van Vlaanderen! Sedert de andere partijen veel kiezers naar het Vlaams Blok hebben zien gaan zijn deze partijen nu uitgezuiverd en kunnen ze nu een degelijke politiek voeren. Misschien dat er nog enkele honderdduizenden dommen in die partijen zitten maar op 13 juni komt dat goed in orde.

Yeah, right!

Ik zou echt wel es op die congressen van de SP.a & VLD, CD&V, NV-A es hun achterban es bestoken met wat vraagjes... es kijken welke reacties we daarvan zouden los krijgen.

Owja, ik kan me zelfs niet herinneren dat men dat ooit al es gedaan heeft in de verslaggeving... stel je voor... een socialistje die es moet uitleggen waarom de belastingverlaging die belooft werd er dan toch niet gekomen is...

Hmm zou men ook de indruk krijgen van zoals jij zegt => 'domme' mensen.


Mja ikzelf toon respect voor ieders mening, welke die is... jij uiteraard niet, jij houdt het maar bij het verwijten van 800.000 vlamingen.

Dan vraag ik me af wie hier dom is en dom doet !

Sammeke, hedde gij nooit iets geleerd over "ironie" en "sarcasme"???
Raadpleeg eens een verklarend woordenboek! Ik denk daggij nen echten :lol: zijt!

Omega
22 maart 2004, 00:12
Het is niet beangstigend. Ik denk dat het vlaams blok, als ze ooit zullen regeren, het er zo slecht vanaf zal brengen, dat niemand meer in de partij geloofd. Het enigste wat het kan, is oppositie voeren, en daar is het ook goed in. Maar genen ene bekwamen om in de regering te zetelen, genen ene!

100% gelijk in.
nu maar hopen dat ze gewoon nooit aan de macht komen,want kwil ier wel geen 4 jaar in een dicatuur leven waar alleen vlamingen wonen ze.
komaan, filip de winter als premier. hoe gaat hij ons vertegenwoordigen in het buitenland als hij racistisch is. en ja, hij is racistisch.

Ah ja? Kunt ge da bewijzen??
Ik weet ZEKER dat Steve Stevaert van de planeet Zworf komt. Bewijzen kannek het ook niet, maar 't is wel zo :roll:

gentleman
22 maart 2004, 01:42
100% gelijk in.
nu maar hopen dat ze gewoon nooit aan de macht komen,want kwil ier wel geen 4 jaar in een dicatuur leven waar alleen vlamingen wonen ze.
komaan, filip de winter als premier. hoe gaat hij ons vertegenwoordigen in het buitenland als hij racistisch is. en ja, hij is racistisch.[/quote]

Waar leef je nu in ?
Welk buitenland ?
Hoe genant vond jij het feit dat onze eerste min. en zijn farizeers tientallen dictators als staatshoofden ontvingen ?

lapzwans

paragirl
22 maart 2004, 20:07
Het Vlaams Blok is en zal altijd de partij der onverdraagzamen blijven.

rainman
22 maart 2004, 20:27
Het Vlaams Blok is en zal altijd de partij der onverdraagzamen blijven.

Omdat jij dat wilt of omdat de media er dit beeld op plakt?

Ik noem bvb de huidige regeringspartijen "de onverdraagzamen" omdat ze telkens weer manieren bedenkt om de grootste bevolkingsgroep (de werkmens) uit te zuigen.
Het heeft deze week nog in de krant gestaan dat de belastingen die hier op arbeid betaald worden, het hoogst zijn in Europa. Dat noemt men dan een "sociaal beleid".

paragirl
23 maart 2004, 18:28
Van mij mag het Vlaams Blok aan de macht komen! Echt waar. Niet voor hun familiewaarden of goeie standpunten, want die hebben ze niet. Maar wel omdat ze de ballen kennen van de politiek en dat ze in twee weken ministers af zullen zijn. Tenzij ze hun ware aard tonen en de rechten van de mensen zullen afschaffen: recht tot stemmen, recht tot betogen...

Dank je!

rainman
23 maart 2004, 20:02
Tenzij ze hun ware aard tonen en de rechten van de mensen zullen afschaffen: recht tot stemmen, recht tot betogen...

Dank je!

Kijk, dit bedoel ik dus. Waar haal jij het wilde idee dat het VB het stemrecht zou willen afschaffen of het recht op betogen?
Waar komt al deze en alle andere zever vandaan?

DE LINKSE MEDIA !!!!!!!

Dit is het beeld dat men er van heeft gecreëerd. Een gevolg van de leugens die verspreid worden, uitspraken die uit hun context gerukt worden, enz.

Integendeel zelfs, het is het VB dat systematisch de mond gesnoerd wordt. Ze komen nauwelijks aan bod op de Vlaamse televisie, magazines, ...

Bakkebaard
24 maart 2004, 11:12
Tenzij ze hun ware aard tonen en de rechten van de mensen zullen afschaffen: recht tot stemmen, recht tot betogen...

Dank je!

Kijk, dit bedoel ik dus. Waar haal jij het wilde idee dat het VB het stemrecht zou willen afschaffen of het recht op betogen?
Waar komt al deze en alle andere zever vandaan?

DE LINKSE MEDIA !!!!!!!

Dit is het beeld dat men er van heeft gecreëerd. Een gevolg van de leugens die verspreid worden, uitspraken die uit hun context gerukt worden, enz.

Integendeel zelfs, het is het VB dat systematisch de mond gesnoerd wordt. Ze komen nauwelijks aan bod op de Vlaamse televisie, magazines, ...

Omdat ze ten eerste niets zinnigs te zeggen hebben en ten 2de: ze zijn rascistisch. Dus vind ik dat de vlaamse media ook rascistisch mag zijn en hun ook uitsluiten, juist zoals het vlaams blok doet met anderen.
Het spreekwoord: koek van eigen deeg, is hier wel gepast

rainman
24 maart 2004, 20:39
Omdat ze ten eerste niets zinnigs te zeggen hebben en ten 2de: ze zijn rascistisch. Dus vind ik dat de vlaamse media ook rascistisch mag zijn en hun ook uitsluiten, juist zoals het vlaams blok doet met anderen.
Het spreekwoord: koek van eigen deeg, is hier wel gepast

Ten eerste: het is niet omdat u het oneens bent met iemand dat dit een reden is om hem te beroven van het recht op vrije meningsuiting.
Als het VB werkelijk niets zinnigs te zeggen zou hebben, zou het voor de andere partijen een makkie moeten zijn om hun via een debat te kunnen vloeren. Vertel me dan eens waarom de andere partijen elke vorm van confrontatie uit de weg gaan? Is de struisvogelpolitiek die de huidige regering voert dan de oplossing? Zo lang mogelijk de problemen negeren zodat ze misschien vanzelf weggaan?

Ten tweede: het VB is nooit veroordeeld of zelfs maar aangeklaagt geweest wegens racisme. En kom aub niet met enkele feiten uit een ver verleden. De geschiedenis heeft geleerd dat het bij de andere partijen ook bulkt van onregelmatigheden en zelfs veroordelingen voor zware feiten (wat van het VB niet kan gezegd worden).

U kan geen enkel, maar dan ook geen enkel degelijk argument (gestaafd door feiten) aanhalen om het ondemocratische CS te rechtvaardigen of de systematische boycot. Het enige wat u hier kan doen, is het scanderen van holle slogans, leugens en verdraaide feiten die er bij u werden ingeprent door de linkse media.

En om mijn repliek eveneens met een gezegde te eindigen:
Wie het laatst lacht, lacht het best...

Bakkebaard
25 maart 2004, 13:08
Omdat ze ten eerste niets zinnigs te zeggen hebben en ten 2de: ze zijn rascistisch. Dus vind ik dat de vlaamse media ook rascistisch mag zijn en hun ook uitsluiten, juist zoals het vlaams blok doet met anderen.
Het spreekwoord: koek van eigen deeg, is hier wel gepast

Ten eerste: het is niet omdat u het oneens bent met iemand dat dit een reden is om hem te beroven van het recht op vrije meningsuiting.

Ten tweede: het VB is nooit veroordeeld of zelfs maar aangeklaagt geweest wegens racisme.

oke, ik mag hun niet beroven op het recht van vrije meningsuiting, maar zij mogen het wel doen met andere mensen? simpel voorbeeld: het migrantenstemrecht. migranten hebben ook het recht om hun mening te laten uiten. het zijn ook mensen, en waarom de een dan als minderwaardig beschouwen. of een ander voorbeeld? oke. het verbod op het dragen van hoofddoeken. als een volstrekt geintegreerde moslim hier in belgie woont en hij draagt de belgische passpoort. dan mag hij/zij geen hoofddoek dragen, maar dat is nu het recht om uw geloof te uiten. dus daar gaat het recht op geloofsuiting en het recht op meningsuiting omdat zij zeggen: kijk, dat is onze mening, ons standpunt.
dus ofwel geeft het vlaams blok aan iedereen het recht op meningsuiting ofwel aan niemand. maar ze moeten het niet enkel voor hun houden.

mag ik er u op attent maken dat ze wel aangeklaagd zijn voor racismefeiten? ze zijn spijtig genoeg gewoon niet veroordeelt.

hier past het beste spreekwoord: kijk eens verder dan dat uw neus lang is

utaenvampe
25 maart 2004, 17:39
Ik ben toevallig de persoon die het over de concensus had. Ik heb ook nog andere dingen gezegd, maar die werden inderdaad geknipt, zo vertelde ik dat alle amendenten eerst werden opgestuurd een week voor het congres, de werkgroepen hebben dan gediscuteerd tot iedereen zich vond in het uiteindelijk resultaat.Wat de werkgroep betreft waarin ik zat kan ik duidelijk zijn, alle vier de amendementen werden aangepast, er kwam er zelfs een vijfde bij.

rainman
25 maart 2004, 17:56
voorbeeld: het migrantenstemrecht.

Dit heeft niets te maken met vrije meningsuiting en de discussies hieromtrent kan u terugvinden onder een eigen topic. Ik ga mijn standpunten hier niet nogmaals herhalen. Doe moeite, zoek ze op en lees ze. Er waren genoeg redenen om tegen het MSR te zijn en die kwamen heus niet alleen van VBers. Kijk het maar na.


oke. het verbod op het dragen van hoofddoeken. als een volstrekt geintegreerde moslim hier in belgie woont en hij draagt de belgische passpoort. dan mag hij/zij geen hoofddoek dragen, maar dat is nu het recht om uw geloof te uiten. dus daar gaat het recht op geloofsuiting en het recht op meningsuiting omdat zij zeggen: kijk, dat is onze mening, ons standpunt.

Ik zal u moeten teleurstellen maar het initiatief om uiterlijk religieuze symbolen (want het ging niet enkel om de hoofddoek) te verbieden voor ambtenaren enz, kwam niet van het VB maar van de VLD. Ik raadt u aan u in de toekomst beter te informeren alvorens u hier komt belachelijk maken door valse beschuldigingen te uiten.

dus ofwel geeft het vlaams blok aan iedereen het recht op meningsuiting ofwel aan niemand. maar ze moeten het niet enkel voor hun houden.

Toon mij dan eens waar het VB ooit heeft gezegd dat ze het recht op vrije meningsuiting wilt beknotten?

mag ik er u op attent maken dat ze wel aangeklaagd zijn voor racismefeiten? ze zijn spijtig genoeg gewoon niet veroordeelt.

Correctie: het VB zelf werd niet aangeklaagd, het zijn 3 vzw's die verbonden zijn met het VB. Mandatarissen zelf zijn al meermaals aangeklaagd maar zelden veroordeeld. Zoals u waarschijnlijk zult weten is iemand die niet veroordeeld nog altijd onschuldig. Trouwens, nu we toch met slijk aan het gooien zijn: ik zal u met veel plezier doorverwijzen naar een topic waar de lijst instaat van de veroordelingen en schandalen waar de spa op zijn naam mag schrijven. Het stukje papier waar je een gelijkwaardige lijst kunt opschrijven voor het VB lijkt hierbij zeer nietig.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=10331&postdays=0&postorder=asc&hig hlight=stemmen&start=0

paragirl
27 maart 2004, 08:55
Het stemrecht voor migranten is nu eenmaal iets wat thuishoort in een DEMOCRATIE. Het Vlaams Blok is voor een Facistisch Rijk! Ik zeg nu: Nie Wieder Faschismus! Stop het Vlaams Blok.

LEVE de PVDA en de BLOKBUSTERS!

BTW: Ik heb nog geen een debat of discussie gezien waarin Filip de Winter zich ofwel zichzelf niet tegenspreekt ofwel zich niet belachlijk maakt.

Trouwens, de vzw's van het VB zijn veroordeeld voor racisme. Het is niet omdat er beroep loopt dat de schuld al niet bewezen is.