PDA

View Full Version : EU-sceptici in EU-parlement de mond gesnoerd?


Hrafnar
28 mei 2008, 13:15
Redelijk verontrustend bericht in de conservatief-deftige Telegraph. De krant bericht over de harige ondemocratische arm van Europa die weer eens flink om zich heen slaat.

Een meerderheid van het Europees Parlement staat op het punt het aantal politieke partijen fors in te krimpen. Resultaat is dat kleinere (lees: dissidente, kritische en/of euroskeptische) partijen simpelweg worden verboden. U leest het goed. Partijen die niet meelopen in de Europolonaise (http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/politics/2038813/European-Parliament-to-ban-Eurosceptic-groups.html) worden middels een imkrimping snoeihard kalltgestelt.

Officiële reden? One-issue partijen tegengaan en een gefragmenteerd EP voorkomen. In normale mensen taal: De Jan Marijnissen en Geert Wildersen van Europa een hele grote pleister op de mond plakken. Want het ruimt natuurlijk lekker op, zonder die vervelende NEE-roepers.

We kunnen het niet vaak genoeg herhalen: lees HIER (http://dezwijger.blogspot.com/2005/04/ik-stem-tegen-de-europese-grondwet.html) nog eens wat er aan de besluitvorming in Europa mankeert. Of om met Nigel Farage, frontman van de Britse Euroskeptici en kudotopper (http://www.dumpert.nl/mediabase/117351/2993e43f/waarom_de_europese_commissie_z.u.i.g.t.html) op Dumpert, te spreken: ”Welcome to your future. This shows an EU mindset that is arrogant, anti-democratic and frankly scary. (Nog meer klare taal over de Europese Grondwet van Farage staat HIERRR (http://www.dumpert.nl/mediabase/124391/0edf6b2f/chicken_run_in_the_eu_parliament_(20.02.2008).html )).

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/05/eu_snoert_euroskeptici_de_mond.html

Niet dat het iets nieuws is dat er nauwelijks sprake van democratie is in die hele EU, maar hier wordt de Europese bevolking nogmaals met de neus op de keiharde feiten gedrukt.

U mag uw bek houden en ja en amen zeggen en verder vooral veel consumeren, maar waag het niet om kritisch te zijn.

Ik raad iedereen aan om de links in het bericht hierboven te volgen en goed te laten inwerken wat daar gezegd wordt.

Geert C
28 mei 2008, 13:27
Is er geen andere bron als de Telegraph?

vercetti
28 mei 2008, 13:50
Geenstijl heerst. :cheer:

Met de EU hebben we een afschuwelijk ondemocratisch monster gecreëerd dat niemand nog kan stoppen.

AdrianHealey
28 mei 2008, 15:57
Any comments Geert mocht dit wetsvoorstel waar zijn?

kelt
28 mei 2008, 17:14
Dit voorstel zal in ieder geval de "Euro-sceptici" niet stoppen,maar hen eerder concentreren in...een heuse Europese partij :lol:

Geert C
28 mei 2008, 17:52
Any comments Geert mocht dit wetsvoorstel waar zijn?
Ik ga hier geen uitspraken doen voor ik weet wat het voorstel daadwerkelijk inhoudt en wat de motivatie is.

Rogge
30 mei 2008, 19:10
1. Er zijn geen Europese partijen, enkel fracties

2. er zijn geen kleine fracties: er zijn er maar 7!
(http://www.europarl.europa.eu/groups/default_nl.htm)


Onzin dus. Misschien volgende keer toch met geloofwaardigere complottheorieën op de proppen komen?

Rogge
31 mei 2008, 08:58
ik vind het eigelijk erg hoe hier met de EU omgegaan wordt. het volstaat dat de eerste de beste idioot iets uit zijn mouw schudt over de EU, en als het maar negatief genoeg is springt de helft van dit furom hem jaknikkend bij. in plaats van een beetje kritisch te blijven...

aan alle jaknikkers: begin eens met u te informeren over de ontwikkeling en werking van de EU-intellingen, misschien dat u dan in staat bent een onderscheid te maken tussen echte berichten en duidelijke leugens.

Kallikles
31 mei 2008, 09:59
ik vind het eigelijk erg hoe hier met de EU omgegaan wordt. het volstaat dat de eerste de beste idioot iets uit zijn mouw schudt over de EU, en als het maar negatief genoeg is springt de helft van dit furom hem jaknikkend bij. in plaats van een beetje kritisch te blijven...

aan alle jaknikkers: begin eens met u te informeren over de ontwikkeling en werking van de EU-intellingen, misschien dat u dan in staat bent een onderscheid te maken tussen echte berichten en duidelijke leugens.

²

born2bewild
31 mei 2008, 10:31
voor de 3de keer in honderd jaar zullen het weer de angelsaksen zijn die ons moeten komen bevrijden.
Als ze nog willen.

Pelgrim
31 mei 2008, 11:49
Hoe meer het eurofascisme om zich heen grijpt hoe sneller het verzet zal groeien, tot op de dag dat de eurocraten uit Brussel worden verjaagt. Ze hebben de keuze: ofwel vrijwillig opstappen ofwel gedwongen opstappen. Maar opstappen moeten ze.

Preuße
31 mei 2008, 15:38
voor de 3de keer in honderd jaar zullen het weer de angelsaksen zijn die ons moeten komen bevrijden.
Als ze nog willen.

Het lijkt er elke dag meer op.

En van mijn part mogen ze deze keer militair aanwezig blijven. Het zou hun alvast de transportkosten voor de 4e keer besparen.

-=EXCALIBUR=-
31 mei 2008, 15:45
Het lijkt er elke dag meer op.

En van mijn part mogen ze deze keer militair aanwezig blijven. Het zou hun alvast de transportkosten voor de 4e keer besparen.
Dan gaan de wegen hier nog sneller vol zitten. :-(

Kallikles
31 mei 2008, 22:57
voor de 3de keer in honderd jaar zullen het weer de angelsaksen zijn die ons moeten komen bevrijden.
Als ze nog willen.

Das Vieh von Trunkebolden und Umschweifenden heeft de hele wereld (Europa en Duitsland incluis) bezet, verkracht, geplunderd, vermoord, maar heeft nog nooit iemand bevrijd.

Preuße
31 mei 2008, 23:04
Das Vieh von Trunkebolden und Umschweifenden heeft de hele wereld (Europa en Duitsland incluis) bezet, verkracht, geplunderd, vermoord, maar heeft nog nooit iemand bevrijd.

Ik hoop dat Israël ons deze keer komt bevrijden. Goede soldaten en ze geven noch iets om hun eigen burgers. In links-fascistisch Europa zijn alleen nog vreemdelingen van belang voor de overheid.

AdrianHealey
31 mei 2008, 23:18
ik vind het eigelijk erg hoe hier met de EU omgegaan wordt. het volstaat dat de eerste de beste idioot iets uit zijn mouw schudt over de EU, en als het maar negatief genoeg is springt de helft van dit furom hem jaknikkend bij. in plaats van een beetje kritisch te blijven...

aan alle jaknikkers: begin eens met u te informeren over de ontwikkeling en werking van de EU-intellingen, misschien dat u dan in staat bent een onderscheid te maken tussen echte berichten en duidelijke leugens.

Ik interpreteer dit artikel als iets eenvoudigweg als een vorm van kiesdrempel of iets gelijkaardigs. Mijn oprechte excuses als ik (1) dat niet onwaarschijnlijk acht en (2) dat ik me geen 24/7 met de eu bezig houd.

Metternich
1 juni 2008, 00:22
Ik hoop dat Israël ons deze keer komt bevrijden.Dat zou qua aantallen overeenkomen met Vlaanderen dat even Noord-Amerika gaat "bevrijden".

Pelgrim
1 juni 2008, 00:50
onverfranst, onverduitst, onverengelst.

Preuße
1 juni 2008, 00:51
Dat zou qua aantallen overeenkomen met Vlaanderen dat even Noord-Amerika gaat "bevrijden".

Israëlische soldaten kennen hun vak. Hoeveel Arabische landen hebben het land in de loop der jaren, tegelijk zelfs, niet binnen gevallen? Het resultaat was niet alleen dat ze zelf vernietigd werden, Israël ging zelfs in het tegenoffensief en veroverde zélf gebied op de invaller.

Maar vanuit een logistiek oogpunt hebt U wel het voordeel van de twijfel.

AdrianHealey
1 juni 2008, 00:58
Israëlische soldaten kennen hun vak. Hoeveel Arabische landen hebben het land in de loop der jaren, tegelijk zelfs, niet binnen gevallen? Het resultaat was niet alleen dat ze zelf vernietigd werden, Israël ging zelfs in het tegenoffensief en veroverde zélf gebied op de invaller.

Maar vanuit een logistiek oogpunt hebt U wel het voordeel van de twijfel.

Dat is zover ik weet 1 keer gebeurd - maar zo goed is mijn geschiedenis niet.

Kan je die 'hoeveel' en 'loop der jaren' eens wat concretiseren?

Babylonia
2 juni 2008, 23:52
leuk en mooi geschreven!!!
lees mijn post bij de andere eu draad van Paul Nollen met een brief vol informatie aan de koningin der Nederlanden om haar te waarschuwen voor land verraad binnen de EU....

Derk de Tweede
3 juni 2008, 16:56
onverfranst, onverduitst, onverengelst.

En onverbelgst!

the_dude
4 juni 2008, 12:27
Hoe meer het eurofascisme om zich heen grijpt hoe sneller het verzet zal groeien, tot op de dag dat de eurocraten uit Brussel worden verjaagt. Ze hebben de keuze: ofwel vrijwillig opstappen ofwel gedwongen opstappen. Maar opstappen moeten ze.

hebben ze de taalwet overschreven?