PDA

View Full Version : Israël en Hezbollah over één kam scheren is onmogelijk


Praetorian
13 juni 2008, 22:21
*knip*

Geen zuivere copy/paste's, graag.



Source URL: http://www.indymedia.be/nl/node/27693

PollyCorrect
13 juni 2008, 23:35
Goh, indymedia. *geeuw*

Wat een revolutie, zeg.

ministe van agitatie
14 juni 2008, 00:28
Goh, indymedia. *geeuw*

Wat een revolutie, zeg.

Het gaat niet om Indymedia maar om Finkelstein. Maar daar hebt u niet veel op te zeggen blijkbaar?

maddox
14 juni 2008, 04:07
Het feit dat Indymedia het brengt is al genoeg om het bij de de andere roddelblaadjes en waanzinverkopers te plaatsen. Categorie Pravda 1975.

djimi
14 juni 2008, 07:14
Op de man (i.c. Indymedia) spelen blijkt nog altijd populairder dan op de bal (i.c. de stellingen van Finkelstein) spelen.


Is dat gemakzucht, zelfverblinding, kwade wil, of nog iets anders?


Als het niet zo triestig was, zou ik er eens goed mee lachen.

maddox
14 juni 2008, 07:26
Indymedia heeft nu eenmaal de welverdiende reputatie van de moderne pravda te zijn.
Is het dan op de "krant" spelen, of de realiteit te verwoorden?

ministe van agitatie
14 juni 2008, 09:36
Indymedia heeft nu eenmaal de welverdiende reputatie van de moderne pravda te zijn.
Is het dan op de "krant" spelen, of de realiteit te verwoorden?

Wil u beweren dat Indymedia de woorden van Finkelstein verdraait? Dat Finkelstein helemaal niet gezegd heeft wat Indymedia schrijft?
Of wil u het helemaal niet hebben over wat Finkelstein beweert?

Ooit het spreekwoord gehoord "niet op de pianist schieten"?

djimi
14 juni 2008, 16:52
Indymedia heeft nu eenmaal de welverdiende reputatie van de moderne pravda te zijn.
Is het dan op de "krant" spelen, of de realiteit te verwoorden?

Wat mij betreft mag je over Indymedia zèlf denken wat je wil. Ik geloof zelf ook niet dat Indymedia een honderd procent betrouwbare bron is, maar voor zover ik weet citeren ze teksten van anderen toch wel behoorlijk correct.


De discussie gaat echter niet over Indymedia, maar over wat de heer Finkelstein poneert. Of dat zal toch wel minstens de bedoeling van de topicstarter zijn geweest.

Finkelstein beweert dingen die je gemakkelijk als 'propaganda' zou kunnen wegwuiven, maar dat is intellectueel behoorlijk oneerlijk.


Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik alles behalve sympatisant van Hezbollah ben, maar wat Finkelstein zegt/schrijft zet me wèl aan het nadenken. En dat is altijd spannend.

Sinistra
14 juni 2008, 23:41
Hamas is het Arabische "Vlaams Blok". Meer woorden hoef ik daar niet aan vuil te maken.

ministe van agitatie
15 juni 2008, 00:34
Hamas is het Arabische "Vlaams Blok".

Ik had nochtans de indruk dat vooral Israël een 'eigen volk eerst' politiek voert. Waarbij
- de vakbond Histradut is voorbehouden voor 'eigen volk eerst',
- het bezit en gebruik van grond is voorbehouden voor 'eigen volk eerst',
- zaken als toegang tot water, budgetten en land worden voorbehouden 'voor eigen volk eerst',
- economische en sociale segregatie bestaat ten voordele van 'eigen volk eerst'
- werkgelegenheid, economsiche, sociale en culturele rechten in grote mate zijn voorbehouden 'voor eigen volk eerst'.

Me dunkt verder dat de Israëlisch houding ten opzichte van 'dé Arabieren' en 'dé Moslims' ook bijzonder veel gelijkenis vertoont met die van het VB en dat het collectief bestraffen van een hele bevolkingsgroep daar de beste illustratie van is.

djimi
15 juni 2008, 06:11
1. Hamas is het Arabische "Vlaams Blok".
2. Meer woorden hoef ik daar niet aan vuil te maken.



1. Dat is een interessante stelling, maar heeft u daar ook argumenten voor?

2. Dat is een nog veel interessantere stelling, maar ook hier had ik graag argumenten gezien, als 't niet te veel gevraagd is.


Dank bij voorbaat,

djimi

Metternich
15 juni 2008, 12:12
Hamas is het Arabische "Vlaams Blok". Meer woorden hoef ik daar niet aan vuil te maken.Want het Vlaams Blok is voor een wetgeving gebaseerd op godsdienstige voorschriften? 8O Israël is het Vlaams Blok maal duizend. Geen enkele staat is zo bezig met etnische factoren als Israël.

Sinistra
15 juni 2008, 16:33
1. Dat is een interessante stelling, maar heeft u daar ook argumenten voor?

2. Dat is een nog veel interessantere stelling, maar ook hier had ik graag argumenten gezien, als 't niet te veel gevraagd is.


Dank bij voorbaat,

djimi

Bekijk die foto,s even. Zoek de link. Let vooral op de groet die de Hezbollah en HamaSSers maken. Let dan op de groet van Vlaams Blok volksvertegenwoordiger Filip Dewinter. Bekijk ook de sjaals van onderstaande Nederlandse neonazi,s.

http://www.geocities.com/arabracismandislamicjihad/hezbollah_hamas_nazi_salute.jpg http://www.blokwatch.be/images/stories/neoNAZIs/1991dewinterhitlergriet.jpg http://kafka.antifa.net/nsautonoom.jpg

Metternich
15 juni 2008, 16:36
Bekijk die foto,s even. Zoek de link. Let vooral op de groet die de Hezbollah en HamaSSers maken. Let dan op de groet van Vlaams Blok volksvertegenwoordiger Filip Dewinter. Bekijk ook de sjaals van onderstaande Nederlandse neonazi,s.Dus als ik citaten van Luther en Bakunin naast die van Hamas leg, mag ik ook besluiten dat het nazi's waren?

Sinistra
15 juni 2008, 16:38
Ik had nochtans de indruk dat vooral Israël een 'eigen volk eerst' politiek voert. Waarbij
- de vakbond Histradut is voorbehouden voor 'eigen volk eerst',
- het bezit en gebruik van grond is voorbehouden voor 'eigen volk eerst',
- zaken als toegang tot water, budgetten en land worden voorbehouden 'voor eigen volk eerst',
- economische en sociale segregatie bestaat ten voordele van 'eigen volk eerst'
- werkgelegenheid, economsiche, sociale en culturele rechten in grote mate zijn voorbehouden 'voor eigen volk eerst'.

Me dunkt verder dat de Israëlisch houding ten opzichte van 'dé Arabieren' en 'dé Moslims' ook bijzonder veel gelijkenis vertoont met die van het VB en dat het collectief bestraffen van een hele bevolkingsgroep daar de beste illustratie van is.

Natuurlijk het zijn immers de Israëli,s die collectief dreigen om de Arabieren in zee te jagen, het zijn de Israëli,s die zichzelf opblazen in lijnbussen met burgers, het zijn de Israëli,s die sympathiseren met Adolf Hitler, de NSDAP en Mein kampf, het zijn de Israëli,s die aan de lopende band hitlergroeten brengen....:roll:.....domme zak!!!

Sinistra
15 juni 2008, 16:41
Dus als ik citaten van Luther en Bakunin naast die van Hamas leg, mag ik ook besluiten dat het nazi's waren?

Waarom sleur je weer die Maarten Luther er weer bij??? Het gaat om de connectie Vlaams Blok-Hamas-Hezbollah, neonazi,s....

Metternich
15 juni 2008, 16:45
Natuurlijk het zijn immers de Israëli,s die collectief dreigen om de Arabieren in zee te jagen,De Israëli's praten niet over een volkerenmoord, die doen het gewoon.
het zijn de Israëli,s die zichzelf opblazen in lijnbussen met burgers,22 juli, 1946: King David Hotel? Of andere acties van de terroristen van de Irgun misschien?
het zijn de Israëli,s die sympathiseren met Adolf Hitler, de NSDAP en Mein kampf, Als Israël zichzelf zo graag profileert als dé Joodse staat en in naam daarvan een volkerenmoord pleegt, dan is het alleen maar logisch dat vele Arabieren eens gaan kijken om te zien wie nog zoal de joden haat.
het zijn de Israëli,s die aan de lopende band hitlergroeten brengen....:roll:.....domme zak!!!De Ulster Loyalists e.d., die zichzelf als sympathisanten van Israël uiten, worden anders wel gesteund door Blood&Honour. Daarbij, Hitlergroeten. De Libanese Falange werd in de Libanese burgeroorlog gesteund door Israël en raad eens wat voor groet die hebben...

Metternich
15 juni 2008, 16:46
Waarom sleur je weer die Maarten Luther er weer bij??? Het gaat om de connectie Vlaams Blok-Hamas-Hezbollah, neonazi,s....Omdat ik ineens de lijn wil doortrekken. Één armgebaar, dat d.m.v. timing bij de foto te trekken te manipuleren valt, zegt niets. Citaten, teksten, dat is tenminste 100% duidelijk.

ministe van agitatie
15 juni 2008, 17:25
De Libanese Falange werd in de Libanese burgeroorlog gesteund door Israël en raad eens wat voor groet die hebben...

Ze staan op de foto's die hij geplaatst heeft: die met de cirkel rond de ceder, dat zijn Falangisten. En inderdaad: bondgenoten van Israël in Libanon.

Metternich
15 juni 2008, 19:22
De Ulster Loyalists e.d., die zichzelf als sympathisanten van Israël uiten, worden anders wel gesteund door Blood&Honour. Daarbij, Hitlergroeten. De Libanese Falange werd in de Libanese burgeroorlog gesteund door Israël en raad eens wat voor groet die hebben...

Ze staan op de foto's die hij geplaatst heeft: die met de cirkel rond de ceder, dat zijn Falangisten. En inderdaad: bondgenoten van Israël in Libanon.

Joehoe, Sinistra?

Sinistra
16 juni 2008, 16:01
.
De Ulster Loyalists e.d., die zichzelf als sympathisanten van Israël uiten, worden anders wel gesteund door Blood&Honour. ...

De UDA, UVF en UFF worden bij de football hools van Combat-18/blood and Honour uitgespuwd wegens hun steun aan de "Zionisten". Enkel de radikale afsplitsing LVF van wijlen Billy Wright heeft nog contacten met het National front, de Radikalen van de BNP en C18.