PDA

View Full Version : Ik blijf zagen nu


duveltje382
28 juni 2008, 10:32
Wie bied meer dan ARGENTA met 5.10% per jaar op 5 jarige basis?
Gewoon maak Uw rekening van afgelopen jaar ;-)

nun
28 juni 2008, 10:45
Vergeet wel u belastingen op de interest niet de betalen.

Savatage
28 juni 2008, 10:54
En de inflatie er af te tellen om te zien hoeveel je ervan overhoudt ... ;-)

duveltje382
28 juni 2008, 10:55
Vergeet wel u belastingen op de interest niet de betalen.
Idd meer dan 4.20 over hé :-D

duveltje382
28 juni 2008, 10:56
En de inflatie er af te tellen om te zien hoeveel je ervan overhoudt ... ;-)

Juist van U,maar wie bied beter?

Savatage
28 juni 2008, 11:05
Juist van U,maar wie bied beter?

- OLO's op 10 jaar tijd? (dacht ik toch)
- De betere (hedge) funds
- Aandelenbeleggingen

Maar je hebt volgens mij wel gelijk dat je qua bank bij Argenta het beste zit voor een spaarrekening.

nun
28 juni 2008, 17:11
Spaarrekeningen... Als ge lage rente op u spaargeld krijgt moet ge ni klagen bij de banken. De overheid legt namelijk een plafond op de interest op spaarrekingen. Banken mogen geen hogere interest dan 4% op een spaarrekening bieden. Kwestie van de kleine man een beetje te helpen...

duveltje382
28 juni 2008, 17:25
Spaarrekeningen... Als ge lage rente op u spaargeld krijgt moet ge ni klagen bij de banken. De overheid legt namelijk een plafond op de interest op spaarrekingen. Banken mogen geen hogere interest dan 4% op een spaarrekening bieden. Kwestie van de kleine man een beetje te helpen...
En de beuzen bieden meer dan 4.20 netto of wat?
Stop toch eens met die leugens :?

Groentje-18
28 juni 2008, 17:49
Spaarrekeningen... Als ge lage rente op u spaargeld krijgt moet ge ni klagen bij de banken. De overheid legt namelijk een plafond op de interest op spaarrekingen. Banken mogen geen hogere interest dan 4% op een spaarrekening bieden. Kwestie van de kleine man een beetje te helpen...

Waarom?
Je mag niet te makkelijk geld verdienen?
En sommigen vertellen toch dat de banken vroeger 10% intrest gaven. Zijn dat dan indianenverhalen?

Duveltje, dat is wel een termijnrekening waarop je geld vijf jaar lang vast moet blijven staan (of heb ik het verkeerd begrepen??), en dit moet minimum 3750 euro zijn. Bovendien moet je er ook belastingen op betalen... dus oppassen en niet te vroeg victorie kraaien. ;)

Erw
28 juni 2008, 17:59
Waarom?
Je mag niet te makkelijk geld verdienen?
En sommigen vertellen toch dat de banken vroeger 10% intrest gaven. Zijn dat dan indianenverhalen?

Blijven wetten onveranderd doorheen de tijd?

Savatage
28 juni 2008, 18:30
Waarom?
Je mag niet te makkelijk geld verdienen?
En sommigen vertellen toch dat de banken vroeger 10% intrest gaven. Zijn dat dan indianenverhalen?

Dat zijn geen indianenverhalen hoor, in de jaren 80' bedroeg de interest 10 a 15% dacht ik.

duveltje382
28 juni 2008, 18:43
Dat zijn geen indianenverhalen hoor, in de jaren 80' bedroeg de interest 10 a 15% dacht ik.

Zeker weten,en ik heb daarnog mee van geprofiteerd :-D

Groentje-18
28 juni 2008, 18:59
Blijven wetten onveranderd doorheen de tijd?

Bij mijn weten niet. Dacht u misschien van wel?

Maar welke regering heeft die wet dan aangepast, wanneer, en met welke onderbouwing?

Thomas-
28 juni 2008, 19:02
Wie bied meer dan ARGENTA met 5.10% per jaar op 5 jarige basis?
Gewoon maak Uw rekening van afgelopen jaar ;-)

Deutsche Bank bied momenteel op de db Intensiv Plus spaarrekening 4% basisrente + 1% getrouwheidspremie. Brutto is dat iets minder dan 5.10% maar netto is het meer aangezien de eerste schijf van 1660EUR intresten vrijgesteld is van 15% roerende voorheffing.

Nadeel is wel dat Deutsche Bank die intrestvoeten slechts voor 1 jaar garandeerd.

Erw
28 juni 2008, 19:38
Bij mijn weten niet. Dacht u misschien van wel?
IK?

Nee!

JIJ!

Nun zei dat er een wet was die de banken een maximuminterest van 4% op spaarrekeningen oplegde en jij vroeg daarop "En sommigen vertellen toch dat de banken vroeger 10% intrest gaven. Zijn dat dan indianenverhalen?"

Alsof de huidige wet er toen ook was zodat die 10% intrest 'indianenverhalen' waren, waardoor ik je dan uiteraard vroeg of wetten overanderd blijven doorheen de tijd.


Maar welke regering heeft die wet dan aangepast, wanneer, en met welke onderbouwing?
HINT!
Het was nun die sprak over die wet, vraag het daar.

Groentje-18
28 juni 2008, 19:43
IK?

Nee!

JIJ!

Nun zei dat er een wet was die de banken een maximuminterest van 4% op spaarrekeningen oplegde en jij vroeg daarop "En sommigen vertellen toch dat de banken vroeger 10% intrest gaven. Zijn dat dan indianenverhalen?"

Alsof de huidige wet er toen ook was zodat die 10% intrest 'indianenverhalen' waren, waardoor ik je dan uiteraard vroeg of wetten overanderd blijven doorheen de tijd.


HINT!
Het was nun die sprak over die wet, vraag het daar.

Natuurlijk dacht ik dat niet, slimme. :?
Het is hier soms echt triestig. :?

nun
28 juni 2008, 20:06
En de beuzen bieden meer dan 4.20 netto of wat?
Stop toch eens met die leugens :?

Ik zei 4% maximum op spaarrekingen. Ik heb het niet over andere beleggingsproducten.

Waarom?
Je mag niet te makkelijk geld verdienen?
En sommigen vertellen toch dat de banken vroeger 10% intrest gaven. Zijn dat dan indianenverhalen?


Plafond is variabel, houdt rekening met de inflatie enzo. Betekent niet dat er geen plafond bestaat dat van belang is. Waarom een plafond? Wie zal het zeggen. Het is in ieder geval niet iets dat de kleine man helpt. Voor mensen met veel spaargeld maakt een plafond daarop niet veel uit omdat zij toch in andere producten beleggen. Voor mensen met weinig spaargeld maakt het heel erg veel uit. Mss hebben de grootbanken hiervoor gelobby'd zodat kleinere banken moeilijker kunnen concurreren. Ik gok maar.

In een open brief aan minister van Financiën Didier Reynders (MR) heeft Test-Aankoop vrijdag de afschaffing gevraagd van het plafond van 4 procent op de basisrente voor spaarrekeningen. De consumentenorganisatie wil dat de regering maatregelen neemt, "omdat de intresten die sommige grote banken op hun spaarrekeningen toekennen absoluut niet meer volstaan om de stijgende levensduurte te compenseren".Als gevolg van een Koninklijk Besluit tot uitvoering van het wetboek van de inkomstenbelasting, is voor de basisrente op spaarrekeningen een plafond van kracht van 4 procent. "Verschillende banken bieden vandaag spaarrekeningen aan met die maximale basisrente: ABN AMRO, Argenta, BKCP, Deutsche Bank, Rabobank.be, ING en Kaupthing Bank", klinkt het. Het KB belet hen volgens Test-Aankoop echter om dat tarief op te trekken en op die manier een betere weerspiegeling te bieden van de hogere rentetarieven die momenteel van kracht zijn op de financiële markten. "Het plafond van 4 procent voor de basisrente remt de concurrentie af ten nadele van de consument", aldus de consumentenorganisatie.
http://www.clint.be/belgafeed/test-aankoop-wil-interestplafond-afschaffen

nun
28 juni 2008, 20:08
Zeker weten,en ik heb daarnog mee van geprofiteerd :-D

Met inflatie van gelijkaardige hoogte zal je niet zoveel kunnen profiteren hebben.

Erw
28 juni 2008, 20:28
Natuurlijk dacht ik dat niet, slimme. :?
Het is hier soms echt triestig. :?
Wie koppelde een interest van X % van vroeger aan een huidige wet die een Y% plafond oplegt: Jij.
Het is inderdaad triestig dat iemand die erop wordt gewezen dat wetten kunnen veranderen met de tijd deze niet-in-achtneming dan poogt in de schoenen te schuiven van degene die erop wees, en dan nog bot ontkent. Iedereen kan je post nalezen, inclusief jij zelf: http://forum.politics.be/showpost.php?p=3533665&postcount=9

Groentje-18
28 juni 2008, 21:33
Wie koppelde een interest van X % van vroeger aan een huidige wet die een Y% plafond oplegt: Jij.
Het is inderdaad triestig dat iemand die erop wordt gewezen dat wetten kunnen veranderen met de tijd deze niet-in-achtneming dan poogt in de schoenen te schuiven van degene die erop wees, en dan nog bot ontkent. Iedereen kan je post nalezen, inclusief jij zelf: http://forum.politics.be/showpost.php?p=3533665&postcount=9

Ja inderdaad, ik wist niet dat wetten veranderen totdat jij dat hier expliciet schreef en ik had ab-so-luut niet gedacht aan die mogelijkheid toen ik mijn post typte!

Sommige mensen hier zijn on-ge-lo-fe-lijk! :?

Maar ik zou graag weten welke regering dan die wet verandered heeft en waarom, mister stating-the-obvious waaruit hij blijkbaar zijn zelfwaarde moet ontlenen via het in een slecht daglicht zetten van anderen. :?

Chipie
28 juni 2008, 22:53
Wie bied meer dan ARGENTA met 5.10% per jaar op 5 jarige basis?
Gewoon maak Uw rekening van afgelopen jaar ;-)Als een andere bank volgende week 7.5% geeft, bent U wel gezien...

Of vergis ik me? ;-)

Asshen Sukar
29 juni 2008, 11:21
Wie bied meer dan ARGENTA met 5.10% per jaar op 5 jarige basis?
Gewoon maak Uw rekening van afgelopen jaar ;-)

Kaupthing geeft al een tijd 6% op een spaarrekening.
Das belastingsvrij.

http://www.kaupthingedge.be/

T'is ni omdat het op de radio komt dat het de hoogste is hé.

born2bewild
29 juni 2008, 13:13
http://www.rabobank.be/nl/termijnrekening/default.aspx

Asshen Sukar
29 juni 2008, 14:05
http://www.rabobank.be/nl/termijnrekening/default.aspx

Zielig

http://www.crediteurope.be/fb/sites/be/nl/consumer/

Das de hoogste voor termijnrekeningen.

born2bewild
29 juni 2008, 14:11
Die tarieven zijn LAGER.
Hoedanook van mij ziet een turkse bank geen cent, zels als hun tarieven hoger waren geweest.

Ik ben niet gek.

Asshen Sukar
29 juni 2008, 14:58
Die tarieven zijn LAGER.
Hoedanook van mij ziet een turkse bank geen cent, zels als hun tarieven hoger waren geweest.

Ik ben niet gek.

5.4% op 4jaar van Credit Europe is toch hoger dan 5.18 van Rabobank.

Credit Europe heeft niks met Turkije te maken. Ze hebben niet eens een kantoor in Turkijke. Aleen een zustermaatschappij in Zwitserland.

Ok ze inversteren in Turkije, dat doet elke bank.

Aah gevonden, ze hebben hun naam moeten veranderen naar Credit Europe toen de Grieken de Turkse finance bank overnamen.

Mss toch, Turkse oorsprong, maar dat is alleen via via vermeld