PDA

View Full Version : Kris Peeters


brother paul
2 juli 2008, 12:09
Ik vind Kris Peeters toch een groter licht dan Leterme.
- duidelijke taal
- lineaire redeneringen
- efficient in aanpak...

wat denkt U ?

Philippe De Backer
2 juli 2008, 13:12
Ik denk dat Kris Peeters het inderdaad met zijn ploeg van de Vlaamse regering niet slecht doet. Maar ik denk dat het beleid van de VLD ministers, zoals Van Mechelen en Keulen, er toch zeker naast mogen worden gezet.
De besluiteloosheid van Leterme was idd in de Vlaamse regering al tergend. Met Peeters waait een frisse wind die de regering inderdaad geen slecht doet.
Anderzijds mag je toch niet vergeten wat de achtergrond is van Peeters. De belangengroepen zijn nog steeds kind aan huis bij de CD&V kabinetten.

maarte
2 juli 2008, 13:30
Ik denk dat Kris Peeters het inderdaad met zijn ploeg van de Vlaamse regering niet slecht doet. Maar ik denk dat het beleid van de VLD ministers, zoals Van Mechelen en Keulen, er toch zeker naast mogen worden gezet.
De besluiteloosheid van Leterme was idd in de Vlaamse regering al tergend. Met Peeters waait een frisse wind die de regering inderdaad geen slecht doet.
Anderzijds mag je toch niet vergeten wat de achtergrond is van Peeters. De belangengroepen zijn nog steeds kind aan huis bij de CD&V kabinetten.

En bij de VLD natuurlijk niet he :lol:
De lobbygroepen en bevriende externe consultants lopen er de deuren plat
of het voortdurend gesjoemel met aanbestedingen zoals vandaag weeral in de krant http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=4Q1TQ50F&word=eandis
Maar wat wil als je grote baas een sjoemelaar en topfraudeur is.

brother paul
2 juli 2008, 13:39
De kunst van een bekwaam bestuurder is precies deze mannetjes te doorprikken en de juiste beslissingen te nemen en de beste contracten aan de meest efficiente prijs te laten uitvoeren.

Hier zie je weer een voorbeeldje hoe overtechnisch alles wordt in deze vrije wereld

Philippe De Backer
2 juli 2008, 13:44
Als de contracten op een niet correcte manier zijn toegewezen, dan moet het gerecht zijn werk doen. Simple as that!
Maar het artikel staat ook weer vol van insinuaties. Als het klopt, dat met klacht in dient, het gerecht laat werken. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Waar ik het vooral over had in mijn vorige post is de impact die belangengroepen hebben bij het tot stand komen van wetgeving.

maarte
2 juli 2008, 13:48
Als de contracten op een niet correcte manier zijn toegewezen, dan moet het gerecht zijn werk doen. Simple as that!
Maar het artikel staat ook weer vol van insinuaties. Als het klopt, dat met klacht in dient, het gerecht laat werken. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Waar ik het vooral over had in mijn vorige post is de impact die belangengroepen hebben bij het tot stand komen van wetgeving.
Bij de VLD zijn er al evengoed belangengroepen en gunstelingen van de partij alleen zijn deze integenstelling tot de CD&V minder bekend.

brother paul
2 juli 2008, 16:37
Als de contracten op een niet correcte manier zijn toegewezen, dan moet het gerecht zijn werk doen. Simple as that!
Maar het artikel staat ook weer vol van insinuaties. Als het klopt, dat met klacht in dient, het gerecht laat werken. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is?
Waar ik het vooral over had in mijn vorige post is de impact die belangengroepen hebben bij het tot stand komen van wetgeving.

bedoelt u ACV en CM ?

in welke mate is het delegeren van ACV leden en CM bestuurders naar de kieslijsten compatiebel met het streefdoel een efficient goed bestuur te organiseren ?
En ik had de indruk dat VLD precies tien jaar terug daardoor een klinkende overwinning kon optekenen ?

danielsjohan
2 juli 2008, 18:40
Hij heeft het waarschijnlijk over Unizo, waar Peeters voorzitter was tot en met de dag dat hij plots minister werd zonder ooit aan een verkiezing te hebben deelgenomen ;)

rik47
2 juli 2008, 18:45
Ik denk dat Kris Peeters het inderdaad met zijn ploeg van de Vlaamse regering niet slecht doet. Maar ik denk dat het beleid van de VLD ministers, zoals Van Mechelen en Keulen, er toch zeker naast mogen worden gezet.
De besluiteloosheid van Leterme was idd in de Vlaamse regering al tergend. Met Peeters waait een frisse wind die de regering inderdaad geen slecht doet.
Anderzijds mag je toch niet vergeten wat de achtergrond is van Peeters. De belangengroepen zijn nog steeds kind aan huis bij de CD&V kabinetten.
Door de communautaire problemen, die België reeds lang verlammen, te berde te brengen wordt Leterme constant tegengewerkt en geviseerd? En dat in tegenstelling tot Verhofstadt, die de echte problemen voordurend voor zich uitschoof. Daarom was hij ook erg geliefd bij de Franstaligen.

Max van Dietschland
2 juli 2008, 20:45
Ik denk dat Kris Peeters het inderdaad met zijn ploeg van de Vlaamse regering niet slecht doet. Maar ik denk dat het beleid van de VLD ministers, zoals Van Mechelen en Keulen, er toch zeker naast mogen worden gezet.
De besluiteloosheid van Leterme was idd in de Vlaamse regering al tergend. Met Peeters waait een frisse wind die de regering inderdaad geen slecht doet.
Anderzijds mag je toch niet vergeten wat de achtergrond is van Peeters. De belangengroepen zijn nog steeds kind aan huis bij de CD&V kabinetten.

En Fientje die om haar tientje komt :lol:

Max van Dietschland
2 juli 2008, 20:48
Door de communautaire problemen, die België reeds lang verlammen, te berde te brengen wordt Leterme constant tegengewerkt en geviseerd? En dat in tegenstelling tot Verhofstadt, die de echte problemen voordurend voor zich uitschoof. Daarom was hij ook erg geliefd bij de Franstaligen.

Meer nog Verhofstadt heeft de Franstaligen dusdanig rot verwend dat ze met niets meer content zijn. En dat alles om het postje te behouden. Ik herinner mij nog goed Verhofstadt in 2005 toen hij BHV weglachte wanneer de onderhandelingen mislukt waren.

azert
2 juli 2008, 20:50
Peeters = UNIZO

Cd&V = vooral ACW

brother paul
2 juli 2008, 21:05
je kunt toch geen partij runnen waar er permanent een clash heerst tussen twee clans unizo-acw ?

maarte
2 juli 2008, 21:13
2 clans? en de boerenbond en de kerk dan?

azert
2 juli 2008, 21:50
je kunt toch geen partij runnen waar er permanent een clash heerst tussen twee clans unizo-acw ?

2 clans? en de boerenbond en de kerk dan?

en ook nog n-va

Cd&v'ers zijn al decennialang evenwichtskunstenaar op de standenbalk.