PDA

View Full Version : Leterme blijft eerste minister ???????


Jan Meuleman
17 juli 2008, 20:53
Leterme zou onderweg zijn naar Bert Bibber.

bericht in Le Soir om 21h38.

bron : http://www.lesoir.be/actualite/belgique/leterme-deja-attendu-chez-le-2008-07-17-617821.shtml

sjarel
17 juli 2008, 20:56
Leterme zou onderweg zijn naar Bert Bibber.

bericht in Le Soir om 21h38.

bron : http://www.lesoir.be/actualite/belgique/leterme-deja-attendu-chez-le-2008-07-17-617821.shtml

Allee vooruit : broek omlaag en bukken maar...

lollysticky
17 juli 2008, 20:58
:/

kzal mijn signatuur moete wijzigen denk ik

Hawkeye
17 juli 2008, 21:00
Of maakt de koning bekend aan Leterme dat hij definitief ontslagen is en dat hij (in)formateur of verkenner of ontmijner moet worden?

De schoofzak
17 juli 2008, 21:01
't staat er inderdaad in de konditionel.

Hoe ze Marjan Thijssen en Bart De Wever gaan overtuigen om te durven naar hun achterban te stappen, met de uitleg wat dan de nieuwe "garanties" zijn, ik ben benieuwd.

Het lijkt me wat te vlug te gaan, ik geloof voorlopig het bericht van Le Swaar niet.

born2bewild
17 juli 2008, 21:02
relancé ...
in een orbit rond didier misschien

sjarel
17 juli 2008, 21:04
't staat er inderdaad in de konditionel.

Hoe ze Marjan Thijssen en Bart De Wever gaan overtuigen om te durven naar hun achterban te stappen, met de uitleg wat dan de nieuwe "garanties" zijn, ik ben benieuwd.

Het lijkt me wat te vlug te gaan, ik geloof voorlopig het bericht van Le Swaar niet.

Op het nieuws op radio1 zijn er ook berichten in die richting.
Vanavond komt er nog een mededeling van het paleis.
Er komt een overleg van gemeenschap tot gemeenschap dat geleid wordt door 3 personen (namen zijn niet bekend).

Hawkeye
17 juli 2008, 21:05
Misschien wordt Leterme gewoon ontslagen en belast met een functie die weer op nikske trekt.
Als de koning zijn ontslag niet aanvaardt en Leterme zegt dat hij toch niet opnieuw premier wordt dan is hij een held.
Maar als hij het gat van Albert dan schoonlikt dan is hij opeens weer het vuil van de straat.

sjarel
17 juli 2008, 21:06
Misschien wordt Leterme gewoon ontslagen en belast met een functie die weer op nikske trekt.
Als de koning zijn ontslag niet aanvaardt en Leterme zegt dat hij toch niet opnieuw premier wordt dan is hij een held.
Maar als hij het gat van Albert dan schoonlikt dan is hij opeens weer het vuil van de straat.

Mja dan split het kartel eh...

lollysticky
17 juli 2008, 21:06
Misschien wordt Leterme gewoon ontslagen en belast met een functie die weer op nikske trekt.
Als de koning zijn ontslag niet aanvaardt en Leterme zegt dat hij toch niet opnieuw premier wordt dan is hij een held.
Maar als hij het gat van Albert dan schoonlikt dan is hij opeens weer het vuil van de straat.

jup :-P

born2bewild
17 juli 2008, 21:07
Maar als hij het gat van Albert dan schoonlikt dan is hij opeens weer het vuil van de straat.

nee, dan wordt hij ook een held. In Wallonie. Zoals guy V.

labyrinth
17 juli 2008, 21:07
Leterme zou onderweg zijn naar Bert Bibber.

bericht in Le Soir om 21h38.

bron : http://www.lesoir.be/actualite/belgique/leterme-deja-attendu-chez-le-2008-07-17-617821.shtml

Mens, mens wat moet ik nog doen om van die job af te zijn, moet hij denken.......

omaplop
17 juli 2008, 21:07
Aanvaarden betekent politieke zelfmoord, ik geloof niet dat Leterme suicidaal is, tenzij hij werkelijk zot gedraaid zou zijn!!

filosoof
17 juli 2008, 21:07
:/

kzal mijn signatuur moete wijzigen denk ik
Je kan dit zetten:Goed Bestuur (http://nl.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe):twisted::lol:

Jan Meuleman
17 juli 2008, 21:08
Misschien wordt Leterme gewoon ontslagen en belast met een functie die weer op nikske trekt.
Als de koning zijn ontslag niet aanvaardt en Leterme zegt dat hij toch niet opnieuw premier wordt dan is hij een held.
Maar als hij het gat van Albert dan schoonlikt dan is hij opeens weer het vuil van de straat.

http://www.klier.be/uploads/images/321.jpg
cartoon getekend door Klier

Hawkeye
17 juli 2008, 21:09
Als Leterme aanvaardt dan is hij tot 2011 toch zeker van zijn geld als premier.
Het is een korte termijn oplossing.

lollysticky
17 juli 2008, 21:09
Je kan dit zetten:Goed Bestuur (http://nl.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe):twisted::lol:

ik kan er heus mee lachen hoor :-D:-P

Jan Meuleman
17 juli 2008, 21:11
Als Leterme aanvaardt dan is hij tot 2011 toch zeker van zijn geld als premier.
Het is een korte termijn oplossing.
Of tot de regionale verkiezingen van 2009. Daarna laten ofwel de MR ofwel de PS de regering vallen.

filosoof
17 juli 2008, 21:11
't staat er inderdaad in de konditionel.

Hoe ze Marjan Thijssen en Bart De Wever gaan overtuigen om te durven naar hun achterban te stappen, met de uitleg wat dan de nieuwe "garanties" zijn, ik ben benieuwd.

Het lijkt me wat te vlug te gaan, ik geloof voorlopig het bericht van Le Swaar niet.Thijssen heeft nu bewezen dat ze even goed iemand een mes in de rug kan steken als een andere tsjeef...

born2bewild
17 juli 2008, 21:13
filosoofken, zeg het nu eens wat gij wilt

moet Yves blijven: ja of nee?
en voor 1 keer geen tjevenantwoord indien mogelijk

lollysticky
17 juli 2008, 21:14
ik denk dat filosoof met mij instemt: Leterme moet niet opnieuw aantreden?

born2bewild
17 juli 2008, 21:15
ik denk dat filosoof met mij instemt: Leterme moet niet opnieuw aantreden?

ik denk dat filosoof gaat wachten tot de laatste minuut.
zoals leopold 3

Svennies
17 juli 2008, 21:15
Thijssen heeft nu bewezen dat ze even goed iemand een mes in de rug kan steken als een andere tsjeef...

Ooow,maar dat is écht een vereiste voor elk beginnende CD&V pollitieker...

Zeg maar een soort ingangsexamen....;-)

sjarel
17 juli 2008, 21:15
ALS Leterme aanblijft vraag ik mij toch af wat al die journalisten die hem keihard afgemaakt hebben morgen gaan schrijven...
Van der kelen?

FDM
17 juli 2008, 21:15
'''Als Leterme aanvaardt dan is hij tot 2011 toch zeker van zijn geld als premier.
Het is een korte termijn oplossing.""

jij vergeet juni 2009 alweer , hoe is het mogelijk , als de westelijke LDD troepen een ldd -nva-vb meerderheid kunnen op poten zetten , en ze draaien de geldkraan op ralenti , hein ?

Hawkeye
17 juli 2008, 21:18
'''Als Leterme aanvaardt dan is hij tot 2011 toch zeker van zijn geld als premier.
Het is een korte termijn oplossing.""

jij vergeet juni 2009 alweer , hoe is het mogelijk , als de westelijke LDD troepen een ldd -nva-vb meerderheid kunnen op poten zetten , en ze draaien de geldkraan op ralenti , hein ?

Ja, dat is een natte droom die ik niet in vervulling zie gaan.
Ik hoop daar wel op, maar laat ons toch maar realisme bewaren en zeggen dat n-va + ldd + vb NOOIT aan 50% komt de eerstkomende 5 jaar.

Hawkeye
17 juli 2008, 21:18
'''Als Leterme aanvaardt dan is hij tot 2011 toch zeker van zijn geld als premier.
Het is een korte termijn oplossing.""

jij vergeet juni 2009 alweer , hoe is het mogelijk , als de westelijke LDD troepen een ldd -nva-vb meerderheid kunnen op poten zetten , en ze draaien de geldkraan op ralenti , hein ?

Ja, dat is een natte droom die ik niet in vervulling zie gaan.
Ik hoop daar wel op, maar laat ons toch maar realisme bewaren en zeggen dat n-va + ldd + vb NOOIT aan 50% komt de eerstkomende 5 jaar.

Mr. Orange
17 juli 2008, 21:18
Van mijn part mag Leterme ook thuisblijven hoor. Laat Didier het oplossen. De Waals publieke opinie is hem toch beugezien.

FDM
17 juli 2008, 21:21
'''Ja, dat is een natte droom die ik niet in vervulling zie gaan.
Ik hoop daar wel op, maar laat ons toch maar realisme bewaren"

klinkt weer als een bloemzak met loden armen

lollysticky
17 juli 2008, 21:23
volgens het laatste artikel in de HLN zal de koning het ontslag zowel weigeren als aanvaarden... Leterme zijn ontslag zal worden aanvaard en hij zal gewoon een nieuwe opdracht gegeven worden... feitelijk hetzelfde dus als zijn ontslag weigeren. Didier reynders wordt als informateur genoemd...

linkie (http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/351293/2008/07/17/-Koning-krijgt-crisis-niet-bezworen-voor-21-juli-.dhtml)

sjarel
17 juli 2008, 21:24
'''Als Leterme aanvaardt dan is hij tot 2011 toch zeker van zijn geld als premier.
Het is een korte termijn oplossing.""

jij vergeet juni 2009 alweer , hoe is het mogelijk , als de westelijke LDD troepen een ldd -nva-vb meerderheid kunnen op poten zetten , en ze draaien de geldkraan op ralenti , hein ?

Maar we zijn nog lang niet zover hoor.
De koning kan het ontslag weigeren, maar Leterme kan toch gewoon weigeren? (onder druk van zijn kartel?)
Bovendien hoe kan de koning nu garanties geven? Heel het kartel maakt zich gewoon belachelijk door mee te gaan in dit verhaal. Van de CD&V ben ik niet zeker maar de NVA gaat hier volgens mij nooit in mee. maw geen meerderheid meer aan vlaamse kant -> spa moet aan boord gehesen worden -> socio economisch akkoord gaat opnieuw bekeken moeten worden. Bovendien, geen staatshervorming betekent ook geen 400 milj van de vlaanderen om de begroting in evenwicht te brengen...

(Ben ik mezelf nu hoop aan het geven?)

Hawkeye
17 juli 2008, 21:24
'''Ja, dat is een natte droom die ik niet in vervulling zie gaan.
Ik hoop daar wel op, maar laat ons toch maar realisme bewaren"

klinkt weer als een bloemzak met loden armen

Ik strijd ook om iedereen te overtuigen een Vlaams-Nationalistische koers te varen.
Maar 8% LDD, 18% VB en 10% N-VA worden niet snel snel 51%

lollysticky
17 juli 2008, 21:25
ik hoop dat het realiteit is :-P

lollysticky
17 juli 2008, 21:26
Ik strijd ook om iedereen te overtuigen een Vlaams-Nationalistische koers te varen.
Maar 8% LDD, 18% VB en 10% N-VA worden niet snel snel 51%

moest CD&V nu opeens een tsjevenstreek uithalen en voluit hun kiezers verraden, zullen er veel overlopen naar de N-VA. Maar of ze samen 50% zullen halen.. dat is idd iets TE

sjarel
17 juli 2008, 21:29
moest CD&V nu opeens een tsjevenstreek uithalen en voluit hun kiezers verraden, zullen er veel overlopen naar de N-VA. Maar of ze samen 50% zullen halen.. dat is idd iets TE

Nee, maar dan krijg je een oppositie NVA-LDD-VB en een regering CVP-VLD-SPA-GROEN

Hawkeye
17 juli 2008, 21:29
moest CD&V nu opeens een tsjevenstreek uithalen en voluit hun kiezers verraden, zullen er veel overlopen naar de N-VA. Maar of ze samen 50% zullen halen.. dat is idd iets TE

Uiteraard... 40% of 45%, dan heb je al een ferme druk op de traditionele partijen he, probeer dan maar eens een regering te vormen die niet constant onder druk staat langs Vlaamse kant.

Gwyndion
17 juli 2008, 21:29
moest CD&V nu opeens een tsjevenstreek uithalen en voluit hun kiezers verraden, zullen er veel overlopen naar de N-VA. Maar of ze samen 50% zullen halen.. dat is idd iets TE

Als ze tesamen zo'n 40-45% halen is het al goed, maakt het al wat moeilijker voor de belgicisten.

Hawkeye
17 juli 2008, 21:30
Nee, maar dan krijg je een oppositie NVA-LDD-VB en een regering CVP-VLD-SPA-GROEN

Dat is voor mij ook al goed, als ze met 4 moeten samen gaan is de kans groter dat er boel komt. Zeker met Vogels in dezelfde regering dan Leterme :D

sjarel
17 juli 2008, 21:31
Dat is voor mij ook al goed, als ze met 4 moeten samen gaan is de kans groter dat er boel komt. Zeker met Vogels in dezelfde regering dan Leterme :D

Natuurlijk, want dan zal Groen nodig zijn en gaan ze natuurlijk belachelijke eisen stellen...

Och laat ons vooral afwachten wat het wordt...

Mr. Orange
17 juli 2008, 21:31
volgens het laatste artikel in de HLN zal de koning het ontslag zowel weigeren als aanvaarden... Leterme zijn ontslag zal worden aanvaard en hij zal gewoon een nieuwe opdracht gegeven worden... feitelijk hetzelfde dus als zijn ontslag weigeren. Didier reynders wordt als informateur genoemd...

linkie (http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/351293/2008/07/17/-Koning-krijgt-crisis-niet-bezworen-voor-21-juli-.dhtml)

Ik heb zo een vaag deja vu gevoel...

FDM
17 juli 2008, 21:34
vb 30 vl-p-leden
nva 6 vl-p-leden
ldd 2 vl-p-leden

38 van de 124 vl parlementsleden ,
er moet dus nog een en ander gebeuren , maar met een slappe status-quo mentaliteit zal het niet gaan

[B]het moet rijpen in de geesten van de mensen

Hawkeye
17 juli 2008, 21:36
vb 30 vl-p-leden
nva 6 vl-p-leden
ldd 2 vl-p-leden

38 van de 124 vl parlementsleden ,
er moet dus nog een en ander gebeuren , maar met een slappe status-quo mentaliteit zal het niet gaan

[B]het moet rijpen in de geesten van de mensen

Inderdaad. En de aardschokken die nu eens af en toe gegeven worden zoals deze zal het in de goede richting bewegen.

Hawkeye
17 juli 2008, 21:38
Ik heb zo een vaag deja vu gevoel...

Exact een jaar geleden...
En het zou me niet verbazen dat we volgend jaar weer met hetzelfde zitten.

sjarel
17 juli 2008, 21:43
Inderdaad. En de aardschokken die nu eens af en toe gegeven worden zoals deze zal het in de goede richting bewegen.

Leuk is wel dat de procedure BHV blijft lopen en we bijna door de vertragingsmechanismen zijn...

Hawkeye
17 juli 2008, 21:44
do 17/07/08 22:21 - De kans is groot dat de koning vanavond nog drie bemiddelaars aanstelt om een formule uit te werken voor een dialoog van gemeenschap tot gemeenschap. Volgens verschillende bronnen zou daarover snel een mededeling komen vanuit het paleis.

De bemiddelaars zouden een voor iedereen aanvaardbare formule moeten uitschrijven voor een dialoog van gemeenschap tot gemeenschap. Intussen zou de regering, met Yves Leterme (CD&V) nog steeds als premier, verder kunnen werken aan sociaal-economische dossiers.

Over de namen van de bemiddelaars zou er nog volop discussie zijn. De Vlaamse minister-president Kris Peeters (CD&V) en de minister-president van het Waals Gewest en de Franse Gemeenschap Rudy Demotte (PS) werden dinsdagmorgen al door de koning geconsulteerd na het ontslag van premier Leterme. Zij zouden de gesprekken kunnen opstarten.

Ook de naam van Charles Picqué, minister-president van het Brussels Gewest, werd al genoemd, maar hij ligt moeilijk aan Vlaamse zijde.

Er wacht de bemiddelaars alleszins een zware taak. Het kartel CD&V/N-VA vraagt spijkerharde garanties voor een staatshervorming, de Franstaligen lijken minder gretig om aan die communautaire gesprekken te beginnen.

-------------------------------------------------------------------
Is dit de rede voor de komst van Leterme naar het paleis?

Hawkeye
17 juli 2008, 21:45
Leuk is wel dat de procedure BHV blijft lopen en we bijna door de vertragingsmechanismen zijn...

Op 7 november is het al een jaar geleden. Ongelooflijk hoe lang dat toch heeft geduurd...

Piefke
17 juli 2008, 21:50
Gij peist da ? En wa dan nog ? Die halffloerse Leterme is zijn krediet kwijt en heeft zijn buskruit verschoten. Als Bert Bibber daar heil in ziet, dan is dat zijn probleem, niet het onze.

Gaat de échte voorzitter van N.V. Belgie alias Belgique S.A. nu eens opstaan of blijven we toelaten dat gans ons land zal blijven geëxporteerd worden, zoals nu onder N.V. Europa, waar we blijkbaar ook niets meer in de pap te brokken hebben en alles pijlsnel de hoogte in schiet rn failliet gaat? Als N.V. Europa het al niet meer kan waar maken en N.V.België exporteerd zijn steentje bij, dan steven we recht af op een faillisement op N.V. 'mij'. Wat is Europa zonder zijn burgers ???

Zo simpel is dat. Als we die tendens niet stoppen heeft verder onderhandelen geen zin, want dan viseert 'rijk' België, arm België om in hun fratsen en fantasiëen te voorzien. En of dat nu een Vlaming is of een Waal, zolang ze ons 'uitzuigen', blijven ze een evengrote smeerlap voor de wet.

Het weze eens gezegd...

lollysticky
17 juli 2008, 21:50
er gaan altijd minder vlamingen dan franstaligen aan de onderhandelingstafel zitten terwijl er in dit land meer vlamingen dan franstaligen zijn... de belgicisten zullen volhouden dat dit 'evenwicht' meer dan normaal is :/

Jan Meuleman
17 juli 2008, 21:58
volgens bericht op de redactie.be blijft Leterme.

bron : http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/080717_bemiddelaars

Jan Meuleman
17 juli 2008, 22:07
Nieuwste bericht in Le Soir.
Bertje heeft het ontslag geweigerd. Leterme blijft premier
Er zijn 3 ook man benoemd voor het institutionele geval op te lossen : de Donnea, Langendries en Karl-Heinz Lambertz

bron : [http://www.lesoir.be/actualite/belgique/leterme-deja-attendu-chez-le-2008-07-17-617821.shtml

sjarel
17 juli 2008, 22:10
Nieuwste bericht in Le Soir.
Bertje heeft het ontslag geweigerd. Leterme blijft premier
Er zijn 3 ook man benoemd voor het institutionele geval op te lossen : de Donnea, Langendries en Karl-Heinz Lambertz

bron : [http://www.lesoir.be/actualite/belgique/leterme-deja-attendu-chez-le-2008-07-17-617821.shtml

Mja, 1 voordeel is dat die onderling al geen ruzie gaan maken.

Gwyndion
17 juli 2008, 22:22
Mja, 1 voordeel is dat die onderling al geen ruzie gaan maken.

Kan iemand me wat over deze mensen vertellen (oorsprong, partij, overtuiging,...)? Nog nooit van hen gehoord.

sjarel
17 juli 2008, 22:25
Kan iemand me wat over deze mensen vertellen (oorsprong, partij, overtuiging,...)? Nog nooit van hen gehoord.

De Donnea(MR) en minister van staat vindt dat NVA schuldig is aan de crisis.
Langendries (CDH) is ook minister van staat
en Lambertz (SP) is minister president van de duitstaligen die ook graag hun eigen gewest zouden hebben...

Weerbarstig!
17 juli 2008, 22:26
Kan iemand me wat over deze mensen vertellen (oorsprong, partij, overtuiging,...)? Nog nooit van hen gehoord.
Langendries: Voorzitter CDH geweest, nu actief in Europees Parlement
De Donnea: Minister v Landsverdediging geweest, en burgemeester van Brussel geweest.
Lambertz: is de minister-president van de Duitstalige Gemeenschap

Gwyndion
17 juli 2008, 22:29
Bedankt, MAW als die het moeten uitdokteren zijn we nog ver van huis.

L. J. Brutus
17 juli 2008, 22:30
Kan iemand me wat over deze mensen vertellen (oorsprong, partij, overtuiging,...)? Nog nooit van hen gehoord.

Van de Donnea is het geweten dat het een fervente Vlaminghater is.

sjarel
17 juli 2008, 22:30
Bedankt, MAW als die het moeten uitdokteren zijn we nog ver van huis.

Die moeten niks uitdokteren, die moeten praten, praten, praten, ... liefst tot na de verkiezingen in 2009.

Boduo
17 juli 2008, 22:32
Gij peist da ? En wa dan nog ? Die halffloerse Leterme is zijn krediet kwijt en heeft zijn buskruit verschoten. Als Bert Bibber daar heil in ziet, dan is dat zijn probleem, niet het onze.

Gaat de échte voorzitter van N.V. Belgie alias Belgique S.A. nu eens opstaan of blijven we toelaten dat gans ons land zal blijven geëxporteerd worden, zoals nu onder N.V. Europa, waar we blijkbaar ook niets meer in de pap te brokken hebben en alles pijlsnel de hoogte in schiet rn failliet gaat? . Wat is Europa zonder zijn burgers ???

Het weze eens gezegd...

Op 21 juli: premiere v.d. nieuwe film: "Belgien, der Untergang" in het Paleis. Inleiding door Dolfijn Boël. Toegang gratis. Na de vertoning: receptie bij Beber.
;-)

Storm
17 juli 2008, 22:41
Wa nen bullshit allemaal.
En dat dat Brussels Hoofdstedelijk gewest eens dimt. Waarom zou een stad met wat gemeenten rond een gelijke stem moeten krijgen als de 2 grote gemeenschappen.

L. J. Brutus
17 juli 2008, 22:43
Op 21 juli: premiere v.d. nieuwe film: "Belgien, der Untergang" in het Paleis. Inleiding door Dolfijn Boël. Toegang gratis. Na de vertoning: receptie bij Beber.
;-)

Beber mag een "housefreezing" party doen.... ter voorbereiding van dat hij Laken mag verlaten.

Hawkeye
18 juli 2008, 06:35
Beber mag een "housefreezing" party doen.... ter voorbereiding van dat hij Laken mag verlaten.

Als je ziet dat CD&V nog altijd doet wat het paleis zegt dan denk ik niet dat hij die party snel moet houden.

Cyrano
18 juli 2008, 07:58
Hoog tijd dat Leterme zich ziek meldt en 2 maanden onderduikt in Zwitserland in een sanatorium zonder telefoon of bezoek. De CD&V moet die man tegen zichzelf beschermen. Of is dit de nieuwe versie van "Hoe loos ik een stemmenkanon ?"

Zijn super Vice Reynders moet dan overnemen. Laat die maar spartelen.
Hij zal het socio-economische uitvoeren (zonder geld) tot het schip vastloopt.

Gwyndion
18 juli 2008, 08:03
Ik hoop dat ze zodra dit trio toont dat ze enkel willen rekken onmiddelijk de mogelijke extra Vlaamse bijdrage tot de begroting intrekken.

Jan Meuleman
18 juli 2008, 08:06
Ik hoop dat ze zodra dit trio toont dat ze enkel willen rekken onmiddelijk de mogelijke extra Vlaamse bijdrage tot de begroting intrekken.

Ik vrees dat het anders zal verlopen. Het is nu eenmaal een Belgisch gegeven: de Vlamingen knikken met het hoofd, de Walen schudden ermee.

Gwyndion
18 juli 2008, 08:13
Ik vrees dat het anders zal verlopen. Het is nu eenmaal een Belgisch gegeven: de Vlamingen knikken met het hoofd, de Walen schudden ermee.

Dat er een paar Belgicisten dit zullen proberen geen probleem maa die kan je bezwaarlijk Vlaming noemen, zouden ze zelf als een belediging opvatten.

I amsterdam
18 juli 2008, 08:38
Misschien wordt Leterme gewoon ontslagen en belast met een functie die weer op nikske trekt.
Als de koning zijn ontslag niet aanvaardt en Leterme zegt dat hij toch niet opnieuw premier wordt dan is hij een held.
Maar als hij het gat van Albert dan schoonlikt dan is hij opeens weer het vuil van de straat.

Leterme heeft als eerste minister ontslag genomen, omdat hij na een jaar ploeteren tot de conclusie is gekomen ,dat het federale model zijn grenzen heeft bereikt en niet meer werkt.
De koning kan hem dus niet de opdracht geven om gewoon door te gaan.
Slechte 2 mogelijkheden blijven nu nog over nl
1 het confederale model of
2 splitsing

De koning kan zelf die keuze niet maken.splising zal voor hem geen optie zijn.
Dus hij zal wel een informateur of formateur benoemen, om op optie 1 voor te bereiden.

I amsterdam
18 juli 2008, 08:47
Van mijn part mag Leterme ook thuisblijven hoor. Laat Didier het oplossen. De Waals publieke opinie is hem toch beugezien.

Reynders lijkt me de meest voor de hand liggende keuze om formateur te worden ,maar dan wel van een regering voor 1 jaar.

Ondertussen kunnen de deelstaten binnen dit jaar aan een accoord werken voor de staatshervorming tot een confederatie..
Dit wel met spijkerharde afspraken over een resultaats-verplichting, met een ernstige consequentie als dit mislukt.

I amsterdam
18 juli 2008, 08:53
Als je ziet dat CD&V nog altijd doet wat het paleis zegt dan denk ik niet dat hij die party snel moet houden.

Het paleis kan zich nu niet veroorloven om zich belachelijk te maken en het CD&V niet om belachelijke opdrachten te aanvaarden.
De koning zal geen opdracht geven, die het uitbarsten van de hel tot gevolg zal hebben .

Karel Hendrik
19 juli 2008, 07:53
De doorstart van de regering Leterme is een feit.
Het confederalisme lijkt aanvaard door de Koning en CDH.
Aangezien ook de Duitse gemeenschap in het modderbad werd betrokken lijkt zels een confederalisme met drie gemeenschappen haalbaar.
Vlaanderen kan dus zonder problemen de onafhankelijkheid uitroepen op 21 juli
de eerste nationale feestdag van de Belgische confederatie van gemeenschappen.
Ik begrijp nu pas de fameuze uitspraak van Leterme over vijf minuten moed die nodig zijn om BHV te splitsen.
BHV is immers reeds gesplitst. Als ik mij niet vergis waren de laatste federale verkiezingen op 13.6.2007. Voordien was Leterme Vlaams Premier.Bij bijzonder decreet werdop 7.7.2006 BHV gesplitst (zie Staatsblad17.10.2006). Bij het decreet zit een tabel van de kieskring Vlaams Brabant er zijn twee arrondissementen: Leuven en Halle-Vilvoorde.
De 800.000 stemmen van Leterme waren niet nodig om BHV te splitsen.
Leterme en Frans Vanderelst zijn de beste Vlaamse politici ooit. Met Bart Dewever zijn het er eigenlijk drie.
Ik vier alvast op 21 juli de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

4x10E6
19 juli 2008, 10:07
De doorstart van de regering Leterme is een feit.
Het confederalisme lijkt aanvaard door de Koning en CDH.
Aangezien ook de Duitse gemeenschap in het modderbad werd betrokken lijkt zels een confederalisme met drie gemeenschappen haalbaar.
Vlaanderen kan dus zonder problemen de onafhankelijkheid uitroepen op 21 juli
de eerste nationale feestdag van de Belgische confederatie van gemeenschappen.
Ik begrijp nu pas de fameuze uitspraak van Leterme over vijf minuten moed die nodig zijn om BHV te splitsen.
BHV is immers reeds gesplitst. Als ik mij niet vergis waren de laatste federale verkiezingen op 13.6.2007. Voordien was Leterme Vlaams Premier.Bij bijzonder decreet werdop 7.7.2006 BHV gesplitst (zie Staatsblad17.10.2006). Bij het decreet zit een tabel van de kieskring Vlaams Brabant er zijn twee arrondissementen: Leuven en Halle-Vilvoorde.
De 800.000 stemmen van Leterme waren niet nodig om BHV te splitsen.
Leterme en Frans Vanderelst zijn de beste Vlaamse politici ooit. Met Bart Dewever zijn het er eigenlijk drie.
Ik vier alvast op 21 juli de onafhankelijkheid van Vlaanderen.


"Vlaanderen kan zonder problemen de onafhankelijkheid uitroepen op 21 juli": dixit uzelf.

Heeft U mevrouw Vanderpoorten al verwittigd om maandag extra vroeg uit de veren te komen om de deuren van het Vlaamse parlement te openen? Gaat Frans Vanderelst de scessie verklaring komen uitspreken?

Vier ze overmorgen! (maar maak het niet al te bont.)