PDA

View Full Version : Langendries, De Donnea en Lambertz zijn de bemiddelaars


sjarel
17 juli 2008, 22:01
ze moeten de vlamingen overtuigen

+ ontslag Leterme geweigerd.

edit : bron radio 1

labyrinth
17 juli 2008, 22:09
ze moeten de vlamingen overtuigen

+ ontslag Leterme geweigerd.

edit : bron radio 1

Voil�*, je bent er aan begonnen, je mag de job nu afmaken........ en vooral niet weglopen.

L. J. Brutus
17 juli 2008, 22:17
Ja, dan zijn we weer een paar weekjes zoet. Weeral tijd gewonnen voor Belgikske.

sjarel
17 juli 2008, 22:20
Ja, dan zijn we weer een paar weekjes zoet. Weeral tijd gewonnen voor Belgikske.

Inderdaad... en de koning doet dus gewoon wat de franstaligen (Reynders) vragen...
http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/080717_bemiddelaars

MR-voorzitter Didier Reynders zei vanavond op de Franstalige omroep RTBF dat hij eerst de regering weer op de rails wil krijgen, om daarna te praten over een staatshervorming.

Cyrano
17 juli 2008, 22:20
Ach zo ?

Wie zijn de 'bemiddelden' ?

Zij gaan bemidddelen tussen een verloren kluts en een verdwaald schaap. Het lijkt wel Monty Python.

maarte
17 juli 2008, 22:21
Het plan van Leterme om zijn regering te redden via de koning is duidelijk aan het slagen, alleen de laatste en moeilijkste horde moet nog worden genomen namelijk zijn eigen partij.

Hawkeye
17 juli 2008, 22:22
Ja, dan zijn we weer een paar weekjes zoet. Weeral tijd gewonnen voor Belgikske.

Dit zijn de vertragingsmanoeuvers van de koning he.
Straks begint hij ook met alarmbellen.

Jan Meuleman
17 juli 2008, 22:22
Ach zo ?

Wie zijn de 'bemiddelden' ?
Langendries, De Donnea en Lambertz

L. J. Brutus
17 juli 2008, 22:22
Ach zo ?

Wie zijn de 'bemiddelden' ?

L'établissement.

maarte
17 juli 2008, 22:22
Inderdaad... en de koning doet dus gewoon wat de franstaligen (Reynders) vragen...
http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/080717_bemiddelaars

Kom kom, je gaat hier toch niet komen beweren dat dit niet is doorgenomen met de premier. Een premier die nog altijd politiek verantwoordelijk is want nog altijd niet ontslagen.

filosoof
17 juli 2008, 22:23
ze moeten de vlamingen overtuigen

+ ontslag Leterme geweigerd.

edit : bron radio 1


1234567890
Koning stelt 3 communautaire bemiddelaars aan(Belga)
do 17/07/08 23:15 - De koning heeft vanavond drie bemiddelaars aangesteld om een communautaire dialoog op te starten van gemeenschap tot gemeenschap.
Het gaat om Raymond Langendries (CDH), François-Xavier de Donnea (MR) en de minister-president van de Duitstalige Gemeenschap Karl-Heinz Lambertz (SP).

De koning weigert daarmee het ontslag van Yves Leterme (CD&V) als premier. Het is de bedoeling dat de federale regering onder zijn leiding verder werkt aan sociaal-economische dossiers.

De bemiddelaars zouden een voor iedereen aanvaardbare formule moeten uitschrijven voor een dialoog van gemeenschap tot gemeenschap.

Er wacht de bemiddelaars alleszins een zware taak. Het kartel CD&V/N-VA vraagt spijkerharde garanties voor een staatshervorming, de Franstaligen lijken minder gretig om aan de communautaire gesprekken te beginnen.

MR-voorzitter Didier Reynders zei vanavond op de Franstalige omroep RTBF dat hij eerst de regering weer op de rails wil krijgen, om daarna te praten over een staatshervorming.


http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/080717_bemiddelaarsWe zullen zien, hé...

Cyrano
17 juli 2008, 22:26
Het plan van Leterme om zijn regering te redden via de koning is duidelijk aan het slagen, alleen de laatste en moeilijkste horde moet nog worden genomen namelijk zijn eigen partij.

Zolang Leterme niet voor het parlement is komen uitleggen wat hij bedisselde of niet kon bedisselen verdenk ik er hem van dat hij de koning gebruikt om tijd te kopen.

Hij wacht op socio-economische problemen om verlost te worden van het communautaire.

L. J. Brutus
17 juli 2008, 22:26
Dit zijn de vertragingsmanoeuvers van de koning he.
Straks begint hij ook met alarmbellen.

Ik denk toch niet dat ze verkiezingen dit jaar nog gaan kunnen vermijden. Alhoewel je van hun trukskes niet moet verschieten.

Svennies
17 juli 2008, 22:27
Dit zijn de vertragingsmanoeuvers van de koning he.
Straks begint hij ook met alarmbellen.

Ach ,die stakker wil het liefst de 21ste juli halen...
En we weten al langer dat het een échte koning der walen is....

And the story continues....

L. J. Brutus
17 juli 2008, 22:28
Zolang Leterme niet voor het parlement is komen uitleggen wat hij bedisselde of niet kon bedisselen verdenk ik er hem van dat hij de koning gebruikt om tijd te kopen.

Hij wacht op socio-economische problemen om verlost te worden van het communautaire.

Ik denk dat hij probeert de bal wel degelijk naar andere kampen door te sturen. Maar het klokje tikt nu toch wel zijn laatste tikjes voor den Yves.

born2bewild
17 juli 2008, 22:28
het wordt tijd dat er buitenlandse bemiddelaars komen

nog een paar maand en het is zo ver

Weerbarstig!
17 juli 2008, 22:29
het wordt tijd dat er buitenlandse bemiddelaars komen

nog een paar maand en het is zo ver
Balkenende, Wilders en Wouter Bos! :lol:

solidarnosc
17 juli 2008, 22:30
Inderdaad... en de koning doet dus gewoon wat de franstaligen (Reynders) vragen...
http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/080717_bemiddelaars

Het was ook een voorstel van CD&V om de bal in het kamp van de Franstaligen te leggen.

L. J. Brutus
17 juli 2008, 22:31
het wordt tijd dat er buitenlandse bemiddelaars komen

nog een paar maand en het is zo ver

Ik leg al een voorraadje Heineken aan voor wanneer de Hollanders binnenvallen.

Cyrano
17 juli 2008, 22:31
Als het Leterme menens is dan meldt hij zich ziek en laat een van zijn Vices de socio-economische klus klaren. Wie is hiervoor beschikbaar ?

lollysticky
17 juli 2008, 22:31
ik vind dit een goed idee.. maar ik denk dat er niks van in huis gaat komen met die pipo's

Hawkeye
17 juli 2008, 22:34
Het was ook een voorstel van CD&V om de bal in het kamp van de Franstaligen te leggen.

Inderdaad, zodat Vlaanderen die 3 nu eens op hun plaats kan zetten.

born2bewild
17 juli 2008, 22:34
ik hoop dat het geen 10 rondes gaat duren.

Hawkeye
17 juli 2008, 22:36
ik hoop dat het geen 10 rondes gaat duren.

Hopen op een KO

L. J. Brutus
17 juli 2008, 22:37
ik hoop dat het geen 10 rondes gaat duren.

Het zal zoveel rondes duren als nodig is om de Vlamingen te doen kruipen.

Cyrano
17 juli 2008, 22:39
ik vind dit een goed idee.. maar ik denk dat er niks van in huis gaat komen met die pipo's

Kies maar uit: VLD Dewael (die kans krijgt hij nooit meer en somers vindt dat de VLD het land moet redden)
CD&V Van Deurzen (die kan niet want die moet "bemiddeld" worden)
CDH Milquette (die behoort ook tot de patienten van het rondreizend trio)
PS Onckelinkx (een kanshebber . ermoet geld van de vlamingen verdeeld worden)

maarte
17 juli 2008, 22:39
@ Lollysticky

Uw handtekening (het deel dat in het rood staat) is dat sarcamse, cynisme of meent u dat werkelijk?
Als u dat werkelijk meent dan zou ik u ten eerste al aan raden om op kanaalz het nieuws te bekijken om te ontdekken wat Yves Leterme onder goed bestuur verstaat.

Verder zou ik u er toch willen aan herinneren dat Yves Leterme niet in een regering ging voor BHV was geplitst en voor er een staatshervorming zou zijn. Dat was het enige drukkingsmiddel om de Franstaligen te doen bewegen. Die Leterme is trouwens dezelfde man die zijn termijn als Vlaams minister-president zou uitdoen.

Het is natuurlijk aan uzelf om die man nog te geloven maar ik geloven hem allang niet meer.

Jan Meuleman
17 juli 2008, 22:40
ik vind dit een goed idee.. maar ik denk dat er niks van in huis gaat komen met die pipo's
Dat is precies de bedoeling van die pipo's

lollysticky
17 juli 2008, 22:42
@ Lollysticky

Uw handtekening (het deel dat in het rood staat) is dat sarcamse, cynisme of meent u dat werkelijk?
Als u dat werkelijk meent dan zou ik u ten eerste al aan raden om op kanaalz het nieuws te bekijken om te ontdekken wat Yves Leterme onder goed bestuur verstaat.

Verder zou ik u er toch willen aan herinneren dat Yves Leterme niet in een regering ging voor BHV was geplitst en voor er een staatshervorming zou zijn. Dat was het enige drukkingsmiddel om de Franstaligen te doen bewegen. Die Leterme is trouwens dezelfde man die zijn termijn als Vlaams minister-president zou uitdoen.

Het is natuurlijk aan uzelf om die man nog te geloven maar ik geloven hem allang niet meer.

momenteel duidt het mijn verlies in geloof aan :-P
ik DACHT enkele dagen terug dat onzen yves eindelijk zijn gezond verstand had teruggevonden toen hij zijn ontslag indiende... maar nu :roll:
ik zei zelf gisteren: "in politiek is niks zeker". Ik heb het zelf bewezen nu :twisted:

circe
17 juli 2008, 22:42
4 miljoen franstaligen + 6 miljoen vlamingen

=

3 franstalige bemiddelaars (ok 1 duitstalige) tegenover 1 vlaamse premier?

Kan iemand me eens snel uitrekenen hoeveel een vlaming weegt ten opzichte van een franstalige?

lollysticky
17 juli 2008, 22:45
tis toch goe nu?

de franstaligen moeten er nu voor zorgen dat er voor 15 september een goe akkoord is voor de staatshervorming.. lukken ze niet (waarop ik hoop), dan komen er nieuwe verkiezingen!

maarte
17 juli 2008, 22:46
momenteel duidt het mijn verlies in geloof aan :-P
ik DACHT enkele dagen terug dat onzen yves eindelijk zijn gezond verstand had teruggevonden toen hij zijn ontslag indiende... maar nu :roll:
ik zei zelf gisteren: "in politiek is niks zeker". Ik heb het zelf bewezen nu :twisted:

Je geloof verliezen in een ideaal waarin je lang hebt gelooft kan zeer pijnlijk. Ik heb mezelf voorgenomen om geen enkele toppoliticus nog te vertrouwen.

Jan Meuleman
17 juli 2008, 22:46
4 miljoen franstaligen + 6 miljoen vlamingen

=

3 franstalige bemiddelaars (ok 1 duitstalige) tegenover 1 vlaamse premier?

Kan iemand me eens snel uitrekenen hoeveel een vlaming weegt ten opzichte van een franstalige?

Ze hebben die Vlaamse premier op het paleis enkel nodig om de vloer te dweilen. En dan nog met een ouderwetse tricolore dweil.

maarte
17 juli 2008, 22:47
tis toch goe nu?

de franstaligen moeten er nu voor zorgen dat er voor 15 september een goe akkoord is voor de staatshervorming.. lukken ze niet (waarop ik hoop), dan komen er nieuwe verkiezingen!Een zou je dan nog bereid zijn om met Leterme als kopman naar die nieuwe verkiezingen te trekken?

lollysticky
17 juli 2008, 22:48
Ze hebben die Vlaamse premier op het paleis enkel nodig om de vloer te dweilen. En dan nog met een ouderwetse tricolore dweil.

reminds me of:
"de belastingscontroleur" van Urbanus :p

lollysticky
17 juli 2008, 22:50
Een zou je dan nog bereid zijn om met Leterme als kopman naar die nieuwe verkiezingen te trekken?

ik heb mijn visie enkele maanden geleden van kartel-georiënteerd naar puur n-va veranderd, dus ik zie Leterme niet meer als een noodzakelijke kopman :twisted:

ik denk echter wel dat CD&V zal proberen om de martelaar-kaart uit te spelen en dus terug Leterme op te voeren als hun kopman

sjarel
17 juli 2008, 22:50
tis toch goe nu?

de franstaligen moeten er nu voor zorgen dat er voor 15 september een goe akkoord is voor de staatshervorming.. lukken ze niet (waarop ik hoop), dan komen er nieuwe verkiezingen!

een akkoord over de FORMULE eh...

Jan Meuleman
17 juli 2008, 22:51
tis toch goe nu?

de franstaligen moeten er nu voor zorgen dat er voor 15 september een goe akkoord is voor de staatshervorming.. lukken ze niet (waarop ik hoop), dan komen er nieuwe verkiezingen!

Reynders had al in de loop van de avond aangegeven dat dit niet belangrijk was. Eerst de regering weer op de rails zetten.

En Verhofstadt luiterde naar Di Rupo, Leterme luistert naar Reynders.

Derk-Jan Eppink schreef in Knack op 31.01.07
"Vlaanderen is economisch zelfstandig, maar het mist een politiek-culturele elite die dat verzilvert."

lollysticky
17 juli 2008, 22:51
een akkoord over de FORMULE eh...

welja... whatever... :lol: Hopen dat het niet lukt

sjarel
17 juli 2008, 22:53
Reynders had al in de loop van de avond aangegeven dat dit niet belangrijk was. Eerst de regering weer op de rails zetten.

En Verhofstadt luiterde naar Di Rupo, Leterme luistert naar Reynders.

Derk-Jan Eppink schreef in Knack op 31.01.07
"Vlaanderen is economisch zelfstandig, maar het mist een politiek-culturele elite die dat verzilvert."

En de koning luistert naar de franstaligen. (de anderen begrijpt hij niet)

L. J. Brutus
17 juli 2008, 22:55
tis toch goe nu?

de franstaligen moeten er nu voor zorgen dat er voor 15 september een goe akkoord is voor de staatshervorming.. lukken ze niet (waarop ik hoop), dan komen er nieuwe verkiezingen!

Het is toch duidelijk dat ze wel gaan lukken? Drie companen gaan voor de franstaligen uittekenen hoe ze iets kunnen verfomfaaien als zijnde een staatshervorming, geheel naar hun wens en voorkeur, terwijl Leterme langs de kant moet toekijken en uiteindelijk op 15 september niet in staat zal kunnen zijn dit theaterstuk af te wijzen.

lollysticky
17 juli 2008, 22:57
soms wou ik dat ik in Zweden ofzo woonde :-P

Jan Meuleman
17 juli 2008, 22:58
Het is toch duidelijk dat ze wel gaan lukken? Drie companen gaan voor de franstaligen uittekenen hoe ze iets kunnen verfomfaaien als zijnde een staatshervorming, geheel naar hun wens en voorkeur, terwijl Leterme langs de kant moet toekijken en uiteindelijk op 15 september niet in staat zal kunnen zijn dit theaterstuk af te wijzen.

Alles in de diepvries ipv in de frigo.

sjarel
17 juli 2008, 23:00
Alles in de diepvries ipv in de frigo.

Blijkbaar moet de formule tegen het eind van de maand uitgewerkt zijn
De bemiddelaars moeten een voor iedereen aanvaardbare formule uitschrijven voor een dialoog van gemeenschap tot gemeenschap én ze moeten de Vlamingen ervan overtuigen dat die formule kan werken. Ze krijgen daarvoor de tijd tot 31 juli.

Zolang kan het kartel wel afwachten lijkt mij...

Maar we krijgen sowieso weer een staaltje Belgie : de franstaligen werken een formule uit en de vlamingen moeten volgen.

lollysticky
17 juli 2008, 23:02
mja... de koning heeft het handig omzeild he...
"de franstaligen moesten nu aan zet".. JA (ze doen nu iets) en NEE (de regering gaat nog altijd door en die 3 meneren doen feitelijk niks buiten het zoeken van de formule)...

woepsie

Jaani_Dushman
17 juli 2008, 23:07
tis toch goe nu?

de franstaligen moeten er nu voor zorgen dat er voor 15 september een goe akkoord is voor de staatshervorming.. lukken ze niet (waarop ik hoop), dan komen er nieuwe verkiezingen!Ongrondwettelijke? Dat gaat leuk worden!

Weerbarstig!
17 juli 2008, 23:12
Ongrondwettelijke? Dat gaat leuk worden!
Niet per se ongrondwettelijk, het Senaat kan ze als wettig stemmen dacht ik.

Jan Meuleman
17 juli 2008, 23:16
Maar we krijgen sowieso weer een staaltje Belgie : de franstaligen werken een formule uit en de vlamingen moeten volgen.

In uw mand, en vlug.

Jaani_Dushman
17 juli 2008, 23:16
Niet per se ongrondwettelijk, het Senaat kan ze als wettig stemmen dacht ik.De verkiezing zal zonder een oplossing voor BHV sowieso ongrondwettelijk zijn. Met of zonder stemming erover in de Senaat. Maar het is aan het parlement om uiteindelijk te beslissen of de verkiezingen al dan niet aanvaard worden. Geen enkele andere instantie heeft de bevoegheid om verkiezingsuitslagen te schrappen. Hoe ongrondwettelijk ze ook mogen zijn.
Maar zoals ik zei: dan gaat het leuk worden. Er zijn nu tientallen dienstweigeraars vrijgesproken door de rechtbank. Volgende keer zullen er waarschijnlijk nog veel meer dienstweigeraars zijn.

Gwyndion
17 juli 2008, 23:17
Niet per se ongrondwettelijk, het Senaat kan ze als wettig stemmen dacht ik.

Nope, ze kunnen ze vallideren zodat ze geldig zijn maar ze blijven wel onwettelijk.

lollysticky
17 juli 2008, 23:19
Niet per se ongrondwettelijk, het Senaat kan ze als wettig stemmen dacht ik.

blijkbaar kunnen ze zichzelf legitimeren ofzoiets :/
maar het is wel wettelijk om in de BHV kieskring niks te doen... eens zien wat ze dan gaan doen...

Weerbarstig!
17 juli 2008, 23:19
De verkiezing zal zonder een oplossing voor BHV sowieso ongrondwettelijk zijn. Met of zonder stemming erover in de Senaat. Maar het is aan het parlement om uiteindelijk te beslissen of de verkiezingen al dan niet aanvaard worden. Geen enkele andere instantie heeft de bevoegheid om verkiezingsuitslagen te schrappen. Hoe ongrondwettelijk ze ook mogen zijn.
Maar zoals ik zei: dan gaat het leuk worden.
Aha, dat wist ik niet. Bedankt.

Er zijn nu tientallen dienstweigeraars vrijgesproken door de rechtbank. Volgende keer zullen er waarschijnlijk nog veel meer dienstweigeraars zijn.
Zeker en vast, ja.

speurneus
17 juli 2008, 23:22
Ongrondwettelijke? Dat gaat leuk worden!
niks ongrondwettelijk, het is het parlement dat de verkiezingen moet legitimeren.

Jaani_Dushman
17 juli 2008, 23:24
het is het parlement dat de verkiezingen moet legitimeren.Dat maakt ze er niet minder ongrondwettelijk op.

maarte
17 juli 2008, 23:27
allez tegen 15 september moet er ne menu zijn, waar hebben we dat nog gehoord?

lollysticky
17 juli 2008, 23:31
allez tegen 15 september moet er ne menu zijn, waar hebben we dat nog gehoord?

waren het niet de franstaligen die zeiden dat het werken met deadlines niet goed was 8O

sjarel
17 juli 2008, 23:31
In uw mand, en vlug.

Ja baas :)
Ik ben ondertussen wel aan het muteren in mestkever : moet ik dat ergens melden?

Svennies
17 juli 2008, 23:32
Hopen op een KO

Dan zullen we sugar Jackson moeten sturen....
De onderhandelingen kunnen dan maximum 15 rondjes van 3 minuten duren...;-)

sjarel
17 juli 2008, 23:33
allez tegen 15 september moet er ne menu zijn, waar hebben we dat nog gehoord?

Hmm, ik dacht 31 juli begrepen te hebben?

maarte
17 juli 2008, 23:34
Hmm, ik dacht 31 juli begrepen te hebben?
Dan zouden ze, naar ik begrepen heb uit de kranten, verslag moeten komen uitbrengen.

lollysticky
17 juli 2008, 23:45
ik ga de datum meteen aanstippen op mijn kalender...

Jan van den Berghe
18 juli 2008, 01:12
Voil�*, je bent er aan begonnen, je mag de job nu afmaken........ en vooral niet weglopen.

Of hoe de koning nog steeds een veel te grote vinger in de pap heeft, want met welke democratische legitimiteit weerstaat de koning een verkozene des volks?

Svennies
18 juli 2008, 01:17
Of hoe de koning nog steeds een veel te grote vinger in de pap heeft, want met welke democratische legitimiteit weerstaat de koning een verkozene des volks?

Sterker nog, waarom brengt hij twéé franstalige en één duitstalige bemiddelaar in het veld....

De vlamingen hoeven dus niet te bemiddelen,zij moeten eerder aanhoren wat de andere zijde hun wil opdringen...echt democratisch en puur belgisch..

Echt die goede oude apartheidspolitiek waarin minderheden de meerderheid tenvolle domineren...

UFSIA
18 juli 2008, 01:57
Sterker nog, waarom brengt hij twéé franstalige en één duitstalige bemiddelaar in het veld....

De vlamingen hoeven dus niet te bemiddelen,zij moeten eerder aanhoren wat de andere zijde hun wil opdringen...echt democratisch en puur belgisch..

Echt die goede oude apartheidspolitiek waarin minderheden de meerderheid tenvolle domineren...Helaas zal 't ie kunnen antwoorden dat "het vlaams kartel hierom gevraagd heeft toen ze zeiden dat franstaligen de kastanjes uit 't vuur moesten halen"


stom stom stom


mvg. Sint ignacius

HAMC
18 juli 2008, 05:00
Zolang Leterme niet voor het parlement is komen uitleggen wat hij bedisselde of niet kon bedisselen verdenk ik er hem van dat hij de koning gebruikt om tijd te kopen.

Hij wacht op socio-economische problemen om verlost te worden van het communautaire.

Wie weet, het ACW is nog lang niet dood.

HAMC
18 juli 2008, 05:02
momenteel duidt het mijn verlies in geloof aan :-P
ik DACHT enkele dagen terug dat onzen yves eindelijk zijn gezond verstand had teruggevonden toen hij zijn ontslag indiende... maar nu :roll:
ik zei zelf gisteren: "in politiek is niks zeker". Ik heb het zelf bewezen nu :twisted:

Leterme zijn verstand terugvinden, als spreekbuis voor het Belgische ACW?

Jantje
18 juli 2008, 05:31
Mooie zet van Albert, hij kan nu immers rustig 21juli vieren en daarna rustig op vakantie gaan.
Maar ook voor de Vlamingen komt het beter uit dat deze regering nog wat aanmodderd, zodat de nieuwe federale verkiezingen kunnen samenvallen met de regionale verkiezingen. Dan kan men met 1programma beide verkiezigsoorlogen voeren, namelijk een zelfstandig Vlaanderen in ons gewest en een behoud van het oude België in het Waalse gewest en een uitbreiding van het gewest in Brussel.


En wie denkt of verwacht dat de drie bemiddelaars een oplossing gaan vinden, droomt.
Vlaanderen heeft namelijk heel hoog ingezet en kan gewoon niet meer terug.
Als men langs Vlaamse kant ook maar 1toegeving doet, dan winnen het BV en LDD de regionale verkiezingen met een daverende meerderheid.


Het is dus uitstel, maar geen afstel voor de Walen en België, niets anders.

Hawkeye
18 juli 2008, 06:26
Mooie zet van Albert, hij kan nu immers rustig 21juli vieren en daarna rustig op vakantie gaan.
Maar ook voor de Vlamingen komt het beter uit dat deze regering nog wat aanmodderd, zodat de nieuwe federale verkiezingen kunnen samenvallen met de regionale verkiezingen. Dan kan men met 1programma beide verkiezigsoorlogen voeren, namelijk een zelfstandig Vlaanderen in ons gewest en een behoud van het oude België in het Waalse gewest en een uitbreiding van het gewest in Brussel.


En wie denkt of verwacht dat de drie bemiddelaars een oplossing gaan vinden, droomt.
Vlaanderen heeft namelijk heel hoog ingezet en kan gewoon niet meer terug.
Als men langs Vlaamse kant ook maar 1toegeving doet, dan winnen het BV en LDD de regionale verkiezingen met een daverende meerderheid.


Het is dus uitstel, maar geen afstel voor de Walen en België, niets anders.

Tzal dan toch een vakante voor 10 dagen zijn, want op het einde van de maand moet hij de bemiddelaars mededelen dat ze hun job niet goed hebben gedaan omda N-VA het is afgebold.

Max van Dietschland
18 juli 2008, 06:38
Blijkbaar heeft de koning meer macht dan het parlement ???

Moest ik Leterme zijn, ik zou de verlenging van het mandaat weigeren en zelf naar het parlement gaan.

Weet je het is gewoon omdat die onnozelaar van een Bèbert op zijn gemak zou zijn de 21ste.

Ik roep op om maandag massaal de Vlaame Leeuw uit te hangen uit protest.

Max van Dietschland
18 juli 2008, 06:41
En als Leterme het niet doet, dan moet Bart Dewever het parlement in spoedzitting bijeenbrengen, met als enige punt: een motie van wantrouwen tegen de regering Leterme I !

Ik reken dat NVA zijn gezond verstand gebruikt.

Hawkeye
18 juli 2008, 06:43
Blijkbaar heeft de koning meer macht dan het parlement ???
Dat we zelfs nog een monarchie hebben is al erg, maar dat ze zo'n macht heeft... we zijn echt Middeleeuws bezig.

Moest ik Leterme zijn, ik zou de verlenging van het mandaat weigeren en zelf naar het parlement gaan.
Dat zie ik ook wel zitten, maar geloof me maar ... hij aanvaardt

Weet je het is gewoon omdat die onnozelaar van een Bèbert op zijn gemak zou zijn de 21ste.
Hij zal vanbinnen toch wel voelen da er weinig te vieren is.

Ik roep op om maandag massaal de Vlaame Leeuw uit te hangen uit protest.

De mijne hangt er nog :D

Duym
18 juli 2008, 06:45
ik vind dit een goed idee.. maar ik denk dat er niks van in huis gaat komen met die pipo's

Een idee waarvan niets in huis kan komen, is een slecht idee. Precies dat kan er bij NVA'ers niet in.

FDM
18 juli 2008, 06:48
Leterme kan een symbolische vertrouwensstemming vragen , en hopen op een afkeuring

Hawkeye
18 juli 2008, 06:51
Leterme kan een symbolische vertrouwensstemming vragen , en hopen op een afkeuring

Hij wil geen afkeuring. Het is sinds maandag zijn bedoeling geweest om snel terug te keren. Anders had hij al wel eerder om het parlement zijn mening gevraagd.

Anna List
18 juli 2008, 06:55
Blijkbaar heeft de koning meer macht dan het parlement ???
(...)Ik roep op om maandag massaal de Vlaame Leeuw uit te hangen uit protest.

ik denk dat ik dat ook maar eens doe dit jaar.



drie bemiddelaars, geen enkele vlaming ... het hoeft niet nog gekker te worden ...


ben eens benieuwd welke toegevingen die drie voor de Vlamingen in petto hebben, en wat dat ons gaat kosten

Hawkeye
18 juli 2008, 06:59
ik denk dat ik dat ook maar eens doe dit jaar.



drie bemiddelaars, geen enkele vlaming ... het hoeft niet nog gekker te worden ...


ben eens benieuwd welke toegevingen die drie voor de Vlamingen in petto hebben, en wat dat ons gaat kosten

Dat is toch hetgeen we eens wouden zien?
Wat kunnen die franstaligen meer dan ons?

Ze gaan denken dat ze toegevingen doen, terwijl ze in feiten de lat weer iets hoger hebben gelegd.

nabat54
18 juli 2008, 07:05
Het plan van Leterme om zijn regering te redden via de koning is duidelijk aan het slagen, alleen de laatste en moeilijkste horde moet nog worden genomen namelijk zijn eigen partij.

;-) en vooral zijn kartelpartner

Anna List
18 juli 2008, 07:05
Dat is toch hetgeen we eens wouden zien?
Wat kunnen die franstaligen meer dan ons?

Ze gaan denken dat ze toegevingen doen, terwijl ze in feiten de lat weer iets hoger hebben gelegd.


zolang dat ontslag van Leterme niet aanvaard wordt, doet Leterme voort, en dat weet elke politicus. dit is de truuk om CD&V en N-VA met de rug tegen de muur te zetten en de palaver voort te zetten

Anna List
18 juli 2008, 07:07
Dat is toch hetgeen we eens wouden zien?
Wat kunnen die franstaligen meer dan ons?

Ze gaan denken dat ze toegevingen doen, terwijl ze in feiten de lat weer iets hoger hebben gelegd.


en hola, is er al ooit één regering gevormd zonder bemiddelaars van alle gemeenschappen ????

dat is toch wel principieel onaanvaardbaar zeker ?!?

Kay_
18 juli 2008, 07:12
Ach, er gaat nooit een regering die naam waardig komen voor juni volgend jaar.
Elke partij die nu nog toegeving durft te doen zal er in juni voor gestraft worden.
Dus zit je met een 'deadlock' tot dan.
Pas daarna kunnen ze hun broek laten zakken, want dan zijn de stemmen al binnen.

En nu denken dat het probleem opgelost gaat geraken door ze naar het gewesten-niveau te tillen is al helemaal naïef. De standpunten zullen er niet om veranderen....

Chipie
18 juli 2008, 07:15
Spijtig dat de burgemeester-president van Baarle-Nassau niet tot de bemiddelaars behoort...

Hawkeye
18 juli 2008, 07:17
Spijtig dat de burgemeester-president van Baarle-Nassau niet tot de bemiddelaars behoort...

Wat een discriminatie van Baarle-Hertog :-o

Hawkeye
18 juli 2008, 07:20
en hola, is er al ooit één regering gevormd zonder bemiddelaars van alle gemeenschappen ????

dat is toch wel principieel onaanvaardbaar zeker ?!?

Dehaene was in juli vorig jaar bemiddelaar. Hij werd toen door CD&V naar de kant geschoven omdat Leterme geen geduld had.

Ik wil niet dat eender welke bemiddelaar slaagt in deze opdracht. Op 31 juli wil ik de eerste afgang van de Walen meemaken.

Anna List
18 juli 2008, 07:21
volgens mij zijn die drie bemiddelaars het zuiverste bewijs dat het Hof en franstalig B Vlamingen nog steeds als tweederangsburgers beschouwd.

je moet het je maar eens proberen voorstellen : stel het hof duidt drie bemiddelaars aan om uit de problemen te raken : uitsluitend Vlamingen. Kan je je de reactie van de PS of van franstalig Brussel een beetje inbeelden ??? die drie zouden zelfs nergens nog een franstalige gesprekspartner vinden ...

maar nee, Vlamingen die pikken zulke dingen altijd maar opnieuw ... pffft lamlendige nederlandstalige politici.

Anna List
18 juli 2008, 07:22
Dehaene was in juli vorig jaar bemiddelaar. Hij werd toen door CD&V naar de kant geschoven omdat Leterme geen geduld had.

Ik wil niet dat eender welke bemiddelaar slaagt in deze opdracht. Op 31 juli wil ik de eerste afgang van de Walen meemaken.

samen met Dedecker als ik mij niet vergis.

Kay_
18 juli 2008, 07:24
volgens mij zijn die drie bemiddelaars het zuiverste bewijs dat het Hof en franstalig B Vlamingen nog steeds als tweederangsburgers beschouwd.

je moet het je maar eens proberen voorstellen : stel het hof duidt drie bemiddelaars aan om uit de problemen te raken : uitsluitend Vlamingen. Kan je je de reactie van de PS of van franstalig Brussel een beetje inbeelden ??? die drie zouden zelfs nergens nog een franstalige gesprekspartner vinden ...

maar nee, Vlamingen die pikken zulke dingen altijd maar opnieuw ... pffft lamlendige nederlandstalige politici.

Zo ver zou ik het nu ook niet trekken.
Ik vind het tijd dat de Franstaligen maar eens iets doen ipv elk voorstel langs Vlaamse kant te weigeren.

Laat ze maar eens tonen hoe 'makkelijk' het wel is....

Anna List
18 juli 2008, 07:27
Zo ver zou ik het nu ook niet trekken.
Ik vind het tijd dat de Franstaligen maar eens iets doen ipv elk voorstel langs Vlaamse kant te weigeren.

Laat ze maar eens tonen hoe 'makkelijk' het wel is....



en dat is het probleem, hoe kan Vlaanderen nu ooit aux serieux genomen worden als het zulke zaken steeds maar weer laat passeren ... dat is vragen om gekleineerd te worden ... zo komt er nooit enige vorm van respekt ...

Kay_
18 juli 2008, 07:33
en dat is het probleem, hoe kan Vlaanderen nu ooit aux serieux genomen worden als het zulke zaken steeds maar weer laat passeren ... dat is vragen om gekleineerd te worden ... zo komt er nooit enige vorm van respekt ...

Nee, ik vind nu dat de Vlamingen na 1 jaar voorstellen te doen wel eens mogen toezien hoe de Walen het zoveel beter zouden doen.
Laat hen de handen maar eens vuil maken.

Niet dat ik er echt veel van verwacht maar...

Chipie
18 juli 2008, 07:44
Ik vind ook dat het tijd werd dat enkel Franstaligen aan zet zijn...

Renesse
18 juli 2008, 07:45
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Het komt mij voor als een afleidingsmanoeuver, alleen weet ik niet voor wat.

sjarel
18 juli 2008, 07:46
Rik Van Cauwelaert vindt het nieuws verrassend omdat het paleis blijk van humor vertoont door politici van de tweede en derde optrommelt en denkt dat die het probleem gaan kunnen oplossen.

Vraag is wat de doelstelling is die bemiddelaars?
- tijd winnen
- franstaligen overtuigen van een staatshervorming
- vlamingen overtuigen om de staatshervorming uit te stellen

Mijn glazen bol voorspelt dat ze op 31 juli nog niet beslist gaan hebben of ze nu met 2 of 3 de dialoog gaan voorzitten...

Anna List
18 juli 2008, 07:55
Nee, ik vind nu dat de Vlamingen na 1 jaar voorstellen te doen wel eens mogen toezien hoe de Walen het zoveel beter zouden doen.
Laat hen de handen maar eens vuil maken.

Niet dat ik er echt veel van verwacht maar...

komaan kegel !

alleen al het caliber van die bemiddelaars duidt toch al op het onbenullige van deze piste zeker ???

Anna List
18 juli 2008, 07:56
Rik Van Cauwelaert vindt het nieuws verrassend omdat het paleis blijk van humor vertoont door politici van de tweede en derde optrommelt en denkt dat die het probleem gaan kunnen oplossen.

Vraag is wat de doelstelling is die bemiddelaars?
- tijd winnen
- franstaligen overtuigen van een staatshervorming
- vlamingen overtuigen om de staatshervorming uit te stellen

Mijn glazen bol voorspelt dat ze op 31 juli nog niet beslist gaan hebben of ze nu met 2 of 3 de dialoog gaan voorzitten...

akkoord met doelstelling 1 en 3 ik zie geen elementen die erop wijzen dat 2 nagestreefd wordt

Gwyndion
18 juli 2008, 08:05
Rik Van Cauwelaert vindt het nieuws verrassend omdat het paleis blijk van humor vertoont door politici van de tweede en derde optrommelt en denkt dat die het probleem gaan kunnen oplossen.

Vraag is wat de doelstelling is die bemiddelaars?
- tijd winnen
- franstaligen overtuigen van een staatshervorming
- vlamingen overtuigen om de staatshervorming uit te stellen

Mijn glazen bol voorspelt dat ze op 31 juli nog niet beslist gaan hebben of ze nu met 2 of 3 de dialoog gaan voorzitten...

Ik vermoed dat het gaat zijn tijd winnen, Vlamingen overtuigen de staatshervorming "uit te stellen" (tot sint juttemis) of een staathervorming opstellen waar we nog slechter uitkomen (lees: confederalisme waar men niet zomaar mag uitstellen waar de Franstaligen voor alles een veto mogen gebruiken met gecementeerde solidariteit).

luc broes
18 juli 2008, 08:05
VRT meldt dat de vorst een oplossing wou voor 21 Juli en hij is erin geslaagd!!
Die oplossing is geen oplossing, iedereen weet dat. Maar goede Belgen doen alsof.

Ik denk dat FDW een duiboot heeft aan het koninklijk hof die dit meest knettergekke voorstel ooit van Albert mee heeft uitgewerkt zodat alles nog meer in 't honderd loopt:

Een franskiljon uit Antwerpen, nu burgemeester van Brussel
De baas van 68.000 duitstalige Belgen
En een Waal

Geen enkele vlaming, want die zou alleen maar in de weg lopen.

Die gaan dus de oplossing aanreiken om dit stervende land te reanimeren, terwijl iedereen weet dat alleen euthanasie dè oplossing is.

Ik vraag me af waarom Mathildeke met haar mooie nietszeggende glimlach ook niet mee mag beslissen over de toekomst van haar even nietszeggende echtgenoot Philippe.

Marianne T. voorzitter van CD&V reageert tevreden.
Tevreden over het goede voorstel? Zo krankzinnig kan ze niet zijn.
Dus tevreden omdat vlug zal blijken dat het voorstel krankzinnig is?

NVA reageert sceptisch. je zou voor minder!

JMDD vindt het stilaan hallucinant (NVA denkt dat ook maar kan dat niet zeggen)

Velen zullen denken hoe gekker hoe beter, dan barst België vlugger.

Ik zou het bijna vergeten:
Een grote staatshervorming is dringend noodzakelijk voor de sociaal-economische problemen.
Maar die staatshervorming moet nu even opzij om wille van de sociaal-economische problemen!!??

De koning is erin geslaagd en Marianne is tevreden!

Anna List
18 juli 2008, 08:11
VRT meldt dat de vorst een oplossing wou voor 21 Juli en hij is erin geslaagd!!
Die oplossing is geen oplossing, iedereen weet dat. Maar goede Belgen doen alsof.

Ik denk dat FDW een duiboot heeft aan het koninklijk hof die dit meest knettergekke voorstel ooit van Albert mee heeft uitgewerkt zodat alles nog meer in 't honderd loopt:

Een franskiljon uit Antwerpen, nu burgemeester van Brussel
De baas van 68.000 duitstalige Belgen
En een Waal

Geen enkele vlaming, want die zou het alleen in de weg lopen.

Die gaan dus de oplossing aanreiken om dit stervende land te reanimeren, terwijl iedereen weet dat alleen euthanasie dè oplossing is.

Ik vraag me af waarom Mathildeke met haar mooie nietszeggende glimlach ook niet mee mag beslissen over de toekomst van haar even nietszeggende echtgenoot Philippe.

Marianne T. voorzitter van CD&V reageert tevreden.
Tevreden over het goede voorstel? Zo krankzinnig kan ze niet zijn.
Dus tevreden omdat vlug zal blijken dat het voorstel krankzinnig is?

NVA reageert sceptisch. je zou voor minder!

JMDD vindt het stilaan hallucinant (NVA denkt dat ook maar kan dat niet zeggen)

Velen zullen denken hoe gekker hoe beter, dan barst België vlugger.

Ik zou het bijna vergeten:
Een grote staatshervorming is noodzakelijk voor de sociaal-economische problemen.
Maar die staatshervorming moeten we nu opzijschuiven om wille van de sociaal-economische problemen.

De koning is erin geslaagd en Marianne is tevreden!


mogelijk

maar volgens mij past dit scenario (in combinatie met het geweigerde ontslag van Leterme) nog steeds in de doorstart voor Leterme (focus sociaal economisch) zonder staatshervorming ...

circe
18 juli 2008, 08:32
Dus, diene Brusselaar, diene Waal en diene Duitser gaan nu bemiddelen... met wie???? toch niet met elkaar zeker? Met wie gaan ze klappen? met madama NON? mijnheer die pupo? madame honte links?

of gaan ze ook met ne sale flamand aan de klap? hooi strooi?

HAMC
18 juli 2008, 08:40
mogelijk

maar volgens mij past dit scenario (in combinatie met het geweigerde ontslag van Leterme) nog steeds in de doorstart voor Leterme (focus sociaal economisch) zonder staatshervorming ...

Ik betwijfel het, tenslotte is al de keren daarvoor dat Leterme wou toegeven hij toch terug gefloten.

Waarom zou dat nu dan anders zijn?

schwungman
18 juli 2008, 08:42
Het plan van Leterme om zijn regering te redden via de koning is duidelijk aan het slagen, alleen de laatste en moeilijkste horde moet nog worden genomen namelijk zijn eigen partij.

Bron?

vlijmscherp
18 juli 2008, 08:48
Ik betwijfel het, tenslotte is al de keren daarvoor dat Leterme wou toegeven hij toch terug gefloten.

Waarom zou dat nu dan anders zijn?

hij krijgt het niet uitgelegd aan zijn achterban, hij hoopt dat iemand anders het wel uitgelegd krijgt.

schwungman
18 juli 2008, 08:49
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Het komt mij voor als een afleidingsmanoeuver, alleen weet ik niet voor wat.

I'll second that...

Moeten we dit ernstig nemen? Waar zitten Reynders, Di Rupo en Milquet? De Franstaligen nemen opnieuw geen enkel risico met hun kopstukken.

utopyseman
18 juli 2008, 08:51
De koning is wel tweetalig maar denkt nog in het Frans.
We mogen niet terug krabbelen.
Enkel kijken wat we nog samen willen doen.
Verkiezingen zijn noodzakelijk om dat Vlaams links te zwak zijn.

Lucas een opgeleide ervaringsdeskundige in armoede en sociaaluitsluiting.

sjarel
18 juli 2008, 08:55
mogelijk

maar volgens mij past dit scenario (in combinatie met het geweigerde ontslag van Leterme) nog steeds in de doorstart voor Leterme (focus sociaal economisch) zonder staatshervorming ...

Zou best kunnen, anderzijds zet hij zijn regering ook op ralenti : er is voor 31 juli 1 vergadering gepland, dus hij is blijkbaar ook niet zinnens om veel te doen tot dan.

Een theorie is ook dat ze nu alles voorzichtjes stil gaan leggen om zo alles over de vakantie te tillen. Volgens mij hopen ze oa dat heel wat "lawaaimakers" ondertussen op vakantie vertrekken zodat 31 juli ook stilletjes (stiller) kan passeren, onder het mom van "je moet die mensen toch een serieuze kans geven. Leterme heeft 400 dagen mogen proberen, je kan die mensen toch niet afkraken na 10 dagen"...

In ieder geval ik heb er geen goed oog meer in.

circe
18 juli 2008, 08:59
Zou best kunnen, anderzijds zet hij zijn regering ook op ralenti : er is voor 31 juli 1 vergadering gepland, dus hij is blijkbaar ook niet zinnens om veel te doen tot dan.

Een theorie is ook dat ze nu alles voorzichtjes stil gaan leggen om zo alles over de vakantie te tillen. Volgens mij hopen ze oa dat heel wat "lawaaimakers" ondertussen op vakantie vertrekken zodat 31 juli ook stilletjes (stiller) kan passeren, onder het mom van "je moet die mensen toch een serieuze kans geven. Leterme heeft 400 dagen mogen proberen, je kan die mensen toch niet afkraken na 10 dagen"...

In ieder geval ik heb er geen goed oog meer in.

ik denk dat je de nagel op de kop slaat.
Na maandag gaat gewoon iedereen op congé.

Anna List
18 juli 2008, 09:00
@iedereen hier

-het ontslag van Leterme werd niet aanvaard

dat impliceert dat Leterme nog eerste minister is, en dat dus het Hof de facto niet aan zet is ... elke beweging die het Hof dus nu doet ... is geinitieerd door ... de eerste minister.

niet meer, niet minder


Leterme probeert dus het koninklijke aura te gebruiken om zijn eigen achterban tot een bocht te masseren ...

I amsterdam
18 juli 2008, 09:03
ze moeten de vlamingen overtuigen

+ ontslag Leterme geweigerd.

edit : bron radio 1

Een idioot plan.
Het kartel moet dit direct afschieten.
De man van politieke moed kan geen draaaikont gaan worden.

sjarel
18 juli 2008, 09:04
ik denk dat je de nagel op de kop slaat.
Na maandag gaat gewoon iedereen op congé.

Anderzijds positief dat de vlaamse oppositie helemaal niet akkoord is : als het kartel nu ook eruit stapt over 10 dagen staat de vld alleen achter dus gaan dat ook wel ok vinden dan.

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/080718_reax_oppositie
"Dit is een beetje een doekje voor het bloeden. Deze oplossing moet vooral de onzichtbare premier de mogelijkheid geven om de brokken te lijmen", zegt Caroline Gennez.

Dit is een heel bemoedigende reactie want als Leterme er toch mee doorgaat stapt NVA er op 31/7 wel uit volgens mij. Gennez laat tussen de regels blijken dat ze dan niet gaan depanneren met die praatbarak erbij... Oef.

lollysticky
18 juli 2008, 09:05
Gennez draait ook met de wind ze... tkan zijn dat ze volgende week al iets heel anders zegt

sjarel
18 juli 2008, 09:08
Gennez draait ook met de wind ze... tkan zijn dat ze volgende week al iets heel anders zegt

Kan allemaal zijn, maar zo creeren ze toch wel ergens een klimaat waarbinnen het voor het kartel "gemakkelijker" is om toch eruit te stappen.

Hoor mij bezig zeg. Man... Klote CD&V zeg, hou eens woord... *grmbl*

vlijmscherp
18 juli 2008, 09:13
Gennez draait ook met de wind ze... tkan zijn dat ze volgende week al iets heel anders zegt

Gennez speelt het spel van de oppositie, zoals CD&V en NVA dat jaren gedaan hebben.

azert
18 juli 2008, 09:15
volgens mij zijn die drie bemiddelaars het zuiverste bewijs dat het Hof en franstalig B Vlamingen nog steeds als tweederangsburgers beschouwd.

je moet het je maar eens proberen voorstellen : stel het hof duidt drie bemiddelaars aan om uit de problemen te raken : uitsluitend Vlamingen. Kan je je de reactie van de PS of van franstalig Brussel een beetje inbeelden ??? die drie zouden zelfs nergens nog een franstalige gesprekspartner vinden ...

maar nee, Vlamingen die pikken zulke dingen altijd maar opnieuw ... pffft lamlendige nederlandstalige politici.

Het kartel heeft zelf gevraagd dat de Franstaligen nu zelf eens de kar uit het slop zouden trekken.

tis nu weer niet goed.

en nochtans spreken ze alle 3 heel goed tot bijna perfect NL.

Anna List
18 juli 2008, 09:21
Het kartel heeft zelf gevraagd dat de Franstaligen nu zelf eens de kar uit het slop zouden trekken.

tis nu weer niet goed.

en nochtans spreken ze alle 3 heel goed tot bijna perfect NL.

deze drie derderangsfiguren zijn een farce. een zoveelste belediging. het bewijs dat de franstaligen voort spelletjes spelen.

eerste vw om van een franstalig initiatief te kunnen spreken is trouwens het aanvaarden van het ontslag.

lollysticky
18 juli 2008, 09:25
Het kartel heeft zelf gevraagd dat de Franstaligen nu zelf eens de kar uit het slop zouden trekken.

tis nu weer niet goed.

en nochtans spreken ze alle 3 heel goed tot bijna perfect NL.

ze hebben 3 randfiguren gekozen... ze moesten Joëlleke, Didier en Di Rupo erop uit gestuurd hebben. Deze 3 figuranten kunnen ze evensnel afvoeren dan ze opkwamen indien het hele ding mislukt... ge ziet die mensen bijna toch nooit op TV...

er is dus totaal geen druk om te slagen...

I amsterdam
18 juli 2008, 09:32
Anderzijds positief dat de vlaamse oppositie helemaal niet akkoord is : als het kartel nu ook eruit stapt over 10 dagen staat de vld alleen achter dus gaan dat ook wel ok vinden dan.

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/080718_reax_oppositie


Dit is een heel bemoedigende reactie want als Leterme er toch mee doorgaat stapt NVA er op 31/7 wel uit volgens mij. Gennez laat tussen de regels blijken dat ze dan niet gaan depanneren met die praatbarak erbij... Oef.

VLD heeft al jaren niets gedaan aan staatshervorming.
Hier zeggen ze "mooi praten en niets doen"

I amsterdam
18 juli 2008, 09:34
ze hebben 3 randfiguren gekozen... ze moesten Joëlleke, Didier en Di Rupo erop uit gestuurd hebben. Deze 3 figuranten kunnen ze evensnel afvoeren dan ze opkwamen indien het hele ding mislukt... ge ziet die mensen bijna toch nooit op TV...

er is dus totaal geen druk om te slagen...

Het is alleen maar pappen en nat houden ,zoals de franstaligen al een jaar doen.
De koning blijft aan hun kant staan en blijft ze volgen.

I amsterdam
18 juli 2008, 09:36
deze drie derderangsfiguren zijn een farce. een zoveelste belediging. het bewijs dat de franstaligen voort spelletjes spelen.

eerste vw om van een franstalig initiatief te kunnen spreken is trouwens het aanvaarden van het ontslag.

Het wordt hoogtijd dat de Vlaming zelfrespect gaan krijgen en dit niet meer pikken.
Een beetje "Hollandse arrogantie" zou geen kwaad kunnen.

Anna List
18 juli 2008, 09:37
Het wordt hoogtijd dat de Vlaming zelfrespect gaan krijgen en dit niet meer pikken.
Een beetje "Hollandse arrogantie" zou geen kwaad kunnen.

daar ligt idd het kalf gebonden.

Zwartengeel
18 juli 2008, 09:40
en nochtans spreken ze alle 3 heel goed tot bijna perfect NL.

Dat speelt hier geen enkele, maar dan ook geen enkele rol.

maarte
18 juli 2008, 09:44
@iedereen hier

-het ontslag van Leterme werd niet aanvaard

dat impliceert dat Leterme nog eerste minister is, en dat dus het Hof de facto niet aan zet is ... elke beweging die het Hof dus nu doet ... is geinitieerd door ... de eerste minister.

niet meer, niet minder


Leterme probeert dus het koninklijke aura te gebruiken om zijn eigen achterban tot een bocht te masseren ...
Hallo analyst, wat zit ik hier al twee dagen te verkondigen. Men gebruikt de koning als alibi, dit is namelijk een tsjeventruc eersteklas om toch maar te kunnen verder regeren.

sjarel
18 juli 2008, 09:45
en nochtans spreken ze alle 3 heel goed tot bijna perfect NL.

Hebben ze 4 dagen moeten zoeken naar 3 franstaligen die nl spraken?

sjarel
18 juli 2008, 09:46
Hallo analyst, wat zit ik hier al twee dagen te verkondigen. Men gebruikt de koning als alibi, dit is namelijk een tsjeventruc eersteklas om toch maar te kunnen verder regeren.

En hebben ze ook al een oplossing voor het probleem NVA?

azert
18 juli 2008, 09:46
deze drie derderangsfiguren zijn een farce. een zoveelste belediging. het bewijs dat de franstaligen voort spelletjes spelen.

eerste vw om van een franstalig initiatief te kunnen spreken is trouwens het aanvaarden van het ontslag.

Een ex-voorzitter van de kamer (die zijn stadje in 1ste klasse van het voetbal krijgt = hele prestatie die op doorzicht wijst).

Een Duitstalige die doorgaat voor heel verstandig en het Duitse federalisme goed kent.

Een Brusselaar die vrijwel perfect NL spreekt en een deel van zijn studies in VL gedaan heeft.

azert
18 juli 2008, 09:48
ze hebben 3 randfiguren gekozen... ze moesten Joëlleke, Didier en Di Rupo erop uit gestuurd hebben. Deze 3 figuranten kunnen ze evensnel afvoeren dan ze opkwamen indien het hele ding mislukt... ge ziet die mensen bijna toch nooit op TV...

er is dus totaal geen druk om te slagen...



Tegenwoordig houden de verstandige politici zich wat op de achtergrond; door de polarisering valt er toch weinig eer te behalen voor mensen die als verzoeners willen optreden.

circe
18 juli 2008, 09:48
Een ex-voorzitter van de kamer (die zijn stadje in 1ste klasse van het voetbal krijgt = hele prestatie die op doorzicht wijst).

Een Duitstalige die doorgaat voor heel verstandig en het Duitse federalisme goed kent.

Een Brusselaar die vrijwel perfect NL spreekt en een deel van zijn studies in VL gedaan heeft.

en wat hebben die mensen met VLAANDEREN te maken?

Anna List
18 juli 2008, 09:48
En hebben ze ook al een oplossing voor het probleem NVA?


ik geloof dat YLT dat als volgt formuleerde : "wij laten ons niet gijzelen" en nog enkele one-liners van die strekking ...

azert
18 juli 2008, 09:49
En hebben ze ook al een oplossing voor het probleem NVA?


Oplossing = terugbrengen tot hun ware proporties = mini-partij waar niet naar geluisterd moet worden; evenmin als naar het FDF.

I amsterdam
18 juli 2008, 09:49
Hallo analyst, wat zit ik hier al twee dagen te verkondigen. Men gebruikt de koning als alibi, dit is namelijk een tsjeventruc eersteklas om toch maar te kunnen verder regeren.

Zo te zien is CD&V weer helemaal terug op het tsjeven-pad.
Alleen NV-A kan nog weigeren en uit het kartel stappen.
Dan is er tenminste nog een Vlaamse partij die zelfrespect toont.

Anna List
18 juli 2008, 09:50
Een ex-voorzitter van de kamer (die zijn stadje in 1ste klasse van het voetbal krijgt = hele prestatie die op doorzicht wijst).

Een Duitstalige die doorgaat voor heel verstandig en het Duitse federalisme goed kent.

Een Brusselaar die vrijwel perfect NL spreekt en een deel van zijn studies in VL gedaan heeft.


maar vooral alle drie bekend omdat ze nooit tot de top van de politiek konden doorstoten of er al een generatie weg zijn :roll:

een belediging, niet meer niet minder.

azert
18 juli 2008, 09:50
en wat hebben die mensen met VLAANDEREN te maken?

Ze kennen alvast Vlaanderen heel goed.

langendries woont bijna op de taalgrens.
Donnea: Brussel en studies in VL
En de Duitstaligen bestuderen het federalisme heel grondig.

Anna List
18 juli 2008, 09:51
Zo te zien is CD&V weer helemaal terug op het tsjeven-pad.
Alleen NV-A kan nog weigeren en uit het kartel stappen.
Dan is er tenminste nog een Vlaamse partij die zelfrespect toont.

deze ga ik laten passeren

I amsterdam
18 juli 2008, 09:51
Oplossing = terugbrengen tot hun ware proporties = mini-partij waar niet naar geluisterd moet worden; evenmin als naar het FDF.

NVA zal wel eens de grote winnaar kunnen worden, als ze nu uit het kartel stappen.
De meerderheid van de Vlamingen is het op de knieen gaan en de draaikonterij
van hun politici meer dan zat.

Anna List
18 juli 2008, 09:52
Ze kennen alvast Vlaanderen heel goed.

langendries woont bijna op de taalgrens.
Donnea: Brussel en studies in VL
En de Duitstaligen bestuderen het federalisme heel grondig.

ik kan me moeilijk een meer koloniale gedachtengang voorstellen :lol:

azert
18 juli 2008, 09:52
maar vooral alle drie bekend omdat ze nooit tot de top van de politiek konden doorstoten of er al een generatie weg zijn :roll:

een belediging, niet meer niet minder.

Kamervoorzitter is niet niets en tegenwoordig stoten alleen polarisende figuren door.
Brave Yves is maar populaire Yves geworden wanneer hij onrealiseerbare beloften is beginnen verkondigen. Het is hem slecht bekomen.

Bert Deckers
18 juli 2008, 09:53
Oplossing = terugbrengen tot hun ware proporties = mini-partij waar niet naar geluisterd moet worden; evenmin als naar het FDF.

Tot zover deze democratische woorden van azert...

vlijmscherp
18 juli 2008, 09:53
Een ex-voorzitter van de kamer (die zijn stadje in 1ste klasse van het voetbal krijgt = hele prestatie die op doorzicht wijst).

Een Duitstalige die doorgaat voor heel verstandig en het Duitse federalisme goed kent.

Een Brusselaar die vrijwel perfect NL spreekt en een deel van zijn studies in VL gedaan heeft.

de personen op zich zijn goed hoor, maar ze hebben gewoon niets te zeggen in hun partij, dat is het probleem.

Anna List
18 juli 2008, 09:53
Kamervoorzitter is niet niets en tegenwoordig stoten alleen polarisende figuren door.
Brave Yves is maar populaire Yves geworden wanneer hij onrealiseerbare beloften is beginnen verkondigen. Het is hem slecht bekomen.

zever in pakskes

L. J. Brutus
18 juli 2008, 09:54
Een Brusselaar die vrijwel perfect NL spreekt en een deel van zijn studies in VL gedaan heeft.

Een franskiljonse Antwerpenaar bedoel je.

Bert Deckers
18 juli 2008, 09:55
STAPT CD&V MEE IN UITSTEL-SCENARIO PALEIS? VLAAMS BELANG EIST TEKST EN UITLEG IN PARLEMENT

Het Vlaams Belang neemt kennis van de demarche van het Paleis om drie bemiddelaars aan te duiden die de staatshervorming zouden moeten voorbereiden. Onze partij vindt de recente ontwikkelingen hallucinant en onaanvaardbaar.

Bij de consultatieronde van het Paleis werd meer dan een miljoen kiezers buitenspel gezet. Het Vlaams Belang vindt het onaanvaardbaar dat het politieke debat in de achterkamertjes van het Paleis wordt gevoerd, in plaats van in het parlement. Het blijft overigens merkwaardig hoe politici die in het verleden pleitten voor een protocollaire functie voor de monarchie, nu aanschuiven aan de poort van Laken om mee te spelen met de politieke spelletjes en strategieën van Albert II.

Door het ontslag van regering-Leterme niet te aanvaarden, veroorzaakt de koning een onaanvaardbare constitutionele situatie waardoor de regering zich voor onbepaalde tijd niet meer moet verantwoorden. Het Vlaams Belang zal vandaag bij Kamervoorzitter Herman Van Rompuy opnieuw eisen dat Leterme in het parlement tekst en uitleg komt geven. Het is immers ongehoord dat de regering verder doet zonder zich in het parlement te moeten vertonen.

Met zijn manoeuvre om drie bemiddelaars aan te stellen die de ‘dialoog’ weer op gang moeten trekken, komt het Hof schijnbaar tegemoet aan de eisen van CD&V. Niets is echter minder waar: het in Laken bekokstoofde scenario is volledig op maat van de Franstaligen geschreven, omdat de staatshervorming nu definitief dreigt te verzanden in eindeloos en vrijblijvend gepalaver. Van een ‘confederaal gesprek’ tussen Vlamingen en Walen is bovendien geen sprake meer, bij het voorgestelde ‘overleg’ dreigt Vlaanderen in een minderheidspositie van één tegen twee (Wallonië en Brussel) of zelfs één tegen drie (Wallonie, Brussel en Duitstalige gemeenschap) terecht te komen.

Het Vlaams Belang is dan ook verbaasd en sterk ontgoocheld over het feit dat CD&V in dit scenario meespeelt.


Bruno Valkeniers Gerolf Annemans Joris Van Hauthem
Voorzitter Vlaams Belang Fractieleider Kamer Fractieleider Senaat

sjarel
18 juli 2008, 09:55
de personen op zich zijn goed hoor, maar ze hebben gewoon niets te zeggen in hun partij, dat is het probleem.

Dat is geen probleem... Ze hoeven toch alleen maar tijd te winnen en zo hebben de franstalige partijen wat onbelangrijke figuren afgevaardigd.

azert
18 juli 2008, 09:55
Een franskiljonse Antwerpenaar bedoel je.

Nu Brusselaar. Is er zelfs burgemeester geweest.

Another Jack
18 juli 2008, 09:56
Ze kennen alvast Vlaanderen heel goed.

langendries woont bijna op de taalgrens.
Donnea: Brussel en studies in VL
En de Duitstaligen bestuderen het federalisme heel grondig.

Spijtig dat er geen expert in het CONfederalisme bij is...

lollysticky
18 juli 2008, 09:57
u vindt dus dat een persoon die 'zijn stadje in de 1ste klasse van het voetbal krijgt' een man met doorzicht?

u bewijst nogmaals uw 'vermogen tot denken'
voor mij wijst zoiets op een sterk voetbalteam onder leiding van een goede coach. Wat heeft dit in godsnaam met politiek te maken?

azert
18 juli 2008, 09:58
u vindt dus dat een persoon die 'zijn stadje in de 1ste klasse van het voetbal krijgt' een man met doorzicht?

u bewijst nogmaals uw 'vermogen tot denken'
voor mij wijst zoiets op een sterk voetbalteam onder leiding van een goede coach. Wat heeft dit in godsnaam met politiek te maken?

een neus voor goede structuren, goed aankoopbeleid, goede trainer

Anna List
18 juli 2008, 09:58
de personen op zich zijn goed hoor, maar ze hebben gewoon niets te zeggen in hun partij, dat is het probleem.

idd

dit kunnen de Vlaamse partijen toch niet aanvaarden ?!?

wat gaat de CD&V daartegenover stellen ??? de burgemeester van Turnhout of zo ? ... het zou de enige waardige reactie zijn

Anna List
18 juli 2008, 09:59
een neus voor goede structuren, goed aankoopbeleid, goede trainer

laat m in t voetbal gaan

in de politiek bewijst heeft hij niet meer burgers onder zich dan pakweg de burgemeester van Turnhout

sjarel
18 juli 2008, 10:00
u vindt dus dat een persoon die 'zijn stadje in de 1ste klasse van het voetbal krijgt' een man met doorzicht?

u bewijst nogmaals uw 'vermogen tot denken'
voor mij wijst zoiets op een sterk voetbalteam onder leiding van een goede coach. Wat heeft dit in godsnaam met politiek te maken?

Di Rupo heeft met Bergen ook een ploegske in 1e zenne.

maarte
18 juli 2008, 10:01
En hebben ze ook al een oplossing voor het probleem NVA?
NVA blijft voorlopig aanboord want aanvaard het uitstel. Al geloven ze niet in de drie bemmiddelaars


http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/351583/2008/07/18/N-VA-stelt-zich-vragen-bij-taak-bemiddelaars.dhtml

Jazeker
18 juli 2008, 10:01
4 miljoen franstaligen + 6 miljoen vlamingen

=

3 franstalige bemiddelaars (ok 1 duitstalige) tegenover 1 vlaamse premier?

Kan iemand me eens snel uitrekenen hoeveel een vlaming weegt ten opzichte van een franstalige?

Dit is DE post van deze draad. Kadertje dus...

lollysticky
18 juli 2008, 10:01
een neus voor goede structuren, goed aankoopbeleid, goede trainer

ik hoop dat u inziet dat niet hij die mensen aankoopt of uitkiest? dit wordt door professionelen gedaan die er verstand van hebben...

I amsterdam
18 juli 2008, 10:02
idd

dit kunnen de Vlaamse partijen toch niet aanvaarden ?!?

wat gaat de CD&V daartegenover stellen ??? de burgemeester van Turnhout of zo ? ... het zou de enige waardige reactie zijn

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF18072008_002

I amsterdam
18 juli 2008, 10:06
NVA blijft voorlopig aanboord want aanvaard het uitstel. Al geloven ze niet in de drie bemmiddelaars


http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/351583/2008/07/18/N-VA-stelt-zich-vragen-bij-taak-bemiddelaars.dhtml

Dit is nog geen besluit van het partijbestuur van NV-A

sjarel
18 juli 2008, 10:07
een neus voor goede structuren, goed aankoopbeleid, goede trainer

Ja en een op en top belgische website voor een ploeg uit de RAND : eentalig frans. Behalve de prijzen voor de abonnementen : die uitleg staat ook in het nederlands. Kan het symbolischer?

lollysticky
18 juli 2008, 10:10
Ja en een op en top belgische website voor een ploeg uit de RAND : eentalig frans. Behalve de prijzen voor de abonnementen : die uitleg staat ook in het nederlands. Kan het symbolischer?

:-D

Jazeker
18 juli 2008, 10:16
VRT meldt dat de vorst een oplossing wou voor 21 Juli en hij is erin geslaagd!!
Die oplossing is geen oplossing, iedereen weet dat. Maar goede Belgen doen alsof.

Ik denk dat FDW een duiboot heeft aan het koninklijk hof die dit meest knettergekke voorstel ooit van Albert mee heeft uitgewerkt zodat alles nog meer in 't honderd loopt:

Een franskiljon uit Antwerpen, nu burgemeester van Brussel
De baas van 68.000 duitstalige Belgen
En een Waal

Geen enkele vlaming, want die zou alleen maar in de weg lopen.

Die gaan dus de oplossing aanreiken om dit stervende land te reanimeren, terwijl iedereen weet dat alleen euthanasie dè oplossing is.

Ik vraag me af waarom Mathildeke met haar mooie nietszeggende glimlach ook niet mee mag beslissen over de toekomst van haar even nietszeggende echtgenoot Philippe.

Marianne T. voorzitter van CD&V reageert tevreden.
Tevreden over het goede voorstel? Zo krankzinnig kan ze niet zijn.
Dus tevreden omdat vlug zal blijken dat het voorstel krankzinnig is?

NVA reageert sceptisch. je zou voor minder!

JMDD vindt het stilaan hallucinant (NVA denkt dat ook maar kan dat niet zeggen)

Velen zullen denken hoe gekker hoe beter, dan barst België vlugger.

Ik zou het bijna vergeten:
Een grote staatshervorming is dringend noodzakelijk voor de sociaal-economische problemen.
Maar die staatshervorming moet nu even opzij om wille van de sociaal-economische problemen!!??

De koning is erin geslaagd en Marianne is tevreden!

Nog een kadertje...

Jazeker
18 juli 2008, 10:17
Dus, diene Brusselaar, diene Waal en diene Duitser gaan nu bemiddelen... met wie???? toch niet met elkaar zeker? Met wie gaan ze klappen? met madama NON? mijnheer die pupo? madame honte links?

of gaan ze ook met ne sale flamand aan de klap? hooi strooi?

Bedoeling is dat ze op de Vlamingen gaan inpraten om toch maar toegevingen te doen. Je verwacht toch niet dat die iets van Reynders, Milquet of Onckelinckx gaan hopen los te krijgen?

Jazeker
18 juli 2008, 10:20
Het wordt hoogtijd dat de Vlaming zelfrespect gaan krijgen en dit niet meer pikken.
Een beetje "Hollandse arrogantie" zou geen kwaad kunnen.

Precies!!!

Jazeker
18 juli 2008, 10:22
Een ex-voorzitter van de kamer (die zijn stadje in 1ste klasse van het voetbal krijgt = hele prestatie die op doorzicht wijst).

:rofl:

azert, laat je nakijken. Je "argumenten" worden wanhopiger en krankzinniger met de minuut.

Chipie
18 juli 2008, 10:22
Ik vind het allemaal nog niet zo slecht...

De drie 'onderhandelaars' zijn toch maar aangesteld om bij de Franstalige partijen de bereidheid tot hervormingen te peilen en te concretiseren hoever deze bereid zijn te willen gaan...

Als die geen (concrete) bereidheid vinden, dan is het de fout van de Franstaligen en 'kan' het kartel rustig uit de regering stappen en de zwarte piet doorschuiven naar de Franstaligen... Dan zijn die verantwoordelijk voor het feit dat er geen socio-economische maatregelen kunnen getroffen worden...

Knappe strategie... :-D

Jazeker
18 juli 2008, 10:23
Oplossing = terugbrengen tot hun ware proporties = mini-partij waar niet naar geluisterd moet worden; evenmin als naar het FDF.

Maar je bent hier al een jaar de wilde dromen van het FDF aan het verheerlijken.

lollysticky
18 juli 2008, 10:29
Ik vind het allemaal nog niet zo slecht...

De drie 'onderhandelaars' zijn toch maar aangesteld om bij de Franstalige partijen de bereidheid tot hervormingen te peilen en te concretiseren hoever deze bereid zijn te willen gaan...

Als die geen (concrete) bereidheid vinden, dan is het de fout van de Franstaligen en 'kan' het kartel rustig uit de regering stappen en de zwarte piet doorschuiven naar de Franstaligen... Dan zijn die verantwoordelijk voor het feit dat er geen socio-economische maatregelen kunnen getroffen worden...

Knappe strategie... :-D

ik betwijfel of de CD&V partijtop zo'n strategie zelf kan uitdokteren... volgens mij gaan de franstaligen in eerste instantie zeggen dat ze willen meewerken... op 31 juli komt er dan een positief advies van die 3... en eens ze dan rond de onderhandelingstafel zitten, dan trekken ze weer alles in! dan hebben ze eerst goede wil getoond en kunnen ze daarna alles op 'onwilligheid van de CD&V' steken... tzal wel op zoiets uitdraaien

azert
18 juli 2008, 10:30
ik hoop dat u inziet dat niet hij die mensen aankoopt of uitkiest? dit wordt door professionelen gedaan die er verstand van hebben...

Als voorzitter heeft hij de juiste professionelen aangetrokken.
The right men on the right place; iets wat bij grote clubs niet altijd het geval is.

Anna List
18 juli 2008, 10:32
ik betwijfel of de CD&V partijtop zo'n strategie zelf kan uitdokteren... volgens mij gaan de franstaligen in eerste instantie zeggen dat ze willen meewerken... op 31 juli komt er dan een positief advies van die 3... en eens ze dan rond de onderhandelingstafel zitten, dan trekken ze weer alles in! dan hebben ze eerst goede wil getoond en kunnen ze daarna alles op 'onwilligheid van de CD&V' steken... tzal wel op zoiets uitdraaien

idd ideaal om de zwarte piet naar de CD&V toe te schuiven, immers ALLE franstaligen hebben dan zgzgd ALLES geprobeerd ...

als ze niet gewoon voortdoen tot 2009 ... wie zal hen immers nog terugroepen ?

Chipie
18 juli 2008, 10:33
idd ideaal om de zwarte piet naar de CD&V toe te schuiven, immers ALLE franstaligen hebben dan zgzgd ALLES geprobeerd ...

als ze niet gewoon voortdoen tot 2009 ... wie zal hen immers nog terugroepen ?

Niet als ze op papier moeten zetten hoever ze willen/kunnen gaan... ;-)

lollysticky
18 juli 2008, 10:34
@ azert
wat een schitterende politiek-gerelateerde argumenten haalt u toch aan... leidt de man misschien nog een bloemschikken-club of een kaartersclub waar u nog politieke eigenschappen uit kan afleiden?

Anna List
18 juli 2008, 10:34
Niet als ze op papier moeten zetten hoever ze willen/kunnen gaan... ;-)

dat is een utopie

als je op voorhand het eindpunt van een onderhandeling wil onderschrijven, dan moet je niet meer onderhandelen.

speurneus
18 juli 2008, 10:37
Dat maakt ze er niet minder ongrondwettelijk op.
Sorry maar juridisch houdt dit geen steek. Er is immers geen oorzakelijk verband tussen beiden.

circe
18 juli 2008, 10:37
Ze kennen alvast Vlaanderen heel goed.

langendries woont bijna op de taalgrens.
Donnea: Brussel en studies in VL
En de Duitstaligen bestuderen het federalisme heel grondig.


ik ken nog een paar afrikanen en engelsen die bijna op de taalgrens wonen, hun studies in VL hebben uitgevoerd en het federalisme ook kennen.

waarom mogen die mensen de vlaamse problemen niet komen oplossen? Ik ken zelfs een amerikaan met dezelfde credentials. En die speelt basketball! is dat ook goed? of moét het persé iets met voetbal te maken hebben?

Die engelsman speelt vogelenpik.... en die afrikaan geeft les in djembé... niet goed genoeg?

Anna List
18 juli 2008, 10:39
ik ken nog een paar afrikanen en engelsen die bijna op de taalgrens wonen, hun studies in VL hebben uitgevoerd en het federalisme ook kennen.

waarom mogen die mensen de vlaamse problemen niet komen oplossen? Ik ken zelfs een amerikaan met dezelfde credentials.


neeneenee, je mag alleen onder de kolonialen kiezen circe !

azert
18 juli 2008, 10:40
dat is een utopie

als je op voorhand het eindpunt van een onderhandeling wil onderschrijven, dan moet je niet meer onderhandelen.

Nochtans dat is wat het kartel probeert: zeggen dat men wil onderhandelen; maar wel spijkerharde garanties eisen dat op het einde van de onderhandelingen alle punten van het kartel zijn gescoord en dat er geen tegendoelpunt werd gemaakt.

Er scheelt iets bij die mensen; want dat zijn dan geen onderhandelingen maar een diktaat.

azert
18 juli 2008, 10:41
ik ken nog een paar afrikanen en engelsen die bijna op de taalgrens wonen, hun studies in VL hebben uitgevoerd en het federalisme ook kennen.

waarom mogen die mensen de vlaamse problemen niet komen oplossen? Ik ken zelfs een amerikaan met dezelfde credentials. En die speelt basketball! is dat ook goed? of moét het persé iets met voetbal te maken hebben?

Die engelsman speelt vogelenpik.... en die afrikaan geeft les in djembé... niet goed genoeg?

dat zijn geen politici.

speurneus
18 juli 2008, 10:41
Sterker nog, waarom brengt hij twéé franstalige en één duitstalige bemiddelaar in het veld....

De vlamingen hoeven dus niet te bemiddelen,zij moeten eerder aanhoren wat de andere zijde hun wil opdringen...echt democratisch en puur belgisch..

Echt die goede oude apartheidspolitiek waarin minderheden de meerderheid tenvolle domineren...
Zijn jullie nu echt zo naief te geloven dat Leterme hier geen vinger in de pap heeft?

azert
18 juli 2008, 10:43
Zijn jullie nu echt zo naief te geloven dat Leterme hier geen vinger in de pap heeft?

De Vlamingen blijven zichzelf nog altijd wijsmaken dat ze niets te zeggen hebben en dat de "Fransen" hier de baas zijn.

Bert Deckers
18 juli 2008, 10:45
De Vlamingen blijven zichzelf nog altijd wijsmaken dat ze niets te zeggen hebben en dat de "Fransen" hier de baas zijn.

Wijsmaken? Komaan hé zeg!

circe
18 juli 2008, 10:45
dat zijn geen politici.

jawel hoor! maakt dat een verschil uit trouwens?

speurneus
18 juli 2008, 10:49
Mooie zet van Albert, hij kan nu immers rustig 21juli vieren en daarna rustig op vakantie gaan.
Maar ook voor de Vlamingen komt het beter uit dat deze regering nog wat aanmodderd, zodat de nieuwe federale verkiezingen kunnen samenvallen met de regionale verkiezingen. Dan kan men met 1programma beide verkiezigsoorlogen voeren, namelijk een zelfstandig Vlaanderen in ons gewest en een behoud van het oude België in het Waalse gewest en een uitbreiding van het gewest in Brussel.


En wie denkt of verwacht dat de drie bemiddelaars een oplossing gaan vinden, droomt.
Vlaanderen heeft namelijk heel hoog ingezet en kan gewoon niet meer terug.
Als men langs Vlaamse kant ook maar 1toegeving doet, dan winnen het BV en LDD de regionale verkiezingen met een daverende meerderheid.


Het is dus uitstel, maar geen afstel voor de Walen en België, niets anders.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Laat de economische toestand nog wat verslechteren en we gaan een herfst tegemoet met heel wat stakingsgeweld. De politieke partijen zullen tijdens hun verkiezingscampagne dan eerder op de sociale kar springen i.p.v. op het communautaire.

azert
18 juli 2008, 10:53
Wijsmaken? Komaan hé zeg!

Sorry, ik was even vergeten dat het nog BE nog steeds een unitaire francofone staat is.

azert
18 juli 2008, 10:57
jawel hoor! maakt dat een verschil uit trouwens?

Hebben alle 3 al iets bewezen:

Donnea:

# 1995 - 2000 : burgemeester van Brussel
# 2000 - 2003 : minister-president van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Langendries: 1995 - 1999 : voorzitter van de Kamer van Volksvertegenwoordigers

Lambertz heeft van federaal België het beste proberen te maken en zijn gemeenschap doet het zeer goed.

vlijmscherp
18 juli 2008, 11:03
Sorry, ik was even vergeten dat het nog BE nog steeds een unitaire francofone staat is.

dat is toch de wens van het FDF, gesteund door MR....

azert
18 juli 2008, 11:05
dat is toch de wens van het FDF, gesteund door MR....

Lukt dan toch niet; als je ziet wat er allemaal al veranderd is sinds 1830

Gwyndion
18 juli 2008, 11:11
Hebben alle 3 al iets bewezen:

Donnea:

# 1995 - 2000 : burgemeester van Brussel
# 2000 - 2003 : minister-president van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Langendries: 1995 - 1999 : voorzitter van de Kamer van Volksvertegenwoordigers

Lambertz heeft van federaal België het beste proberen te maken en zijn gemeenschap doet het zeer goed.

Of Brussel het zo goed doet is betwijfelbaar, daarom zeker dat men zo vaak zegt "Men heeft een onveiligheids gevoel in Brussel, Brussel is perfect veilig" dat men het zelf nog gaat geloven?

Gwyndion
18 juli 2008, 11:11
Lukt dan toch niet; als je ziet wat er allemaal al veranderd is sinds 1830

Ze blijven toch proberen.

circe
18 juli 2008, 11:14
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Laat de economische toestand nog wat verslechteren en we gaan een herfst tegemoet met heel wat stakingsgeweld. De politieke partijen zullen tijdens hun verkiezingscampagne dan eerder op de sociale kar springen i.p.v. op het communautaire.


In mijn slaapkamer is een vochtplek.
Die vochtplek moet hersteld worden
Zegt die aannemer: dan moet je je dak laten vervangen.

Zegt Speurneus: wat voor een zever! dat men zich eens eerst bezighoudt met die vochtplek verdomme! dan kunnen we nadien nog wel zien of het dak moet vervangen worden.

Is dat nu zo moeilijk te snappen?

lollysticky
18 juli 2008, 11:25
In mijn slaapkamer is een vochtplek.
Die vochtplek moet hersteld worden
Zegt die aannemer: dan moet je je dak laten vervangen.

Zegt Speurneus: wat voor een zever! dat men zich eens eerst bezighoudt met die vochtplek verdomme! dan kunnen we nadien nog wel zien of het dak moet vervangen worden.

Is dat nu zo moeilijk te snappen?

kun je nog slapen :twisted:

Bert Deckers
18 juli 2008, 11:41
In mijn slaapkamer is een vochtplek.
Die vochtplek moet hersteld worden
Zegt die aannemer: dan moet je je dak laten vervangen.

Zegt Speurneus: wat voor een zever! dat men zich eens eerst bezighoudt met die vochtplek verdomme! dan kunnen we nadien nog wel zien of het dak moet vervangen worden.

Is dat nu zo moeilijk te snappen?

Mooi gezegd.

circe
18 juli 2008, 11:50
kun je nog slapen :twisted:

als het niet regent ja.

als het regent vallen de druppeltjes op mijn hoofd ;-)
Maar het is niks, ik ben gaan reclameren bij die mensen in Laeken en ze hebben me een tricolore paraplu opgestuurd zodat de druppelkes naast het bed kunnen opgevangen worden.

Kay_
18 juli 2008, 11:52
komaan kegel !

alleen al het caliber van die bemiddelaars duidt toch al op het onbenullige van deze piste zeker ???

Gedoemd om te mislukken dus. Des te beter, is het punt dubbel en dik bewezen. ;-)

circe
18 juli 2008, 12:07
Heeft het FDF 165.000 stemmen? waar halen ze die?

ik lees in GVA: (http://www.gva.be/nieuws/politiek/default.asp?art={24473503-5574-46D8-8176-08CA1F800521})
1.250.000 Belgen (?) niet welkom bij de Koning
Koning Albert zette gisteren zijn raadplegingen verder in een poging om de politieke situatie te deblokkeren. Gisteren ontving hij de sociale partners. Ook de vier minister-presidenten mochten als eens langs lopen. Evenals negen partijvoorzitters. Maar niet die van Vlaams Belang, N-VA, VlaamsProgressieven en FDF.


Hierdoor werden 1.085.000 Vlamingen en 165.000 Franstaligen niet gehoord. Het gaat om cijfers bij benadering omdat N-VA, VlaPro en FDF in een kartel zitten.

kan iemand me hier meer info over geven? Azert of Rudy van Nespen of zo?

lollysticky
18 juli 2008, 12:17
feitelijk belachelijk dat Groen! wel ontvangen werd... ze stellen niks voor

circe
18 juli 2008, 12:22
feitelijk belachelijk dat Groen! wel ontvangen werd... ze stellen niks voor

Inderdaad. maar dat is volgens mij nog steeds "noblesse oblige" tegenover jos geyssels die het cordon sanitaire heeft uitgevonden!
Nog liever bij de communisten aan tafel dan met één miljoen vlamingen zal albertje denken, zijne pa indachtig (die zat ook liever met de nazi's aan tafel dan met zijn eigen volk nietwaar?).

dit laat me er ineens aan denken: waarom worden sommige vlamingen nog steeds aangesproken over het gedrag van hun grootvaders zeventig jaar geleden, terwijl albert nooit wordt aangesproken over zijne pa en zijn grootmoeder in die tijd?
Is het blauwe Deutschen blut dan toch anders dan het Dietse blut?

azert
18 juli 2008, 12:42
In mijn slaapkamer is een vochtplek.
Die vochtplek moet hersteld worden
Zegt die aannemer: dan moet je je dak laten vervangen.

Zegt Speurneus: wat voor een zever! dat men zich eens eerst bezighoudt met die vochtplek verdomme! dan kunnen we nadien nog wel zien of het dak moet vervangen worden.

Is dat nu zo moeilijk te snappen?

De aannemer zegt dat om meer geld te kunnen verdienen; met zoals Leterme federaal premier geworden is, niet om het hele land beter te dienen maar om meer binnen te halen voor de Vlamingen (wat niet lukte als Vlaams minister-president).

circe
18 juli 2008, 12:44
De aannemer zegt dat om meer geld te kunnen verdienen; met zoals Leterme federaal premier geworden is, niet om het hele land beter te dienen maar om meer binnen te halen voor de Vlamingen (wat niet lukte als Vlaams minister-president).

haaa! algoed dat gij het weet sé! dat water komt uit de riool hé! ik dacht het al, dat komt helemaal niet van boven door het dak! dat kruipt drie verdiepingen omhoog!

gelukkig dat er nog slimmerikken als azert rondlopen (of vliegen? ik denk dat ik ze in feite regelmatig zie vliegen! ;-) )

lollysticky
18 juli 2008, 12:44
zielige reply terug, azert

is het nu tijd om de kaartersclub of zoiets boven te halen als argumentatie?

born2bewild
18 juli 2008, 12:48
Hebben alle 3 al iets bewezen:

Donnea:

# 1995 - 2000 : burgemeester van Brussel
# 2000 - 2003 : minister-president van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Langendries: 1995 - 1999 : voorzitter van de Kamer van Volksvertegenwoordigers

Lambertz heeft van federaal België het beste proberen te maken en zijn gemeenschap doet het zeer goed.

En? Wat hebben ze nu bewezen.
(is iets anders dan proberen)

Jazeker
18 juli 2008, 12:52
In mijn slaapkamer is een vochtplek.
Die vochtplek moet hersteld worden
Zegt die aannemer: dan moet je je dak laten vervangen.

Zegt Speurneus: wat voor een zever! dat men zich eens eerst bezighoudt met die vochtplek verdomme! dan kunnen we nadien nog wel zien of het dak moet vervangen worden.

Is dat nu zo moeilijk te snappen?

Deze verdient een kadertje.

sjarel
18 juli 2008, 13:01
Deze verdient een kadertje.

De reactie van azert mag erbij...

stropdrager
18 juli 2008, 13:01
Heeft het FDF 165.000 stemmen? waar halen ze die?

ik lees in GVA: (http://www.gva.be/nieuws/politiek/default.asp?art={24473503-5574-46D8-8176-08CA1F800521})

kan iemand me hier meer info over geven? Azert of Rudy van Nespen of zo?

De koning heeft het Front National ook niet uitgenodigd.

circe
18 juli 2008, 13:17
De koning heeft het Front National ook niet uitgenodigd.

jaja ok, maar waaruit besluiten ze dat FDF 165.000 stemmen vertegenwoordigt?

circe
18 juli 2008, 13:25
Deze verdient een kadertje.

ik dacht altijd dat ze vroeger die heilige sprookjesverhalen nodig hadden omdat de mensen het anders niet begrepen.

Volgens mij zijn we dus nog geen stap verder geraakt. En zèlfs nu zijn er nog die de parabeltjes niet begrijpen!

Bert Deckers
18 juli 2008, 13:41
De aannemer zegt dat om meer geld te kunnen verdienen; met zoals Leterme federaal premier geworden is, niet om het hele land beter te dienen maar om meer binnen te halen voor de Vlamingen (wat niet lukte als Vlaams minister-president).

8O8O8O

luc broes
18 juli 2008, 13:42
De Vlamingen willen onderhandelingen tussen de twee grote gemeenschappen.
De FR willen Brussel erbij.

De FR taktiek is zeer eenvoudig: ze eisen dat ook de duitstaligren erbij komen.
Dan wordt er onderhandeld en uiteindelijk geeft iedereen toe: Enkel brussel erbij.

Met de uitbreiding van Brussel passen ze dezelfde taktiek toe. Ze eisen de aanhechting van 6 Vlaamse gemeenten.
Dan wordt er onderhandeld, iedereen doet toegevingen en ze pikken maar drie gemeenten.

Gwyndion
18 juli 2008, 13:53
8O8O8O

Geen vaste gast hier zo te zien? Niet op letten, dagelijkse kost met hem.

luc broes
18 juli 2008, 16:26
In mijn slaapkamer is een vochtplek.
Die vochtplek moet hersteld worden
Zegt die aannemer: dan moet je je dak laten vervangen.

Zegt Speurneus: wat voor een zever! dat men zich eens eerst bezighoudt met die vochtplek verdomme! dan kunnen we nadien nog wel zien of het dak moet vervangen worden.

Is dat nu zo moeilijk te snappen?
mooi gezegd!

Vertaling voor de moeilijke verstaanders:

De grondige staatshervorming is dringend nodig voor de dringende sociaal-economische problemen.

Albert en de 'Belgen' schuiven de dringende staatshervorming opzij omwille van de dringende sociaal-economische problemen.

rainbox
18 juli 2008, 16:28
Kris Peeters heeft al aan de RTBF deze staatshervorming gezegd : http://www.youtube.com/watch?v=ffOpIR1o4_0

De Franstaligen moeten alles aanvaarden. Vlaanderen heeft beslist.

circe
18 juli 2008, 18:07
Kris Peeters heeft al aan de RTBF deze staatshervorming gezegd : http://www.youtube.com/watch?v=ffOpIR1o4_0

De Franstaligen moeten alles aanvaarden. Vlaanderen heeft beslist.

niet moeilijk dat ze ons in het zuiden van het land niet verstaan! Wie verstaat dat nu als Kris Peeters zijn Nederlands wordt overschreeuwd door iemand die frans praat? Ik begrijp geen van beiden hoor!

Verder: :cheer::hug::hug::hug:Kris!

Max van Dietschland
18 juli 2008, 18:38
Hallo analyst, wat zit ik hier al twee dagen te verkondigen. Men gebruikt de koning als alibi, dit is namelijk een tsjeventruc eersteklas om toch maar te kunnen verder regeren.

Er is hier ook een positief aspect aan. De koning zijn populariteit zal tenminste in Vlaanderen een flinke knauw krijgen. Ook het kiesvee dat niet echt veel van politiek afweet zal de koning de schuld geven, want hij heeft het ontslag van Leterme geweigerd. Dus Leterme heeft dat wel goed gezien eigenlijk, hoe laf dat het ook is. Hij blijft buiten schot. Positief is wel dat de koning nu vol in de wind staat.

azert
18 juli 2008, 19:02
Kris Peeters heeft al aan de RTBF deze staatshervorming gezegd : http://www.youtube.com/watch?v=ffOpIR1o4_0

De Franstaligen moeten alles aanvaarden. Vlaanderen heeft beslist.

Waarom zegt die man niet gewoon dat hij voorstander is van separatisme.

Maar... hij vergeet alleen van iets over Brussel te zeggen. Daar zit zijn probleem.

Groentje-18
18 juli 2008, 19:03
Het is toch duidelijk dat ze wel gaan lukken? Drie companen gaan voor de franstaligen uittekenen hoe ze iets kunnen verfomfaaien als zijnde een staatshervorming, geheel naar hun wens en voorkeur, terwijl Leterme langs de kant moet toekijken en uiteindelijk op 15 september niet in staat zal kunnen zijn dit theaterstuk af te wijzen.

²
Hij zal het niet durven. Als hij het doet, zijn hij en zijn partij de interessante postjes uit de regering kwijt.
Ten tweede heeft hij dan mogelijk (inter)nationaal de splitsing van het land op zijn geweten. (Rechtse partijen zullen zegevieren bij nieuwe verkiezingen, zoals nva, VB en LDD, die laatste is nog aan het uitzoeken welk standpunt ze gaan aanhangen. )

Svennies
18 juli 2008, 19:08
Waarom zegt die man niet gewoon dat hij voorstander is van separatisme.

Maar... hij vergeet alleen van iets over Brussel te zeggen. Daar zit zijn probleem.

Hij hoeft niets over brussel te zeggen mijn beste aangezien dat toch op vlaams grondgebied ligt...
Dus brussel is zijn probleem niet,maar wel dat van de francofone bourgeosie die met lede ogen moeten toezien hoe brussel netjes blijft liggen waar het ligt,mooi afgesneden van hun eigen walenland....

Willen jullie een corridorreke mijn beste,dat kan maar dan zullen jullie er zwaar moeten betalen in de vorm van een grote staatshervormingén een pak minder transferts....;-)

Groentje-18
18 juli 2008, 19:10
drie bemiddelaars, geen enkele vlaming ... het hoeft niet nog gekker te worden ...


²²!!

Voor mij is heel dat gedoe niet zo belangrijk. Maar er zijn grenzen ... Een beetje serieus blijven mag altijd. :-/
Ik weet niet of dat objectief is, maar het komt me over als een verwijt: 'jullie hebben bewezen onbekwaam te zijn om tot een consensus te komen, dus jullie mogen nu op de bank'. :?
Nochtans had ik niet het gevoel dat de vragen van de Vlamingen zo onredelijk waren? :?

stropkeuh
18 juli 2008, 19:15
Ik leg al een voorraadje Heineken aan voor wanneer de Hollanders binnenvallen.

:drinking: Yuk, da schotelwater in flessen.
En de hollanders vallen nie binnen, tis eerder Wilders die ons weer inviteert.

Groentje-18
18 juli 2008, 19:25
De Vlamingen willen onderhandelingen tussen de twee grote gemeenschappen.
De FR willen Brussel erbij.

De FR taktiek is zeer eenvoudig: ze eisen dat ook de duitstaligren erbij komen.
Dan wordt er onderhandeld en uiteindelijk geeft iedereen toe: Enkel brussel erbij.

Met de uitbreiding van Brussel passen ze dezelfde taktiek toe. Ze eisen de aanhechting van 6 Vlaamse gemeenten.
Dan wordt er onderhandeld, iedereen doet toegevingen en ze pikken maar drie gemeenten.

Brussel wordt erbij betrokken, omdat het zelf voorstander zal zijn van een uitbreiding mi. En omdat de meeste Brusselaars franstalig zijn. Zo vergroten de Walen hun slagkracht. Als ieder gewest één stem heeft, wordt het nu 2-1 voor W - VL.

HAMC
18 juli 2008, 19:27
Hij hoeft niets over brussel te zeggen mijn beste aangezien dat toch op vlaams grondgebied ligt...
Dus brussel is zijn probleem niet,maar wel dat van de francofone bourgeosie die met lede ogen moeten toezien hoe brussel netjes blijft liggen waar het ligt,mooi afgesneden van hun eigen walenland....

Willen jullie een corridorreke mijn beste,dat kan maar dan zullen jullie er zwaar moeten betalen in de vorm van een grote staatshervormingén een pak minder transferts....;-)

Niks van, er komt geen corridor.

Dr. Strangelove
18 juli 2008, 19:29
Brussel wordt erbij betrokken, omdat het zelf voorstander zal zijn van een uitbreiding mi. En omdat de meeste Brusselaars franstalig zijn. Zo vergroten de Walen hun slagkracht. Als ieder gewest één stem heeft, wordt het nu 2-1 voor W - VL.
Ik weet niet of je er al ooit op gelet hebt, maar de meeste franstalige Brusselaars beschouwen zichzelf niet als Walen.

Waarom zouden de communautaire belangen van Walen en franstalige Brusselaars trouwens identiek zijn? Enkel omdat ze dezelfde taal spreken? Brussel is een hoofdstedelijk gewest, met typisch grootstedelijke belangen en wensen.

azert
18 juli 2008, 19:39
Waarom zouden de communautaire belangen van Walen en franstalige Brusselaars trouwens identiek zijn? Enkel omdat ze dezelfde taal spreken? Brussel is een hoofdstedelijk gewest, met typisch grootstedelijke belangen en wensen.

Wat heeft iemand uit Avelgem gemeen met iemand uit Neerpelt? En waarom heeft iemand uit Avelgem minder gemeen met iemand uit Escanaffles (afstand 3 km)?

De taal hé of toch dat ze dezelfde media volgen want plotseling heeft een Avelgemnaar maar weinig meer gemeen met iemand uit Bergeijk (iets verderop maar... ligt in Nederland)

Groentje-18
18 juli 2008, 19:46
Ik weet niet of je er al ooit op gelet hebt, maar de meeste franstalige Brusselaars beschouwen zichzelf niet als Walen.

Waarom zouden de communautaire belangen van Walen en franstalige Brusselaars trouwens identiek zijn? Enkel omdat ze dezelfde taal spreken? Brussel is een hoofdstedelijk gewest, met typisch grootstedelijke belangen en wensen.

De uitbreiding van Brussel, gaan de Brusselaars zeker niet erg vinden. :)

Svennies
18 juli 2008, 19:52
Niks van, er komt geen corridor.

Ach ,hamc,stel nu in ruil voor een volledige staatshervorming die de gewesten zelfstandig laat beslissingen nemen zonder bemoeinissen van de andere zijde,plus het afschaffen van de miljardentransferts als vlaamse prijs...
Wel dan mogen de walen een klein konijnenpijpje diep onder de grond én volledig op eigen kosten naar brussel graven én dat gebruiken...Maar ook niet méér dan dat hé...;-)

L. J. Brutus
18 juli 2008, 20:02
Ach ,hamc,stel nu in ruil voor een volledige staatshervorming die de gewesten zelfstandig laat beslissingen nemen zonder bemoeinissen van de andere zijde,plus het afschaffen van de miljardentransferts als vlaamse prijs...
Wel dan mogen de walen een klein konijnenpijpje diep onder de grond én volledig op eigen kosten naar brussel graven én dat gebruiken...Maar ook niet méér dan dat hé...;-)

Zelfs dat niet :twisted:

Gwyndion
18 juli 2008, 20:03
Ach ,hamc,stel nu in ruil voor een volledige staatshervorming die de gewesten zelfstandig laat beslissingen nemen zonder bemoeinissen van de andere zijde,plus het afschaffen van de miljardentransferts als vlaamse prijs...
Wel dan mogen de walen een klein konijnenpijpje diep onder de grond én volledig op eigen kosten naar brussel graven én dat gebruiken...Maar ook niet méér dan dat hé...;-)

Het probleem is niet grond op zich, het probleem is dat het een fysieke verbinden schept tussen Wallonië en Brussel.

Svennies
18 juli 2008, 20:09
Zelfs dat niet :twisted:

Ach ,onder de grond zien we ze niet,en het is rap onder water gezet ook nog....8O;-)