PDA

View Full Version : Cd&v Of Yves Leterme: Wie Gelooft Die Mensen (man) Nog ?


Pagina's : [1] 2

alecia
23 juli 2008, 15:46
CD&V OF YVES LETERME: WIE GELOOFT DIE MENSEN (MAN) NOG ?

- 10 juni 2007: 7,7 miljoen “Belgen” brengen hun stem uit
- 11 juni 2007: Guy Verhofstadt geeft zijn nederlaag toe en stelt dat “de kiezer gekozen heeft voor een andere meerderheid”
AFLEVERING EEN
- 15/07/2007: Formateur Yves Leterme gaat voor rooms-blauw
- 23/08/2007: Formateur Yves Leterme levert formatieopdracht in
EINDE AFLEVERING EEN
Intermezzo: optreden van koninklijk verkenner Herman Van Rompuy
AFLEVERING TWEE
- 29/09/2007: Formateur Yves Leterme gaat opnieuw voor rooms-blauw
- 07/11/2007: kamercommissie binnenlandse zaken stemt eenzijdig splitsing BHV
- 01/12/2007: Formateur Yves Leterme geeft opnieuw ontslag
EINDE AFLEVERING TWEE
Intermezzo: optreden van Herman De Croo en Armand De Decker
AFLEVERING DRIE
- 17/12/2007: Formateur Guy Verhofstadt gaat voor een ‘andere meerderheid’
- 20/12/2007: Eerste Minister Guy Verhofstadt stelt zijn vijf-partijen-regering voor
- 20/03/2008: Eerste Minister Yves Leterme legt de eed af bij de Koning met dezelfde vijf-partijen-regering
- 14/07/2008: Eerste Minister Yves Leterme biedt het ontslag van zijn regering aan
EINDE AFLEVERING DRIE
Intermezzo: afgelast wegens gebrek aan artiesten
AFLEVERING VIER
- 17/07/2008: Koning weigert ontslag en stelt drie bemiddelaars aan
- 23/07/2008: Kamer behoudt (meerderheid tegen oppositie) vertrouwen in regering
- 31/07/2008: NVA breekt kartel....? Yves Leterme wordt ziek ? De Koning vermist in Spanje ? Guy Verhofstadt start interimregering ? Onckelinx: “er is geen crisis” ????

Uit “DIRECT – Informatieblad CD V- JAARGANG 6-NUMMER 4-DECEMBER 2007: vraaggesprek met Yves Leterme en Jo Vandeurzen:
“Yves Leterme: Cruciaal is dat we, na acht jaar oppositie op het federale niveau, naar de kiezer zijn gestapt met een engagement. We hebben van die kiezer een mandaat gekregen om dat engagement uit te voeren en we hebben ook gezegd dat we daar ons uiterste best voor gaan doen. Sterker zelfs, op een aantal domeinen waren en zijn wij niet bereid toe te geven, omdat we denken dat die hervormingen echt belangrijk zijn voor een beter bestuur voor de mensen.” ...en verder “de problemen die zich vandaag voordoen kunnen alleen opgelost worden met beter georganiseerde instellingen, met meer verantwoordelijkheid op het vlak van economie en de arbeidsmarkt, dat hebben we al zo vaak gezegd. Het feit dat de deelstaten niet voldoende verantwoordelijkheid krijgen, heeft tot gevolg dat veel te veel zaken op hun beloop worden gelaten. Dit soort situaties moet veranderen. Liever nog een paar weken bikkelhard strijden om tot duidelijke afspraken te komen dan zomaar in een regering te stappen. ...”
Yves LETERME IS:
A. DE MEEST GELOOFWAARDIGE POLITICUS IN BELGIE
B. ZEER GELOOFWAARDIG
C. GELOOFWAARDIG
D. NIET GELOOFWAARDIG
E. IEMAND DIE DE WAARHEID NIET ZEGT (*)
(* parlementair jargon voor varianten van het woord leugenaar)

FDM
23 juli 2008, 15:48
afspraak op 31/7

HAMC
23 juli 2008, 15:50
CD&V OF YVES LETERME: WIE GELOOFT DIE MENSEN (MAN) NOG ?

- 10 juni 2007: 7,7 miljoen “Belgen” brengen hun stem uit
- 11 juni 2007: Guy Verhofstadt geeft zijn nederlaag toe en stelt dat “de kiezer gekozen heeft voor een andere meerderheid”
AFLEVERING EEN
- 15/07/2007: Formateur Yves Leterme gaat voor rooms-blauw
- 23/08/2007: Formateur Yves Leterme levert formatieopdracht in
EINDE AFLEVERING EEN
Intermezzo: optreden van koninklijk verkenner Herman Van Rompuy
AFLEVERING TWEE
- 29/09/2007: Formateur Yves Leterme gaat opnieuw voor rooms-blauw
- 07/11/2007: kamercommissie binnenlandse zaken stemt eenzijdig splitsing BHV
- 01/12/2007: Formateur Yves Leterme geeft opnieuw ontslag
EINDE AFLEVERING TWEE
Intermezzo: optreden van Herman De Croo en Armand De Decker
AFLEVERING DRIE
- 17/12/2007: Formateur Guy Verhofstadt gaat voor een ‘andere meerderheid’
- 20/12/2007: Eerste Minister Guy Verhofstadt stelt zijn vijf-partijen-regering voor
- 20/03/2008: Eerste Minister Yves Leterme legt de eed af bij de Koning met dezelfde vijf-partijen-regering
- 14/07/2008: Eerste Minister Yves Leterme biedt het ontslag van zijn regering aan
EINDE AFLEVERING DRIE
Intermezzo: afgelast wegens gebrek aan artiesten
AFLEVERING VIER
- 17/07/2008: Koning weigert ontslag en stelt drie bemiddelaars aan
- 23/07/2008: Kamer behoudt (meerderheid tegen oppositie) vertrouwen in regering
- 31/07/2008: NVA breekt kartel....? Yves Leterme wordt ziek ? De Koning vermist in Spanje ? Guy Verhofstadt start interimregering ? Onckelinx: “er is geen crisis” ????

Uit “DIRECT – Informatieblad CD V- JAARGANG 6-NUMMER 4-DECEMBER 2007: vraaggesprek met Yves Leterme en Jo Vandeurzen:
“Yves Leterme: Cruciaal is dat we, na acht jaar oppositie op het federale niveau, naar de kiezer zijn gestapt met een engagement. We hebben van die kiezer een mandaat gekregen om dat engagement uit te voeren en we hebben ook gezegd dat we daar ons uiterste best voor gaan doen. Sterker zelfs, op een aantal domeinen waren en zijn wij niet bereid toe te geven, omdat we denken dat die hervormingen echt belangrijk zijn voor een beter bestuur voor de mensen.” ...en verder “de problemen die zich vandaag voordoen kunnen alleen opgelost worden met beter georganiseerde instellingen, met meer verantwoordelijkheid op het vlak van economie en de arbeidsmarkt, dat hebben we al zo vaak gezegd. Het feit dat de deelstaten niet voldoende verantwoordelijkheid krijgen, heeft tot gevolg dat veel te veel zaken op hun beloop worden gelaten. Dit soort situaties moet veranderen. Liever nog een paar weken bikkelhard strijden om tot duidelijke afspraken te komen dan zomaar in een regering te stappen. ...”
Yves LETERME IS:
A. DE MEEST GELOOFWAARDIGE POLITICUS IN BELGIE
B. ZEER GELOOFWAARDIG
C. GELOOFWAARDIG
D. NIET GELOOFWAARDIG
E. IEMAND DIE DE WAARHEID NIET ZEGT (*)
(* parlementair jargon voor varianten van het woord leugenaar)

Samen te vatten alsvolgd, Leterme = Belgische leugenaar.

schaker
23 juli 2008, 16:17
Samen te vatten alsvolgd, Leterme = Belgische leugenaar.
Het mooie is:
bij de volgende verkiezingen kunnen de 800.000 mensen die de vorige keer op Leterme gestemd hebben hun vertrouwen in hem opzeggen, als ze dat willen.

De mensen die niet op hem gestemd hebben kunnen dit niet.... ;-)

Van de mensen die op Leterme gestemd hebben hoor ik weinig kritiek op de politicus/persoon/beleid Leterme zelf.
Al die aanvallen op Leterme van de franstaligen, SP.a, VB, etc. heffen elkaar op. Deze groepen waren sowieso tegen Leterme en zullen dat ook blijven.

HAMC
23 juli 2008, 16:21
Van de mensen die op Leterme gestemd hebben hoor ik weinig kritiek op de politicus/persoon/beleid Leterme zelf.


Zelfs al kende u die allemaal, dan wil dat nog niets zeggen.

Diederik v.d Elzas
23 juli 2008, 16:29
'Leugenaar' vind ik nog een eufemisme voor een politiek oplichter die in ernstige mate aan Pseudologia Phantastica lijdt.

Suuuper Suuuper Lieegebeeeest...Suuuper Suuuper Lieegebeeeest :-)

http://85.17.225.24/106350001-106400000/106360601-106360700/106360635_5_p_-Y.jpeg

De schoofzak
23 juli 2008, 17:17
Dat Leterme naar le roi moest gaan, kan geïnterpreteerd worden als een kaakslag aan de frankofwieten.

Heeft die kaakslag iets uitgehaald?

In ieder geval, vindt Leterme nu wel dat hij verder kan regeren, zij het met een soort van hulp van de drie versleten musketiers. Die laatsten herinneren vooral de franstalige onderhandelaars er dagelijks aan dat er toch iets in de lucht hing.

Ziet Leterme daar toch brood in, en zwijgt hij over de details over het waarom van zijn ontslag en over het waarom van zijn voortdoen, omdat hij er een goed oog in heeft ?

Allemaal vragen, die we binnenkort zullen beantwoord zien.

Alle begoochelingen die nu geuit worden (Leterme is een windhaan, enz. ...) zijn op veronderstellingen gebaseerd.

(en ook mijn voorspelling is gebaseerd op veronderstellingen:
wat ik vermoed, is dat het water zo diep is, dat het niet overbrugd kan worden;
dus dat wordt op een zeker ogenblik een aanvaard ontslag van Leterme I, die vanaf dan de lopende zaken waarneemt;
Bemiddelaars, informateurs, formateurs kunnen aan en af naar het palais de Laeken.
De bhv-prosedure sukkelt voort aan het ritme van de grondwettelijke artikelen over de belangenkonflikten; maar dat zal gestemd worden (het is de regering die in lopende zaken zit, nooit het parlement zelf !!)

Eens gestemd, valt er een van de gronden om "iets" te eisen weg voor de frankofwieters.
Ofwel veroorzaakt dat een glijmiddel voor de staatshervorming;
ofwel veroorzaakt dat een glijmiddel voor een nooit vermoede flamingantische stembusoverwinning.

Chipie
23 juli 2008, 17:24
Leterme gaat m.i. op zijn eentje zijn doelstellingen halen... :-D

Knappe politieker...;-)

fransV
23 juli 2008, 18:09
afspraak op 31/7

Dit jaar of volgend jaar of...

Oberon
23 juli 2008, 18:38
Het mooie is:
bij de volgende verkiezingen kunnen de 800.000 mensen die de vorige keer op Leterme gestemd hebben hun vertrouwen in hem opzeggen, als ze dat willen.

De mensen die niet op hem gestemd hebben kunnen dit niet.... ;-)

Van de mensen die op Leterme gestemd hebben hoor ik weinig kritiek op de politicus/persoon/beleid Leterme zelf.
Al die aanvallen op Leterme van de franstaligen, SP.a, VB, etc. heffen elkaar op. Deze groepen waren sowieso tegen Leterme en zullen dat ook blijven.

Beste Schaker,

Ik vrees dat u zich vergist in uw conclusie. Uw aanhef is correct. Wie voor hem stemde kan en zal wellicht zijn mening herzien.

Vorige week waarschuwde ik op het forum dat zijn grootste fans geen victorie moesten kraaien toen hij ontslag indiende. Hij deed dit met zeer veel tegenzin. Van Leterme kon toen gezegd worden dat hij mislukt was ... ok, maar dat was niet noodzakelijk zijn schuld.

Eén week later durft hij in het parlement het vertrouwen in zijn regering niet te vragen. Vandaag toonde hij zich als een bange wezel. Vergeten dat hij in zijn regeringsverklaring beloofde om op zijn minst op 15 juli een verklaring af te leggen inzake het communautaire.
Een verklaring, daarom nog geen akkoord. De waarheid is dat er geen inhoud is, niks zelfs geen sprotje. Geen akkoord, geen menu, geen agenda ... nopes.

Vanaf vandaag houdt hij zich vast aan zijn postje. Er bestaat daar een prachtig woord voor, weliswaar een beetje in onbruik geraakt omdat het in de politiek niet veel meer voorkomt: nl. kazakdraaierij.

Vroeger kon men daar nog meer wegkomen, men was van thuis uit voor een partij en men bleef die getrouw.
Those days are gone. Dat is voorbij: indien Leterme zo verder doet, wordt de CD&V de rekening gepresenteerd. Ze zal gepeperd zijn, geloof me vrij.


Beste Alecia,

Gefeliciteerd met dit overzicht. Knap werk. :thumbsup:

4x10E6
23 juli 2008, 21:26
Ondanks de herhaalde mislukkingen waarmee de heer Leterme het laatste jaar uitpakte, is mijn geloof in hem onveranderd gebleven.
Ik kijk belangstellend uit naar meer van dezelfde standvastigheid.

born2bewild
23 juli 2008, 21:29
Leterme gaat m.i. op zijn eentje zijn doelstellingen halen... :-D

Knappe politieker...;-)


^2

Alvader
23 juli 2008, 21:53
Ik heb alle vertrouwen in Leterme.

HAMC
23 juli 2008, 21:59
Ik heb alle vertrouwen in Leterme.

Maar wat/wie bedoel je dan precies?

Want het getouwtrek ACW/Leterme en de CD&V/NVA lijkt me nog niet helemaal over.

L. J. Brutus
23 juli 2008, 22:02
Ik heb hem nooit geloofd: het is een politicus. Maar goed, wie weet doet hij wel een surpries eind juli?

alecia
24 juli 2008, 01:08
Ik heb alle vertrouwen in Leterme.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... .

Zit daar niet een kleine tegenspraak in ?

I amsterdam
24 juli 2008, 08:48
Ik heb hem nooit geloofd: het is een politicus. Maar goed, wie weet doet hij wel een surpries eind juli?

Ik heb hem wel geloofd. Op dit moment twijfel ik.
Op 1 augustus zullen we weten of hij een man is van standvastigheid of een draaikont.

den ambetantsten
24 juli 2008, 09:04
Ik heb hem wel geloofd. Op dit moment twijfel ik.
Op 1 augustus zullen we weten of hij een man is van standvastigheid of een draaikont.

Het is volgens mij geen kwestie van geloof maar van objectief feiten (of gebrek daaraan) vaststellen, maar da's misschien louter semantiek. Hoe dan ook was zijn "ik of de chaos"-discours niet echt een geruststelling...

Gun
24 juli 2008, 09:41
cd&v Of Yves Leterme: Wie Gelooft Die Mensen (man) Nog ?ikke

Anna List
24 juli 2008, 10:00
ikke

omdat ik het zelf niet beter zou kunnen zeggen :

http://forum.politics.be/newreply.php?do=newreply&p=3587237

alecia
24 juli 2008, 11:15
omdat ik het zelf niet beter zou kunnen zeggen :

http://forum.politics.be/newreply.php?do=newreply&p=3587237

thanks Anna List ... voor alle duidelijkheid ere aan wie ere toekomt:
"(Oorspronkelijk geplaatst door Noorman): 5) Gisterenavond vertelde het groot licht aan Madam Cools dat hij koppig is, de staatshervorming moet en zal er komen, het kan weken, maanden, misschien wel JAREN (u leest het goed, JAAAAREN) duren maar ze zal er komen !"

Vooral dat laatste was inderdaad redelijk hallucinant... redelijke twijfel en/of voordeel van twijfel meteen uitgesloten. Derhalve des te hallucinanter dat er nog LETERME-volgers zijn hun oordeel laten afhangen van 31 juli... Na gisteren is meteen ook duidelijk waarom Milquet, Oncelincx en Reynders er zo gerust in zijn en weigeren te spreken van crisis laat staan regime-crisis...Enfin... éénmaal tsjeef altijd tsjeef... er zijn nog zekerheden in het leven... Alles van oudsher. Het worden nog leuke verkiezingen :lol:

De schoofzak
24 juli 2008, 11:46
In een nachtmerrie-hipotese kan het inderdaad nog "jaren" duren:
Leterme geeft zijn ontslag op 1 augustus, en de andere klassieke machtspartijen èn de groenen beslissen om het kartel te laten vallen, en een regering op poten te zetten.

Anna List
24 juli 2008, 11:50
In een nachtmerrie-hipotese kan het inderdaad nog "jaren" duren:
Leterme geeft zijn ontslag op 1 augustus, en de andere klassieke machtspartijen èn de groenen beslissen om het kartel te laten vallen, en een regering op poten te zetten.

da's technisch onmogelijk, want dan heeft de Vlaamse regering geen meerderheid meer.

De schoofzak
24 juli 2008, 11:55
da's technisch onmogelijk, want dan heeft de Vlaamse regering geen meerderheid meer.
Met één tsjeef "van voor den oorlog" die zou overlopen ..??

(pas op: ik wou eigenlijk in de verf zetten dat de uitspraak van Leterme een boetade was; nu zijn we op een verkeerd spoor aan het friewielen ... geen probleem, zolang we maar beseffen dat het friewielen is)

maarte
24 juli 2008, 12:04
Dialoog pas na de zomer


BRUSSEL - Volgens het trio bemiddelaars bestaat bij alle partijen de wil om tot een oplossing te komen. De dialoog zou wel pas na augustus opgestart worden. Dat meldden François-Xavier de Donnea, Raymond Langendries en Karl-Heinz Lambertz op een persconferentie.

De drie koninklijke bemiddelaars plegen vandaag overleg met de minister-presidenten van de deelstaten. Eerder op de dag hadden ze al een ontmoeting met de voorzitters van Kamer en Senaat.

Koning Albert II stelde vorige donderdag de twee ministers van Staat en de minister-president van de Duitstalige gemeenschap aan tot bemiddelaar. Zij moeten tegen eind volgende week nagaan hoe het best waarborgen kunnen worden geboden voor een geloofwaardige institutionele dialoog, de zogenaamde dialoog van gemeenschap tot gemeenschap.

Volgens de drie bemiddelaars, die woensdag overleg pleegden met de Octopuspartijen, bestaat bij alle betrokken partijen de wil om tot een oplossing te komen die moet leiden tot onderhandelingen en een grote staatshervorming. Bedoeling is dat de dialoog pas na augustus van start gaat. avb
Zoals het gezegde luid:
Van verraad tot verraad naar de Vlaamse staat?

Anna List
24 juli 2008, 12:07
Met één tsjeef "van voor den oorlog" die zou overlopen ..??

(pas op: ik wou eigenlijk in de verf zetten dat de uitspraak van Leterme een boetade was; nu zijn we op een verkeerd spoor aan het friewielen ... geen probleem, zolang we maar beseffen dat het friewielen is)


waaruit ik dus met recht en rede mag besluiten dat het vandaag BDW en YLT zijn die op eigen houtje de Belgische constructie rechthouden.

me dunkt is dat net niet waar hun kiezers voor gestemd hebben.

Chipie
24 juli 2008, 12:16
Het is volgens mij geen kwestie van geloof maar van objectief feiten (of gebrek daaraan) vaststellen, maar da's misschien louter semantiek. Hoe dan ook was zijn "ik of de chaos"-discours niet echt een geruststelling...

waaruit ik dus met recht en rede mag besluiten dat het vandaag BDW en YLT zijn die op eigen houtje de Belgische constructie rechthouden.

me dunkt is dat net niet waar hun kiezers voor gestemd hebben.
Ik denk het wel... Op voorwaarde natuurlijk dat er iets concreets bereikt wordt (wat ongetwijfeld ;-) zal gebeuren)....

De stemmers op de verraders zullen volgens mijn bescheiden kortelings waarschijnlijk gelukkiger zijn dan de zijkantkampeerders… :-D

Anna List
24 juli 2008, 12:28
Ik denk het wel... Op voorwaarde natuurlijk dat er iets concreets bereikt wordt (wat ongetwijfeld ;-) zal gebeuren)....

De stemmers op de verraders zullen volgens mijn bescheiden kortelings waarschijnlijk gelukkiger zijn dan de zijkantkampeerders… :-D

awel, ik help het u hopen, maar vrees dat ik dit scenario in 30 politiek volgen al enkele keren meegemaakt heb ... veel meer dan één of andere Vlaamse toegeving moet je dan niet verwachten, en hopelijk is het weer geen strategische blunder ...

maarte
24 juli 2008, 12:31
Ik denk het wel... Op voorwaarde natuurlijk dat er iets concreets bereikt wordt (wat ongetwijfeld ;-) zal gebeuren)....

De stemmers op de verraders zullen volgens mijn bescheiden kortelings waarschijnlijk gelukkiger zijn dan de zijkantkampeerders… :-D
Iets concreets zoals het regionaliseren van de verkeerswetgeving:lol:
Hoe zit het trouwens nog met die borrelnootjes oftewel de 'eerste stap' in de staatshervorming? Als er tegen 15 juli geen volgende stap was dan gingen we die borrelnootjes toch ook niet krijgen.

Anna List
24 juli 2008, 12:34
Iets concreets zoals het regionaliseren van de verkeerswetgeving:lol:
Hoe zit het trouwens nog met die borrelnootjes oftewel de 'eerste stap' in de staatshervorming? Als er tegen 15 juli geen volgende stap was dan gingen we die borrelnootjes toch ook niet krijgen.

voor 400 miljoen Vlaamse Euro's krijgt ook Wallonie bevoegdheid over hun zebrapaden

Chipie
24 juli 2008, 12:36
Nog een beetje geduld (en niet op de verkeerde 'kappen') en we zijn er (bijna ;-) )...

Natuurlijk... http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gifeen splitsing van het land zal het waarschijnlijk niet zijn...:-D

Chipie
24 juli 2008, 12:37
voor 400 miljoen Vlaamse Euro's krijgt ook Wallonie bevoegdheid over hun zebrapaden
:-D

Gun
24 juli 2008, 12:46
Ik denk het wel... Op voorwaarde natuurlijk dat er iets concreets bereikt wordt (wat ongetwijfeld ;-) zal gebeuren)....

De stemmers op de verraders zullen volgens mijn bescheiden kortelings waarschijnlijk gelukkiger zijn dan de zijkantkampeerders… :-D:thumbsup:

Anna List
24 juli 2008, 12:51
Nog een beetje geduld (en niet op de verkeerde 'kappen') en we zijn er (bijna ;-) )...

Natuurlijk... http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gifeen splitsing van het land zal het waarschijnlijk niet zijn...:-D


waarom zou ik supporteren voor diegenen die de mythe in stand houden dat Vlaanderen dient te betalen voor bevoegdheden die Wallonië ook krijgt ???

naar mijn aanvoelen zijn dat ordinaire oplichters ... of kwaadwillige collabo's

Gun
24 juli 2008, 12:52
waarom zou ik supporteren voor diegenen die de mythe in stand houden dat Vlaanderen dient te betalen voor bevoegdheden die Wallonië ook krijgt ???

naar mijn aanvoelen zijn dat ordinaire oplichters ... of kwaadwillige collabo'sIn hoeveel dagen is Rome gebouwd?

Ene zeker ...

Anna List
24 juli 2008, 12:56
In hoeveel dagen is Rome gebouwd?

Ene zeker ...

ga je me nu echt vertellen dat jij het eens bent met die onmogelijke strategie dat Vlaanderen moet afdokken voor bevoegdheden die Wallonië ook krijgt (maar dan met een flinke hoop geld bovenop ?)

elk ander land zou dat systeem koloniaal noemen.

Anna List
24 juli 2008, 12:57
In hoeveel dagen is Rome gebouwd?

Ene zeker ...

elke staat ter wereld heeft op een bepaalde dag zijn onafhankelijkheid uitgeroepen hoor

(uitgeroepen, nooit afgekocht of bijeengebedeld)

Jan Meuleman
24 juli 2008, 16:58
Leterme gaat m.i. op zijn eentje zijn doelstellingen halen... :-D

Knappe politieker...;-)

De doelstelling was eerste minister te worden. Daar is hij in geslaagd. Dat hij daarvoor alle beloften overboord heeft moeten gooien was geen probleem.

Gun
24 juli 2008, 17:05
De doelstelling was eerste minister te worden. Daar is hij in geslaagd. Dat hij daarvoor alle beloften overboord heeft moeten gooien was geen probleem.Juist,

Het feit dat we vandaag de dag nog steeds geen volledig operationele regering hebben is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat hij alle beloften heeft overboord gegooid.

Je komt hier op P.be toch heel wat te lezen zene .....

schaker
24 juli 2008, 17:46
.... hij blijft beloven wat hij al die tijd al beloofd heeft!

Fieseler
24 juli 2008, 18:12
Als ik Leterme was zou ik dreigen met ontslag...

4x10E6
24 juli 2008, 19:20
In hoeveel dagen is Rome gebouwd?

Ene zeker ...

Nero brandde het af in één dag.

4x10E6
24 juli 2008, 19:24
Juist,

Het feit dat we vandaag de dag nog steeds geen volledig operationele regering hebben is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat hij alle beloften heeft overboord gegooid.

Je komt hier op P.be toch heel wat te lezen zene .....

Alle is natuurlijk niet niks, maar wat over de volgende 4 "beloftes"
- splitsing BHV (zonder dat er een afkoopsom betaald hoeft te worden door Vlaanderen)
- een (grote, kleine, redelijke, lange, korte, trage, rappe) staatshervorming
- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- goed bestuur

Palmares van Leterme I
- het aantal bezoldigde parochiale lekenhelpers opgedreven
- er een miniskule verhoging van het pensioen van de ooit zelfstandigen
- we genieten allen een jaarlijks belastingsvoordeel van - drumgeroffel - 21 euro

Ik vrees dat we allen getangoëd zijn geworden

kaptenkirk
24 juli 2008, 19:30
Wanneer zijn eigenlijk de volgende verkiezingen voorzien??

Kwestie van te weten hoelang ik nog mijn braaksel moet inhouden bij het lezen van zoveel zever in pakskes.

Het is onbeschrijflijk in welk land we leven. Wie helpt ons uit ons lijden?

4x10E6
24 juli 2008, 19:32
Wanneer zijn eigenlijk de volgende verkiezingen voorzien??

Kwestie van te weten hoelang ik nog mijn braaksel moet inhouden bij het lezen van zoveel zever in pakskes.

Het is onbeschrijflijk in welk land we leven. Wie helpt ons uit ons lijden?

Hongerstaken is voortaan ook verboden.

born2bewild
24 juli 2008, 20:00
Alle is natuurlijk niet niks, maar wat over de volgende 4 "beloftes"
- splitsing BHV (zonder dat er een afkoopsom betaald hoeft te worden door Vlaanderen)
- een (grote, kleine, redelijke, lange, korte, trage, rappe) staatshervorming
- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- goed bestuur

Palmares van Leterme I
- het aantal bezoldigde parochiale lekenhelpers opgedreven
- er een miniskule verhoging van het pensioen van de ooit zelfstandigen
- we genieten allen een jaarlijks belastingsvoordeel van - drumgeroffel - 21 euro

Ik vrees dat we allen getangoëd zijn geworden

't zijn zuur druiven in de oppositie he kadee?

Dat is een verdienste van Leterme I

Jan Meuleman
24 juli 2008, 20:16
Als ik Leterme was zou ik dreigen met ontslag...
Leterme heeft een voor Vlamingen verborgen agenda. Waarom had hij zoveel keer afzonderlijke gesprekken met Franstaligen en Nederlandstaligen? Omdat hij de Vlaamse eisen achter de rug van de Vlamingen afzwakte.
Leterme heeft één doel, en heeft het bereikt. Rest nog alleen het zolang mogelijk uit te houden.

L. J. Brutus
24 juli 2008, 20:49
Leterme heeft een voor Vlamingen verborgen agenda. Waarom had hij zoveel keer afzonderlijke gesprekken met Franstaligen en Nederlandstaligen? Omdat hij de Vlaamse eisen achter de rug van de Vlamingen afzwakte.
Leterme heeft één doel, en heeft het bereikt. Rest nog alleen het zolang mogelijk uit te houden.

Maar, heeft Leterme ook geen voor de Franstaligen verborgen agenda? Ik krijg geen hoogte van die mens.

L. J. Brutus
24 juli 2008, 20:51
Alle is natuurlijk niet niks, maar wat over de volgende 4 "beloftes"
- splitsing BHV (zonder dat er een afkoopsom betaald hoeft te worden door Vlaanderen)
- een (grote, kleine, redelijke, lange, korte, trage, rappe) staatshervorming
- 2 miljard euro voor de sociale zekerheid
- goed bestuur

Palmares van Leterme I
- het aantal bezoldigde parochiale lekenhelpers opgedreven
- er een miniskule verhoging van het pensioen van de ooit zelfstandigen
- we genieten allen een jaarlijks belastingsvoordeel van - drumgeroffel - 21 euro

Ik vrees dat we allen getangoëd zijn geworden

Je vergeet de pensioensverhoging voor Laken! Belangrijke verdienste!

4x10E6
24 juli 2008, 21:00
Je vergeet de pensioensverhoging voor Laken! Belangrijke verdienste!

Hoe kon ik die bewuste pensioen verhoging toch over het hoofd zien.

Chipie
24 juli 2008, 22:04
Tutentutentut...

Hij zou het land hervormen... en hij zal het hervormen... en dit binnen een redelijke term...

Leterme… http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif de ferme… :-D

HAMC
24 juli 2008, 22:09
Maar, heeft Leterme ook geen voor de Franstaligen verborgen agenda? Ik krijg geen hoogte van die mens.

Dat komt omdat hij het ACW programma probeert uit te uitvoeren wat het kartel hem probeert te beletten.

Fieseler
24 juli 2008, 22:26
Laat ons de heimelijke ratifikatie van het verdrag van Lissabon niet vergeten hé vrienden...ook een verdienste van Leterme.
Lonkt hij nu reeds Europees?
"it's the treaty stupid..."

Jan Meuleman
24 juli 2008, 22:35
Maar, heeft Leterme ook geen voor de Franstaligen verborgen agenda? Ik krijg geen hoogte van die mens.
Alle Franstalige partijen wilden Leterme terug. Omdat hij lastig deed?

kaptenkirk
25 juli 2008, 09:48
Wie nu nog durft CD&V stemmen is een idioot in het kwadraat.

Ik heb gesproken...

Henri1
25 juli 2008, 09:57
Zalig zijn de armen van geest
want hen behoort het rijk der hemelen.

Alvader
25 juli 2008, 10:06
Alle Franstalige partijen wilden Leterme terug. Omdat hij lastig deed?

Nee, omdat ze zelf niemand in hun kamp vinden die van hen premier mag worden.

Jan Meuleman
25 juli 2008, 10:07
Zalig zijn de armen van geest
want hen behoort het rijk der hemelen.
zei de ervaringsdeskundige.

alecia
25 juli 2008, 10:54
Maar, heeft Leterme ook geen voor de Franstaligen verborgen agenda? Ik krijg geen hoogte van die mens.

één ? hij heeft/had er een aantal...zoals daar zijn:
- ten koste van alles en iedereen premier worden (of zoals eerwaarde Maertens het poneerde 'incontournable' (ten behoeve van taalspecialist Azert of hoe is zijn naam ook weer: Definition: inescapable, inevitable, indispensable, La conclusion est incontournable - The conclusion is inescapable, Ces réformes sont incontournables - These reforms are indispensable, Related: contourner - to bypass, circumvent, get around
Pronunciation: a(n) ko(n) toor nabl .... bon) Deze nauwelijks verholen agenda is eergisteren duidelijk geworden in Terzake... tututut, goed bestuur is thans regeren zonder staatshervorming die nog jaaaaaaaren kan duren
- ACW... inderdaad nog steeds niet duidelijk (HAMC volgt dit wel op)
- UNIZO, zeg maar Vlaamse Regering van Kris Peeters... hoe we hier de bocht in zullen gaan om die 400 miljoen los te weken zonder staatshervorming is nog semantiek in wording...
- VVV (Verraad Van Vlaanderen) tjsa, daar hebben die van CD V zowaar een abonnement op...ook nog semantiek in wording hoe de kartelbreuk uitgelegd zal worden...
- belastingen verhogen ... of zit er op dit forum ook nog maar één arme ziel die daaraan twijfelt ?
- 800.000 kiezers binden... hmmm... niet echt een zorg voor de volgende drie jaar... waarom geen tweede keer de truuc met de doif opvoeren ?
- vergeet ik nog een paar verborgen agenda's ? effe denken... ah... ja, zijn eigen (politieke) toekomst... bwah... Europa zeker ?

Maar niet getreurd: één voor allen, allen voor één... geloofwaardigheid hoog in het vaandel voeren en vooruit met de geit...:roll:

Chipie
25 juli 2008, 10:57
De Vlamingen zullen er wel komen... door elkaar af te maken... :-D

En wat zou de op de zijkant geparkeerde partij zoal bereikt hebben? ;-)

Gun
25 juli 2008, 10:59
Wie nu nog durft CD&V stemmen is een idioot in het kwadraat.

Ik heb gesproken...
Ik ben een idioot ... NVA + Doomst + Leterme ... and I'll do it again ...

alecia
25 juli 2008, 11:11
En wat zou de op de zijkant geparkeerde partij zoal bereikt hebben? ;-)

hmm... als je het over VB hebt... geloofwaardigheid gezien al 20 jaar uitkomt wat zij voorspellen (eigenlijk best grappig om altijd maar die lijkbleke kleur van brt omroepers te zien als er nog maar eens een 'zwarte' zondag moet worden opgebiecht)
als je het over LDD hebt... om het met de woorden van Tobback te zeggen: als Leterme niet bestond hadden ze hem moeten uitvinden... succes verzekerd voor LDD
als je het over NVA hebt (laat ons wel wezen, Bart mocht wel aan tafel zitten en voor de camera's uitschreeuwen dat ze (ergo) toch meesjotten...): eindelijk hebben ze door (hoop ik toch) wat 'tseven' zijn... amai... 8-)

Jan Meuleman
25 juli 2008, 11:26
De Vlamingen zullen er wel komen... door elkaar af te maken... :-D

En wat zou de op de zijkant geparkeerde partij zoal bereikt hebben? ;-)

Wie heeft die partij op de zijkant gezet?

Gun
25 juli 2008, 11:30
Wie heeft die partij op de zijkant gezet?Het initiatief komt van Agalev, waar in deze volgorde PS, SP.a, MR, VLD, CVP, ... zijn opgesprongen

Gheysels

Jan Meuleman
25 juli 2008, 11:34
Het initiatief komt van Agalev, waar in deze volgorde PS, SP.a, MR, VLD, CVP, ... zijn opgesprongen

Gheysels
Dus goedkoop van Chipie om hen te verwijten dat ze nog niets (?) bereikt hebben.

Don Quichote
25 juli 2008, 11:36
De instorting van het VB is nu ingezet.
Joatjoat.

Aan het gekronkel van de "goede" partijen te merken, zie ik voor het VB nog een mooie toekomst.

Geysels?
De vleesgeworden arrogantie.
De man die zijn partij halveerde.

Gun
25 juli 2008, 11:40
Dus goedkoop van Chipie om hen te verwijten dat ze nog niets (?) bereikt hebben.Beste Jan,

Ik ken persoonlijk één van de kopstukken van het VB, een aimabele kerel trouwens, en hij heeft me reeds meermaals bevestigd dat het de strategie is van het VB om doelbewust in dat hokje te blijven zitten. Het VB had al in verscheidene dossiers de mogelijkheid om eindelijk komaf te maken van het CS, maar het VB wil niet uit die underdog positie, wil niet uit die slachtoffer rol.

Haal eens naar boven hoeveel keer het VB al enig initiatief heeft genomen om het CS in vraag te stellen?

Nu LDD een significanteer rol zou kunnen gaan spelen kan het zijn dat de strategie gaat wijzigen, maar tot op vandaag heeft het het VB geen windeieren gelegd.

Alles begint bij strategie

L. J. Brutus
25 juli 2008, 11:47
Beste Jan,

Ik ken persoonlijk één van de kopstukken van het VB, een aimabele kerel trouwens, en hij heeft me reeds meermaals bevestigd dat het de strategie is van het VB om doelbewust in dat hokje te blijven zitten. Het VB had al in verscheidene dossiers de mogelijkheid om eindelijk komaf te maken van het CS, maar het VB wil niet uit die underdog positie, wil niet uit die slachtoffer rol.

Haal eens naar boven hoeveel keer het VB al enig initiatief heeft genomen om het CS in vraag te stellen?

Nu LDD een significanteer rol zou kunnen gaan spelen kan het zijn dat de strategie gaat wijzigen, maar tot op vandaag heeft het het VB geen windeieren gelegd.

Alles begint bij strategie

En welk kopstuk mag dat dan wel wezen?

Jan Meuleman
25 juli 2008, 11:52
Beste Gun,

Mij gaat het niet om het VB. Wat hun stratagie ook moge weze interesseert me in feite niet. Ik stel alleen vast dat sommige Vlamingen liever ruzie maken onder elkaar dan samen het zelfde doel na te streven. De Franstaligen zijn een pak slimmer dan de Vlamingen. Zij ook hebben meningsverschillen maar ze blijven eensgezind in de strijd tegen de Vlamingen.

Cyrano
25 juli 2008, 11:57
één ? hij heeft/had er een aantal...zoals daar zijn:
- ten koste van alles en iedereen premier worden (of zoals eerwaarde Maertens het poneerde 'incontournable' (ten behoeve van taalspecialist Azert of hoe is zijn naam ook weer: Definition: inescapable, inevitable, indispensable, La conclusion est incontournable - The conclusion is inescapable, Ces réformes sont incontournables - These reforms are indispensable, Related: contourner - to bypass, circumvent, get around
Pronunciation: a(n) ko(n) toor nabl .... bon) Deze nauwelijks verholen agenda is eergisteren duidelijk geworden in Terzake... tututut, goed bestuur is thans regeren zonder staatshervorming die nog jaaaaaaaren kan duren
- ACW... inderdaad nog steeds niet duidelijk (HAMC volgt dit wel op)
- UNIZO, zeg maar Vlaamse Regering van Kris Peeters... hoe we hier de bocht in zullen gaan om die 400 miljoen los te weken zonder staatshervorming is nog semantiek in wording...
- VVV (Verraad Van Vlaanderen) tjsa, daar hebben die van CD V zowaar een abonnement op...ook nog semantiek in wording hoe de kartelbreuk uitgelegd zal worden...
- belastingen verhogen ... of zit er op dit forum ook nog maar één arme ziel die daaraan twijfelt ?
- 800.000 kiezers binden... hmmm... niet echt een zorg voor de volgende drie jaar... waarom geen tweede keer de truuc met de doif opvoeren ?
- vergeet ik nog een paar verborgen agenda's ? effe denken... ah... ja, zijn eigen (politieke) toekomst... bwah... Europa zeker ?

Maar niet getreurd: één voor allen, allen voor één... geloofwaardigheid hoog in het vaandel voeren en vooruit met de geit...:roll:

Dit is een quote die me deugd doet. Een beetje realiteitszin helpt om in het bos de bomen te zien.

Vooral de saga Peeters met de 400 miljoen.

Om de begroting in evenwicht te kunnen presenteren voor Europa mag Vlaanderen 400 miljoen van zijn eigen geld niet uitgeven. Wallonië en Brussel gaan royaal in deficiet, zij mogen alles en nog wat meer uitgeven van gepoeft geld. Zij moeten niet sparen. Dit staat niet in de PS-handleiding.

De CD&V - Peeters oplossing in september:

1. Wij geven dit geld niet af aan de federale. (natuurlijk niet, het is ons)
2. Wij verdelen deze 400 miljoen via het vlaamse budget onder de vlamingen ( daarvoor diende het geld inderdaad).
3. Wij beslissen in september 2008 en verdelen in 2009. Goed bestuur heeft zijn tijd nodig. ( Leterme heeft geen probleem met de federale begroting 2008 en de CD&V speelt sinterklaas vlak voor de verkiezingen 2009).

Het probleem van de begroting 2009 is voor diegenen die dan nog belangstelling hebben. De belgische begroting kan zonder problemen 3 % in deficiet gaan. De Fransen doen dat ook.

Fieseler
25 juli 2008, 12:20
Beste Jan,

Ik ken persoonlijk één van de kopstukken van het VB, een aimabele kerel trouwens, en hij heeft me reeds meermaals bevestigd dat het de strategie is van het VB om doelbewust in dat hokje te blijven zitten. Het VB had al in verscheidene dossiers de mogelijkheid om eindelijk komaf te maken van het CS, maar het VB wil niet uit die underdog positie, wil niet uit die slachtoffer rol.

Haal eens naar boven hoeveel keer het VB al enig initiatief heeft genomen om het CS in vraag te stellen?

Nu LDD een significanteer rol zou kunnen gaan spelen kan het zijn dat de strategie gaat wijzigen, maar tot op vandaag heeft het het VB geen windeieren gelegd.

Alles begint bij strategie



Jawadde...weer ene die naadloos het mantra van de flagrant betrapte "democraten" uitdraagt.
A/ Het was Geysels die samen met alle andere partijen het cordon heeft uitgevonden, vormgegeven, bestendigd én tot op de dag van vandaag uitvoert. Na een electorale afstraffing die zijn weerga niet kent in de Belgische verkiezingsgeschiedenis was het plotseling het VB dat het CS had uitgevonden. Met die waanzinnige logica hebben de joden in socialistisch Duitsland zelf de gaskamers uitgevonden want ze durfden het aan om jood te blijven gedurende gans de oorlog. Want er waren dossiers genoeg om niet meer jood te zijn?. Wat een perverse bull shitt zeg.
B/ Welk kopstuk was dat?
C/ Welk dossier?

alecia
25 juli 2008, 12:35
Jawadde...weer ene die naadloos het mantra van de flagrant betrapte "democraten" uitdraagt.
A/ Het was Geysels die samen met alle andere partijen het cordon heeft uitgevonden, vormgegeven, bestendigd én tot op de dag van vandaag uitvoert. Na een electorale afstraffing die zijn weerga niet kent in de Belgische verkiezingsgeschiedenis was het plotseling het VB dat het CS had uitgevonden. Met die waanzinnige logica hebben de joden in socialistisch Duitsland zelf de gaskamers uitgevonden want ze durfden het aan om jood te blijven gedurende gans de oorlog. Want er waren dossiers genoeg om niet meer jood te zijn?. Wat een perverse bull shitt zeg.
B/ Welk kopstuk was dat?
C/ Welk dossier?

:die18:

right on... 't wordt warm...

alecia
25 juli 2008, 12:50
Vooral de saga Peeters met de 400 miljoen.

Om de begroting in evenwicht te kunnen presenteren voor Europa mag Vlaanderen 400 miljoen van zijn eigen geld niet uitgeven. Wallonië en Brussel gaan royaal in deficiet, zij mogen alles en nog wat meer uitgeven van gepoeft geld. Zij moeten niet sparen. Dit staat niet in de PS-handleiding.


wellicht het scenario... met één kleine opmerking... "ze MOGEN niet sparen..." ik weet het... 't klinkt pervert maar 't is nu éénmaal zo... anders is hun geloofwaardigheid van 'behoeftige' weg...

kaptenkirk
25 juli 2008, 14:50
Ik ben een idioot ... NVA + Doomst + Leterme ... and I'll do it again ...

Toch ene die eerlijk is... Respect.

Gun
25 juli 2008, 15:08
En welk kopstuk mag dat dan wel wezen?Ik weet niet of hij het gaat respecteren wanneer ik zijn naam hier vermeld, daarom zal het van u een onderzoekje vergen.

Hij zit in het Vlaams Parlement en komt om de haverklap op TV ...

Gun
25 juli 2008, 15:10
Beste Gun,

Mij gaat het niet om het VB. Wat hun stratagie ook moge weze interesseert me in feite niet. Ik stel alleen vast dat sommige Vlamingen liever ruzie maken onder elkaar dan samen het zelfde doel na te streven. De Franstaligen zijn een pak slimmer dan de Vlamingen. Zij ook hebben meningsverschillen maar ze blijven eensgezind in de strijd tegen de Vlamingen.:thumbsup:

PS & MR waren samen met Vlaams links de grootste voorstanders het het CS want het verdeelt automatisch Vlaams en het verdeelt automatisch rechts ...

Gun
25 juli 2008, 15:20
Jawadde...weer ene die naadloos het mantra van de flagrant betrapte "democraten" uitdraagt.
A/ Het was Geysels die samen met alle andere partijen het cordon heeft uitgevonden, vormgegeven, bestendigd én tot op de dag van vandaag uitvoert. Na een electorale afstraffing die zijn weerga niet kent in de Belgische verkiezingsgeschiedenis was het plotseling het VB dat het CS had uitgevonden. Met die waanzinnige logica hebben de joden in socialistisch Duitsland zelf de gaskamers uitgevonden want ze durfden het aan om jood te blijven gedurende gans de oorlog. Want er waren dossiers genoeg om niet meer jood te zijn?. Wat een perverse bull shitt zeg.
B/ Welk kopstuk was dat?
C/ Welk dossier?VB heeft het CS niet uitgevonden, maar maakt er wel handig gebruik van, een strategie waar in princiepe niets op tegen is.

Hoeveel keer heb jij al een intiatief waargenomen van een VB kopstuk die het CS wenst op te heven?

Diederik v.d Elzas
25 juli 2008, 15:24
Met die waanzinnige logica hebben de joden in socialistisch Duitsland zelf de gaskamers uitgevonden want ze durfden het aan om jood te blijven gedurende gans de oorlog. Want er waren dossiers genoeg om niet meer jood te zijn?. Wat een perverse bull shitt zeg.

Godwin's Law in volle actie, quoi...

Feit is hé kindjes: "Politics is a big club and you and I ain't in it!!!"

Ze hebben ons weer eens BIEN bij de pierlewieter, de potsierlijke acrobaten van "le Cirque de la Salle Plénière"... En waarom komen ze er steeds mee weg? Omdat U en ik na eeuwen van indoctrinatie en overheersing voorgeprogrammeerd zijn tot het incasseren van zulke kaakslagen en affronten...

Vlamingen zijn lammekes met koudwatervrees: "blèèèèir, blèèèèèir...". Ik pleit dan ook voor een nieuwe vlag voor dit landsdeel: een zwart schaap of ezeltje-strek-jehttp://members.lycos.nl/eftelat/hpbimg/AP-ezeltje-strek-je-mb.gif

Jan Meuleman
25 juli 2008, 15:39
VB heeft het CS niet uitgevonden, maar maakt er wel handig gebruik van, een strategie waar in princiepe niets op tegen is.

Hoeveel keer heb jij al een intiatief waargenomen van een VB kopstuk die het CS wenst op te heven?

Sorry Gun, maar je antwoordt niet op de reactie van Fieseler.
Ik had dit van u niet verwacht. De Azert mode is gemakkelijk.

Fieseler
25 juli 2008, 16:52
[QUOTE=Diederik v.d Elzas;3589721]Godwin's Law in volle actie, quoi...

Volledig akkoord...het is ook niet van mijn gewoonte...
Maar de perversiteit van de logica was van een orde dat Godwin een kleine zonde is in vergelijking.



Feit is hé kindjes: "Politics is a big club and you and I ain't in it!!!"

Dat zou ik nog zo maar niet meer durven zeggen hoor als je de reactie van Ouilfride Marténce van afgelopen week leest waarin hij toegeeft verschoten te zijn van de reactie van de CD&V achterban.



Ze hebben ons weer eens BIEN bij de pierlewieter, de potsierlijke acrobaten van "le Cirque de la Salle Plénière"... En waarom komen ze er steeds mee weg? Omdat U en ik na eeuwen van indoctrinatie en overheersing voorgeprogrammeerd zijn tot het incasseren van zulke kaakslagen en affronten...

volledig akkoord.
Deze indoctrinatie zou onmogelijk geweest zijn met een vrije en/of pluralistische pers.

Vlamingen zijn lammekes met koudwatervrees: "blèèèèir, blèèèèèir...". Ik pleit dan ook voor een nieuwe vlag voor dit landsdeel: een zwart schaap of ezeltje-strek-jehttp://members.lycos.nl/eftelat/hpbimg/AP-ezeltje-strek-je-mb.gif

zo is dat!

Duym
25 juli 2008, 17:27
Ik weet niet of hij het gaat respecteren wanneer ik zijn naam hier vermeld, daarom zal het van u een onderzoekje vergen.

Hij zit in het Vlaams Parlement en komt om de haverklap op TV ...

Ja en hij heeft een neus en oren. :lol:
Ik ben ervan overtuigd dat je liegt. Ik weet alvast dat de kopstukken (Annemans en Dewinter) zich doodergeren aan het ondemocratische mediacordon.

robert t
25 juli 2008, 17:30
Ze hebben ons weer eens BIEN bij de pierlewieter, de potsierlijke acrobaten van "le Cirque de la Salle Plénière"... En waarom komen ze er steeds mee weg? Omdat U en ik na eeuwen van indoctrinatie en overheersing voorgeprogrammeerd zijn tot het incasseren van zulke kaakslagen en affronten... Ik ben daar niet zo overtuigd van. Het klootjesvolk begint te morren. Er zit sleet op de programmatie, vergeet niet dat we reeds meer dan een jaar in een nooit geziene impasse zitten. Geen overwinning, maar een absolute afgang is het ook niet. Dit was vroeger gewoon ondenkbaar.

Gun
25 juli 2008, 17:35
Ja en hij heeft een neus en oren. :lol:
Ik ben ervan overtuigd dat je liegt. Ik weet alvast dat de kopstukken (Annemans en Dewinter) zich doodergeren aan het ondemocratische mediacordon.
Geloof voor mijn part wat je wilt geloven klein Duymke, ik weet wat ik weet en ik ga mij hier niet mengen in een strijd om één of ander bewijs.

Fieseler
25 juli 2008, 19:51
Het verdient clementie om toe te geven wanneer men liegt dat het gedrukt staat.
Deze onhandige escape echter verdient allerminst appreciatie.

Als je jezelf nog eens een keertje met zulke fantasietjes wil komen belachelijk maken ga dan eerst eens naar de film "prestige" kijken. Leerrijk.

maarte
25 juli 2008, 23:01
Geloof voor mijn part wat je wilt geloven klein Duymke, ik weet wat ik weet en ik ga mij hier niet mengen in een strijd om één of ander bewijs.

Ik geloof je, is dat kopstuk trouwens niet toevallig van jouw streek?

Diederik v.d Elzas
26 juli 2008, 01:04
Ik ben daar niet zo overtuigd van. Het klootjesvolk begint te morren. Er zit sleet op de programmatie, vergeet niet dat we reeds meer dan een jaar in een nooit geziene impasse zitten. Geen overwinning, maar een absolute afgang is het ook niet. Dit was vroeger gewoon ondenkbaar.

Het 'klootjesvolk', op enkele pisnijdige eenzaten en mopperaars na (waartoe ik mijzelf reken), zit verdoofd voor de 79ste re-run van de Kampioenen. Je kan hen geen ongelijk geven, want dat geestdodende programma kan de ondraaglijke psychologische pijn van het zelfbedrog en de degeneratie nog enigszins verlichten. Het volk is dood. leve het grauw!

Duym
26 juli 2008, 05:52
Geloof voor mijn part wat je wilt geloven klein Duymke, ik weet wat ik weet en ik ga mij hier niet mengen in een strijd om één of ander bewijs.

Klets dan niet meer uit je nek.

alecia
26 juli 2008, 13:03
Klets dan niet meer uit je nek.

... en zo zijn we dan weer terug waar dit alles begonnen is... de verkiezingsbelofte(n) van juni 2007... 8-)

speurneus
26 juli 2008, 14:29
Wie heeft die partij op de zijkant gezet?
Daar hebben ze toch zelf voor gezorgd.

Duym
26 juli 2008, 15:33
Daar hebben ze toch zelf voor gezorgd.

Dat opzijzetten hebben de tegenstanders gedaan; het cordon is een uitvinding van gewezen opperhoofd Jos Gijsels. De man die het rotatieprincipe invoerde, maar toen het zijn beurt was om te roteren, veranderde hij de regels.
Nergens blijven Vlaams belangers weg als ze worden uitgenodigd. Maar stel dat je gelijk hebt wanneer je zegt dat ze om het cordon gevraagd hebben. Dat wil dan zeggen dat jullie op die vraag ingegaan zijn. Was dat uit menslievendheid of domheid?
Zie je nu zelf niet hoe belachelijk het is te zeggen dat ze daar zelf voor gezorgd hebben?

Jan Meuleman
26 juli 2008, 17:45
Daar hebben ze toch zelf voor gezorgd.

Wanneer ze voor de eerste keer deelnamen aan de verkiezingen glimlachten de zogenoemde democraten want elke stem die naar dat partijtje ging was geen stem voor de tegenstrever. En wanneer dat partijtje wat meer stemmen kreeg voelde ze zich bedreid en werd de truk met de duif uit de hoed van Joske Geysels getoverd. We stoppen het in een schutkring. En we Walen waren gelukkig want het zorgde voor verdeling binnen Vlaanderen.
En vandaag wordt door sommige democraten beweerd dat ze er toch zelf voor gezocht hebben.

Chipie
26 juli 2008, 17:48
Wanneer ze voor de eerste keer deelnamen aan de verkiezingen glimlachten de zogenoemde democraten want elke stem die naar dat partijtje ging was geen stem voor de tegenstrever. En wanneer dat partijtje wat meer stemmen kreeg voelde ze zich bedreid en werd de truk met de duif uit de hoed van Joske Geysels getoverd. We stoppen het in een schutkring. En we Walen waren gelukkig want het zorgde voor verdeling binnen Vlaanderen.
En vandaag wordt door sommige democraten beweerd dat ze er toch zelf voor gezocht hebben.Ze doen alleszins veel moeite om er uit te geraken... :-D

Jan Meuleman
26 juli 2008, 17:54
Ze doen alleszins veel moeite om er uit te geraken... :-D

Mij interesseert het niet of ze moeite doen. Ik weet wel dat de CVP liever toegevingen doet aan de franstaligen, liever dan een front te vormen met alle Vlamingen.

Fieseler
26 juli 2008, 18:43
Ze doen alleszins veel moeite om er uit te geraken... :-D

Ja hoor...en niet alleen in de coulissen van de macht maar live en in prime time...het is trouwens ook daar dat ze telkens even prime en even live in het gezicht gespuwd worden door diegenen waar ze de hand naar uitsteken...

Het cordon dat blijkbaar in het gezicht van de uitvinders is ontploft is een raar iets.
Of het VB haalt meer stemmen en dan luidt het: "ze profiteren van het cordon" of ze halen er minder en dan luidt het: "het cordon werkt"...

In beide gevallen is er sprake van een enorm democratisch deficit bij diegenen die zulk een systeem van uitsluiting en discriminatie (en dan heb ik het voor alle duidelijkheid niet over het niet aangaan van coalities) toepassen.

alecia
26 juli 2008, 18:47
Mij interesseert het niet of ze moeite doen. Ik weet wel dat de CVP liever toegevingen doet aan de franstaligen, liever dan een front te vormen met alle Vlamingen.


... en zich dan ook nog 'brede volkspartij' noemen is daarenboven wansmakelijk als men op de keeper beschouwd hoe ze dit volk verkopen, verraden, bedriegen en beliegen... shame shame shame... voor de verkiezingen hebben ze een leuk verhaaltje gedaan voor de kindertjes en na de verkiezingen , als al die hongerige bekjes schreeuwen om meer meer meer zegt vadertje uil wijs en liefdevol: oogjes toe en snaveltjes dicht... 't verhaaltje is uit. Binnen enkele jaren vertel ik je het vervolg... :roll:

drosophila
27 juli 2008, 16:11
Zeer rake 'tussenstand' (http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/Standpunt/article/detail/359815/2008/07/26/Tussenstand-Nooit-meer-kiezen-Leterme-en-de-chaos.dhtml) van de onvolprezen Liesbeth Van Impe.

Chipie
27 juli 2008, 18:20
Zeer rake 'tussenstand' (http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/Standpunt/article/detail/359815/2008/07/26/Tussenstand-Nooit-meer-kiezen-Leterme-en-de-chaos.dhtml) van de onvolprezen Liesbeth Van Impe.
De Morgen - de krant van Yves de smet van Vlaanderen - heeft alleszins alle kredietwaardigheid van een Vlaams te zijn verloren...

Ze is trouwens mede verantwoordelijk voor de huidige problemen, omdat ze de kaart van de Franstaligen trok en dus aan de Fransalige politici het signaal gaf dat Vlaanderen verdeeld is/was, waardoor die halstarrig NON konden blijven zeggen...

drosophila
27 juli 2008, 20:46
De Morgen - de krant van Yves de smet van Vlaanderen - heeft alleszins alle kredietwaardigheid van een Vlaams te zijn verloren...

Ze is trouwens mede verantwoordelijk voor de huidige problemen, omdat ze de kaart van de Franstaligen trok en dus aan de Fransalige politici het signaal gaf dat Vlaanderen verdeeld is/was, waardoor die halstarrig NON konden blijven zeggen...

Oeps ik was vergeten dat sommigen hier pavloviaanse reflexen vertonen wanneer De Morgen ter sprake komt.

Fieseler
27 juli 2008, 21:04
Oeps ik was vergeten dat sommigen hier pavloviaanse reflexen vertonen wanneer De Morgen ter sprake komt.

Als een ware democraat De Morgen ziet of hoor dan pleegt die ware democraat inderdaad af en toe braakneigingen te krijgen...

Euhm...Pavlov schreef naar Molotov om te protesteren tegen de massaexecuties...maar oeps...die zijn er in het linkse paradijs toch niet geweest...was Pavlov wel geloofwaardig vraag ik mij dan af...:lol:

alecia
28 juli 2008, 11:16
De Morgen - de krant van Yves de smet van Vlaanderen - heeft alleszins alle kredietwaardigheid van een Vlaams te zijn verloren...

Ze is trouwens mede verantwoordelijk voor de huidige problemen, omdat ze de kaart van de Franstaligen trok en dus aan de Fransalige politici het signaal gaf dat Vlaanderen verdeeld is/was, waardoor die halstarrig NON konden blijven zeggen...


Dit kan inderdaad niet genoeg benadrukt worden. Geen probleem met andere meningen en opinies maar het actief participeren aan het smaakloze verdachtmaken van alles wat te maken heeft met een Vlaams onafhankelijkheidsidee (seperatist versus vrijheidsideaal) kan amper een 'opinie' genoemd worden en is hoe dan ook journalistiek onwaardig. De structurele en eenzijdige berichtgeving van De Morgen is overigens niet aan haar proefstuk toe. Yves De Smet heeft al heel wat smeerlapperij op zijn palmares (voorbeeld notaris X saga) als 'journalist'. De geloofwaardigheid van zijn krant kan paradoxaal genoeg hand in hand gaan met die van LETERME: nul ! Gedurende een jaar heeft De Smet geschreven dat Leterme vroeg of laat zal ontmaskerd worden als een leugenaar en een windhaan. En als het zo ver is kan hij nauwelijks een zucht van verluchting onderdrukken en maakt hij er (bijna) een staatsman van. Bah. Potten en ketels.

Gun
28 juli 2008, 11:29
De Morgen - de krant van Yves de smet van Vlaanderen - heeft alleszins alle kredietwaardigheid van een Vlaams te zijn verloren...

Ze is trouwens mede verantwoordelijk voor de huidige problemen, omdat ze de kaart van de Franstaligen trok en dus aan de Fransalige politici het signaal gaf dat Vlaanderen verdeeld is/was, waardoor die halstarrig NON konden blijven zeggen...:thumbsup:

HAMC
28 juli 2008, 11:32
Dit kan inderdaad niet genoeg benadrukt worden. Geen probleem met andere meningen en opinies maar het actief participeren aan het smaakloze verdachtmaken van alles wat te maken heeft met een Vlaams onafhankelijkheidsidee (seperatist versus vrijheidsideaal) kan amper een 'opinie' genoemd worden en is hoe dan ook journalistiek onwaardig. De structurele en eenzijdige berichtgeving van De Morgen is overigens niet aan haar proefstuk toe. Yves De Smet heeft al heel wat smeerlapperij op zijn palmares (voorbeeld notaris X saga) als 'journalist'. De geloofwaardigheid van zijn krant kan paradoxaal genoeg hand in hand gaan met die van LETERME: nul ! Gedurende een jaar heeft De Smet geschreven dat Leterme vroeg of laat zal ontmaskerd worden als een leugenaar en een windhaan. En als het zo ver is kan hij nauwelijks een zucht van verluchting onderdrukken en maakt hij er (bijna) een staatsman van. Bah. Potten en ketels.


Het gaat wel iets verder dan Ives De Smet en zijn Morgen, als die kerel succes haalt met zijn krant dan is dat in de eerste plaats omdat een deel van ons volk krapuul is.

Gun
28 juli 2008, 11:33
Ik geloof je, is dat kopstuk trouwens niet toevallig van jouw streek?:thumbsup:

Gun
28 juli 2008, 11:35
Klets dan niet meer uit je nek.Leg uw hand op uw hoofd en kijk eens wie er onder staat ...

Duym
28 juli 2008, 12:00
Leg uw hand op uw hoofd en kijk eens wie er onder staat ...

Dat doet het linkse crapuul wel voor mij.

Gun
28 juli 2008, 16:49
Dat doet het linkse crapuul wel voor mij.

Klets dan niet meer uit je nek.

4x10E6
28 juli 2008, 19:41
Het gaat wel iets verder dan Ives De Smet en zijn Morgen, als die kerel succes haalt met zijn krant dan is dat in de eerste plaats omdat een deel van ons volk krapuul is.

Hoogtijd om af te splitsen van dat krapuul. Hoeveel minuten moed kan dit vergen?

alecia
28 juli 2008, 21:29
Beste Gun,

Mij gaat het niet om het VB. Wat hun stratagie ook moge weze interesseert me in feite niet. Ik stel alleen vast dat sommige Vlamingen liever ruzie maken onder elkaar dan samen het zelfde doel na te streven. De Franstaligen zijn een pak slimmer dan de Vlamingen. Zij ook hebben meningsverschillen maar ze blijven eensgezind in de strijd tegen de Vlamingen.

Vervolg van aflevering 4: AFLEVERING VIER
- 17/07/2008: Koning weigert ontslag en stelt drie bemiddelaars aan
- 23/07/2008: Kamer behoudt (meerderheid tegen oppositie) vertrouwen in regering
- 28/07/2008: Andere bemiddelaars op komst? Nog steeds het verhaal van de ‘methode’... rien ne vas plus!
Le roi a chargé François-Xavier de Donnéa, Raymond Langendries et Karl-Heinz Lambertz d'examiner de quelle manière des garanties peuvent être offertes pour entamer d'une manière crédible un dialogue institutionnel. Le chef de l'Etat leur a demandé de faire rapport le 31 juillet. Ensuite, ils pourront éventuellement être reconduits ou d'autres médiateurs pourront être désignés, par exemple jusqu'�* la rentrée, indiquait un cacique en fin de semaine dernière. Entre-temps, le gouvernement est parti en vacances. Le parlement était déj�* en régime de congé depuis quelques jours. (http://www.lalibre.be/index.php?view=article&art_id=436327)
- 31/07/2008: ?????? NVA breekt kartel....?????

drosophila
28 juli 2008, 21:29
Dit kan inderdaad niet genoeg benadrukt worden. Geen probleem met andere meningen en opinies maar het actief participeren aan het smaakloze verdachtmaken van alles wat te maken heeft met een Vlaams onafhankelijkheidsidee (seperatist versus vrijheidsideaal) kan amper een 'opinie' genoemd worden en is hoe dan ook journalistiek onwaardig. De structurele en eenzijdige berichtgeving van De Morgen is overigens niet aan haar proefstuk toe. Yves De Smet heeft al heel wat smeerlapperij op zijn palmares (voorbeeld notaris X saga) als 'journalist'. De geloofwaardigheid van zijn krant kan paradoxaal genoeg hand in hand gaan met die van LETERME: nul ! Gedurende een jaar heeft De Smet geschreven dat Leterme vroeg of laat zal ontmaskerd worden als een leugenaar en een windhaan. En als het zo ver is kan hij nauwelijks een zucht van verluchting onderdrukken en maakt hij er (bijna) een staatsman van. Bah. Potten en ketels.
Ik lees dat allemaal niet in die Tussenstand - die trouwens van de hand van Liesbeth Van Impe is. Het is me een raadsel wat Yves Desmedt ermee te maken heeft.
De gedachtenkronkels van de Pure Vlamen zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk. En gedragen zich zeer pavloviaans, gezien het smoelschuim dat hier in het rond vliegt.

drosophila
28 juli 2008, 21:30
in de eerste plaats omdat een deel van ons volk krapuul is.
Tja, wat wou u eraan doen?

HAMC
28 juli 2008, 21:34
Tja, wat wou u eraan doen?

Dat hangt er vanaf welk effect bereikt moet worden.

Wat zijn uw gedachten?

alecia
28 juli 2008, 21:34
Ik lees dat allemaal niet in die Tussenstand - die trouwens van de hand van Liesbeth Van Impe is. Het is me een raadsel wat Yves Desmedt ermee te maken heeft.
De gedachtenkronkels van de Pure Vlamen zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk. En gedragen zich zeer pavloviaans, gezien het smoelschuim dat hier in het rond vliegt.

van gedachtenkronkels en andere Drosophiliaanse 'Smoelschuimende' niets-ter-zake-doende-verwijtkronkels gesproken...enfin...

drosophila
28 juli 2008, 21:40
van gedachtenkronkels en andere Drosophiliaanse 'Smoelschuimende' niets-ter-zake-doende-verwijtkronkels gesproken...enfin...

Ik kan niet goed volgen: WAT is precies uw bedenking bij het stuk van Liesbeth Van Impe?

drosophila
28 juli 2008, 21:41
Dat hangt er vanaf welk effect bereikt moet worden.

Wat zijn uw gedachten?
Ik zou het niet weten, het is UW probleem, remember?

alecia
28 juli 2008, 21:47
Ik zou het niet weten, het is UW probleem, remember?

Kijk eens drosophila, ik zou mij de moeite moeten getroosten om te antwoorden op het kop-noch-staart stuk van mevrouw De Morgen journaille met een duidelijk sexueel probleem (kop of staart wellicht) en jij geeft dit soort 'zie quote' antwoorden op vragen... hmm... idem dito... misschien een andere keer ...als je wat afgekoeld bent...

HAMC
28 juli 2008, 21:48
Ik zou het niet weten, het is UW probleem, remember?

Niet echt, niet in die mate dat ik er enige verantwoordelijkheid voor voel.

Het boeit me wel, ik vermoed namelijk dat de meest slaafse van onze volksgenoten in grote delen een bepaald psychologisch type hebben, in wezen zijn ze dan alleen maar zichzelf.

Ze kunnen niet anders zou een goede omschrijving kunnen zijn.

drosophila
28 juli 2008, 21:57
Kijk eens drosophila, ik zou mij de moeite moeten getroosten om te antwoorden op het kop-noch-staart stuk van mevrouw De Morgen journaille met een duidelijk sexueel probleem (kop of staart wellicht) en jij geeft dit soort 'zie quote' antwoorden op vragen... hmm... idem dito... misschien een andere keer ...als je wat afgekoeld bent...
Ik had al zo een klein vermoeden dat uw concentratievermogen zich beperkt tot de passages over sex.
(afgekoeld?? Ik ben nog niet eens opgewarmd!)

alecia
28 juli 2008, 22:05
Ik had al zo een klein vermoeden dat uw concentratievermogen zich beperkt tot de passages over sex.
(afgekoeld?? Ik ben nog niet eens opgewarmd!)

laat je dan maar eens goed gaan ... maar liefst niet op deze topic... als't effe gaat ? hmmm... en als je hier perse toch iets wilt bijdragen of je kwakje wil kwijt geraken...'t ging over 'geloofwaardigheid van Leterme' enzoverder... enfin... je ziet maar...

Gun
31 juli 2008, 07:09
Ja en hij heeft een neus en oren. :lol:
Ik ben ervan overtuigd dat je liegt. Ik weet alvast dat de kopstukken (Annemans en Dewinter) zich doodergeren aan het ondemocratische mediacordon.Hij was gisteren nog te zien in het VRT nieuws:
- één om 19.00
- canvas om 20.00
- één laat
...

Duym
31 juli 2008, 07:29
Hij was gisteren nog te zien in het VRT nieuws:
- één om 19.00
- canvas om 20.00
- één laat
...

Hiermee bewijs je wat ik zeg. Een flitsbeeld en weg is hij. Zelden of nooit laat men de kopstukken tijdens de nieuwuitzendingen aan het woord. Daarvoor moet men een linkse rat zijn, kopstuk of geen kopstuk.

Gun
31 juli 2008, 07:52
Hiermee bewijs je wat ik zeg. Een flitsbeeld en weg is hij. Zelden of nooit laat men de kopstukken tijdens de nieuwuitzendingen aan het woord. Daarvoor moet men een linkse rat zijn, kopstuk of geen kopstuk.Water weg!

Vertaal dit eens in het engels:evil:

alecia
31 juli 2008, 10:27
afspraak op 31/7

... en ? ;-)

Fiere Jood
1 augustus 2008, 10:39
Y.Leterme houdt zijn woord :

http://www.joodsactueel.be/covers/cover19.jpg

Temidden van politieke crisis ontvangt de premier de kinderen om zijn belofte na te komen.

Boduo
2 augustus 2008, 09:43
Mij interesseert het niet of ze moeite doen. Ik weet wel dat de CVP liever toegevingen doet aan de franstaligen, liever dan een front te vormen met alle Vlamingen.

De CD&V zal waarschijnlijk nooitfront vormenTante Thyssen liet het al verstaan.
Nu ook Leterme: "Het kartel mag geen gijzeling worden". "Geen deadlines meer".
Als CD&V zo'n probleem heeft met één partij, hoe zouden ze ooit front vormen ?
Leterme spreekt nu al van n�* 9 juni 2009...Het zou hem kunnen duur te staan komen op 9 juni...
800.000 kiezers haalt hij niet meer, als hij voortdoet zoals nu.

:cheer::cheer::cheer:

JP Coen
2 augustus 2008, 11:22
De CD&V zal waarschijnlijk nooitfront vormenTante Thyssen liet het al verstaan.
Nu ook Leterme: "Het kartel mag geen gijzeling worden". "Geen deadlines meer".
Als CD&V zo'n probleem heeft met één partij, hoe zouden ze ooit front vormen ?
Leterme spreekt nu al van n�* 9 juni 2009...Het zou hem kunnen duur te staan komen op 9 juni...
800.000 kiezers haalt hij niet meer, als hij voortdoet zoals nu.

:cheer::cheer::cheer:

Als het kartel beeindigt wordt om deze kwestie, zal CD&V wegsmelten als sneeuw door de zon.

Diederik v.d Elzas
2 augustus 2008, 11:52
Als het kartel beeindigt wordt om deze kwestie, zal CD&V wegsmelten als sneeuw door de zon.

Dat zou het geval zijn in elk beschaafd land met een gestelijk niet uitgeholde massa met een minimum aan identiteitsbesef... maar we leven in Vlaanderen, waar het kleinhartige plebsciet zich gewillig laat misleiden en beledigen om zich vervolgens te kunnen wentelen in zelfbeklag...

Diederik v.d Elzas
2 augustus 2008, 12:13
http://www.cdenv.be/yves-leterme

:-PMijn ENGAGEMENT:-P

Wat mij de afgelopen jaren heeft gestoord, was de aanhoudende stroom van aankondigingen, beloften, voorspellingen, quasi-beslissingen, semi-besluiten. Dit soort bestuur werkt enorm verwarrend. Op de koop toe werden sommige beslissingen teruggeschroefd, ijlings gerepareerd of op de lange baan geschoven. Mensen moeten kunnen rekenen op een bestuur dat een en al geloofwaardigheid en betrouwbaarheid uitstraalt. Onze slogan "U verdient meer respect" komt niet lukraak uit de lucht vallen. CD&V zat de voorbije jaren niet stil. Terwijl we een correcte en constructieve oppositie voerden in het parlement, zetten we als partij een solide en positief alternatief op. Solide, omdat het steunt op stevig uitgewerkte plannen zoals ons VISIE-plan voor het aanzwengelen van de (nieuwe) economie en de werkgelegenheid; ons woon-plus-plan voor betaalbare woningen; ons THUIS-plan met gezinsvriendelijke maatregelen; enz. Positief omdat we samen met N-VA geloven in een warme, open, solidaire samenleving, waar rechten en plichten, vrijheid en verantwoordelijkheid samengaan. Wij vertrekken hiervoor vanuit een Vlaanderen met meer en volwaardige bevoegdheden. Geen enge navelstaarderij, maar met een eerlijke blik op de wereld. Van ons hoef je geen klatergoud (schijnbare belastingverlagingen) te verwachten, wel concrete oplossingen voor sociale noden: werk, wonen, wachtlijsten, onderwijs,...

http://www.appelogen.be/wp-content/images/leterme_yves.gif

HAMC
2 augustus 2008, 13:12
Origineel gepost door Leterme.
Vlaanderen met meer en volwaardige bevoegdheden

Als de vos de passie preekt...

speurneus
2 augustus 2008, 13:16
Hoogtijd om af te splitsen van dat krapuul. Hoeveel minuten moed kan dit vergen?
wil jij vlaanderen in twee splitsen misschien,....

FDM
2 augustus 2008, 13:20
waarom gaat alles zo stroef
waarom is het elke keer krabben voor centen

ziet u verschil met paars ?

Duym
2 augustus 2008, 13:21
http://www.cdenv.be/yves-leterme

:-PMijn ENGAGEMENT:-P

Wat mij de afgelopen jaren heeft gestoord, was de aanhoudende stroom van aankondigingen, beloften, voorspellingen, quasi-beslissingen, semi-besluiten. Dit soort bestuur werkt enorm verwarrend. Op de koop toe werden sommige beslissingen teruggeschroefd, ijlings gerepareerd of op de lange baan geschoven. Mensen moeten kunnen rekenen op een bestuur dat een en al geloofwaardigheid en betrouwbaarheid uitstraalt. Onze slogan "U verdient meer respect" komt niet lukraak uit de lucht vallen. CD&V zat de voorbije jaren niet stil. Terwijl we een correcte en constructieve oppositie voerden in het parlement, zetten we als partij een solide en positief alternatief op. Solide, omdat het steunt op stevig uitgewerkte plannen zoals ons VISIE-plan voor het aanzwengelen van de (nieuwe) economie en de werkgelegenheid; ons woon-plus-plan voor betaalbare woningen; ons THUIS-plan met gezinsvriendelijke maatregelen; enz. Positief omdat we samen met N-VA geloven in een warme, open, solidaire samenleving, waar rechten en plichten, vrijheid en verantwoordelijkheid samengaan. Wij vertrekken hiervoor vanuit een Vlaanderen met meer en volwaardige bevoegdheden. Geen enge navelstaarderij, maar met een eerlijke blik op de wereld. Van ons hoef je geen klatergoud (schijnbare belastingverlagingen) te verwachten, wel concrete oplossingen voor sociale noden: werk, wonen, wachtlijsten, onderwijs,...

http://www.appelogen.be/wp-content/images/leterme_yves.gif

Een verbluffend staaltje van hypocrisie en volksverlakkerij. Draai nu alles om, en je hebt een perfect beeld van het beleid waar Leterme voor staat.

Alvader
2 augustus 2008, 13:28
Een verbluffend staaltje van hypocrisie en volksverlakkerij. Draai nu alles om, en je hebt een perfect beeld van het beleid waar Leterme voor staat.

Dat is te gemakkelijk. Leterme klaagt 8 jaar VHST aan, je kan niet verwachten dat nu alles in 1 2 3 wordt beslist, zeker omdat de Franstaligen denken met hun oude trukken alsnog hun slag binnen te halen. De Franstaligen hebben België een jaar laten verliezen met hun infantiele spelletjes.

Duym
2 augustus 2008, 13:39
Dat is te gemakkelijk. Leterme klaagt 8 jaar VHST aan, je kan niet verwachten dat nu alles in 1 2 3 wordt beslist, zeker omdat de Franstaligen denken met hun oude trukken alsnog hun slag binnen te halen. De Franstaligen hebben België een jaar laten verliezen met hun infantiele spelletjes.

De schuld op de Franstaligen steken omdat jezelf te laf bent de stekker uit dat Belgische onding te trekken. :evil:
Ik verwijt de Franstaligen NIETS. Verwijt jij je vuilnisbak dat hij begint stinken terwijl jij het vertikt om hem buiten te zetten?

Chipie
2 augustus 2008, 14:24
De schuld op de Franstaligen steken omdat jezelf te laf bent de stekker uit dat Belgische onding te trekken. :evil:
Ik verwijt de Franstaligen NIETS. Verwijt jij je vuilnisbak dat hij begint stinken terwijl jij het vertikt om hem buiten te zetten? Pilletje vergeten in te nemen? :-D

De schoofzak
2 augustus 2008, 14:38
De schuld op de Franstaligen steken omdat jezelf te laf bent de stekker uit dat Belgische onding te trekken. :evil:
Ik verwijt de Franstaligen NIETS. Verwijt jij je vuilnisbak dat hij begint stinken terwijl jij het vertikt om hem buiten te zetten?

Het is zeer onbeleefd en tegen alle forum-etikette in om zomaar heel je post in het vet te zetten.

Daarnaast inhoudelijk moeten we voor de duizend en elfendertigste keer herhalen dat "de stekker uit B. trekken" slechts in het kiesprogramma van één partij stond.
Je kan dus wel pleiten om dat te doen, maar iemand verwijten dat hij laf is om bij zijn kiesprogramma te blijven, dat is er dik over.
Je ondemokratische houding maakt ons duidelijk dat je op je plaats zit bij een partij waar er nog zo van die heerschappen rondlopen.

Duym
2 augustus 2008, 14:45
Het is zeer onbeleefd en tegen alle forum-etikette in om zomaar heel je post in het vet te zetten.
Dat kan als argument tellen. :lol:


Daarnaast inhoudelijk moeten we voor de duizend en elfendertigste keer herhalen dat "de stekker uit B. trekken" slechts in het kiesprogramma van één partij stond.
Je kan dus wel pleiten om dat te doen, maar iemand verwijten dat hij laf is om bij zijn kiesprogramma te blijven, dat is er dik over.
FOUT! Als je uiteindelijk merkt dat je die beloftes niet waar kunt maken zonder de stekker uit België te trekken (wat nu wel duidelijk is), dan ben je een bedrieger.


Je ondemokratische houding maakt ons duidelijk dat je op je plaats zit bij een partij waar er nog zo van die heerschappen rondlopen.

Met een Vlaamse meerderheid de stekker uit België trekken, ondemocratisch? :lol:

HAMC
2 augustus 2008, 19:33
Het is zeer onbeleefd en tegen alle forum-etikette in om zomaar heel je post in het vet te zetten.

Daarnaast inhoudelijk moeten we voor de duizend en elfendertigste keer herhalen dat "de stekker uit B. trekken" slechts in het kiesprogramma van één partij stond.
Je kan dus wel pleiten om dat te doen, maar iemand verwijten dat hij laf is om bij zijn kiesprogramma te blijven, dat is er dik over.
Je ondemokratische houding maakt ons duidelijk dat je op je plaats zit bij een partij waar er nog zo van die heerschappen rondlopen.

De NVA is toch een separatistische partij?

Die wil dan de stekker uit Belgie trekken zonder de stekker uit Belgie te trekken ofwat moeten we ons daarbij dan voorstellen?

Of wil men het dan niet zolang het VB het wil?

Duym
2 augustus 2008, 20:12
De NVA is toch een separatistische partij?

Die wil dan de stekker uit Belgie trekken zonder de stekker uit Belgie te trekken ofwat moeten we ons daarbij dan voorstellen?




De NVA niet onderschatten:!:
Op alles heeft Bartje Destreber een antwoord. Ze trekken de stekker uit België, nadat ze er een huizenhoge Duracel batterij hebben ingeplant. Je zult het wel zien. Je moet het listige Destrebertje kennen.

Voor degenen die niet weten waarom ik altijd Bart Destreber zeg: Een jaar of langer geleden hoorde ik op de radio een dubbelintervieuw met Bartje en een goede vriend van hem. Bartje verloor altijd van hem in het squashen. Na verloop van tijd was het zijn vriend opgevallen dat Bartje almaar beter en beter speelde... tot die won. Bartje had stiekem lessen gevolgd. Uiteraard geen misdaad, maar dat stiekeme waarbij ook vrienden niet gespaard worden, typeert deze vette vis.

HAMC
2 augustus 2008, 20:19
De NVA niet onderschatten:!:
Op alles heeft Bartje Destreber een antwoord. Ze trekken de stekker uit België, nadat ze er een huizenhoge Duracel batterij hebben ingeplant. Je zult het wel zien. Je moet het listige Destrebertje kennen.

Voor degenen die niet weten waarom ik altijd Bart Destreber zeg: Een jaar of langer geleden hoorde ik op de radio een dubbelintervieuw met Bartje en een goede vriend van hem. Bartje verloor altijd van hem in het squashen. Na verloop van tijd was het zijn vriend opgevallen dat Bartje almaar beter en beter speelde... tot die won. Bartje had stiekem lessen gevolgd. Uiteraard geen misdaad, maar dat stiekeme waarbij ook vrienden niet gespaard worden, typeert deze vette vis.

Ik zeg gewoonlijk, BDW is neuroticus.
BDW leeft in functie van het VB te verslaan. Als hij Belgie daarvoor moet laten overleven zal het zo gebeuren.

En voor de mensen die eraan twijfelen, leg me dan is uit waarom een separatist Belgie tegen wil en dank wil laten overleven?

Chipie
2 augustus 2008, 20:48
Misschien heeft Bartje met zijn strategie in een goed jaar al meer bereikt dan sommige op de zijkant geparkeerde partijen - waarvan men de leden de laatste tijd valkparkieten noemt - tijdens de laatste twintig jaar... :-D

80

Waarom het valkparkieten zijn, zal waarschijnlijk iedereen wel begrijpen... :-D

80

Valkparkiet
De valkparkiet (Nymphicus hollandicus) is een in België vrij populaire volière- en kooivogel…

Duym
2 augustus 2008, 20:52
Misschien heeft Bartje met zijn strategie in een goed jaar al meer bereikt dan sommige op de zijkant geparkeerde partijen - waarvan men de leden de laatste tijd valkparkieten noemt - tijdens de laatste twintig jaar... :-D

Misschien, zeg je. WAT HEEFT BARTJE DAN AL WEL BEREIKT, BUITEN ZICHZELF BELACHELIJK TE MAKEN?

Chipie
2 augustus 2008, 21:02
Misschien, zeg je. WAT HEEFT BARTJE DAN AL WEL BEREIKT, BUITEN ZICHZELF BELACHELIJK TE MAKEN?

Misschien vindt U hier (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3603564&postcount=80) wat U zoekt... ;-)

Boontjes
2 augustus 2008, 21:54
CD&V OF YVES LETERME: WIE GELOOFT DIE MENSEN (MAN) NOG ?

- 10 juni 2007: 7,7 miljoen “Belgen” brengen hun stem uit
- 11 juni 2007: Guy Verhofstadt geeft zijn nederlaag toe en stelt dat “de kiezer gekozen heeft voor een andere meerderheid”
AFLEVERING EEN
- 15/07/2007: Formateur Yves Leterme gaat voor rooms-blauw
- 23/08/2007: Formateur Yves Leterme levert formatieopdracht in
EINDE AFLEVERING EEN
Intermezzo: optreden van koninklijk verkenner Herman Van Rompuy
AFLEVERING TWEE
- 29/09/2007: Formateur Yves Leterme gaat opnieuw voor rooms-blauw
- 07/11/2007: kamercommissie binnenlandse zaken stemt eenzijdig splitsing BHV
- 01/12/2007: Formateur Yves Leterme geeft opnieuw ontslag
EINDE AFLEVERING TWEE
Intermezzo: optreden van Herman De Croo en Armand De Decker
AFLEVERING DRIE
- 17/12/2007: Formateur Guy Verhofstadt gaat voor een ‘andere meerderheid’
- 20/12/2007: Eerste Minister Guy Verhofstadt stelt zijn vijf-partijen-regering voor
- 20/03/2008: Eerste Minister Yves Leterme legt de eed af bij de Koning met dezelfde vijf-partijen-regering
- 14/07/2008: Eerste Minister Yves Leterme biedt het ontslag van zijn regering aan
EINDE AFLEVERING DRIE
Intermezzo: afgelast wegens gebrek aan artiesten
AFLEVERING VIER
- 17/07/2008: Koning weigert ontslag en stelt drie bemiddelaars aan
- 23/07/2008: Kamer behoudt (meerderheid tegen oppositie) vertrouwen in regering
- 31/07/2008: NVA breekt kartel....? Yves Leterme wordt ziek ? De Koning vermist in Spanje ? Guy Verhofstadt start interimregering ? Onckelinx: “er is geen crisis” ????

Uit “DIRECT – Informatieblad CD V- JAARGANG 6-NUMMER 4-DECEMBER 2007: vraaggesprek met Yves Leterme en Jo Vandeurzen:
“Yves Leterme: Cruciaal is dat we, na acht jaar oppositie op het federale niveau, naar de kiezer zijn gestapt met een engagement. We hebben van die kiezer een mandaat gekregen om dat engagement uit te voeren en we hebben ook gezegd dat we daar ons uiterste best voor gaan doen. Sterker zelfs, op een aantal domeinen waren en zijn wij niet bereid toe te geven, omdat we denken dat die hervormingen echt belangrijk zijn voor een beter bestuur voor de mensen.” ...en verder “de problemen die zich vandaag voordoen kunnen alleen opgelost worden met beter georganiseerde instellingen, met meer verantwoordelijkheid op het vlak van economie en de arbeidsmarkt, dat hebben we al zo vaak gezegd. Het feit dat de deelstaten niet voldoende verantwoordelijkheid krijgen, heeft tot gevolg dat veel te veel zaken op hun beloop worden gelaten. Dit soort situaties moet veranderen. Liever nog een paar weken bikkelhard strijden om tot duidelijke afspraken te komen dan zomaar in een regering te stappen. ...”
Yves LETERME IS:
A. DE MEEST GELOOFWAARDIGE POLITICUS IN BELGIE
B. ZEER GELOOFWAARDIG
C. GELOOFWAARDIG
D. NIET GELOOFWAARDIG
E. IEMAND DIE DE WAARHEID NIET ZEGT (*)
(* parlementair jargon voor varianten van het woord leugenaar)

DE QUOTE is inderdaad die van onze geitenhoeder: Wie gelooft die mensen nog?? In de sprookjes barst de spiegel mocht hij erin kijken (maar dat durft hij niet meer) - en op het einde van de rit zal de schuld wel bij NVA liggen - net zoals vroeger de schuld altijd bij de coalitiepartner lag( en of dit nu SP of VLD was, who cares?) Pontius Pilatus is blijkbaar levend en wel...

Duym
3 augustus 2008, 06:53
Misschien vindt U hier (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3603564&postcount=80) wat U zoekt... ;-)

:rofl: Dat doet me denken aan de prietpraatantwoorden van de Jehovagetuigen op de vraag waarom de wereld nog niet vergaan is, en dat terwijl ze al vele deadlines hebben uitgekraamd (1975, 1982, 19 ...).

Bart Destreber is een bedrieger, alleen al door met de CD&V een kartel te vormen. Zelfs mensen zoals ik met een matige kennis van politiek, maar met gezond verstand, wisten dat wat CD&V zijn kiezers beloofde niet voor 1%haalbaar is.
Destreber is geen schaker, maar een gokker, en hij heeft het spel verloren. Ik weet uit goede bron dat er almaar meer NVA lidkaarten in de vuilnisbak gekieperd worden, terecht.

JP Coen
3 augustus 2008, 07:52
DE QUOTE is inderdaad die van onze geitenhoeder: Wie gelooft die mensen nog?? In de sprookjes barst de spiegel mocht hij erin kijken (maar dat durft hij niet meer) - en op het einde van de rit zal de schuld wel bij NVA liggen - net zoals vroeger de schuld altijd bij de coalitiepartner lag( en of dit nu SP of VLD was, who cares?) Pontius Pilatus is blijkbaar levend en wel...

Met deze opsomming ,beschrijft u de toestand van Belgie.
Het heeft weinig te maken met personen.

De schoofzak
3 augustus 2008, 08:15
Steld u voor dat die opsomming de volgende was:

- 10 juni 07: verkiezingen; informateur x wordt aangeduid
- 1 augustus 08: informateur x is nog bezig; Verafstoot met zijn paarse regering is nog steeds en onafgebroken belast met de lopende zaken.
Punt.

Depth of Field
3 augustus 2008, 08:57
Destreber is geen schaker, maar een gokker, en hij heeft het spel verloren.[/B] Ik weet uit goede bron dat er almaar meer NVA lidkaarten in de vuilnisbak gekieperd worden, terecht.

Gelijk hij de walekoppen in de gordijnen jaagt moet hij toch IETS goed doen.
(Niet voor hem gestemd, lijkt me toch wel een sympathieke vent)

Duym
3 augustus 2008, 09:16
Gelijk hij de walekoppen in de gordijnen jaagt moet hij toch IETS goed doen.
(Niet voor hem gestemd, lijkt me toch wel een sympathieke vent)

Vele geschiedschrijvers zouden in een mildere bewoording over sommige dictators geschreven hebben als deze goedlachse dikkerds waren geweest.

De NVA fungeert als bliksemafleider voor de CD&V. De Walen kunnen Leterme sparen en samen met hem binnenshuis op een veilige manier de tijd verdrijven.

Chipie
3 augustus 2008, 10:30
:rofl: Dat doet me denken aan de prietpraatantwoorden van de Jehovagetuigen op de vraag waarom de wereld nog niet vergaan is, en dat terwijl ze al vele deadlines hebben uitgekraamd (1975, 1982, 19 ...).

Bart Destreber is een bedrieger, alleen al door met de CD&V een kartel te vormen. Zelfs mensen zoals ik met een matige kennis van politiek, maar met gezond verstand, wisten dat wat CD&V zijn kiezers beloofde niet voor 1%haalbaar is.
Destreber is geen schaker, maar een gokker, en hij heeft het spel verloren. Ik weet uit goede bron dat er almaar meer NVA lidkaarten in de vuilnisbak gekieperd worden, terecht.:lol:

Als Destreber een bedrieger is omdat hij kartel vormde met de tsjeven, waarvan U wist dat ze nog geen 1% van hun beloftes kunnen waarmaken... wat moet U dan van uw partij en zijn leiders wel denken?! :oops: :oops: :oops: :-D

Chipie
3 augustus 2008, 10:32
Vele geschiedschrijvers zouden in een mildere bewoording over sommige dictators geschreven hebben als deze goedlachse dikkerds waren geweest.

De NVA fungeert als bliksemafleider voor de CD&V. De Walen kunnen Leterme sparen en samen met hem binnenshuis op een veilige manier de tijd verdrijven.
Mensen zoals U met een matige kennis van politiek, maar met gezond verstand… hebben het toch wel gemakkelijk om de juiste conclusies te trekken... :-D

Duym
3 augustus 2008, 11:24
:lol:

Als Destreber een bedrieger is omdat hij kartel vormde met de tsjeven, waarvan U wist dat ze nog geen 1% van hun beloftes kunnen waarmaken... wat moet U dan van uw partij en zijn leiders wel denken?! :oops: :oops: :oops: :-D

Mijn partij heeft haar beloften tot hiertoe bijzonder goed waargemaakt: keihard oppositie voeren en aantonen dat een stem op een Belgische partij (wat alle partijen zijn, buiten het Vlaams Belang) een verloren stem is.

Duym
3 augustus 2008, 11:25
Mensen zoals U met een matige kennis van politiek, maar met gezond verstand… hebben het toch wel gemakkelijk om de juiste conclusies te trekken... :-D

Gij, als grote kenner, hebt het er natuurlijk moeilijker mee. :lol:

Chipie
3 augustus 2008, 11:29
Gij, als grote kenner, hebt het er natuurlijk moeilijker mee. :lol:

Inderdaad... :-D

filosoof
3 augustus 2008, 11:33
Het mooie is:
bij de volgende verkiezingen kunnen de 800.000 mensen die de vorige keer op Leterme gestemd hebben hun vertrouwen in hem opzeggen, als ze dat willen.

De mensen die niet op hem gestemd hebben kunnen dit niet.... ;-)

Van de mensen die op Leterme gestemd hebben hoor ik weinig kritiek op de politicus/persoon/beleid Leterme zelf.
Al die aanvallen op Leterme van de franstaligen, SP.a, VB, etc. heffen elkaar op. Deze groepen waren sowieso tegen Leterme en zullen dat ook blijven.Ik geloofde hem niet toen hij nog als Vlaams Minister-President nog oppositie voerde tegen de federale regering. Ik stemde dus niet op hem en ben niet verontwaardigd: bij het zien van de verkiezingsuitslag wist iedereen die kan tellen dat hij niet de voldoende meerderheid had om zijn 4 jaar demagogische rethoriek waar te maken.

stab
3 augustus 2008, 11:59
Mijn partij heeft haar beloften tot hiertoe bijzonder goed waargemaakt: keihard oppositie voeren en aantonen dat een stem op een Belgische partij (wat alle partijen zijn, buiten het Vlaams Belang) een verloren stem is.Wees even realistisch: VB en n-va zijn geen communicerende vaten. Mss dat VB een percentje kan afsnoepen als bdw stommiteiten doet, maar voorlopig moeten we er ons bij neerleggen dat er Flaminganten zijn die nooit zullen stemmen op het VB. Voorlopig blijft n-va een goede tweede keuze.

Chipie
3 augustus 2008, 12:08
Ik geloofde hem niet toen hij nog als Vlaams Minister-President nog oppositie voerde tegen de federale regering. Ik stemde dus niet op hem en ben niet verontwaardigd: bij het zien van de verkiezingsuitslag wist iedereen die kan tellen dat hij niet de voldoende meerderheid had om zijn 4 jaar demagogische rethoriek waar te maken.En toch zal hij het waarmaken... ;-)

speurneus
3 augustus 2008, 12:15
:lol:

Als Destreber een bedrieger is omdat hij kartel vormde met de tsjeven, waarvan U wist dat ze nog geen 1% van hun beloftes kunnen waarmaken... wat moet U dan van uw partij en zijn leiders wel denken?! :oops: :oops: :oops: :-D
Deze quote is er eentje om vingers en duimen af te likken. :lol::lol:
Het steriele antwoord van onze psy was echter zo voorspelbaar dat het het lezen niet waard was.

speurneus
3 augustus 2008, 13:06
De man die na meer dan 400 dagen prutsen durft beweren dat hij ooit zal uitgeroepen worden als grootste omwentelaar van dit land wiens naam ooit in alle geschiedenisboeken zal prijken, hoort volgens mijn bescheiden mening eerder thuis in de psychiatrie dan in de politiek.

Duym
3 augustus 2008, 13:19
Deze quote is er eentje om vingers en duimen af te likken. :lol::lol:
Het steriele antwoord van onze psy was echter zo voorspelbaar dat het het lezen niet waard was.

En jouw antwoord hier is zo lachwekkend dat het beslist het lezen waard is. :lol:

speurneus
3 augustus 2008, 19:16
En jouw antwoord hier is zo lachwekkend dat het beslist het lezen waard is. :lol:

het is een pluspunt dat je als blokker nog met je zelf kan lachen :-D:-D

Fieseler
3 augustus 2008, 20:00
Wees even realistisch: VB en n-va zijn geen communicerende vaten. Mss dat VB een percentje kan afsnoepen als bdw stommiteiten doet, maar voorlopig moeten we er ons bij neerleggen dat er Flaminganten zijn die nooit zullen stemmen op het VB. Voorlopig blijft n-va een goede tweede keuze.

Volledig akkoord...
Een even duidelijke conclusie is de volgende: zonder het VB zat de NVA nu niet in kartel bij de CD&V.
Zonder dat kartel was er van vlaamse verzuchtingen ivm staatshervormingen geen sprake.

Ik denk dat het Alecia was die een paar jaren geleden op dit forum stelde: De kiezer duwt het VB, VB duwt op de NVA, NVA duwt op de CD&V en het is die trein die rijdt voor Vlaanderen.
Afwachtend dus in hoeverre de tjeven wakkergeschud zijn door hun electoraal succes (of in hoeverre ze hun nederlagen van het verleden als Belgicistische unitaristen niet zijn vergeten) ...een succes dat enkel mogelijk was door de vlaamse geloofwaardigheid van de NVA binnen de CD&V.

alecia
4 augustus 2008, 12:33
oorspronkelijk geplaatst door Diederik van de Elzas

http://www.cdenv.be/yves-leterme

Mijn ENGAGEMENT

Wat mij de afgelopen jaren heeft gestoord, was de aanhoudende stroom van aankondigingen, beloften, voorspellingen, quasi-beslissingen, semi-besluiten. Dit soort bestuur werkt enorm verwarrend. Op de koop toe werden sommige beslissingen teruggeschroefd, ijlings gerepareerd of op de lange baan geschoven. Mensen moeten kunnen rekenen op een bestuur dat een en al geloofwaardigheid en betrouwbaarheid uitstraalt. Onze slogan "U verdient meer respect" komt niet lukraak uit de lucht vallen. CD&V zat de voorbije jaren niet stil. Terwijl we een correcte en constructieve oppositie voerden in het parlement, zetten we als partij een solide en positief alternatief op. Solide, omdat het steunt op stevig uitgewerkte plannen zoals ons VISIE-plan voor het aanzwengelen van de (nieuwe) economie en de werkgelegenheid; ons woon-plus-plan voor betaalbare woningen; ons THUIS-plan met gezinsvriendelijke maatregelen; enz. Positief omdat we samen met N-VA geloven in een warme, open, solidaire samenleving, waar rechten en plichten, vrijheid en verantwoordelijkheid samengaan. Wij vertrekken hiervoor vanuit een Vlaanderen met meer en volwaardige bevoegdheden. Geen enge navelstaarderij, maar met een eerlijke blik op de wereld. Van ons hoef je geen klatergoud (schijnbare belastingverlagingen) te verwachten, wel concrete oplossingen voor sociale noden: werk, wonen, wachtlijsten, onderwijs,...
Dat is te gemakkelijk. Leterme klaagt 8 jaar VHST aan, je kan niet verwachten dat nu alles in 1 2 3 wordt beslist, zeker omdat de Franstaligen denken met hun oude trukken alsnog hun slag binnen te halen. De Franstaligen hebben België een jaar laten verliezen met hun infantiele spelletjes.

Alvader... dit antwoord is eigenlijk het wezenlijk probleem van zoveel CD V-ers en Leterme-believers (hetgeen niet noodzakelijk hetzelfde is). Nu stellen dat het 'al te gemakkelijk is' om Leterme de mantel uit te vegen is een typisch belgicistische reflex recht in de kaart van de franstaligen die België beschouwen als HUN territorium (do not make the terrible mistake to think otherwise)... Wat er nu gebeurd is voorspelbaar, ja zelfs pure slapstick als je een beetje de geschiedenis van dit land kent. Je stelling dat de Franstaligen België een jaar hebben laten verliezen met hun infantiele spelletjes slaat evenmin op iets. Integendeel, de franstaligen geloven wellicht hun eigen ogen niet. Nadat het woord 'corridor' (wezenlijk anschlus) al jaar en dag op de partijprogramma's van PS, MR en CDH zwerft is het enige resultaat van 400 dagen getalm en gezwets dat het 'idee' op zich al bespreekbaar is geworden. Franstaligen zullen NIET aflaten en een corridor kan op verschillende manieren worden vertaald. Een federale kieskring bijvoorbeeld zal met beide (franstalige) handen worden aangenomen gezien zulks in wezen op hetzelfde zal neerkomen. Koude rillingen krijg ik als ik bedenk welk verraad er boven ons hoofd hangt: versterking van de senaat (wellicht paritair), een federale kieskring en ga zo maar verder. Kortom, Belgicisten (CD V op kop) zullen er ALLES aan doen om het scenario van het laatste jaar in de toekomst te vermijden. België zal en moet sterker uit deze crisis komen en de prijs de Vlaanderen hiervoor zal betalen is MINDER Vlaanderen, zowel in streven naar eigen bestuur als in territorium.
Leterme en CD V laten op dit ogenblik GEEN ENKEL signaal klinken dat België op de helling staat door de houding van de franstaligen. Met andere woorden: CD V is NIET bereid om België op te geven ook al is dit nadelig voor Vlaanderen. Het feit dat het CD V van Leterme (Maertens als mentor) het Vlaamse volk heeft verleid op haar buikgevoel van een onafhankelijk Vlaanderen is VERWERPELIJK. Ik kan eenvoudig weg geen steen werpen naar het Vlaamse volk gezien alle Blok, LDD, NVA en Vlaams bewuste kiezers duidelijk en ondubbelzinnig een stem voor meer Vlaanderen hebben laten kiezen. De vijf minuten politieke moed ging over veel meer dan BHV. Het ging om de verzuchting van zoveel Vlamingen om verlost te worden van een PS staat. In Wallonië was de inzet van de verkiezingen wezenlijk anders: daar ging het over een machtstrijd tussen MR en PS. Hier ging het over een machtstrijd tussen Vlamingen en Belgicisten. Een Vlaamse Belgicist kent ofwel zijn geschiedenis niet, ofwel kan het hem geen moer schelen dat hij morgen Frans zal MOETEN spreken ofwel ageert hij vanuit een overdreven compleet misplaatst 'cordon sanitair' gegeven dat hem wordt gedicteerd door zijn omgeving. In alle gevallen is het een vorm van verraad of bedrog.
Daarom is het WEL mogelijk om op 1 2 3 deze idee duidelijk te stellen. Deze topic is begonnen met de woorden van Leterme van een jaar geleden: hij zou niet in een regering stappen vooraleer hij spijkerharde garanties had. Lees dan toch eens wat hij allemaal heeft gezegd de laatste maand. Het kan JAREN duren, het kartel is geen doel op zich, blablabla. Die man heeft zijn kazak gedraaid en BUIGT voor België. Dat en d�*t alleen heeft DEWEVER doen beslissen om de stekker eruit te trekken. Het enige wat DEWEVER (die wat hard op de korrel genomen wordt) kan verweten worden is dat hij op de verkeerde plaats een Vlaams front heeft gezocht. DEWEVER had met DEDECKER een perfect voorbeeld van wat een tsjeef is. Tot nader order trek ik zijn oprechtheid niet in twijfel. Zijn naïviteit des te meer. En voor Vlaanderen kan dit avontuur -met dank aan DEWEVER- wel eens verschrikkelijk slecht aflopen. DEWEVER heeft altijd de vergelijking van het aspirientje in een glas water gemaakt (België zal oplossen). Hierbij heeft DEWEVER systematisch een denkfout gemaakt: het establishment (politiek, economie, media, haut finance BELGIE) is geen aspirientje. Het zal haar huid duur verkopen. DEWEVER heeft gesnopen en begrepen dat LETERME geen enkele geloofwaardigheid heeft en dat hij op een BELGICISTISCH schip zat. Ik heb geen leedvermaak met DEWEVER. In hem zit een waardige voorvechter van Vlaanderen MAAR hij zal moeten accepteren dat zulks enkel kan mét VB, mét LDD en mét alles wat een werkelijk onafhankelijk Vlaanderen in partijprogramma heeft. Door zich te verbinden met CD V heeft DEWEVER eigen belang laten voorgaan op het belang van Vlaanderen. En d�*t is geen staatsmanschap. LETERME verhoopt nu al dat hij over twintig jaar in geschiedenisboekjes komt maar hij zegt er niet bij ten koste van wat... of ten koste van wie ... Er zijn er die voor minder de 'tribune' hebben verlaten in aanwezigheid van avonturiers...

De schoofzak
4 augustus 2008, 14:13
Wat een mengeling van glazen-bol-kijken, gekleurde visie op de dingen, apriorismen enz., die nergens rekening houdt, of vertrekt van het demokratische gegeven van de verkiezingsuitslag (vb. de niet-samenwerking met het belang is bevestigd door de kiezer; vb. de splitsing - hoe spijtig ook voor de korte termijn, maar geen nood voor de lange termijn - was geen element in het programma van het kartel.
Enfin, daar is al genoeg over heen en weer gezegd in deze draad.

Duym
7 augustus 2008, 20:26
Dat en d�*t alleen heeft DEWEVER doen beslissen om de stekker eruit te trekken. Het enige wat DEWEVER (die wat hard op de korrel genomen wordt) kan verweten worden is dat hij op de verkeerde plaats een Vlaams front heeft gezocht. DEWEVER had met DEDECKER een perfect voorbeeld van wat een tsjeef is. Tot nader order trek ik zijn oprechtheid niet in twijfel. Zijn naïviteit des te meer. En voor Vlaanderen kan dit avontuur -met dank aan DEWEVER- wel eens verschrikkelijk slecht aflopen. DEWEVER heeft altijd de vergelijking van het aspirientje in een glas water gemaakt (België zal oplossen). Hierbij heeft DEWEVER systematisch een denkfout gemaakt: het establishment (politiek, economie, media, haut finance BELGIE) is geen aspirientje. Het zal haar huid duur verkopen. DEWEVER heeft gesnopen en begrepen dat LETERME geen enkele geloofwaardigheid heeft en dat hij op een BELGICISTISCH schip zat. Ik heb geen leedvermaak met DEWEVER. In hem zit een waardige voorvechter van Vlaanderen MAAR hij zal moeten accepteren dat zulks enkel kan mét VB, mét LDD en mét alles wat een werkelijk onafhankelijk Vlaanderen in partijprogramma heeft. Door zich te verbinden met CD V heeft DEWEVER eigen belang laten voorgaan op het belang van Vlaanderen. En d�*t is geen staatsmanschap. LETERME verhoopt nu al dat hij over twintig jaar in geschiedenisboekjes komt maar hij zegt er niet bij ten koste van wat... of ten koste van wie ... Er zijn er die voor minder de 'tribune' hebben verlaten in aanwezigheid van avonturiers...


Dit is al het meest schizofrene wat ik over Destreber gelezen heb.

Dat en d�*t alleen heeft DEWEVER doen beslissen om de stekker eruit te trekken.
D:
Wanneer heeft hij dat besloten?8O

Tot nader order trek ik zijn oprechtheid niet in twijfel.
D:
Wat moet er nog gebeuren, of alweer NIET gebeuren?8O

Zijn naïviteit des te meer.
D:
Destreber is de minst naïeve politicus die ik ken. Precies vanuit zijn nuchterheid besefte hij dat voor het voortbestaan van zijn partijtje hij niet anders kon dan met CD&V een gok te wagen.


En voor Vlaanderen kan dit avontuur -met dank aan DEWEVER- wel eens verschrikkelijk slecht aflopen.
D:
En toch niets dan lof over deze dikke vis? 8O

Ik heb geen leedvermaak met DEWEVER. In hem zit een waardige voorvechter van Vlaanderen MAAR hij zal moeten accepteren dat zulks enkel kan mét VB, mét LDD en mét alles wat een werkelijk onafhankelijk Vlaanderen in partijprogramma heeft.
D:
Kom zeg, een waardige voorvechter voor Vlaanderen. 8O
Een cementgroeve voor België bedoel je?

Chipie
7 augustus 2008, 21:02
Dit is al het meest schizofrene wat ik over Destreber gelezen heb.

Dat en d�*t alleen heeft DEWEVER doen beslissen om de stekker eruit te trekken.
D:
Wanneer heeft hij dat besloten?8O

Tot nader order trek ik zijn oprechtheid niet in twijfel.
D:
Wat moet er nog gebeuren, of alweer NIET gebeuren?8O

Zijn naïviteit des te meer.
D:
Destreber is de minst naïeve politicus die ik ken. Precies vanuit zijn nuchterheid besefte hij dat voor het voortbestaan van zijn partijtje hij niet anders kon dan met CD&V een gok te wagen.


En voor Vlaanderen kan dit avontuur -met dank aan DEWEVER- wel eens verschrikkelijk slecht aflopen.
D:
En toch niets dan lof over deze dikke vis? 8O

Ik heb geen leedvermaak met DEWEVER. In hem zit een waardige voorvechter van Vlaanderen MAAR hij zal moeten accepteren dat zulks enkel kan mét VB, mét LDD en mét alles wat een werkelijk onafhankelijk Vlaanderen in partijprogramma heeft.
D:
Kom zeg, een waardige voorvechter voor Vlaanderen. 8O
Een cementgroeve voor België bedoel je?

Ik meen politiekers te kennen die na jaren hun 70-punten programma nog niet hebben verwezenlijkt...
Als ik me niet vergis hebben die dat programma gevoelig moeten inperken... en werd er nog steeds niet veel van verwezenlijkt... :oops: :-D

Dat U die politiekers kent, weet ik niet...

Duym
8 augustus 2008, 05:25
Ik meen politiekers te kennen die na jaren hun 70-punten programma nog niet hebben verwezenlijkt...
Als ik me niet vergis hebben die dat programma gevoelig moeten inperken... en werd er nog steeds niet veel van verwezenlijkt... :oops: :-D

Dat U die politiekers kent, weet ik niet...

-'Moeten' inperken, dat zegt u juist, maar 'moeten' onder druk van een ondemocratisch systeem.
-En opnieuw: Toch een beetje kortzichtig om een partij die je op ondemocratische aan banden legt (het mediacordon is ondemocratisch) te verwijten dat ze van haar programma nog niet veel verwezenlijkt heeft.
-Noodzaak heeft ertoe geleid dat de tegenstanders van het Vlaams Belang al meerdere punten van dat 70-punten programma uitgevoerd of in overweging genomen hebben.
De grenzeloze hypocrisie van Links.

Chipie
8 augustus 2008, 09:22
-'Moeten' inperken, dat zegt u juist, maar 'moeten' onder druk van een ondemocratisch systeem.
-En opnieuw: Toch een beetje kortzichtig om een partij die je op ondemocratische aan banden legt (het mediacordon is ondemocratisch) te verwijten dat ze van haar programma nog niet veel verwezenlijkt heeft.
-Noodzaak heeft ertoe geleid dat de tegenstanders van het Vlaams Belang al meerdere punten van dat 70-punten programma uitgevoerd of in overweging genomen hebben.
De grenzeloze hypocrisie van Links. Inderdaad... buiten het VB zijn het allemaal linkse partijen... :-D

Duym
8 augustus 2008, 10:05
Inderdaad... buiten het VB zijn het allemaal linkse partijen... :-D

Daar komt het inderdaad op neer als het eropaan komt.

HAMC
8 augustus 2008, 11:27
Inderdaad... buiten het VB zijn het allemaal linkse partijen... :-D

Zo gedragen ze zich alleszins.

centrist
8 augustus 2008, 11:39
Inderdaad... buiten het VB zijn het allemaal linkse partijen... :-D

Tja, als je op de noordpool staat, ligt alles ten zuiden van je...

Voor de grapjassen van de KP zijn alle andere partijen rechts he.

Duym
8 augustus 2008, 11:41
Inderdaad... buiten het VB zijn het allemaal linkse partijen... :-D


Ik zou bijvoorbeeld eens graag weten wat JMD tegen de koning gezegd heeft, en waarom hij iedere keer mag terugkomen. JMD weet dat daar toch geen zak van uitlekt. Iets in de aard van: Sire, uiteraard mét België, we zullen er mee voor zorgen dát het kan. Bovendien ben ik de enige geloofwaardige bliksemafleider van het Vlaams Belang.

centrist
8 augustus 2008, 11:43
Wees even realistisch: VB en n-va zijn geen communicerende vaten. Mss dat VB een percentje kan afsnoepen als bdw stommiteiten doet, maar voorlopig moeten we er ons bij neerleggen dat er Flaminganten zijn die nooit zullen stemmen op het VB. Voorlopig blijft n-va een goede tweede keuze.

Ik zou niet spreken over "erbij neerleggen". Het lijkt me eerder bijzonder gezond dat de Vlaamse beweging zich over de verschillende ideologien heen spreidt. Het zou niet van politieke maturiteit spreken als dat niet zo was. En in een (nieuw) land leven met slechts 1 ideologie zou me zeker niet aanstaan.

Duym
8 augustus 2008, 11:46
Ik zou niet spreken over "erbij neerleggen". Het lijkt me eerder bijzonder gezond dat de Vlaamse beweging zich over de verschillende ideologien heen spreidt. Het zou niet van politieke maturiteit spreken als dat niet zo was. En in een (nieuw) land leven met slechts 1 ideologie zou me zeker niet aanstaan.

De N-VA heeft geen ideologie, dat is nu net het probleem. De N-VA heeft wel een strategie die enkel is gericht op overleven. Zulke tweezakken kan de Vlaams Beweging missen.

Duym
8 augustus 2008, 11:51
Tja, als je op de noordpool staat, ligt alles ten zuiden van je...

Voor de grapjassen van de KP zijn alle andere partijen rechts he.

Voor mij is er maar één meridiaan die zegt of je links of rechts bent: Spreek je je ongenuanceerd uit voor een onafhankelijk Vlaanderen of niet?
Ik ken maar één partij die dat doet, één, geen twee!

centrist
8 augustus 2008, 12:00
Voor mij is er maar één meridiaan die zegt of je links of rechts bent: Spreek je je ongenuanceerd uit voor een onafhankelijk Vlaanderen of niet?
Ik ken maar één partij die dat doet, één, geen twee!

Een ietwat opmerkelijke metriek, maar dat is je goed recht.

De discussie over links-vs-rechts is zowieso niet gemakkelijk, en wellicht zelfs achterhaald, maar er bestaat onder politologen (nationaal en internationaal) wel een vrij brede concensus over wat die termen nog betekenen. En die komen niet overeen met uw hoogst persoonlijke metriek vrees ik.

centrist
8 augustus 2008, 12:06
De N-VA heeft geen ideologie, dat is nu net het probleem. De N-VA heeft wel een strategie die enkel is gericht op overleven. Zulke tweezakken kan de Vlaams Beweging missen.

De ideologie van N-VA is grosso modo die van de CD&V. Dat is een van de redenen waarom ze samen in een kartel zitten. Het is ook een van de redenen waarom CD&V een veto stelde tegen het toetreden van JMD tot de N-VA: diens ideologie staat net iets te ver af van die van de CD&V, terwijl die van de doorsnee N-VA'er geen enkel probleem vormt.

Je kan de N-VA beter gewoon als CD&V'ers zien die zich wat extra Vlaamser (en rechtlijniger) opstellen dan sommige van hun kartelgenoten. Zij vertegenwoordigen dus de christendemocratische Vlaamse beweging. VlaProg vertegenwoordigen de linkse Vlaamse beweging, LDD de populistische, enkelen binnen de VLD de 'rechtse', en VB de rechts-rechtse. Zeer gezonde situatie m.i. mocht Vlaanderen ooit onafhankelijk worden, want er blijft genoeg keus.

Duym
8 augustus 2008, 12:07
Een ietwat opmerkelijke metriek, maar dat is je goed recht.

De discussie over links-vs-rechts is zowieso niet gemakkelijk, en wellicht zelfs achterhaald, maar er bestaat onder politologen (nationaal en internationaal) wel een vrij brede concensus over wat die termen nog betekenen. En die komen niet overeen met uw hoogst persoonlijke metriek vrees ik.

We leven in Vlaanderen, ik waag me niet aan een overal geldende definitie over links-rechts.
Achterhaald, zeg je? Ik denk dat die gedachte na een kort leven te hebben geleid, achterhaald is.

Chipie
8 augustus 2008, 13:02
Tja...;-)

alecia
10 augustus 2008, 11:02
Voor mij is er maar één meridiaan die zegt of je links of rechts bent: Spreek je je ongenuanceerd uit voor een onafhankelijk Vlaanderen of niet?
Ik ken maar één partij die dat doet, één, geen twee!

tja, ik ken er twee... maar dat zal wellicht te wijten zijn aan mijn schizofrenie hé Duym... maar vooruit, hier gaan we:

op de eerste plaats categorie ongenuanceerd komt VLAAMS BELANG
"Vlaamse onafhankelijkheid
De partij strijdt voor een onafhankelijk Vlaanderen. Dit betekent dat het einddoel de ontbinding is van de Belgische staatsstructuur en de stichting van een onafhankelijke Vlaamse staat. Deze zal zijn soevereiniteit uitoefenen ten minste binnen de perken van de huidige Belgische taalgrens en zal, met een bijzonder taalstatuut, Brussel als hoofdstad hebben." (uit beginselverklaring sub idenditeit, punt 1)

op de tweede plaats komt NVA:
“Het uiteindelijke doel van de N-VA is Vlaanderen als onafhankelijke staat in een democratisch Europa. Enkel een onafhankelijk Vlaanderen zal erin slagen de Belgische ondermaatsheid van zich af te schudden. Enkel een onafhankelijk Vlaanderen kan de ambitie waarmaken om een topregio te zijn en te blijven. “ en verder “Inzet staatshervorming 2007: De N-VA is en blijft een Vlaams-nationale partij. Wij blijven gaan voor die onafhankelijke Vlaamse staat in Europa. Onze strategie is gericht op vooruitgang. Stap voor stap richting Vlaamse staatsvorming. CD&V neemt het engagement op om samen met ons de staat serieus te hervormen. Dit brengt ons een ongelooflijke stap vooruit in de richting van onafhankelijkheid. Het communautair akkoord dat CD&V en N-VA sloten is de onderhandelingsbasis voor de communautaire ronde van 2007.
(pagina 6 en 7 verkiezingsprogramma 2007)

In de categorie 'genuanceerd' (criteria Duym) zou LDD nog een vermelding kunnen krijgen:
(alinea 3 , beginselverklaring geldend als contract voor leden: “LDD komt op voor een zelfstandig Vlaanderen met België als het kan, zonder België als het moet. Vlaanderen past in een Europa dat opkomt voor zijn westerse waarden en vrijheden, met respect voor de mensenrechten, de democratie en de rechtsstaat.”

De CD-V valt uit de boot.

Duym
10 augustus 2008, 11:19
tja, ik ken er twee... maar dat zal wellicht te wijten zijn aan mijn schizofrenie hé Duym...

Dat heb je goed gezegd als NV-A'er: schizofreen :crazyeye: NV-A is wat een onafhankelijk Vlaanderen betreft schizofreen.

JMD is hypocriet. Als je nu nog zegt: Met België als het kan, zonder België als het moet, pleeg je een aanslag op het gezond verstand, en dat weet JMD maar al te goed. Hij wil echter niet in zijn kaarten laten kijken.

Chipie
10 augustus 2008, 12:11
Tja... :oops: :-D

alecia
11 augustus 2008, 14:01
Dat heb je goed gezegd als NV-A'er: schizofreen :crazyeye: NV-A is wat een onafhankelijk Vlaanderen betreft schizofreen.

JMD is hypocriet. Als je nu nog zegt: Met België als het kan, zonder België als het moet, pleeg je een aanslag op het gezond verstand, en dat weet JMD maar al te goed. Hij wil echter niet in zijn kaarten laten kijken.

Wie zegt dat ik "NV-A'er" zou zijn ? NV-A of Vlaams Belang zijn de enige politieke vleugels van Vlaams nationalisten. LDD is tot nader order uitgesloten gezien het 'Belgicisme' inderdaad ingebakken zit in zijn beginselverklaring. Wat ik van militante VB'ers zoals U nog niet heb vernomen: beschouwd U het 'confederalisme' als een tussenstap naar een onafhankelijke Vlaamse staat ? Ook het Vlaams Belang lijkt voorzichtig te spreken over een Vlaamse onafhankelijke staat als 'einddoel' . Wat zijn de tussenstappen van het VB eigenlijk ? Het is te gemakkelijk met rotte eieren te smijten naar de kop van Dewever als blijkt dat hij er niet in geslaagd is de CD V verder te doen door drijven waardoor ook ZIJN geloofwaardigheid op de helling is komen te staan. Het was sowieso een dubbeltje op zijn kant. Maar hij was vrij open in zijn strategie (en is dat overigens nog). Ook al ben IK niet akkoord met deze strategie en ook al vind ik ook dat hij verschrikkelijke risico's neemt...toch neemt zulks niet weg dat het een oprecht Vlaams nationalist is. Of heeft het VB een beetje last van paranoïa ? Het is al zoveel keer gezegd op dit forum: het is intriest dat Vlaams nationalisten elkaar vliegen zitten af te vangen. Zowel in hoofde van NVA als VB kan ik zulks enkel maar betreuren. Het doet me denken aan de Ieren ... intrieste en dramatische verhalen. Aanbevelenswaardig overigens om oorzaak en gevolgen van het verdrag dat Sinn Fein met England afsloot eens te bestuderen. Van vliegen afhangen gesproken...

Henri1
11 augustus 2008, 15:15
-'Moeten' inperken, dat zegt u juist, maar 'moeten' onder druk van een ondemocratisch systeem.
-En opnieuw: Toch een beetje kortzichtig om een partij die je op ondemocratische aan banden legt (het mediacordon is ondemocratisch) te verwijten dat ze van haar programma nog niet veel verwezenlijkt heeft.
-Noodzaak heeft ertoe geleid dat de tegenstanders van het Vlaams Belang al meerdere punten van dat 70-punten programma uitgevoerd of in overweging genomen hebben.
De grenzeloze hypocrisie van Links.

Ondemocratisch systeem zeg je.

Weet je wel wat een democratie is ?

In een democratie is iedereen vrij om te doen en laten wat hij/zij wil.
Er is echter één regel: namelijk dat je dat doet zonder anderen last of schade te berokkenen.

Je kan van het VB moeilijk zeggen dat ze 'subtiel" zijn hé.
Iedere dag nemen ze andere bevolkingsgroepen, culturen, individuen, enz.... op de korrel.
Wie is er ondemocratisch ?

Duym
11 augustus 2008, 15:48
Wie zegt dat ik "NV-A'er" zou zijn ?

Indien niet, mijn excuses, want dat is inderdaad een zware beschuldiging. ;-)

Wat ik van militante VB'ers zoals U nog niet heb vernomen: beschouwd U het 'confederalisme' als een tussenstap naar een onafhankelijke Vlaamse staat ?

Ik zal met mijn eigen woorden zeggen wat het Vlaams Belang daarover denkt: Elke 'tussenstap' naar een onafhankelijk Vlaanderen is een lachertje, tijdverlies, iets dat nooit kan en zal bestaan. Streven naar confederalisme in dit land (!) is als over een ravijn willen springen met een hink-stap-sprong. Je maakt alleen kans met een lange aanloop en een sprong uit één stuk.
De Walen zijn onze politieke vijanden die nooit zullen meewerken aan zo'n tussenstap, ze zouden maar gek zijn. Het verbaast me dat er nog altijd mensen zijn die dit niet begrepen hebben.

De schoofzak
11 augustus 2008, 16:02
Dat is een origineel geformuleerde samenvatting van het Belang-programma.

Je beseft dan wel degelijk dat het Belang een Vlaamse meerderheid zal moeten vinden om de onafhankelijkheid in één droge stap te kunnen verwezenlijken.
Nu haalden jullie wel veel stemmen, maar potdorie nog geen 50 persent in Vlaanderen.
Met jullie programma, wordt er dus nooit gesprongen.

Dan verkies ik het programma van de nva: de rivier oversteken door van steen naar steen te springen. Desnoods een steen of twee drie verplaatsen en op mekaar leggen, dus wat geduld uitoefenen .... (de stenen die reeds bestapt werden zijn te vinden in de opeenvolgende grondwetswijzigingen: van kulturele otonomie naar het huidige Vlaams parlement;
en als de verwezenlijking van het huidige Vlaams parlement slechts een sprong in de ravijn is, wel, uw blokmandatarissen zitten er toch ook maar in, trekken er hun parlementaire pree, en gebruiken het spreekgestoelte maar al te graag om van zich te laten horen)

Duym
11 augustus 2008, 16:05
Dat is een origineel geformuleerde samenvatting van het Belang-programma.

Mijn antwoord op jouw vraag: Origineel? Het is inderdaad de samenvatting van wat de kopstukken daarover zeggen.

Dan:
Op de N-VA manier breek je je poten of stort je neer. Jullie hebben de Walen nodig om over te steken, begrijp je dat dan niet? Ze zullen je graag helpen... met je nek te doen breken.

Chipie
11 augustus 2008, 16:34
Mensen met een duym in één van hun ogen hebben natuurlijk geen klaar zicht... :-D

Duym
11 augustus 2008, 17:01
Mensen met een duym in één van hun ogen hebben natuurlijk geen klaar zicht... :-D
Als tegenargument kan dat tellen. :lol!:

schaker
12 augustus 2008, 21:36
Dat heb je goed gezegd als NV-A'er: schizofreen :crazyeye: NV-A is wat een onafhankelijk Vlaanderen betreft schizofreen.

JMD is hypocriet. Als je nu nog zegt: Met België als het kan, zonder België als het moet, pleeg je een aanslag op het gezond verstand, en dat weet JMD maar al te goed. Hij wil echter niet in zijn kaarten laten kijken.
Duym, jouw standpunt is inmiddels duidelijk.

Wat ik echter niet begrijp:
waarom besteed je zoveel tijd en frustaties in de politieke houding van de kleine (onbeduidende) partijtjes LDD en N-VA (samen nog steeds goed voor 11 zetels). Volgens mij kun je beter je energie steken in de VB, MR, PS, SP.a en O-VLD (samen goed voor 92 zetels). Bij voorbaat dank.

PS: ben echter wel benieuwd of je voor de MR, PS, SP.a en O-VLD nog nieuwe/originele scheldwoorden kan verzinnen, de meeste heb je al voor de N-VA en LDD ingezet. Ideetje: 'super-schizofreen' en 'super-hypocriet'.

Duym
12 augustus 2008, 21:50
waarom besteed je zoveel tijd en frustaties in de politieke houding van de kleine (onbeduidende) partijtjes LDD en N-VA (samen nog steeds goed voor 11 zetels). Volgens mij kun je beter je energie steken in de VB, MR, PS, SP.a en O-VLD (samen goed voor 92 zetels). Bij voorbaat dank.


Waarom? Omdat de schaamlapjes in de huidige politieke formatie een nooit geziene rol splen.

Boduo
12 augustus 2008, 21:59
Mijn antwoord op jouw vraag: Origineel? Het is inderdaad de samenvatting van wat de kopstukken daarover zeggen.

Dan:
Op de N-VA manier breek je je poten of stort je neer. Jullie hebben de Walen nodig om over te steken, begrijp je dat dan niet? Ze zullen je graag helpen... met je nek te doen breken.

Hebben wij de Walen nodig ???
De Walen hebben ONS nodig, bedoel je ?:rofl:

Duym
13 augustus 2008, 05:25
Hebben wij de Walen nodig ???
De Walen hebben ONS nodig, bedoel je ?:rofl:

N-VA en CD&V hebben in hun idiote stappenplan naar... (ja naar wat?) de Walen nodig, dat blijkt overduidelijk.

Duym
13 augustus 2008, 05:34
PS: ben echter wel benieuwd of je voor de MR, PS, SP.a en O-VLD nog nieuwe/originele scheldwoorden kan verzinnen, de meeste heb je al voor de N-VA en LDD ingezet. Ideetje: 'super-schizofreen' en 'super-hypocriet'.

Waarom schelden op de tegenstander als die intelligenter en ook sluwer blijkt te zijn dan N-VA en CD&V in het kwadraat? Ze spelen het spel verbluffend handig.

Duym
13 augustus 2008, 18:47
Wanneer zijn eigenlijk de volgende verkiezingen voorzien??

Kwestie van te weten hoelang ik nog mijn braaksel moet inhouden bij het lezen van zoveel zever in pakskes.

Het is onbeschrijflijk in welk land we leven. Wie helpt ons uit ons lijden?


Braaksel? Als ik lees over JMD krijg ik de schijterij.
http://www.vlaamsbelang.be/0/4869/

Chipie
13 augustus 2008, 20:58
Braaksel? Als ik lees over JMD krijg ik de schijterij.
http://www.vlaamsbelang.be/0/4869/:-D

Buiten de Blokkers zijn het schijnbaar allemaal kotsers, zeikers en schijters...

:-D

80

Nee toch niet... U bent de schijter:

http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gif Duym: 'Als ik lees over JMD krijg ik de schijterij'.

Duym
13 augustus 2008, 21:21
:-D

Buiten de Blokkers zijn het schijnbaar allemaal kotsers, zeikers en schijters...

:-D]

Dat heb je dan goed begrepen. De maskers worden doorzichtiger, en het begint bij CD&V, N-VA en LDD almaar harder te stinken.

Boduo
13 augustus 2008, 22:10
Dat heb je dan goed begrepen. De maskers worden doorzichtiger, en het begint bij CD&V, N-VA en LDD almaar harder te stinken.

Je hebt er nog een vergeten zeker ?
Het VB ? Dat zijn dan eigenlijk al 4 partijen waar het hard stinkt. Dat moet nogal wat zijn in Brussel...

;-):roll:;-)

Duym
15 augustus 2008, 07:15
Als ik Leterme was zou ik dreigen met ontslag...

Als ik Leterme was, ging ik als goede katholiek te biechten omdat ik gelogen en bedrogen heb.

Chipie
15 augustus 2008, 08:48
Als ik Leterme was, ging ik als goede katholiek te biechten omdat ik gelogen en bedrogen heb.IIn uw plaats zou ik hem kruisigen... met duymspijkers... ;-)

djimi
15 augustus 2008, 16:43
De NVA is toch een separatistische partij?

Die wil dan de stekker uit Belgie trekken zonder de stekker uit Belgie te trekken ofwat moeten we ons daarbij dan voorstellen?

Of wil men het dan niet zolang het VB het wil?

D�*t leidt mij naar het volgende 'voorstel' :

als VB nu eens het behoud van de monarchie, de re-unitarisering van België en de beperking van het stemrecht tot Franstaligen in haar programma zou opnemen?


Misschien worden alle anderen dan plots republikeinse separatistische flaminganten?

Duym
15 augustus 2008, 17:10
D�*t leidt mij naar het volgende 'voorstel' :

als VB nu eens het behoud van de monarchie, de re-unitarisering van België en de beperking van het stemrecht tot Franstaligen in haar programma zou opnemen?


Misschien worden alle anderen dan plots republikeinse separatistische flaminganten?


Je lacht er om, maar de haat tegen het Vlaams Belang is zó groot, en onze tegenstanders hun Vlaamsgezindheid is zó klein, dat dat nog waar kan zijn.

Chipie
15 augustus 2008, 18:16
Je lacht er om, maar de haat tegen het Vlaams Belang is zó groot, en onze tegenstanders hun Vlaamsgezindheid is zó klein, dat dat nog waar kan zijn.
Als men iedereen uitmaakt voor zeikers en schijters zal die haat natuurlijk niet verminderen...

Het voordeel hiervan is evenwel dat men zich op de zijkant kan parkeren en dus nooit verantwoordelijkheid moet opnemen... ;-)

Duym
15 augustus 2008, 20:39
Als men iedereen uitmaakt voor zeikers en schijters zal die haat natuurlijk niet verminderen...

Het voordeel hiervan is evenwel dat men zich op de zijkant kan parkeren en dus nooit verantwoordelijkheid moet opnemen... ;-)


:rofl: Morgen slaat het Vlaams Belang een zéér beleefde toon aan, spreekt iedereen aan met mijnheer en mevrouw, en weg is het cordon. :lol:

Geloof jij nu zelf dat wat je zegt daar iets mee te maken heeft?

gehuigert
15 augustus 2008, 21:59
:rofl: Morgen slaat het Vlaams Belang een zéér beleefde toon aan, spreekt iedereen aan met mijnheer en mevrouw, en weg is het cordon. :lol:

Geloof jij nu zelf dat wat je zegt daar iets mee te maken heeft?

Inderdaad. Het cordon gaat verder dan gewoon beetje schelden en opstandigheid. Maar de enige die tot nu toe meeste kan doen om het cordon te doorbreken, is vermoed ik Bart De Wever. Wanneer hij regering verlaat moet hij toch ergens steun vinden. Ik denk niet dat er zowel voor LDD als N-VA (als zelfstandige partijen) plaats is voor rechts-Vlaanderen.

djimi
15 augustus 2008, 22:50
:rofl: Morgen slaat het Vlaams Belang een zéér beleefde toon aan, spreekt iedereen aan met mijnheer en mevrouw, en weg is het cordon. :lol:

Geloof jij nu zelf dat wat je zegt daar iets mee te maken heeft?

Misschien heeft het er mee te maken, misschien niet.

Het valt alleszins proefondervindelijk uit te testen, nee?


Een 'linkse' die dag in dag uit loopt te schelden op alles wat in zijn/haar ogen 'te rechts' of 'te rijk' is, wordt (gelukkig) door niemand au sérieux genomen (op een paar al even 'gestoorde' geestesgenoten na).

Een 'linkse' die op nuchtere en zakelijke toon zijn/haar correcte cijfers, degelijke analyses en redelijke remedies voor reële problemen naar voor brengt, kan ook bij 'niet-linksen' op een welwillend oor rekenen.

Waarom zou dat voor 'rechtsen' anders moeten zijn?

HAMC
16 augustus 2008, 08:28
Inderdaad. Het cordon gaat verder dan gewoon beetje schelden en opstandigheid. Maar de enige die tot nu toe meeste kan doen om het cordon te doorbreken, is vermoed ik Bart De Wever. Wanneer hij regering verlaat moet hij toch ergens steun vinden. Ik denk niet dat er zowel voor LDD als N-VA (als zelfstandige partijen) plaats is voor rechts-Vlaanderen.

Ik denk dat u er weinig of niets van begrepen heeft, alleszins niet over de neurotische beweegredenen van BDW. De Wever leeft in funktie van het verslaan van het VB.

Als BDW Belgie moet laten overleven om het VB te "kloten", dan zal het zo gebeuren.

Leg anders maar eens uit waarom een separatist uit een separatistische partij tot elke prijs Belgie wil redden.

gehuigert
16 augustus 2008, 10:13
Leg anders maar eens uit waarom een separatist uit een separatistische partij tot elke prijs Belgie wil redden.

Hm om België te redden heeft BDW (net als Milquet) al enkele keren zijn veto gesteld zeker :roll: ? Heb je al eens het kiesprogramma van de N-VA gelezen?

In haar streven naar een beter bestuur en meer democratie, kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor een onafhankelijk Vlaanderen, lidstaat van een democratisch Europa.

bron: http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/beginselverklaring.asp

HAMC
16 augustus 2008, 10:24
Hm om België te redden heeft BDW (net als Milquet) al enkele keren zijn veto gesteld zeker :roll: ? Heb je al eens het kiesprogramma van de N-VA gelezen?


bron: http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/beginselverklaring.asp


De NVA
In haar streven naar een beter bestuur en meer democratie, kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor een onafhankelijk Vlaanderen, lidstaat van een democratisch Europa.

Misschien moet u dan eens uitleggen waarom er voor Belgie gekozen wordt en niet voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Als de kartelpartner van de NVA zegt dat er in geen geval de stekker uit Belgie wordt getrokken wil dit toch zeggen dat er geen onafhankelijk Vlaanderen komt.

Samenwerken met het Belgicistische anti-Vlaamse ACV om een onafhankelijk Vlaanderen te bekomen, denk je nu echt dat we allemaal onnozelaars zijn?

gehuigert
16 augustus 2008, 10:40
Misschien moet u dan eens uitleggen waarom er voor Belgie gekozen wordt en niet voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Ik denk dat dit moment NVA gewoon vast zit aan de CD&V en zijn regering en voorlopig zonder de regering te verlaten niet moet beginnen over een onafhankelijk Vlaanderen.

Als de kartelpartner van de NVA zegt dat er in geen geval de stekker uit Belgie wordt getrokken wil dit toch zeggen dat er geen onafhankelijk Vlaanderen komt.

Of er al dan niet een onafhankelijk Vlaanderen komt, zal meer afhangen van de verkiezingen in 2009 dan van de federale verkiezingen. Nog even wachten of de kiezer wel een onafhankelijk Vlaanderen (met tijdelijke chaos) verkiest boven een volgens sommigen niet-werkend, volgens anderen perfect België.

Samenwerken met het Belgicistische anti-Vlaamse ACV om een onafhankelijk Vlaanderen te bekomen, denk je nu echt dat we allemaal onnozelaars zijn?
Als de achterban in september beslist dat er te weinig communautaire vooruitgang geboekt is, zal NVA - vermoed ik toch- de regering verlaten. Indien niet heb je volkomen gelijk gekregen, maar ik ga nog even afwachten tot deze bijeenkomst voor ik een oordeel vel.

De schoofzak
16 augustus 2008, 11:01
Ik denk dat u er weinig of niets van begrepen heeft, alleszins niet over de neurotische beweegredenen van BDW. De Wever leeft in funktie van het verslaan van het VB.

Als BDW Belgie moet laten overleven om het VB te "kloten", dan zal het zo gebeuren.

Leg anders maar eens uit waarom een separatist uit een separatistische partij tot elke prijs Belgie wil redden.

Ik heb helemaal geen zin om dat uit te leggen.

Simpel omdat al je uitgangspunten èn vaststellingen onjuist zijn. En uit je wijze van schrijven duidelijk blijkt dat je uitgangspunten geloofspunten zijn.

Mocht je bereid willen zijn om te diskuteren op basis van reële dingen, dan zouden we eraan kunnen beginnen.

HAMC
16 augustus 2008, 12:30
Ik heb helemaal geen zin om dat uit te leggen.

Simpel omdat al je uitgangspunten èn vaststellingen onjuist zijn. En uit je wijze van schrijven duidelijk blijkt dat je uitgangspunten geloofspunten zijn.

Mocht je bereid willen zijn om te diskuteren op basis van reële dingen, dan zouden we eraan kunnen beginnen.

Geloofspunten? Als in religie?

Max van Dietschland
16 augustus 2008, 12:49
Samen te vatten alsvolgd, Leterme = Belgische leugenaar.

Jean-Marie Dedecker = leugenaar en hij slaagt daarin alvorens hij nog maar een uitvoerend mandaat heeft.

Vlaams Belang is de minst onbetrouwbare van alle politieke partijen.

robert t
16 augustus 2008, 13:37
Ik denk dat u er weinig of niets van begrepen heeft, alleszins niet over de neurotische beweegredenen van BDW. De Wever leeft in funktie van het verslaan van het VB.

Als BDW Belgie moet laten overleven om het VB te "kloten", dan zal het zo gebeuren.

Leg anders maar eens uit waarom een separatist uit een separatistische partij tot elke prijs Belgie wil redden.De aversie die BDW heeft tegenover het VB is afkeurenswaardig. Het is niet de eerste keer dat ik ze aanklaag.

De rest van je posting is er een beetje over, om het zeer voorzichtig uit te drukken. BDW mag je alles verwijten, niet dat hij België wil behouden. Zijn aanpak is de jouwe en de mijne niet. Daarom moet je hem nog niet met alle zonden Israels overladen. Een beetje nuancering kan geen kwaad.

Duym
16 augustus 2008, 13:43
Ik heb helemaal geen zin om dat uit te leggen.

Simpel omdat al je uitgangspunten èn vaststellingen onjuist zijn. En uit je wijze van schrijven duidelijk blijkt dat je uitgangspunten geloofspunten zijn.

Mocht je bereid willen zijn om te diskuteren op basis van reële dingen, dan zouden we eraan kunnen beginnen.

Met jou valt er niet te discussiëren, maar dat is niet erg. Eind september houdt N-VA zijn ledencongres, m.a.w. ze moeten hun ware gezicht tonen.:belg:
Van heel je betoog blijft dan geen spaander meer heel.

Duym
16 augustus 2008, 13:46
De aversie die BDW heeft tegenover het VB is afkeurenswaardig. Het is niet de eerste keer dat ik ze aanklaag.

De rest van je posting is er een beetje over, om het zeer voorzichtig uit te drukken. BDW mag je alles verwijten, niet dat hij België wil behouden. Zijn aanpak is de jouwe en de mijne niet. Daarom moet je hem nog niet met alle zonden Israels overladen. Een beetje nuancering kan geen kwaad.

BDW wil in de eerste plaats zijn vel redden, en als het moet samen België (wat nu al blijkt).

Chipie
16 augustus 2008, 13:46
Met jou valt er niet te discussiëren, maar dat is niet erg. Eind september houdt N-VA zijn ledencongres, m.a.w. ze moeten hun ware gezicht tonen.:belg:
Van heel je betoog blijft dan geen spaander meer heel.Valt er met U te discussiëren? ;-)

Duym
16 augustus 2008, 13:49
Valt er met U te discussiëren? ;-)


Zeg eens iets? 8O (Ik moet nu wel weg. Tot later, als je iets te zeggen hebt.)

HAMC
16 augustus 2008, 14:26
De aversie die BDW heeft tegenover het VB is afkeurenswaardig. Het is niet de eerste keer dat ik ze aanklaag.

De rest van je posting is er een beetje over, om het zeer voorzichtig uit te drukken. BDW mag je alles verwijten, niet dat hij België wil behouden. Zijn aanpak is de jouwe en de mijne niet. Daarom moet je hem nog niet met alle zonden Israels overladen. Een beetje nuancering kan geen kwaad.

Laat het me dan iets nuanceren:

BDW wil Belgie nog voor de volgende 10, 20, 30, 40 jaar houden.

:)

De schoofzak
16 augustus 2008, 16:29
Geloofspunten? Als in religie?

Dat heb je goed begrepen.

Zoals tante nonneke A. Coolen haar kaloten-geloofspunten belijdt en in de politiek wenst door te laten dringen, zo ben jij gefikseerd op die vlaams-nationalisten (en hun leider) die afwijken van je geloofsleer van het Blok.

Voor mij persoonlijk (ik ben geen lid van de nva, enkel een stemmer) is het kordon de natuurlijkste zaak van de wereld, en moest in die zin zelfs niet uitgesproken worden want vanzelfsprekend, door de veel te rechtse trekken van het Blok.
En helemaal niet omwille van de flamingantistische standpunten.

Natuurlijk zijn er frankofonen en belgisisten die daar misbruik van maken, maar dat kan mijn zaak niet maken.

Dit maakt dat het Blok en de NVA twee verschillende partijen zijn, en ja, die konkureren mekaar.
Maar om te zeggen van het Weverke dat ie neurotisch is, dat ie het programma van de nva zou verraden door de B. konstruktie na te streven, en wat heb je daar nog allemaal gezegd, ja sorrie, maar dat is erover.

HAMC
16 augustus 2008, 16:53
Dat heb je goed begrepen.

Zoals tante nonneke A. Coolen haar kaloten-geloofspunten belijdt en in de politiek wenst door te laten dringen, zo ben jij gefikseerd op die vlaams-nationalisten (en hun leider) die afwijken van je geloofsleer van het Blok.

Voor mij persoonlijk (ik ben geen lid van de nva, enkel een stemmer) is het kordon de natuurlijkste zaak van de wereld, en moest in die zin zelfs niet uitgesproken worden want vanzelfsprekend, door de veel te rechtse trekken van het Blok.
En helemaal niet omwille van de flamingantistische standpunten.

Natuurlijk zijn er frankofonen en belgisisten die daar misbruik van maken, maar dat kan mijn zaak niet maken.

Dit maakt dat het Blok en de NVA twee verschillende partijen zijn, en ja, die konkureren mekaar.
Maar om te zeggen van het Weverke dat ie neurotisch is, dat ie het programma van de nva zou verraden door de B. konstruktie na te streven, en wat heb je daar nog allemaal gezegd, ja sorrie, maar dat is erover.

Dat is een hele boterham schoofzak, ik weet niet goed hoe te starten.

Ik herinner mij BDW in de zevende dag denk ik, waar hij al gruwend uitriep dat ze geen separatisten waren. Als ik dan wijs op het neurotisch karakter daarvan ben ik gefixeerd, dan is het maar zo.

Als ik mocht stemmen zou ik VB stemmen, dat is waar. Maar alleen omdat ze voor onafhankelijkheid staan, ik heb geen boodschap aan Colens en andere godsdienstwaanzinnigen.

En dan de NVA en Belgie, zitten ze in een regering die Belgie wil laten voortbestaan?

I rest my case.

Don Quichote
16 augustus 2008, 17:05
Wevertje is een raar manneken.

Wat gaat hij in september nu weer uitvinden om zijn achterban onnozel te houden?

Al maar goed dat de VU zijn grote voorbeeld is.

De achterban was akkoord maar de kiezers bleven weg. :lol:

De schoofzak
16 augustus 2008, 17:19
Dat is een hele boterham schoofzak, ik weet niet goed hoe te starten.

Ik herinner mij BDW in de zevende dag denk ik, waar hij al gruwend uitriep dat ze geen separatisten waren. Als ik dan wijs op het neurotisch karakter daarvan ben ik gefixeerd, dan is het maar zo.

Als ik mocht stemmen zou ik VB stemmen, dat is waar. Maar alleen omdat ze voor onafhankelijkheid staan, ik heb geen boodschap aan Colens en andere godsdienstwaanzinnigen.

En dan de NVA en Belgie, zitten ze in een regering die Belgie wil laten voortbestaan?

I rest my case.

Jij herinnert je helemaal niet dat het Weverke gezegd zou hebben dat ie geen separatist zou zijn. Hij heeft enkel en alleen gezegd dat het programma van het huidige kartel niet separatistisch is. (en dat heeft ie gezegd als repliek op de frankofwieten die beweerden dat de onderhandelingen spaak liepen op het separatistisch karakter van het kartel, wat dus een grove leugen was enz.)

Leg mij voor de rest nog eens uit waarom jij niet mag stemmen.

En tot slot: de nva zit dus niet in de regering. Ze steunt via het kartel de regering zonder erin te zitten. Er is geen enkele (federale) minister of staatssekretaris van de nva.
Knoopt dus een goed in je oren: ze zitten niet in de regering.

en om ook eens in het Duits af te kunnen sluiten:
God shave the queen.

HAMC
16 augustus 2008, 18:00
Jij herinnert je helemaal niet dat het Weverke gezegd zou hebben dat ie geen separatist zou zijn. Hij heeft enkel en alleen gezegd dat het programma van het huidige kartel niet separatistisch is. (en dat heeft ie gezegd als repliek op de frankofwieten die beweerden dat de onderhandelingen spaak liepen op het separatistisch karakter van het kartel, wat dus een grove leugen was enz.)

Ik herinner mij het anders maar soit, ik geef u het voordeel van de twijfel.

Zie je hoe redelijk ik ben schoofzak?

Leg mij voor de rest nog eens uit waarom jij niet mag stemmen.

En tot slot: de nva zit dus niet in de regering. Ze steunt via het kartel de regering zonder erin te zitten. Er is geen enkele (federale) minister of staatssekretaris van de nva.
Knoopt dus een goed in je oren: ze zitten niet in de regering.

en om ook eens in het Duits af te kunnen sluiten:
God shave the queen.

Dat is nog zoiets, de NVA zit in het kartel, het kartel zit in de regering, en de NVA zit niet in de regering?

En dan over mijn stemmen of het ontbreken daarvan, iedere keer dat ik voor een rechter verschijn is die van mening dat ik beter geen politieke rechten heb. Dat is alles.

schaker
16 augustus 2008, 19:07
De NVA is toch een separatistische partij?

Die wil dan de stekker uit Belgie trekken zonder de stekker uit Belgie te trekken ofwat moeten we ons daarbij dan voorstellen?

Of wil men het dan niet zolang het VB het wil?
Nathalie Van Asbroeck (NVA) en Veerle Beckx (VB) discussieren beide bij forum.politics.be en zijn het zat.
NVA logt zich uit van het forum, en schakelt de computer uit nadat Windows alle applicaties afgesloten heeft.
VB doet deze handelingen echter niet, maar trekt meteen de stekker eruit, zonder over de consequenties na te denken (b.v. crash van de harde schijf).

En nu moet NVA zich bij VB verantwoorden waarom ze zo omslachtig te werk gaat? Als VB het na drie keer uitleggen nog steeds niet wil begrijpen, dan kan men het net zo goed laten.

schaker
16 augustus 2008, 19:13
En dan over mijn stemmen of het ontbreken daarvan, iedere keer dat ik voor een rechter verschijn is die van mening dat ik beter geen politieke rechten heb. Dat is alles.
Belgie.... raar land.
De politieke voorstanders van Belgie moeten stemmen.
De politieke tegenstanders van Belgie mogen niet stemmen.
En dat noemt men democratie.....:oops:

De schoofzak
16 augustus 2008, 19:24
Ik herinner mij het anders maar soit, ik geef u het voordeel van de twijfel.

Zie je hoe redelijk ik ben schoofzak?

't Is duidelijk dat je geen belgisist bent.


Dat is nog zoiets, de NVA zit in het kartel, het kartel zit in de regering, en de NVA zit niet in de regering?

Ik geef toe dat "dat nogal iets is". Het kartel zit in een spagaat, en hoe soepel je ook bent, dat gaat krampen geven op den duur.

Het is nogal iets: het is - bij mijn weten - nog niet voorgekomen in onze "vaderlandse" geschiedenis. In het buitenland hoor je soms wel zo van die dingen als een minderheidsregering die gedoogd wordt door sommige partijen of partijtjes .... Dat de Walen hun oren niet geloofden toen ze van die konstruktie hoorden, en pisnijdig werden, dat kan ik me inbeelden.

Hoe dan ook: het is niet het kartel dat in de regering zit, het is voorlopig alleen de tsjeven-vleugel.
En dat kan niet blijven duren.



En dan over mijn stemmen of het ontbreken daarvan, iedere keer dat ik voor een rechter verschijn is die van mening dat ik beter geen politieke rechten heb. Dat is alles.

Nu herinner ik me het weer. Beperkt geheugen, dedju toch.

schaker
16 augustus 2008, 19:28
waarom besteed je zoveel tijd en frustaties in de politieke houding van de kleine (onbeduidende) partijtjes LDD en N-VA (samen nog steeds goed voor 11 zetels). Volgens mij kun je beter je energie steken in de VB, MR, PS, SP.a en O-VLD (samen goed voor 92 zetels). Bij voorbaat dank.
Waarom? Omdat de schaamlapjes in de huidige politieke formatie een nooit geziene rol spelen.
Aah... je bent er bijna....
En waarom speelt het kleine schaamlapje N-VA in de huidige politieke formatie een nooit geziene rol? En waarom speelt het VB een kleinere rol, ondanks dat ze 3 keer zo groot zijn? Juist... door de politieke keuzes van het N-VA.

Mijn vraag heb je nog steeds niet beantwoord:
Waarom hakken de belgisten en de franstaligen zo hard in op BDW en de N-VA en kunnen ze het VB heel eenvoudig ignoreren?
Ik zal het je vertellen: het VB heeft helemaal geen toegang tot de stekker, het kartel echter wel.

Duym
16 augustus 2008, 19:54
Aah... je bent er bijna....
En waarom speelt het kleine schaamlapje N-VA in de huidige politieke formatie een nooit geziene rol?

De N-VA speelt inderdaad een nooit geziene rol, als schaamlapje!

Waarom hakken de belgisten en de franstaligen zo hard in op BDW en de N-VA en kunnen ze het VB heel eenvoudig ignoreren?
Ik zal het je vertellen: het VB heeft helemaal geen toegang tot de stekker, het kartel echter wel.

Ook de Franstaligen willen zich tegenover hun kiezers geloofwaardig maken. Ze hakken als gek in op het schaamlapje en spelen het spelletje met Leterme mee, goed wetend dat de N-VA de stekker nooit zal of kan uittrekken.

Chipie
16 augustus 2008, 21:08
Zijn dat geen duymspijkers op laag water? :-)

De schoofzak
17 augustus 2008, 08:29
De N-VA speelt inderdaad een nooit geziene rol, als schaamlapje!



Ook de Franstaligen willen zich tegenover hun kiezers geloofwaardig maken. Ze hakken als gek in op het schaamlapje en spelen het spelletje met Leterme mee, goed wetend dat de N-VA de stekker nooit zal of kan uittrekken.

Besten Duim,

ik zou wel eens graag weten wat jij presies bedoelt met het begrip "de stekker eruit trekken".
Kwestie van mekaar goed te begrijpen hé.

Duym
17 augustus 2008, 09:26
Besten Duim,

ik zou wel eens graag weten wat jij presies bedoelt met het begrip "de stekker eruit trekken".
Kwestie van mekaar goed te begrijpen hé.

'De stekker uittrekken' is hier al talloze keren gebruikt. Nederlands is niet jouw sterkste kant, maar moet ik je nu ook al een gezegde duidelijk maken?

Ook N-VA gebruikt het: http://nvadendermonde.be/wp-content/uploads/2008/03/scholen.pdf

Concreet voor Bart Destreber houdt dat in dat hij uit eerlijke schaamte het kartel onmiddellijk opblaast en niet langer wacht tot de vette vis poten krijgt en uit het water naar hem toe kruipt.
Maar gezien Strebertje geen schaamte kent... :?

Chipie
17 augustus 2008, 10:07
'De stekker uittrekken' is hier al talloze keren gebruikt. Nederlands is niet jouw sterkste kant, maar moet ik je nu ook al een gezegde duidelijk maken?

Ook N-VA gebruikt het: http://nvadendermonde.be/wp-content/uploads/2008/03/scholen.pdf

Concreet voor Bart Destreber houdt dat in dat hij uit eerlijke schaamte het kartel onmiddellijk opblaast en niet langer wacht tot de vette vis poten krijgt en uit het water naar hem toe kruipt.
Maar gezien Strebertje geen schaamte kent... :?

En wat zou DeStreber bereikt hebben als hij uw advies al een jaar geleden zou opgevolgd hebben (want toen al was het 'uw oplossing' :-D )?...

U weet toch dat er dan 25% van de Vlamingen als pekelharing (= vis zonder kop) op de oever zouden liggen...

Die 5% van de NVA heeft het laatste jaar voor de Vlaamse bewustwording veel meer gedaan dan het VB...
Dat het spel zo hoog wordt gespeeld is zeker en vast niet de verdienste van het VB... Of ik moet me vergissen, wat eerlijk gezegd niet de eerste maal zou zijn... :-D

Daarbij vergeet U iets heel belangrijk... http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gifHet zou interessant zijn dat minstens 50% van de Vlamingen een complete splitsing wensen...
Of speelt dit voor U als democraat geen rol?

80Destreber zal misschien denken... 'Liever een kleine vis dan een een vis zonder kop' :lol:

duveltje382
17 augustus 2008, 10:15
En wat zou DeStreber bereikt hebben als hij uw advies al een jaar geleden zou opgevolgd hebben (want toen al was het 'uw oplossing' :-D )?...

U weet toch dat er dan 25% van de Vlamingen als pekelharing (= vis zonder kop) op de oever zouden liggen...

Die 5% van de NVA heeft het laatste jaar voor de Vlaamse bewustwording veel meer gedaan dan het VB...
Dat het spel zo hoog wordt gespeeld is zeker en vast niet de verdienste van het VB... Of ik moet me vergissen, wat eerlijk gezegd niet de eerste maal zou zijn... :-D

Daarbij vergeet U iets heel belangrijk... http://img176.imageshack.us/img176/3499/plny3.gifHet zou interessant zijn dat minstens 50% van de Vlamingen een complete splitsing wensen...
Of speelt dit voor U als democraat geen rol?

80Destreber zal misschien denken... 'Liever een kleine vis dan een een vis zonder kop' :lol:

Ondanks het cordon rond het VB had U graag iets zien veranderen dankzij het VB

Wat een rare kronkel zeg :roll:

HAMC
17 augustus 2008, 10:26
Het zou interessant zijn dat minstens 50% van de Vlamingen een complete splitsing wensen...
Of speelt dit voor U als democraat geen rol?


Dat valt nog te bezien, een volk heeft zelfbeschikkingsrecht ook als het volk bestaat uit anti-Vlaamse kwallen.

Of denkt u misschien dat een volk zelfbeschikkingsrecht heeft tenzij er zich een aantal Belg voelen?

Duym
17 augustus 2008, 10:56
Ondanks het cordon rond het VB had U graag iets zien veranderen dankzij het VB

Wat een rare kronkel zeg :roll:

Tja, van Links moeten we geen intellectuele eerlijkheid verwachten.

Duym
17 augustus 2008, 10:56
.

Chipie
17 augustus 2008, 11:17
Tja, van Links moeten we geen intellectuele eerlijkheid verwachten.
Van Links... dat is nu wel heel erg uit uw duym gezogen... :-D

De schoofzak
17 augustus 2008, 11:27
'De stekker uittrekken' is hier al talloze keren gebruikt. Nederlands is niet jouw sterkste kant, maar moet ik je nu ook al een gezegde duidelijk maken?

Ook N-VA gebruikt het: http://nvadendermonde.be/wp-content/uploads/2008/03/scholen.pdf

Concreet voor Bart Destreber houdt dat in dat hij uit eerlijke schaamte het kartel onmiddellijk opblaast en niet langer wacht tot de vette vis poten krijgt en uit het water naar hem toe kruipt.
Maar gezien Strebertje geen schaamte kent... :?

Amai gij zijt presies kwaad ??

De stekker uittrekken is voor mij (persoonlijk) onmiddellijk en definitief de zaal lam leggen, waarbij geen rekening gehouden wordt met negatieve gevolgen die men kan vermijden door de boel volgens het boekje af te sluiten.

Maar je kan op politiek vlak de stekker uittrekken:
- uit het kartel (voor mij persoonlijk zou dat kiezersbedrog zijn)
- uit de regering (als ze niets of echt te weinig verwezenlijkt van je programma, dan stap je eruit en laat de anderen het alleen proberen)
- uit het land (maar hoe doe je dat als je geen grondwetswijziging kan bekomen wegens geen 2/3 ?, Alleen maar door te weigeren in een regering te stappen, als je weet dat de anderen onvoldoende zetels hebben om zelf een regering op poten te stellen, - vooral in het licht dat de regering paritair samengesteld moet zijn ...)

Ik weet niet wat het blok er onder verstaat, of wel senario zij voorstaan ...

Hallebarde
17 augustus 2008, 23:14
In een interview (Le Soir 16.08.2008) zegt Joëlle Milquet onderandere :

« Mon principal défaut ? Je ne sais pas dire non... »

Wel, als d�*t madame Joëlle’s inschatting is van haar grootste gebrek, dan moet men zich niet eens meer afvragen hoe het gesteld is met haar realiteitszin en evaluatievermogen bij de behandeling van haar dossiers als Vice-Eerste Minister en Minister van Werk en Gelijke Kansen…

Het zit daar kwalitatief goed in mekaar bij dat federaal regeringske Leterme, zo te zien.

Yves, jongen, heb je nu echt nòg niet gesnapt dat er met jouw gouvernement fédéral weinig meer dan hoongelach te rapen zal vallen ?

Boontjes
18 augustus 2008, 22:10
In een interview (Le Soir 16.08.2008) zegt Joëlle Milquet onderandere :

« Mon principal défaut ? Je ne sais pas dire non... »

Wel, als d�*t madame Joëlle’s inschatting is van haar grootste gebrek, dan moet men zich niet eens meer afvragen hoe het gesteld is met haar realiteitszin en evaluatievermogen bij de behandeling van haar dossiers als Vice-Eerste Minister en Minister van Werk en Gelijke Kansen…

Het zit daar kwalitatief goed in mekaar bij dat federaal regeringske Leterme, zo te zien.

Yves, jongen, heb je nu echt nòg niet gesnapt dat er met jouw gouvernement fédéral weinig meer dan hoongelach te rapen zal vallen ?

Vraag is en blijft: wie zegt het meest NON? Telkens als we ergens op de rand van een akkoord staan zegt NVA NON, hiermee de ganse CD&V gijzelend...
En Leterme, die doet niets, het land staat op springen, maar hij gaat rustig een week naar Peking (als ik maar in de 16 zit!-> juist, wie gelooft die mens nog? Hij, en niemand anders, zou nu volop achter de schermen moeten aan het onderhandelen zijn, desnoods in Toscanië of aan een of andere Costa, maar neen-> après moi, le déluge - en dat domme dwaze Vlaanderen zal er weer in trappen; er zal niets gebeurd zijn, en het zal weer eens de fout van de anderen zijn... Een privé-bedrijf was reeds lang op de fles gegaan, maar ja, CEO's zijn immuun, net als afgod-politiekers.

Hallebarde
19 augustus 2008, 00:15
Vraag is en blijft: wie zegt het meest NON? Telkens als we ergens op de rand van een akkoord staan zegt NVA NON, hiermee de ganse CD&V gijzelend...
En Leterme, die doet niets, het land staat op springen, maar hij gaat rustig een week naar Peking (als ik maar in de 16 zit!-> juist, wie gelooft die mens nog? Hij, en niemand anders, zou nu volop achter de schermen moeten aan het onderhandelen zijn, desnoods in Toscanië of aan een of andere Costa, maar neen-> après moi, le déluge - en dat domme dwaze Vlaanderen zal er weer in trappen; er zal niets gebeurd zijn, en het zal weer eens de fout van de anderen zijn... Een privé-bedrijf was reeds lang op de fles gegaan, maar ja, CEO's zijn immuun, net als afgod-politiekers.

Het ging in mijn post eigenlijk over de kwaliteit van J. Milquet's inschattingsvermogen, maar kom.

U zult mij niet horen zeggen dat Yves Leterme goed bezig is, en ik kan dus een groot deel van uw visie volgen.

Uw stelling inzake een voorgehouden veelvuldig "non" van NVA ligt mij echter wat minder.

Eén en ander hangt zeer sterk af van wat een eventueel "akkoord", waaraan zijn hun goedkeuring zouden moeten hechten, precies inhoudt, toch ?

Van wat wij tot nu toe aan "voorstellen" hebben gezien (en voor zover we er zicht op hebben) is er overduidelijk totaal niets waar zij akkoord zouden kunnen mee gaan, willen ze hun kiezers niet helem�*�*l in de zak zetten. Nogal wiedes dat ze daar dus "neen" op zeggen, lijkt mij.

En dat van het CD&V "gijzelen" is natuurlijk een lachertje. De CD&V wist zeer goed waaraan het begon toen Y. Leterme en G. Bourgeois het kartel ineenstaken, waarmee ze overigens een riante verkiezingsuitslag haalden.
En de kiezers wisten perfect dat CD&V en NVA kartel vormden, en dus ook qua uit te voeren programma met elkaar verbonden zouden zijn.

Dat de ene partner van het kartel (NVA) de andere (CD&V) zou gijzelen, is louter een uitvindsel van fransdolle gefrustreerden.

Alsof CD&V, als het zich "gegijzeld" zou voelen, niet gewoon het kartel met NVA zou kunnen opzeggen !

De schoofzak
19 augustus 2008, 11:14
Vraag is en blijft: wie zegt het meest NON? Telkens als we ergens op de rand van een akkoord staan zegt NVA NON, hiermee de ganse CD&V gijzelend...
En Leterme, die doet niets, het land staat op springen, maar hij gaat rustig een week naar Peking (als ik maar in de 16 zit!-> juist, wie gelooft die mens nog? Hij, en niemand anders, zou nu volop achter de schermen moeten aan het onderhandelen zijn, desnoods in Toscanië of aan een of andere Costa, maar neen-> après moi, le déluge - en dat domme dwaze Vlaanderen zal er weer in trappen; er zal niets gebeurd zijn, en het zal weer eens de fout van de anderen zijn... Een privé-bedrijf was reeds lang op de fles gegaan, maar ja, CEO's zijn immuun, net als afgod-politiekers.

Leterme zit in de 16 omdat Milket en anderen beloofd hebben om tot een fatsoenlijke staatshervorming te komen.

Voor de rest zegt het kartel nooit ofte nooit "neen", maar zeggen ze wel "neen dank je".
En daar zit een nuanse in.

En die nuanse is: als je niet akkoord bent met het deel van onze verkiezingsbeloftes die we absoluut willen realiseren, stel dan zelf aan le roi de Laeken voor om een Franstalige formateur te benoemen, en laat die m/v dan zelf een regering samenstellen zonder ons.

Poepsimpel: demokratie.

Hallebarde
24 augustus 2008, 13:05
Leterme zit in de 16 omdat Milket en anderen beloofd hebben om tot een fatsoenlijke staatshervorming te komen. ...

D�*t gelooft u toch zelf niet, De Schoofzak ?

Hoezo "beloofd" ? Welke "fatsoenlijke staatshervorming" ?

Het absolute minimum voor Leterme, vooraleer in de 16 te gaan zitten, ware geweest : een schriftelijke overeenkomst tussen alle partijen van de coalitie, waarin precies bepaald werd op welk vlak en op welke wijze de staat zou hervormd worden.

Beloofd dat er een fatsoenlijke staatshervorming zou komen is dusdanig vaag en onbeduidend, dat dit in geen geval de echte reden kan geweest zijn waarom Leterme nu in de 16 zit.

Laten we niet vergeten dat we hier spreken over iemand die zowat achthonderdduizend voorkeurstemmen haalde, en zonder wie (en wiens partij) er eenvoudigweg géén federale regering kan gevormd worden (voor zover men VB en anderen uitsluit, hetgeen men doet).

Indachtig deze duidelijke machtspositie enerzijds, en anderzijds de de facto onbestaande garanties die Leterme van de franstalige coalitiepartners wist los te peuteren, kan er maar één reden zijn waarom hij nu in de 16 zit : omdat hij daar absoluut en hoe dan ook wou gaan zitten !

U moet zich maar eens één ogenblik inbeelden hoe het er aan toe zou gaan mocht een franstalige politicus en/of partij een post-electorale machtspositie hebben zoals Leterme en CD&V/NVA op dit ogenblik bezitten. Ik moet daarbij geen tekeningetje maken, zeker ?

Ikzelf heb nooit in Leterme geloofd, niet vòòr de verkiezingen, en niet erna : die jongen heeft volgens mij gewoon te weinig politieke bekwaamheid en doorzicht. Ware het niet dat hij, wellicht bij gebrek aan beter, al gans zijn "loopbaan" door het ACW blijkbaar onvoorwaardelijk naar voren werd geduwd, dan zou hij het in de politiek nooit verder dan gemeenteraadslid of OCMW-voorzitter geschopt hebben.

Kortom : ikzelf ben niet zozeer in hem ontgoocheld. Ik wist dat hij het niet kon.

Maar zowat achthonderdduizend mensen blijken wél in hem geloofd te hebben, en aldus heeft hij nu - bekwaam of niet - een schier ongeëvenaarde politieke machtspositie. Dat is democratie, dus ik aanvaard dat.

Het is daarom echter niet minder schrijnend vast te stellen dat hij, ten behoeve van de bevolking, er werkelijk totaal niets weet van te bakken.

Dat zijn fans dat niet willen zien, is één zaak. Maar de realiteit is wat ze is.

HAMC
24 augustus 2008, 13:16
D�*t gelooft u toch zelf niet, De Schoofzak ?

Hoezo "beloofd" ? Welke "fatsoenlijke staatshervorming" ?

Het absolute minimum voor Leterme, vooraleer in de 16 te gaan zitten, ware geweest : een schriftelijke overeenkomst tussen alle partijen van de coalitie, waarin precies bepaald werd op welk vlak en op welke wijze de staat zou hervormd worden.

Beloofd dat er een fatsoenlijke staatshervorming zou komen is dusdanig vaag en onbeduidend, dat dit in geen geval de echte reden kan geweest zijn waarom Leterme nu in de 16 zit.

Laten we niet vergeten dat we hier spreken over iemand die zowat achthonderdduizend voorkeurstemmen haalde, en zonder wie (en wiens partij) er eenvoudigweg géén federale regering kan gevormd worden (voor zover men VB en anderen uitsluit, hetgeen men doet).

Indachtig deze duidelijke machtspositie enerzijds, en anderzijds de de facto onbestaande garanties die Leterme van de franstalige coalitiepartners wist los te peuteren, kan er maar één reden zijn waarom hij nu in de 16 zit : omdat hij daar absoluut en hoe dan ook wou gaan zitten !

U moet zich maar eens één ogenblik inbeelden hoe het er aan toe zou gaan mocht een franstalige politicus en/of partij een post-electorale machtspositie hebben zoals Leterme en CD&V/NVA op dit ogenblik bezitten. Ik moet daarbij geen tekeningetje maken, zeker ?

Ikzelf heb nooit in Leterme geloofd, niet vòòr de verkiezingen, en niet erna : die jongen heeft volgens mij gewoon te weinig politieke bekwaamheid en doorzicht. Ware het niet dat hij, wellicht bij gebrek aan beter, al gans zijn "loopbaan" door het ACW blijkbaar onvoorwaardelijk naar voren werd geduwd, dan zou hij het in de politiek nooit verder dan gemeenteraadslid of OCMW-voorzitter geschopt hebben.

Kortom : ikzelf ben niet zozeer in hem ontgoocheld. Ik wist dat hij het niet kon.

Maar zowat achthonderdduizend mensen blijken wél in hem geloofd te hebben, en aldus heeft hij nu - bekwaam of niet - een schier ongeëvenaarde politieke machtspositie. Dat is democratie, dus ik aanvaard dat.

Het is daarom echter niet minder schrijnend vast te stellen dat hij, ten behoeve van de bevolking, er werkelijk totaal niets weet van te bakken.

Dat zijn fans dat niet willen zien, is één zaak. Maar de realiteit is wat ze is.

Leterme doet precies wat het ACW verwacht van hem, meer Vlaanderen stoppen/tegenhouden/uitstellen.

De Belgen weten goed genoeg dat het nu pompen of verzuipen is.

Hallebarde
24 augustus 2008, 13:55
Leterme doet precies wat het ACW verwacht van hem, meer Vlaanderen stoppen/tegenhouden/uitstellen.
De Belgen weten goed genoeg dat het nu pompen of verzuipen is.

Dat is niet bezijden de waarheid : Leterme heeft nog nooit anders gedaan dat wat het ACW van hem verwacht.

Tot op zekere hoogte is dat ook te begrijpen.

Het ACW was immers het vehikel waarmee Leterme tot in de 16 kon fietsen, dus dat hou je een beetje gesmeerd, natuurlijk.

Maar nu is dat doel bereikt, en qua politieke loopbaan valt er in België niet veel méér te halen, nietwaar.

Welnu, wie een beetje staatsmanschapstalent heeft, moet - ééns de aankomstmeet bereikt - zijn vehikel wat aan de kant durven en kunnen zetten, en beleid voeren ten behoeve van de bevolking.

Leterme heeft dat talent niet, en dus kan hij dat niet.

Slechts één enkel ogenblik (een fractie van een seconde...) heb ik gedacht : tiens, hij heeft uiteindelijk gesnapt wat hij moet doen. Toen hij zijn ontslag als eerste minister aanbood.

Maar al snel werd duidelijk dat het weer een domme misser was : de koning legde dat aangeboden ontslag (uiteraard) naast zich neer, et voil�*, pas de chance, hij moest toch wel aanblijven, zeker.

En de dommerik deed dat. Zo maar, wijl er nochtans en vanzelfsprekend alle mogelijkheid was om de franstalige kliek voor haar verantwoordelijkheid te plaatsen, en het zelf uit te doen zoeken vooraleer ze uiteindelijk beleefd zouden moeten komen smeken dat hij weer eerste minister zou willen worden.

Tja, als je't niet hebt, heb je't niet, hé.

Schrijnend.

Chipie
24 augustus 2008, 14:26
En toch zou het me niet verwonderen als hij er een grote staatshervorming door sleurt... :-D

Een splitsing van het land zit er vermoedelijk nog niet in... :-)

HAMC
24 augustus 2008, 14:34
En toch zou het me niet verwonderen als hij er een grote staatshervorming door sleurt... :-D

Een splitsing van het land zit er vermoedelijk nog niet in... :-)

Ik denk eerder dat u zal moeten kiezen tussen de twee want een grote staatshervorming zal ook met fiscaliteit te maken hebben en dus met de splitsing van het land.

Hallebarde
24 augustus 2008, 14:35
En toch zou het me niet verwonderen als hij er een grote staatshervorming door sleurt... :-D
Een splitsing van het land zit er vermoedelijk nog niet in... :-)

Hij heeft verdorie een pak vasthoudende fans, die kerel. D�*t moet je hem toch meegeven, allez.

Goedgelovigheid is een mooie zaak, en het geeft Leterme veel vermaak.

Er zijn zelfs mensen die geloven in het monster van Loch Ness, al is dat eigenlijk nog klein bier vergeleken bij Leterme's voorgehouden staatsmanschap.

Depth of Field
24 augustus 2008, 15:04
Hij heeft verdorie een pak vasthoudende fans, die kerel. D�*t moet je hem toch meegeven, allez.

Goedgelovigheid is een mooie zaak, en het geeft Leterme veel vermaak.


Ik ben geen fan van Yves, maar het is me ook niet duidelijk hoe iemand het beter zou kunnen doen binnen de Belgische krijtlijnen.

Hallebarde
24 augustus 2008, 16:21
Ik ben geen fan van Yves, maar het is me ook niet duidelijk hoe iemand het beter zou kunnen doen binnen de Belgische krijtlijnen.

Als het "binnen de Belgische krijtlijnen" écht niet beter zou kunnen gedaan worden, dan is het de hoogste tijd dat de Belgische krijtlijnen verdwijnen.

Er zijn in Vlaanderen, en zelfs in Wallonië, een pak mensen die het zonder enige twijfel beter zouden doen dan Leterme. Maar die mensen willen niets te maken hebben met de Belgische politieke particratie, dus die zul je niet zien staan drummen voor de poort van het parlement.

Los d�*�*rvan, zijn er zelfs in de Belgische politiek minstens een paar figuren die het minder slecht zouden doen. Slechter dan Leterme is overigens nogal moeilijk, eerlijk gezegd.