PDA

View Full Version : Apartheidszwemmen


Pick Nick
23 juli 2008, 17:49
Uw partijgenote Almaci pleitte in een stukje op haar website voor aparte zwemuren voor moslima's.
Bent u ook voorstander van deze vorm van apartheid? Hoe rijmt u deze vorm van religieus gelegitimeerd sexisme met progressiviteit?

Als u meent dat het moet kunnen om religieuze motieven, mogen christelijke meisjes en jongens dan ook aparte uitgaansuurtjes krijgen in discotheken waar ze - om redenen van hun overtuiging - gevrijwaard wensen te blijven van bij voorbeeld moslims of boeddisten?

Niels Cheyns
23 juli 2008, 20:04
Hou het gewoon bij een gezellige mix zonder mensen in apparte hokjes te steken!

daiwa
23 juli 2008, 20:22
Hou het gewoon bij een gezellige mix zonder mensen in apparte hokjes te steken!


Alleen spijtig dat veel moslims daar niet zo over denken.

Niels Cheyns
23 juli 2008, 20:24
Iedereen is gelijk, als men er niet zo over denkt is dat zijn of haar eigen keuze!

Marie van de koster
23 juli 2008, 20:30
Iedereen is gelijk, als men er niet zo over denkt is dat zijn of haar eigen keuze!
Iedereen is gelijk, heel juist, wij vrouwen hebben hard gevochten om door de mannen als gelijken te worden aanzien. Wat deze moslima's willen - zij beseffen het jammer genoeg zelf niet - is een grote stap achteruit. Wij vrouwen moeten op onze rechten blijven staan. Als de mannen niet graag het zwembad met ons delen is dat hun probleem, vrouwen mogen op alle uren binnen wanneer het zwembad voor alle publiek geopend is en moeten zich niet laten wijsmaken dat het beter voor hen is apart te zwemmen.
U bent toch niet voor een apartheidspolitiek hoop ik ?

daiwa
23 juli 2008, 20:30
Iedereen is gelijk, als men er niet zo over denkt is dat zijn of haar eigen keuze!


Uw partijgenote Almaci pleite nochtans voor aparte zwemuurtjes voor moslima's.

Niels Cheyns
23 juli 2008, 20:32
Mijn partijgenoten zijn Lambert en Anciaux hoor ;)

daiwa
23 juli 2008, 20:39
Mijn partijgenoten zijn Lambert enAnciaux hoor ;)


Den bleiter ja.
Die met het limineus idee kwam om op de vlieghaven allemaal voetbalvelden aan te leggen en zo was het probleem van nachtlawaai ineens van de baan.
Jongens toch.... :rofl:

Niels Cheyns
23 juli 2008, 20:40
we hadden het hier over apartheidszwemmen,
memmen over anciaux kan altijd in andere topics!

CLAESSENS Joris
23 juli 2008, 21:13
Beste Niels,

Aangezien je het zowat om de vijf reacties (zo niet meer) over multicultuur hebt en de culturele verrijking hebt...

1 Wat is er multicultureel aan apart zwemmen? Met welke andere cultuur dan fundamentalistisch mohammedaans denken heeft dat dan wel te maken?
2 In welke zin is het voor de vrouwen die er (al dan niet omdat het hen anders verboden is om te zwemmen), voor onze jongens en mannen (die een gedeelte van de tijd dus niet mogen zwemmen) en vooral, voor onze jongens en meisjes een culturele verrijking?

Antwoord op de vraag graag, oneliners heb je al genoeg gespuid...

Pelgrim
23 juli 2008, 23:23
Hou het gewoon bij een gezellige mix zonder mensen in apparte hokjes te steken!

dus jij bent tegen apartheid in het zwembad? Goed zo.

daiwa
23 juli 2008, 23:44
dus jij bent tegen apartheid in het zwembad? Goed zo.

Nu nog te weten komen of Kristof Calvo ook tegen apartheid in een zwembad is.

Xaverius
23 juli 2008, 23:56
Wanneer er wordt gewezen op de terechte paradox dat zogenaamde progressieven steevast het Islamitische conservatisme verdedigen, blijft het nogal eens oorverdovend stil.

fransV
24 juli 2008, 19:35
Wanneer er wordt gewezen op de terechte paradox dat zogenaamde progressieven steevast het Islamitische conservatisme verdedigen, blijft het nogal eens oorverdovend stil.

Tja, zou ook wel eens willen weten of een moslimjongen, homo zijnde , kan huwen met een gelijkgezinde ?Zonder gezondheidsrisico dan wel te verstaan (strot oversnijden of zo).Wat denkt Jong Groen hieraan te doen of is er niets aan te doen ?

CLAESSENS Joris
24 juli 2008, 20:21
@ Niels

Niet te vlug opgeven jong!
Indien je er werkelijk in gelooft is het aan jou om sluitende argumenten te geven.
En met een deel van jullie nieuwe lichting is dat mogelijk.
Jammer dat je kermisatracties als Mieke terug hebt binnengehaald.
Jullie waren héél stilletjes aan op weg naar verstandig groen.
Niet anti-rechts maar volwaardig groen zoals het in den beginne eigenlijk de bedoeling was.

Zet dat nu eens door dan kunnen we zelfs samenwerken aan een betere toekomst. Rechts is echt niet bang van ecologisch denken hoor.

Samenwerken waar het kan en elkaar niet bestrijden waar dat niet moet.
Is dat geen mooi beginsel?;-)

Tot schrijfs Niels, laat je door mij niet afschrikken hé!


Groetjes aan Tinne nevenbij.:-D

Gertjanos
24 juli 2008, 20:32
Iedereen is gelijk, als men er niet zo over denkt is dat zijn of haar eigen keuze!

Dus het is het goed recht van laat ons zeggen het Vlaams Belang om meningen te verkondigen die volgens de meeste linkse politic racistisch zijn? En zij mogen hier niet op worden afgerekend dan? Anders zouden zij immers geen keuze krijgen? En dat maakt het cordon sanitaire ook meteen ondemocratisch?

Niels Cheyns
25 juli 2008, 11:19
Dus het is het goed recht van laat ons zeggen het Vlaams Belang om meningen te verkondigen die volgens de meeste linkse politic racistisch zijn? En zij mogen hier niet op worden afgerekend dan? Anders zouden zij immers geen keuze krijgen? En dat maakt het cordon sanitaire ook meteen ondemocratisch?

Iedereen is vrij in zijn doen en laten, maar die vrijheid gaat maar tot waar de vrijheid van de ander begint, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen. Daarop steunt het Links-Liberalisme!
Als een moslima de keuze neemt om te gaan zwemmen tussen niet-moslims is dat een vrije keuze maar het is net zozeer een vrije keuze om dat niet te doen.

Het Belang neemt zijn verantwoordelijkheid niet op waar de vrijheid van de ander begint maar bakent die mooi af, door oa. hun acties tegen de islam. Het Cordon is ondemocratisch, maar moet op dit moment zeker in stand gehouden worden zolang het belang onverdraagzaam blijft tov andere volkeren.

Maar ik vrees een beetje dat iedere discussie waarin ik mij meng in dit Groen!-forum ons leidt naar het Belang en dat lijkt me ook wel niet zo goed!

Niels Cheyns
25 juli 2008, 11:20
dus jij bent tegen apartheid in het zwembad? Goed zo.

Ik ben idd tegen apartheid, maar moet ik uw reactie ironisch opvatten?

Pelgrim
25 juli 2008, 12:29
Ik ben idd tegen apartheid, maar moet ik uw reactie ironisch opvatten?

u mag die reactie opvatten zoals u wil, maar schrik niet wanneer we u op uw eigen contradicties wijzen.

ALs ik u goed begrijp vindt u apartheid waarbij moslims aparte zwemuren opeisen geen probleem, omdat dat nu eenmaal de links-liberale "vrijheid" is.

Bent u dan ook zo consequent om toe te staan dat iemand seculiere-westerling-zwemuurtjes eist, waar geen moslims binnen mogen?

Of is dat dan plots racisme?

ingenious
25 juli 2008, 12:41
u mag die reactie opvatten zoals u wil, maar schrik niet wanneer we u op uw eigen contradicties wijzen.

ALs ik u goed begrijp vindt u apartheid waarbij moslims aparte zwemuren opeisen geen probleem, omdat dat nu eenmaal de links-liberale "vrijheid" is.

Bent u dan ook zo consequent om toe te staan dat iemand seculiere-westerling-zwemuurtjes eist, waar geen moslims binnen mogen?

Of is dat dan plots racisme?

wij hebben toch ook overal aparte toiletten voor mannen en vrouwen? aparte kleedkamers? aparte jeugdbewegingen? vaak aparte slaapkamers? aparte competities?

enig idee hoeveel jonge meisjes het verschrikkelijk vinden om in badpak te lopen? hoeveel meisjes er liever zonder jongens gaan zwemmen?

mss is het allemaal niet zo zwart-wit en is het ook niet gewoon 'multicul'.

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 12:45
u mag die reactie opvatten zoals u wil, maar schrik niet wanneer we u op uw eigen contradicties wijzen.

ALs ik u goed begrijp vindt u apartheid waarbij moslims aparte zwemuren opeisen geen probleem, omdat dat nu eenmaal de links-liberale "vrijheid" is.

Bent u dan ook zo consequent om toe te staan dat iemand seculiere-westerling-zwemuurtjes eist, waar geen moslims binnen mogen?

Of is dat dan plots racisme?Pelgrim, aparte zwemuren voor moslima's inrichten is geen ideale zaak, en ik zou er ook niet expliciet gaan reclame voor maken. Net zomin als ik van het hoofddoekendebat een prioriteit zou maken. In een ideale wereld zouden er ook geen regels moeten bestaan voor een minimaal aantal vrouwen op de kieslijsten. In het ideale geval zou een lijst vanzelf gevuld worden met circa de helft vrouwen.
Maar in een niet-ideale wereld moet je soms keuzes maken.

Als je ziet onder welke conservatieve invloed van Saudische imams ze staan, lijkt mij ieder stapje vooruit een goeie zaak. Stel dat je de aparte zwemuren verbiedt, dan zal het overgrote deel van deze vrouwen helemaal niet meer komen zwemmen. Dan zullen deze vrouwen terug "opgesloten" zitten in de keuken. Het is belangrijk dat deze vrouwen een eigen sociaal leven uitbouwen. Dat er dan enkele symbolen moeten sneuvelen, tot daar aan toe.
Idem met het hoofddoekendebat. Als je vrouwen verbiedt een hoofddoek te dagen op hun werk, zullen sommige van deze vrouwen niet langer mogen gaan werken van hun man. En wat heb je dan opgelost? Dan zitten deze vrouwen terug thuis aan de haard.
Laat ons eerst werken aan de sociale en economische emancipatie van deze vrouwen. Symbolen zoals hoofddoeken zullen nadien wel volgen.

filosoof
25 juli 2008, 12:46
Alleen spijtig dat veel moslims daar niet zo over denken.Ik heb zelfs aparte zwemdokken gekend in Antwerpen , lang voor de eerste moslimfamilies hier waren (stedelijk zwembad Lange Gasthuisstraat) Zo nieuw is dat dus niet, en als sommigen er nu gelukkiger mee zijn, waarom niet?

filosoof
25 juli 2008, 12:49
u mag die reactie opvatten zoals u wil, maar schrik niet wanneer we u op uw eigen contradicties wijzen.

ALs ik u goed begrijp vindt u apartheid waarbij moslims aparte zwemuren opeisen geen probleem, omdat dat nu eenmaal de links-liberale "vrijheid" is.

Bent u dan ook zo consequent om toe te staan dat iemand seculiere-westerling-zwemuurtjes eist, waar geen moslims binnen mogen?

Of is dat dan plots racisme?En hoe ga je controleren of iemand moslim is?
>Dragen van bvb een groene ster (of halve maan) verplichten voor moslims?:evil:
>Een verplichte antimoslimuitspraak aan de ingang eisen?
>Het geloof verplicht vermelden op de identiteitskaart?:-P

Besef je wel waar je mee bezig bent dan?:roll:

Vette Pois(s)on
25 juli 2008, 12:53
En hoe ga je controleren of iemand moslim is? Dragen van bvb een groene ster verplichten voor moslims?:evil: Een verplichte antimoslimuitspraak aan de ingang eisen? Het geloof verplicht vermelden op de identiteitskaart?:-P
Besef je wel waar je mee bezig bent dan?:roll:

uw reactie is precies wat Pelgrim wilde aantonen

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 12:53
En hoe ga je controleren of iemand moslim is? Dragen van bvb een groene ster verplichten voor moslims?:evil: Een verplicht antimoslimuitspraak aan de ingang eisen?:-PAls je de reactie van Pelgrim daadwerkelijk zou lezen, dan zou je gemerkt hebben dat hij net pleit voor het NIET maken van dat onderscheid. Eerst het bericht van de mensen lezen, alvorens te fulmineren, filo'tje!

filosoof
25 juli 2008, 13:01
Als je de reactie van Pelgrim daadwerkelijk zou lezen, dan zou je gemerkt hebben dat hij net pleit voor het NIET maken van dat onderscheid. Eerst het bericht van de mensen lezen, alvorens te fulmineren, filo'tje!Jij weet, Pelgrim weet en ik weet dat het bij die zwemuurtjes niet gaat over "apart voor moslimas", maar over "apart voor vrouwen": men kan daar ook geen "bewijs van geloof" vragen, zoals de personeeelsdienst van Gevaert jaren deed.

Dat het bestaan van dergelijke zwemuren voor vrouwen positief zou ervaren worden door moslimas én door Vlamingen die schrik hebben dat hun dochter door snotapen wordt lastiggevallen is duidelijk.
Hoeveel Vlamingen zouden hun dochters niet weghouden van recreatiezwemparken omwille van de door de pers gepubliceerde indianenverhalen over storende pubers?

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 13:04
Jij weet, Pelgrim weet en ik weet dat het bij die zwemuurtjes niet gaat over "apart voor moslimas", maar over "apart voor vrouwen": men kan daar ook geen "bewijs van geloof" vragen, zoals de personeeelsdienst van Gevaert jaren deed.Dat vraagt Pelgrim toch ook helemaal niet! Integendeel.

Wimpeus
25 juli 2008, 13:05
En hoe ga je controleren of iemand moslim is?
>Dragen van bvb een groene ster (of halve maan) verplichten voor moslims?:evil:
>Een verplichte antimoslimuitspraak aan de ingang eisen?
>Het geloof verplicht vermelden op de identiteitskaart?:-P

Besef je wel waar je mee bezig bent dan?:roll:

Misschien dat u dat eens aan Almaci moet vragen want zij kwam met dit voorstel aanzetten.
Ja, waar is de fractieleidster van Groen! in de Kamer toch mee bezig ?

filosoof
25 juli 2008, 13:09
Dat vraagt Pelgrim toch ook helemaal niet! Integendeel.

Bent u dan ook zo consequent om toe te staan dat iemand seculiere-westerling-zwemuurtjes eist, waar geen moslims binnen mogen?

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 13:12
.Kan je mij nu ook een link geven naar een uitspraak van Pelgrim waarin hij vraagt om aparte zwemuren?
Of ga je maar in rondjes blijven draaien omdat je zijn tekst niet deftig gelezen hebt?

Vette Pois(s)on
25 juli 2008, 13:20
Kan je mij nu ook een link geven naar een uitspraak van Pelgrim waarin hij vraagt om aparte zwemuren?
Of ga je maar in rondjes blijven draaien omdat je zijn tekst niet deftig gelezen hebt?

Volgens mij is de vraag van Pelgrim gericht aan Filosoof of hij alles steuner van aparte zwemuren voor moslimas, dan ook andere redenen voor andere groepen to apart zwemuren zou toestaan.

ingenious
25 juli 2008, 13:28
Misschien dat u dat eens aan Almaci moet vragen want zij kwam met dit voorstel aanzetten.
Ja, waar is de fractieleidster van Groen! in de Kamer toch mee bezig ?
met mensen de kans te geven om te zwemmen.

daiwa
25 juli 2008, 13:32
met mensen de kans te geven om te zwemmen.

Die heeft iedereen toch, of niet?

Pelgrim
25 juli 2008, 13:33
En hoe ga je controleren of iemand moslim is?
>Dragen van bvb een groene ster (of halve maan) verplichten voor moslims?:evil:
>Een verplichte antimoslimuitspraak aan de ingang eisen?
>Het geloof verplicht vermelden op de identiteitskaart?:-P

Besef je wel waar je mee bezig bent dan?:roll:

ja, inderdaad. Besef je wel waar je mee bezig bent?

Waarom zouden moslims aparte faciliteiten mogen eisen en andere bevolkingsgroepen niet?

Wimpeus
25 juli 2008, 13:33
met mensen de kans te geven om te zwemmen.

Ben niet meer mee met de politiek correcten.
Volgens de ene is het onmogelijk om aan de ingang van een zwembad te controleren wie al dan niet moslim is.
Volgens de andere is dit dan weer broodnodig omdat sommige mensen kansloos zijn om te zwemmen indien dit niet enkel kan tussen personen van dezelfde godsdienst en met hetzelfde geslacht.

Vette Pois(s)on
25 juli 2008, 13:33
met mensen de kans te geven om te zwemmen.

Waarom zouden moslimas dan nu niet kunnen zwemmen gaan?

daiwa
25 juli 2008, 13:35
Dat het bestaan van dergelijke zwemuren voor vrouwen positief zou ervaren worden door moslimas én door Vlamingen die schrik hebben dat hun dochter door snotapen wordt lastiggevallen is duidelijk.


En wlke afkomst die snotapen dikwijls hebben weten we ook, nietwaar filo? :-)

Objectief
25 juli 2008, 13:40
Hou het gewoon bij een gezellige mix zonder mensen in apparte hokjes te steken!


Is dat ook wat uw partijvoorzitster en bijvoorbeeld de heren Anciaux en Lambert hierover vinden?

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 13:53
Waarom zouden moslims aparte faciliteiten mogen eisen en andere bevolkingsgroepen niet?Als er zich een probleem voordoet met werkloosheid bij jongeren, dan heeft niemand problemen met maatregelen om deze bevolkingsgroep een duwtje in de rug te geven. Of is dit discriminatie volgens leeftijd? Als vrouwen ondervertegenwoordigd zijn op de kieslijsten, heeft niemand problemen met een minimum aantal vrouwen op de lijsten. Om de toegankelijkheid van mindervaliden in gebouwen te waarborgen, moeten er voor hen soms veel duurdere ingrepen gedaan worden (liften, bredere gangen, hellende vlakken). Discriminatie van niet-rolstoelers?
Als er zich binnen een bepaalde bevolkingsgroep (moslima's) een probleem voordoet, waarbij (onder druk van hun mannen, hun geloof of hun imam's) deze mensen niet 'kunnen' gaan zwemmen samen met mannen, mag hier dan niets tegen gedaan worden?

Vette Pois(s)on
25 juli 2008, 13:56
Als er zich een probleem voordoet met werkloosheid bij jongeren, dan heeft niemand problemen met maatregelen om deze bevolkingsgroep een duwtje in de rug te geven. Of is dit discriminatie volgens leeftijd? Als vrouwen ondervertegenwoordigd zijn op de kieslijsten, heeft niemand problemen met een minimum aantal vrouwen op de lijsten. Om de toegankelijkheid van mindervaliden in gebouwen te waarborgen, moeten er voor hen soms veel duurdere ingrepen gedaan worden (liften, bredere gangen, hellende vlakken). Discriminatie van niet-rolstoelers?
Als er zich binnen een bepaalde bevolkingsgroep (moslima's) een probleem voordoet, waarbij (onder druk van hun mannen, hun geloof of hun imam's) deze mensen niet 'kunnen' gaan zwemmen samen met mannen, mag hier dan niets tegen gedaan worden?

Zou het dan niet beter te zijn te babbelen met die moslim mannen?

Pelgrim
25 juli 2008, 14:01
Uiteraard mag er iets tegen gedaan worden, maar aparte zwemuurtjes is niet iets ertegen doen, maar net een bestendiging van het probleem. Eigenlijk zegt men: 'Moslims worden achteruit gesteld omdat ze alles apart moeten doen, dus we laten ze alles apart doen en dan is het probleem ook opgelost'

Men moet net de apartheidspolitiek van die imams en die mannen aanpakken, niet nog eens extra verstevigen. Aparte zwemuurtjes voor moslims en meer van die zaken verscherpen alleen maar het terugplooien van die gemeenschap.
Ik zie niet in hoe aparte zwemuren de integratie ooit zouden kunnen bevorderen. De kans om met niet-moslims in contact te komen wordt nog eens kleiner zo.

Dit leidt uiteindelijk tot een situatie waarbij conservatieve moslims zullen gaan lobbyen voor apart onderwijs, aparte hospitalen, ... allemaal met datzelfde excuus: anders worden de moslims uitgesloten.

Ben ik de enige die het bizar vindt dat men actief een bevolkingsgroep gaat isoleren, om de isolatie te bestrijden?

ingenious
25 juli 2008, 14:05
Ben niet meer mee met de politiek correcten.
Volgens de ene is het onmogelijk om aan de ingang van een zwembad te controleren wie al dan niet moslim is.
Volgens de andere is dit dan weer broodnodig omdat sommige mensen kansloos zijn om te zwemmen indien dit niet enkel kan tussen personen van dezelfde godsdienst en met hetzelfde geslacht.

je moet helemaal mensen hun godsdienst niet controleren. er moet gewoon een vrouwenuurtje zijn. dit geeft de kans aan moslisma's en jonge meisjes die zich niet graag blootgeven als er mannen bij zijn. maar ook aan oudere dames die niet durven zwemmen als er hevig spelende jongemannen in de buurt zijn omdat ze bang zijn hun heup te breken. al die mensen gelukkig dus doordat het zwembad een uurtje gereserveerd wordt voor hen. de rest van de week staat het open voor al de rest.

echt, waarom die heisa? er zijn nu eenmaal mensen met andere behoeften. voor scholen zwemclubs zijn er aparte uren of banen. tijdens de gewone uren zijn er banen voor de rappen en de tragen en een plek voor mensen die willen ploeteren en duiken. waarom kan dat allemaal wel? en waarom mogen die vrouwen niet 1 uurtje hebben om ook eens rustig te zwemmen?

een publiek zwembad moet voor iedereen de mogelijkheid bieden om er van te kunnen genieten. niet altijd, maar wel af en toe.

ingenious
25 juli 2008, 14:06
Uiteraard mag er iets tegen gedaan worden, maar aparte zwemuurtjes is niet iets ertegen doen, maar net een bestendiging van het probleem. Eigenlijk zegt men: 'Moslims worden achteruit gesteld omdat ze alles apart moeten doen, dus we laten ze alles apart doen en dan is het probleem ook opgelost'

Men moet net de apartheidspolitiek van die imams en die mannen aanpakken, niet nog eens extra verstevigen. Aparte zwemuurtjes voor moslims en meer van die zaken verscherpen alleen maar het terugplooien van die gemeenschap.
Ik zie niet in hoe aparte zwemuren de integratie ooit zouden kunnen bevorderen. De kans om met niet-moslims in contact te komen wordt nog eens kleiner zo.

Dit leidt uiteindelijk tot een situatie waarbij conservatieve moslims zullen gaan lobbyen voor apart onderwijs, aparte hospitalen, ... allemaal met datzelfde excuus: anders worden de moslims uitgesloten.

Ben ik de enige die het bizar vindt dat men actief een bevolkingsgroep gaat isoleren, om de isolatie te bestrijden?

kom eens los uit dat moslims en niet-moslims denken. er zijn massa's vrouwen die liever zwemmen zonder venten in de buurt. soms heeft dat met godsdienst te maken, soms niet.

circe
25 juli 2008, 14:07
wij hebben toch ook overal aparte toiletten voor mannen en vrouwen? aparte kleedkamers? aparte jeugdbewegingen? vaak aparte slaapkamers? aparte competities?

enig idee hoeveel jonge meisjes het verschrikkelijk vinden om in badpak te lopen? hoeveel meisjes er liever zonder jongens gaan zwemmen?

mss is het allemaal niet zo zwart-wit en is het ook niet gewoon 'multicul'.

Ik zat laatst op de trein. Naast me kwam er een oud en baardig sujet in soepjurk zitten, vergezeld van zijn overduidelijke echtgenote die één/derde van zijn leeftijd had - ik schatte haar op 18 of zo;

ik wil ook apartheid in dat geval, want, moeder zijnde van kinderen van de leeftijd van het achteroplopende onderdanige vrouwelijke ingepakte "echtgenote" sujet, is me de aanblik van zulke toestanden onaanvaardbaar.

Ik eis dus aparte treinwagons.

blij dat U het met me eens bent

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 14:09
Zou het dan niet beter te zijn te babbelen met die moslim mannen?Tuurlijk. En daar zit ook het fundamentele probleem. Zij moeten afstappen van het achterlijke idee dat een vrouw zou thuishouden aan de haard.
Maar in de tussentijd lost het niets op om de kop in het zand te steken. Als een vrouw uit haar isolement kan stappen, door een sociaal leven uit te bouwen, dan zal dit helpen. Als dit moet via aparte zwemuren, dan vind ik dat geen onoverkomelijk probleem. Als een vrouw uit haar isolement kan stappen, door een job te vinden, dan zal dit helpen. Als we dan moeten aanvaarden dat zij met een hoofddoek achter een loket zitten, vind ik dat geen onoverkomelijk probleem.
Zoals eerder gezegd: het is geen ideale omstandigheid, het zijn hulpmiddelen. Maar je helpt hen meer door hen toe te laten een sociaal leven uit te bouwen en een job te vinden. Culturele en religieuze symbolen zullen wel volgen.

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 14:14
Ben ik de enige die het bizar vindt dat men actief een bevolkingsgroep gaat isoleren, om de isolatie te bestrijden?Zonder deze aparte lesuren, zouden veel van deze moslimvrouwen helemaal niet komen zwemmen. Voor deze mensen is het dus de vraag: aparte zwemuren voor vrouwen, of helemaal niet komen zwemmen.
Deze maatregel wordt dan wel genomen omwille van het specifieke probleem van moslima's, maar dat wil niet zeggen dat het aparte zwmuren voor moslims zijn: het gaat over aparte uren voor vrouwen. Daar komen dus evenzeer christelijke, vrijzinnige,... vrouwen naartoe.

circe
25 juli 2008, 14:18
Als een vrouw uit haar isolement kan stappen, door een sociaal leven uit te bouwen, dan zal dit helpen. Als dit moet via aparte zwemuren, dan vind ik dat geen onoverkomelijk probleem. Als een vrouw uit haar isolement kan stappen, door een job te vinden, dan zal dit helpen. Als we dan moeten aanvaarden dat zij met een hoofddoek achter een loket zitten, vind ik dat geen onoverkomelijk probleem.
Zoals eerder gezegd: het is geen ideale omstandigheid, het zijn hulpmiddelen ... etc

net die redenering laat me mijn maaginhoud onverteerd in het toilet kieperen.

laat jongeren gewoon achter het stuur stappen, dit is de mogelijkheid om ze te leren hoe ze een auto moeten besturen....

laat kinderen gewoon doen waar ze zin in hebben, ze zullen zelf wel zien dat het niet lukt

laat nazi's gewoon hun ding doen, het blijkt wel dat ze toch niet helemaal sporen

laat vrouwen die door hun cultuur verplicht worden om hun schaam(?)lippen te laten afkappen dat gewoon maar doen, ze zullen wel ontdekken dat vrouwen mèt schaamlippen ook nog leven

laat vrouwen wiens venten willen dat ze hun clitoris moeten laten afknippen dat gerust doen, want dan gaan ze wel ontdekken dat het in feite niet nodig is

en ja, waarom betalen we geen moslima's om te leren fietsen? (nee, dit is dus géén grap, dit deed men in Nederland).

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 14:24
net die redenering laat me mijn maaginhoud onverteerd in het toilet kieperen.

laat jongeren gewoon achter het stuur stappen, dit is de mogelijkheid om ze te leren hoe ze een auto moeten besturen....

laat kinderen gewoon doen waar ze zin in hebben, ze zullen zelf wel zien dat het niet lukt

laat nazi's gewoon hun ding doen, het blijkt wel dat ze toch niet helemaal sporen

laat vrouwen die door hun cultuur verplicht worden om hun schaam(?)lippen te laten afkappen dat gewoon maar doen, ze zullen wel ontdekken dat vrouwen mèt schaamlippen ook nog leven

laat vrouwen wiens venten willen dat ze hun clitoris moeten laten afknippen dat gerust doen, want dan gaan ze wel ontdekken dat het in feite niet nodig is

en ja, waarom betalen we geen moslima's om te leren fietsen? (nee, dit is dus géén grap, dit deed men in Nederland).Heeft dit hoegenaamd iets met het onderwerp te maken? :roll:

filosoof
25 juli 2008, 14:26
weer een post die barst van overdrijving en veralgemening...:-P

filosoof
25 juli 2008, 14:31
Ik zat laatst op de trein. Naast me kwam er een oud en baardig sujet in soepjurk zitten, vergezeld van zijn overduidelijke echtgenote die één/derde van zijn leeftijd had - ik schatte haar op 18 of zo;

ik wil ook apartheid in dat geval, want, moeder zijnde van kinderen van de leeftijd van het achteroplopende onderdanige vrouwelijke ingepakte "echtgenote" sujet, is me de aanblik van zulke toestanden onaanvaardbaar.

Ik eis dus aparte treinwagons.

blij dat U het met me eens bentIn Mexico DF zag ik aparte metrowagons voor vrouwen.

ingenious
25 juli 2008, 14:31
Ik zat laatst op de trein. Naast me kwam er een oud en baardig sujet in soepjurk zitten, vergezeld van zijn overduidelijke echtgenote die één/derde van zijn leeftijd had - ik schatte haar op 18 of zo;

ik wil ook apartheid in dat geval, want, moeder zijnde van kinderen van de leeftijd van het achteroplopende onderdanige vrouwelijke ingepakte "echtgenote" sujet, is me de aanblik van zulke toestanden onaanvaardbaar.

Ik eis dus aparte treinwagons.

blij dat U het met me eens bent

mensen de toegang tot het openbaar ontzeggen omwille van je eigen haat en onverdraagzaamheid is wel van een heel andere orde dan een uurtje per week het zwembad reserveren voor een groep met specifieke behoeften. :roll:

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 14:35
Ik eis dus aparte treinwagons.Er zijn aparte treinwagons voor fietsers. Misschien moet je dat eens gaan aanklagen bij het CGKR. :|

filosoof
25 juli 2008, 14:35
je moet helemaal mensen hun godsdienst niet controleren. er moet gewoon een vrouwenuurtje zijn. dit geeft de kans aan moslisma's en jonge meisjes die zich niet graag blootgeven als er mannen bij zijn. maar ook aan oudere dames die niet durven zwemmen als er hevig spelende jongemannen in de buurt zijn omdat ze bang zijn hun heup te breken. al die mensen gelukkig dus doordat het zwembad een uurtje gereserveerd wordt voor hen. de rest van de week staat het open voor al de rest.

echt, waarom die heisa? er zijn nu eenmaal mensen met andere behoeften. voor scholen zwemclubs zijn er aparte uren of banen. tijdens de gewone uren zijn er banen voor de rappen en de tragen en een plek voor mensen die willen ploeteren en duiken. waarom kan dat allemaal wel? en waarom mogen die vrouwen niet 1 uurtje hebben om ook eens rustig te zwemmen?

een publiek zwembad moet voor iedereen de mogelijkheid bieden om er van te kunnen genieten. niet altijd, maar wel af en toe.

Zonder deze aparte lesuren, zouden veel van deze moslimvrouwen helemaal niet komen zwemmen. Voor deze mensen is het dus de vraag: aparte zwemuren voor vrouwen, of helemaal niet komen zwemmen.
Deze maatregel wordt dan wel genomen omwille van het specifieke probleem van moslima's, maar dat wil niet zeggen dat het aparte zwmuren voor moslims zijn: het gaat over aparte uren voor vrouwen. Daar komen dus evenzeer christelijke, vrijzinnige,... vrouwen naartoe.

kom eens los uit dat moslims en niet-moslims denken. er zijn massa's vrouwen die liever zwemmen zonder venten in de buurt. soms heeft dat met godsdienst te maken, soms niet.

Hoe lang heeft katholiek Vlaanderen zijn dochters niet in gescheiden scholen gezet: ook nadat alle scholen theoretisch gemengd waren had het "vrij onderwijs" gemengde scholen, maar met een jongenscampus en een meisjescampus.(Zijn die trouwens al gemengd?)

Ikzelf ben nog 8 jaar naar niet-gemengde scholen vh gemeenschapsonderwijs gegaan.

filosoof
25 juli 2008, 14:43
mensen de toegang tot het openbaar ontzeggen omwille van je eigen haat en onverdraagzaamheid is wel van een heel andere orde dan een uurtje per week het zwembad reserveren voor een groep met specifieke behoeften. :roll:Idd.

Wimpeus
25 juli 2008, 15:09
Voor zover ik weet zijn er al verschillende zwembaden die aparte zwemuren voorzien voor senioren, vrouwen, kinderen, duikers, personen die leren zwemmen enz... dus op dat vlak is er op zich geen probleem.
Als men echter gaat verdedigen dat moslimvrouwen (in aangepaste zwemkledij) aparte zwemuren nodig hebben omdat ze anders geen kans hebben om te zwemmen, gaat men toch een stap te ver maar het is net dat voorstel dat eerst door oa Almaci werd geopperd.
Langs de andere kant heb ik toch wel mijn bedenkingen bij een 'openbaar' zwembad als bepaalde groepen uit de bevolking steeds meer en meer hun eigen aparte gereserveerde uurtjes gaan opeisen.

Pick Nick
25 juli 2008, 16:29
En hoe ga je controleren of iemand moslim is?
>Dragen van bvb een groene ster (of halve maan) verplichten voor moslims?:evil:
>Een verplichte antimoslimuitspraak aan de ingang eisen?
>Het geloof verplicht vermelden op de identiteitskaart?:-P

Besef je wel waar je mee bezig bent dan?:roll:

Daar zorgen ze zelf voor via hun apartheidssymbolen als de hoofddoek.

Pick Nick
25 juli 2008, 16:32
[QUOTE=ingenious;3589349]wij hebben toch ook overal aparte toiletten voor mannen en vrouwen? aparte kleedkamers? aparte jeugdbewegingen? vaak aparte slaapkamers? aparte competities?

enig idee hoeveel jonge meisjes het verschrikkelijk vinden om in badpak te lopen? hoeveel meisjes er liever zonder jongens gaan zwemmen?

Extreem weinig. Verwaarloosbaar weinig.
En als ze dat al willen, is dat niet in naam van god of religie waarbij ze dan nog claimen dat het een religieuze plicht is.
Het gaat dat om meisjes met overgewicht, die er geen probleem mee hebben om het zwembad te delen met mannen met overgewicht.

Pick Nick
25 juli 2008, 16:37
Volgens mij is de vraag van Pelgrim gericht aan Filosoof of hij alles steuner van aparte zwemuren voor moslimas, dan ook andere redenen voor andere groepen to apart zwemuren zou toestaan.

Als hij consequent is steunt Filosoof dan ook de idee van moslimvrije zwemuren voor niet-moslims.
Dat wordt dan misschien de volgende stap waartoe tal van gemeentebesturen zullen overgaan bij de aanpak van jaarlijks wederkerende problemen met moslimjongeren in recreatieparken.

Pick Nick
25 juli 2008, 16:39
Uiteraard mag er iets tegen gedaan worden, maar aparte zwemuurtjes is niet iets ertegen doen, maar net een bestendiging van het probleem. Eigenlijk zegt men: 'Moslims worden achteruit gesteld omdat ze alles apart moeten doen, dus we laten ze alles apart doen en dan is het probleem ook opgelost'

Men moet net de apartheidspolitiek van die imams en die mannen aanpakken, niet nog eens extra verstevigen. Aparte zwemuurtjes voor moslims en meer van die zaken verscherpen alleen maar het terugplooien van die gemeenschap.
Ik zie niet in hoe aparte zwemuren de integratie ooit zouden kunnen bevorderen. De kans om met niet-moslims in contact te komen wordt nog eens kleiner zo.

Dit leidt uiteindelijk tot een situatie waarbij conservatieve moslims zullen gaan lobbyen voor apart onderwijs, aparte hospitalen, ... allemaal met datzelfde excuus: anders worden de moslims uitgesloten.

Ben ik de enige die het bizar vindt dat men actief een bevolkingsgroep gaat isoleren, om de isolatie te bestrijden?

Nee, dat argument dat apartheid hun integratie bevordert is inderdaad om te lachen. In Zuid-Afrika zouden de bepleiters ervan hun mond niet durven opentrekken met hetzelfde argument.

Pick Nick
25 juli 2008, 16:41
In Mexico DF zag ik aparte metrowagons voor vrouwen.


Dat is dan in Mexico.
Het is niet omdat Mexicanen in de vaart springen, dat wij dat hier ook moeten doen.

longhorn
25 juli 2008, 16:45
mensen de toegang tot het openbaar ontzeggen omwille van je eigen haat en onverdraagzaamheid is wel van een heel andere orde dan een uurtje per week het zwembad reserveren voor een groep met specifieke behoeften. :roll:


Jij hebt het hier over een onschuldig zwemuurtje voor vrouwen en niet specifiek voor moslima's. Bijgevolg zullen 'kleinere' bikini's toegelaten zijn of zullen ouderwetse badpakken verplicht zijn om de buitenlandse vrouwen toch maar niet voor het hoofd te stoten?

Pick Nick
25 juli 2008, 16:45
kom eens los uit dat moslims en niet-moslims denken. er zijn massa's vrouwen die liever zwemmen zonder venten in de buurt. soms heeft dat met godsdienst te maken, soms niet.

Dat is een kwakkel van gewelste.
Een multicultureel correcte kwakkel op maat van het islamisme (- indien Alexandra Colen voor een apart uurtje zou pleiten voor katholieke meisjes, reken dan maar dat ingenious en co zich niet met hetzelfde argument zouden uitsloven -) maar niettemin een kwakkel.

Pick Nick
25 juli 2008, 16:49
[QUOTE=Jaani_Dushman;3589581]Zonder deze aparte lesuren, zouden veel van deze moslimvrouwen helemaal niet komen zwemmen. Voor deze mensen is het dus de vraag: aparte zwemuren voor vrouwen, of helemaal niet komen zwemmen.

Voor het Westen moet dan de vraag zijn, wat doen we om deze vrouwen en vooral hun echtgenoten te Verlichten, ipv mee te stappen in hun apartheidslogica.

Deze maatregel wordt dan wel genomen omwille van het specifieke probleem van moslima's, maar dat wil niet zeggen dat het aparte zwmuren voor moslims zijn: het gaat over aparte uren voor vrouwen. Daar komen dus evenzeer christelijke, vrijzinnige,... vrouwen naartoe.

Specifieke problemen : de druk van hun religie en van hun echtgenoten dus. Pak die problemen aan ipv ze weg te moffelen.

Pick Nick
25 juli 2008, 16:57
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
mensen de toegang tot het openbaar ontzeggen omwille van je eigen haat en onverdraagzaamheid is wel van een heel andere orde dan een uurtje per week het zwembad reserveren voor een groep met specifieke behoeften.

Typische pocopraat om er onmiddellijk haat en onverdraagzaamheid bij te sleuren om de religieus gelegitimeerde haat en onverdraagzaamheid (want daar gaat het fundamenteel om bij aparheidszwemmen) de hand boven het hoofd te houden.

Nog lachwekkender is dan de statement dat moslima's een groep zijn met specifieke behoeften. Zijn die specifieke behoeften aangeboren zoals bij een handicap of zijn ze aangeleerd? Moet de maatschappij tegemoet komen aan aangeleerde handicaps? Moet de maatschappij aparte druguurtjes organiseren voor druggebruikers?

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 17:00
Voor het Westen moet dan de vraag zijn, wat doen we om deze vrouwen en vooral hun echtgenoten te Verlichten, ipv mee te stappen in hun apartheidslogica.Zorg ervoor dat die vrouwen buitenshuis kunnen werken. Zorg ervoor dat ze een sociaal leven uitbouwen. Dat ze een vriendenkring uitbouwen. Etc... Zo kunnen ze zich onafhankelijk van hun man opstellen. Aparte zwemuren met andere vrouwen (ook autochtone) kan hier een tijdelijk hulpmiddel voor zijn.

Specifieke problemen: de druk van hun religie en van hun echtgenoten dus. Pak die problemen aan ipv ze weg te moffelen.Alle constructieve voorstellen hierrond zijn welkom.

Het lijkt me bijvoorbeeld al een goed idee om imams in eigen land op te leiden, ipv constant Saudische (zowat de meest conservatieve!!) imams naar hier te halen.

Ook de huwelijkspolitiek speelt hier een kwalijke rol in. Alleen zie ik niet in hoe je dit op een menselijke manier kan beletten.

Pick Nick
25 juli 2008, 17:11
Zorg ervoor dat die vrouwen buitenshuis kunnen werken. Zorg ervoor dat ze een sociaal leven uitbouwen. Dat ze een vriendenkring uitbouwen. Etc... Zo kunnen ze zich onafhankelijk van hun man opstellen. Aparte zwemuren met andere vrouwen (ook autochtone) kan hier een tijdelijk hulpmiddel voor zijn.

Daar ben ik het niet mee eens. Dan begraven ze zich opnieuw in hun apartheid.

Alle constructieve voorstellen hierrond zijn welkom.
Het onderwijs heeft een belangrijke rol daarin te spelen. Zeker in concentratiescholen dient in lessen maatschappijleer zonder taboes gesproken te worden over dergelijke thema's.
Maar het begint bij een maatschappij die duidelijk maakt tot hier en niet verder.

Mr. Orange
25 juli 2008, 17:12
Graag een reactie van Mr. Calvo...

ingenious
25 juli 2008, 18:14
[QUOTE]

Extreem weinig. Verwaarloosbaar weinig.
En als ze dat al willen, is dat niet in naam van god of religie waarbij ze dan nog claimen dat het een religieuze plicht is.
Het gaat dat om meisjes met overgewicht, die er geen probleem mee hebben om het zwembad te delen met mannen met overgewicht.
je bent duidelijk een kenner van de gevoelens van jonge meisjes. :roll:

Henri1
25 juli 2008, 18:14
Daar ben ik het niet mee eens. Dan begraven ze zich opnieuw in hun apartheid.


Het onderwijs heeft een belangrijke rol daarin te spelen. Zeker in concentratiescholen dient in lessen maatschappijleer zonder taboes gesproken te worden over dergelijke thema's.
Maar het begint bij een maatschappij die duidelijk maakt tot hier en niet verder.

Jou zuurtegraad is op z'n minst verbluffend.....

Hoe hou je dat vol ?

ingenious
25 juli 2008, 18:15
Jij hebt het hier over een onschuldig zwemuurtje voor vrouwen en niet specifiek voor moslima's. Bijgevolg zullen 'kleinere' bikini's toegelaten zijn of zullen ouderwetse badpakken verplicht zijn om de buitenlandse vrouwen toch maar niet voor het hoofd te stoten?
van mij mogen dei vrouwen dragen wat ze willen, als het maar hygienisch is. een mini-bikini is nu niet echt geschikt voor een zwembad denk ik, maar als iemand daar beter in zwemt...

ingenious
25 juli 2008, 18:18
Dat is een kwakkel van gewelste.
Een multicultureel correcte kwakkel op maat van het islamisme (- indien Alexandra Colen voor een apart uurtje zou pleiten voor katholieke meisjes, reken dan maar dat ingenious en co zich niet met hetzelfde argument zouden uitsloven -) maar niettemin een kwakkel.
een apart zwemuurtje voor preutse katholieken zou ik idd niet steunen. net zoals ik een uurtje voor moslima's niet zou steunen. ik pleit voor een vrouwenuurtje.

en er zijn veel vrouwen met complexen. als je dat ontkent, dan heeft het weinig zin om verder te praten.

ingenious
25 juli 2008, 18:22
Typische pocopraat om er onmiddellijk haat en onverdraagzaamheid bij te sleuren om de religieus gelegitimeerde haat en onverdraagzaamheid (want daar gaat het fundamenteel om bij aparheidszwemmen) de hand boven het hoofd te houden.'een onderdanig sujet in een soepjurk' is nu eenmaal een taalgebruik dat niet echt op verdraagzaamheid wijst. :?

Nog lachwekkender is dan de statement dat moslima's een groep zijn met specifieke behoeften. Zijn die specifieke behoeften aangeboren zoals bij een handicap of zijn ze aangeleerd? Moet de maatschappij tegemoet komen aan aangeleerde handicaps? Moet de maatschappij aparte druguurtjes organiseren voor druggebruikers?
wat? :?

zulke scheve vergelijkingen vragen niet om een antwoord.

Pick Nick
25 juli 2008, 18:22
je bent duidelijk een kenner van de gevoelens van jonge meisjes. :roll:

Ga je ons nu proberen wijsmaken dat er in het Westen een trend is van meisjes met overwicht die persé aan aparheidszwemmen willen doen ? :lol::lol::lol:
Tjonge, wat een kwakkels gaan jullie nog uitvinden?

Pick Nick
25 juli 2008, 18:27
[QUOTE=ingenious;3590075]'een onderdanig sujet in een soepjurk' is nu eenmaal een taalgebruik dat niet echt op verdraagzaamheid wijst. :?

Het is niet omfloerst, niet politiek correct taalgebruik, maar een rake omschrijving in veel gevallen. Dat prikt natuurlijk bij de poco's die hun oogkleppen liever aanspannen wanneer de realiteit mijlen ver ligt van hun eeuwige verrijkingsmantra.

zulke scheve vergelijkingen vragen niet om een antwoord.
Niets scheve vergelijking.
U antwoordt niet omdat u het moeilijk hebt om toe te geven dat de "specifieke noden" eigenlijk onzinnige zelfopgelegde religieuse dwangmaatregelen zijn. En verkoop dat maar eens als "progressief".

circe
25 juli 2008, 18:34
Heeft dit hoegenaamd iets met het onderwerp te maken? :roll:

geen idee.

als mijn buurvrouw niet samen met miij en mijn echtgenoot wenst te gaan zwemmen, heeft dat dan iets met het onderwerp te maken?

circe
25 juli 2008, 18:36
mensen de toegang tot het openbaar ontzeggen omwille van je eigen haat en onverdraagzaamheid is wel van een heel andere orde dan een uurtje per week het zwembad reserveren voor een groep met specifieke behoeften. :roll:


Meryem wil mannen de toegang tot het zwembad ontzeggen omdat ze meent dat vrouwen met een maatje meer niet graag "gezien" worden door de heren;

heeft dat iets met "haat" te maken ?

Pick Nick
25 juli 2008, 18:37
Jij weet, Pelgrim weet en ik weet dat het bij die zwemuurtjes niet gaat over "apart voor moslimas", maar over "apart voor vrouwen": men kan daar ook geen "bewijs van geloof" vragen, zoals de personeeelsdienst van Gevaert jaren deed.

Dat het bestaan van dergelijke zwemuren voor vrouwen positief zou ervaren worden door moslimas én door Vlamingen die schrik hebben dat hun dochter door snotapen wordt lastiggevallen is duidelijk.
Hoeveel Vlamingen zouden hun dochters niet weghouden van recreatiezwemparken omwille van de door de pers gepubliceerde indianenverhalen over storende pubers?

Heb je het "indianenverhaal" gezien in de VRT-nieuwsuitzending van vanavond Filosoof? :-P

circe
25 juli 2008, 18:45
'een onderdanig sujet in een soepjurk' is nu eenmaal een taalgebruik dat niet echt op verdraagzaamheid wijst. :?
.
hoe wenst u een rechttoe rechtaan stuk katoen te beschrijven? als een creatie van Armani?

danielsjohan
25 juli 2008, 18:47
Ga je ons nu proberen wijsmaken dat er in het Westen een trend is van meisjes met overwicht die persé aan aparheidszwemmen willen doen ? :lol::lol::lol:
Tjonge, wat een kwakkels gaan jullie nog uitvinden?

Gewoon ter info: momenteel werk ik als monitor op een spleelplein, waar we wekelijks gaan zwemmen. Elke week doen we dat in 2 groepen, die elke weel anders worden opgedeeld. Op vraag van zowel de jongens als de meisjes hzebben we de indeling jongens-meisjes echter herhaald... Ga dus niet beweren dat er geen meisjes/vrouwen zijn die niet liever op een apart vrouwenuurtje gaan zwemmen.
En nee, wij hebben geen speelplein "vol moslims" of zo. Een heel multicultureel speelplein, met vooral blanke, Vlaamse kinderen...

En wat zou er op tegen zijn als op deze aparte "vrouwenuurtjes" ook moslima's komen zwemmen die niet samen met mannen willen zwemmen? Het lijkt mij ook beter dat ze naar deze uurtjes komen, dan dat ze helemaal niet komen en helemaal geen contacten leggen buitenshuis.

ingenious
25 juli 2008, 18:49
Ga je ons nu proberen wijsmaken dat er in het Westen een trend is van meisjes met overwicht die persé aan aparheidszwemmen willen doen ? :lol::lol::lol:
Tjonge, wat een kwakkels gaan jullie nog uitvinden?
nee. ik zeg dat je geen overgewicht moet hebben om je liever niet in badpak te vertonen als er mensen van het andere geslecht bij zijn.

Pick Nick
25 juli 2008, 19:00
[QUOTE=danielsjohan;3590134]Gewoon ter info: momenteel werk ik als monitor op een spleelplein, waar we wekelijks gaan zwemmen. Elke week doen we dat in 2 groepen, die elke weel anders worden opgedeeld. Op vraag van zowel de jongens als de meisjes hzebben we de indeling jongens-meisjes echter herhaald... Ga dus niet beweren dat er geen meisjes/vrouwen zijn die niet liever op een apart vrouwenuurtje gaan zwemmen.
Dat heb ik niet beweerd. Ik zeg enkel dat dit uitzonderingsgevallen zijn. Van een trend kan men niet spreken.
En mij maak je niet wijs dat ze hun keuze legitimeren met religieuze apartheids- en sexismevoorschriften die ze altijd en in alle omstandigheden EISEN te kunnen beleven.

En nee, wij hebben geen speelplein "vol moslims" of zo. Een heel multicultureel speelplein, met vooral blanke, Vlaamse kinderen...

En wat zou er op tegen zijn als op deze aparte "vrouwenuurtjes" ook moslima's komen zwemmen die niet samen met mannen willen zwemmen? Het lijkt mij ook beter dat ze naar deze uurtjes komen, dan dat ze helemaal niet komen en helemaal geen contacten leggen buitenshuis.

Om al de redenen die reeds in deze draad vermeld werden.

Maar bon, ik neem nota dat de progressieven voorstander blijven van islamitisch gelegitimeerde apartheid en sexisme en dat moslimas buiten moeten komen om contacten op te bouwen met gelijkgestemde apartheidsdenkers uit hun gemeenschap om daar hetzelfde te horen als ze thuis van hun echtgenoot of in de moskee van hun imam te horen krijgen.

daiwa
25 juli 2008, 19:07
mensen de toegang tot het openbaar ontzeggen omwille van je eigen haat en onverdraagzaamheid is wel van een heel andere orde dan een uurtje per week het zwembad reserveren voor een groep met specifieke behoeften. :roll:



Niemand ontzegt hen toch de toegang tot een zwembad.
Ze kunnen net zoals iedereen komen zwemmen zoveel ze willen.

Pick Nick
25 juli 2008, 19:09
Niemand ontzegt hen toch de toegang tot een zwembad.
Ze kunnen net zoals iedereen komen zwemmen zoveel ze willen.

Da's waar. Waarom liegen ze toch altijd door te beweren dat moslima's de toegang ontzegd wordt?

danielsjohan
25 juli 2008, 19:22
Dat heb ik niet beweerd. Ik zeg enkel dat dit uitzonderingsgevallen zijn. Van een trend kan men niet spreken.
En mij maak je niet wijs dat ze hun keuze legitimeren met religieuze apartheids- en sexismevoorschriften die ze altijd en in alle omstandigheden EISEN te kunnen beleven.

Dit zijn geen uitzonderingsgevallen. Van de dikke 60 kinderen op ons speelplein zijn er volgens mij nog geen 10 die hier niet om vroegen.

En nee, ze legitimeren dat niet op religieuze gronden. Zeker de meisjes zwemmen nu eenmaal liever niet met de jongens. Punt uit. Sorry dat ik deze kinderen niet zwaar heb ondervraagd over hun diepere beweegredenen. Maar eerlijk gezegd doet het er voor mij niet toe op welke gronden ze niet willen samen zwemmen. Als ik merk dat die kinderen meer plezier beleven aan gescheiden zwemmen, zie ik daar echt niet veel problemen in.

Om al de redenen die reeds in deze draad vermeld werden.

Maar bon, ik neem nota dat de progressieven voorstander blijven van islamitisch gelegitimeerde apartheid en sexisme en dat moslimas buiten moeten komen om contacten op te bouwen met gelijkgestemde apartheidsdenkers uit hun gemeenschap om daar hetzelfde te horen als ze thuis van hun echtgenoot of in de moskee van hun imam te horen krijgen.

U denkt dus nog steeds dat op deze "vrouwenuurtjes" enkel "gelijkgestemde apartheidsdenkers uit hun gemeenschap" zullen komen?? Ik kan me gerust voorstellen dat deze uurtjes gemakkelijk volgeboekt geraken, en zeker niet alleen met moslima's! Zoals reeds gezegd zijn bvb ook vele oudere vrouwen niet zo geneigd te gaan zwemmen met de "wilde" jongemannen/puberjongens.

Trouwens, zelfs als er enkel moslima's zouden komen: dit betekent nog steeds een uurtje enkel vrouwen en dus geen indoctrinatie van de man en Imam, aangezien deze er simpelweg niet bij zijn.

circe
25 juli 2008, 19:32
Dit zijn geen uitzonderingsgevallen. Van de dikke 60 kinderen op ons speelplein zijn er volgens mij nog geen 10 die hier niet om vroegen.

En nee, ze legitimeren dat niet op religieuze gronden. Zeker de meisjes zwemmen nu eenmaal liever niet met de jongens. Punt uit. Sorry dat ik deze kinderen niet zwaar heb ondervraagd over hun diepere beweegredenen. Maar eerlijk gezegd doet het er voor mij niet toe op welke gronden ze niet willen samen zwemmen. Als ik merk dat die kinderen meer plezier beleven aan gescheiden zwemmen, zie ik daar echt niet veel problemen in.
ik vind dat je die houding moet blijven promoten! ook aan de kust! Oostende wordt dan een vrouwelijk strand, Heist is voor de jongetjes. Want inderdaad sommige meisjes vinden hun billen te dik om ze aan de jongetjes te laten zien en mensen als johan of als Meryem almaci gaan dat dus gegrond bevestigen! flink zo johan! en flink zo meryem.

Nu dat we akkoord zijn over het gescheiden zwemmen geraken we ook akkoord over het gescheiden zwemmen op basis van de voetmaat.Mijn onzichtbaar vriendje wil dus niet dat ik mijn voeten nog toon aan mensen die maatje +38 hebben.

IK mag toch aannemen dat ik op eenvoudige aanvraag zowel een strand als een zwembad kan krijgen waar géén +38 maatjes in rondzwemmen?



U denkt dus nog steeds dat op deze "vrouwenuurtjes" enkel "gelijkgestemde apartheidsdenkers uit hun gemeenschap" zullen komen?? Ik kan me gerust voorstellen dat deze uurtjes gemakkelijk volgeboekt geraken, en zeker niet alleen met moslima's! Zoals reeds gezegd zijn bvb ook vele oudere vrouwen niet zo geneigd te gaan zwemmen met de "wilde" jongemannen/puberjongens.
zie je wel! de + maatjes 38 zijn echt niet geschikt om te zxemmen.
en ja, wilde etc... ook niet. Daarom moeten mijn dochters dus thuisblijven, het zwembad is voor de "wildemannen" raar genoeg begrijpen ze ons niet altijd, gaan ze ook niet naar school en schijnen ze meestal een dubbele nationaliteit te hebben. Zullen we nu verplicht worden om ons eigen zwembad te installeren als we dochters hebben?


Trouwens, zelfs als er enkel moslima's zouden komen: dit betekent nog steeds een uurtje enkel vrouwen en dus geen indoctrinatie van de man en Imam, aangezien deze er simpelweg niet bij zijn.

KOTS

Dixie
25 juli 2008, 19:32
Gewoon ter info: momenteel werk ik als monitor op een spleelplein, waar we wekelijks gaan zwemmen. Elke week doen we dat in 2 groepen, die elke weel anders worden opgedeeld. Op vraag van zowel de jongens als de meisjes hzebben we de indeling jongens-meisjes echter herhaald... Ga dus niet beweren dat er geen meisjes/vrouwen zijn die niet liever op een apart vrouwenuurtje gaan zwemmen. welk is de leeftijd van deze kinderen?

ingenious
25 juli 2008, 19:36
Meryem wil mannen de toegang tot het zwembad ontzeggen omdat ze meent dat vrouwen met een maatje meer niet graag "gezien" worden door de heren;

heeft dat iets met "haat" te maken ?

kan je mij eens aantonen waar almaci dat ooit gezegd heeft?

circe
25 juli 2008, 19:36
IK als Vlaamse Vrouw EIS vanaf nu apartheidszwemmen!

ik wil dus geen +38 schoenmaat meer in het zwembad want dat mag niet van mijn onzichtbaar vriendje

en ik wil uiteraard ook geen besneden vent meer in mijn nabijheid, want niet alleen mag dat niet van mijn onzichtbaar vriendje, maar bovendien ben ik zo vroom dat ik die smeerlappen niet meer kan ruiken of zien;

ze kunnen dus nog gaan zwemmen als WIJ geen zin hebben.

OK meryemmeke?

ingenious
25 juli 2008, 19:38
Niemand ontzegt hen toch de toegang tot een zwembad.
Ze kunnen net zoals iedereen komen zwemmen zoveel ze willen.
circe wou ze de toegang tot het openbaar vervoer ontzeggen omdat ze blijkbaar geen mensen in een 'soepkjurk' kan verdragen.

Pick Nick
25 juli 2008, 19:48
[QUOTE=danielsjohan;3590215]Dit zijn geen uitzonderingsgevallen. Van de dikke 60 kinderen op ons speelplein zijn er volgens mij nog geen 10 die hier niet om vroegen.

En nee, ze legitimeren dat niet op religieuze gronden. Zeker de meisjes zwemmen nu eenmaal liever niet met de jongens. Punt uit. Sorry dat ik deze kinderen niet zwaar heb ondervraagd over hun diepere beweegredenen. Maar eerlijk gezegd doet het er voor mij niet toe op welke gronden ze niet willen samen zwemmen. Als ik merk dat die kinderen meer plezier beleven aan gescheiden zwemmen, zie ik daar echt niet veel problemen in.

U klapt maar wat uit uw nek. Dit is werkelijk heel ongeloofwaardig.



U denkt dus nog steeds dat op deze "vrouwenuurtjes" enkel "gelijkgestemde apartheidsdenkers uit hun gemeenschap" zullen komen?? Ik kan me gerust voorstellen dat deze uurtjes gemakkelijk volgeboekt geraken, en zeker niet alleen met moslima's! Zoals reeds gezegd zijn bvb ook vele oudere vrouwen niet zo geneigd te gaan zwemmen met de "wilde" jongemannen/puberjongens.

Uw verbeelding gaat inderdaad ver.

Trouwens, zelfs als er enkel moslima's zouden komen: dit betekent nog steeds een uurtje enkel vrouwen en dus geen indoctrinatie van de man en Imam, aangezien deze er simpelweg niet bij zijn.

Van wie krijgen ze de indoctrinatie van die religieuze apartheidseisen mee denk je, van Sinterklaas misschien? :roll:

Pick Nick
25 juli 2008, 19:58
IK als Vlaamse Vrouw EIS vanaf nu apartheidszwemmen!

ik wil dus geen +38 schoenmaat meer in het zwembad want dat mag niet van mijn onzichtbaar vriendje

en ik wil uiteraard ook geen besneden vent meer in mijn nabijheid, want niet alleen mag dat niet van mijn onzichtbaar vriendje, maar bovendien ben ik zo vroom dat ik die smeerlappen niet meer kan ruiken of zien;

ze kunnen dus nog gaan zwemmen als WIJ geen zin hebben.

OK meryemmeke?

Ingenious en Danielsjohan stappen met een volmondige JA in uw eisen mee.
Ook als uw dochters en zonen gescheiden uitgaansuurtjes eisen die islamieten-not-admitted zijn. Voor zover ze dat legitimeren als religieuze plicht opgelegd door hun onzichtbaar vriendje, zullen Ingenious en DanielJohan deze apartheidseis zeker fantastisch vinden, meer nog, zelfs "progressief". Het staat buiten kijf dat ze de voorschriften van het onzichtbaar vriendje van uw dochters en zonen met hetzelfde respect zal behandelen als de voorschriften van het onzichtbaar vriendje van de islamieten. Want niemand mag hen ooit van enige vorm van onconsekwent gedrag verdenken, toch?

En after all, niemand belet die islamieten te gaan dansen in dezelfde lokaties na de apartheids-dansuurtjes. En bovenal zijn er ook islamieten die niets liever willen dan te gaan dansen in Westerse uitgaansoorden voor zover daar uiteraard geen Westerse kat te vinden is.

ingenious
25 juli 2008, 20:00
Ingenious en Danielsjohan stappen met een volmondige JA in uw eisen mee.
Ook als uw dochters en zonen gescheiden uitgaansuurtjes eisen die islamieten-not-admitted zijn. Voor zover ze dat legitimeren als religieuze plicht opgelegd door hun onzichtbaar vriendje, zullen Ingenious en DanielJohan deze apartheidseis zeker fantastisch vinden, meer nog, zelfs "progressief". Het staat buiten kijf dat ze de voorschriften van het onzichtbaar vriendje van uw dochters en zonen met hetzelfde respect zal behandelen als de voorschriften van het onzichtbaar vriendje van de islamieten. Want niemand mag hen ooit van enige vorm van onconsekwent gedrag verdenken, toch?

En after all, niemand belet die islamieten te gaan dansen in dezelfde lokaties na de apartheids-dansuurtjes. En bovenal zijn er ook islamieten die niets liever willen dan te gaan dansen in Westerse uitgaansoorden voor zover daar uiteraard geen Westerse kat te vinden is.
doe eens niet onnozel.

daiwa
25 juli 2008, 20:04
Da's waar. Waarom liegen ze toch altijd door te beweren dat moslima's de toegang ontzegd wordt?

Je leest hier soms wat hoor.

In een andere traed komt een bestuurslid van de Vlaams Progressieven pleiten voor de multicul omdat dat zo'n verrijking is, maar op zijn blog lezen we dan:

''Vlamingen en Nederlanders dat gaat niet samen. Cultureel gezien verschillen we te veel.''
http://cheyns.blogspot.com/


En dat komt dan wat prediken over diversiteit en multiculturaliteit. :lol::lol:

circe
25 juli 2008, 20:05
circe wou ze de toegang tot het openbaar vervoer ontzeggen omdat ze blijkbaar geen mensen in een 'soepkjurk' kan verdragen.
nee hoor, je leest mijn teksten niet goed.

ik wil gewoon aparte wagons! net zoals zij aparte uren voor het zwemmen willen. wat is daar nu zo verkeerd aan?

circe
25 juli 2008, 20:07
doe eens niet onnozel.

ik ben even niet mee... tegen wie heb je het nu in feite?

Pick Nick
25 juli 2008, 20:11
doe eens niet onnozel.

Het is jouw apartheids- en sexismelogica die ik voor alle duidelijkheid nog eens uit de doeken deed, gewoon met een ander voorbeeld.

ingenious
25 juli 2008, 20:13
Het is jouw apartheids- en sexismelogica die ik voor alle duidelijkheid nog eens uit de doeken deed, gewoon met een ander voorbeeld.

dat is helemaal mijn logica niet. probeer me nog eens te begrijpen anders. dat werkt doorgaans beter in een discussie dan veronderstellingen te maken over wat anderen nog denken. ik zal wel voor mezelf denken, doe jij dat ook.

Pick Nick
25 juli 2008, 20:15
nee hoor, je leest mijn teksten niet goed.

ik wil gewoon aparte wagons! net zoals zij aparte uren voor het zwemmen willen. wat is daar nu zo verkeerd aan?

Misschien is jouw onzichtbaar vriendje niet goed genoeg voor Ingenious ?Blijkbaar zweert ze enkel bij de apartheids- en sexismevoorschriften van het onzichtbaar vriendje van de moslims.

Pick Nick
25 juli 2008, 20:19
dat is helemaal mijn logica niet. probeer me nog eens te begrijpen anders. dat werkt doorgaans beter in een discussie dan veronderstellingen te maken over wat anderen nog denken. ik zal wel voor mezelf denken, doe jij dat ook.

Toch wel, het is een correcte weergave van jouw logica.
Jij bent voorstander van apartheidszwemmen voor moslima's op religieuze gronden. Dus apartheidsactiviteiten (dansen, whatever) op welke religieuze gronden gedeclameerd door welk onzichtbaar vriendje ook, moeten kunnen, tenzij je discrimineert en enkel zweert bij de apartheidseisen van 1 religie, de islam.

filosoof
25 juli 2008, 20:21
doe eens niet onnozel.Je bent écht te veeleisend voor hem :twisted:

Pick Nick
25 juli 2008, 20:25
nee hoor, je leest mijn teksten niet goed.

ik wil gewoon aparte wagons! net zoals zij aparte uren voor het zwemmen willen. wat is daar nu zo verkeerd aan?

Volgens ingenious is daar niets verkeerd mee. Zolang jij maar volhoudt dat je dat wil omdat jij je daar goed bij voelt, dat het op de koop toe een religieus bevel is van jouw onzichtbare vriend, en dat het jouw integratie bevordert om te reizen in een wagon met alleen maar vrouwen, moet het kunnen.
Bovendien kunnen andere reizigers toch in andere wagons terecht?

ingenious
25 juli 2008, 20:25
Toch wel, het is een correcte weergave van jouw logica.
Jij bent voorstander van apartheidszwemmen voor moslima's op religieuze gronden.nee, dat ben ik niet. lees wat ik schrijf.

daiwa
25 juli 2008, 20:25
Je bent écht te veeleisend voor hem :twisted:


Wie we hier hebben se...spuit 7 geeft ook nog water. :-)

danielsjohan
25 juli 2008, 20:30
[QUOTE]

U klapt maar wat uit uw nek. Dit is werkelijk heel ongeloofwaardig.


Wel, dan bent u van harte uitgenodigd om eens een kijkje te nemen in de werkelijke wereld, waar echte kinderen rondlopen. Persoonlijk was ik ook een beetje verbaasd dat er zoveel kinderen om vroegen, maar dat er veel (vooral) meisjes liefst niet gemengd zwemmen verbaast mij persoonlijk echt niet hoor. Na vele jaren leiding geven in een jeugdatelier weet ik ondertussen wel al een beetje wat te verwachten.

Trouwens, als uitsmijter: een jaarlijkse topper die, op algemeen verzoek van de kinderen, ook dit jaar werd herhaald is de (gescheiden) jongens/meisjesdag. Jaja, een volledige dag "onder jongens/meisjes" blijkt voor kinderen een aantrekkelijk idee te zijn! (Toegegeven, dit concept zou ik zelf ook niet bedacht hebben :) )

@Dixie: het gaat om kinderen van de lagere school. 6-12 jaar. Vooral kinderen uit het eerste en tweede leerjaar. Geen schaamte over kilotjes meer of vrouwelijke vormen dus.

Pick Nick
25 juli 2008, 20:30
Wie we hier hebben se...spuit 7 geeft ook nog water. :-)


Hij is gewoon nog wat gepikeerd omdat het VRT-nieuws het aandurfde een indianenverhaal te brengen over de aanpak van overlastjongeren in Wetteren. 8-)

filosoof
25 juli 2008, 20:32
Heb je het "indianenverhaal" gezien in de VRT-nieuwsuitzending van vanavond Filosoof? :-PEr is hier al een topic over dat onderwerp.
Ik heb vooral gezien dat er niets gebeurde: dus een burgmeester die wat demagogisch wou doen: wanneer zijn de volgende gemeenteverkiezingen?:?

Pick Nick
25 juli 2008, 20:34
Wel, dan bent u van harte uitgenodigd om eens een kijkje te nemen in de werkelijke wereld, waar echte kinderen rondlopen. Persoonlijk was ik ook een beetje verbaasd dat er zoveel kinderen om vroegen, maar dat er veel (vooral) meisjes liefst niet gemengd zwemmen verbaast mij persoonlijk echt niet hoor. Na vele jaren leiding geven in een jeugdatelier weet ik ondertussen wel al een beetje wat te verwachten.

Trouwens, als uitsmijter: een jaarlijkse topper die, op algemeen verzoek van de kinderen, ook dit jaar werd herhaald is de (gescheiden) jongens/meisjesdag. Jaja, een volledige dag "onder jongens/meisjes" blijkt voor kinderen een aantrekkelijk idee te zijn! (Toegegeven, dit concept zou ik zelf ook niet bedacht hebben :) )

@Dixie: het gaat om kinderen van de lagere school. 6-12 jaar. Vooral kinderen uit het eerste en tweede leerjaar. Geen schaamte over kilotjes meer of vrouwelijke vormen dus.


U blijft uit uw nek kletsen.
Misschien moet je maar eens een carrière van stand-up-comedian overwegen.

Pick Nick
25 juli 2008, 20:35
Er is hier al een topic over dat onderwerp.
Ik heb vooral gezien dat er niets gebeurde: dus een burgmeester die wat demagogisch wou doen: wanneer zijn de volgende gemeenteverkiezingen?:?

Tja, denk je nu werkelijk dat ze hun vandalenstreken voor de camera gaan uithalen?

Dixie
25 juli 2008, 20:39
@Dixie: het gaat om kinderen van de lagere school. 6-12 jaar. Vooral kinderen uit het eerste en tweede leerjaar. Geen schaamte over kilotjes meer of vrouwelijke vormen dus. dit verklaart veel de meeste zijn nog bang van het andere geslacht ...

danielsjohan
26 juli 2008, 00:10
U blijft uit uw nek kletsen.
Misschien moet je maar eens een carrière van stand-up-comedian overwegen.

Je kan me van veel beschuldigen, maar een leugenaar ben ik niet. Sorry dat ik hier gewoon neerschrijf wat ik de afgelopen weken heb meegemaakt...

Pelgrim
26 juli 2008, 09:14
kom eens los uit dat moslims en niet-moslims denken. er zijn massa's vrouwen die liever zwemmen zonder venten in de buurt. soms heeft dat met godsdienst te maken, soms niet.

Ah, ik dacht dat het ging om zwemuurtjes specifiek en alleen voor moslims.

duveltje382
26 juli 2008, 09:28
De stad richt deze apartheid lessen in,wat vind U hiervan als grootstad Antwerpen

nabat54
26 juli 2008, 15:29
Ah, ik dacht dat het ging om zwemuurtjes specifiek en alleen voor moslims.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
kom eens los uit dat moslims en niet-moslims denken. er zijn massa's vrouwen die liever zwemmen zonder venten in de buurt. soms heeft dat met godsdienst te maken, soms niet.

Ah, ik dacht dat het ging om zwemuurtjes specifiek en alleen voor moslims.


Tiens dat dacht ik ook ? Dus als ik ingenious goed begrijp gaat het het hier omdat de "venten" gapen naar de vrouwen? Sexueel dus. Nu wil ik het hier niet in het belachlijke trekken maar er bestaan ook lesbiennes, moeten we dan dat ook opslitsen ? Een zwemuuurtje voor hetero vrouwen en eentje voor lesbische vrouwen ? Moet ik in de loopclub en fitness vragen dat er geen homo's in de gezamenlijke douches/kleedkamers komen, want die zouden zich eens kunnen vergapen !

Jani, heeft wel een punt met zijn opmerkingen, maar de ommekeer zal toch uit de moslimgemeenschap zelf moeten komen me dunkt en niet door het bevestigen van de denkpatronen van de mannelijke moslims.

nabat54
26 juli 2008, 15:30
Dubbel

sfinx666
26 juli 2008, 15:41
Jij weet, Pelgrim weet en ik weet dat het bij die zwemuurtjes niet gaat over "apart voor moslimas", maar over "apart voor vrouwen": men kan daar ook geen "bewijs van geloof" vragen, zoals de personeeelsdienst van Gevaert jaren deed.

Dat het bestaan van dergelijke zwemuren voor vrouwen positief zou ervaren worden door moslimas én door Vlamingen die schrik hebben dat hun dochter door snotapen wordt lastiggevallen is duidelijk.
Hoeveel Vlamingen zouden hun dochters niet weghouden van recreatiezwemparken omwille van de door de pers gepubliceerde indianenverhalen over storende pubers?
Hebt u zelf dochters, en mogen die alleen naar recratieparken waarin "volgens de pers" "storende pubers" geregeld voor last zorgen ?

sfinx666
26 juli 2008, 15:46
Jij weet, Pelgrim weet en ik weet dat het bij die zwemuurtjes niet gaat over "apart voor moslimas", maar over "apart voor vrouwen": men kan daar ook geen "bewijs van geloof" vragen, zoals de personeeelsdienst van Gevaert jaren deed.
Dat het bestaan van dergelijke zwemuren voor vrouwen positief zou ervaren worden door moslimas én door Vlamingen die schrik hebben dat hun dochter door snotapen wordt lastiggevallen is duidelijk.
Hoeveel Vlamingen zouden hun dochters niet weghouden van recreatiezwemparken omwille van de door de pers gepubliceerde indianenverhalen over storende pubers?

Wat is er mis met naar iemand zijn geloof te vragen ? Ik schaam mij niet over mijn geloof, iedereen mag weten waarin ik wel, of niet , geloof...
Als we naar iemand zijn geloof mogen vragen, zijn we tenminste zeker. Nu, vandaag, moest een arabisch uitziend persoon komen solliciteren bij mij, zou ik hem niet aannemen, want hij zou wel eens moslim KUNNEN zijn. Als hij mij echter verzekert dat hij dat geloof niet aanhangt, is er geen probleem.

danielsjohan
26 juli 2008, 15:49
Dus jij zou iemand niet aannemen, enkel en alleen omdat hij Moslim is? Zelfs als die persoon duidelijk de beste potentiële werkkracht is? Vreemde selectiecriteria!

sfinx666
26 juli 2008, 15:52
Uiteraard mag er iets tegen gedaan worden, maar aparte zwemuurtjes is niet iets ertegen doen, maar net een bestendiging van het probleem. Eigenlijk zegt men: 'Moslims worden achteruit gesteld omdat ze alles apart moeten doen, dus we laten ze alles apart doen en dan is het probleem ook opgelost'

Men moet net de apartheidspolitiek van die imams en die mannen aanpakken, niet nog eens extra verstevigen. Aparte zwemuurtjes voor moslims en meer van die zaken verscherpen alleen maar het terugplooien van die gemeenschap.
Ik zie niet in hoe aparte zwemuren de integratie ooit zouden kunnen bevorderen. De kans om met niet-moslims in contact te komen wordt nog eens kleiner zo.

Dit leidt uiteindelijk tot een situatie waarbij conservatieve moslims zullen gaan lobbyen voor apart onderwijs, aparte hospitalen, ... allemaal met datzelfde excuus: anders worden de moslims uitgesloten.

Ben ik de enige die het bizar vindt dat men actief een bevolkingsgroep gaat isoleren, om de isolatie te bestrijden?
Langs de ene kant is apartheid, al dan niet gewild door de moslims zelf, niet goed voor de integratie, langs de andere kant, omdat deze integratie volledig mislukt is, en groeiende problemen schept, zijn de meeste mensen er wel tevreden mee, moesten al die moslims bij elkaar wonen, en met hen geen enkel contact meer hebben, en dit , buiten ze gewoon het land uitzetten, de beste oplossing vinden...Wie wil er nu midden in zo een allochtonenbuurt gaan wonen, en erger nog, uw kinderen in een "zwarte school" zetten ? Ik alvast niet, daar zie ik mijn kinderen te graag voor.

filosoof
26 juli 2008, 15:52
Wat is er mis met naar iemand zijn geloof te vragen ? Ik schaam mij niet over mijn geloof, iedereen mag weten waarin ik wel, of niet , geloof...
Als we naar iemand zijn geloof mogen vragen, zijn we tenminste zeker. Nu, vandaag, moest een arabisch uitziend persoon komen solliciteren bij mij, zou ik hem niet aannemen, want hij zou wel eens moslim KUNNEN zijn. Als hij mij echter verzekert dat hij dat geloof niet aanhangt, is er geen probleem.Bij Gevaert was dat destijds een vorm van broodroof: zonder briefje van meneer pastoor werd je niet aangenomen. Als jij een moslim weigert omwille van zijn geloof is dat ook broodroof.

filosoof
26 juli 2008, 15:54
Hebt u zelf dochters, en mogen die alleen naar recratieparken waarin "volgens de pers" "storende pubers" geregeld voor last zorgen ?Ik heb helaas geen dochters.

sfinx666
26 juli 2008, 15:55
Dus jij zou iemand niet aannemen, enkel en alleen omdat hij Moslim is? Zelfs als die persoon duidelijk de beste potentiële werkkracht is? Vreemde selectiecriteria!

Geene zever in mijn bedrijf ! Ik wil een goede verstandhouding onder de werknemers, en geen gezaag over hoofddoeken, en gebedsuurtjes, zonder nog maar te beginnen over de ramadan, en andere feestdagen. En om over "beste potentiële werkkrachten" te spreken...Wat zouden die beter kunnen als autochtonen ?

sfinx666
26 juli 2008, 15:56
Bij Gevaert was dat destijds een vorm van broodroof: zonder briefje van meneer pastoor werd je niet aangenomen. Als jij een moslim weigert omwille van zijn geloof is dat ook broodroof.
Nee hoor: dat is zelfverdediging.

filosoof
26 juli 2008, 15:57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
kom eens los uit dat moslims en niet-moslims denken. er zijn massa's vrouwen die liever zwemmen zonder venten in de buurt. soms heeft dat met godsdienst te maken, soms niet.

Ah, ik dacht dat het ging om zwemuurtjes specifiek en alleen voor moslims.


Tiens dat dacht ik ook ? Dus als ik ingenious goed begrijp gaat het het hier omdat de "venten" gapen naar de vrouwen? Sexueel dus. Nu wil ik het hier niet in het belachlijke trekken maar er bestaan ook lesbiennes, moeten we dan dat ook opslitsen ? Een zwemuuurtje voor hetero vrouwen en eentje voor lesbische vrouwen ? Moet ik in de loopclub en fitness vragen dat er geen homo's in de gezamenlijke douches/kleedkamers komen, want die zouden zich eens kunnen vergapen !

Jani, heeft wel een punt met zijn opmerkingen, maar de ommekeer zal toch uit de moslimgemeenschap zelf moeten komen me dunkt en niet door het bevestigen van de denkpatronen van de mannelijke moslims.

Ik ken minstens één zwemdok waar een homo-uurtje is, en een ander waar een naturistenuurtje is (en veel waar sport1/2dagen en school1/2dagen zijn.

sfinx666
26 juli 2008, 16:00
Ik heb helaas geen dochters.
En moest u nu wél dochters hebben ? Zouden die dan naar plaatsen mogen gaan, die in de pers als potentiël gevaarlijk worden beschouwd, door het schandalige wangedrag van "testosteron-boys", met grijpgrage handjes (en pietjes) ?

filosoof
26 juli 2008, 16:01
Nee hoor: dat is zelfverdediging. Met die redenering kun je iedereen die niet jouw identiek evenbeeld is weren.

filosoof
26 juli 2008, 16:02
En moest u nu wél dochters hebben ? Zouden die dan naar plaatsen mogen gaan, die in de pers als potentiël gevaarlijk worden beschouwd, door het schandalige wangedrag van "testosteron-boys", met grijpgrage handjes (en pietjes) ?


Vreemd, maar ik kan me niet ontdoen van de indruk dat sommigen hier op dat idee geilen :? :|

sfinx666
26 juli 2008, 16:02
Ik ken minstens één zwemdok waar een homo-uurtje is, en een ander waar een naturistenuurtje is (en veel waar sport1/2dagen en school1/2dagen zijn.
Mischien kunnen we het homo-uurtje en het moslima-uurtje laten samenvallen ? Per slot van rekening riskeren die vrouwen niets met die gasten...

sfinx666
26 juli 2008, 16:03
Met die redenering kun je iedereen die niet jouw identiek evenbeeld is weren.

Ik weer mij van iedereen die ik niet betrouw. Dat is mijn volste recht.

sfinx666
26 juli 2008, 16:07
Vreemd, maar ik kan me niet ontdoen van de indruk dat sommigen hier op dat idee geilen :? :| Inplaats van allerlei dingen te insinueren, zou u mischien ook eens op mijn vraag kunnen antwoorden . Nogmaals dus : Indien u zelf dochters had, zouden die alleen naar recreatieparken, en zwemdokken, mogen gaan, die door de pers afgeschilderd worden als zijnde geteisterd door bendes geile en onbeschofte moslim-jongeren .

filosoof
26 juli 2008, 16:07
Ik weer mij van iedereen die ik niet betrouw. Dat is mijn volste recht.Bij veel bedrijven is het ook helaas zo dat je beter stil houdt dat je atheïst bent: je mocht eens van "de loge" of een "linkse" zijn.

filosoof
26 juli 2008, 16:11
Mischien kunnen we het homo-uurtje en het moslima-uurtje laten samenvallen ? Per slot van rekening riskeren die vrouwen niets met die gasten...Heel wat homos zijn ook bi.

ingenious
26 juli 2008, 16:11
Ah, ik dacht dat het ging om zwemuurtjes specifiek en alleen voor moslims.
bestaat dat ergens? kan ik me niet indenken.

filosoof
26 juli 2008, 16:12
Inplaats van allerlei dingen te insinueren, zou u mischien ook eens op mijn vraag kunnen antwoorden . Nogmaals dus : Indien u zelf dochters had, zouden die alleen naar recreatieparken, en zwemdokken, mogen gaan, die door de pers afgeschilderd worden als zijnde geteisterd door bendes geile en onbeschofte moslim-jongeren .Ga voor een spiegel staan en provoceer jezelf:twisted:

ingenious
26 juli 2008, 16:16
[I]

Tiens dat dacht ik ook ? Dus als ik ingenious goed begrijp gaat het het hier omdat de "venten" gapen naar de vrouwen? Sexueel dus. Nu wil ik het hier niet in het belachlijke trekken maar er bestaan ook lesbiennes, moeten we dan dat ook opslitsen ? Een zwemuuurtje voor hetero vrouwen en eentje voor lesbische vrouwen ? Moet ik in de loopclub en fitness vragen dat er geen homo's in de gezamenlijke douches/kleedkamers komen, want die zouden zich eens kunnen vergapen !

dat hoeft niet perse over gapen te gaan en is niet perse seksueel. sommige vrouwen voelen zich nu eenmaal beter in een badpak als er geen andere mannen in de buurt zijn. echt, nog nooit gehoord over vrouwen die wat onzeker zijn over hun lichaam? van welke planeet komen jullie? 8O

ingenious
26 juli 2008, 16:20
en circe, kan je eens een link geven waar almaci vraagt voor een zwemuurtje voor moslima's? ik vind zoiets niet via google.

-=EXCALIBUR=-
26 juli 2008, 17:02
Bij Gevaert was dat destijds een vorm van broodroof: zonder briefje van meneer pastoor werd je niet aangenomen. Als jij een moslim weigert omwille van zijn geloof is dat ook broodroof.
De zogenaamde positieve discriminatie is dan ook broodroof want die migrant krijgt de job omdat ... hij migrant is. Dus de autochtoon die beter geschikt is krijgt de job niet vanwege die migrant. Dus broodroof.

filosoof
26 juli 2008, 17:08
De zogenaamde positieve discriminatie is dan ook broodroof want die migrant krijgt de job omdat ... hij migrant is. Dus de autochtoon die beter geschikt is krijgt de job niet vanwege die migrant. Dus broodroof.Hulp bij een inhaalbeweging, nodig tgv maatschappelijk onrecht, meer niet.

-=EXCALIBUR=-
26 juli 2008, 17:13
Hulp bij een inhaalbeweging, nodig tgv maatschappelijk onrecht, meer niet.
Als ze niet geschikt zijn zijn ze niet geschikt. Ik weet niet welk onrecht dat er daar bij is.

Pick Nick
26 juli 2008, 20:03
dat hoeft niet perse over gapen te gaan en is niet perse seksueel. sommige vrouwen voelen zich nu eenmaal beter in een badpak als er geen andere mannen in de buurt zijn. echt, nog nooit gehoord over vrouwen die wat onzeker zijn over hun lichaam? van welke planeet komen jullie? 8O

Oh, Circe gaat haar gescheiden tramwagon nog krijgen. Dat moet dus ook maar kunnen voor vrouwen die onzeker zijn over hun lichaam en liefst geen mannen (k*tm*rr*k*n*en) in de buurt hebben op plakkerige bussen of trams.

Pick Nick
26 juli 2008, 20:03
en circe, kan je eens een link geven waar almaci vraagt voor een zwemuurtje voor moslima's? ik vind zoiets niet via google.

Ze heeft van affront haar website gesloten.
http://www.meyremalmaci.be/node/28

Pick Nick
26 juli 2008, 20:05
Hulp bij een inhaalbeweging, nodig tgv maatschappelijk onrecht, meer niet.

Inhaalbeweging? De overgrote meerderheid van de burgers hebben er nooit om gevraagd om half Marokko hier te werk te stellen.
Dat ze de inhaabeweging in eigen land, op eigen initiatief (zonder progressieve pamperaars) maar eens realiseren.

jef
26 juli 2008, 21:24
Iedereen is vrij in zijn doen en laten, maar die vrijheid gaat maar tot waar de vrijheid van de ander begint
Het Belang neemt zijn verantwoordelijkheid niet op waar de vrijheid van de ander begint maar bakent die mooi af, door oa. hun acties tegen de islam. Het Cordon is ondemocratisch, maar moet op dit moment zeker in stand gehouden worden zolang het belang onverdraagzaam blijft tov andere volkeren.
Bron : Elsevier
'Moslims klagen over korte broek bouwvakkers'
zaterdag 17 mei 2008 12:19

In Almere is enige commotie ontstaan nadat islamitische buurtbewoners hadden geklaagd over bouwvakkers die afgelopen week in korte broeken rondliepen. Te bloot en te kort, menen de moslims.


Lange broek aan voor bouwvakkers, vinden islamitische bewoners van Almere
Dat schrijft De Telegraaf.

Kledingkeuze
De bouwvakkers werken aan een groot renovatieproject in de wijk Stedenwijk-Noord.

De uitvoerder van het project heeft de werklieden vorige week, ondanks de hitte, gevraagd om lange broeken te dragen, omdat islamitische buurtbewoners de kledingkeuze afkeurden.

Klachten
De bouwvakkers namen in eerste instantie de klachten ter kennisgeving aan. ‘Er zijn alleen afspraken over correcte kleding. Dat zijn een korte broek en T-shirt ook,’ aldus de uitvoerder.

'Maar als bewoners hier serieus last van ondervinden, gaan we kijken hoe we dat oplossen.’

Voila, die achterlijken zijn ook héél verdraagzaam. Wat me nog het meeste stoort is dat men overweegt een oplossing te zoeken. Kan men die verdraagzamen er niet attent op maken dat zij nog 500 jaar achter zijn.

sfinx666
26 juli 2008, 22:04
Oh, Circe gaat haar gescheiden tramwagon nog krijgen. Dat moet dus ook maar kunnen voor vrouwen die onzeker zijn over hun lichaam en liefst geen mannen (k*tm*rr*k*n*en) in de buurt hebben op plakkerige bussen of trams.

Hadden er apartheids-bussen bestaan was Guido DeMoor nog levend en wel vandaag...
Het simpelste zou natuurlijk zijn dat wij, en de moslims , in aparte landen woonden. Dan was heel die zever met aparte zwemuurtjes ook ineens geregeld, nietwaar ?

sfinx666
26 juli 2008, 22:10
Ga voor een spiegel staan en provoceer jezelf:twisted:

Ik heb niemand geprovoceerd. Enkel aan u de vraag gestelt of u uw dochters, zo u er had, naar oorden zou laten trekken, waarvan dankzij de pers bekend staat dat die onveilig worden gemaakt door bendes geile, onbeschofte en gewelddadige moslim-jongeren.Een vraag waarop u maar niet antwoord. Nu, u hebt dan wel geen dochters, maar mischien wel een vrouw ? Zou zij mogen gaan, samen met uw zuster bvb (als u er één hebt), of met uw moeder ? Een gezellig uitstapje onder vrouwen...

sfinx666
26 juli 2008, 22:12
De zogenaamde positieve discriminatie is dan ook broodroof want die migrant krijgt de job omdat ... hij migrant is. Dus de autochtoon die beter geschikt is krijgt de job niet vanwege die migrant. Dus broodroof.
Discriminatie is ALTIJD discriminatie. Zelfs als ze "positief" genoemd word, want ze zal dan wel "negatief" zijn voor iemand anders.

nabat54
27 juli 2008, 00:26
dat hoeft niet perse over gapen te gaan en is niet perse seksueel. sommige vrouwen voelen zich nu eenmaal beter in een badpak als er geen andere mannen in de buurt zijn. echt, nog nooit gehoord over vrouwen die wat onzeker zijn over hun lichaam? van welke planeet komen jullie? 8O

Beste Inge,
In je posts staat niet echt vermeld dat het gaat om de "onzekerheid" van het eigen lichaam.
Als ik de beginpost lees , gaan we al van moslimas => vrouwen=> vrouwen die onzeker zijn van hun lichaam...... Dus!
Is niet echt de bedoeling van de post hier:?

Vrouwen die "wat onzeker" zijn van hun lichaam, jongens of meisjes die geen condoom durven kopen bij de apotheker/winkel. Mannen die niet de pil gaan kopen voor hun vriendin bij de apotheker.......waar zijn we in "godsnaam" mee bezig?
Jezlf leren ervaren zoals je bent is al een eerste stap, dus de vrouwen met een paar kilootjes meer , moeten dat ook doen.
Evenals de mannen hé.

en ja mijn vriendin zwemt ook niet "graag", maar daarom knuffel ik ze niet minder hé;-)

Isn't this plant Xenon?.............Damned wrong planet, must find shuttle or pod to get away.:-)

filosoof
27 juli 2008, 00:35
Ik heb niemand geprovoceerd. Enkel aan u de vraag gestelt of u uw dochters, zo u er had, naar oorden zou laten trekken, waarvan dankzij de pers bekend staat dat die onveilig worden gemaakt door bendes geile, onbeschofte en gewelddadige moslim-jongeren.Een vraag waarop u maar niet antwoord. Nu, u hebt dan wel geen dochters, maar mischien wel een vrouw ? Zou zij mogen gaan, samen met uw zuster bvb (als u er één hebt), of met uw moeder ? Een gezellig uitstapje onder vrouwen...Mijn vrouw kan zéér goed op zichzelf letten en van zich afbijten (ze is lerares in een concentratieschool:lol:)en kan gaan waar ze wenst (en doet dat dan ook), een zuster heb ik niet, een moeder niet meer. Geen probleem dus.

Provoceer anderen.

sfinx666
27 juli 2008, 14:44
Mijn vrouw kan zéér goed op zichzelf letten en van zich afbijten (ze is lerares in een concentratieschool:lol:)en kan gaan waar ze wenst (en doet dat dan ook), een zuster heb ik niet, een moeder niet meer. Geen probleem dus.

Provoceer anderen.
nogmaals, geen enkele bedoeling om wie ook te provoceren:-)
Veel geluk met uw vrouw;-)

longhorn
27 juli 2008, 15:42
Dus jij zou iemand niet aannemen, enkel en alleen omdat hij Moslim is? Zelfs als die persoon duidelijk de beste potentiële werkkracht is? Vreemde selectiecriteria!

Tenzij je een bedrijf hebt dat werkt met explosieven zie ik dat toch niet dikwijls gebeuren.

ingenious
27 juli 2008, 18:53
Oh, Circe gaat haar gescheiden tramwagon nog krijgen. Dat moet dus ook maar kunnen voor vrouwen die onzeker zijn over hun lichaam en liefst geen mannen (k*tm*rr*k*n*en) in de buurt hebben op plakkerige bussen of trams.
nee hoor, dat kan je verhelpen met grotere treinen en meer bussen.

trouwens, circe vroeg geen aparte wagons voor mannen en vrouwen, wel eentje voor haar en een andere voor mensen in 'soepjurken' en dat had niets met onzekerheid te maken. lees haar post nog eens opnieuw.

ingenious
27 juli 2008, 18:56
Hadden er apartheids-bussen bestaan was Guido DeMoor nog levend en wel vandaag...
Het simpelste zou natuurlijk zijn dat wij, en de moslims , in aparte landen woonden. Dan was heel die zever met aparte zwemuurtjes ook ineens geregeld, nietwaar ?
je zou nog steeds senioren, clubs, scholen, vrouwen etc hebben die graag een gereserveerd moment hebben. of ga je die ook wegsturen?

danielsjohan
27 juli 2008, 18:57
En niet te vergenten: vie schandalige babies die ook nog eens apart willen babyzwemmen! ;)

ingenious
27 juli 2008, 19:03
Beste Inge,
In je posts staat niet echt vermeld dat het gaat om de "onzekerheid" van het eigen lichaam.idd. er staat dat er meerdere redenen kunnen zijn.
Als ik de beginpost lees , gaan we al van moslimas => vrouwen=> vrouwen die onzeker zijn van hun lichaam...... Dus!
Is niet echt de bedoeling van de post hier:?in de openingspost wordt gesteld dat almaci pleit voor aparte zwemuren voor moslima's. ik heb daar echter nog geen bewijs van gezien. op het internet vind ik zoiets niet terug.

nergens in vlaanderen bestaat er volgens mij een zwemuurtje voor moslisma's. er zijn wel zwemuurtjes voor vrouwen. het lijkt me dan ook logisch dat we daar over discussiëren.

Vrouwen die "wat onzeker" zijn van hun lichaam, jongens of meisjes die geen condoom durven kopen bij de apotheker/winkel. Mannen die niet de pil gaan kopen voor hun vriendin bij de apotheker.......waar zijn we in "godsnaam" mee bezig? kan je een beetje eerlijk discussiëren? met aparte zwemuurtjes doet men niemand kwaad, het heeft geen gevolgen. de andere dingen die je aanhaalt wel. ik zie ook niet in wat condooms met zwemuurtjes te maken hebben. mss on topic blijven?
Jezlf leren ervaren zoals je bent is al een eerste stap, dus de vrouwen met een paar kilootjes meer , moeten dat ook doen.
Evenals de mannen hé.waarom denken er hier mensen dat je enkel onzeker over je lijf kan zijn als je overgewicht hebt? 8O

er is zoiets als het schoonheidsideaal. heel wat mensen voldoen daar niet aan. heel wat mensen voelen zich hierdoor onzeker: ze voelen zich te dik of te dun, ze houden niet van hun borsten, hun poep of hun buik, etc. zoek er eens wat studies over op: heel wat mensen hebben hier last van.

en ja mijn vriendin zwemt ook niet "graag", maar daarom knuffel ik ze niet minder hé;-)fijn voor je vriendin. maar mss wil ze wel gaan zwemmen tijdens een vrouwenuurtje en kan je haar knuffelen als ze terug is.

ingenious
27 juli 2008, 19:05
En niet te vergenten: vie schandalige babies die ook nog eens apart willen babyzwemmen! ;)
:-D

erg hé, die apartheid. ze zouden die babies verdorie moeten leren zwemmen tussen die wilde pubers die zonder omzien in het zwembad duiken!

ingenious
27 juli 2008, 19:06
Tenzij je een bedrijf hebt dat werkt met explosieven zie ik dat toch niet dikwijls gebeuren.
wow, jij moet wel een zeer goed inzicht hebben. zo uit het niets kan jij een analyse maken van zowat alle sollicitatiegesprekken en beslissen dat de ene groep nooit beter kan zijn dan de andere. hebben de interims jouw uitzonderlijk talent al ontdekt?

Pick Nick
27 juli 2008, 20:40
nee hoor, dat kan je verhelpen met grotere treinen en meer bussen.

trouwens, circe vroeg geen aparte wagons voor mannen en vrouwen, wel eentje voor haar en een andere voor mensen in 'soepjurken' en dat had niets met onzekerheid te maken. lees haar post nog eens opnieuw.

Heb ik gedaan, Circe voelt zich ongemakkellijk in de nabijheid van soepjurken.
Er zit niets anders op dan aparte wagons voor de Circen en de soepjurken. Jij als voorstander van het apartheidszwemmen omwille van vrouwen die zich ongemakkelijk voelen, kan dus niet anders dan consekwent zijn en pleiten voor apartheidsbussen.

ingenious
27 juli 2008, 21:53
Heb ik gedaan, Circe voelt zich ongemakkellijk in de nabijheid van soepjurken.
dat was haar argumentatie niet.

sfinx666
27 juli 2008, 21:55
je zou nog steeds senioren, clubs, scholen, vrouwen etc hebben die graag een gereserveerd moment hebben. of ga je die ook wegsturen? Nee, ik ga die niet wegsturen. Enkel veeleisende en op de zenuwen werkende islamieten wil ik wegsturen. Of anders, om consequent te zijn, moet u ook aparte zwemuren verstrekken aan christenen, bhoudisten, hindoes, shinto's, asatruer, wiccans, duivelaanbidders, new-agers enz enz, indien die dat wensen. Anders discrimineert u die ten opzichte van moslims. Ofwel zijn we allemaal gelijk, ofwel niet, hé ? Of zijn we gelijk, maar met een zeker aantal die wat gelijker zijn als de rest, of wat ?

sfinx666
27 juli 2008, 21:57
En niet te vergenten: vie schandalige babies die ook nog eens apart willen babyzwemmen! ;)
Larie en apekool. Onschuldige babies vergelijken met fanatieke radicale moslims ?!:roll:

ingenious
27 juli 2008, 22:08
[/B] Nee, ik ga die niet wegsturen. Enkel veeleisende en op de zenuwen werkende islamieten wil ik wegsturen. Of anders, om consequent te zijn, moet u ook aparte zwemuren verstrekken aan christenen, bhoudisten, hindoes, shinto's, asatruer, wiccans, duivelaanbidders, new-agers enz enz, indien die dat wensen. Anders discrimineert u die ten opzichte van moslims. Ofwel zijn we allemaal gelijk, ofwel niet, hé ? Of zijn we gelijk, maar met een zeker aantal die wat gelijker zijn als de rest, of wat ?
allez, ik zal het nog eens herhalen: ik ben tegen zwemuurtjes voor moslima's en bij mijn weten bestaat dat niet. ik ben voor een vrouwenuurtje waar vrouwen van alle religies rustig kunnen zwemmen. net zoals ik voor een seniorenuurtje en een paar uurtjes voor de zwemclubs ben.

ingenious
27 juli 2008, 22:08
Larie en apekool. Onschuldige babies vergelijken met fanatieke radicale moslims ?!:roll:
waar worden die vergeleken? :?

Pelgrim
27 juli 2008, 22:49
Nu weet ik nog steeds niet of het voorstel van Almaçi ging over zwemuurtjes voor moslims of voor vrouwen?