PDA

View Full Version : de 3 musketiers - doen zij nu feitelijk iets?


lollysticky
29 juli 2008, 14:45
ik hoor de laatste dagen niks meer van de media over Heinz-Lambertz, De Donnea en Langendries. Is dit nu te wijten aan:
1) ze doen helemaal niks... het is maar een showke dus om de 'vakantieperiode' van onze politici te overbruggen. Die mensen mochten zo ook eens in de schijnwerpers staan :-P
2) ze onderhandelen discreet en laten de media niks weten.

enfin... mijn insziens is dit tweede zeer onwaarschijnlijk, afgaande op het voorbije jaar. Maar misschien zijn er mensen die meer weten of het kan zijn dat ik iets gemist heb :-D

Bert Deckers
29 juli 2008, 14:50
ik hoor de laatste dagen niks meer van de media over Heinz-Lambertz, De Donnea en Langendries. Is dit nu te wijten aan:
1) ze doen helemaal niks... het is maar een showke dus om de 'vakantieperiode' van onze politici te overbruggen. Die mensen mochten zo ook eens in de schijnwerpers staan :-P
2) ze onderhandelen discreet en laten de media niks weten.

enfin... mijn insziens is dit tweede zeer onwaarschijnlijk, afgaande op het voorbije jaar. Maar misschien zijn er mensen die meer weten of het kan zijn dat ik iets gemist heb :-D

Naar mijn mening werd de zaak beklonken toen Leterme als een dief in de nacht zijn 'ontslag ging aanbieden'. Daar werden reeds afspraken gemaakt over het verder verloop van de zaken. Leterme heeft heel de zaak verkocht aan de bevolking onder het mom van het indienen van zijn ontslag. Als N-VA zijt ge spijtig genoeg nog het hardst bij de neus genomen! Uw plaats als Vlaams nationalist is bij het Vlaams Belang!

lollysticky
29 juli 2008, 15:00
ik moet eerlijk toegeven dat het VB niet mijn type partij is. Niet omdat ik ze als neo-nazistisch beschouw, maar wel als TE radicaal naar mijn mening dan hé. ik heb echter totaal geen probleem met mensen die op het VB stemmen :)

koewachtenaar
29 juli 2008, 15:07
ik moet eerlijk toegeven dat het VB niet mijn type partij is. Niet omdat ik ze als neo-nazistisch beschouw, maar wel als TE radicaal naar mijn mening dan hé. ik heb echter totaal geen probleem met mensen die op het VB stemmen :)

Te radicaal vlaams? Of volgt u gewoon de media?

Bert Deckers
29 juli 2008, 15:14
Te radicaal vlaams? Of volgt u gewoon de media?

Waarschijnlijk heeft hij het over ons 'vreemdelingenstandpunt' dat niet meer is dan een onderdeel van het beschermen van onze identiteit en dat daarom opgeklopt wordt door de media en de politieke tegenstanders als zijnde een racistisch schrift.

N-VA durft het woord identiteit spijtig genoeg ook niet in de mond nemen...

Johan217
29 juli 2008, 15:22
Te radicaal vlaams? Of volgt u gewoon de media?
Het kan toch best zijn dat iemand het gewoon niet eens is met sommige standpunten? Bijvoorbeeld de volledige afschaffing van de wet Lejeune, om nu iets te noemen (ik spreek nu voor mezelf weliswaar). Daar hoef je niks meer achter te zoeken.

lollysticky
29 juli 2008, 15:26
ik 'volg' de media helemaal niet hoor... die wordt toch gedicteerd door de linksen... ook het vreemdelingenstandpunt is mij niet te radicaal. ik vind het meer dan normaal zelfs.

Ik ben meer voor een beredeneerde en iets tragere aanpak. Daarom ook dat ik mij kan inleven in het n-va standpunt van seperatisme: het 'oplossen' van belgië i.p.v. het eenzijdig uitroepen van een onafhankelijk Vlaanderen met alle problemen die er daarna volgen. Iedereen heeft recht op een mening en een politieke visie :)

edit: toen ik mijn keuze maakte voor welke politieke partij ik ging stemmen, heb ik alle partijstandpunten gelezen, dat van n-va lag mij het beste :)
graag on-topic nu he :p het gaat hier niet over welke partij mij het beste ligt of zou liggen!

Don Quichote
29 juli 2008, 15:27
Nogal pijnlijk om onze grote Vlaamse leiders te zien kruipen.

Kruipen en kruipen en kruipen...in de hoop dat ze toch ooit wel eens een koekje krijgen.

Het zou grappig zijn als het niet zo zielig was.

Johan217
29 juli 2008, 15:35
Terug on topic:

1) ze doen helemaal niks... het is maar een showke dus om de 'vakantieperiode' van onze politici te overbruggen.Wie denkt er nu echt dat die drie op veertien dagen tijd gaan doen wat al een jaar lang is mislukt? Neen, dit is inderdaad gewoon een showke om te kunnen zeggen dat nu ook de Franstaligen eens het initiatief hebben genomen. Als er al iets uit de bus gaat komen, dan zal het eerder zijn in de zin dat "ook het federale niveau bij de verdere onderhandelingen zeker niet zal ontbreken". Ondertussen kunnen de andere politici rustig genieten van hun "welverdiende" vakantie.

schwungman
29 juli 2008, 15:44
ik hoor de laatste dagen niks meer van de media over Heinz-Lambertz, De Donnea en Langendries. Is dit nu te wijten aan:
1) ze doen helemaal niks... het is maar een showke dus om de 'vakantieperiode' van onze politici te overbruggen. Die mensen mochten zo ook eens in de schijnwerpers staan :-P
2) ze onderhandelen discreet en laten de media niks weten.

enfin... mijn insziens is dit tweede zeer onwaarschijnlijk, afgaande op het voorbije jaar. Maar misschien zijn er mensen die meer weten of het kan zijn dat ik iets gemist heb :-D

Wat er ook van zei: op 31 juli kunnen we allemaal de "spijkerharde garanties", de nieuwe planning, en de nieuwe deadline beoordelen. Misschien is het nu vooral zaak de bevolking in slaap te wiegen en de animo reeds proactief te beperken.

Hoe je het ook draait of keert: CD&V en NV-A moeten kleur bekennen, aan ieder van ons om uit te maken of dat nog geloofwaardig is of niet.

Don Quichote
29 juli 2008, 16:03
De Cdv gaat laten begaan.
Uitstel, rekken, nieuwe deadline...ten koste van alles aan de (zogezegde) macht.

Wat Weverke en co gaat doen , daar ben ik benieuwd naar.

Politieke zelfmoord, zoals de VU ??
Het zit er wel in.
In kleine stapjes, zonder Belgie als het moet.
Maar liever met Belgie , desnoods vreten we er stront voor.

Cyrano
29 juli 2008, 16:32
Nogal pijnlijk om onze grote Vlaamse leiders te zien kruipen.

Kruipen en kruipen en kruipen...in de hoop dat ze toch ooit wel eens een koekje krijgen.

Het zou grappig zijn als het niet zo zielig was.

Het gewone vlaams taalgebruik.

Hij kruipt op zijn wijf.
Hij kruipt in zijn bed.
Het geld kruipt waar het niet gaan kan.

Onderkruipers !

De schoofzak
29 juli 2008, 18:03
Terug on topic:

Wie denkt er nu echt dat die drie op veertien dagen tijd gaan doen wat al een jaar lang is mislukt? Neen, dit is inderdaad gewoon een showke om te kunnen zeggen dat nu ook de Franstaligen eens het initiatief hebben genomen. Als er al iets uit de bus gaat komen, dan zal het eerder zijn in de zin dat "ook het federale niveau bij de verdere onderhandelingen zeker niet zal ontbreken". Ondertussen kunnen de andere politici rustig genieten van hun "welverdiende" vakantie.


Je maakt een zeer pijnlijke vergissing.
Waarschijnlijk veroorzaakt door een vorm van selektieve blindheid, veroorzaakt door geluister naar eenzijdige informatie.

Men beseft niet hoe ernstig de krisis is. Daarom vergelijkt men de huidige toestand alleen maar met voorgaande situaties waar de toenmalige Vlaamse machtspartijen veel te grote toegevingen deden.

Wat is er wel van aan?

Het is helemaal niet de bedoeling dat die drie hetzelfde proberen als wat informateurs/formateurs/regering reeds meer dan een jaar proberen !!

Wie beter dan le roi de Laeken zelve kan uitleggen wat die drie versleten musketiers moeten doen? (zie de draad die ik hierover reeds opstartte):

LETTERLIJK. De mededeling van het Paleis

De Koning heeft aan de Ministers van Staat François-Xavier de Donnea en Raymond Langendries en aan Minister-president Karl-Heinz Lambertz de opdracht gegeven om na te gaan op welke manier waarborgen kunnen geboden worden om op een geloofwaardige wijze een institutionele dialoog op te starten.

Ze hebben deze opdracht aanvaard en zullen einde van de maand verslag uitbrengen bij de Koning.

De Koning heeft deze avond Eerste Minister Yves Leterme in audiëntie ontvangen op het Kasteel Belvedère.

De Koning heeft het ontslag van de regering geweigerd en heeft aan de regering gevraagd de slaagkansen van de opdracht maximaal te bevorderen.

In 't Vlaams gezegd: het kartel heeft geen goesting meer om verder te onderhandelen. Die drie versleten musketiers mogen een poging ondernemen om het kartel te overtuigen (overtuigen met garanties) dat men op een andere wijze zal onderhandelen.
Verder gaat hun opdracht niet.

Een dergelijke diepe krisis had geen enkel flamingant zich redelijkerwijze durven dromen, anderhalf jaar geleden.


De kopstukken van het Blok blijven een beetje leuteren, en pogen te beweren dat de nva overstag gaat, door de stekker niet uit B. te trekken.
Zij verzwijgen daarbij dat het kiesprogramma va het kartel zoiets niet voorzag.
Het is dus volkomen in overeenstemming met het programma van het kartel, dat Leterme zijn regering tracht overeind te houden.

Separatisten (dus de nva en de blokkers) kunnen alleen maar hopen dat de frankofwieters blijven geloven dat het kartel overstag zal gaan, want dat zal de enige reële mogelijkheid zijn dat de onafhankelijkheid vlugger bereikt zal worden dan dat de nva voorziet (na verwezenlijking van het programma van het kartel, als beide leden van het kartel elk hun eigen weg verder gaan).

JP Coen
29 juli 2008, 18:43
Nogal pijnlijk om onze grote Vlaamse leiders te zien kruipen.

Kruipen en kruipen en kruipen...in de hoop dat ze toch ooit wel eens een koekje krijgen.

Het zou grappig zijn als het niet zo zielig was.

De franstalige partijen willen beslist geen accoord voor de verkiezingen in 2009
De Vlaamse partijen willen dat beslist wel.
De vraag is dus,wie gaat er op de knieeen en gaat kruipen.
Misschien heb je gelijk, omdat het 180 jaar zo is gegaan.

UFSIA
29 juli 2008, 20:31
Je maakt een zeer pijnlijke vergissing.
Waarschijnlijk veroorzaakt door een vorm van selektieve blindheid, veroorzaakt door geluister naar eenzijdige informatie.

...

Zij verzwijgen daarbij dat het kiesprogramma va het kartel zoiets niet voorzag.
Het is dus volkomen in overeenstemming met het programma van het kartel, dat Leterme zijn regering tracht overeind te houden.
Kijk, ik WIL u wel geloven he, 't zou mooi zijn. Maar voor mij is de vraag of cdv niet gewoon zal verder regeren als de nva eruit stapt ( maw of de tsjeven niet onbetrouwbaar zullen blijken ). Daarnaast , stond ook niet in het programma dat het kartel niet in een regering zou stappen voor er een staatshervorming was ? Door op dit punt in te binden is de druk van de ketel genomen ... door cdv. Ik dacht dat dit scenario zich niet zou hebben kunnen voordoen , indien het kartelprogramma gevolgd was , of vergis ik me nu ?

Toegegeven , dat is niet de schuld van de nva die op dat moment de meerderheid bleef steunen om zo druk te blijven uitoefenen , toen stop zeggen had hen buitenspel gezet , akkoord , maar dit illustreert wel de onbetrouwbaarheid van de cdv'ers.

en DAT is het cruciale punt.



mvg. Sint Ignacius

4x10E6
29 juli 2008, 20:44
Waarschijnlijk heeft hij het over ons 'vreemdelingenstandpunt' dat niet meer is dan een onderdeel van het beschermen van onze identiteit en dat daarom opgeklopt wordt door de media en de politieke tegenstanders als zijnde een racistisch schrift.

N-VA durft het woord identiteit spijtig genoeg ook niet in de mond nemen...

Geachte heer Deckers,
Bert,


Weet U zeker of U mijn identiteit wel wil beschermen? Was die overigens bedreigd? Desondanks, dank om die te willen beschermen.

Cisalpina
29 juli 2008, 20:48
zonder pluim op zijn muts kan men zich bezwaarlijk musketier noemen.

FDM
29 juli 2008, 20:48
de vlaamse verzuchtigen laten bepleiten door 3 franstaligen : what kind of fools do they take us for

Jan Meuleman
29 juli 2008, 21:24
de vlaamse verzuchtigen laten bepleiten door 3 franstaligen : what kind of fools do they take us for

:thumbsup:

Cyrano
29 juli 2008, 21:27
de vlaamse verzuchtigen laten bepleiten door 3 franstaligen : what kind of fools do they take us for

Ja, ja, ze nemen ons voor onnozelaars. Hebben ze ongelijk ?

De schoofzak
29 juli 2008, 21:52
Kijk, ik WIL u wel geloven he, 't zou mooi zijn. Maar voor mij is de vraag of cdv niet gewoon zal verder regeren als de nva eruit stapt ( maw of de tsjeven niet onbetrouwbaar zullen blijken ). Daarnaast , stond ook niet in het programma dat het kartel niet in een regering zou stappen voor er een staatshervorming was ? Door op dit punt in te binden is de druk van de ketel genomen ... door cdv. Ik dacht dat dit scenario zich niet zou hebben kunnen voordoen , indien het kartelprogramma gevolgd was , of vergis ik me nu ?

Toegegeven , dat is niet de schuld van de nva die op dat moment de meerderheid bleef steunen om zo druk te blijven uitoefenen , toen stop zeggen had hen buitenspel gezet , akkoord , maar dit illustreert wel de onbetrouwbaarheid van de cdv'ers.

en DAT is het cruciale punt.



mvg. Sint Ignacius


Even een knip en plak uit een vorige post in een andere draad.
Dit geeft volgens mij een duidelijker en meer waarheidsgetrouw beeld.

Dit is een leugenachtige stelling. (noot van de schoofzak: in een regering stappen zonder eerst een staatshervorming doorgevoerd te hebben)
Je kan eventueel misleid worden door een te kernachtige titel in een gazet, maar je moet toch wat ernstig blijven.

Ik heb het als duusd keren uitgelegd op dit forum, daarom nu nog maar eens een keer, maar wel zeer in het kort.

Een staatshervorming geschiedt via een grondwetswijziging. Die prosedure duurt lang, want eerst moet het aktuele parlement de artikelen aanduiden die voor wijziging vatbaar zijn. Alleen al door het feit van een dergelijke stemming, ontbindt het parlement zichzelf, moeten er verkiezingen zijn, en het nieuwe parlement is dan bevoegd om de aangestipte artikelen te wijzigen.
De stelling dat je niet in een regering stapt, zonder dat de staatshervorming een feit is, kan dus niet. Is juridsiche nonsens.

BHV splitsen kan met een gewone wet. Ook daarvoor is een prosedure. (begint bij een wetsvoorstel/wetsontwerp, eerst te stemmen in een kommissie, herinner je De Rem en De Stem) Elke dergelijke geboorte van een wet, kan vertraagd worden door belangenkonflikten en alarmbel.
De prosedure die nu loopt, kan niet vlugger gedaan worden (tenzij de Walen hun belangenkonflikt herroepen).
Dus: een pollentieker die zou zeggen dat hij niet in een regering stapt zonder dat eerst bhv gesplitst is, die houdt rekening met een formatieperiode van meer dan een jaar .... juridische en pollentieke nonsens dus.


Het enige wat wel gebeurd is, is dat "beloftes voor deadlines" niet nagekomen zijn door de franstaligen, omdat ze blijven bij hun onredelijke eisen van uitbreiding van Brussel, van onvoldoende aksepteren van finansiële verantwoordelijkheid voor hun eigen uitgaven ....

Daarom nu dat er drie franstalige klowns gevraagd zijn om eens uit te leggen wat dan wel een "garantie" is vanwege hun eigen franstalige partijen.

De schoofzak
29 juli 2008, 21:58
de vlaamse verzuchtigen laten bepleiten door 3 franstaligen : what kind of fools do they take us for

Mocht je goed in je geest prenten, wat presies de opdracht is die le roi de Laeken gaf aan die drie versleten musketiers,
dan zou je niet zeggen dat dat drietal-uit-een-vorig-dessenium de Vlaamse verzuchtingen moet bepleiten.

Die drie versleten musketiers mogen uitleggen welke garanties de frankodollen bereid zijn te geven, opdat (lees goed: opdat) Leterme en het kartel verder zouden gaan in deze regering, want zoals het tot nu ging, leidt het niet tot de uitvoering van de afspraken in de regerings(bijna-)verklaring.

Dat is dus zo ongeveer het omgekeerde als "de vlaamse verzuchtingen".

En stel je in de plaats van die vergane glorieën : wat kan geïnterpreteerd worden als "garantie" ???

JP Coen
16 augustus 2008, 17:02
De 3 musketiers helpen regeringen en parlementen aan een rustige vakantieperiode ,verder hoeven ze niets te doen.

I amsterdam
26 augustus 2008, 09:40
De 3 musketiers helpen regeringen en parlementen aan een rustige vakantieperiode ,verder hoeven ze niets te doen.

De politici hebben hun zomerslaap en willen niet gestoord worden.
Het trio Belgique heeft nu alle tijd om in de luwte hun plan klaar te maken.
Je zult zien ,eind september ligt er een blauwdruk op tafel ,want in 2 maanden moet dat toch makkelijk lukken.

UFSIA
26 augustus 2008, 10:54
Even een knip en plak uit een vorige post in een andere draad.
Dit geeft volgens mij een duidelijker en meer waarheidsgetrouw beeld.Oke, ik vatte het misschien wat (te) bondig samen.

Geen regering zonder een afgewerkte staatshervorming ?

Oke dat kan wel zo zijn , maar ik dacht toch echt dat het Kartel niet in een regering zou stappen zonder dat er een staatshervorming zou komen en er minstens een stappenplan was voor een toekomstige staatshervorming, dit gecombineerd met voorakkoorden rond deadlines en zo.

Nu is men in een regering gestapt met ... niets van dat alles.

Was dat de planning van het Kartel ?



mvg. sint ignacius

De schoofzak
26 augustus 2008, 11:13
Oke, ik vatte het misschien wat (te) bondig samen.

Geen regering zonder een afgewerkte staatshervorming ?

Oke dat kan wel zo zijn , maar ik dacht toch echt dat het Kartel niet in een regering zou stappen zonder dat er een staatshervorming zou komen en er minstens een stappenplan was voor een toekomstige staatshervorming, dit gecombineerd met voorakkoorden rond deadlines en zo.

Nu is men in een regering gestapt met ... niets van dat alles.

Was dat de planning van het Kartel ?



mvg. sint ignacius


Neen, 't was de planning van het kartel om Verafstoot de lopende zaken te laten behandelen tot op de dag van vandaag voorzekerst !!

(dit is een uiterst onvolledig antwoord op je vraag, ik weet het, maar het illustreert meer dan alleen een antwoord op die vraag)

UFSIA
26 augustus 2008, 15:11
Neen, 't was de planning van het kartel om Verafstoot de lopende zaken te laten behandelen tot op de dag van vandaag voorzekerst !!

(dit is een uiterst onvolledig antwoord op je vraag, ik weet het, maar het illustreert meer dan alleen een antwoord op die vraag)Als je de bedoeling had om Verhofstadt lopende zaken te laten doen tot op de moment dat je in een regering stapte, maw tot het moment dat er een akkoord was over een staatshervorming, ( desnoods tot op vandaag of nog later ) waarom heb je dat dan niet gedaan ?

En op welk moment is het Kartel dan van gedacht veranderd ?



mvg. Sint ignacius


ps. sorry, maar je antwoord, wat illustreerde dat precies ?

lollysticky
27 augustus 2008, 14:45
de 'je'-vorm is niet gepast hé. Spijtig genoeg kunnen de kiezers niet volledig hun verkozen politici dirigeren in de richting die zij willen. De 'je' is dan ook volledig overbodig aangezien hij (de schoofzak dan) de handelingen niet kon/kan uitvoeren :)

UFSIA
27 augustus 2008, 16:36
de 'je'-vorm is niet gepast hé. Spijtig genoeg kunnen de kiezers niet volledig hun verkozen politici dirigeren in de richting die zij willen. De 'je' is dan ook volledig overbodig aangezien hij (de schoofzak dan) de handelingen niet kon/kan uitvoeren :)Oke, je hebt gelijk, mijn excuses, ik zal mijn vraagstelling even aanpassen :


Als het kartel de bedoeling had om Verhofstadt lopende zaken te laten doen tot op de moment dat het kartel in een regering stapte, maw tot het moment dat er een akkoord was over een staatshervorming, ( desnoods tot op vandaag of nog later ) waarom heb het kartel dat dan niet gedaan ?

En op welk moment is het Kartel dan van gedacht veranderd ?



mvg. Sint ignacius


ps. sorry, maar je antwoord, wat illustreerde dat precies ?

FDM
27 augustus 2008, 17:08
de publieke opinie wou nieuwjaar vieren met een gerust hart
de cvp wou 1) de onzekerheid wegnemen 2) blijven hopen op een staatshervorming

in december 2007 stevenden we af op een chaos , Leterme heeft wel vele plannen en dromen hij wil nog het meest de chaos vermijden , op die manier wilde hij echt niet in de geschiedenisboeken belandden

lollysticky
27 augustus 2008, 18:15
Oke, je hebt gelijk, mijn excuses, ik zal mijn vraagstelling even aanpassen :

mijn excuses ook, ik wou helemaal niet dat jij je excuses aanboodt ze :) Ik wou enkel aantonen dat de echte beweegredenen van de partijtop buiten de partijtop niet bekend zijn he :)

I amsterdam
13 september 2008, 10:17
Mocht je goed in je geest prenten, wat presies de opdracht is die le roi de Laeken gaf aan die drie versleten musketiers,
dan zou je niet zeggen dat dat drietal-uit-een-vorig-dessenium de Vlaamse verzuchtingen moet bepleiten.

Die drie versleten musketiers mogen uitleggen welke garanties de frankodollen bereid zijn te geven, opdat (lees goed: opdat) Leterme en het kartel verder zouden gaan in deze regering, want zoals het tot nu ging, leidt het niet tot de uitvoering van de afspraken in de regerings(bijna-)verklaring.

Dat is dus zo ongeveer het omgekeerde als "de vlaamse verzuchtingen".

En stel je in de plaats van die vergane glorieën : wat kan geïnterpreteerd worden als "garantie" ???

Hoever zijn de krokodillen gevorderd?
Of vinden ze een blanco papier al voldoende garanties?
Waarschijnlijk een voorbeeld van werken met de franse slag.:roll:

JP Coen
13 september 2008, 18:55
Hoever zijn de krokodillen gevorderd?
Of vinden ze een blanco papier al voldoende garanties?
Waarschijnlijk een voorbeeld van werken met de franse slag.:roll:

Zij hoeven niets te doen.
Ze zijn voor spek en bonen aangesteld.

fabianen
17 september 2008, 20:52
Zijn er die normaal op pensioen zouden zijn,maar als je nog veel geld kunt verdienen wil wel je eens wat langer werken en zelfs een zesde dag in de week doen hé.
Betalen van belastingsgeld aan heren waarvan iedereen die een beetje de politiek volgt dat het honderd procent verloren geld zal zijn.Internet is machtig,zou machtig zijn als er een paar de politieke berichten zou lezen.

De schoofzak
17 september 2008, 21:42
Hoever zijn de krokodillen gevorderd?
Of vinden ze een blanco papier al voldoende garanties?
Waarschijnlijk een voorbeeld van werken met de franse slag.:roll:

Drie frankofone heren van stand zullen het eerst gaan uitleggen te Laeken, kwestie van aan het plebs nog eens goed aan te tonen hoe belangrijk zij wel zijn, dat zij bij de allerhoogste op de koffie mogen.

Edoch ik twijfel in mijn zesde versnelling dat de kaders van de nva, verenigd in een kongres, ergens volgende week, zullen getuigen van een onbegrensde naïviteit.

Wat me wel pleziert:
- de beslissing van de Vlaamse regering om met zijn zessen naar die plechtigheid toe te gaan; zelfs al zit den bleiter erbij, hij heeft tenminste met veel misbaar gezegd dat er niet gezeverd moet worden over bhv.
- de mededeling van Ief den Tsjief dat "als ze met de Peeters zijn voeten rammelen, ik er de stekker uit zal trekken".

Waar ik naar uitkijk? Wat zal er kunnen gebeuren voordat het kongres van de nva zal starten, waarmee het Weverke en Boergois op het spreekgestoelte gaan kunnen zeggen: "dat is nieuw, geef het een kans".
Wat ik me daarbij afvraag: beseffen de frankofwieten dat? en: zo ja: handhaven ze hun agenda, die enkel gericht is op de handhaving/verovering van de politieke leiding van Wallonië?

sjarel
19 september 2008, 10:02
Drie frankofone heren van stand zullen het eerst gaan uitleggen te Laeken, kwestie van aan het plebs nog eens goed aan te tonen hoe belangrijk zij wel zijn, dat zij bij de allerhoogste op de koffie mogen.

Edoch ik twijfel in mijn zesde versnelling dat de kaders van de nva, verenigd in een kongres, ergens volgende week, zullen getuigen van een onbegrensde naïviteit.

Wat me wel pleziert:
- de beslissing van de Vlaamse regering om met zijn zessen naar die plechtigheid toe te gaan; zelfs al zit den bleiter erbij, hij heeft tenminste met veel misbaar gezegd dat er niet gezeverd moet worden over bhv.
- de mededeling van Ief den Tsjief dat "als ze met de Peeters zijn voeten rammelen, ik er de stekker uit zal trekken".

Waar ik naar uitkijk? Wat zal er kunnen gebeuren voordat het kongres van de nva zal starten, waarmee het Weverke en Boergois op het spreekgestoelte gaan kunnen zeggen: "dat is nieuw, geef het een kans".
Wat ik me daarbij afvraag: beseffen de frankofwieten dat? en: zo ja: handhaven ze hun agenda, die enkel gericht is op de handhaving/verovering van de politieke leiding van Wallonië?

http://www.demorgen.be/dm/nl/1341/Belgie-in-politieke-crisis/article/detail/421547/2008/09/19/Staatshervorming-pas-afgerond-in-2010.dhtml

Volgens Karl-Heinz Lambertz zijn in België de grenzen van het federalisme nog niet bereikt. Het idee van een Belgisch confederalisme is volgens hem "onzinnig". "Als het iedereen pleziert om te zeggen dat het niet langer een federale, maar een confederale staat is: goed. Maar juridisch gezien is het geen confederalisme. Confederalisme is een structuur die staten verenigt die elk afzonderlijk door de internationale gemeenschap erkend zijn als zelfstandig. En het is niet in die richting dat de geesten van de onderhandelaars evolueren, met uitzondering van N-VA", aldus Lambertz.

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/080919_bemiddelaars

De Franstalige partijvoorzitters drongen nogmaals aan op een aparte werkgroep voor BHV, maar Bert Anciaux (Vl. Pro.) wees dat voorstel meteen af. Mogelijk blijven de bemiddelaars in hun tekst, die amper één pagina telt, vaag over het moment waarop de werkgroep van start moet gaan. In de praktijk zou ze pas na de verkiezingen van 2009 bijeenkomen.

1 pagina?
Hebben die daarvoor 2 maand nodig?

Don Quichote
19 september 2008, 10:19
Nu kunnen ze nog 3 Vlaamse heren van stand laten proberen.

De Croo, Eyskens,Willocks.

Zo raken we wel aan 2009.

Na die verkiezingen beginnen we met een nieuwe lei.

Ondertussen kan Leterme bekokstoven waar hij het geld moet halen.
Ergens in het Noorden uiteraard.
Maar van wie juist heeft hij nog niet achterhaald.

Tip :
De kleine werker en spaarder heeft nog veel geld, alles bijeengeteld.

lollysticky
19 september 2008, 11:47
Nu kunnen ze nog 3 Vlaamse heren van stand laten proberen.

De Croo, Eyskens,Willocks.

die 'stand' is van bedenkelijke aard :twisted:

boerenverstand
19 september 2008, 11:53
@ NVA : Breaking news ........een nieuwe deadline (Karl Heinz Lambert) .........juni 2010

gewoon spaaaaannnnnend !

boerenverstand
19 september 2008, 11:58
Tip :
De kleine werker en spaarder heeft nog veel geld, alles bijeengeteld.

Wat dacht u van een bijzonder tijdelijke crisisbelasting op arbeid, voor al wie in Vlaanderen woont ? BTW-voet in Vlaanderen 22% + bijkomende taksen in Vlaanderen op petroleumprodukten maar dat is voor het milieu.

Meer info bij Jean-Luc

sjarel
19 september 2008, 12:21
@ NVA : Breaking news ........een nieuwe deadline (Karl Heinz Lambert) .........juni 2010

gewoon spaaaaannnnnend !

Hehe. Maakt de beslissing van het congres al wat makkelijker. Als de 3 bemiddelaars op hun A4'tje nog een plaatsje gevonden hebben om te zeggen dat BHV parallel moet onderhandeld worden is het een formaliteit (of zou het dat moeten zijn).

Ondertussen circuleren volgende namen voor de B-ploeg : Armand Dedecker (MR), Olivier Maingain (FDF), Philippe Moureaux (PS), Jean-Claude Marcourt (PS), André Antoine (CDH), Marcel Cheron (Ecolo)

vrijevlaming
19 september 2008, 13:05
1 pagina?
Hebben die daarvoor 2 maand nodig?


Waarschijnlijk dan nog in de drie landstalen, waardoor het in feite even goed op de achterkant van een bierkaartje zou kunnen.

Ik weet in ieder geval al wat ik ga stemmen zondag...

circe
19 september 2008, 13:30
Waarschijnlijk dan nog in de drie landstalen, waardoor het in feite even goed op de achterkant van een bierkaartje zou kunnen.

Ik weet in ieder geval al wat ik ga stemmen zondag...µ

zondag?

circe
19 september 2008, 13:34
Iemand enig idee hoeveel die musketiers daarvoor betaald werden?

vrijevlaming
19 september 2008, 13:37
µ

zondag?

op het congres tiens. Als ze hier in blijven meegaan, zal het in ieder geval zonder ik zijn.

proxy2222
19 september 2008, 14:03
1 pagina?
Hebben die daarvoor 2 maand nodig?

3 maand. Wat een klucht, één onnozel A4'ke , ik kom echt niet meer bij :rofl::rofl::rofl:

FDM
19 september 2008, 14:06
toen ik de Dedommea smilend door de gang zag gaan , denk ik niet dat hij net voor de vlamingen aan het pleiten was geweest

sjarel
19 september 2008, 14:11
3 maand. Wat een klucht, één onnozel A4'ke , ik kom echt niet meer bij :rofl::rofl::rofl:

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/080919_bemiddelaars

Idd, en daar staat niks nieuws in :

Deelakkoorden kunnen dan weer worden gesloten én gestemd voor de verkiezingen van juni 2009.

kunnen ? :roll:

Het document zegt ook dat de kwestie BHV "niet op de agenda van de dialoogstructuur staat" (een Vlaamse eis, red.), maar "te gepasten tijde in een ander, uitgebreid onderhandelingskader" moet worden behandeld (een Waalse eis, red.). Een slimme zet, omdat daardoor wellicht beide taalgroepen akkoord kunnen gaan met het verslag.

Tsjah, voor de franstaligen zal dat betekenen "parallel" natuurlijk...

NVA : tijd om aan die stekker te trekken!

Fred Kroket
19 september 2008, 15:17
Het enige juiste antwoord op dit opstelletje is dat Leterme vanavond bij de koning het onslag van zijn regering gaat aanbieden.

HAMC
19 september 2008, 16:21
Het enige juiste antwoord op dit opstelletje is dat Leterme vanavond bij de koning het onslag van zijn regering gaat aanbieden.

Dat zal dan buiten het ACW gerekend zijn, weet u wel? Diegenen die baas zijn in de CD&V.

Diegenen die niets liever zouden zien als het einde van het kartel, zodat er ordentelijk geregeerd kan worden zonder Vlaamse zever.

4x10E6
19 september 2008, 16:26
Het enige juiste antwoord op dit opstelletje is dat Leterme vanavond bij de koning het onslag van zijn regering gaat aanbieden.

Zal niet gaan. De heer Leterme bevindt zich vanavond in het mondaine Sotchi, alwaar hij - expert zijnde - wijsheden debiteert over de planeconomieën van deze wereld.

информационно-аналитический ресурс, основу контента которого составляют !

sjarel
19 september 2008, 17:06
Het enige juiste antwoord op dit opstelletje is dat Leterme vanavond bij de koning het onslag van zijn regering gaat aanbieden.

Inderdaad.
Reynders zegt zelfs zonder blozen dat er voor juni 2009 niks komt en dat BHV parallel bediscussieerd moet worden. Maw er is niks veranderd. Geen garanties, niks.

Als CD&V niet wil, laat dan minstens NVA zo moedig zijn.

4x10E6
19 september 2008, 19:08
Inderdaad.
Reynders zegt zelfs zonder blozen dat er voor juni 2009 niks komt en dat BHV parallel bediscussieerd moet worden. Maw er is niks veranderd. Geen garanties, niks.

Als CD&V niet wil, laat dan minstens NVA zo moedig zijn.

Weet U,

Op de luchthaven van Sotchi wordt de "Luchtmacht Nummer 2" (de eerste Embraer kampt met een mankementje) vliegklaar gemaakt om de heer Leterme terug te zoeven naar de heimat.
Een parfum van kerosene en crisette wasemt over de runway.


50..80..100..150..rotate..180..airborn en которого

Hallebarde
19 september 2008, 19:19
Open brief aan de heer Albert de Saxe-Cobourg, woonachtig te Laken en Zuid-Frankrijk, vorst van beroep.


Mijnheer de Vorst,

Uw drie bemiddelaars zijn maandenlang doende geweest met bemiddelen, maar uiteindelijk zijn ze met een rapportje voor de dag gekomen dat nergens op lijkt.

U hebt zich dus flink in de zak laten zetten.

Als u nog eens van plan bent om veel gemeenschapsgeld uit te geven aan dergelijke rapporten, wil dan met ons contact nemen : voor hetzelfde geld doen wij dat, in niet méér dan vijf minuutjes, vele keren beter.

En opdat u niet om de haverklap verplicht zou worden van u druk te maken om de ruzies tussen uw gewoon volk, kunnen wij u – voor een prijsje – zelfs een definitieve oplossing aanbieden.

Inmiddels verblijven wij,

Hallebarde en Co.

De schoofzak
19 september 2008, 19:20
Naar mijn opinie hebben de drie versleten musketiers niet gedaan wat le roi de Laeken hen gevraagd heeft.
Ze lijken alleszins toch niet te antwoorden op wat er gevraagd werd.

Afgezien daarvan, zou ik me doodschamen in de plaats van dat drietal, voor de kwaliteit van het geleverde werk.
Elke eerste kanner (pardon, eerste bachelor), zelfs zij die zullen moeten bissen volgend jaar, kunnen het beter.

Voor de duidelijkheid herhaal ik eens een stukje uit wat destijds volgens de pers de letterlijke mededeling van het paleis was:


LETTERLIJK. De mededeling van het Paleis

De Koning heeft aan de Ministers van Staat François-Xavier de Donnea en Raymond Langendries en aan Minister-president Karl-Heinz Lambertz de opdracht gegeven om na te gaan op welke manier waarborgen kunnen geboden worden om op een geloofwaardige wijze een institutionele dialoog op te starten.
...


Ik vind geen antwoord op de vraag "op welke manier waarborgen kunnen geboden worden om op een geloofwaardige wijze een institutionele dialoog op te starten".

4x10E6
19 september 2008, 19:35
Naar mijn opinie hebben de drie versleten musketiers niet gedaan wat le roi de Laeken hen gevraagd heeft.
Ze lijken alleszins toch niet te antwoorden op wat er gevraagd werd.

Afgezien daarvan, zou ik me doodschamen in de plaats van dat drietal, voor de kwaliteit van het geleverde werk.
Elke eerste kanner (pardon, eerste bachelor), zelfs zij die zullen moeten bissen volgend jaar, kunnen het beter.

Voor de duidelijkheid herhaal ik eens een stukje uit wat destijds volgens de pers de letterlijke mededeling van het paleis was:




Ik vind geen antwoord op de vraag "op welke manier waarborgen kunnen geboden worden om op een geloofwaardige wijze een institutionele dialoog op te starten".

Benieuwd of U maandag het rode zinnetje uit uw handtekening zal moeten verwijderen.
Alhoewel, nu ik er zo over nadenk: binnen de geplogenheden van het kartel kunnen de heren De Wever en Leterme elk afzonderlijk een verschillend woord houden.

De schoofzak
19 september 2008, 19:53
Benieuwd of U maandag het rode zinnetje uit uw handtekening zal moeten verwijderen.
Alhoewel, nu ik er zo over nadenk: binnen de geplogenheden van het kartel kunnen de heren De Wever en Leterme elk afzonderlijk een verschillend woord houden.

Als ik dat rode zinnetje zal moeten verwijderen wegens onwaar, dan zal mijn ongenoegen toch gekanaliseerd moeten worden.
(bemerk wel dat het de bedoeling is dat die twee heren hun eigen woord moeten houden, en niet het woord van een andere partij; maar toch: het is echt een spannertje ...)

69kk
20 september 2008, 15:57
ik hoor de laatste dagen niks meer van de media over Heinz-Lambertz, De Donnea en Langendries. Is dit nu te wijten aan:
1) ze doen helemaal niks... het is maar een showke dus om de 'vakantieperiode' van onze politici te overbruggen. Die mensen mochten zo ook eens in de schijnwerpers staan :-P
2) ze onderhandelen discreet en laten de media niks weten.

enfin... mijn insziens is dit tweede zeer onwaarschijnlijk, afgaande op het voorbije jaar. Maar misschien zijn er mensen die meer weten of het kan zijn dat ik iets gemist heb :-D
Het enig wat ze doen is de vlaamse mensen in hun gezicht uitlachten. Zie hun smoelen op hun persconferentie. Over de taalgrens met dat schijnheilig franskiljons gedoe.

RodeLantaarn
20 september 2008, 17:24
ik 'volg' de media helemaal niet hoor... die wordt toch gedicteerd door de linksen...


Het valt uit dergelijke uitpraken af te leiden dat je dat inderdaad niet doet. Te links, wat een zever.