PDA

View Full Version : Wat een klucht!: de Nieuwe 7 uitgangspunten van het Kartel


Ambiorix1
31 juli 2008, 23:38
Heb je ze al gelezen?
Eigenlijk staat er 7 keer niets.
Als je ze leest dan ligt het er toch vingerdik op: regering blijft aan tot vlak voor de verkiezingen.

CD&V en N-VA ze beginnen me stilaan te ergeren.
Als zij symbool staan voor de vlaamse stem, wel dan kan zulk vlaanderen mij gestolen worden.
T'is één pot nat, je wordt haast zeeziek van al die bochten.
beschamend .:?

HAMC
31 juli 2008, 23:50
Nu al?

Duym
1 augustus 2008, 05:36
Heb je ze al gelezen?
Eigenlijk staat er 7 keer niets.
Als je ze leest dan ligt het er toch vingerdik op: regering blijft aan tot vlak voor de verkiezingen.

CD&V en N-VA ze beginnen me stilaan te ergeren.
Als zij symbool staan voor de vlaamse stem, wel dan kan zulk vlaanderen mij gestolen worden.
T'is één pot nat, je wordt haast zeeziek van al die bochten.
beschamend .:?


Mijn vrees begint bewaarheid te worden: door toedoen van CD&V en vooral NVA beginnen sommige Vlamingen een aversie te krijgen van al wat Vlaams is.
Ik herhaal Bart Destreber is het slechtse wat Vlaanderen kon overkomen.

FDM
1 augustus 2008, 06:16
nieuwe versie vd 7 hoofdzonden ?
heeft Bdw een steen door zn ruit en op zn kop gekregen ?

JP Coen
1 augustus 2008, 07:30
Heb je ze al gelezen?
Eigenlijk staat er 7 keer niets.
Als je ze leest dan ligt het er toch vingerdik op: regering blijft aan tot vlak voor de verkiezingen.

CD&V en N-VA ze beginnen me stilaan te ergeren.
Als zij symbool staan voor de vlaamse stem, wel dan kan zulk vlaanderen mij gestolen worden.
T'is één pot nat, je wordt haast zeeziek van al die bochten.
beschamend .:?

Wat zijn ze na een jaar al ver gevorderd.:roll:
Ze hebben al uitgangspunten.:roll:

De franstaligen hebben geen uitgangspunten nodig ,want zij hebben eisen en een tactiek van een voortdurend "NON".

kelt
1 augustus 2008, 08:59
De franstaligen hebben geen uitgangspunten nodig ,want zij hebben eisen en een tactiek van een voortdurend "NON".

Inderdaad...

en wat krijgen ze voor "NON"?
...niks...

Geen enkele nieuwe maatregel meer,geen enkel "sociaal" snoepje,geen enkele belangrijke Federale investering meer (ook niet voor de "Armee"),en binnenkort geen honderden miljoenen Euro "begrotingssteun" vanuit het Vlaams gewest..Eigenlijk geen Belgische regering meer maar gewoon een boekhoudkundige vereniging die kijkt wat er moet gedaan worden om conform EU-normen te blijven..meer niet....

Als dat een paar jaar duurt IS Belgie "opgelost",dat beseft U toch?

O ja,iedere maand zal een of andere koloniale Francophone zuurpruim in de gazet nog wel iets melden over BHV,aan Vlaamse kant reageert men er zelfs niet meer op.. ;-)


Het zwaartepunt verschuift naar de Gewesten....

Bierke
1 augustus 2008, 09:11
BDW doet dat goed als stroman voor FDW en LDD

monza
1 augustus 2008, 09:35
Wie had ooit durven denken dat er een einde zou komen aan meer als een jaar onzin verkopen.
Laten we hopen dat met de laatste 7 deugden gaat ophouden.

Anna List
1 augustus 2008, 09:44
Heb je ze al gelezen?
Eigenlijk staat er 7 keer niets.
Als je ze leest dan ligt het er toch vingerdik op: regering blijft aan tot vlak voor de verkiezingen.

CD&V en N-VA ze beginnen me stilaan te ergeren.
Als zij symbool staan voor de vlaamse stem, wel dan kan zulk vlaanderen mij gestolen worden.
T'is één pot nat, je wordt haast zeeziek van al die bochten.
beschamend .:?

heb je geen linkje ?

Groenlinge
1 augustus 2008, 10:40
heb je geen linkje ?

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=9B1US57A
:roll:

Mosasaurus
1 augustus 2008, 11:44
wie gelooft die mensen nog???

De schoofzak
1 augustus 2008, 12:34
wie gelooft die mensen nog???
Dat gaan we pas te weten komen na de volgende verkiezingen.
Nu kunnen we raden, en jij mag je wensen voor werkelijkheid nemen.

Herr Oberst
1 augustus 2008, 12:35
Leterme en De Wever houden woord. Respekt !!

:lolabove:

Jan Meuleman
1 augustus 2008, 12:38
wie gelooft die mensen nog???
Buiten De schoofzak niemand.

Chipie
1 augustus 2008, 15:09
Buiten De schoofzak niemand.En de spitsmuis... ;-)

Rr00ttt
10 augustus 2008, 12:24
Inderdaad...
en wat krijgen ze voor "NON"?
...niks...



Ga ik niet mee akkoord.

Zij verkrijgen heel wat:
- elk jaar 10 miljard euro om te beginnen.
- verderzetting van de verfransing van de rand
- geen noodzaak om hun eigen bestuur te wijzigen

Jaani_Dushman
13 augustus 2008, 00:09
Heb je ze al gelezen?
Eigenlijk staat er 7 keer niets.
Als je ze leest dan ligt het er toch vingerdik op: regering blijft aan tot vlak voor de verkiezingen.

CD&V en N-VA ze beginnen me stilaan te ergeren.
Als zij symbool staan voor de vlaamse stem, wel dan kan zulk vlaanderen mij gestolen worden.
T'is één pot nat, je wordt haast zeeziek van al die bochten.
beschamend .:?Op die 7 punten zelf valt er weinig kritiek te geven. Stuk voor stuk goeie punten.
Maar de vraag blijft: hoe dwing je ze af? Niet door direct al in een regering te stappen. Dat is intussen wel duidelijk.

Crochettie
13 augustus 2008, 01:41
Op die 7 punten zelf valt er weinig kritiek te geven. Stuk voor stuk goeie punten.
Maar de vraag blijft: hoe dwing je ze af? Niet door direct al in een regering te stappen. Dat is intussen wel duidelijk.

Heb ze gelezen en je hebt gelijk.
Maar als je het een paar maal leest, zie je goed dat ze het federale buiten schot zetten en dat het Vlaams,Brussels en Waals Parlement de scepter gaan zwaaien na de verkiezingen.

Ik keijg zo de indruk, dat ze stap voor stap het federaal parlement en de senaat buiten gebruik wil stellen
Maar een voorgevoel van mij

schaker
13 augustus 2008, 02:29
Op die 7 punten zelf valt er weinig kritiek te geven. Stuk voor stuk goeie punten.
Klopt, dit is een goede voorzet voor de onderhandelingen. Zelfs een beetje provocerend, ik had niet verwacht dat het kartel de messen zo openlijk slijpt (de punten zullen wel uit de pen van de N-VA komen). Voor Blokkers gaat het natúúrlijk niet ver genoeg, wie had ook anders verwacht. Voor de franstaligen zijn de meeste punten echter onaanvaardbaar of zelfs regelrechte kaakslagen: de gesprekken moeten leiden tot een confederale staatsstructuur, Brussel onderhandelt alleen wanneer het hun bevoegdheden betreft, grondwetswijziging, territoriale integriteit (dus geen uitbreiding Brussel), splitsing van BHV loopt gewoon verder, etc.
Ieder voorstel van de franstaligen van de laatste tijd is hiermee eigenlijk bij voorbaat geblokkeerd (hoewel er staat "de dialoog start met een open agenda....":lol:).
Dit wordt toch nog een leuke herfst, denk ik, hopelijk breekt het kartel niet, dan zou me dit pleziertje ontgaan.

.

centrist
13 augustus 2008, 09:38
Op die 7 punten zelf valt er weinig kritiek te geven. Stuk voor stuk goeie punten. Maar de vraag blijft: hoe dwing je ze af? Niet door direct al in een regering te stappen. Dat is intussen wel duidelijk.

Kort geheugen blijkbaar. Het duurde wel maanden voordat het kartel (of de helft ervan) in een regering stapte. Of dat verstandig was of niet, dat zal moeilijk uit te maken zijn vrees ik. Er werden geen resultaten geboekt zonder regering, en er worden nu (voorlopig) ook geen resultaten geboekt. Dus weinig verschil. Behalve dan dat er een einde is gekomen aan Verhofstadt, wat toch ook al iets is.

kelt
30 augustus 2008, 14:19
Inmiddels heeft Minister-President Peeters droogjes medegedeeld dat de begrotingssteun vanuit Vlaanderen (ten belope van 400 miljoen) er NIET komt.....Tenslotte moest in ruil iets gebeurd zijn op federaal vlak.....en dat is dus NIET gebeurd

HAMC
30 augustus 2008, 15:08
Inmiddels heeft Minister-President Peeters droogjes medegedeeld dat de begrotingssteun vanuit Vlaanderen (ten belope van 400 miljoen) er NIET komt.....Tenslotte moest in ruil iets gebeurd zijn op federaal vlak.....en dat is dus NIET gebeurd

Dat is toch goed nieuws.