PDA

View Full Version : toekomst


Verhofstadthater
26 maart 2004, 23:07
Hoi, ik ben een ongelooflijke VLD-fan :roll: en dit vooral omwille van de niet-arrogante houding die het olijke trio + aanhang van je partij uitstraalt.
Mijn vraag voor jou: stel dat de VLD na 13 juni op de oppositiebanken raakt. Vraag is of de federale regering nog zal blijven bestaan. Neem nu het scenario dat ook dit niveau valt, hoe gaan jullie dan oppositie voeren? Ben je niet bang dat jullie in het CD&V-scenario zullen hervallen?

Vraag twee: was jij dat nu die je poep ging tonen om het migrantenstemrecht tegen te houden?

Annick De Ridder
27 maart 2004, 15:45
Ik begin met vraag twee : NEENNEENNEEN!!! Dat was de nationale jong vld voorzitster (Dewi VandeVijver) . Ik ben voorzitster van jong vld groot antwerpen. (Voor alle duidelijkheid) :x


Om op je eerste vraag te antwoorden, blijf ik er nog steeds in geloven. Anders zou ik natuurlijk niet op de lijst staan voor 13 juni hé. De gebeurtenissen van de maanden februari-maart zijn natuurlijk niet echt fraai geweest voor onze partij, dat geef ik toe. Maar die periode moeten we dringend achter ons laten. Denk dat bijvoorbeeld op de afgelopen 'super'ministerraden nog behoorlijk wat inhoudelijk werk is verzet, en dit is natuurlijk pakken belangrijker dan interne geharrewar waar de mensen zich (terecht) aan ergeren.

Verhofstadthater
27 maart 2004, 17:43
Bedankt voor je antwoord, maar denk je nu niet dat die superministerraden meer van hetzelfde waren? Lees: een pak beloven, terwijl de deelnemers in het achterhoofd weten dat de voorstellen niet zullen blijven hangen of ten vroegste binnen x aantal jaar ingang kunnen vinden.
Pas op, ik beoordeel jouw politiek talent niet, enkel die van de VLD-top en hopelijk geef je zelf toe dat er wel heel veel beloftes gemaakt werden.

Annick De Ridder
28 maart 2004, 15:16
Ja maar, zo kan je natuurlijk elk voorstel al op voorhand counteren ... (met het argument : 'het zal wel weer niet uitgevoerd worden')

Ik hoop - en ik ga er ook van uit- dat de voorstellen die op die ministerraden zijn geformuleerd, ook effectief in realiteit worden omgezet. En wanneer dit gebeurt, is dit alvast een stap in de goede richting, zowel op het vlak van economie, als sociale thema's, en veiligheid (volgende week)

Indien voorstellen niet zouden worden uitgevoerd, kan je even goed geen ministerraden meer houden. Dat denk ik ervan.