PDA

View Full Version : Communautair gestook Le Soir?


Ramon djv
21 augustus 2008, 17:04
Dit kreeg ik in mijn mailbox.

Een heel korte nieuwsbrief, om u op de hoogte te brengen van nieuws dat u wellicht morgen uit de krant verneemt, maar waar ik u als trouwe lezer van de nieuwsbrief vooraf wil over informeren. In het eerste artikel vindt u het relaas van mijn lectuur van twee forums op de website van Le Soir, opgezet door een zekere 'Serge', initiatiefnemer van die twee forums. Ik was daar zo verontwaardigd over ('gebelgd'...) dat ik tegen Le Soir een klacht heb ingediend bij het CGKR (Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding). Als het juridisch niet baat, omdat het CGKR zich (weer eens) 'onbevoegd' zou kunnen verklaren omdat het zogenaamd om 'communautaire twisten' gaat, vond ik het toch nodig dergelijke boosaardige haatforums, volop geprommoot door Le Soir, aan te klagen. In het tweede artikel leest u mijn persbericht van vandaag, met de tekst van de klacht bij het CGKR.

Philippe V.d.A. - uitgever Nieuw Pierke

Meer hierover op www.nieuwpierke.be (http://www.nieuwpierke.be)

VlaamseKracht
21 augustus 2008, 17:16
Of het iets zal uithalen is een ander verhaal.
Vlamingbashen is een erkende Belgische sport.

Kim
21 augustus 2008, 17:24
Of het iets zal uithalen is een ander verhaal.
Vlamingbashen is een erkende Belgische sport.

Walenbashen is dan weer een erkende Vlaamse. Het ene blijft het andere in stand houden.

Herr Oberst
21 augustus 2008, 17:43
Walenbashen is dan weer een erkende Vlaamse. Het ene blijft het andere in stand houden.

Niet lang meer hoor. Binnenkort is dat allemaal voorbij.

Freddie
21 augustus 2008, 17:44
Walenbashen is dan weer een erkende Vlaamse. Het ene blijft het andere in stand houden.

Wiens brood men eet, diens hand bijt men niet.

Kim
21 augustus 2008, 18:25
Wiens brood men eet, diens hand bijt men niet.

:roll:

Blijkbaar is men de tijd vergeten toen de rollen ietwat omgekeerd lagen.

Kim
21 augustus 2008, 18:25
Niet lang meer hoor. Binnenkort is dat allemaal voorbij.

U weet meer dan ik?

Depth of Field
21 augustus 2008, 18:38
Walenbashen is dan weer een erkende Vlaamse. Het ene blijft het andere in stand houden.

Nochtans maken Vlamingen van alle buitenlanders het meeste grappen over Ollanders. Walen komen pas op de 2e plaats.

Renesse
21 augustus 2008, 18:39
:roll:

Blijkbaar is men de tijd vergeten toen de rollen ietwat omgekeerd lagen.

Vertel dat sprookje eens aub, ik hou van wat entertainment.

Herr Oberst
21 augustus 2008, 19:38
U weet meer dan ik?

Bwa nee, het is algemene kennis dat België niet lang meer te gaan heeft.

vlijmscherp
21 augustus 2008, 20:32
Walenbashen is dan weer een erkende Vlaamse. Het ene blijft het andere in stand houden.

ik lees en post zowel hier, op politicsinfo en dus ook op het forum van Le Soir. dit is het gematigste, dat van Le Soir is echt het meest racistische hoor.

filosoof
21 augustus 2008, 20:38
Of het iets zal uithalen is een ander verhaal.
Vlamingbashen is een erkende Belgische sport.En Walenbashen een erkende Vlaamse sport...
OOPS! Kim schreef het ook al;-)

Hallebarde
21 augustus 2008, 20:54
:roll:

Blijkbaar is men de tijd vergeten toen de rollen ietwat omgekeerd lagen.

Die tijd heeft nooit bestaan ; de rollen hebben nooit "ietwat omgekeerd" gelegen.

bridgeton
21 augustus 2008, 21:07
Die tijd heeft nooit bestaan ; de rollen hebben nooit "ietwat omgekeerd" gelegen.

Sja... als een leeuw op je af stormt zal je het ook niet nalaten die af te knallen omdat ie voor je wapens had sterker was dan jij...

Hallebarde
21 augustus 2008, 21:09
Een heel korte nieuwsbrief, om u op de hoogte te brengen van nieuws dat u wellicht morgen uit de krant verneemt, maar waar ik u als trouwe lezer van de nieuwsbrief vooraf wil over informeren. In het eerste artikel vindt u het relaas van mijn lectuur van twee forums op de website van Le Soir, opgezet door een zekere 'Serge', initiatiefnemer van die twee forums. Ik was daar zo verontwaardigd over ('gebelgd'...) dat ik tegen Le Soir een klacht heb ingediend bij het CGKR (Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding). Als het juridisch niet baat, omdat het CGKR zich (weer eens) 'onbevoegd' zou kunnen verklaren omdat het zogenaamd om 'communautaire twisten' gaat, vond ik het toch nodig dergelijke boosaardige haatforums, volop geprommoot door Le Soir, aan te klagen. In het tweede artikel leest u mijn persbericht van vandaag, met de tekst van de klacht bij het CGKR.

Philippe V.d.A. - uitgever Nieuw Pierke

Dat dergelijke klacht iets uithaalt is inderdaad hoogst onwaarschijnlijk : in het belgisch systeem bestaat zoiets als "racisme tegen Vlamingen" niet, klaarblijkelijk.

Philippe V.d.A heeft echter volkomen gelijk voor wat bovenstaande betreft.

Eerlijk gezegd : het zou mij niets verbazen als die "Serge" waarvan sprake, één der Le Soir redacteurs was die zich het mom van een forummer aanmeet om zijn vlamingenhaat te spuien.

Overigens wil bedoelde "Serge" in zijn scheldtirades doen geloven dat hij advocaat is, wijl uit wat hij schrijft duidelijk blijkt dat hij van rechten, rechtspraak en juridisch jargon, niet de minste kaas gegeten heeft.

filosoof
21 augustus 2008, 21:26
Een heel korte nieuwsbrief, om u op de hoogte te brengen van nieuws dat u wellicht morgen uit de krant verneemt, maar waar ik u als trouwe lezer van de nieuwsbrief vooraf wil over informeren. In het eerste artikel vindt u het relaas van mijn lectuur van twee forums op de website van Le Soir, opgezet door een zekere 'Serge', initiatiefnemer van die twee forums. Ik was daar zo verontwaardigd over ('gebelgd'...) dat ik tegen Le Soir een klacht heb ingediend bij het CGKR (Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding). Als het juridisch niet baat, omdat het CGKR zich (weer eens) 'onbevoegd' zou kunnen verklaren omdat het zogenaamd om 'communautaire twisten' gaat, vond ik het toch nodig dergelijke boosaardige haatforums, volop geprommoot door Le Soir, aan te klagen. In het tweede artikel leest u mijn persbericht van vandaag, met de tekst van de klacht bij het CGKR.

Philippe V.d.A. - uitgever Nieuw Pierke

Dat dergelijke klacht iets uithaalt is inderdaad hoogst onwaarschijnlijk : in het belgisch systeem bestaat zoiets als "racisme tegen Vlamingen" niet, klaarblijkelijk.

Philippe V.d.A heeft echter volkomen gelijk voor wat bovenstaande betreft.

Eerlijk gezegd : het zou mij niets verbazen als die "Serge" waarvan sprake, één der Le Soir redacteurs was die zich het mom van een forummer aanmeet om zijn vlamingenhaat te spuien.

Overigens wil bedoelde "Serge" in zijn scheldtirades doen geloven dat hij advocaat is, wijl uit wat hij schrijft duidelijk blijkt dat hij van rechten, rechtspraak en juridisch jargon, niet de minste kaas gegeten heeft.

Eenhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/DoNotFeedTroll.svg/50px-DoNotFeedTroll.svg.pngzoals er hier ook spoken

Hallebarde
21 augustus 2008, 21:42
Eenhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ea/DoNotFeedTroll.svg/50px-DoNotFeedTroll.svg.pngzoals er hier ook spoken

Zoals ?

Maar zelfs als dat waar was, is het niet te vergelijken. Onderhavig forum is immers, voor zover mij bekend, niet aan een opiniekrant verbonden.

Het forum van Le Soir uiteraard wél.

lollysticky
21 augustus 2008, 21:49
In het forum van leSoir kan je niet eens normaal antwoorden...

in bijna alle threads waar ik wil reageren of gewoon een vraag stellen, zonder hierbij ook maar één haatdragend woord (ik heb het hier dan over ELK woord waar die mannen aanstoot aan kunnen nemen) te uiten, wordt mijn reply geweigerd... het is alsof ze de IP's filteren...

makkelijk toch om zo de ideologie op je forum te kanaliseren in de richting die je als forum-moderator zelf wilt... het forum van LeSoir is puur voor politieke doeleinden :/
Mensen die vlamingen uitschelden voor nazi's, fascisten, duivels, Hitler-ne*kers,... ik kan werkelijk geen thread openen zonder dat er zo'n vergelijking instaat. Ze moeten daar veel opgekropte woede hebben daar over de taalgrens.

Hallebarde
21 augustus 2008, 22:12
In het forum van leSoir kan je niet eens normaal antwoorden...

in bijna alle threads waar ik wil reageren of gewoon een vraag stellen, zonder hierbij ook maar één haatdragend woord (ik heb het hier dan over ELK woord waar die mannen aanstoot aan kunnen nemen) te uiten, wordt mijn reply geweigerd... het is alsof ze de IP's filteren...

makkelijk toch om zo de ideologie op je forum te kanaliseren in de richting die je als forum-moderator zelf wilt... het forum van LeSoir is puur voor politieke doeleinden :/
Mensen die vlamingen uitschelden voor nazi's, fascisten, duivels, Hitler-ne*kers,... ik kan werkelijk geen thread openen zonder dat er zo'n vergelijking instaat. Ze moeten daar veel opgekropte woede hebben daar over de taalgrens.

Via haar forum doet Le Soir aan desinformatie op een wijze die o.a. in de USSR voorkwam.

Anderzijds is het deels ook een manier voor hen om, onder gelijkgezinden, een beetje stoer te doen en mekaar wat hoop in te spreken.

Valse hoop, zoals wij weten, maar gefrustreerden houden zich nu eenmaal aan elke strohalm vast, ook als het een zelfbedachte virtuele is.

Stef Leeuwenhart
21 augustus 2008, 22:29
:roll:

Blijkbaar is men de tijd vergeten toen de rollen ietwat omgekeerd lagen.
Die tijd bestaat alleen in de fantasie van Belgicisten.

Stef Leeuwenhart
21 augustus 2008, 22:31
U weet meer dan ik?Een beetje de actualiteit volgen hé Kim ;-)

Cisalpina
21 augustus 2008, 22:59
Nieuw Pierke heeft op zijn webstek een post die dateert van 1 januari 2009, gepost om 14u58.

Dat is straf.

VlaamseKracht
22 augustus 2008, 04:59
:roll:

Blijkbaar is men de tijd vergeten toen de rollen ietwat omgekeerd lagen.

Grapjas :lol:

Ongetemde Leeuw
25 augustus 2008, 13:47
:roll:

Blijkbaar is men de tijd vergeten toen de rollen ietwat omgekeerd lagen.

http://www.vvb.org/winkel/images/BoekHannes.jpg
Blijkbaar was die tijd er niet. Nooit bestaan. Reeds sinds 1830 werden arbeiders zwaarder belast dan bourgeoisie en ondernemers. Reeds sinds dan gaan ze noord-zuid. Als je wil, kheb hem zelfs liggen. VLA telde meer arbeiders dan wallonie en wallonie meer bourgeoisie (niet belast) en zelfstandige ondernemers die de Vlamingen uitputten tot het bot (praktisch niet belast).

Anna List
25 augustus 2008, 14:00
:roll:

Blijkbaar is men de tijd vergeten toen de rollen ietwat omgekeerd lagen.

die rol is financieel NOOIT anders geweest Kim

HAMC
25 augustus 2008, 14:14
die rol is financieel NOOIT anders geweest Kim

Iets zegt me dat Kim dat niet aanneemt.

Anna List
25 augustus 2008, 14:16
Iets zegt me dat Kim dat niet aanneemt.

echte Franstaligen daarentegen, die pakken alles aan ...