PDA

View Full Version : Lijfwacht van Abou Jahjah voortvluchtig


Jörgen Noens
12 december 2002, 12:48
Lijfwacht van Abou Jahjah voortvluchtig
BRUSSEL 12/12 (BELGA) = Mohammed A. , één van de lijfwachten waarmee de leider van de Arabisch-Europese Liga (AEL) Dyab Abou Jahjah zich na zijn vrijlating liet omringen, is een voortvluchtige gevangene. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk donderdag.De man staat sinds mei vorig jaar onder elektronisch toezicht, maar in juni 2002 maakte hij zijn enkelband die hij verplicht moest dragen, los. Sindsdien is hij spoorloos en wordt hij gezocht door de politie. Mohammed A. werd in januari 2001 veroordeeld tot vijf jaar cel omdat hij een portier van een dancing, bokskampioen Ismaïl Abdoul, had neergestoken. Mohammed A. zit sinds november 1999 in voorarrest en komt al een tijdje in aanmerking voor voorwaardelijke vrijheid. Toen hij vorige week op een persconferentie aan de zijde van Jahjah te zien was, dacht iedereen dat hij inderdaad voorwaardelijk vrij was. Niets blijkt minder waar. Abou Jahjah reageerde verbaasd op het bericht, het kabinet van Justitie en het Antwerpse gerecht gaven nog geen commentaar. (DWM).

Waarom verschiet ik hier niet van? Afschaffen die boel, verbieden en terugsturen!

Jörgen Noens

Thomas
12 december 2002, 13:10
Jörgen, de meeste migranten, die België als hun land van herkomst moeten kunnen beschouwen, vinden ook dat dergelijk gespuis voor een rechtbank moet komen. Terugsturen lijkt me een goed idee, indien mensen hier pas wonen en nog niet ingeschreven zijn in ons bevolkingsregister en voor een rechtbank van zware criminele feiten kunnen beticht worden. Omdat zo'n voorval echter uitzonderlijk gebeurt, kan je dit moeilijk gaan veralgemenen tot een wet voor alle nieuwkomers.

Met vriendelijke groeten
Thomas

Leve Vlaanderen

Jörgen Noens
12 december 2002, 13:16
Ik veralgemeen niet en heb het op deze specifieke persoon! Laat dat duidelijk zijn. Maar er zijn nog van dergelijke personen in de AEL, kijk maar naar de "grote leider" zelf!

Jörgen Noens

Thomas
12 december 2002, 13:53
Jürgen,

Over Jajah's crimineel verleden is ons tot dusver niks bevestigd door het gerecht. Ikzelf stel me enkel vragen onver z'n eventuele extremistische anti-Vlaamse doelstellingen. (Dat kan ik bij een bepaalde partij mezelf ook afvragen). Maar verwar de boodschapper niet met z'n huidige boodschap. Z'n huidige boodschap was mijn insziens niet van de wind. Er leeft wat ongenoegen in Vlaanderen, en via Dijab werd dat van één kant even duidelijk geventileerd. Hadden wij Vlamingen, dit geventileer niet meer aandacht gegeven, dan naarwaar het vroeg, was er intussen al lang een constructieve, eventueel ontmaskerende dialoog met het AEL opganggekomen. Maar nee: m'n haalt alle geschut uit de kast omdat m'n denkt zo de kiezer te kunnen verleiden tot stemmen voor de zogenaamde democratische partijen. Door dit soort symplisme (door de dialoog af te leiden van de onderwerpen waarover het in wezen zou moeten gaan) komen we natuurlijk geen stap verder.

Mvg
Thomas

Leve Vlaanderen!

Jörgen Noens
12 december 2002, 13:59
Euuuhhh hallooooo niks over zijn verleden bewezen? Van waar komen de documenten die FDW aan de pers heeft voorgesteld? De staatsveiligheid!

Dus we mogen geen aandacht schenken aan een groep die ruiten vernielen, wagens vernielen, ... ?

Jörgen Noens[/quote]

Thomas
12 december 2002, 14:13
Jürgen,

Als Vlaams democraat is voor mij iedereen onschuldig, totdat een rechter daar anders over oordeelt. Dit is geen gezwans van één of andere intellectuele elite, maar m'n 'gezond verstand' dat zegt dat men op basis van geruchten en vermoedens, die door belanghebbers de wereld in worden gestuurd, men onmogelijk een objectief beeld kan vormen.

Trouwens: verschillende ministers hebben een frauduleus verleden (waarbij ze ontzettend veel meer mensen onrecht hebben aangedaan, dan enkel een paar winkeliers), en zij doen vandaag nog uitspraken, waar anderen zich met enthousiasme achter scharen. Mijn punt is nogmaals: verkijk je niet te veel op fouten van mensen uit het verleden, om daarmee jezelf af te leiden van waar het hier werkelijk omgaat. Het gerecht zal z'n werk wel doen. Als je daar geen vertrouwen in hebt, dan kan ik je niet verder helpen. Kijk naar de boodschap, en laat de rechters de rest onafhankelijk onderzoeken. Vertrouw in onze Vlaamse democratie!

Met vriendelijke groeten,
Thomas
Leve Vlaanderen!

Jörgen Noens
12 december 2002, 14:18
Thomas,

Ik geef u 100% gelijk dat er ook ministers zijn met een "fout" verleden. Maar JahJah's verleden zijn geen vermoedens, ik zeg hier niet dat het verleden van die ministers wel vermoedens zijn (volgens mij zelf vaak bewezen!). De feiten van JahJah staan zwart op wit op papier in verslagen van de staatsveiligheid!

Jörgen Noens

Thomas
12 december 2002, 14:21
Jürgen,

Als dat zo is zou ik die verslagen absoluut willen lezen. Kan je ze hier op dit forum plaatsen?
Th.

Jörgen Noens
12 december 2002, 14:25
Hier plaatsen ... moeilijk heb geen scanner en is trouwens meer dan 20 pagina's. Maar Filip Dewinter heeft die in een persconferentie aan de pers enkele weken geleden voorgesteld. Ik zal zien dat ik een kopie kan bekomen en dan spreken we wel af hoe ik ze je bezorg. Maar dat heeft trouwens in alle kranten gestaan (jaja even geen mediaboycot :wink: ) en is in elk nieuws geweest!

Jörgen Noens

Thomas
12 december 2002, 14:54
Jörgen, ik geef er de voorkeur aan op dit moment met jou via dit forum te communiceren. Zo vind ik het goed. Later zie ik wel. Je kan die informatie hier ook op een andere manier door spelen. Bv: in welke kranten stond het precies en wanneer? Op welke website zou ik die artikelen (of verwijzingen ernaar) eventueel kunnen terugvinden?

Enfin, zo dringend wil ik ze niet lezen. Misschien geloof ik je wel, maar je weet reeds dat dit voor mij voorbij gaat aan het essentiële, terwijl wat je schrijft natuurlijk niet onbelangrijk is.

Knuppel
12 december 2002, 15:09
Jürgen,

Als Vlaams democraat is voor mij iedereen onschuldig, totdat een rechter daar anders over oordeelt. Dit is geen gezwans van één of andere intellectuele elite, maar m'n 'gezond verstand' dat zegt dat men op basis van geruchten en vermoedens, die door belanghebbers de wereld in worden gestuurd, men onmogelijk een objectief beeld kan vormen.

Trouwens: verschillende ministers hebben een frauduleus verleden (waarbij ze ontzettend veel meer mensen onrecht hebben aangedaan, dan enkel een paar winkeliers), en zij doen vandaag nog uitspraken, waar anderen zich met enthousiasme achter scharen. Mijn punt is nogmaals: verkijk je niet te veel op fouten van mensen uit het verleden, om daarmee jezelf af te leiden van waar het hier werkelijk omgaat. Het gerecht zal z'n werk wel doen. Als je daar geen vertrouwen in hebt, dan kan ik je niet verder helpen. Kijk naar de boodschap, en laat de rechters de rest onafhankelijk onderzoeken. Vertrouw in onze Vlaamse democratie!

Met vriendelijke groeten,
Thomas
Leve Vlaanderen!

Als dit door Thomas is geschreven heeft hij bijles nederlands gehad....
Ofwel is hij plots volwassen geworden op zijn veertiende verjaardag. :D

Thomas
12 december 2002, 15:40
Knuppel, hoe raadt je het: ik ben volwassen geworden op m'n veertien jaar! :lol:

Rogier
12 december 2002, 15:54
Jürgen,

Over Jajah's crimineel verleden is ons tot dusver niks bevestigd door het gerecht. Ikzelf stel me enkel vragen onver z'n eventuele extremistische anti-Vlaamse doelstellingen. (Dat kan ik bij een bepaalde partij mezelf ook afvragen). Maar verwar de boodschapper niet met z'n huidige boodschap. Z'n huidige boodschap was mijn insziens niet van de wind. Er leeft wat ongenoegen in Vlaanderen, en via Dijab werd dat van één kant even duidelijk geventileerd. Hadden wij Vlamingen, dit geventileer niet meer aandacht gegeven, dan naarwaar het vroeg, was er intussen al lang een constructieve, eventueel ontmaskerende dialoog met het AEL opganggekomen. Maar nee: m'n haalt alle geschut uit de kast omdat m'n denkt zo de kiezer te kunnen verleiden tot stemmen voor de zogenaamde democratische partijen. Door dit soort symplisme (door de dialoog af te leiden van de onderwerpen waarover het in wezen zou moeten gaan) komen we natuurlijk geen stap verder.

Mvg
Thomas

Leve Vlaanderen!

Ik denk niet dat je iemand met de persoonlijkheidsstructuur van meneer Jahjah kan ontmaskeren. Hij behoort tot het selecte groepje dat in alle omstandigheden omver iemand heen weet te praten. Zelfs indien je weet dat zo iemand staat te liegen en te bedriegen kan dat nog zo gebracht worden dat niet de persoon maar de aanklager als zuurpiet overkomt. Dit soort mensen praat alles van ze weg. En natuurlijk gaat het om iets, maar dat iets heeft er weinig mee te maken en zeker niet met meneer Jahjah. Het is wel zo dat het niet bij die ene zal blijven, alleen de stembus kan de ware verhoudingen aantonen. In onze vlaamse samenleving zijn er trouwens wel meer van dit soort figuren terug te vinden. :roll:

mvg. Rogier :wink:

Vlaanderen Boven
21 mei 2004, 14:02
Leve Vlaanderen!

Is dit wel dezelfde Thomas als degene die we nu kennen 8O

Herman Desmedt ©HD
22 mei 2004, 02:57
In ieder geval, de façade rond Jahjah begin af te brokkelen.

Pelgrim
22 mei 2004, 16:10
een hype, zoals zovele.