PDA

View Full Version : Wanneer gaan de Franstaligen serieus onderhandelen met de Vlamingen?


I amsterdam
11 september 2008, 08:51
Ze zullen alleen onderhandelen als het niet anders kan.

Zwartengeel
11 september 2008, 08:58
Als de Vlamingen akkoord gaan met:

- uitbreiding van Brussel
- federale kieskring
- opheffing paritaire vertegenwoordiging voor de Vlamingen in Brussel
- paritaire Senaat
- ondertekening van het Minderhedenverdrag
...

Eenmaal de Vlamingen hiermee instemmen, zullen de Franstligen wellicht wel wel enkele borrelnootjes willen toestaan.

HAMC
11 september 2008, 09:12
Als de Vlamingen akkoord gaan met:

- uitbreiding van Brussel
- federale kieskring
- opheffing paritaire vertegenwoordiging voor de Vlamingen in Brussel
- paritaire Senaat
- ondertekening van het Minderhedenverdrag
...

Eenmaal de Vlamingen hiermee instemmen, zullen de Franstligen wellicht wel wel enkele borrelnootjes willen toestaan.

Als we daar in toestemmen mogen we met de walen onderhandelen over een corridor.

Anna List
11 september 2008, 09:17
Als de Vlamingen akkoord gaan met:

- uitbreiding van Brussel
- federale kieskring
- opheffing paritaire vertegenwoordiging voor de Vlamingen in Brussel
- paritaire Senaat
- ondertekening van het Minderhedenverdrag
...

Eenmaal de Vlamingen hiermee instemmen, zullen de Franstligen wellicht wel wel enkele borrelnootjes willen toestaan.

naieveling !
je opsomming zijn de borrelnootjes voor de Vlamingen.

Don Quichote
11 september 2008, 09:23
Met azijn vangt men geen vliegen...zeggen ze bij de Vld.

Misschien mogen we het zieltogende Wallonie en Brussel wel financieel ondersteunen.
In ruil voor de uitbreiding van Brussel.

Ik zou doorvragen:

Een Waal als minister-president in de vlaamse regering.

Chipie
11 september 2008, 09:48
Waarschijnlijk zullen ze nooit (eerlijk) onderhandelen omdat ze denken dat Vlaanderen zich toch niet zelfstandig kan/wil worden...

Dan zitten ze met al hun blokkeringsmogelijkheden natuurlijk in een zetel...
En Groen! versterkt hen nog... :roll:

80 Vlaamse Groen!en zouden die bestaan?

Zwartengeel
11 september 2008, 09:52
Waarschijnlijk zullen ze nooit (eerlijk) onderhandelen omdat ze denken dat Vlaanderen zich toch niet zelfstandig kan/wil worden...

Dan zitten ze met al hun blokkeringsmogelijkheden natuurlijk in een zetel...
En Groen! versterkt hen nog... :roll:

80 Vlaamse Groen!en zouden die bestaan?

Waarom zit Vogels nu eigenlijk te janken omdat ze niet uitgenodigd is op de communautaire onderhandelingen? Het communautaire interesseert haar niet, zegt ze toch immers altijd? ;-)

jogo
11 september 2008, 10:03
Waarschijnlijk zullen ze nooit (eerlijk) onderhandelen omdat ze denken dat Vlaanderen zich toch niet zelfstandig kan/wil worden...

nooit aan gedacht dat dat wel eens waar zou kunnen zijn Chipie ?

I amsterdam
11 september 2008, 13:40
De media in het buitenland zien het nog positief.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1065961.ece/Belgie_begint_dialoog_van_laatste_kans

De schoofzak
11 september 2008, 16:01
Ze zullen alleen onderhandelen als het niet anders kan.

De superieure onderhandelt niet met de inferieure;
de meerdere onderhandelt niet met de mindere;
de paus onderhandelt niet met de pastoor;
god onderhandelt niet met klein Peerke

De franstaligen hun denkkader geeft een andere inhoud over "onderhandelen" met Vlamingen.

Ze gaan pas onderhandelen als ze met de neusknijper gelijk een paard gebonden zijn: regering demissionair met een uiterst beperkt aantal ministers;
bhv stemmen in de kamer;
een aantal zaken die niet met 2/3 meerderheid gestemd moeten worden, stemmen Vlamingen tegen Walen in het parlement; waaronder een budgetaire ortodoksie waar hun rode haan blauw van zal uitslaan.

Chipie
11 september 2008, 16:09
nooit aan gedacht dat dat wel eens waar zou kunnen zijn Chipie ?
Jawel, jawel...

Vlaanderen had al lang bij Europa klacht tegen 'de' Franstalige minderheid moeten indienen omdat deze de meerderheid discrimineert...

djimi
11 september 2008, 16:15
Met les boches du nord wordt niet onderhandeld, punt.

De boches du nord worden op een boot gezet die in het midden van de oceaan tot zinken wordt gebracht, de boches du nord worden uit Bruxelles verjaagd, de boches du nord worden zwart gemaakt, bestolen, aangeklaagd, uitgescholden, genegeerd, ...

Les enfants de la patrie hebben wel wat beters te doen dan serieus te gaan onderhandelen met die boerse primitievelingen die niet eens een èchte taal hebben om met elk�*�*r te praten.

Raccoon
11 september 2008, 16:16
Ze zullen alleen onderhandelen als het niet anders kan.Wat wordt hier bedoeld met serieus onderhandelen?

den ambetantsten
11 september 2008, 16:46
Maar ik dacht dat "ze" al heel de tijd aan het onderhandelen waren... Er is toch al onderhandeld over wie in de meerderheid zou stappen, en wie kamervoorzitter mocht worden, en wie senaatsvoorzitter mocht worden, en wie een ministerpostje kreeg, en wie communautair zou gaan onderhandelen, en waarover communautair zou worden onderhandeld, en waar zou worden onderhandeld,... Moet ik nog doorgaan? En dan durven er hier beweren dat er nog niet onderhandeld is... pfff, welke demagogie zeg!

FDM
11 september 2008, 22:15
de kraan dicht en de akkoorden komen vanzelf


en off with their royal heads

lollysticky
12 september 2008, 14:01
de kraan dicht en de akkoorden komen vanzelf


en off with their royal heads

daar hebben ze (spijtig genoeg) het lef niet voor... + we zitten dan nog met die partijen die het normaal vinden om te buigen voor de franstaligen: Groen! en VLD (mss SP.A ook). Dat ga je er niet doorgedrukt krijgen :/

Everytime
12 september 2008, 19:28
Er mist een optie : Nooit.

En ik denk dat dit het juiste antwoord is.

Svennies
12 september 2008, 19:32
Er mist een optie : Nooit.

En ik denk dat dit het juiste antwoord is.

Dan kan U het vlaanderen ook niet kwalijk gaan nemen dat zij in dit geval volledig op eigen benen willen staan zonder nog enige francofone inmenging te moeten verdragen ....

Met andere woorden , een splitsing van dit land doorvoeren is dus ons volste recht....;-)

BitterSweet
12 september 2008, 20:34
Er mist een optie : Nooit.

En ik denk dat dit het juiste antwoord is.

Dan lijkt een scheiding onvermijdelijk,want als Vlaanderen nu toegeeft dan zal een groot gedeelte van de kiezers voor een roetzwarte zondag zorgen.
Is er dan nog een optie?

Chipie
12 september 2008, 21:07
Dan lijkt een scheiding onvermijdelijk,want als Vlaanderen nu toegeeft dan zal een groot gedeelte van de kiezers voor een roetzwarte zondag zorgen.
Is er dan nog een optie?
Dat vrees ik ook...

Ik denk dat de Franstaligen de situatie onderschatten... Net zoals de VLD en SPA (de groenen tel ik niet mee)

I amsterdam
18 september 2008, 09:07
daar hebben ze (spijtig genoeg) het lef niet voor... + we zitten dan nog met die partijen die het normaal vinden om te buigen voor de franstaligen: Groen! en VLD (mss SP.A ook). Dat ga je er niet doorgedrukt krijgen :/
180 jaar buigen is niet zomaar afgeleerd.
We zullen volgende week zien wat er gaat gebeuren.
De Franstaligen zullen hun laatste kans waarschijnlijk niet laten gaan?

vlijmscherp
18 september 2008, 09:13
180 jaar buigen is niet zomaar afgeleerd.
We zullen volgende week zien wat er gaat gebeuren.
De Franstaligen zullen hun laatste kans waarschijnlijk niet laten gaan?

De Franstaligen zullen doen wat ze al meer dan een jaar doen: de zaak laten verrotten en er op rekenen dat de Vlamingen uiteindelijk overstag gaan zodat er geen staatshervorming komt.

rainbox
18 september 2008, 10:49
In een jaar want er zal VB+CD&V/NVA+LDD aan de vlaamse regering zijn. Ze zullen alles moeten aanvaarden als vandaag.

vlijmscherp
18 september 2008, 10:52
In een jaar want er zal VB+CD&V/NVA+LDD aan de vlaamse regering zijn. Ze zullen alles moeten aanvaarden als vandaag.

Guillaume, ik heb het je al op Le Soir gezegd, je bent gevaarlijk bezig. hier gaan zulke domme uitspraken geen effect hebben, maar bij Franstaligen wek je nog maar eens de indruk dat alle Vlamingen facisten zijn die Wallonië willen vernederlandsen (jawel mensen, zijn eigen woorden) en verarmen.

rainbox
18 september 2008, 11:18
Guillaume, ik heb het je al op Le Soir gezegd, je bent gevaarlijk bezig. hier gaan zulke domme uitspraken geen effect hebben, maar bij Franstaligen wek je nog maar eens de indruk dat alle Vlamingen facisten zijn die Wallonië willen vernederlandsen (jawel mensen, zijn eigen woorden) en verarmen.

Neen, denk ik niet dat voor de mensen, de Vlamingen. Ze zijn onze politici en dat is de waarheid. Kris Peeters is de vertegenwoordiger van de Vlamingen. Hij denkt dat. De splitsing van België is dichtbij.

vlijmscherp
18 september 2008, 11:23
Neen, denk ik niet dat voor de mensen, de Vlamingen. Ze zijn onze politici en dat is de waarheid. Kris Peeters is de vertegenwoordiger van de Vlamingen. Hij denkt dat. De splitsing van België is dichtbij.

de splitsing van België is nabij, maar het zullen niet de Vlamingen zijn die hun onafhankelijkheid uitroepen.....

rainbox
18 september 2008, 11:25
de splitsing van België is nabij, maar het zullen niet de Vlamingen zijn die hun onafhankelijkheid uitroepen.....

De Walen zullen niet doen. De vlaamse vertegenwoordigers kunnen het zonder referendum doen

Zwartengeel
18 september 2008, 11:27
De Walen zullen niet doen. De vlaamse vertegenwoordigers kunnen het zonder referendum doen

Er is een verschil tussen willen en kunnen.

vlijmscherp
18 september 2008, 11:28
De Walen zullen niet doen. De vlaamse vertegenwoordigers kunnen het zonder referendum doen

tuurlijk zullen het de Walen zijn, ze hebben er genoeg van om de fascisten uit het Noorden samen te regeren.

rainbox
18 september 2008, 11:31
tuurlijk zullen het de Walen zijn, ze hebben er genoeg van om de fascisten uit het Noorden samen te regeren.

Ik ben tegen een splitsing maar de Walen zullen meer moeten werken en spreken in het Nederlands overal in Wallonië. Het geld komt uit Vlaanderen, moet men de taal van de klanten spreken. De Walen zullen nooit een onafhankelijkheid nemen. De meerderheid van de Walen geloven niet meer zijn politici. Alleen 30%.

rainbox
18 september 2008, 11:35
Er is een verschil tussen willen en kunnen.

zoals Kosovo

omaplop
18 september 2008, 12:39
Raar dat ik hier nog nergens de peilingen uit Wallonië heb gezien waarvan men gisteren de resultaten gaf op RTBF.

Blijkbaar beginnen de Walen toch de beseffen dat er iets moet veranderen, nu nog hun politiekers overtuigen en de Brusselaars!!!( is eigenlijk hetzelfde ; de Waalse politici handelen en redeneren enkel vanuit het Brusselse oogpunt)

forzaflandria
19 september 2008, 02:21
De Franstaligen zullen pas onderhandelen als de boel al aan diggelen valt. Maw, wanneer het te laat is om Belgie nog te redden.

Mr. Orange
19 september 2008, 16:12
Interessant interview met Dewever op kanaal Z. Het concludeert, eveneens als ik, dat de Franstaligen totaal geen staatshervorming willen en eigenlijk de boel compleet verzieken.

mms://streamingroularta.vmma.be/cm_rmg/KNOK1909_20080919.wmv

HAMC
19 september 2008, 16:23
Wanner gaan de Franstaligen serieus onderhandelen met de Vlamingen

Als Belgie barst en blijkt dat de Vlaming niet 60% van de staatsschuld betaald.

fox
20 september 2008, 00:01
Er wordt gewoon niet meer onderhandeld en na de volgende verkiezingen is de boel compleet naar de knoppen. Belgie kan gewoon niet lang meer bestaan

Dilbert
20 september 2008, 07:03
Het zal nu wel duidelijk geworden zijn voor zowat iedereen dat de Franstaligen niet willen komen tot een onderhandelde oplossing. Wat misschien nog niet helemaal duidelijk is, is dat we dringend uit de bestuurlijke impasse moeten geraken.

Ik hoop dat de geesten nu eindelijk rijp genoeg zijn om na te denken en te beginnen werken aan de eenzijdige uitbreiding van de Vlaamse bevoegdheden. Er is geen andere optie meer.

rainbox
20 september 2008, 07:23
De ensige oplossing is de onafhankelijkheid voor Vlaanderen.

Vette Pois(s)on
20 september 2008, 07:27
De ensige oplossing is de onafhankelijkheid voor Vlaanderen.

De enigste en beste oplossing inderdaad.

En liefst zo snel mogelijk voor Vlaanderen uit balans is getrokken

De schoofzak
20 september 2008, 11:13
Ja, als je huwelijkskonsulent een adviesje aflevert van het nivo van de hele pagina van de drie versleten musketiers, dan weet je het wel: ook zij zien het niet meer zitten; het is voorbij.

Laten we een oplossing uitwerken waarbij de kinderen niet de dupe zijn, (de kinderen in dit verhaal: één tot twee jaar interpersonale solidariteit, in die periode kunnen ze leren op eigen benen te staan), en waarbij we beiden niet teveel moeten betalen aan vechtsscheidings-advokaten (geen onbezonnen stekker uit krusiale instellingen zoals pensioenstelsels, kinderbijslagen, ziekenkassen ..., wel een onderhandelde scheiding voor die dingen).
Samengevat: spoedige scheiding, maar afwikkeling met verstand.

Hoe dan ook: het kantelmoment ligt achter de rug. We schuiven met een sneeuwbaleffekt op naar de splitsing.