PDA

View Full Version : Nieuwsmanipulatie!


Den_Terre
30 maart 2004, 12:25
Uit pure frustratie heb ik daarstraks deze email naar het vrt-nieuws geschreven.

***
Geachte,

Met grote verbijstering las ik op de vrt-nieuwssite het artikel over Jurgen Verstrepen.
Ik citeer:

"Met zijn controversiële politieke praatprogramma Zwart of Wit (of voordien ZwartWit) schuimde Verstrepen achtereenvolgens Kanaal2, Topradio, 4FM, Radio Contact en LibertyTV af. Die laatste zender zette het programma enkele weken geleden stop omdat het niet paste op een reiszender en bovendien nauwelijks kijkers trok.

Verstrepen werd al meermaals met het Blok geassocieerd. Filip Dewinter en Anke Van dermeersch waren vaak geziene gasten in zijn programma's. Verstrepen liet ook zonder gêne de eerder rascistische onderbuik van de samenleving aan het woord. Op het jongste Blok-congres werd hij nog uitgebreid lof toegezwaaid door de partijtop."

Dit is een flagrant voorbeeld van hoe "neutraal" het nieuws op vrt is!!

Jurgen Verstrepen MOEST opstappen dankzij onze goede vriend Guy Verhofstadt en zijn goednieuwsshow. Het heeft dus NIKS te maken met het feit dat LibertyTv een reiszender is en/of dat ZwartWit weinig kijkcijfers trok,integendeel.

In ZwartWit kwamen ALLE meningen aan bod, zowel Links als Rechts.Het was een DEMOCRATISCH programma. (een woord dat de huidige regering niet kent)
En dus niet alleen de Rechtse meningen, zoals u laat blijken in uw artikel.

Graag had ik hier een reactie op gehad, maar u bent allesinds al een kijker kwijt.

****


Kan Mijnheer Stevaert mij eens uitleggen hoe zo'n "vergissingen" zich in het OFFICIELE nieuws kan voordoen...?


Mvg
Den_Terre

tool2kil
30 maart 2004, 12:33
Moeten politici dan verantwoording afleggen voor wat media doen?

Den_Terre
30 maart 2004, 12:35
Wel als dat nieuws gebracht wordt met overheidsgeld, MIJN en UW geld dus. Ik verwacht dan ook een neutraal standpunt voor mijn geld!

Mvg,
Den_Terre

eliohater
30 maart 2004, 18:50
akkoord
democratie is onlosmakelijk verbonden met de vrije pers

maar VRT is al lang bezig met tevergeefs mijden en liegen over het vlaams blok. Dat gaat via uwen mail niet veranderen zele.

Den_Terre
30 maart 2004, 19:01
akkoord
democratie is onlosmakelijk verbonden met de vrije pers

maar VRT is al lang bezig met tevergeefs mijden en liegen over het vlaams blok. Dat gaat via uwen mail niet veranderen zele.

Het gaat meer om de ideologie dan om het resultaat.
Ik weet ook wel da het niks zal uithalen, want alles draait tegenwoordig om geld. Als vrt tegen de schenen van de regering zou stampen, zouden ze wel met het geldkraantje dreigen.
Een journalist moet neutraal zijn, maar dit gaat moeilijk als de politiek mee in de redactie zit...

abramis brama
30 maart 2004, 19:04
Aangezien de vRT een uitgesproken Rode Staatszender is, zal je ook niet veel verandering moeten verwachten door toedoen van de Heer Robert, vrees ik...

Xnorf
30 maart 2004, 19:34
Die reporters kunnen zich dan beter eerst eens leren spellen : rascistische

wat een kemel....

Tarek Agliatelli
30 maart 2004, 19:44
Lieve Xnorf,
Die reporters kunnen zich dan beter eerst eens leren spellen : rascistische wat een kemel....

updaten, dat boekje met Turbo-Taal !

fascist + racist = rascist

Geen kemel dus, en zeker ook geen Khamel.

rik47
30 maart 2004, 20:49
Moeten politici dan verantwoording afleggen voor wat media doen?
Wie bevolkt de raad van bestuur bij onze staatszender en wie is de voorzitter ervan........

Creativo
30 maart 2004, 21:10
Jurgen Verstrepen MOEST opstappen dankzij onze goede vriend Guy Verhofstadt en zijn goednieuwsshow. Het heeft dus NIKS te maken met het feit dat LibertyTv een reiszender is en/of dat ZwartWit weinig kijkcijfers trok,integendeel.

Heeft u daar bronnen van? Kijkcijfers van Audimetrie? U gelooft blijkbaar uw eigen speculaties :roll:

Kan Mijnheer Stevaert mij eens uitleggen hoe zo'n "vergissingen" zich in het OFFICIELE nieuws kan voordoen...?

De VRT-Nieuwsredactie geniet gelukkig redactionele autonomie, net zoals Jurgen Verstrepen die had. U verdedigt dus een wel een zeer vreemde visie op de media. Bespaar ons van staatstelevisie a.u.b.!

rik47
30 maart 2004, 21:18
[/quote]

De VRT-Nieuwsredactie geniet gelukkig redactionele autonomie, net zoals Jurgen Verstrepen die had. U verdedigt dus een wel een zeer vreemde visie op de media. Bespaar ons van staatstelevisie a.u.b.![/quote]

U kijkt waarschijnlijk heel weinig naar de vrt,zo te lezen, of u bent bevooroordeeld.

kwelduvel
30 maart 2004, 22:05
Lieve Xnorf,
Die reporters kunnen zich dan beter eerst eens leren spellen : rascistische wat een kemel....

updaten, dat boekje met Turbo-Taal !

fascist + racist = rascist

Geen kemel dus, en zeker ook geen Khamel.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Xnorf
30 maart 2004, 22:41
Lieve Xnorf,
Die reporters kunnen zich dan beter eerst eens leren spellen : rascistische wat een kemel....

updaten, dat boekje met Turbo-Taal !

fascist + racist = rascist

Geen kemel dus, en zeker ook geen Khamel.

Lieve "Tarek",
Turbo-Taal is bij mijn weten geen officiële landstaal en hoort niet thuis op een openbare omroep. Hoe ga je nu verwachten dat mensen foutloos schrijven als er zelfs op de VRT site zo een kemels staan.

Tarek Agliatelli
30 maart 2004, 23:29
Lieve Xnorf,


Lieve "Tarek",
Turbo-Taal is bij mijn weten geen officiële landstaal en hoort niet thuis op een openbare omroep. Hoe ga je nu verwachten dat mensen foutloos schrijven als er zelfs op de VRT site zo een kemels staan.

mijn hart gloeit, wanneer mijn lieve woorden beantwoord worden met evenveel liefde.
TT is geen officiële landstaal, daar kan ik je geen ongelijk in geven, en dat zou ik ook niet willen. Het staat o.a. wel voor TELE-TEXT, en dat zit wel op de openbare omroep.
En waarom denk je dat mijn verwachtingen zich situeren in het foutloos schrijven van de mensen ? Ik verwacht dat namelijk niet.

Love & peace (het substantief) !