PDA

View Full Version : Poll: wanneer gaat Leterme naar le roi voor zijn ontslag?


De schoofzak
21 september 2008, 14:06
Even op heel korte tijd een polleke, zonder al te veel kommentaar:

vandaag, zondag 21 september;
maandag, 22
dinsdag 23
woensdag 24
toch nog voor hun eigen kongres volgende zondag
na hun kongres volgende zondag.

Hallebarde
21 september 2008, 14:18
Even op heel korte tijd een polleke, zonder al te veel kommentaar:

vandaag, zondag 21 september;
maandag, 22
dinsdag 23
woensdag 24
toch nog voor hun eigen kongres volgende zondag
na hun kongres volgende zondag.

En waarom "zonder al te veel commentaar", De Schoofzak ?

Zou het kunnen dat u uiteindelijk niet te veel vertrouwen meer hebt in wat CD&V en Leterme nu gaan doen ?

Allez, wees nu eens eerlijk...

Don Quichote
21 september 2008, 14:30
Ben er zeker van dat de Cdv koortsachtig naar een manier aan het zoeken is om toch verder te doen.

Ben zeer benieuwd welke Tsjevenstreek ze gaan uitvinden.

lollysticky
21 september 2008, 15:23
Quid CD&V idd. Ik heb er geen flauw benul van nu :P

Hallebarde
21 september 2008, 15:26
Wel, De Schoofzak, zit ge plots ook aan de andere kant van Europa in één of ander Ruslandstan, en kunt ge derhalve niet �* chaud reageren ?

Of is het, zoals destijds met de dikkerd uit Vilvoorde, een geen commentaar ?

Gaat ge nu zélf ook al de tsjeef uithangen, of wat ?

De schoofzak
21 september 2008, 16:15
Wel, De Schoofzak, zit ge plots ook aan de andere kant van Europa in één of ander Ruslandstan, en kunt ge derhalve niet �* chaud reageren ?

Of is het, zoals destijds met de dikkerd uit Vilvoorde, een geen commentaar ?

Gaat ge nu zélf ook al de tsjeef uithangen, of wat ?

Zeg manneke,
ik ben een eindje gaan fietsen met mijn halve trouwboek, als 't toegelaten is met zo'n weer ...

Die "zonder veel kommentaar" was bedoeld "kommentaar van mijnentwege in de inleidingspost.

Ik heb de indruk dat gij zwaar paranoïed zijt. Of hebt gij iets ergs op uw geweten?

Hallebarde
21 september 2008, 17:12
Zeg manneke,
ik ben een eindje gaan fietsen met mijn halve trouwboek, als 't toegelaten is met zo'n weer ...

Die "zonder veel kommentaar" was bedoeld "kommentaar van mijnentwege in de inleidingspost.

Ik heb de indruk dat gij zwaar paranoïed zijt. Of hebt gij iets ergs op uw geweten?

Het is dus inderdaad zoals de dikzak uit Vilvoorde destijds, en dat manneke uit het Ieperse nu : u in de afwezigheid verstoppen als het u goed uitkomt, en de mensen afblaffen als ge een beetje nerveus zijt.

Om mijn geweten hoeft u zich overigens geen zorgen te maken. Ik vermoed dat het uwe daarentegen momenteel wat minder goed zit.

Maar dat terzijde.

Mogen we nu eventueel nog een antwoord verwachten op de essentie van onze vraag ? U hoeft niet eens beleefd te blijven ; we zijn dat van u gewoon.

De schoofzak
21 september 2008, 17:36
Wanneer Leterme zijn ontslag gaat geven bij le roi ?

Ik weet het begot niet zo goed.

Als hij redeneert zoals de vorige schijn-krisis (waarna ze die operette-versleten-musketiers uitgevonden hebben), dan is er een kans dat het reeds vanavond gebeurt.

Als hij 't een en 't ander wil voorleggen aan zijn leden in het kongres van volgende zondag, ... dan is het de maandag erna.



ps Als ge het over afblaffen hebt, bedoelt ge dan zoiets als "een nva-aanhanger vergelijken met een dikkerd uit Vilvoorde" en "de tsjeef uithangen" ?

Wie kaatst moet de bal verwachten.


Wel, De Schoofzak, zit ge plots ook aan de andere kant van Europa in één of ander Ruslandstan, en kunt ge derhalve niet �* chaud reageren ?

Of is het, zoals destijds met de dikkerd uit Vilvoorde, een geen commentaar ?

Gaat ge nu zélf ook al de tsjeef uithangen, of wat ?

Hallebarde
21 september 2008, 17:57
Wanneer Leterme zijn ontslag gaat geven bij le roi ?

Ik weet het begot niet zo goed.

Als hij redeneert zoals de vorige schijn-krisis (waarna ze die operette-versleten-musketiers uitgevonden hebben), dan is er een kans dat het reeds vanavond gebeurt.

Als hij 't een en 't ander wil voorleggen aan zijn leden in het kongres van volgende zondag, ... dan is het de maandag erna.



ps Als ge het over afblaffen hebt, bedoelt ge dan zoiets als "een nva-aanhanger vergelijken met een dikkerd uit Vilvoorde" en "de tsjeef uithangen" ?

Wie kaatst moet de bal verwachten.

Voil�*, se. Dat is een eerlijk antwoord, waarvoor dank.

Mijn verwijzing naar de dikzak uit Vilvoorde betreft niet uw persoon (dat wil ik u niet aandoen, en het zou overigens wellicht onterecht zijn), maar de wijze waarop u op de vraag reageerde door af te blaffen, eerder dan door te antwoorden. U hebt dit inmiddels echter wél gedaan, en derhalve trek ik mijn vergelijking deemoedig in.

U hebt dus uiteindelijk ook niet de tsjeef uitgehangen.

Mag ik samen met u hopen dat Leterme en de zijnen daarin nu uw goed voorbeeld zullen volgen ?

I amsterdam
21 september 2008, 18:16
Ben er zeker van dat de Cdv koortsachtig naar een manier aan het zoeken is om toch verder te doen.

Ben zeer benieuwd welke Tsjevenstreek ze gaan uitvinden.

Ze willen een manier zoeken om de Vlaamse en federale verkiezingen te laten samenvallen.
Dus dat wordt waarschijnlijk een heel langdurige noodregering.
Misschien is een zakenkabinet wel beter?

Hagenees
21 september 2008, 18:18
Even op heel korte tijd een polleke, zonder al te veel kommentaar:

vandaag, zondag 21 september;
maandag, 22
dinsdag 23
woensdag 24
toch nog voor hun eigen kongres volgende zondag
na hun kongres volgende zondag.

Mijn gok: in 2009, een paar weken voor de gewestelijke verkiezingen.

fransV
21 september 2008, 18:26
Vanavond in premiere aan de Menenpoort te Ieper: de Last Poste door Y.Leterme

omaplop
21 september 2008, 18:58
Oei, oei, de koning zit echt wel in nesten: nu zal hij wel moeten een franstalige aanstellen, tenzij natuurlijk de duivel uit het doosje terug te voorschijn komt;

is de druivenpluk al achter de rug in Toscane??