PDA

View Full Version : Vl.Pro: 'Leterme moet ontslag nemen'


sjarel
22 september 2008, 14:08
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF22092008_061

'Nu de N-VA haar steun aan de federale meerderheid heeft opgezegd, is er geen meerderheid meer aan Vlaamse kant. CD&V moet nu eindelijk wat politiek fatsoen aan de dag leggen en uit de federale regering stappen', aldus Geysen.

Mja, ik denk ergens dat dat is wat NVA ook had moeten doen :
- steun aan de federale regering opzeggen
- akkoord gaan met de dialoog van gemeenschap tot gemeenschap ALS de franstaligen expliciet akkoord gingen met de voorwaarden van de CD&V (o.a. BHV parlementaire weg laten gaan)

FDM
22 september 2008, 14:15
de Vla-prot heeft ineens een grote bek , geven ze alleen pardon aan vreemdelingen ..

lollysticky
22 september 2008, 14:37
ik moet van die flutpartij niks hebben, maar de regering Leterme I moet vallen :/

sjarel
22 september 2008, 14:40
ik moet van die flutpartij niks hebben, maar de regering Leterme I moet vallen :/

De NVA is er voor aan het zorgen dat die net niet gaat vallen vrees ik.
Door straks het kartel definitief op te blazen gaan de tsjeven beslissen dat ze dan maar beter hun postjes vasthouden want dat is het enige wat ze dan nog hebben. Vervolgens blijft de federale regering netjes zitten tot 2011.

vlijmscherp
22 september 2008, 14:47
ik moet van die flutpartij niks hebben, maar de regering Leterme I moet vallen :/

ze zal niet vallen, volgens mij, Leterme houdt teveel van zijn postje.

sjarel
22 september 2008, 14:49
ze zal niet vallen, volgens mij, Leterme houdt teveel van zijn postje.

Dat denk ik ook, het feit dat NVA vandaag alle bruggen met de CD& aan het opblazen is wijst erop dat zij al op de hoogte zijn van die keuze.

lollysticky
22 september 2008, 14:53
dan beseft CD&V toch dat ze een verkiezingsnederlaag tegemoetgaan? dat er mensen uit hun partij zullen overstappen? Zullen ze het aandurven? en welke 'twist' gaan ze geven aan de 'vlaamse eisen'...

Pieke
22 september 2008, 14:56
had Leterme al niet in juli zijn ontslag gegeven?

en toverde de koning daar dan niet ineens 3 konijntjes uit zijn hoed?

sjarel
22 september 2008, 14:56
dan beseft CD&V toch dat ze een verkiezingsnederlaag tegemoetgaan? dat er mensen uit hun partij zullen overstappen? Zullen ze het aandurven? en welke 'twist' gaan ze geven aan de 'vlaamse eisen'...

Ik heb de indruk dat die dat niet goed beseffen eigenlijk. En ik denk dat SPa en VLD ook (nogal naief) denken dat zij daar de grote winst bij gaan boeken.

Vette Pois(s)on
22 september 2008, 14:57
Vlaams progressieven spellen graag de les, typisch...

vlijmscherp
22 september 2008, 15:00
dan beseft CD&V toch dat ze een verkiezingsnederlaag tegemoetgaan? dat er mensen uit hun partij zullen overstappen? Zullen ze het aandurven? en welke 'twist' gaan ze geven aan de 'vlaamse eisen'...

waarom is dat zeker?