PDA

View Full Version : Wallonië wrijft zich in de handen


vercetti
22 september 2008, 19:21
Verdeel en heers. De Romeinen pasten het moorden efficiënt toe. Ook de Waalse politici kennen de kunst.
Terwijl zij één blok vormen, ongeacht welke idiologie ze hebben, zijn de Vlaamse partijen nét niet rollend over straat aan het vechten.

In plaats dat élke partij -behalve de sossen, maar wat wil je- de V in zijn partijnaam eer aandoet, en zodus élke Vlaamse partij aan hetzelfde Vlaamse zeel trekt verzinken we in onderling geruzie.

Derk de Tweede
22 september 2008, 20:22
Ze krijgen vroeg of laat de rekening heus wel gepresenteerd.

Jan Meuleman
22 september 2008, 20:26
Ze krijgen vroeg of laat de rekening heus wel gepresenteerd.

Als Vlaanderen volledig leeg gezogen is stoten ze Vlaanderen wel af.

Boduo
22 september 2008, 20:35
De Walen hebben een taktische zet gedaan.
Het is nu a.d. Vlamingen om er ook een te doen...!?

Garry
22 september 2008, 20:59
Verdeel en heers. De Romeinen pasten het moorden efficiënt toe. Ook de Waalse politici kennen de kunst.
Terwijl zij één blok vormen, ongeacht welke idiologie ze hebben, zijn de Vlaamse partijen nét niet rollend over straat aan het vechten.

In plaats dat élke partij -behalve de sossen, maar wat wil je- de V in zijn partijnaam eer aandoet, en zodus élke Vlaamse partij aan hetzelfde Vlaamse zeel trekt verzinken we in onderling geruzie.
Dat is zeeeeer correct maar de rekening zal gepresenteerd worden. Een onnoemelijke grote kater, voor CD&V’s flater, is opkomst.

schwungman
22 september 2008, 21:07
Op communautair vlak wel ja. Anderzijds kan Reynders Di Rupo's bloed wel drinken hoor...

liberalist_NL
22 september 2008, 21:16
Verdeel en heers. De Romeinen pasten het moorden efficiënt toe. Ook de Waalse politici kennen de kunst.
Terwijl zij één blok vormen, ongeacht welke idiologie ze hebben, zijn de Vlaamse partijen nét niet rollend over straat aan het vechten.

In plaats dat élke partij -behalve de sossen, maar wat wil je- de V in zijn partijnaam eer aandoet, en zodus élke Vlaamse partij aan hetzelfde Vlaamse zeel trekt verzinken we in onderling geruzie.

Hoewel ik zelf liberaal ben, schaam ik mij zeer voor de houding van de OpenVLD; de motor achter de - niet eens belgicistische, maar meer Vlaminghatende of niets gunnende - houding van Vlaanderen in de onderhandelingen. Zoals Bart de Wever reeds zei; het gaat hen echt puur om de postjes. Dat had Bart Somers mij al bewezen toen hij midden in de dialoog begon te kakelen over de belangen van de mensen.

JP Coen
23 september 2008, 07:59
Hoewel ik zelf liberaal ben, schaam ik mij zeer voor de houding van de OpenVLD; de motor achter de - niet eens belgicistische, maar meer Vlaminghatende of niets gunnende - houding van Vlaanderen in de onderhandelingen. Zoals Bart de Wever reeds zei; het gaat hen echt puur om de postjes. Dat had Bart Somers mij al bewezen toen hij midden in de dialoog begon te kakelen over de belangen van de mensen.

In Belgie is alles anders ,ook de liberalen.
Veel Nederlanders beweren dat Belgen dom zijn.Ik hoop niet dat ze gelijk krijgen.

HAMC
23 september 2008, 08:02
Ze krijgen vroeg of laat de rekening heus wel gepresenteerd.

Je bent aan het dromen, in een ander land zou dit zo geweest zijn, hier zullen ze door de Vlaming ellectoraal beloond worden.

I amsterdam
23 september 2008, 08:05
Je bent aan het dromen, in een ander land zou dit zo geweest zijn, hier zullen ze door de Vlaming ellectoraal beloond worden.

In Vlaanderen is het onderwijs in geschiedenis en maatschappijleer erg slecht,
Je kunt het de mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig interesse hebben in politiek.

HAMC
23 september 2008, 08:06
In Vlaanderen is het onderwijs in geschiedenis en maatschappijleer erg slecht,
Je kunt het de mensen niet kwalijk nemen dat ze weinig interesse hebben in politiek.

Neen, laat ons ze ervoor belonen. :roll:

JanZonderVrees
23 september 2008, 13:18
In Belgie is alles anders ,ook de liberalen.
Veel Nederlanders beweren dat Belgen dom zijn.Ik hoop niet dat ze gelijk krijgen.

Als er "Belgen" zeggen, bedoelen ze Vlamingen hoor. En ik vrees dat ze gelijk hebben. Hoe stom kun je zijn om als meerderheid in dit land, je zo te laten vernederen. Oerstom!!!

Nog even mijn stelling in op 8/11/2007 in volgende thread. Die is jammer genoeg weeral eens waarheid geworden. Let vooral op de 2 laatste zinnetjes :

Standaard De Belabberde Positie Van De Vlamingen In Belgenland
Als ik de zaken rond BHV een rustig bekijk, moet ik bekennen dat de Vlamingen met hun num. meerderheid geen enkele beslissing meer kunnen doordrukken. Blijkbaar hebben ze hun meerderheid in de jaren 70 voor een spoepje verkocht. De Vlamingen zullen ALTIJD VERLIEZEN.

BHV zal nooit gesplitst worden zonder een zware prijs. Parlementair kan dus niks geforceerd worden, dat is gebleken. Uiteindelijk zal er altijd een regering over vallen. En dan beginnen we van voorafaan.
Nuchter gezien zal Maingain altijd de prijs bepalen voor een splitsing, en die zal hoog zijn. En zolang Maingain de prijs niet hoog genoeg vindt, hebben ze de sleutels van de verfransing van HV in handen... Met als gevolg een steeds verdere verzwakking van de positie van de Vlamingen. Ik zeg het nog eens : de Vlamingen zullen ALTIJD VERLIEZEN.

Voorts is het eens te meer gebleken. Franstaligen treden naar voor als een homogene culturele groep, Vlamingen als een een groep individualisten.

In Belgisch verband zijn de Vlamingen gedoemd om te verliezen.

Zielig

Bad Attila
23 september 2008, 15:28
Verdeel en heers. De Romeinen pasten het moorden efficiënt toe. Ook de Waalse politici kennen de kunst.
Terwijl zij één blok vormen, ongeacht welke idiologie ze hebben, zijn de Vlaamse partijen nét niet rollend over straat aan het vechten.

In plaats dat élke partij -behalve de sossen, maar wat wil je- de V in zijn partijnaam eer aandoet, en zodus élke Vlaamse partij aan hetzelfde Vlaamse zeel trekt verzinken we in onderling geruzie.

Weet je, Franstaligen smijten eveneens met stront naar elkaar... Wie zei nog (grosso modo) dat de PS de meest archaïsche, stalinistische partij in Europa was? Maar ze kunnen wel het onderscheid maken tussen het federaal niveau en het regionaal niveau, daar ligt het groot verschil.