PDA

View Full Version : Postjes gaan achter.


Knipp
30 maart 2004, 19:04
Beste Steve,

Bij de sp.a gaan de postjes achter.

Omdat ik vermoed dat u nu de wenkbrauwen fronst, leg ik het even uit.

Op dinsdag 9 maart besloot ik m'n dagelijkse portie burgerzin te besteden
aan een conferentie in het kader van de publieke bevraging rond het voorontwerp federaal plan duurzame ontwikkeling, die doorging in de provinciestad G.

Dgl conferenties worden ingericht door ICDO en PODDO. Ik hoef u niet te vertellen wie voorzitster is van icdo ... ( een tip : het is niet Olivier Deleuze zoals de website van icdo begin maart nog vermeldde )

Omdat het een beetje pijnlijk was in een zaal met een capaciteit van een paar honderd mensen, maar zes mensen te zien opduiken, stelde ik
de vraag waarom genoemde voorzitster dan niet haar populariteit had aangewend om in haar eigen stad een volle zaal te trekken. Want Steve, op zich heb ik niks tegen populariteit, met populaire politici bvb trek je gemakkelijker publiek voor een interessant thema bevoorbeeld.
Of met andere woorden : je sensibiliseert efficiënter, en je kan met één charmante glimlach de overheid tienduizend brochures besparen...
en de verwarming van een lege zaal.

Quod non in dit geval. De verklaring : sperperiode.

Omdat de politica in kwestie 'voor de tweede keer nog maar' in twee jaar tijd de lijst moet trekken in juni, was alle communicatie eigenlijk taboe,
om mogelijke verwarring met verkiezingspropaganda te vermijden.

Mijn punt is dus dat ik niet kan begrijpen dat de normale werking van een ambt moet wijken voor het feit dat iemand die al federaal verkozen is,
ook nog een keer regionaal aan de kop van 'n kieslijst moet komen showen.

Hoe kan zo'n iemand tegelijk z'n job behoorlijk doen en kiescampagne voeren ?

Net in de periode waarin iemand communicatie zou moeten voeren,
net in de periode van een publieke bevraging,
wordt die communicatie opgeöfferd aan elektoraal belang.

De postjes gaan dus achter.

Knipp
1 april 2004, 13:35
Aha ! Nu heb ik het begrepen.

Ik moet gewoon Trends kopen :roll:

Knipp
2 april 2004, 17:00
Beste Steve,

Ondertussen dus Trends gekocht met Freya Cover.

Ik veronderstel dat ik ook jouw naam mag gebruiken in een radiospot
om in de eerste week van juni de oplage van mijn publicatie de hoogte in te jagen ?

Of moet daar een interview met u aan vastzitten ?

In dat geval begrijp ik waarom al mijn vragen hier onbeantwoord blijven :lol: