PDA

View Full Version : Respect vanwege een kleine man !


Tarek Agliatelli
30 maart 2004, 20:10
Zeerhooggeachte meneer Stevaert,

als kleine man (1,68 m ongeveer) verzink ik niet alleen fysiek maar ook mentaal bij U in het niets.

Mijn bewondering voor Uw prestaties in de afgelopen jaren was al van een ontzagwekkende grootte, en toch slaagde U er in om deze nog te laten toenemen, niet eens lineair maar, ik zou durven stellen, exponentiëel !

Sta me toe dit even toe te lichten, en laat me daarbij de nodige hoeveelheden basen gebruiken, gewoon een kwestie van chemie, in dit totaal verzuurd forum ?

Uw standvastigheid bij het opruimen van illegale woningen, heeft me getroffen. Het siert U ook dat U zich niet liet vermurwen door intimidatie door de zogezegde slachtoffers. Zo hoorde ik dat er zelfs een vrouw was die in haar weerzinwekkende huichelarij overging tot zelfmoord ? Pure chantage, maar ik was blij te zien dat U, zoals dat een Groot Staatsman (zoals onlangs bevestigd door Uw benoeming tot Minister Van Staat) betaamt, zich niet liet vermurwen als een slap watje, maar doorzette.
Niemand kan tegenspreken dat sindsdien Vlaanderen er veel mooier uitziet, een voorwaar niet onbelangrijke verdienste. Een terechte straf ook voor de snode overtreders, die hun waarschijnlijke lening verder mogen afbetalen. Het ware goed indien ze ook nog een lening moesten aangaan om hun boete en de kosten voor het opruimen te betalen.

Ook het afschaffen van het Kijk-en-Luistergeld heeft me met vreugde vervuld. Het was één van die dingen die mijn leven zeer positief heeft beïnvloed. Mijn levensstandaard is er heel erg door gestegen, en ik heb de daardoor vrijgekomen fondsen uiteraard opnieuw in de economie gepompt. Er zijn dommerds die durven te poneren dat dit iets was zoals de verkeersboetes, m.a.w. een taks waarvan je de verplichting ze te betalen zelf in de hand hebt, en het niet overtreden van de verkeersregels durven te vergelijken met het niet naar TV kijken. Die leven nog in het verleden waarschijnlijk, toen de mensen nog niet beseften dat TV een onmisbaar iets is, ofwel op gelijke plaats met, ofwel vlak na eten en drinken.

Dat U met een rechte rug tegen de stroom durft in te gaan heb ik ook ervaren bij de vorige verkiezingen, die voorafgegaan werd door een poll waarin onder andere gesolliciteerd werd naar de mening van het volk over het afschaffen van de Wet Lejeune. Mijn bewondering voor U schoot enorm in de hoogte toen U op dat moment tegen meer dan 80% van de bevolking inging die dat wou afgeschaft zien. Dura lex, sed lex...

Ik hoop dan ook dat ik op U kan stemmen bij de volgende verkiezingen, want zelfs als U dan niet zelf zou gaan zetelen, weet ik dat Uw glitter en glamour op Uw medewerkers afstraalt, en dat ze als het ware Uw tentakels zijn, clonen, zeg maar, van Uzelf (maar uiteraard blijven het clonen, het origineel is on-namaakbaar).

Zeer goed gewerkt, doe zo voort, dat U nog lang de moed kan opbrengen om Uw goede werk voort te zetten !

PS: uiteraard zijn er ook wel minder positieve dingen aan U, zoals Uw streep in Uw haar, maar bon, de gustibus coloribusque... Toppie !