PDA

View Full Version : Internet-petitie Actiegroep "Bedankt, CD&V !"


bedanktcdenv
25 september 2008, 01:31
Beste forumbezoekers,

Graag wil ik u een initiatief voorstellen van een aantal mensen die voor CD&V stemden bij de laatste federale verkiezingen.

De woordbreuk die CD&V de laatste dagen pleegde, willen wij niet zomaar laten voorbijgaan. Wij zijn verontwaardigd, en we vermoeden velen met ons. Daarom hebben wij een internetpetitie online gezet, waarin we onze mening uiteenzetten : CD&V breekt zijn gegeven woord ; dat pikken we als kiezers niet ! De discussie wordt niet enkel onder politici gevoerd ; we willen ons als "gewone mensen" ook laten horen. U vindt alle uitleg op onze zopas opgestarte website http://www.bedanktcdenv.tk .

Het gaat hier om protest van onderuit, om te beginnen van enkele CD&V-stemmers zelf ... en een kans voor iedereen (al of niet CD&V-stemmer) om zich hier bij aan te sluiten.

Het staat u vanzelfsprekend vrij om dit bericht via mail door te sturen naar anderen waarvan u vermoedt dat ze geïnteresseerd zouden kunnen zijn !

Vriendelijke groeten,

Actiecomité "Bedankt, CD&V !"

bedanktcdenv
25 september 2008, 01:41
ps : de pers is ook van deze actie op de hoogte gebracht inmiddels. CD&V was reeds vooraf verwittigd van onze actie.

Scherven A. Mok
25 september 2008, 05:33
Ge moet maar zo dom niet zijn om op tsjeven te stemmen. Bedankt bedanktcdenv.

Depth of Field
25 september 2008, 05:38
Ge moet maar zo dom niet zijn om op tsjeven te stemmen.

2

bedanktcdenv
25 september 2008, 12:48
De website is aangepast, we hadden onvoldoende capaciteit voor het aantal bezoekers. Het loopt storm ! Aan het gastenboek wordt gewerkt ; ondertekenen is momenteel terug mogelijk. http://www.bedanktcdenv.tk

Renesse
25 september 2008, 12:55
De website is aangepast, we hadden onvoldoende capaciteit voor het aantal bezoekers. Het loopt storm ! [/URL]

61 handtekeningen tot nu toe. Storm...

bedanktcdenv
25 september 2008, 17:17
Inmiddels zijn dit er meer dan 150 (update van 17u15) . Vergeet niet dat we pas sinds deze nacht online zijn.

Vandaag hebben we trouwens ook vele technische problemen ondervonden, EN is onze website offline gehaald door het Ministerie van Justitie (juist ja, CD&V) . Anders had het aantal ondertekenaars nog veel hoger gelegen. Morgen staat onze actie in Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Laatste Nieuws ... ik ben er zeker van dat we dan nog veeel hoger geraken (vandaag enkel op website Gazet Van Antwerpen) .

http://www.bedanktcdenv.tk

DenKempenzoon
25 september 2008, 17:21
Als CD&V-lid kan je je beter inschrijven voor het congres van zaterdag en daar mee het verschil proberen te maken met de jongeren van CD&V.

sjarel
25 september 2008, 17:24
Als CD&V-lid kan je je beter inschrijven voor het congres van zaterdag en daar mee het verschil proberen te maken met de jongeren van CD&V.

Dat lijkt mij eigenlijk ook een zinvollere actie : proberen zoveel mogelijk CD&-leden te contacteren en te overtuigen zich bij Geens aan te sluiten en die vervolgens te mobiliseren om zaterdag naar het congres te gaan.

bedanktcdenv
25 september 2008, 17:27
Ik ben geen CD&V-lid, enkel een ontgoochelde CD&v-kiezer (net zoals de andere mensen in het actiecomité) ... dus naar het congres gaan kan ik niet. Soit, alle regionale voorzitters van JongCD&V kregen van ons alvast een mail over onze actie. Laten we hopen dat ze zich bundelen !

Max van Dietschland
25 september 2008, 17:28
Steun Jong CD&V:

http://www.jongcdenv.be/admin/crm/files/assets/nieuws/politieke_crisis.pdf

De jongerenvoorzitter is de enige van het partijbestuur die tegen de machtsgeile partijtop durft ingaan. Petje af !

bentje
25 september 2008, 17:28
Ik ben geen CD&V-lid, enkel een ontgoochelde CD&v-kiezer (net zoals de andere mensen in het actiecomité) ... dus naar het congres gaan kan ik niet. Soit, alle regionale voorzitters van JongCD&V kregen van ons alvast een mail over onze actie. Laten we hopen dat ze zich bundelen !

Ik hoop met jullie mee!

Renesse
25 september 2008, 18:11
Kan je je eigenlijk nog snel snel lid maken van CD&V en meestemmen?

DenKempenzoon
25 september 2008, 18:13
Kan je je eigenlijk nog snel snel lid maken van CD&V en meestemmen?

Nee, daar zullen de statuten van de partij wel een stokje voorsteken vermoed ik.

solidarnosc
25 september 2008, 18:14
Steun Jong CD&V:

http://www.jongcdenv.be/admin/crm/files/assets/nieuws/politieke_crisis.pdf

De jongerenvoorzitter is de enige van het partijbestuur die tegen de machtsgeile partijtop durft ingaan. Petje af !


Daarmee treed ie in de voetsporen van........ Martens die ondertussen lid is van B-Plus als ik me niet vergis. ;-)

omaplop
25 september 2008, 21:02
Blijkbaar weer moeilijkheden??

bedanktcdenv
25 september 2008, 23:31
moeilijkheden ?

Geert C
26 september 2008, 01:45
Als alle mensen die dat ondertekenen nu nog daadwerkelijk op de CD&V hadden gestemd... :?

daiwa
26 september 2008, 02:00
Als alle mensen die dat ondertekenen nu nog daadwerkelijk op de CD&V hadden gestemd... :?

Uit de beginpost.

Het gaat hier om protest van onderuit, om te beginnen van enkele CD&V-stemmers zelf ... en een kans voor iedereen (al of niet CD&V - stemmers ) om zich hier bij aan te sluiten.

Renesse
26 september 2008, 07:39
Als alle mensen die dat ondertekenen nu nog daadwerkelijk op de CD&V hadden gestemd... :?

Dat kan je natuurlijk niet controleren wegens het stemgeheim. Het is ook een bijzonder knullige site die echt geen indruk gaat maken op de CD&V top. Technisch hangt het met haken en ogen aan elkaar (geocities, komaan zeg, en dan nog eens .tk). En ook qua "handtekeningen": je kan ook je voorletters zetten, via e-mail hoef je niet te bevestigen,...

En nu is die site ook down... Zeker een mediacomplot. :roll:

Koop u deftige webspace als je met zo iets begint, de prijzen zijn niet hoog meer.

stab
26 september 2008, 07:46
Steun Jong CD&V:

http://www.jongcdenv.be/admin/crm/files/assets/nieuws/politieke_crisis.pdf

De jongerenvoorzitter is de enige van het partijbestuur die tegen de machtsgeile partijtop durft ingaan. Petje af !Ik vermoed dat elke jongerenvoorzitter van cvp ofte cd&v is 'durven' ingaan tegen de partijtop.
Kent u het woord 'tsjeefs'?

knappe_gast
26 september 2008, 09:42
site ligt plat, komt dat nog in orde met dat protest ???

of werden jullie "vriendelijk" verzocht om de site plat te leggen :-)

Henri1
26 september 2008, 11:11
Gene vette dat initiatief.

bedanktcdenv
26 september 2008, 11:15
We doen ons uiterste best om de site weer deftig online te krijgen. We hebben deze morgen 2400 gemiste bezoekers door de technische problemen. Ja, inderdaad, we zijn leken, en technisch niet onderlegd ... ik geef toe. Maar we doen wel ons best ! Weet dat het ons ook niet makkelijk wordt gemaakt !

lomeanor
26 september 2008, 12:11
Steun Jong CD&V:

http://www.jongcdenv.be/admin/crm/files/assets/nieuws/politieke_crisis.pdf

De jongerenvoorzitter is de enige van het partijbestuur die tegen de machtsgeile partijtop durft ingaan. Petje af !

Jong CD&V blijft er inderdaad voor gaan.
vraag is hoe snel hen het zwijgen zal opgelegd worden.

Herr Oberst
26 september 2008, 12:40
Vergis ik me of linkt die site me meteen door naar de site van CD&V zelf? :?

vulpes
26 september 2008, 12:40
vreemd, deze ochtend kreeg ik een foutmelding en zo-even kom je bij het klikken gewoon terecht op de website van de cd&v.....

Geert C
26 september 2008, 13:10
Uit de beginpost.

Het gaat hier om protest van onderuit, om te beginnen van enkele CD&V-stemmers zelf ... en een kans voor iedereen (al of niet CD&V - stemmers ) om zich hier bij aan te sluiten.
Weet ik, maar het verzwakt wel het signaal dat ze willen geven. :?

Jan Meuleman
26 september 2008, 14:14
Jong CD&V blijft er inderdaad voor gaan.
vraag is hoe snel hen het zwijgen zal opgelegd worden.

Men zal iedereen het zwijgen op leggen.

Freddie
26 september 2008, 14:39
Jong CD&V blijft er inderdaad voor gaan.
vraag is hoe snel hen het zwijgen zal opgelegd worden.

Indien hen het zwijgen wordt opgelegd, iraad ik hen aan in blok naar de NVA over te stappen.

Perikles
26 september 2008, 16:25
Jong CD&V zal pas overstappen als de CD&V een pandoering krijgt bij de volgende verkeizingen, nu niet...

DenKempenzoon
26 september 2008, 17:16
Jong CD&V zal pas overstappen als de CD&V een pandoering krijgt bij de volgende verkeizingen, nu niet...

De ontgoocheling bij de jongeren is anders echt wel enorm. Ik sluit niet uit dat er een pak zullen verdwijnen na dit debacle...

omaplop
27 september 2008, 19:19
En toch hebben ze het gehaald: zouden ze dan echt iedere tegenstander uit de zaal geweerd hebben? Ben eens benieuwd om van insiders de juiste toedracht te kennen.

Waar blijft de opener??

omaplop
28 september 2008, 09:52
monddood gemaakt??

Zoals alle tegenstanders , die wsl ook de toegang tot het congres werden geweigerd??

Ik zou graag eens kennismaken met de interne keuken van de &!!( geen C, geen D en geen V meer)

bedanktcdenv
28 september 2008, 21:31
Kort nog even reageren :

- Vrijdag werd onze website inderdaad gehackt, zodat bezoekers op de website van CD&V terechtkwamen in plaats van op onze website. Dit gebeurde op het drukste moment ! Een artikel over onze actie was vrijdagochtend namelijk verschenen in De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws. Tussen 7u en 8u 's morgens kregen we reeds 350 bezoekers (op een uurtje tijd dus) , van 8u tot 8u15 waren dit er 150 (ging dus naar 600/uur) ... en daarna begonnen de problemen. We kregen dit pas opgelost tegen 14u in de namiddag. Volgens dot.tk, de doorverwijssite, verloren we hierdoor 4500 bezoekers . Wie de site heeft gehackt, weten we niet ... al hebben we natuurlijk een vermoeden :-) .

- Inmiddels tekenden 1200 mensen de petitie. Tevergeefs, zo bleek op het congres van afgelopen zaterdag. CD&V luistert niet meer naar de mensen ; benieuwd hoe zuur dit hen in juni zal opbreken.

Wie nog wil : http://www.bedanktcdenv.tk

system
28 september 2008, 21:40
De ontgoocheling bij de jongeren is anders echt wel enorm.



Jonge mensen moeten af en toe tegendraads zijn. Dat hoort zo. Maar voor de rest: niet veel van aantrekken. Wilfried Martens was dat ook. Totdat hij eerste minister werd. Alhoewel hij onlangs toch bewees dat hij op bepaalde vlakken nog altijd tegendraads is gebleven. Voor een katholiek wel te verstaan.

fransV
29 september 2008, 06:05
Jong CD&V zal pas overstappen als de CD&V een pandoering krijgt bij de volgende verkeizingen, nu niet...

Te laat dus...

Tommm
29 september 2008, 10:56
Beste forumbezoekers,

Graag wil ik u een initiatief voorstellen van een aantal mensen die voor CD&V stemden bij de laatste federale verkiezingen.

De woordbreuk die CD&V de laatste dagen pleegde, willen wij niet zomaar laten voorbijgaan. Wij zijn verontwaardigd, en we vermoeden velen met ons. Daarom hebben wij een internetpetitie online gezet, waarin we onze mening uiteenzetten : CD&V breekt zijn gegeven woord ; dat pikken we als kiezers niet ! De discussie wordt niet enkel onder politici gevoerd ; we willen ons als "gewone mensen" ook laten horen. U vindt alle uitleg op onze zopas opgestarte website http://www.bedanktcdenv.tk .

Het gaat hier om protest van onderuit, om te beginnen van enkele CD&V-stemmers zelf ... en een kans voor iedereen (al of niet CD&V-stemmer) om zich hier bij aan te sluiten.

Het staat u vanzelfsprekend vrij om dit bericht via mail door te sturen naar anderen waarvan u vermoedt dat ze geïnteresseerd zouden kunnen zijn !

Vriendelijke groeten,

Actiecomité "Bedankt, CD&V !"

Nogal een succes zeg, die petitie:lol::lol::lol::lol:

omaplop
29 september 2008, 13:39
ach Tomm, ga maar verder op le soir de Vlamingen zwart maken!!

Tommm
30 september 2008, 10:34
ach Tomm, ga maar verder op le soir de Vlamingen zwart maken!!
8O

Ongetemde Leeuw
10 oktober 2008, 23:10
Steun Jong CD&V:

http://www.jongcdenv.be/admin/crm/files/assets/nieuws/politieke_crisis.pdf

De jongerenvoorzitter is de enige van het partijbestuur die tegen de machtsgeile partijtop durft ingaan. Petje af !

Bert De Brabandere, mijn voorzitter :thumbsup:
Het grootste deel van de jongeren stemde met hem mee uit overtuiging, al stemden een paar ook vóór de regering. (net zoals een par senioren ook voor Bert stemden uiteraard.)

4x10E6
24 oktober 2008, 23:39
Bert De Brabandere, mijn voorzitter :thumbsup:
Het grootste deel van de jongeren stemde met hem mee uit overtuiging, al stemden een paar ook vóór de regering. (net zoals een par senioren ook voor Bert stemden uiteraard.)

Uiteraard.

filosoof
24 oktober 2008, 23:42
Ge moet maar zo dom niet zijn om op tsjeven te stemmen. Bedankt bedanktcdenv.

22²

filosoof
24 oktober 2008, 23:48
Steun Jong CD&V:

http://www.jongcdenv.be/admin/crm/files/assets/nieuws/politieke_crisis.pdf

De jongerenvoorzitter is de enige van het partijbestuur die tegen de machtsgeile partijtop durft ingaan. Petje af !Met die vriend heeft bedanktcdenv ggen vijanden nodig:twisted: