PDA

View Full Version : Fortis-spaargeld


ZERO
27 september 2008, 11:12
Heeft u spaargeld bij Fortis en boezemt u dat angst in?

smiley
28 september 2008, 18:10
Zopas in het nieuws gehoord. Fortis gaat voor de helft eigendom van de staat worden. Dus iedereen die ongerust zou zijn om zijn spaarcentjes die hoeven nu zeker niet met hun spaarcenten naar een andere bank te gaan lopen. :-)

Scherven A. Mok
28 september 2008, 19:01
Op de site van knack/trends staat dat cd&v voorzitster Thijssen 100 % kapitaalsgarantie heeft toegezegd op alle spaargeld van alle Belgische grootbanken. Dus niet enkel op de eerste 20.000 euro's.

kamiel spieces
28 september 2008, 19:35
Zopas in het nieuws gehoord. Fortis gaat voor de helft eigendom van de staat worden. Dus iedereen die ongerust zou zijn om zijn spaarcentjes die hoeven nu zeker niet met hun spaarcenten naar een andere bank te gaan lopen. :-)

Volgens mij bewust zelf zo gecreëerd en dit voor hun eigen doeleinden en belangen!

vryko
28 september 2008, 20:30
alle informatie omtrent de nieuwe ontwikkelingen is terug te vinden op De Tijd (http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_financien/Staat_pompt_4_5_miljard_euro_in_Fortis_Bank_Belgie .8082230-433.art)

uw spaargeld is veilig bij fortis hoor

Mambo
28 september 2008, 22:21
Op de site van knack/trends staat dat cd&v voorzitster Thijssen 100 % kapitaalsgarantie heeft toegezegd op alle spaargeld van alle Belgische grootbanken. Dus niet enkel op de eerste 20.000 euro's.

Tjeven zijn sterk in uitspraken waar ze nadien niks meer van weten.
En waar tjeven zijn vind je ook teven.

Pierette
28 september 2008, 22:38
Zou het wijs zijn om Fortis aandelen te kopen, gezien de Staat ook 7 miljard inlegt...
iemand ervaring, stel u voor dat ze verdubbelen in waarde

Mambo
28 september 2008, 22:46
Weet niet of dat bij een overname het geval is.

Mambo
28 september 2008, 22:48
Ik heb eens aandelen gekocht, dat bedrijf is op de fles gegaan, voor mijn aandelen kreeg ik een warrant (of zoiets) en nadien is het bedrijf met een nieuwe naam begonnen en sta ik daar met mijn aandelen of warrant.

Maar waarschijnlijk ken ik het spel niet goed genoeg.

Toch uitkijken met die roulette.

CaligulaCobain
28 september 2008, 22:55
Veel zal afhangen over de reactie van de beleggers morgen wanneer de Europese beurzen openen.

Allez de overheid investeert, misschien krijgen ze zo de begroting van 2009 in evenwicht indien de aandelen van fortis boven de 10€ of hoger komen :)

Scherven A. Mok
29 september 2008, 05:18
Tjeven zijn sterk in uitspraken waar ze nadien niks meer van weten.
En waar tjeven zijn vind je ook teven.

Ik vind er wel niets meer van terug en ben er vrij zeker van het gelezen te hebben.:|

Conscience
29 september 2008, 09:47
Zou het wijs zijn om Fortis aandelen te kopen, gezien de Staat ook 7 miljard inlegt...
iemand ervaring, stel u voor dat ze verdubbelen in waarde


Als regel zou ik zeggen nooit de staat volgen. Die werken namelijk niet met hun eigen geld en moeten ook geen verantwoording afleggen. Eigenlijk een beetje zoals een bankier die jou advies geeft...Voor het overige zullen de kosten bij Fortis op je spaargeld flink verhogen verwacht ik.

Tavek
29 september 2008, 10:34
Ik wacht nog even af om fortis aandelen te kopen.

Tschijnt dat men 1.60 euro wilde bieden per aandeel om het over te nemen. Dat is schijtelaag, maar dat wilt weg nog zeggen dat het nog verder omlaag kan.

Nugoed, Fortis is gered, dus als ge nu koopt denk ik dat ge op lange termijn het er wel uithaalt.

Kay_
29 september 2008, 12:14
Ik wacht nog even af om fortis aandelen te kopen.

Tschijnt dat men 1.60 euro wilde bieden per aandeel om het over te nemen. Dat is schijtelaag, maar dat wilt weg nog zeggen dat het nog verder omlaag kan.

Nugoed, Fortis is gered, dus als ge nu koopt denk ik dat ge op lange termijn het er wel uithaalt.

Exactly, de aandelen hebben ooit nog op 32 euro gestaan.
Binnen enkele jaren zullen ze wel terug in de buurt van de 30 euro zitten.

Renesse
29 september 2008, 12:28
Ik vind er wel niets meer van terug en ben er vrij zeker van het gelezen te hebben.:|

Wel, dat is niet zo. Enkel die 20.000 is gegarandeerd. Thyssen mag zeggen wat ze wil, daar is geen enkel wettelijk kader voor.

Scherven A. Mok
29 september 2008, 17:19
Wel, dat is niet zo. Enkel die 20.000 is gegarandeerd. Thyssen mag zeggen wat ze wil, daar is geen enkel wettelijk kader voor.

Blijkbaar was het op de zevende dag.