PDA

View Full Version : waar kan ik stemmen ??


Prien G.
31 maart 2004, 12:09
mijn vraag aan Steve:
gezien uw ( of uw partij)het , gezien uw houding in het migrantenstemrechtdossier, het niet meer nodig acht om een ingezetene te zijn van een bepaalde vereniging ( in casu de natie) om er toch beslissingsmacht te hebben ( in casu stemrecht), zou ik, volledig in de lijn van uw redenering, bij deze stemrecht willen eisen voor de volgende voorzittersverkiezingen van de sp-a, ook zonder lid te zijn van de partij. Ik vertrouw op uw consequentie in deze, en meen dus dat u mij dit niet kunt /zult weigeren.
Daarom vraag ik uw mij de modaliteiten daaromtrend door te mailen, en ben overtuigd dat ik hieraan zal kunnen voldoen ( al 5 jaar in het land, geen strafblad, zal ook beloven vanaf nu de wet te gaan respecteren...).

Gehaald van het Sp.a forum waar de vraag jammer genoeg onbeantwoord bleef.

Prien G.
31 maart 2004, 22:40
ik ga dit even terug naar boven brengen als dit toegestaan is

Prien G.
2 april 2004, 09:31
mijnheer , , blijkbaar kan u mijn e-post adres niet bereiken , want ik heb nog niks ontvangen.

Indien u wenst kan ik u mijn faxnummer doorgeven als dit makkelijker is voor u

Truder
2 april 2004, 09:36
Ik wil ook van dit nieuwe "recht" gebruik maken. Kan u mij ook even laten weten waar ik mijn stem kan uitbrengen.

Ik betaal immers belastingen, van die belastingen wordt uw partij in leven gehouden. Daar ik mee wil beslissen hoe mijn geld besteed wordt wens ik dan ook mijn stem volgende keer mee te laten tellen.

Met vriendelijke groeten,
Truder

Bollinasius
2 april 2004, 11:12
Het zal heel simpel zijn - wanneer jullie lidgeld betalen mogen jullie stemmen. Net zoals die 'vreemdelingen' belastingen betalen. Bwa, jullie kunnen toch vreemde vragen stellen.
Lijkt me meer een rondje Stevaert-bashen dan serieuze discussie voeren.

Truder
2 april 2004, 11:22
Het zal heel simpel zijn - wanneer jullie lidgeld betalen mogen jullie stemmen. Net zoals die 'vreemdelingen' belastingen betalen. Bwa, jullie kunnen toch vreemde vragen stellen.
Lijkt me meer een rondje Stevaert-bashen dan serieuze discussie voeren.

Ik betaal belastingen en dat geld vloeit ook naar uw partij. Een lidkaart is toch niet nodig, een paspoort is immers de lidkaart van de club Belgiƫ en dat is ook niet nodig. :roll:

Dus waar mag ik stemmen?

Bollinasius
2 april 2004, 11:31
U blijft me waarlijk verbazen ! Het is niet omdat sommige partijen nog verkiezingen houden dat u zich moet moeien. Niet alle partijen hebben een voorzitter 'voor het leven' en mijn belastinggeld gaat ook naar u partij. Waar kan ik dan stemmen ?

Truder
2 april 2004, 11:41
U blijft me waarlijk verbazen ! Het is niet omdat sommige partijen nog verkiezingen houden dat u zich moet moeien. Niet alle partijen hebben een voorzitter 'voor het leven' en mijn belastinggeld gaat ook naar u partij. Waar kan ik dan stemmen ?

Wij beweren nergens dat iemand zomaar stemrecht moet krijgen. Voor u is het voldoende om te mogen stemmen als je belastingen betaald. Wel ik betaal belastingen en dat geld vloeit gedeeltelijk naar uw partij. Waar mag ik gaan stemmen? Ik wil mee beslissen!

Ik heb uw voorzitterverkiezingen de laatste keer met verwondering bekeken. Wie was er nu weer allemaal tegenkandidaat van Steve "is God" Stevaert?

En voorzitter voor het leven is een zelfde titel als ere-voorzitter. Het is een bedankje voor bewezen diensten.