PDA

View Full Version : Doel


Karel Hendrik
31 maart 2004, 22:10
Wetten zijn er voor iedereen. Ook de overheid moet de wetten naleven.
Blijkbaar is dat niet altijd het geval.
Kort voor de verkiezingen van 1999, helemaal op het einde van de legislatuur, wijzigt de Vlaamse regering het gewestplan Sint-Niklaas.
Kort na het aantreden van de nieuwe regering levert minister Van Mechelen een bouwvergunning af, op basis van het nieuwe gewestplan, voor het Deurganckdok.
De Raad van State vernietigt het gewestplan en zonder nieuw gewestplan levert Van Mechelen een nieuwe bouwvergunning af die uiteraard opnieuw vernietigd wordt.
In plaats van het ontslag te eisen van de minister die een dergelijke zware fout begaat, geeft de regering de opdracht aan een advocatenassociatie om een nooddecreet op te stellen. Die tekst wordt vervolgens onder de vorm, niet van ontwerp, maar van voorstel van decreet ingediend en gestemd.
Daardoor wordt een advies van de Raad van State omzeild en moet de overheid plots niet meer de wetten naleven die de burger nog steeds binden.
Zelf ben ik mede-eigenaar van een perceeltje landbouwgrond in Verrebroek. Vandaag ben ik nog steeds gebonden aan het Gewestplan Sint-Niklaas waarin geen sprake is van een Deurganckdok, de overheid niet.

Nu is er één partij die tegen het nooddecreet heeft gestemd.
Als ik mijn stem op die partij uitbreng, wat logisch is, dan staat u reeds klaar om mijn stem nietig te verklaren via het cordon sanitaire.

Kunt u mij een reden geven waarom ik GROEN! nog ernstig zou nemen?

pielewuiter
1 april 2004, 16:17
Nu is er één partij die tegen het nooddecreet heeft gestemd.
Als ik mijn stem op die partij uitbreng, wat logisch is, dan staat u reeds klaar om mijn stem nietig te verklaren via het cordon sanitaire.

Kunt u mij een reden geven waarom ik GROEN! nog ernstig zou nemen?

nochtans kiest het vb niet voor de kleine man !!!
meneer de winter en consoorten gaan regelmatig tafelen met de havenbaronnen , ondanks goed weten onder welke onwettigge omstandigheden de havenarbeiders moeten werken hebben zij voor die mensen nog geen snars gedaan ........hun slogan is niet voor niets
eigen zakken eerst , heb zelfs al gehoord dat het vlaamsblok gaat betogen op de bekerfinale op den heizel

wat uw groen stanpunt betreft ;
is het inderdaad zo dat de schrik er goed inzit bij de bevolking nu zij mee in het gemeentebestuur zitten , hopelijk gebruiken de mensen in 2006 hun verstand zodat wij van deze onmenselijke situatie verlost geraken !!!

Rudi Daems
3 april 2004, 18:42
doel: ik denk dat daar niemand met opgeheven hoofd over kan spreken, en zeker het vb niet, zij hebben zich op de kap van de miserie van doelenaars geprofileerd als de enige die het voor hen heeft opgenomen, terwijl die partij ook niet onder stoelen of banken steekt dat de sky the limit is wat betreft de havenuitbreiding. en zowat elke verdere havenduitbreiding is ten koste van doel. (als er geen politieke crisis was geweest over deurganck, dan denk ik dat er nu al plannen op tafel zouden liggen voor een saftingedok over de kerktoren van doel...)
niemand kan fier zijn over wat er op de linkeroever is gebeurd, de saga over de gewestplannen en het nooddecreet doen mensen goesting krijgen om te stemmen voor de antipolitiek. de enige verdienste die wij en sommige andere democratische partijen in deze hebben is dat ze een totaal verrotte situatie ietsje minder verrot hebben gemaakt, het havenbedrijf op haar verantwoordelijkheid hebben gewezen, dat er 2 keer wordt nagedacht alvorens er een nieuw dok wordt gegraven, dat de uitbreiding van de haven stopt aan het deurganckdok, etc...