PDA

View Full Version : Alle rijbewijzen intrekken !


Tarek Agliatelli
1 april 2004, 12:49
Lieve Steve, lieve mensen,

ik ben er zeker van dat Steve Stevaert er niets zou op tegen hebben om eens voor iedereen met een rijbewijs tabula rasa te houden, en die allemaal terug in te trekken, tenzij ze in de laatste 6 maanden behaald zijn.

Iedereen die nog wil rijden kan dan opnieuw een examen afleggen teneinde haar/zijn rijbewijs opnieuw te verdienen. Op die manier kan men niemand verwijten dat zij/hij een rijbewijs gekregen heeft, omdat ze voor een bepaalde datum geboren zijn. Bovendien is het verkeersreglement in de laatste pakweg 20 jaar ferm aangepast.

Side-effects op korte termijn:

- veel minder verkeer op de baan, want nog slechts enkelen (ik niet) hebben een rijbewijs
- veel minder werk voor de verkeerspolitie (rijbewijs vervallen ? auto aan de kant) en daardoor:
- extra werk voor taxi's
- indrukwekkende jump in het gebruik van het openbaar vervoer
- werk voor auto-instructeurs
- werk voor examencentra
- werk voor de drukkerijen
- werk voor de pasfoto-industrie
- veel belangrijker nog: veiliger verkeer

Indien er dan nog een jaarlijkse opfrissingscursus annex examen bijkomt, kwestie van up-to-date te blijven, dan zie ik ook + effecten op langere termijn.

Wat denk je Steve, gaan we ervoor, voor die verkeersveiligheid ? De zon schijnt, wanneer beginnen we ?

BruFFy
1 april 2004, 13:33
Lieve Steve, lieve mensen,

ik ben er zeker van dat Steve Stevaert er niets zou op tegen hebben om eens voor iedereen met een rijbewijs tabula rasa te houden, en die allemaal terug in te trekken, tenzij ze in de laatste 6 maanden behaald zijn.

Iedereen die nog wil rijden kan dan opnieuw een examen afleggen teneinde haar/zijn rijbewijs opnieuw te verdienen. Op die manier kan men niemand verwijten dat zij/hij een rijbewijs gekregen heeft, omdat ze voor een bepaalde datum geboren zijn. Bovendien is het verkeersreglement in de laatste pakweg 20 jaar ferm aangepast.

Side-effects op korte termijn:

- veel minder verkeer op de baan, want nog slechts enkelen (ik niet) hebben een rijbewijs
- veel minder werk voor de verkeerspolitie (rijbewijs vervallen ? auto aan de kant) en daardoor:
- extra werk voor taxi's
- indrukwekkende jump in het gebruik van het openbaar vervoer
- werk voor auto-instructeurs
- werk voor examencentra
- werk voor de drukkerijen
- werk voor de pasfoto-industrie
- veel belangrijker nog: veiliger verkeer

Indien er dan nog een jaarlijkse opfrissingscursus annex examen bijkomt, kwestie van up-to-date te blijven, dan zie ik ook + effecten op langere termijn.

Wat denk je Steve, gaan we ervoor, voor die verkeersveiligheid ? De zon schijnt, wanneer beginnen we ?

Als de examens gratis zijn geen probleem!
Spijtig genoeg is niets gratis (volgens Steve wel maar ik heb gezond verstand :lol: )

Ik vind wel dat de examens wat moeilijker mogen zijn, ik ken personen die toch hun rijbewijs halen terwijl ze niet kunnen rijden :o

Nu we toch met absurde ideeën komen...
Waarom niet overal 30km/u (ook autosnelweg) ik verzeker u dat men minstens 50% minder verkeersdoden heeft :lol:

Of mss nog beter de auto verbieden :idea:

Tarek Agliatelli
1 april 2004, 13:41
Lieve BruFFy,

Nu we toch met absurde ideeën komen...
...
Of mss nog beter de auto verbieden :idea:


Het spijt me dat je dit een absurd idee vindt, want ik was even in een goede bui.
Maar toch, auto verbieden vind ik niet zo een goed idee. Tenzij je ervan maakt: alle auto's behalve de VW LUPO, dan ben ik helemaal gewonnen voor je idee

BruFFy
1 april 2004, 14:02
Lieve BruFFy,

Nu we toch met absurde ideeën komen...
...
Of mss nog beter de auto verbieden :idea:


Het spijt me dat je dit een absurd idee vindt, want ik was even in een goede bui.
Maar toch, auto verbieden vind ik niet zo een goed idee. Tenzij je ervan maakt: alle auto's behalve de VW LUPO, dan ben ik helemaal gewonnen voor je idee

Kan je met de VW Lupo geen ongevalen maken? :o

Ik wil je wel gelijk geven dat er na een bepaalde tijd (niet elk jaar bv alle 20j) men opnieuw een examen zou moeten afleggen.

Xnorf
1 april 2004, 14:08
dus Tarek , voor jou is alles goed behalve als het jezelf nadeel berokkent , want jij rijdt naar veronderstelling met die VW Lupo


rijbewijzen intrekken... voel u aan uw bol man
de economische chaos de eerste maanden zou enorm zijn...

kwelduvel
1 april 2004, 14:13
Lieve Steve, lieve mensen,

ik ben er zeker van dat Steve Stevaert er niets zou op tegen hebben om eens voor iedereen met een rijbewijs tabula rasa te houden, en die allemaal terug in te trekken, tenzij ze in de laatste 6 maanden behaald zijn.

Iedereen die nog wil rijden kan dan opnieuw een examen afleggen teneinde haar/zijn rijbewijs opnieuw te verdienen. Op die manier kan men niemand verwijten dat zij/hij een rijbewijs gekregen heeft, omdat ze voor een bepaalde datum geboren zijn. Bovendien is het verkeersreglement in de laatste pakweg 20 jaar ferm aangepast.

Side-effects op korte termijn:

- veel minder verkeer op de baan, want nog slechts enkelen (ik niet) hebben een rijbewijs
- veel minder werk voor de verkeerspolitie (rijbewijs vervallen ? auto aan de kant) en daardoor:
- extra werk voor taxi's
- indrukwekkende jump in het gebruik van het openbaar vervoer
- werk voor auto-instructeurs
- werk voor examencentra
- werk voor de drukkerijen
- werk voor de pasfoto-industrie
- veel belangrijker nog: veiliger verkeer

Indien er dan nog een jaarlijkse opfrissingscursus annex examen bijkomt, kwestie van up-to-date te blijven, dan zie ik ook + effecten op langere termijn.

Wat denk je Steve, gaan we ervoor, voor die verkeersveiligheid ? De zon schijnt, wanneer beginnen we ?

Inderdaad, de mensen die nu een rij-examen moeten doen betalen zich te pletter, terwijl je vroeger gewoon een paar verkeersborden moest kunnen herkennen. Goed voorstel!!

Herr Flick
1 april 2004, 14:18
Ik durf u garanderen dat er zelfs met een snelheidslimiet van 30 per uur nog doden gaan vallen.

Mensen gaan meer risico's nemen, "ha die rijd toch traag,...)

:wink:

cyrus_v2000
1 april 2004, 14:33
Vooral 100% serieus nemen deze post :)
Maffe pasta :lol:

Tarek Agliatelli
1 april 2004, 14:34
Lieve Xnorf,

dus Tarek , voor jou is alles goed behalve als het jezelf nadeel berokkent , want jij rijdt naar veronderstelling met die VW Lupo

rijbewijzen intrekken... voel u aan uw bol man
de economische chaos de eerste maanden zou enorm zijn...

</cynical>
Iets zegt me dat Steve Stevaert dit zeker niet zou willen (jaarlijkse examens)

<default>

Uiteraard vind ik alles goed dat mezelf geen nadeel berokkent op directe of indirecte wijze. Jij niet ? Bij welke SM-club ben je de hoofd-masochist dan ?

Trouwens: rijbewijzen intrekken en economische chaos: op te lossen door een overgangsmaatregel in te voeren, zoals bij de EBA bijvoorbeeld: tegen begin 2005 moet iedereen het opnieuw afgelegd hebben, tijd genoeg toch ? Bovendien: zij die nu geen job hebben, kunnen al beginnen. Dat geeft hen een enorme voorsprong op de rest, die nu geen tijd heeft
daarvoor...


PS: ivm die Lupo: neen, ik rijd er niet mee, maar gezien Minister FVDB (female) het in al haar wijsheid gezien heeft, vind ik dat we haar best volgen. Elk idee dat van haar kwam, is zeer doordacht geweest, dus waarom zou het dit keer een uitzondering zijn ?

Verhofstadthater
1 april 2004, 14:35
Lieve Steve, lieve mensen,

ik ben er zeker van dat Steve Stevaert er niets zou op tegen hebben om eens voor iedereen met een rijbewijs tabula rasa te houden, en die allemaal terug in te trekken, tenzij ze in de laatste 6 maanden behaald zijn.

Iedereen die nog wil rijden kan dan opnieuw een examen afleggen teneinde haar/zijn rijbewijs opnieuw te verdienen. Op die manier kan men niemand verwijten dat zij/hij een rijbewijs gekregen heeft, omdat ze voor een bepaalde datum geboren zijn. Bovendien is het verkeersreglement in de laatste pakweg 20 jaar ferm aangepast.

Side-effects op korte termijn:

- veel minder verkeer op de baan, want nog slechts enkelen (ik niet) hebben een rijbewijs
- veel minder werk voor de verkeerspolitie (rijbewijs vervallen ? auto aan de kant) en daardoor:
- extra werk voor taxi's
- indrukwekkende jump in het gebruik van het openbaar vervoer
- werk voor auto-instructeurs
- werk voor examencentra
- werk voor de drukkerijen
- werk voor de pasfoto-industrie
- veel belangrijker nog: veiliger verkeer

Indien er dan nog een jaarlijkse opfrissingscursus annex examen bijkomt, kwestie van up-to-date te blijven, dan zie ik ook + effecten op langere termijn.

Wat denk je Steve, gaan we ervoor, voor die verkeersveiligheid ? De zon schijnt, wanneer beginnen we ?

En de bedrijfswereld in 't slop. Ach komaan, zitten jullie allemaal aan een overdosis Prozac?
Toch zijn niet alle gerealiseerde maatregelen op dit vlak onzin. Bv: het inleveren van rijbewijs voor een gratis trein- en busabonnement vind ik een schitterend idee, dat meer promotie moet krijgen.

Xnorf
1 april 2004, 14:42
ik zou mijn nummerplaat nooit inruilen voor een busabonnement... busritten duren gewoon veel te lang over lange afstanden.

@Tarek :
a) <sarcasm>je tags kloppen niet :twisted: </sarcasm>

b) ik ben geen masochist , maar het leek erop alsof je eigenaar van een lupo was

c) wanneer heb jij zelf je rijbewijs gehaald? binnen de 6 maanden zeker?

d) 2005... LOL
hoe ga jij zovele vlamingen voor 2005 de kans geven om een nieuw rijbewijs te halen?

als men al tot 2007 nodig heeft om wa flikken van binnen naar buiten te krijgen....

Tarek Agliatelli
1 april 2004, 16:07
Lieve Verhofstadthater
["quote="Verhofstadthater"]En de bedrijfswereld in 't slop. Ach komaan, zitten jullie allemaal aan een overdosis Prozac?
Toch zijn niet alle gerealiseerde maatregelen op dit vlak onzin. Bv: het inleveren van rijbewijs voor een gratis trein- en busabonnement vind ik een schitterend idee, dat meer promotie moet krijgen.[/quote]

Over Prozac kan ik niet meepraten, ik hou het bij Wodka, Poolse indien mogelijk.
Maar het inleveren van een rijbewijs voor gratis etc... => komt niet van mij in elk geval, en ik dacht dat het de nummerplaat was, niet het rijbewijs.

Maar nu even <serieus>
Indien je iedereen haar/zijn recht op rijbewijs even laat bevestigen (bij piloten is dit toch ook zo ?), wat zou het negatieve effect hiervan dan zijn ?
- dat er mensen zijn die hun rijbewijs niet zouden kunnen behouden omdat ze het eigenlijk niet verdienen, i.e. omdat ze niet in staat zijn om zich autogewijs op de baan te begeven, en dus een gevaar voor de anderen betekenen ?
- dat de kans groter is dat de bestaande wetgeving zou gerespecteerd worden (middenstrookrijders, foutparkeersters/-ders, ...) ?
</serieus>

<default>

Je hebt gelijk, ik trek mijn suggestie in, het is een slecht idee om de mensen op kosten te jagen (tenzij het gratis zou kunnen uiteraard, proberen zoveel je wil, en alles betaald met een rijbewijshaal-check van de overheid).

Verhofstadthater
1 april 2004, 16:35
Het kan ook de nummerplaat zijn. In elk geval vind ik het geen slechte maatregel. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
Om nog eens terug te komen op je voorstel. Ik weet niet uit het hoofd in welk jaar het rijbewijs werd ingevoerd, maar ik denk dat je vooral de oudere klasse hiermee zou treffen. Een beetje een asociale maatregel (hoewel ik zelf geen senioor ben), want het zou me sterk verbazen indien deze bevolkingsgroep relatief meer verantwoordelijk is voor het aantal ongevallen.
Wat je wel kan doen is mensen oproepen en aanmoedigen om het eens opnieuw te proberen zonder er consequenties aan te verbinden.

BruFFy
1 april 2004, 16:55
Om nog eens terug te komen op je voorstel. Ik weet niet uit het hoofd in welk jaar het rijbewijs werd ingevoerd, maar ik denk dat je vooral de oudere klasse hiermee zou treffen. Een beetje een asociale maatregel (hoewel ik zelf geen senioor ben), want het zou me sterk verbazen indien deze bevolkingsgroep relatief meer verantwoordelijk is voor het aantal ongevallen.


euh is in mijn ogen geen asociale maatregel :o
enkel een veiligheidsmaatregel, het is een risicogroep, oudere mensen reageren in't algemeen veel trager :!:

BruFFy
1 april 2004, 16:58
Ik zou toch ook een onderscheid willen maken tss theorie en praktijk

Ik ben: voor praktijk examens om de 10 jaar
voor theorie examens om de 20 jaar

Herman Desmedt ©HD
1 april 2004, 17:16
Rijexamen
- Na elke 3 overtredingen of 1 zware
- Bij elk veroorzaken van zwaar ongeval

BruFFy
1 april 2004, 17:25
Rijexamen
- Na elke 3 overtredingen of 1 zware
- Bij elk veroorzaken van zwaar ongeval

euh 3 overtredingen? dus 3x55km/u rijexamen aan u been?
Mss als ze de verkeersregels wat 'menselijker' maken :idea:

Tarek Agliatelli
1 april 2004, 17:36
Lieve Verhofstadhhater,
Ik weet niet uit het hoofd in welk jaar het rijbewijs werd ingevoerd, maar ik denk dat je vooral de oudere klasse hiermee zou treffen. Een beetje een asociale maatregel (hoewel ik zelf geen senioor ben), want het zou me sterk verbazen indien deze bevolkingsgroep relatief meer verantwoordelijk is voor het aantal ongevallen.
Wat je wel kan doen is mensen oproepen en aanmoedigen om het eens opnieuw te proberen zonder er consequenties aan te verbinden.

Rijbewijs verplicht: ik weet het ook niet, maar het was in elk geval gedaan op het einde van de jaren 197x, en misschien iets vroeger.

Goed idee om het aan de mensen over te laten. Dat is altijd al een succes geweest in België, onze burgerzin is zeer groot.
BTW: een tijdje geleden (het moet komkommertijd geweest zijn) dacht ik dat TerZake eens een reporter op pad gestuurd heeft om het eens over te doen. Ik denk niet dat hij goed gestudeerd had. Het effect van dit vrijblijvende experiment is zeker nog lang blijven nazinderen, en hij is prompt terug het verkeersreglement ingedoken. Zonder overdrijven heeft het zeker tot de volgende dag geduurd, misschien zelfs langer, als hij nog een nachtje gaan stappen is

Herman Desmedt ©HD
1 april 2004, 19:05
Rijexamen
- Na elke 3 overtredingen of 1 zware
- Bij elk veroorzaken van zwaar ongeval

euh 3 overtredingen? dus 3x55km/u rijexamen aan u been?
Mss als ze de verkeersregels wat 'menselijker' maken :idea:

Je hebt blijkbaar niet gesnapt dat je dat met de nodige korrels (nee, geen korrels maar containers) zout moet nemen!

Als ze de mensen willen pesten kunnen ze het. 3 overtredingen, dat is inderdaad absurd !
Als ze daarmee een beleid willen voeren dan heeft dat nooit het gewenste effect.

Wat betreft de snelheidsbeperkingen en de invloed op ongevallen. De ongevallen zijn quasi altijd te wijten aan diegenen die snelheidsbeperking aan hun laars lappen !

Steve Stevaert
2 april 2004, 09:33
We moeten de mensen niet onnodig pesten door voor iedereen een nieuw examen uit te schrijven.
Bovendien is de beste evaluatie van iemands rijgedrag de praktijk. Door de controle op de wegen en de nodige bestraffingen waar nodig, worden de mensen eigenlijk dagdagelijks beoordeeld. Het beste examen is de dagdagelijkse praktijk. Als iemand de regels niet volgt, dan wordt die daar ook op gewezen.

Truder
2 april 2004, 09:39
We moeten de mensen niet onnodig pesten door voor iedereen een nieuw examen uit te schrijven.
Bovendien is de beste evaluatie van iemands rijgedrag de praktijk. Door de controle op de wegen en de nodige bestraffingen waar nodig, worden de mensen eigenlijk dagdagelijks beoordeeld. Het beste examen is de dagdagelijkse praktijk. Als iemand de regels niet volgt, dan wordt die daar ook op gewezen.

Wanneer vindt u het dan wel nodigom mensen te pesten?
U beseft dan toch dat u met uw repressiemaatregelen de mensen aan het pesten bent. Dat is al een vooruitgang, zelfkennis is het begin van....

Gaat u rekening houden met de handtekeningen die de autoverenigingen verzamelen?

zorlac
2 april 2004, 10:04
We moeten de mensen niet onnodig pesten door voor iedereen een nieuw examen uit te schrijven.
Bovendien is de beste evaluatie van iemands rijgedrag de praktijk. Door de controle op de wegen en de nodige bestraffingen waar nodig, worden de mensen eigenlijk dagdagelijks beoordeeld. Het beste examen is de dagdagelijkse praktijk. Als iemand de regels niet volgt, dan wordt die daar ook op gewezen.

Dus u pest enkel wanneer het iets opbrengt!! 8O

Na een zware overtreding iemand opnieuw zijn examen laten afleggen, lijkt me een betere manier om een veiliger verkeer te bereiken en is bovendien socialer(zelfde 'last' voor iedereen) dan uw ruïnerende superboetes. Maar ja, wat maakt het u eigenlijk uit hé?......de kassa rinkelt.... :?

Truder
2 april 2004, 10:21
Superboetes? Onbetaalbaar! (reportage van Nancy Nuttin).
Wat vinden automobilisten, politie en gerecht van de zwaardere
verkeersboetes sinds 1 maart 2004?
Als je dan deze onderstaande heren hun loon bekijkt, dan kan je natuurlijk
gemakkelijk de boetes betalen!!!

Onze ministers... Ga er maar voor werken, burger !!!

De maandwedde van onze ministers,

Voor al degenen die eens rustig willen overwegen, om er in de (nabije)
toekomst eindelijk iets aan te doen.

Wist u?

-Dat onze Vlaamse ministers een maandwedde hebben van meer dan 10.000 EUR
(ruim 400.000 BF)
-Dat zij een maandelijkse huisvestingsvergoeding genieten van 2.350 EUR
(ongeveer 95.000 BF)
-Dat zij een huishoudkostenvergoeding per maand ontvangen van 876 EUR (ruim
35.000 BF)
-Dat zij een kleine 300 EUR per maand bij krijgen als "persoonlijke
forfaitaire onkostenvergoeding" (zowat 12.000 BF)
-Totaal is dat 13.526 EUR of (545.637 BF) elke maand van het jaar.

En nog kunnen ze het niet laten om met de centjes van de belastingbetaler
grote sier te maken, lees maar:
Als supplementje bij hun wel zeer riante broodwinning wordt hen dan nog eens
een Visa kaart toevertrouwd,
en zij gebruiken die zonder verpinken, om de horecasector op de been te
houden, waarschijnlijk als compensatie voor de 21% die men al zolang belooft
er 6% van te maken.
En de afrekeningen na het festijn zijn niet van de poes, er zijn enkele
gezonde eters bij, enkele van deze excellenties hebben er in het jaar 2002
degelijk werk van gemaakt want wat zij verorberden grenst aan het
ongelooflijke.
Volgens informatie ons verstrekt door E-magazine nr 160 ging het er aldus
aan toe:

Steve STEVAERT gaf met de hem toevertrouwde Visa kaart op zijn naam in dure
resta urants de som uit van 22.210 EUR ( 896.000 BF) en dat ter gelegenheid
van 97 etentjes of ongeveer 2 per week en dat tegen een gemiddelde prijs van
229 EUR per eetmaal (ongeveer 9240 BF)

Vijf restaurants met Michelin-sterren bezocht door heren van het kabinet van
Patrick DEWAEL waar drie VISA kaarten in omloop zijn kregen ruim de aandacht
van onze jongens wat resulteerde in 168 bezoeken waarvan 60 op rekening van
de kaart van Patrick DEWAEL persoonlijk.

Bijzonder doortastend zijn de omzwervingen in het buitenland, met een uitgave van 3390 EUR (137.000 BF) op 16 maart 2002 in eethuisje STUCKI in BASEL, diezelfde dag wordt, met een andere Visa kaart en door andere flinke jongens nog maar eens een bijkomende hulde gebracht aan restaurant TEUFELHOF eveneens in BASEL voor de niet mis te verstane nota van 2052 EUR (83.000 BF) dus zowat samen op een dag 5.442 EUR of een kleine 220.000 BF Prent het in uw gedachten dat allema al met de centen van de belastingbetaler, dus ook met die van u. Bedenk dat dit moet bestreden worden en overweeg het een en het ander tegen de volgende keer dat men uw steun vraagt.

boer_bavo
2 april 2004, 10:38
Zou het niet logischer zijn dat rijbewijzen niet meer door de staat, maar door verzekeringsbedrijven worden uitgekeerd?
Als iemand niet goed kan rijden betaalt hij meer verzekering.

Bollinasius
2 april 2004, 11:02
Truderke,

Gemakkelijk zenne, beeteke Vlaams Blok literatuur verspreiden - hoe klein !
Gaan we dan eens beginnen over de Vlaams Blok mandatarissen ? Nog nooit gehoord van studie van wat ze hebben bijgedragen tot het Europees beleid - ja daar komen 60 tot 70% van onze wetten vandaan !!!
Awel, nul, niks , de ballen hadden ze bijgedragen. Van mij mag Stevaert, Dewael en weet ik veel wie nog allemaal eens goed gaan eten om ons te vertegenwoordigen of zelfs om zichzelf te belonen omdat ze iets goeds hebben gedaan maar die Blokkers die elke maand 8000 euro in hunnen zak steken om hun broek te verslijten daar wil ik niet aan meedoen zenne !

Natuurlijk stemmen ze altijd mee - zo stemmen ze voor de liberalisering van de havens - vraag maar eens aan de dokwerkers wat ze daar van vinden !!!

Het blijft schoon om te zien hoe naïef jullie wel zijn. Diegene die nu aan de macht zijn, zijn smeerlappen maar die van het Blok dat zijn heiligen. Laat me toch niet lachen, hun smoelwerk verraadt al meer dan genoeg.

Ze zijn wel consequent ja: eigen volk eerst, niet hun kiezers worden er beter van, wel zijzelf !

Truder
2 april 2004, 11:19
Truderke,

Gemakkelijk zenne, beeteke Vlaams Blok literatuur verspreiden - hoe klein !
Gaan we dan eens beginnen over de Vlaams Blok mandatarissen ? Nog nooit gehoord van studie van wat ze hebben bijgedragen tot het Europees beleid - ja daar komen 60 tot 70% van onze wetten vandaan !!!
Awel, nul, niks , de ballen hadden ze bijgedragen. Van mij mag Stevaert, Dewael en weet ik veel wie nog allemaal eens goed gaan eten om ons te vertegenwoordigen of zelfs om zichzelf te belonen omdat ze iets goeds hebben gedaan maar die Blokkers die elke maand 8000 euro in hunnen zak steken om hun broek te verslijten daar wil ik niet aan meedoen zenne !

Natuurlijk stemmen ze altijd mee - zo stemmen ze voor de liberalisering van de havens - vraag maar eens aan de dokwerkers wat ze daar van vinden !!!

Het blijft schoon om te zien hoe naïef jullie wel zijn. Diegene die nu aan de macht zijn, zijn smeerlappen maar die van het Blok dat zijn heiligen. Laat me toch niet lachen, hun smoelwerk verraadt al meer dan genoeg.

Ze zijn wel consequent ja: eigen volk eerst, niet hun kiezers worden er beter van, wel zijzelf !

Bollinasius'ke heb jij enig idee hoeveel dingen er nu al in praktijk worden gebracht die door het Vlaams Blok werden voorgesteld?

Ik zal eens een lijstje maken, speciaal voor u. Geef me er wel wat tijd voor. Eén voorbeeldje kan ik je zo al geven. Rob Verreycken had ooit eens de stad voorgesteld om het Krugerpark in Borgerhout te laten beveiligen door een privé-bewakingsfirma. De kosten zouden zelfs gedragen worden door het Vlaams Blok. Detiege schoot in haar Franse colleire en schold de Vlaams Blok verkozenen uit voor het rot van de straat. Want zoiets deed men niet. Een jaar later starte Lippens aan de kust met ........ idd een privé-bewakingsfirma.

Of nog eentje...
Het Vlaams Blok stelde een paar jaar geleden voor om geweigerde asielzoekers met een legervliegtuig terug te sturen. Algemene verontwaardiging dat deed men niet. Men begon zoals gewoonlijk weer vergelijkingen te maken met WOII en de deportatie. Wat doet men nu?
Men gebruik militaire vliegtuigen om asielzoekers terug te sturen. Alleen spijtig dat ze Vermeersch mee hebben terug gebracht.

Een stem op het Vlaams Blok heeft meer kracht dan jij denkt.

Bollinasius
2 april 2004, 11:28
Jawadde - wat het Blok niet allemaal gerealiseerd heeft zeg ! Proficiat !
Ik ben nu niet voltijds in dienst van het Blok en kan zo geen lijstjes maken maar ik weet wel dat u niet zou surfen indien Belgacom of Telenet er niet waren dus beleid voeren is heus wel wat meer dan vreemdelingen en veiligheid hoor.
Maak maar een ongetwijfeld vette lijst - de vele pro forma voorstellen die ze in de kamer en vlaams parlement doen niet vergeten hé.
Het Blok is niet voor flitspalen maar wel voor een hoge pakkans - rara, bespeur ik enig populisme? Maar zijn het die vreemdelingen niet die zo hard rijden ? Dat zou pas een schoon verhaal zijn voor jullie zeker ?

Truder
2 april 2004, 11:36
Jawadde - wat het Blok niet allemaal gerealiseerd heeft zeg ! Proficiat !
Ik ben nu niet voltijds in dienst van het Blok en kan zo geen lijstjes maken maar ik weet wel dat u niet zou surfen indien Belgacom of Telenet er niet waren dus beleid voeren is heus wel wat meer dan vreemdelingen en veiligheid hoor.
Maak maar een ongetwijfeld vette lijst - de vele pro forma voorstellen die ze in de kamer en vlaams parlement doen niet vergeten hé.
Het Blok is niet voor flitspalen maar wel voor een hoge pakkans - rara, bespeur ik enig populisme? Maar zijn het die vreemdelingen niet die zo hard rijden ? Dat zou pas een schoon verhaal zijn voor jullie zeker ?

Dat slaat nu eens totaal nergens op. :roll:

1) Ik ben ook niet in dienst van het Vlaams Blok, ik sta op geen enkele lijst of zit in geen enkel raad of commissie.

2) Wat heeft Belgacom en Telenet hier nu mee te maken?

3) Wat heeft een hoge pakkans met populisme te maken?

4) Vreemdelingen worden niet gepakt, dat zou teveel onrust veroorzaken in sommige allochtone milieus. En dat wil men ten koste van alles vermijden. Het knuffelbeleid zal u waarschijnlijk nog zuur opbreken, maar tegen de tijd dat jij dit beseft zal het al veel te laat zijn. ;)

BruFFy
2 april 2004, 11:37
We moeten de mensen niet onnodig pesten door voor iedereen een nieuw examen uit te schrijven.
Bovendien is de beste evaluatie van iemands rijgedrag de praktijk. Door de controle op de wegen en de nodige bestraffingen waar nodig, worden de mensen eigenlijk dagdagelijks beoordeeld. Het beste examen is de dagdagelijkse praktijk. Als iemand de regels niet volgt, dan wordt die daar ook op gewezen.

Dus de mensen pesten als het de staat ten goede komt :roll: ( goe bezig :evil: )

Als het nodig is moet men idd straffen, spijtig genoeg straft men nu omdat het niet nodig is voor veiligheid maar voor de staatskas :idea:

Indien men wat aanneembaardere snelheidsbeperkingen oplegt zal men deze ook volgen :!:
En als men dan op een gevaarlijk punt komt weet men dat ook, gezien de beperkingen er dan niet zomaar staan :!:

Ook zal er minder verkeersagressie zijn, mensen krijgen het wel eens op hun heupen als er iemand voor hun de 'idiote'* regels volgt.

* met 'idiote' bedoel ik regels die op dat moment overdreven zijn.

Doodelijke ongevallen gebeuren niet omdat men 90 doet ipv 70 maar die gebeuren omdat men vollegas ligt te racen

Bollinasius
2 april 2004, 12:22
Wie kan er mij dan uitleggen wat 'te laat' is ? Als we een zwarte premier hebben ? Als moslims geld krijgen om hun moskee te onderhouden, net als katholieken al duizend jaar ?

Truder
2 april 2004, 15:11
Wie kan er mij dan uitleggen wat 'te laat' is ? Als we een zwarte premier hebben ? Als moslims geld krijgen om hun moskee te onderhouden, net als katholieken al duizend jaar ?

Dit is te laat, als je zo'n mensen hun gang laat gaan.

Een islamitische visie op Europa

Onlangs had de Franse journalist Philippe Aziz een vraaggesprek met de 25-jarige Mohammed Sabaoui, student sociologie aan de universiteit van Rijsel, Algerijn van afkomst, maar tot Fransman genaturaliseerd. In dit artikel de voornaamste passages uit dit gesprek. Erg verhelderend.


Vraag: Moet de opkomst van de Islam niet een zekere vrees wekken in Frankrijk en de wereld ?
Antwoord van M. Sabaoui: Zeker. het Islamitische rijk was ooit groter dan Rome en deed zijn invloed gelden over een groot gedeelte van de wereld, zoals onze Profeet dat wenst;

Vraag: In Frankrijk is uw Godsdienst toch erkend en vertegenwoordigd. Er zijn meer dan 1.500 moskeeën.
Antwoord: Neen, want uw wetten stemmen niet overeen met die van de Koran. U legt ons uw wetten op, terwijl mohammedanen alleen door de Charia geregeerd kunnen worden. We gaan ons dus inspannen om de macht te grijpen. In Roubaix bv. waar er een islamitische meerderheid is van ong. 60 %. Bij de gemeenteverkiezingen zullen wij onze mensen mobiliseren en de volgende burgemeester zal mohammedaan zijn. Na onderhandelingen zullen wij Roubaix tot onafhankelijke mohammedaanse enclave verklaren en de charia opleggen aan alle inwoners.

Vraag: Zullen alle islamieten daarmee akkoord gaan, sommigen zijn toch vergaand geïntegreerd ?
Antwoord: U onderschat de Islamitische solidariteit, men blijft Arabier, zelfs als men geboren is uit een huwelijk van een Arabier en een ongelovige. Uw vraag bewijst uw naïviteit.

Vraag: Om terug te komen op Roubaix, wat gaat u doen met niet-mohammedanen ?
Antwoord: De christelijke minderheid zal de status krijgen van Dhimmis, d.w.z. zij zullen een aparte categorie vormen en hun vrijheid kunnen terugkopen door een speciale belasting. Bovendien zullen wij hen pogen te bekeren. Tienduizenden Fransen hebben dat over het hele land al gedaan, waarom zij niet ? Op dit ogenblik worden er met dit doel aan de universiteit van Riisel al geloofsgroepen opgericht, want God wil dat ! Zij die weigeren, zullen
behandeld worden zoals het hoort. Als wij de sterksten zijn is het omdat God dat wil, wij hebben niet de dwang van de christeiijke verplichting tot bijstand en bescherming aan de weduwe, de wees, etc... Wij moeten hen integendeel verpletteren als zij door hun ongeloof een obstakel zijn.

Vraag: Wat u zegt is verbijsterend.
Antwoord: U vergeet uw kruistochten, uw kolonisaties, uw kersteningen. U vergeet bovendien de enorme vruchtbaarheid van onze vrouwen, ons aantal zal u overweldigen. Financiert en voedt hen die uw meesters zullen worden. De zes miljoen Arabieren ( of niet-Fransen geworden) in Frankrijk, vormen een leger van minstens 3 miljoen soldaten van God. Wij overdekken het grondgebied met een dicht netwerk, zelfs uw autoriteiten erkennen 1.400 buitenwettelijke gebieden.

Vraag: Maar waarom wacht u dan nog met handelen ?
Antwoord: Onze "vreedzame" invasie op Europees niveau is nog niet ten einde. Wij willen in alle landen gelijktijdig handelen. Daar u voor ons een steeds grotere plaats inruimt, zou het dom zijn daarvan niet te profiteren. Wij
zullen uw paard van Troje zijn. In naam van de Rechten van de Mens, waarin u verstrikt zit, hebt u slechts u zelf gegijzeld. Mocht u in Algerije of Saoudi-Arabië bv. tegen mij spreken zoals ik nu tegen u, dan zou u in het
beste geval onmiddellijk gearresteerd worden. U weet bij onze jongeren geen respect af te dwingen, waarom zouden zij een Frankrijk respecteren dat voor hen capituleert ? Men respecteert siechts wat men vreest. Wanneer wij de
macht hebben zult u geen Arabieren meer auto's in brand zien steken, winkeldiefstallen plegen, enz... Zij zullen weten dat de straf meedogenloos is: diefstal betekent amputatie. Wij zullen overwinnen.

Allah Akbar!

Xnorf
3 april 2004, 12:24
We moeten de mensen niet onnodig pesten door voor iedereen een nieuw examen uit te schrijven.
Bovendien is de beste evaluatie van iemands rijgedrag de praktijk. Door de controle op de wegen en de nodige bestraffingen waar nodig, worden de mensen eigenlijk dagdagelijks beoordeeld. Het beste examen is de dagdagelijkse praktijk. Als iemand de regels niet volgt, dan wordt die daar ook op gewezen.

Hey cool Steve , eens iets waar ik het met je eens ben,

Kan jij ervoor zorgen dat ik op mijn volgend examen geslaagd ben? Ik ben reeds 5 maal gebuisd op het praktijkexamen en dit kost mij telkens +/- 120 euro (ik ben verplicht een leswagen te gebruiken aangezien ik mijn voorlopig rijbewijs heb laten verlopen wegens familiale en persoonlijke problemen)

nog zoiets onnodigs , waarom mag iemand eerst 3 maanden alleen rijden en dan ineens niet meer...

Alles samen heeft mijn rijbewijs dat ik nog steeds niet heb mij nu al bijna 2000 euro gekost. Erg sociaal beleid op dat vlak. 8O En dit is een vicieuze cirkel voor sommigen : geen werk -> geen geld -> geen rijbewijs -> geen werk

Probeer maar eens een jobke te vinden waar je op tijd kan raken zonder eigen wagen. En dan bedoel ik niet in de stad maar in de gewone woonzones van de kleine vlaamse man.

Xnorf
3 april 2004, 12:30
Wie kan er mij dan uitleggen wat 'te laat' is ? Als we een zwarte premier hebben ? Als moslims geld krijgen om hun moskee te onderhouden, net als katholieken al duizend jaar ?

Dit is te laat, als je zo'n mensen hun gang laat gaan.

Een islamitische visie op Europa

Onlangs had de Franse journalist Philippe Aziz een vraaggesprek met de 25-jarige Mohammed Sabaoui, student sociologie aan de universiteit van Rijsel, Algerijn van afkomst, maar tot Fransman genaturaliseerd. In dit artikel de voornaamste passages uit dit gesprek. Erg verhelderend.


Vraag: Moet de opkomst van de Islam niet een zekere vrees wekken in Frankrijk en de wereld ?
Antwoord van M. Sabaoui: Zeker. het Islamitische rijk was ooit groter dan Rome en deed zijn invloed gelden over een groot gedeelte van de wereld, zoals onze Profeet dat wenst;

Vraag: In Frankrijk is uw Godsdienst toch erkend en vertegenwoordigd. Er zijn meer dan 1.500 moskeeën.
Antwoord: Neen, want uw wetten stemmen niet overeen met die van de Koran. U legt ons uw wetten op, terwijl mohammedanen alleen door de Charia geregeerd kunnen worden. We gaan ons dus inspannen om de macht te grijpen. In Roubaix bv. waar er een islamitische meerderheid is van ong. 60 %. Bij de gemeenteverkiezingen zullen wij onze mensen mobiliseren en de volgende burgemeester zal mohammedaan zijn. Na onderhandelingen zullen wij Roubaix tot onafhankelijke mohammedaanse enclave verklaren en de charia opleggen aan alle inwoners.

Vraag: Zullen alle islamieten daarmee akkoord gaan, sommigen zijn toch vergaand geïntegreerd ?
Antwoord: U onderschat de Islamitische solidariteit, men blijft Arabier, zelfs als men geboren is uit een huwelijk van een Arabier en een ongelovige. Uw vraag bewijst uw naïviteit.

Vraag: Om terug te komen op Roubaix, wat gaat u doen met niet-mohammedanen ?
Antwoord: De christelijke minderheid zal de status krijgen van Dhimmis, d.w.z. zij zullen een aparte categorie vormen en hun vrijheid kunnen terugkopen door een speciale belasting. Bovendien zullen wij hen pogen te bekeren. Tienduizenden Fransen hebben dat over het hele land al gedaan, waarom zij niet ? Op dit ogenblik worden er met dit doel aan de universiteit van Riisel al geloofsgroepen opgericht, want God wil dat ! Zij die weigeren, zullen
behandeld worden zoals het hoort. Als wij de sterksten zijn is het omdat God dat wil, wij hebben niet de dwang van de christeiijke verplichting tot bijstand en bescherming aan de weduwe, de wees, etc... Wij moeten hen integendeel verpletteren als zij door hun ongeloof een obstakel zijn.

Vraag: Wat u zegt is verbijsterend.
Antwoord: U vergeet uw kruistochten, uw kolonisaties, uw kersteningen. U vergeet bovendien de enorme vruchtbaarheid van onze vrouwen, ons aantal zal u overweldigen. Financiert en voedt hen die uw meesters zullen worden. De zes miljoen Arabieren ( of niet-Fransen geworden) in Frankrijk, vormen een leger van minstens 3 miljoen soldaten van God. Wij overdekken het grondgebied met een dicht netwerk, zelfs uw autoriteiten erkennen 1.400 buitenwettelijke gebieden.

Vraag: Maar waarom wacht u dan nog met handelen ?
Antwoord: Onze "vreedzame" invasie op Europees niveau is nog niet ten einde. Wij willen in alle landen gelijktijdig handelen. Daar u voor ons een steeds grotere plaats inruimt, zou het dom zijn daarvan niet te profiteren. Wij
zullen uw paard van Troje zijn. In naam van de Rechten van de Mens, waarin u verstrikt zit, hebt u slechts u zelf gegijzeld. Mocht u in Algerije of Saoudi-Arabië bv. tegen mij spreken zoals ik nu tegen u, dan zou u in het
beste geval onmiddellijk gearresteerd worden. U weet bij onze jongeren geen respect af te dwingen, waarom zouden zij een Frankrijk respecteren dat voor hen capituleert ? Men respecteert siechts wat men vreest. Wanneer wij de
macht hebben zult u geen Arabieren meer auto's in brand zien steken, winkeldiefstallen plegen, enz... Zij zullen weten dat de straf meedogenloos is: diefstal betekent amputatie. Wij zullen overwinnen.

Allah Akbar!

Die tekst geeft mij goesting om een wapenarsenaal aan te leggen in de schuur... Dat van Roubaix is gewoonweg beangstigend. Dat het daar al zover gekomen is dat er een islamitische meerderheid is...

Er moeten duidelijke afspraken gemaakt worden om zo een praktijken tegen te gaan want ze zijn wel degelijk in praktijk om te zetten, of het daadwerklijk gebeurd is een tweede , maar zoals men zegt : voorkomen is beter dan genezen.
Als het ooit zover komt gaat hier veel bloed vloeien vrees ik. Mja das zo een mooi rood kleurtje he :roll: