PDA

View Full Version : Waarom SoLiDe (Sociaal-Liberale Democraten)?


Hendrik-Jan Ombelets
5 april 2004, 03:07
SoLiDe is een partij die jou kan aanspreken ... omdat je je hart laat spreken ... en omdat je je verstand gebruikt...

SoLiDe staat voor evenwicht en evenwaardigheid binnen de samenleving. SoLiDe wil deelnemen aan de komende verkiezingen van 13 juni onder het motto "Een positieve maatschappij", waar er aandacht is voor verantwoordelijkheidszin, waar eigen belang niet op de eerste plaats komt, waar een voorkeursbehandeling niet van toepassing is, kortom een positieve kijk op de politiek, waar het de moeite waard is aan politiek te doen.

SoLiDe een paarse partij met witte achtergrond...
SoLiDe... die iedereen tot zijn volle waarde laat komen!

SoLiDe een partij die er NOG ALTIJD nodig is en een SOCIAAL-LIBERAAL ALTERNATIEF is!
Hendrik-Jan OMBELETS
voorzitter
www.solide.be
[email protected]

§tijn
5 april 2004, 09:04
Kunt U niet op de vragen antwoorden ipv reeds gekende info hier te zetten.


Trouwens, op Uw site zet U voor & tegen of "enerzijds anderzijds", die regel heeft trouwens de CVP haar kop gekost om haar drang ieder kiezer (boer, gezin, middenstander, gepesioneerde,...) van de CVP tevreden te houden.

tool2kil
5 april 2004, 10:15
Mooi, maar wat betekent dat concreet?
Hoe vertaalt u die 'positieve houding' in concrete standpunten?
Waar maakt uw partij het verschil?

FallenByTheHand
5 april 2004, 22:21
Waar komt SOLIDE op ??? en ook voor de europese verkiezinge of niet ??

Hendrik-Jan Ombelets
5 april 2004, 22:33
Mooi, maar wat betekent dat concreet?
Hoe vertaalt u die 'positieve houding' in concrete standpunten?
Waar maakt uw partij het verschil?

"Positief" = de mensen interesseren voor politiek. Hun duidelijk maken dat politiek ook voor hun belangrijk is. Een wijze man zei me ooit: Als jij je niet met politiek bezig houdt zal de politiek zich met jou bezig houden

"Positief" = kritiek mag en moet maar er een alternatief voor vooropstellen en "positief "= ook durven zeggen dat de tegenpartij goede ideeën heeft en goede dingen doet, maar kritisch blijven.

"Positief"= evenwicht zoeken in elke beleidsbeslissing in de zin "wat goed is voor de mensen", maar dan op een lange termijnplanning, niet als slogan
met solide groeten
Hendrik-Jan

Hendrik-Jan Ombelets
5 april 2004, 22:41
Waar komt SOLIDE op ??? en ook voor de europese verkiezinge of niet ??

We zijn nog volop aan de lijsten aan het timmeren, dus nog even geduld!
Trouwens het systeem van handtekeningen is niet zo vanzelfsprekend en fundamenteel ondemocratisch omdat grote partijen - en daar zal u het met me eens zijn waarde LSP-er - zichzelf bedienen.
Door een dergelijks systeem verhinderen ze kleine partijen zich te manifesteren en campagne te voeren wanneer het nodig is omdat ze tergelijkertijd handtekeningen moeten verzamelen.

In 1999 heeft Kameraad Tobback in laatste instantie nog de werkwijze veranderd, juist om de kleine partijen te 'judassen', niet erg kristelijk of moet ik zeggen kameraadschappelijk!

Ook waren er in 1999 slechts 2 handtekeningen van parlementairen nodig!
met solide groeten
Hendrik-Jan

FallenByTheHand
5 april 2004, 23:20
met geen verkozenen in het parlement is het idd niet zo simpel om aan de verkiezingen mee te doen. Maar het verkiezingsresultaat is voor LSP niet het hoofddoel bij deze verkiezingen: wel de verdere partij-opbouw en verspreiding van de naambekendheid. Het ophalen van handtekeningen biedt en uiteindelijk ook de verkiezingen zelf zijn uiteindelijk ook een ideale gelegenheid om campagne te voeren.

Vermits u nog niet weet welke lijstvorming, neem ik aan dat u enkel op provinciaal niveau zult opkomen (ik heb gehoord dat de handtekingen daarvoor half mei moeten binnen zijn) terwijl die voor het Europees parlement al half april moeten binnen zijn.

tool2kil
6 april 2004, 08:48
Mooi, maar wat betekent dat concreet?
Hoe vertaalt u die 'positieve houding' in concrete standpunten?
Waar maakt uw partij het verschil?

"Positief" = de mensen interesseren voor politiek. Hun duidelijk maken dat politiek ook voor hun belangrijk is. Een wijze man zei me ooit: Als jij je niet met politiek bezig houdt zal de politiek zich met jou bezig houden

"Positief" = kritiek mag en moet maar er een alternatief voor vooropstellen en "positief "= ook durven zeggen dat de tegenpartij goede ideeën heeft en goede dingen doet, maar kritisch blijven.

"Positief"= evenwicht zoeken in elke beleidsbeslissing in de zin "wat goed is voor de mensen", maar dan op een lange termijnplanning, niet als slogan
met solide groeten
Hendrik-Jan

En hoe vertaalt zich dat in standpunten?
Wat zou u anders doen?

Supe®Staaf
7 april 2004, 08:53
In 1999 heeft Kameraad Tobback in laatste instantie nog de werkwijze veranderd, juist om de kleine partijen te 'judassen', niet erg kristelijk of moet ik zeggen kameraadschappelijk!
Tobbacks geprefereerde coalitiepartner, de toenmalige CVP o.l.v. Wilfried Martens was wel zo 'christelijk' om de vereiste handtekeningen te leveren voor een concurrent van de toen aan belang winnende VU.
Deze hypocrisie mag eveneens in het zonnetje geplaatst worden, nu we toch aan het roddelen slaan. :wink:
Weet iemand nog welke partij ik bedoel?