PDA

View Full Version : Plundering met voorbedachte rade.


Cyrano
19 december 2008, 10:42
Waarom moet die deal met BNP doorgaan ? Waarom die koppigheid ?

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_diensten/Bnpparibasfortis.be_geregistreerd_nog_voor_Fortis_ kapseisde.8120776-431.art

De beslissing en waarschijnlijk de prijs van Fortisbank België stond reeds vast voordat Leterme en Reynders het vaderland redden. Er moeten andere afspraken bestaan over de uitverkoop van Fortis. Waarom zou BNP een week voor tijd reeds zijn reserveringen doen?

Wie is hier de makelaar ? Hoe hoog is zijn commissie ?

Cherchez la femme ou suivez le fric.

omaplop
19 december 2008, 10:47
Helemaal in het begin heb ik ergens gelezen dat Reynders voordien al contacten had met Paribas en dat de deal vooral via hem is tot stand gekomen!!

Nu verkondigen in de media dat er geen sprake was van aftreden voor hem, is toch wel meer dan hautain en getuigt van verregaande onbeschaamdheid.

Hopelijk zal men nu WEL een diepgaand onderzoek doen over de hele affaire en de ware schuldigen blootleggen.( wat ook gevraagd wordt door de aandeelhouders)

Spijtig evenwel voor Wallonië dat PS en CDH blijkbaar niet verweven zitten in de constructie en er dus onschuldig zullen uitkomen, wat eventueel een nieuwe verkiezingsoverwinning zou kunnen betekenen.

Cyrano
19 december 2008, 11:05
Wat zou ik doen als ik groot-aandeelhouder van Fortis doen en ik zag de financiële crisis aankomen ?

Er voor zorgen dat mijn Fortisaandelen en -beleggingen onder dak komen bij een betrouwbare buitenlandse bank en vermijden dat ik wakker wordt met een genationaliseerde bank met een waardeloze staatswaarborg.

De waarborgen overstijgen de financiële mogelijkheden van de Belgische staat en daar en boven wie garandeert mij dat deze staat nog bestaat binnen enkele jaren.

Dan maak ik een deal met het systeem: Jullie brengen mij onderdak bij de Fransen. Gebruik het geld van Fortis NL om je eigen vel (Dexia-Ethias) te redden en verkoop het als een daad van goed bestuur.

De kleine aandeelhouder, Honoré gepluimd, is niet akkoord. Ergo...

De rest is een slecht stuk theater.