PDA

View Full Version : BREAKING NEWS: Gewelddadige moslim-demonstratie tegen Israel te Antwerpen


Pagina's : [1] 2 3 4

Texas Ranger
31 december 2008, 16:51
Vanaf 14 uur vandaag organiseerde AEL een betoging te Borgerhout tegen de Israelische bombardementen van Gaza (Palestina). Die militaire operatie mag wat mij betreft zolang doorgaan tot de vijand plechtig belooft om geen terroristische aanvallen tegen Israel meer te beramen (wat zij vertikt te doen).

De AEL-demonstranten te Antwerpen denken daar echter anders over en eisen de onmiddellijke stopzetting van de vijandelijkheden. Om hun eisen kracht bij te zetten trokken zij vanmiddag naar de joodse wijk te Antwerpen die evenwel door de politie was afgegrendeld. Uit frustratie begonnen tientallen heethoofden te gooien met verkeersborden, vielen ze trams en stadsbussen aan (waar ze al jarenlang voor oefenen, zie affaire Guido De Moor en lotgenoten) en beukten ze de autoruiten van willekeurige onschuldige slachtoffers in.

Tijd om dit krapuul van de straat te vegen met de grove borstel...!!!

Savatage
31 december 2008, 16:59
Dat ze naar Palestina vliegen om samen met hun terroristische famielies raketten af te vuren naar Israel. In Israel weten ze beter om te gaan met dat gespuis dan hier in België.

rookie
31 december 2008, 17:03
Tijd om dit krapuul van de straat te vegen met de grove borstel...!!!
*KNIP*

Niet oproepen tot geweld

E. Gidius
31 december 2008, 17:08
Tijd om dit krapuul van de straat te vegen met de grove borstel...!!!

Klinkt stoer, maar wat nadat het van de straat geveegd is? Is het probleem dan opgelost?

Dixie
31 december 2008, 17:10
wachtend op de poco's wanneer ze dit weer gaan minimaliseren:roll:

Jozef Ostyn
31 december 2008, 17:23
Misschien toch eerst wat wachten op meer en meer volledige berichtgeving.
Voor het overige verbaast zoiets me niet van het AEL. Indien de manifestanten inderdaad naar de Joodse wijk probeerden te marcheren hoop ik dat zij bijzonder hard zijn aangepakt en dat alle zogenaamde "vredesorganisaties" dit duidelijk en ondubbelzinnig zullen veroordelen.

Pelgrim
31 december 2008, 17:25
De betoging was terecht, maar ze hadden hun frustraties beter gericht op de Israëlische ambassade.

Bob
31 december 2008, 17:30
De betoging was terecht, maar ze hadden hun frustraties beter gericht op de Israëlische ambassade.

De vernielingen zullen ook wel terecht geweest zijn ? Niet te verschieten dat hun "geengenoten" permanent in een conflict verwikkeld zijn.

Pelgrim
31 december 2008, 17:34
Kan jij niet lezen?

Buyck Ruben
31 december 2008, 17:37
AEL = bron van alle kwaad! Verbieden die organisatie dit geld trouwens voor alle geloofsfundamentalistische organisatie's OOK DE JOODSE LOBBY!

Alle geloofsgemeenschappen hebben er belang bij om de strenkingen tegen elkaar uit te spelen.

Geloof draait om macht!

bloedverwant
31 december 2008, 17:42
AEL kan daar niets aan doen. Veel van die betogers hebben ginder waarschijnlijk kennissen. Niet te verwonderen dat ze boos zijn. Maar ze hadden inderdaad beter naar de Israëlische ambassade getrokken, zoals Pelgrim al zei. Voor zover ik hoor zijn er veel Joden die die aanval eveneens afkeuren.

Bob
31 december 2008, 17:46
AEL kan daar niets aan doen. Veel van die betogers hebben ginder waarschijnlijk kennissen. Niet te verwonderen dat ze boos zijn. Maar ze hadden inderdaad beter naar de Israëlische ambassade getrokken, zoals Pelgrim al zei. Voor zover ik hoor zijn er veel Joden die die aanval eveneens afkeuren.

...om deze af te breken ? Bij mijn weten is Hamas wel gestart met het afschieten van raketten. Daar ja, die zullen er ook weer niets aan hebben kunnen doen.

barbaar
31 december 2008, 17:59
Vanaf 14 uur vandaag organiseerde AEL een betoging te Borgerhout tegen de Israelische bombardementen van Gaza (Palestina). Die militaire operatie mag wat mij betreft zolang doorgaan tot de vijand plechtig belooft om geen terroristische aanvallen tegen Israel meer te beramen (wat zij vertikt te doen).

De AEL-demonstranten te Antwerpen denken daar echter anders over en eisen de onmiddellijke stopzetting van de vijandelijkheden. Om hun eisen kracht bij te zetten trokken zij vanmiddag naar de joodse wijk te Antwerpen die evenwel door de politie was afgegrendeld. Uit frustratie begonnen tientallen heethoofden te gooien met verkeersborden, vielen ze trams en stadsbussen aan (waar ze al jarenlang voor oefenen, zie affaire Guido De Moor en lotgenoten) en beukten ze de autoruiten van willekeurige onschuldige slachtoffers in.

Tijd om dit krapuul van de straat te vegen met de grove borstel...!!! Uitwijzen naar Israël. Daar zit immers hun vijand. Zien of ze ginder evenveel praat hebben. Onnozelaars, wat kunnen de Belgen hier nu aan doen ? Wil je joden bestrijden ? Ga dan naar Gaza, d�*�*r is de actie ! Laffards zijn het die in de plaats daarvan onschuldige burgers huin bezittingen vernielen, en het openbaar vervoer aanvallen. Die mensen doen mij kotsen, ik voel haat opborrellen, dit is overdraaglijk !

Savatage
31 december 2008, 18:01
Kan jij niet lezen?

Wtf hebt gij in uw onderschrift? :?

Pelgrim
31 december 2008, 18:04
...om deze af te breken ? Bij mijn weten is Hamas wel gestart met het afschieten van raketten. Daar ja, die zullen er ook weer niets aan hebben kunnen doen.

Hamas zou er niet zijn zonder de racistische politiek van Israël.

En ja, van mij hadden ze de ambassade gerust mogen afbreken. Dat was een veel zinniger doelwit dan de gewone joodse mensen in Antwerpen die er niks mee te maken hadden.

Pelgrim
31 december 2008, 18:05
Wtf hebt gij in uw onderschrift? :?

Dit:
http://users.telenet.be/hand/achtergrond/vlapa.jpghttp://users.telenet.be/hand/achtergrond/vlapa.jpghttp://users.telenet.be/hand/achtergrond/vlapa.jpg?

Zo heb ik er nog meer. :mrgreen:

Fallen Angel
31 december 2008, 18:05
...om deze af te breken ? Bij mijn weten is Hamas wel gestart met het afschieten van raketten. Daar ja, die zullen er ook weer niets aan hebben kunnen doen.

Het verhaal van het geweld tussen Israël en Palestina is zoals de kip en het ei. Wie was eerst?
Feit is dat de Israëlis de Palestijnen ongeveer op dezelfde manier behandelen zoals zij door de Nazi's behandeld werden.
De vluchtelingenkampen zijn wel nog niet zo erg als de concentratiekampen. Maar op de gaskamers en verbrandingsovens na is er niet zo heel veel verschil te merken (Muren, prikkeldraad, hongersnood, miserie, etc).
En geregeld wordt er een 'zuiveringsactie' met militair materiaal uitgevoerd.
En dan zijn de Israëlis verwonderd dat Palestijnen zelfgemaakte raketten terugschieten.

pibo®
31 december 2008, 18:09
...om deze af te breken ? Bij mijn weten is Hamas wel gestart met het afschieten van raketten. Daar ja, die zullen er ook weer niets aan hebben kunnen doen.


mijn gedacht is't allemaal de fout van t belang ............ *KNIP*

Geen persoonlijke aanvallen aub

Sinistra
31 december 2008, 18:21
De Antizionisten weer op hun best. *KNIP*

Niet oproepen tot geweld.

Duym
31 december 2008, 18:25
Vanaf 14 uur vandaag organiseerde AEL een betoging te Borgerhout tegen de Israelische bombardementen van Gaza (Palestina). Die militaire operatie mag wat mij betreft zolang doorgaan tot de vijand plechtig belooft om geen terroristische aanvallen tegen Israel meer te beramen (wat zij vertikt te doen).

De AEL-demonstranten te Antwerpen denken daar echter anders over en eisen de onmiddellijke stopzetting van de vijandelijkheden. Om hun eisen kracht bij te zetten trokken zij vanmiddag naar de joodse wijk te Antwerpen die evenwel door de politie was afgegrendeld. Uit frustratie begonnen tientallen heethoofden te gooien met verkeersborden, vielen ze trams en stadsbussen aan (waar ze al jarenlang voor oefenen, zie affaire Guido De Moor en lotgenoten) en beukten ze de autoruiten van willekeurige onschuldige slachtoffers in.

Tijd om dit krapuul van de straat te vegen met de grove borstel...!!!

*KNIP*

Niet oproepen tot geweld.

PollyCorrect
31 december 2008, 18:30
Het importeren van het conflict dus, daar krijgen we het weer. We zien het ook op bepaalde fora, waar er 20 topics over hetzelfde onderwerp worden geopend en er met veel ferveur aan moddergooien wordt gedaan op alles wat maar een beetje een andere mening zou kunnen hebben.

Alsof enkel Gaza maar bestaat. Zo werd bijvoorbeeld mijn post, de ENIGE over Congo, waar sinds Kerst honderden doden vielen, meteen beschimpt en vuilgemaakt.

De haat is duidelijk aan het winnen en u ziet hier zijn gezicht:

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/12/1/3/large_718098.jpg


Te lezen in HLN.be (ik hoorde net op Radio 1 dat 2 politie inspecteurs gewond geraakten, en ééntje zelfs een kaakbreuk opliep). Auto's zijn vernield, en wat nog meer.


*knip*

longhorn
31 december 2008, 18:35
AEL kan daar niets aan doen. Veel van die betogers hebben ginder waarschijnlijk kennissen.


En maar excuses zoeken...Wonen er dan zoveel Palestijnen in Borgerhout? Ik dacht dat die stad 'Borgerokko' genoemd werd voor een welbepaalde reden. Het zijn gewoon een bende vandalen die zwaar met de matrak aangepakt moeten worden.

Dixie
31 december 2008, 18:38
AEL kan daar niets aan doen. Veel van die betogers hebben ginder waarschijnlijk kennissen. Niet te verwonderen dat ze boos zijn. Maar ze hadden inderdaad beter naar de Israëlische ambassade getrokken, zoals Pelgrim al zei. Voor zover ik hoor zijn er veel Joden die die aanval eveneens afkeuren.je lult wat sinds wanneer hebben kutmarokkaantjes kennis met de mensen in palestina?

Bob
31 december 2008, 18:52
Hamas zou er niet zijn zonder de racistische politiek van Israël.

En ja, van mij hadden ze de ambassade gerust mogen afbreken. Dat was een veel zinniger doelwit dan de gewone joodse mensen in Antwerpen die er niks mee te maken hadden.

En zo zou Hitler er ook nooit geweest zijn zonder de racistische joden, zeker.
Vergeet niet dat de Palestijnen, hun "geengenoot", de president van Iran, nog niet zo heel lang geleden vertelde, dat de holocaust een Westers sprookje is.

PollyCorrect
31 december 2008, 18:55
Bob, grappig hé hoe de Pallies, de Hamas, de moslims in het algemeen, NOOIT enige verantwoordelijkheid hebben voor hun daden, en dat het altijd de schuld is van een ander?

PS: ze hebben ook met verkeersborden gegooid in Antwerpen :shock:

Bob
31 december 2008, 18:56
Het verhaal van het geweld tussen Israël en Palestina is zoals de kip en het ei. Wie was eerst?
Feit is dat de Israëlis de Palestijnen ongeveer op dezelfde manier behandelen zoals zij door de Nazi's behandeld werden.
De vluchtelingenkampen zijn wel nog niet zo erg als de concentratiekampen. Maar op de gaskamers en verbrandingsovens na is er niet zo heel veel verschil te merken (Muren, prikkeldraad, hongersnood, miserie, etc).
En geregeld wordt er een 'zuiveringsactie' met militair materiaal uitgevoerd.
En dan zijn de Israëlis verwonderd dat Palestijnen zelfgemaakte raketten terugschieten.

Kom, Hamas is gestart met het afschieten van raketten.

PollyCorrect
31 december 2008, 18:58
Kom, Hamas is gestart met het afschieten van raketten.

Gemiddeld valt er om de 10 minuten een raket op Israel.

Maar NIKS is de schuld van de Palestijnen, de Hamas, en de islamieten in het algemeen trouwens. Heb je dat al gemerkt? Het is ALTIJD een ander zijn schuld: de AMerikanen, Israel (natuurlijk), de Joden, de ZIonisten, de RVA, de werkgevers, de Belgen, de Homo's, het Onderwijs, de Anderen.

manta
31 december 2008, 19:02
Als ik zie wat dat krapuul uitsteekt "in de naam van de Palestijnse zaak" kan ik best begrijpen dat Israel er rakketten op afschiet ...
Als ze dan zo begaan zijn met vrede zou men denken dat ze op een vredevolle manier zouden reageren . Maar neen , rellen en vernielingen .
Plezant hé , naar het vuurwerk gaan zien in Antwerpen zullen we veiligheidshalve maar weer vergeten...:-(
Prettig eindejaar dank zij dat uitschot .

Weiße Rose
31 december 2008, 19:03
In Brussel is tevens een protest geweest tegen de militaire actie van Israel. Deze is geheel vreedzaam verlopen. Raar dat men er hier nog niets over gezegt heeft. Bepaalde mensen willen hier wrs enkel hun gal spuwen:roll:.

MaGNiFiCaT
31 december 2008, 19:05
Gemiddeld valt er om de 10 minuten een raket op Israel.

Maar NIKS is de schuld van de Palestijnen, de Hamas, en de islamieten in het algemeen trouwens. Heb je dat al gemerkt? Het is ALTIJD een ander zijn schuld: de AMerikanen, Israel (natuurlijk), de Joden, de ZIonisten, de RVA, de werkgevers, de Belgen, de Homo's, het Onderwijs, de Anderen.


360 doden waaronder vooral onschuldige slachtoffers.

Echter die onschuldigen zijn dood omdat de hamas zich nestelde tussen hen.

Hamas moet zeer zeker tegengewerkt worden, maar dan niet op die manier.

En dit is net wat Hamas wilt: de Israëli's (alle, die incometente top, niet de gewone israëlische burger, want deze wilt net als de Palestijnse burger gewoon vrede) maken zich de boeman voor de gehele Islam. Met andere woorden, De top van de Israël heeft zich laten inpakken door wreedaardige moorden te begaan, volkerenmoorden. Ze voldoen precies aan de verwachtinge van de Hamas. Een bende idioten is de top van Israël, want nu worden Joden vanover de hele werled nog maar gehaat. En het zit er aan te komen haar: De Jood overal ter werled zal om elke hoek geviseerd worden. En dat hebben ze te danken aan de dommigheid en wreedaardigheid van Israël.

manta
31 december 2008, 19:05
AEL kan daar niets aan doen. Veel van die betogers hebben ginder waarschijnlijk kennissen. Niet te verwonderen dat ze boos zijn.

En om hun kennissen een hart onder de riem te steken kloppen ze hier de boel maar kort en klein ???8O

Was er eigenlijk een vergunning gegeven ? En indien ja , welke gek heeft die gegeven ???:?

MaGNiFiCaT
31 december 2008, 19:07
Het komt daar op neer: er staat een groep mensen waarvan je weet (of tenminste vermoed) dat daar 5 Hamasleden tussen zitten.
Maar daarvoor moet je toch niet de gehele groep liquideren om zeker te zijn dat die 5 Hamasleden dood zullen zijn??8O :?

En dat is precies wat Israël deed. Dat is weerzinwekkend!!

E. Gidius
31 december 2008, 19:16
In Brussel is tevens een protest geweest tegen de militaire actie van Israel.

De vraag rijst: wat was er aan de hand in Antwerpen dat het daar dan wel gewelddadig werd?

hurricane
31 december 2008, 19:17
Alle middelen zijn goed om amok te maken. Zelfs een betoging tegen geweld. Onze Pétrick zal wel weer nen uitleg hebben.
'Het was een NIET risicovolle betoging'. Goe gelachen. In Borgerhout ?

Sinistra
31 december 2008, 19:18
De vraag rijst: wat was er aan de hand in Antwerpen dat het daar dan wel gewelddadig werd?

Een racistische organsiatie AEL die jongeren heeft opgestookt om in met geweld te strijden tegen de ordediensten en de blanke Antwerpenaren....

Sinistra
31 december 2008, 19:18
Mijn steun gaat uit naar de vele Antwerpse winkeliers die hun nieuwe jaar kunnen beginnen vieren door het diep tasten in hun geldbuidel.

hurricane
31 december 2008, 19:23
Een racistische organisatie AEL die jongeren heeft opgestookt om in met geweld te strijden tegen de ordediensten en de blanke Antwerpenaren....
Racistisch en gekleurde 'gasten' ... Da's een contradictie ;-)

Spinoza
31 december 2008, 19:23
Die baardmans op het einde, die de jongeren tot kalmte maande door te verwijzen naar de vreedzame aard van de islam, was toch wel het toppunt van hilariteit.

Fallen Angel
31 december 2008, 19:24
Kom, Hamas is gestart met het afschieten van raketten.

Nogmaals. Het verhaal over het geweld is zoals het kip en het ei.
Wie was het eerst bij wraak en weerwraak?
Het hele verhaal van het conflict gaat terug tot 1945.
En in beperkte mate zelfs tot Lawrence of Arabia en de Britse kolonisten tijdens WOI.

Waar het om gaat is wie wie onderdrukt.

PollyCorrect
31 december 2008, 19:24
De wereld is anders gaan draaien, hurri. Maar dat wist je zelf ook wel ;-)

hurricane
31 december 2008, 19:24
Die baardmans op het einde, die de jongeren tot kalmte maande door te verwijzen naar de vreedzame aard van de islam, was toch wel het toppunt van hilariteit.
Mja, als ze het al zélf niet meer geloven ......

manta
31 december 2008, 19:24
Het komt daar op neer: er staat een groep mensen waarvan je weet (of tenminste vermoed) dat daar 5 Hamasleden tussen zitten.
Maar daarvoor moet je toch niet de gehele groep liquideren om zeker te zijn dat die 5 Hamasleden dood zullen zijn??8O :?

En dat is precies wat Israël deed. Dat is weerzinwekkend!!

Ze zijn daar beide zwaar in de fout .
Vergeet je de beelden van slachtoffers van bomaanslagen in Israel ? Geen van beide "landen" is goed bezig .

Maar hier gaat het er om dat de liefhebbers van één partij de boel kapotkloppen , mensen de stuipen op het lijf jagen en een feestdag naar de botten doen in een land dat er kilometers ver van ligt .
Heeft het nut als ik hier ruiten ga stukgooien om te protesteren tegen iets dat aan de andere kant van de wereld gebeurt ?

PollyCorrect
31 december 2008, 19:27
Die baardmans op het einde, die de jongeren tot kalmte maande door te verwijzen naar de vreedzame aard van de islam, was toch wel het toppunt van hilariteit.

:rofl: en een staaltje van Religion-For-Peace promo van de VRT.

Zo bruin hebben ze het op VTM heus niet gebakken.

hurricane
31 december 2008, 19:27
Ze zijn daar beide zwaar in de fout .
Vergeet je de beelden van slachtoffers van bomaanslagen in Israel ? Geen van beide "landen" is goed bezig .

Maar hier gaat het er om dat de liefhebbers van één partij de boel kapotkloppen , mensen de stuipen op het lijf jagen en een feestdag naar de botten doen in een land dat er kilometers ver van ligt .
Heeft het nut als ik hier ruiten ga stukgooien om te protesteren tegen iets dat aan de andere kant van de wereld gebeurt ?

Iedere gelegenheid is goed genoeg om te provoceren. Dat heeft dat crapuul altijd al gedaan. Jammer genoeg voor de Islamieten die écht hun Godsdienst volgen.
Wat mij een beetje verbaasd, is dat er maar 13 relschoppers zijn opgepakt. Geen combi's genoeg, wellicht.

Dixie
31 december 2008, 19:31
In Brussel is tevens een protest geweest tegen de militaire actie van Israel. Deze is geheel vreedzaam verlopen. Raar dat men er hier nog niets over gezegt heeft. Bepaalde mensen willen hier wrs enkel hun gal spuwen:roll:.
Daar heeft men enkel geprovoceerd met het zwaaien van hamas vlaggen (en ik die dacht dat verboden was)

Duym
31 december 2008, 19:33
De vraag rijst: wat was er aan de hand in Antwerpen dat het daar dan wel gewelddadig werd?

Het bruine crapuul weet dat ze van rode Jansens alles mogen.

MisterXYZ
31 december 2008, 19:38
De betoging was terecht, maar ze hadden hun frustraties beter gericht op de Israëlische ambassade.

Neen pelgrim-ke deze betoging is niet terecht en had moeten verboden worden, want hamas is de schuldige van wat Israel moet doen om z'n burgers en grondgebied te beschermen. Hamas is een islamietische organisatie die de vernietiging van Israel willen. Israel heeft groot gelijk om die terroristen een lesje te leren.

MisterXYZ
31 december 2008, 19:41
Hamas zou er niet zijn zonder de racistische politiek van Israël.

En ja, van mij hadden ze de ambassade gerust mogen afbreken. Dat was een veel zinniger doelwit dan de gewone joodse mensen in Antwerpen die er niks mee te maken hadden.

*KNIP*

Geen persoonlijke aanvallen aub

Vlaanderen_onafhankelijk
31 december 2008, 19:42
Eerst en vooral, wat er in Israël en Gaza gebeurt, tart alle verbeelding en is buiten alle proportie, langs beide kanten. Maar dat is een andere discussie.

Wat me wel opvalt is dat dat crapuul in Antwerpen nooit eens beschaafd kan betogen. Dat een organisatie, een gemeenschap, zijn ongenuigen wilt uiten, is perfect te begrijpen en hoort in onze rechtsstaat. Maar telkens als het AEL een betoging organiseert, loopt het uit de hand.

In tegenstelling tot de Brusselse betoging, waar het iniatief uitging van NGO's en de islamitische gemeenschap slechts deelnemers waren, betrof het hier in Antwerpen een organisatie van de AEL en dat die uit de hand loopt is nog nooit anders geweest.

Ik ben het persoonlijk kotsbeu dat dat werkschuw crapuul in Antwerpen het Israëlisch/Palestijns conflict blijft misbruiken en naar hier importeert om amok te kunnen maken. *KNIP*

Niet oproepen tot geweld

Als er nu niet hard opgetreden wordt, zal dat gespuis in de toekomst iedere andere aangelegenheid misbruiken om het enige tijdvullende in hun leven te kunnen doen, amok maken.

MisterXYZ
31 december 2008, 19:43
Dit:
http://users.telenet.be/hand/achtergrond/vlapa.jpghttp://users.telenet.be/hand/achtergrond/vlapa.jpghttp://users.telenet.be/hand/achtergrond/vlapa.jpg?

Zo heb ik er nog meer.

Inderdaad de moslims gaan Vlaanderen veroveren!!!

MisterXYZ
31 december 2008, 19:45
Het verhaal van het geweld tussen Israël en Palestina is zoals de kip en het ei. Wie was eerst?
Feit is dat de Israëlis de Palestijnen ongeveer op dezelfde manier behandelen zoals zij door de Nazi's behandeld werden.
De vluchtelingenkampen zijn wel nog niet zo erg als de concentratiekampen. Maar op de gaskamers en verbrandingsovens na is er niet zo heel veel verschil te merken (Muren, prikkeldraad, hongersnood, miserie, etc).
En geregeld wordt er een 'zuiveringsactie' met militair materiaal uitgevoerd.
En dan zijn de Israëlis verwonderd dat Palestijnen zelfgemaakte raketten terugschieten.

De moslims vragen erom!!!!

MisterXYZ
31 december 2008, 19:50
En maar excuses zoeken...Wonen er dan zoveel Palestijnen in Borgerhout? Ik dacht dat die stad 'Borgerokko' genoemd werd voor een welbepaalde reden. Het zijn gewoon een bende vandalen die zwaar met de matrak aangepakt moeten worden.

Neen longhorntje in het antwerpse wonen véél moslims die oorzaak zijn v/d straatproblemen. De AEL is een islamietische terroristische groepering

MaGNiFiCaT
31 december 2008, 19:51
Neen pelgrim-ke deze betoging is niet terecht en had moeten verboden worden, want hamas is de schuldige van wat Israel moet doen om z'n burgers en grondgebied te beschermen. Hamas is een islamietische organisatie die de vernietiging van Israel willen. Israel heeft groot gelijk om die terroristen een lesje te leren.

Je bent er zo hard naast.

MaGNiFiCaT
31 december 2008, 19:53
*KNIP*

Geen persoonlijke aanvallen aub

Blijkbaar haat jij de gehele moslimgemeenschap.

Trouwens, de haat die de Joden nu te beurt vallen hebben ze aan hun eigen rangen te danken: het bestuur van Israël.

MisterXYZ
31 december 2008, 19:55
Het komt daar op neer: er staat een groep mensen waarvan je weet (of tenminste vermoed) dat daar 5 Hamasleden tussen zitten.
Maar daarvoor moet je toch niet de gehele groep liquideren om zeker te zijn dat die 5 Hamasleden dood zullen zijn

En dat is precies wat Israël deed. Dat is weerzinwekkend!!

En hoe zoude gij het dan willen oplossen? Mijn gedacht door Israel helpen te vernietigen!!

Vlaanderen_onafhankelijk
31 december 2008, 19:58
Het verhaal van het geweld tussen Israël en Palestina is zoals de kip en het ei. Wie was eerst?
Feit is dat de Israëlis de Palestijnen ongeveer op dezelfde manier behandelen zoals zij door de Nazi's behandeld werden.
De vluchtelingenkampen zijn wel nog niet zo erg als de concentratiekampen. Maar op de gaskamers en verbrandingsovens na is er niet zo heel veel verschil te merken (Muren, prikkeldraad, hongersnood, miserie, etc).
En geregeld wordt er een 'zuiveringsactie' met militair materiaal uitgevoerd.
En dan zijn de Israëlis verwonderd dat Palestijnen zelfgemaakte raketten terugschieten.

Eerst en vooral, Israël is er. Daar valt dus niet meer over te discussiëren. In een ideale wereld zou Palestina gewoon vredig naast Israël bestaan en zou Gaza een soort Palestijnse provincie zijn die toch met het 'moederland' verbonden is.

De realiteit is echter heel anders.
De kwestie Jeruzalem bijvoorbeeld. Doorheen de geschiedenis is deze stad altijd al een twistpunt geweest tussen de verschillende wereldgodsdiensten. Nu hebben zowel de joden (klaagmuur) als de moslims (moskee) er hun grootste heiligdom staan, om van de christelijke kerken en heiligdommen nog maar te zwijgen. Wie heeft nu het grootste recht op Jeruzalem? Israël of Palestina? Nogmaals, in een perfecte wereld zou Jeruzalem een stad in Israël zijn met een aanzienlijk moslimminderheid waarnaar moslims vrij kunnen gaan. Tel Aviv zou bijvoorbeeld de hoofdstad kunnen gaan.

Maar soit, dat terzijde. De wereld is niet perfect. En dan sta je daar als Israël zijnde, omring door - al dan niet vijandige - moslimlanden en -organisaties. Moslims over de hele wereld hebben dan ook nog eens de vervelende eigenschap elkaar op te naaien als één groep van hen getroffen wordt.
Als je dan al sinds je bestaan opgejaagd wordt door Libanon, Jordanië en Egypte, landen waarmee je ondertussen fragiele vredesakkoorden hebt, als je al jaren opgejaagd wordt door Iran, dat er niet voor terugdeinst om te pleiten om Israël van de kaart te vegen en terloops ook nog eens over nucelaire technologie beschikt, zou je dan die Palestijnen nog wel vertrouwen?

Nu, de blokkade van Gaza zou geen stand meer mogen houden, maar laat ons ook niet vergeten dat Egypte krek hetzelfde doet. Nochtans is de Gaza sinds enkele jaren geen bezet gebied meer, dus heeft Israël voor de smalle lap grond niet meer of minder verantwoordelijkheid dan Egypte.

Bovendien ben ik er 100% zeker van dat Hamas heus niet zou stoppen met bombardementen als Israël de blokkades zou opheffen, daarvoor hebben ze zich in het verleden al al te vaak onbetrouwbaar betoond. Ze zullen dan wel een andere stok vinden om te slaan.

Kortom, de houding van Israël is ergens te begrijpen en ze zijn heus niet het enige land dat zijn verantwoordelijkheid omtrent de Palestijnen en vooral Gaza ontloopt. Dat ze de Palestijnen in Israël als tweederangsburgers behandelen en grote lappen grond in Palestina stelen kan dan weer geen goedkeuring vinden, maar deze situatie is veel te ingewikkeld om de ene, dan wel de andere verantwoordelijk te houden voor wat er gebeurd.

Vlaanderen_onafhankelijk
31 december 2008, 19:59
Blijkbaar haat jij de gehele moslimgemeenschap.



Een oud zeer op dit forum. De ene kant haat alle joden, de andere kant alle moslims. Ze zullen het nooit toegeven, maar het is wel zo. Voor nuances is hier vaak geen plaats.

jones
31 december 2008, 19:59
V

Tijd om dit krapuul van de straat te vegen met de grove borstel...!!!


Racisme en oproepen tot geweld zijn hier niet gewenst.

Duym
31 december 2008, 20:00
Die baardmans op het einde, die de jongeren tot kalmte maande door te verwijzen naar de vreedzame aard van de islam, was toch wel het toppunt van hilariteit.


Inderdaad. Hypocrisie is voor de islam een ware deugd.

MisterXYZ
31 december 2008, 20:01
Je bent er zo hard naast.

De waarheid kwetst hé!!

MaGNiFiCaT
31 december 2008, 20:02
Een oud zeer op dit forum. De ene kant haat alle joden, de andere kant alle moslims. Ze zullen het nooit toegeven, maar het is wel zo. Voor nuances is hier vaak geen plaats.

Dit is eigenlijk wel spijtig, alle gebeurtenissen zijn allemaal een vervolg van vorige gebeurtenissen. Door moet rekening mee worden gehouden.

Vlaanderen_onafhankelijk
31 december 2008, 20:04
En hoe zoude gij het dan willen oplossen? Mijn gedacht door Israel helpen te vernietigen!!

Een oplossing voor dit conflict vind je niet in 1-2-3. 'Mijn gedacht' zou het al een hele stap voorwaarts als de Israël omringende moslimlanden - Egypte, Jordanië, Libanon en bij uitbreiding ook nog Saudi-Arabië hun verantwoordelijkheid eens zouden nemen en werkelijke stappen zouden ondernemen tot bevordering van de situatie in de Palestijnse gebieden. Een vredesmacht sturen die een jonge Palestijnse staat helpt oprichten, of Egypte zou al eens kunnen beginnen haar grenspost met Gaza open te stellen en zo de blokkade op te heffen. Dan zou Israël ook de verantwoordelijkheid moeten nemen om deze landen hun ding te laten doen in Palestina.

Feit is echter dat het eigenlijk niemand interesseert. Die islamitische landen zijn liever lui dan moe en moedigen liever hun geloofsgenoten aan en de Westerse wereld blaft wel, maar doet niets. Dit conflict zal volgens mij nooit opgelost raken.

MaGNiFiCaT
31 december 2008, 20:05
En hoe zoude gij het dan willen oplossen? Mijn gedacht door Israel helpen te vernietigen!!
8O Wat een prietpraat is me dat?:?

Ik weet niet hoe ik dit zou oplossen, maar ik zou zeker niet zomaar doelwitten kiezen waar het vol met mensen zit. Eigenlijk is dit gewoon moord met voorbedachte rade. Er moeten andere oplossdingen zijn om de Hamas te verschalken.

Ik wil er ook bijzetten dat het ook goed zou zijn om de Hamas geen reden van bestaan te geven, maw: ermee ophouden het Palestijnse volk te onderdrukken.

MisterXYZ
31 december 2008, 20:07
Blijkbaar haat jij de gehele moslimgemeenschap.

Trouwens, de haat die de Joden nu te beurt vallen hebben ze aan hun eigen rangen te danken: het bestuur van Israël.

Neen niet de gehele moslim gemeenschap. Ik mag wel zeggen dat ik mijn grote twijfels heb van hunne oorlogszuchtige religie, die haat spuit naar de voor hun ongelovigen, wij dus!!!
Het zijn wel degelijk de moslims die het overal ter wereld zeggen met behulp van wapens, of niet soms magnificatje?
Toch zijn zij diegenen voor u die niks te verwijten valt, volgens u kromme redenering!

daiwa
31 december 2008, 20:08
Het bruine crapuul weet dat ze van rode Jansens alles mogen.



De nagel op de kop.

MaGNiFiCaT
31 december 2008, 20:10
Het is een feit dat Israël meer en meer deuren voor zn neus laat toesmijten./ De bondgenootschap van Turkije mogen ze nu wel vergeten.

Israël maakt zich gehaat tegenover de gehele Arabische wereld. En wetende dat Israël omringt is door Arabische landen is dit bijzonder ondiplomatisch en dom.

Nu staat Israël nog bijzonder sterk, maar onderschat omliggende landen niet.

En als plots een fundi-gek aan de macht komt, dan vrees ik voor de Joden in Israël.

Den Ardennees
31 december 2008, 20:11
schitterend: de massa valt de politie aan, maar wordt gekalmeerd door een imam die hen in het Arabisch toespreekt.

Weten we meteen:

1. Wie zij als gezag erkennen

2. Hoe goed ze geïntegreerd zijn (in het Arabisch toegesproken)

MaGNiFiCaT
31 december 2008, 20:12
Neen niet de gehele moslim gemeenschap. Ik mag wel zeggen dat ik mijn grote twijfels heb van hunne oorlogszuchtige religie, die haat spuit naar de voor hun ongelovigen, wij dus!!!
Het zijn wel degelijk de moslims die het overal ter wereld zeggen met behulp van wapens, of niet soms magnificatje?
Toch zijn zij diegenen voor u die niks te verwijten valt, volgens u kromme redenering!

Wie valt er iets te verwijten? De fundalmentalisten. en ik heb een hevige afkeer van fundamentalisten.

Het is van belang om géén fandamentalisten te kweken. En hoe kweek je ze? Door hen uit te buiten.

Lampedeir
31 december 2008, 20:13
Dit is niet de eerste keer, tof eindejaar als ze uw autoruit inslagen of uw vitrine naar de vaantjes helpen.
Dat AEL getrek verbieden zij willen niet betogen maar ophitsen.
Dat ze in de Gaza strook maar gaan betogen.
Wat is trouwens de link tussen die mensen hier en ginder ???
Is het weer de Islam die hen verbind in het geweld ?

Derk de Tweede
31 december 2008, 20:14
Eerst en vooral, Israël is er. Daar valt dus niet meer over te discussiëren. In een ideale wereld zou Palestina gewoon vredig naast Israël bestaan en zou Gaza een soort Palestijnse provincie zijn die toch met het 'moederland' verbonden is.

De realiteit is echter heel anders.
De kwestie Jeruzalem bijvoorbeeld. Doorheen de geschiedenis is deze stad altijd al een twistpunt geweest tussen de verschillende wereldgodsdiensten. Nu hebben zowel de joden (klaagmuur) als de moslims (moskee) er hun grootste heiligdom staan, om van de christelijke kerken en heiligdommen nog maar te zwijgen. Wie heeft nu het grootste recht op Jeruzalem? Israël of Palestina? Nogmaals, in een perfecte wereld zou Jeruzalem een stad in Israël zijn met een aanzienlijk moslimminderheid waarnaar moslims vrij kunnen gaan. Tel Aviv zou bijvoorbeeld de hoofdstad kunnen gaan.

Maar soit, dat terzijde. De wereld is niet perfect. En dan sta je daar als Israël zijnde, omring door - al dan niet vijandige - moslimlanden en -organisaties. Moslims over de hele wereld hebben dan ook nog eens de vervelende eigenschap elkaar op te naaien als één groep van hen getroffen wordt.
Als je dan al sinds je bestaan opgejaagd wordt door Libanon, Jordanië en Egypte, landen waarmee je ondertussen fragiele vredesakkoorden hebt, als je al jaren opgejaagd wordt door Iran, dat er niet voor terugdeinst om te pleiten om Israël van de kaart te vegen en terloops ook nog eens over nucelaire technologie beschikt, zou je dan die Palestijnen nog wel vertrouwen?

Nu, de blokkade van Gaza zou geen stand meer mogen houden, maar laat ons ook niet vergeten dat Egypte krek hetzelfde doet. Nochtans is de Gaza sinds enkele jaren geen bezet gebied meer, dus heeft Israël voor de smalle lap grond niet meer of minder verantwoordelijkheid dan Egypte.

Bovendien ben ik er 100% zeker van dat Hamas heus niet zou stoppen met bombardementen als Israël de blokkades zou opheffen, daarvoor hebben ze zich in het verleden al al te vaak onbetrouwbaar betoond. Ze zullen dan wel een andere stok vinden om te slaan.

Kortom, de houding van Israël is ergens te begrijpen en ze zijn heus niet het enige land dat zijn verantwoordelijkheid omtrent de Palestijnen en vooral Gaza ontloopt. Dat ze de Palestijnen in Israël als tweederangsburgers behandelen en grote lappen grond in Palestina stelen kan dan weer geen goedkeuring vinden, maar deze situatie is veel te ingewikkeld om de ene, dan wel de andere verantwoordelijk te houden voor wat er gebeurd.

Uit artikel 7:
Hamas heeft ernaar verlangd Gods belofte ten uitvoer te leggen, hoeveel tijd dat ook kost. Mohammed ... zei: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."

MisterXYZ
31 december 2008, 20:15
Wat een prietpraat is me dat
Ik weet niet hoe ik dit zou oplossen, maar ik zou zeker niet zomaar doelwitten kiezen waar het vol met mensen zit. Eigenlijk is dit gewoon moord met voorbedachte rade. Er moeten andere oplossdingen zijn om de Hamas te verschalken.

Ik wil er ook bijzetten dat het ook goed zou zijn om de Hamas geen reden van bestaan te geven, maw: ermee ophouden het Palestijnse volk te onderdrukken.

Denkt ge nu echt dat hamas klootzakken zo maar de straat gaan oprennen en uitbrallen, hier zijn wij de hamasleden, schiet ons maar overhoop!
Wat ene prietpraat slaat u hier uit: "ermee ophouden het palestijnse volk te onderdrukken" Nogmaals die moslims daar zijn met geweld begonnen en Israel heeft overschot van gelijk om de hamas een kopje kleiner te maken.
Il hoop dan ook dat Israel de grondoorlog tegen gaza inzet en daadwerkelijk de hamas firma v/d aarde veegt!!

MisterXYZ
31 december 2008, 20:17
Het is een feit dat Israël meer en meer deuren voor zn neus laat toesmijten./ De bondgenootschap van Turkije mogen ze nu wel vergeten.

Israël maakt zich gehaat tegenover de gehele Arabische wereld. En wetende dat Israël omringt is door Arabische landen is dit bijzonder ondiplomatisch en dom.

Nu staat Israël nog bijzonder sterk, maar onderschat omliggende landen niet.

En als plots een fundi-gek aan de macht komt, dan vrees ik voor de Joden in Israël.

Wat een prietpraat!!!

MisterXYZ
31 december 2008, 20:19
Wie valt er iets te verwijten? De fundalmentalisten. en ik heb een hevige afkeer van fundamentalisten.

Het is van belang om géén fandamentalisten te kweken. En hoe kweek je ze? Door hen uit te buiten.

In leugens verkopen ben je ook héél goed!!!

Den Ardennees
31 december 2008, 20:20
Dit is niet de eerste keer, tof eindejaar als ze uw autoruit inslagen of uw vitrine naar de vaantjes helpen.
Dat AEL getrek verbieden zij willen niet betogen maar ophitsen.
Dat ze in de Gaza strook maar gaan betogen.
Wat is trouwens de link tussen die mensen hier en ginder ???
Is het weer de Islam die hen verbind in het geweld ?

ik vind dat men er es tien van die allochtone betogers zou moeten uitpikken, hen vragen waar het nu juist over gaat in dat Palestijns-Joods conflict. Ik ben ervan overtuigd: dat 7 van de 10 absoluut niet kunnen uitleggen waarover het gaat.

Duym
31 december 2008, 20:25
Wie valt er iets te verwijten? De fundalmentalisten. en ik heb een hevige afkeer van fundamentalisten.

Het is van belang om géén fandamentalisten te kweken. En hoe kweek je ze? Door hen uit te buiten.

En hoe raak je van hen af? Door hen buiten te zetten.

Den Ardennees
31 december 2008, 20:28
En hoe raak je van hen af? Door hen buiten te zetten.


op te sluiten, uitwijzen, en als ze al een aanslag hebben gepleegd, dan zie ik geen andere mogelijkheid dan hen te elimineren, ze hebben immers bewezen tot het ergste in staat te zijn.

jones
31 december 2008, 20:29
Dat ze naar Palestina vliegen om samen met hun terroristische famielies raketten af te vuren naar Israel. In Israel weten ze beter om te gaan met dat gespuis dan hier in België.


inderdaad

Dan verschiet je er toch niet van dat het geduld van Israëliërs vaak opgeraakt, met die moslims. Je moet er maar eens proberen mee samen te leven :-(

Texas Ranger
31 december 2008, 20:43
Iedere gelegenheid is goed genoeg om te provoceren. Dat heeft dat crapuul altijd al gedaan. Jammer genoeg voor de Islamieten die écht hun Godsdienst volgen.
Wat mij een beetje verbaasd, is dat er maar 13 relschoppers zijn opgepakt. Geen combi's genoeg, wellicht.

Bij de andere combi's waren de ruiten al ingeslagen... Ontsnappen was dus een koud kunstje...:|

Texas Ranger
31 december 2008, 20:49
In Brussel is tevens een protest geweest tegen de militaire actie van Israel. Deze is geheel vreedzaam verlopen. Raar dat men er hier nog niets over gezegt heeft. Bepaalde mensen willen hier wrs enkel hun gal spuwen:roll:.

Valt te betwisten... Op ATV (Antwerpse regionale televisiezender) luidde het in de reportage dat er in Brussel ook rellen waren, hetgeen het VTM en TV1 nieuws niet vermeldden, misschien wel na een telefoontje van het Centrum van Gelijke Kansen dat men niet te hard van stapel moest/mocht lopen...:evil:

Lampedeir
31 december 2008, 21:03
Die baardmans op het einde, die de jongeren tot kalmte maande door te verwijzen naar de vreedzame aard van de islam, was toch wel het toppunt van hilariteit.

Idd, ik dacht dat het een stunt was een stand up comedian, ik durf sterk te vermoeden dat deze bij een volgende comedy cup van de partij is!!


Maar dat heb je als je niet openstaat voor democratie, de scheiding van kerk en staat voor u niet van toepassing is en uw redeneringsvermogen stopt bij de laatste bladzijde van de handleiding van je GSM.
Nog maar eens het bewijs dat een Iman de gemoederen met een knip kan bedaren maar dus ook kan ophitsen.
Erg gevaarlijk toch...

E. Gidius
31 december 2008, 21:09
360 doden waaronder vooral onschuldige slachtoffers.

Kan je een beetje ontopic blijven, asjeblief? Deze draad gaat over het gratuit geweld van Marokkaanse jongeren in Antwerpen, en die 360 slachtoffers waren in Gaza. Geen zak te maken met Borgerhout, dus.

Gargamel
31 december 2008, 21:13
Kan je een beetje ontopic blijven, asjeblief? Deze draad gaat over het gratuit geweld van Marokkaanse jongeren in Antwerpen, en die 360 slachtoffers waren in Gaza. Geen zak te maken met Borgerhout, dus.


Ni overdrijven,das die lieverds hun cultuur,u gaat dat hen toch niet ontnemen:-P

E. Gidius
31 december 2008, 21:14
Blijkbaar haat jij de gehele moslimgemeenschap.

Het gespuis dat in Antwerpen zonder enige reden trams aanvalt en auto's kapot slaat, maakt het niet makkelijk om ze graag te zien, geef toe.

Den Ardennees
31 december 2008, 21:53
In Brussel is tevens een protest geweest tegen de militaire actie van Israel. Deze is geheel vreedzaam verlopen. Raar dat men er hier nog niets over gezegt heeft. Bepaalde mensen willen hier wrs enkel hun gal spuwen:roll:.

in Brussel zijn er ALLE DAGEN betogingen, van de Duivenbond, van de Vereniging voor Borstvoeding, noem maar op... Zolang ze vreedzaam zijn worden ze niet vermeld. En wil nu nét dat het punt zijn waarop betogingen van onze allochtone vrienden vaak niet in uitblinken:roll:

Argusx43
31 december 2008, 22:58
Die moslims dat is nu nog maar zo'n kleine minderheid,en maken nu al zo'n kabaal. Ze generen zich helemaal niet. Wat later als dat een grote minderheid is geworden?

Er moet zeker iets aan gedaan worden om de islam te ontmoedigen hier. Dit kan gewoon NIET!

Den Ardennees
31 december 2008, 23:05
Die moslims dat is nu nog maar zo'n kleine minderheid,en maken nu al zo'n kabaal. Ze generen zich helemaal niet. Wat later als dat een grote minderheid is geworden?

(...)

dán maken zij de wetten, en doet het er allemaal niet meer toe

filosoof
31 december 2008, 23:21
Een oud zeer op dit forum. De ene kant haat alle joden, de andere kant alle moslims. Ze zullen het nooit toegeven, maar het is wel zo. Voor nuances is hier vaak geen plaats.
Ik haat noch joden noch moslims en d�*�*r krijg ik dan weer bakken kritiek en scheldwoorden voor.

filosoof
31 december 2008, 23:28
Kom, Hamas is gestart met het afschieten van raketten.Een 10.000 raketten en mortiergranaten vanuit Gaza naar Israel sinds 2001, volgens Israel:

Published: December 29, 2008
RAMALLAH, West Bank — On the wall of the Israeli government press office in Jerusalem on Monday was a stack of yellow Post-it notes pasted one on top of the next, with the number 10,048 scrawled on the top one. That was the number of Palestinian rockets and mortar shells fired into Israel from Gaza since 2001.


http://www.nytimes.com/2008/12/30/world/middleeast/30hamas.html?_r=1&scp=4&sq=israel

Den Ardennees
31 december 2008, 23:43
Ik haat noch joden noch moslims en d�*�*r krijg ik dan weer bakken kritiek en scheldwoorden voor.


nee hé, Filo, jij haat alleen Vlaams Belangers, niet?

Kallikles
1 januari 2009, 00:30
je lult wat sinds wanneer hebben kutmarokkaantjes kennis met de mensen in palestina?

Je hebt gelijk. Zij hebben helemaal niets te maken met Palestina en hun acties zijn beschamend voor de Palestijnse kwestie. De Palestijnen verdedigen hun eigen land en hun eigen huizen tegen "allochtonen" die gewapenderhand hun dorpen zijn binnengevallen. Relschoppers die andermans eigendommen vernielen hebben in de Palestina-beweging niets te zoeken.

Vette Pois(s)on
1 januari 2009, 00:31
Joden en Moslims hebben ruzie en iedereen moet het maar ontgelden: beetje vernielen en dreigen, heb ze maar als buren....

Kallikles
1 januari 2009, 00:43
Joden en Moslims hebben ruzie en iedereen moet het maar ontgelden: beetje vernielen en dreigen, heb ze maar als buren....

Het gaat niet (alleen) over Joden en moslims. Je hebt ook christelijke Palestijnen (10%) en je hebt onder de Palestijnen ook atheïsten, Samaritanen en Karaieten (deze laatste twee religies zijn verwant aan het jodendom maar zijn niet-rabbinisch).

Bovenal gaat het om een strijd om een grond: mensen zijn uit hun huizen verdreven, wonen nu in vluchtelingenkampen en worden daar nog steeds opgejaagd en gebombardeerd. Het gaat om een proces van kolonisatie en verzet. Anders dan in de Amerika's is de oorspronkelijke bevolking (nog) niet uitgemoord.

Uiteraard misbruiken fundamentalisten van alle religies dit conflict om hun ideologie van de haat te spuien.

Savatage
1 januari 2009, 01:25
Het is een feit dat Israël meer en meer deuren voor zn neus laat toesmijten./ De bondgenootschap van Turkije mogen ze nu wel vergeten.

Israël maakt zich gehaat tegenover de gehele Arabische wereld. En wetende dat Israël omringt is door Arabische landen is dit bijzonder ondiplomatisch en dom.

Nu staat Israël nog bijzonder sterk, maar onderschat omliggende landen niet.

En als plots een fundi-gek aan de macht komt, dan vrees ik voor de Joden in Israël.

De gemiddelde Antwerpse Jood heeft geen fluit te maken met het beleid in Israel.

Savatage
1 januari 2009, 01:28
Ik haat noch joden noch moslims en d�*�*r krijg ik dan weer bakken kritiek en scheldwoorden voor.

Uw haat tegenover alles wat rechts of Vlaamsgezind is laat geen ruimte meer over ;-)

barbaar
1 januari 2009, 01:53
Het gespuis dat in Antwerpen zonder enige reden trams aanvalt en auto's kapot slaat, maakt het niet makkelijk om ze graag te zien, geef toe. Dat is omdat jij onverdraagzaam bent, hé, anders zou je dat verstaan.

PollyCorrect
1 januari 2009, 01:58
In Brussel is tevens een protest geweest tegen de militaire actie van Israel. Deze is geheel vreedzaam verlopen. Raar dat men er hier nog niets over gezegt heeft. Bepaalde mensen willen hier wrs enkel hun gal spuwen:roll:.

Als je toch into vergelijkingen bent:

In de West Bank leeft men - jawel, de Palestijnen - vreedzaam. De Fatah, met Abbas, en zelfs méér dan dat: men heeft in 2008 wel 1.000.000 toeristen gehad met Bethlehem enz!! En geen bommen, terreur, ellende. Gewoon leven op de West Bank.

Niemand die daarover post.

barbaar
1 januari 2009, 01:59
Die moslims dat is nu nog maar zo'n kleine minderheid,en maken nu al zo'n kabaal. Ze generen zich helemaal niet. Wat later als dat een grote minderheid is geworden? Er moet zeker iets aan gedaan worden om de islam te ontmoedigen hier. Dit kan gewoon NIET!
In Egypte waren de christenen tot in de 14 de eeuw een meerderheid. En de moslims een minderheid. De moslims zijn vandaag in de (grote ) meerderheid . Vandaag zijn er nog een goede 10 miljoen christenen = een minderheid. Resultaat, die moeten goed oppassen , want geregeld vinden er " pogroms " plaats, en worden hun kerken aangevallen. In Egypte kan een christene geen enkel overheidssituatie bekleden, of het nu in burger of in het leger is.= Sharia. !

barbaar
1 januari 2009, 02:01
Ik haat noch joden noch moslims en d�*�*r krijg ik dan weer bakken kritiek en scheldwoorden voor.

Maar jij haat blijkbaar je eigen volk, vandaar de kritiek mischien ?

rikbe
1 januari 2009, 03:50
Maar jij haat blijkbaar je eigen volk, vandaar de kritiek mischien ?
Eigen volk haten is toch zo Politiek Correct.

fernand
1 januari 2009, 09:54
Het komt daar op neer: er staat een groep mensen waarvan je weet (of tenminste vermoed) dat daar 5 Hamasleden tussen zitten.
Maar daarvoor moet je toch niet de gehele groep liquideren om zeker te zijn dat die 5 Hamasleden dood zullen zijn??8O :?

En dat is precies wat Israël deed. Dat is weerzinwekkend!!

denkt u ook zo over dresden, hirochima, nagasaki, berlijn?

Lampedeir
1 januari 2009, 10:02
Ze zouden moeten betogen tegen hamas, maar dat zal niet mogen van de imam.

Akira
1 januari 2009, 10:59
Gelieve te discussiëren zonder persoonlijke aanvallen, racistische uitlatingen en oproepen tot geweld. Anders komt er een slotje op.

E. Gidius
1 januari 2009, 11:03
Gelieve te discussiëren zonder persoonlijke aanvallen, racistische uitlatingen en oproepen tot geweld. Anders komt er een slotje op.

Wil u echt de discussie onmogelijk maken voor iedereen, omdat enkelen zich misdragen? Kunnen we dan niet beter alle draden hier sluiten?

Er zijn toch middelen om wie over de schreef gaat, individueel aan te pakken?

Nog een vraagje, ter verduidelijking. Wat zijn racistische uitlatingen? Is dit (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3894514&postcount=24) bijvoorbeeld racistisch?

fransV
1 januari 2009, 11:11
Ze zouden moeten betogen tegen hamas, maar dat zal niet mogen van de imam.

Die betoging(?) had vlak voor de komende verkiezing moeten plaatsvinden

Akira
1 januari 2009, 11:16
Wil u echt de discussie onmogelijk maken voor iedereen, omdat enkelen zich misdragen? Kunnen we dan niet beter alle draden hier sluiten?

Er zijn toch middelen om wie over de schreef gaat, individueel aan te pakken?

Nee, ik wil alleen vermijden dat ik nog eens meer dan een uur moet bezig zijn om een draad op te kuisen en overtreders individueel aan te pakken. In de overgrote meerderheid van de draden wordt niet zo veelvuldig over de schreef gegaan dan hier het geval was.

Nog een vraagje, ter verduidelijking. Wat zijn racistische uitlatingen? Is dit (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3894514&postcount=24) bijvoorbeeld racistisch?

Racistische uitlatingen zijn uitlatingen waarin wordt aangezet tot discriminatie, haat of geweld OP BASIS VAN zogenaamd ras of afkomst. In de post waarnaar u verwijst zie ik dat nergens.

HAMC
1 januari 2009, 11:19
Maar jij haat blijkbaar je eigen volk, vandaar de kritiek mischien ?

Je kent hem precies.

E. Gidius
1 januari 2009, 11:19
Nee, ik wil alleen vermijden dat ik nog eens meer dan een uur moet bezig zijn om een draad op te kuisen en overtreders individueel aan te pakken. In de overgrote meerderheid van de draden wordt niet zo veelvuldig over de schreef gegaan dan hier het geval was.

Alle begrip, maar toch zou een individuele aanpak eerlijker zijn. Maar ik kan begrijpen dat het voor u ook nieuwjaar is. :-)

Racistische uitlatingen zijn uitlatingen waarin wordt aangezet tot discriminatie, haat of geweld OP BASIS VAN zogenaamd ras of afkomst. In de post waarnaar u verwijst zie ik dat nergens.

OK, dat is dan duidelijk. Waarvoor dank.

Duym
1 januari 2009, 11:35
*KNIP*

Niet oproepen tot geweld.

Oproepen tot geweld? Ik denk dat hier iemand te diep in het glas gekeken heeft. Ik roep helemaal niet op tot geweld, ik zeg alleen maar wat voor mijn part mag gebeuren. *knip*

Ja, op die manier roept u inderdaad op tot geweld.

Den Ardennees
1 januari 2009, 11:43
Oproepen tot geweld? Ik denk dat hier iemand te diep in het glas gekeken heeft. Ik roep helemaal niet op tot geweld, ik zeg alleen maar wat voor mijn part mag gebeuren.

ik geloof ook dat de moderator van dienst een Chinese vrijwilliger is, die nog niet bekomen is van de oudejaarsnacht:lol: :roll:

MisterXYZ
1 januari 2009, 12:14
Nee, ik wil alleen vermijden dat ik nog eens meer dan een uur moet bezig zijn om een draad op te kuisen en overtreders individueel aan te pakken. In de overgrote meerderheid van de draden wordt niet zo veelvuldig over de schreef gegaan dan hier het geval was.

Das nie méér dan normaal hé akira-tje, *KNIP* kijk maar naar den antwerp waar ze weer grote vernielingen hebben aangericht en een klein vraagje wie gaat dat betalen? Volgens sommige bronnen zijn er ook onregelmatigheden gebeurd in Brussel, naar het schijnt heeft de firma Dewitte ingegrepen om daarvan niks te melden in den radio en TV

Racistische uitlatingen zijn uitlatingen waarin wordt aangezet tot discriminatie, haat of geweld OP BASIS VAN zogenaamd ras of afkomst. In de post waarnaar u verwijst zie ik dat nergens.

*KNIP*

Racisme wordt hier niet getolereerd.

Duym
1 januari 2009, 12:41
ik geloof ook dat de moderator van dienst een Chinese vrijwilliger is, die nog niet bekomen is van de oudejaarsnacht:lol: :roll:

Ik moet toch oppassen Straks ontdekt die moderator dat ik connecties heb met de leiders van zowat alle atoommogendheden.

DannyS
1 januari 2009, 12:50
In Brussel is tevens een protest geweest tegen de militaire actie van Israel. Deze is geheel vreedzaam verlopen. Raar dat men er hier nog niets over gezegt heeft. Bepaalde mensen willen hier wrs enkel hun gal spuwen:roll:.Deze nieuwe thread is er gekomen nadat er in de vorige iets positiefs over Brussel werd gezegd. Bepaalde mensen wilden wrs een apparte tread om er tot negen maal toe, uitsluitend op te roepen tot geweld.
Zie voor de echte meningswissel over dit onderwerp: http://forum.politics.be/showthread.php?t=116907
Ik had daar al naar de persmededeling van Groen! verwezen, die o.a. een schorsing vraagt van de Belgisch-Israëlische samenwerking.

Blaft
1 januari 2009, 13:18
Het is steeds hetzelfde met die mannekes. Slachtofferke spelen om de vandaal te kunnen uithangen. En de brave Vlaming keek toe en zweeg.

Fallen Angel
1 januari 2009, 13:39
Eerst en vooral, Israël is er. Daar valt dus niet meer over te discussiëren. In een ideale wereld zou Palestina gewoon vredig naast Israël bestaan en zou Gaza een soort Palestijnse provincie zijn die toch met het 'moederland' verbonden is.

De realiteit is echter heel anders.
De kwestie Jeruzalem bijvoorbeeld. Doorheen de geschiedenis is deze stad altijd al een twistpunt geweest tussen de verschillende wereldgodsdiensten. Nu hebben zowel de joden (klaagmuur) als de moslims (moskee) er hun grootste heiligdom staan, om van de christelijke kerken en heiligdommen nog maar te zwijgen. Wie heeft nu het grootste recht op Jeruzalem? Israël of Palestina? Nogmaals, in een perfecte wereld zou Jeruzalem een stad in Israël zijn met een aanzienlijk moslimminderheid waarnaar moslims vrij kunnen gaan. Tel Aviv zou bijvoorbeeld de hoofdstad kunnen gaan.

Gezien uw nick moet de oplossing voor u toch simpel zijn. Palestina en de Gaza afsplitsen van Israël en onafhankelijk maken. En van Jeruzalem een onafhankelijke stadstaat maken waarin Joden en Moslims politiek evenredig vertegenwoordigd zijn.

Maar soit, dat terzijde. De wereld is niet perfect. En dan sta je daar als Israël zijnde, omring door - al dan niet vijandige - moslimlanden en -organisaties. Moslims over de hele wereld hebben dan ook nog eens de vervelende eigenschap elkaar op te naaien als één groep van hen getroffen wordt.
Als je dan al sinds je bestaan opgejaagd wordt door Libanon, Jordanië en Egypte, landen waarmee je ondertussen fragiele vredesakkoorden hebt, als je al jaren opgejaagd wordt door Iran, dat er niet voor terugdeinst om te pleiten om Israël van de kaart te vegen en terloops ook nog eens over nucelaire technologie beschikt, zou je dan die Palestijnen nog wel vertrouwen?

Het feit dat je omringd bent met vijandig gezinde buurlanden geeft nog geen vrijgeleide om Palestijnen slecht te behandelen (voedseltekort en andere tekorten).

Nu, de blokkade van Gaza zou geen stand meer mogen houden, maar laat ons ook niet vergeten dat Egypte krek hetzelfde doet. Nochtans is de Gaza sinds enkele jaren geen bezet gebied meer, dus heeft Israël voor de smalle lap grond niet meer of minder verantwoordelijkheid dan Egypte.

Toen de muur tussen Gaza en Egypte opgeblazen werd zodat Palestijnen in Egypte inkopen konden gaan doen heeft de Egyptische overheid niet ingegrepen. Moest dat langs de Israëlische kant gebeurt zijn zouden we een ander verhaal hebben. Waarschijnlijk zou er dan een militaire interventie gevolgd zijn.

Bovendien ben ik er 100% zeker van dat Hamas heus niet zou stoppen met bombardementen als Israël de blokkades zou opheffen, daarvoor hebben ze zich in het verleden al al te vaak onbetrouwbaar betoond. Ze zullen dan wel een andere stok vinden om te slaan.

Mja de goede wil moet van twee kanten komen. Maar om te beginnen zou Israël zich iets humaner kunnen opstellen en niet alle Palestijnen viseren.
Dit doen ze nu wel als een soort vergeldingsactie omdat de Palestijnen bij de verkiezingen voor Hamas hebben gestemd.

Bob
1 januari 2009, 13:55
En krijgt borgerhout er nu weeral een beroepszaalvoetbalclub bij ?

Weiße Rose
1 januari 2009, 15:07
Valt te betwisten... Op ATV (Antwerpse regionale televisiezender) luidde het in de reportage dat er in Brussel ook rellen waren, hetgeen het VTM en TV1 nieuws niet vermeldden, misschien wel na een telefoontje van het Centrum van Gelijke Kansen dat men niet te hard van stapel moest/mocht lopen...:evil:

Dus wat ATV zegt is de enige echte "waarheid"?8O
Er zullen wrs wel wat opstootjes zijn geweest, maar rellen alleszins niet hoor.

Weiße Rose
1 januari 2009, 15:14
Als je toch into vergelijkingen bent:

In de West Bank leeft men - jawel, de Palestijnen - vreedzaam. De Fatah, met Abbas, en zelfs méér dan dat: men heeft in 2008 wel 1.000.000 toeristen gehad met Bethlehem enz!! En geen bommen, terreur, ellende. Gewoon leven op de West Bank.

Niemand die daarover post.

Jouw vergelijking slaat op niets.

Weiße Rose
1 januari 2009, 15:26
In leugens verkopen ben je ook héél goed!!!

Niet zo goed als jouw;-).

filosoof
1 januari 2009, 15:29
Valt te betwisten... Op ATV (Antwerpse regionale televisiezender) luidde het in de reportage dat er in Brussel ook rellen waren, hetgeen het VTM en TV1 nieuws niet vermeldden, misschien wel na een telefoontje van het Centrum van Gelijke Kansen dat men niet te hard van stapel moest/mocht lopen...:evil:En ATV(Antwerpse regionale televisiezender) wist dat maar in Brussel wist men het niet?;)

freespirit
1 januari 2009, 15:38
En ATV(Antwerpse regionale televisiezender) wist dat maar in Brussel wist men het niet?;)

Op de VRT werd in elk geval zeer weinig vermeld over de rellen, politieke druk waarschijnlijk. En ook ATV vermeldt meestal weinig over zulke zaken, ofwel een heel 'begripvolle' verslaggeving jegens de allochtone amokmakers. De ATV is nogal heel duidelijk politiek gekleurd, in verslaggevingen, achtergrondreportages, enz. In den tijd dat 'Groen !' nog in het stadsbestuur zat verscheen Chantal Pauwels vrijwel elke dag met haar gezicht in het nieuws, terwijl het VB met 33 % van de stemmen vrijwel nooit (behalve bij verkiezingen) aan bod kwam. Mij maak je dus niet wijs dat er geen connecties zijn tussen de zender en het stadsbestuur en dan liefszt bij voorkeur de 'progressieve partijen'.

Pelgrim
1 januari 2009, 15:39
ATV is inderdaad de propagandazender van het stadsbestuur.

Maar veel progressief is er niet aan hoor.

Bob
1 januari 2009, 16:02
ATV is inderdaad de propagandazender van het stadsbestuur.

Maar veel progressief is er niet aan hoor.

Hangt ervan af of men groen progressief noemt of niet. Men kan groen natuurlijk ook extreem-links noemen.
Maar dat den atv dik gesubsidieerd wordt, en dat ze hun broodheren dienen, is nogal duidelijk.

filosoof
1 januari 2009, 16:11
Iedere gelegenheid is goed genoeg om te provoceren. Dat heeft dat crapuul altijd al gedaan. Jammer genoeg voor de Islamieten die écht hun Godsdienst volgen.
Wat mij een beetje verbaasd, is dat er maar 13 relschoppers zijn opgepakt. Geen combi's genoeg, wellicht.

donderdag 01 januari 2009 | Bron: belga
Geen gerechtelijke aanhoudingen na protestactie
belga
ANTWERPEN - De dertien personen die gisteravond werden opgepakt na de rellen in Antwerpen, zijn niet gerechtelijk aangehouden. Het ging enkel om administratieve aanhoudingen. Dat bevestigt het parket van Antwerpen.

De protestactie die de Arabisch Europese Liga (AEL) gisterennamiddag in Borgerhout organiseerde tegen de bombardementen in de Gazastrook, liep uit de hand. Nadat de manifestatie ontbonden was, trokken de betogers naar de Joodse wijk in Antwerpen, waar het tot rellen met de politie kwam. Dertien heethoofden werden opgepakt. Twee politiemensen raakten gewond.

De dertien personen die zijn opgepakt, worden dus opnieuw vrijgelaten. Tegen hen is wel proces-verbaal opgesteld. mcu

bron (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF01012009_014#)
Een storm in een glas water dus.

Den Ardennees
1 januari 2009, 16:14
Op de VRT werd in elk geval zeer weinig vermeld over de rellen, politieke druk waarschijnlijk. En ook ATV vermeldt meestal weinig over zulke zaken, ofwel een heel 'begripvolle' verslaggeving jegens de allochtone amokmakers. De ATV is nogal heel duidelijk politiek gekleurd, in verslaggevingen, achtergrondreportages, enz. In den tijd dat 'Groen !' nog in het stadsbestuur zat verscheen Chantal Pauwels vrijwel elke dag met haar gezicht in het nieuws, terwijl het VB met 33 % van de stemmen vrijwel nooit (behalve bij verkiezingen) aan bod kwam. Mij maak je dus niet wijs dat er geen connecties zijn tussen de zender en het stadsbestuur en dan liefszt bij voorkeur de 'progressieve partijen'.

bij AVS (Oost-Vlaanderen) is het nog erger, vanaf een jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen kwam de nieuwe SP.A-kandidaat voor Gent Daniël Termont letterlijk dagelijks op AVS voor vanalles-en-nog-wat. Ook mochten we de weken voor die verkiezingen genieten van de ene bejubelende multiculturele reportage na de andere.

Félicien Bwanatongo
1 januari 2009, 16:20
Vanaf 14 uur vandaag organiseerde AEL een betoging te Borgerhout tegen de Israelische bombardementen van Gaza (Palestina). Die militaire operatie mag wat mij betreft zolang doorgaan tot de vijand plechtig belooft om geen terroristische aanvallen tegen Israel meer te beramen (wat zij vertikt te doen).

De AEL-demonstranten te Antwerpen denken daar echter anders over en eisen de onmiddellijke stopzetting van de vijandelijkheden. Om hun eisen kracht bij te zetten trokken zij vanmiddag naar de joodse wijk te Antwerpen die evenwel door de politie was afgegrendeld. Uit frustratie begonnen tientallen heethoofden te gooien met verkeersborden, vielen ze trams en stadsbussen aan (waar ze al jarenlang voor oefenen, zie affaire Guido De Moor en lotgenoten) en beukten ze de autoruiten van willekeurige onschuldige slachtoffers in.

Tijd om dit krapuul van de straat te vegen met de grove borstel...!!!


Integendeel. Ze hebben groot gelijk daar tegen te protesteren.

Gelieve wel als Vlaming het Nederlands tre respecteren en dus in het vervolg misschien termen als "breaking news" achterwege te laten, Politics.be is geen CNN-forum. ;-)

longhorn
1 januari 2009, 16:27
Een storm in een glas water dus.

Ik hoop echt dat er binnenkort zo'n storm langs uw huis en auto passeert.

filosoof
1 januari 2009, 16:31
Ik hoop echt dat er binnenkort zo'n storm langs uw huis en auto passeert.In mijn straat wonen 50% migranten van Turkse en vnl Marokkaanse origine. Géén stormen hier.

hurricane
1 januari 2009, 16:47
In mijn straat wonen 50% migranten van Turkse en vnl Marokkaanse origine. Géén stormen hier.

In de Begijnenstraat is het altijd redelijk rustig.

Bob
1 januari 2009, 16:47
In mijn straat wonen 50% migranten van Turkse en vnl Marokkaanse origine. Géén stormen hier.
Ze moeten op een ander gaan stormen, anders krijgen ze slechte punten van den imam, en kunnen ze fluiten naar hun maagden in het hiernamaals ;-)

MaGNiFiCaT
1 januari 2009, 16:49
denkt u ook zo over dresden, hirochima, nagasaki, berlijn?

Uiteraard, want dat is echt weerzinwekkend wat toen gebeurde. Alle slachtoffers die toen vielen waren vooral slachtoffer van hun regime. Maar dat maakt de daden van hun moordenaar niet goed. Ik neem Amerika en engeland het héél kwalijk zo maar Berlijn, Dresden, Hirsohima te bombarderen als vergeldingsactie.

Scherven A. Mok
1 januari 2009, 16:52
De rode draad hier is geweld, zoveel is zeker.

MaGNiFiCaT
1 januari 2009, 16:53
Kan je een beetje ontopic blijven, asjeblief? Deze draad gaat over het gratuit geweld van Marokkaanse jongeren in Antwerpen, en die 360 slachtoffers waren in Gaza. Geen zak te maken met Borgerhout, dus.

Je gaat toch niet de domme gaan uithangen? Natùùrlijk heeft dat er alles mee te maken.
De Marokkaanse jongeren willen dat zware misdrijf aan de kaak stellen, maar weten met hun frustratie's geen blijf. En uiteraard valt niet goed te keuren wat zij deden. Particulieren hebben niks met deze zaak te maken, dus laat je hun goederen zijn.

Jukes
1 januari 2009, 18:23
Je gaat toch niet de domme gaan uithangen? Natùùrlijk heeft dat er alles mee te maken.
De Marokkaanse jongeren willen dat zware misdrijf aan de kaak stellen, maar weten met hun frustratie's geen blijf. En uiteraard valt niet goed te keuren wat zij deden. Particulieren hebben niks met deze zaak te maken, dus laat je hun goederen zijn.

Ik heb deze relschoppers van nabij meegemaakt en ik kan u garanderen dat bij 95% van deze kereltjes het conflict tussen Palestijnen en Israëlis aan hun reet kan roesten. Het enige waar ze constant op uit zijn is boel maken en 'de varkens' (dat zijn wij, mocht u dat nog niet weten) op alle mogelijke manieren de duivel aandoen.

Of dacht u dat het etnische Berbers, die het overgrote deel uitmaken van deze bendes, ook maar één zier kan schelen wat er in Israël gebeurt? Serieus blijven.

freespirit
1 januari 2009, 18:38
Je gaat toch niet de domme gaan uithangen? Natùùrlijk heeft dat er alles mee te maken.
De Marokkaanse jongeren willen dat zware misdrijf aan de kaak stellen, maar weten met hun frustratie's geen blijf. En uiteraard valt niet goed te keuren wat zij deden. Particulieren hebben niks met deze zaak te maken, dus laat je hun goederen zijn.

Haha, de beste mop die ik tot hiertoe in 2009 heb gelezen ! Alsof Marokkaanse jongeren er mee inzitten dat de Palestijnse burgerbevolking wordt getroffen. Enkel wat keet schoppen is hun doel, en daarvoor hebben ze natuurlijk een externe aanleiding nodig. Overigens weer toevallig dat er geen enkele vrouw in hun demonstratie meeliep. Dit getuigt van hun 'zin' tot integratie. Ze zijn overigens ook altijd tegen het 'westen', tot dat je hun merkkleding ziet (van eerlijk te werken?) en het feit dat ze mee van onze 'westerse' sociale zekerheid profiteren. Wie zijn hier de varkens ?

Jukes
1 januari 2009, 18:42
ATV is inderdaad de propagandazender van het stadsbestuur.

Maar veel progressief is er niet aan hoor.

In ieder geval is de vzw die de zendmachtiging van ATV in handen heeft, van zéér linkse signatuur.

Pelgrim
1 januari 2009, 19:27
Je hebt gelijk. Zij hebben helemaal niets te maken met Palestina en hun acties zijn beschamend voor de Palestijnse kwestie. De Palestijnen verdedigen hun eigen land en hun eigen huizen tegen "allochtonen" die gewapenderhand hun dorpen zijn binnengevallen. Relschoppers die andermans eigendommen vernielen hebben in de Palestina-beweging niets te zoeken.

Die zit :lol:

alice
1 januari 2009, 19:44
Laten we het even omdraaien. De Joodse Lobby organiseert een betoging tegen de Palestijnse agressie waarvan de joodse staat het slachtoffer is.
Die betoging loopt compleet uit de hand, een 200 tal Joodse jongeren wil Borgerhout intrekken en richten daarbij een spoor van vernieling aan. Uiteindelijk is de tussenkomst van de rabbijn nodig die in het Hebreews tot kalmte maant om verder conflicten te voorkomen.
Indien dit zou gebeuren en moslims zouden reageren met geweld tegenover die Joodse jongeren zouden relnichten zoals Filo( gelukkig nieuwjaar trouwens) schreeuwen; de schuld van de Joden want die hebben de moslims geviseert, wat kunnen die doen aan problemen in Palestina?? Joden moeten hun kinderen niet opvoeden met haat tegenover moslims, dat ik het probleem! Deze hetze tegenover moslims doet denken aan de tweede wereldoorlog! Maar nu is het omgekeerd...agressie van jonge moslims tegenover joodse burgers. nu is het eenstorm in een glas water met lachwekkende argumenten zoals' in mijn straat wonen ook moslims'. So?....

Ondertussen kijkt niemand naar feiten, een Arabisch sprekende imam bereikt meer dan het politiekorps; reden tot bezorgdheid???
Mij lijkt van wel, gezien de veelvuldige agressie van deze jongeren tegenover oa het openbaar vervoer, vrouwen, homo's en anderen die niet tot hun subgroep behoren.

Duym
1 januari 2009, 20:59
Ik hoor net rode lafaard P.Jansens op ATV zeggen dat een betoging van de AEL moet kunnen omdat iedereen zijn gedacht moet kunnen zeggen.
Het Vlaams Belang heeft nog nooit mogen betogen in Antwerpen, samenkomen wel, en dan nog niet waar ze willen.

Bob
1 januari 2009, 21:16
Ik hoor net rode lafaard P.Jansens op ATV zeggen dat een betoging van de AEL moet kunnen omdat iedereen zijn gedacht moet kunnen zeggen.
Het Vlaams Belang heeft nog nooit mogen betogen in Antwerpen, samenkomen wel, en dan nog niet waar ze willen.

In weze moet een betoging van het ael inderdaad kunnen. Zoals alle andere betogingen ook moeten kunnen. Alleen laat men sommige betogingen blijkbaar toe (zelfs deze waarbij het risico op geweld zeer groot is) en verbied men andere (uit vrees dat de tegenbetogers teveel geweld zouden gebruiken - wel een leuk argument).

PollyCorrect
1 januari 2009, 21:50
Het importeren van het conflict dus, daar krijgen we het weer. We zien het ook op bepaalde fora, waar er 20 topics over hetzelfde onderwerp worden geopend en er met veel ferveur aan moddergooien wordt gedaan op alles wat maar een beetje een andere mening zou kunnen hebben.

Alsof enkel Gaza maar bestaat. Zo werd bijvoorbeeld mijn post, de ENIGE over Congo, waar sinds Kerst honderden doden vielen, meteen beschimpt en vuilgemaakt.

De haat is duidelijk aan het winnen en u ziet hier zijn gezicht:

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/12/1/3/large_718098.jpg


Te lezen in HLN.be (ik hoorde net op Radio 1 dat 2 politie inspecteurs gewond geraakten, en ééntje zelfs een kaakbreuk opliep). Auto's zijn vernield, en wat nog meer.


*knip*

Het artikel van hln.be is weggehaald. Jammer. Maar ik kan het nog wel per email opsturen als iemand interesse heeft. PB tje is voldoende.

PS: het ging dus over "Joden durven de straat niet meer op in Antwerpen" - n.a.v. vreedzame AEL-Hezbollah betoging te Antwerpen.

alice
1 januari 2009, 22:16
Goed opgemerkt Bob, dat is inderdaad zo.

filosoof
1 januari 2009, 22:19
In ieder geval is de vzw die de zendmachtiging van ATV in handen heeft, van zéér linkse signatuur.Ach, zo? PVDA??:-o

E. Gidius
1 januari 2009, 22:20
De Marokkaanse jongeren willen dat zware misdrijf aan de kaak stellen

Ze hebben geen werk genoeg met hun schooltaken of hun job?

Ik ken hopen jongeren die iets aan de kaak willen stellen. Geen enkel van hen heeft ooit een tram aangevallen of onschuldige voorbijgangers gemolesteerd.

Ga dus met uw valse tremolo maar elders janken.

rookie
1 januari 2009, 22:24
*knip*

Oproepen tot geweld is bij wet verboden. Gelieve dergelijke zaken dus ook niet te kopiëren.

Jukes
1 januari 2009, 22:29
In mijn straat wonen 50% migranten van Turkse en vnl Marokkaanse origine. Géén stormen hier.

Natuurlijk niet, of dacht u dat ze hun eigen auto's gingen afbreken?

Jukes
1 januari 2009, 22:32
Ze hebben geen werk genoeg met hun schooltaken of hun job?

Ik ken hopen jongeren die iets aan de kaak willen stellen. Geen enkel van hen heeft ooit een tram aangevallen of onschuldige voorbijgangers gemolesteerd.

Ga dus met uw valse tremolo maar elders janken.

Zijn er westerse jongeren als een vernielende tornado door de stad getrokken na 9/11? Ik dacht van niet. Toen vielen er nochtans duizenden onschuldige burgerslachtoffers in een laffe aanslag...

Jukes
1 januari 2009, 22:34
Ach, zo? PVDA??:-o

Kent u de samenstelling van de Raad van Bestuur van die vzw niet? En weet u niet dat het die vzw is die de journalistieke lijn bepaalt? Bepaald slecht geïnformeerd, Soof

Mahalingam
1 januari 2009, 22:41
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In mijn straat wonen 50% migranten van Turkse en vnl Marokkaanse origine. Géén stormen hier.
Israël is altijd oppie-toppie om eenheids- en gezamelijkheidsgevoelens in de ummah naar boven te laten borrelen.
In de Nederlandse gemeente Ede is een wijk die 70/20 Marokkanen/Turken is.
Afgelopen zomer was er stennis tussen twee groepen jongeren met als gevolg 5 uitgebrande auto's en winkels met glasschade. Van Turken. En nu demonstreren ze zij aan zij tegen Israël.

Jukes
1 januari 2009, 23:05
Ik neem Amerika en engeland het héél kwalijk zo maar Berlijn, Dresden, Hirsohima te bombarderen als vergeldingsactie.

In zijn uitgebreid onderzoek naar de factoren die de overwinning door de geallieerden hebben bepaald, schrijft historicus Richard Overy over de bombardementen op Duitsland: (pag. 158) "...alle discussies over de morele toelaatbaarheid of de operationele doeltreffenheid van de bombardementscampagnes ten spijt, vormden de luchtoffensieven één van de doorslaggevende factoren voor de overwinning van de geallieerden".

U neemt het dus de geallieerden kwalijk dat ze u gevrijwaard hebben voor het nazistische juk? Daar zou ik toch nog maar eens over nadenken...

Pelgrim
1 januari 2009, 23:10
blijkbaar schijnt enige ironie niet meer te mogen voor de links poco's
давай в политиском контролне
---Quote---
---Citaat (oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger)---

Tijd om dit krapuul van de straat te vegen met de *grove borstel.*..!!!
---Einde citaat---
AK47 is veel doeltreffender
---End Quote---
All the best,
Politics.be
***************

Nogmaals, reageer alsjeblieft niet op deze e-mail. Klik hier om in te loggen en het bericht te lezen, te beantwoorden of te verwijderen:
http://forum.politics.be/private.php

Met vriendelijke groet,
Politics.be

Bij nazicht blijkt ieder bericht pro links niet gecensureerd
GEDAPO ?????

Niet zeiken, de AK47 is een wapen, dit is oproep tot geweld, dus terecht geknipt.

Bob
1 januari 2009, 23:17
Ach, zo? PVDA??:-o

Toch niet verwonderd ? Dacht dat zelfs drie van de vier hoofdredakteurs van de vrt in dit milieu hadden rondgehangen.

barbaar
1 januari 2009, 23:50
Je gaat toch niet de domme gaan uithangen? Natùùrlijk heeft dat er alles mee te maken.
De Marokkaanse jongeren willen dat zware misdrijf aan de kaak stellen, maar weten met hun frustratie's geen blijf. En uiteraard valt niet goed te keuren wat zij deden. Particulieren hebben niks met deze zaak te maken, dus laat je hun goederen zijn.

Waarom gaan zij de Israëli's niet bestrijden, in Gaza ? Mischien omdat dat wat gevaarlijker is dan vreedzame burgers hun winkels, auto's ,trams en bussen kapot te slagen ? Een bende lafaards, dat zijn ze.

barbaar
1 januari 2009, 23:56
Laten we het even omdraaien. De Joodse Lobby organiseert een betoging tegen de Palestijnse agressie waarvan de joodse staat het slachtoffer is.
Die betoging loopt compleet uit de hand, een 200 tal Joodse jongeren wil Borgerhout intrekken en richten daarbij een spoor van vernieling aan. Uiteindelijk is de tussenkomst van de rabbijn nodig die in het Hebreews tot kalmte maant om verder conflicten te voorkomen.
Indien dit zou gebeuren en moslims zouden reageren met geweld tegenover die Joodse jongeren zouden relnichten zoals Filo( gelukkig nieuwjaar trouwens) schreeuwen; de schuld van de Joden want die hebben de moslims geviseert, wat kunnen die doen aan problemen in Palestina?? Joden moeten hun kinderen niet opvoeden met haat tegenover moslims, dat ik het probleem! Deze hetze tegenover moslims doet denken aan de tweede wereldoorlog! Maar nu is het omgekeerd...agressie van jonge moslims tegenover joodse burgers. nu is het eenstorm in een glas water met lachwekkende argumenten zoals' in mijn straat wonen ook moslims'. So?....

Ondertussen kijkt niemand naar feiten, een Arabisch sprekende imam bereikt meer dan het politiekorps; reden tot bezorgdheid???
Mij lijkt van wel, gezien de veelvuldige agressie van deze jongeren tegenover oa het openbaar vervoer, vrouwen, homo's en anderen die niet tot hun subgroep behoren.
Dus, als ik het goed begrijp, heeft de imam voldoende macht om hen te doen stoppen ? Dat wil dus zeggen dat die religieuze chef's er niet mee inzitten dat de "jongeren" bus en tram-reizigers terroriseren, homos, vrouwen en zowat iedereen in feite lastig vallen en afranselen ?

eric v68
2 januari 2009, 00:03
Dus, als ik het goed begrijp, heeft de imam voldoende macht om hen te doen stoppen ? Dat wil dus zeggen dat die religieuze chef's er niet mee inzitten dat de "jongeren" bus en tram-reizigers terroriseren, homos, vrouwen en zowat iedereen in feite lastig vallen en afranselen ?

dat heb je uitstekend begrepen.

zolang de sieligu jongeren maar Joden opzoeken.
is allemaal heel verantwoord onder het kopje 'vrijheid van godsdienst'.

filosoof
2 januari 2009, 00:17
Dus, als ik het goed begrijp, heeft de imam voldoende macht om hen te doen stoppen ? Dat wil dus zeggen dat die religieuze chef's er niet mee inzitten dat de "jongeren" bus en tram-reizigers terroriseren, homos, vrouwen en zowat iedereen in feite lastig vallen en afranselen ?Op de bussen en trams die ik neem gebeurt dat niet, mijn vrouw, mijn moeder en mijn schoondochter worden niet lastig gevallen, hun vriendinnen evenmin. En niettemin zie ik geen imams op tram en bus, zij ook niet. In onze straat soms wel eens één. Ik werd al wel in mekaar geslagen, maar niet door zgn. "allochtonen". Toen was er géén imam of pastoor in buurt.
Misschien begrijp je het toch niet zo goed.

filosoof
2 januari 2009, 00:23
wachtend op de poco's wanneer ze dit weer gaan minimaliseren:roll:13 administratieve voorleidingen, géén gerechterlijke aanhoudingen. PV's opgesteld.

filosoof
2 januari 2009, 00:24
Toch niet verwonderd ? Dacht dat zelfs drie van de vier hoofdredakteurs van de vrt in dit milieu hadden rondgehangen.
Kwamen ze jou dat vertellen of stond dat in 't Palieterke?

rikbe
2 januari 2009, 00:43
Op de bussen en trams die ik neem gebeurt dat niet, mijn vrouw, mijn moeder en mijn schoondochter worden niet lastig gevallen, hun vriendinnen evenmin. En niettemin zie ik geen imams op tram en bus, zij ook niet. In onze straat soms wel eens één. Ik werd al wel in mekaar geslagen, maar niet door zgn. "allochtonen". Toen was er géén imam of pastoor in buurt.
Misschien begrijp je het toch niet zo goed.

Tuurlijk niet, boeven opereren niet in eigen buurt.

PollyCorrect
2 januari 2009, 00:45
Wtf hebt gij in uw onderschrift? :?

Hij heeft de Vlanderstijnse nationaliteit aangenomen... :? :roll:

filosoof
2 januari 2009, 00:55
Tuurlijk niet, boeven opereren niet in eigen buurt.Ga er dan ook wonen ipv vanuit je villawijk te klagen hoe erg 't in wijken als de mijne wel is.

MaGNiFiCaT
2 januari 2009, 01:00
In zijn uitgebreid onderzoek naar de factoren die de overwinning door de geallieerden hebben bepaald, schrijft historicus Richard Overy over de bombardementen op Duitsland: (pag. 158) "...alle discussies over de morele toelaatbaarheid of de operationele doeltreffenheid van de bombardementscampagnes ten spijt, vormden de luchtoffensieven één van de doorslaggevende factoren voor de overwinning van de geallieerden".

U neemt het dus de geallieerden kwalijk dat ze u gevrijwaard hebben voor het nazistische juk? Daar zou ik toch nog maar eens over nadenken...

Onzin, men heeft Berlijn en Dresden enkel maar vernield om hen te vernederen, het pleit was al beslecht.

daiwa
2 januari 2009, 02:48
Op de bussen en trams die ik neem gebeurt dat niet, mijn vrouw, mijn moeder en mijn schoondochter worden niet lastig gevallen, hun vriendinnen evenmin. .


Bijna dadelijks lezen we gevallen van agressie op het openbaar vervoer, en in de meeste gevallen zijn het ''jongeren''.
En we weten allemaal voor welke bevolkingsgroep ''jongeren'' staat.

Kim
2 januari 2009, 08:27
In Brussel is tevens een protest geweest tegen de militaire actie van Israel. Deze is geheel vreedzaam verlopen. Raar dat men er hier nog niets over gezegt heeft. Bepaalde mensen willen hier wrs enkel hun gal spuwen:roll:.

Ja en?

In Antwerpen was heel de Rooseveltplaats ontruimd en was het weer de zoveeelste rel op rij, komend van diegenen die blijkbaar niet in staat zijn om "verbaal" te communiceren.

Dat interesseert me net iets meer dan een betoging die sereen verloopt in Brussel. Als dat in Brussel wel kan, waarom kan dat hier dan niet?

Duym
2 januari 2009, 08:50
Op de bussen en trams die ik neem gebeurt dat niet, mijn vrouw, mijn moeder en mijn schoondochter worden niet lastig gevallen, hun vriendinnen evenmin. En niettemin zie ik geen imams op tram en bus, zij ook niet. In onze straat soms wel eens één. Ik werd al wel in mekaar geslagen, maar niet door zgn. "allochtonen". Toen was er géén imam of pastoor in buurt.
Misschien begrijp je het toch niet zo goed.

Ik rij elke dag met bus en tram. Als je doof bent voor verbale agressie en blind voor de vernielingen die ze onder je ogen aanrichten, is er met dat allochtone crapuul inderdaad niets aan de hand.
Ik ken maar één imam, en die kerel heb ik al op tram 7 gezien: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=g4eikugt

stab
2 januari 2009, 08:58
Racistische uitlatingen zijn uitlatingen waarin wordt aangezet tot discriminatie, haat of geweld OP BASIS VAN zogenaamd ras of afkomst. In de post waarnaar u verwijst zie ik dat nergens.Door 'ondergetekende' in 't vetjes gezet.
:roll:

Jukes
2 januari 2009, 09:25
Onzin, men heeft Berlijn en Dresden enkel maar vernield om hen te vernederen, het pleit was al beslecht.

Ik vreesde er al voor: geschiedenis is niet uw sterkste kant. De massale bombardementen o.l.v. Bert 'Bomber' Harris begonnen in het voorjaar van 1942. Berlijn en Dresden maakten deel uit van die campagne. Echte historici zullen uw nieuwe invalshoek, dat het pleit van de oorlog al in 1942 beslecht was, met verbazing begroeten, denk ik.

Nu weet ook ik weer waarom dit forum me regelmatig de keel uithangt: de nonsens die er worden uitgekraamd overstijgen nauwelijks het gelal dat je aan een toog vol zattekl. moet aanhoren. Dat komt er natuurlijk van als er veel luitjes meediscussiëren die denken dat het internet, Google en Wikipedia de enige bronnen van wijsheid zijn... Toch af en toe eens een boek vastpakken, Magni. In dit geval aanbevolen lectuur: "Waarom de geallieerden wonnen", door Richard Overy.

Bob
2 januari 2009, 10:14
Kwamen ze jou dat vertellen of stond dat in 't Palieterke?

En omdat het in het Palieterke zou gestaan hebben is het niet waar ?
Trouwens onze ceo van het cgkr komt ook uit een extreemlinks milieu.

Bob
2 januari 2009, 10:20
Ga er dan ook wonen ipv vanuit je villawijk te klagen hoe erg 't in wijken als de mijne wel is.

Gaat ook in een villawijk wonen. Kunt ge belastingen betalen, om degenen te onderhouden, die het daar komen kapotkloppen ;-)

freespirit
2 januari 2009, 10:32
ATV is inderdaad de propagandazender van het stadsbestuur.

Maar veel progressief is er niet aan hoor.

Dat bleek inderdaad nog maar eens uit hun 1 januari - journaal. Eerst een half uur leuteren over het vuurwerk en de feestvierders en hoe goed het allemaal wel is om in 't stad te leven. Om dan op de koop toe een inhoudsloos verslag te maken van allochtone jongeren die in Merksem wat papiertjes opruimen op nieuwjaarsdag, wel 15 vuilniszakken (proficiat mannen !). En dan op het einde van het overzicht eventjes rap het over de rellen met burgemeester Janssens hebben, die op de koop toe een deel van de schuld bij de politie zelf legt, van 'die hebben een inschattingsfout gemaakt'. Als Janssens (kerst)ballen aan zijn lijf had, zou hij zelf die verantwoordelijkheid opnemen door de demonstratie te verbieden, hij heeft daar immers bevoegdheden over. Maar ja, het zijn allochtonen en die kan je immers niets weigeren. Moest het VB op die dag een betoging tegen de islamisering willen organiseren dan zou dit echter onmiddellijk verboden worden.

Ik kreeg gisteren zure maagoprispingen bij het zien van ATV, en het lag dit keer niet aan de overdosis alchohol of een overdadig feestmaal.

Jukes
2 januari 2009, 10:59
Dat bleek inderdaad nog maar eens uit hun 1 januari - journaal. Eerst een half uur leuteren over het vuurwerk en de feestvierders en hoe goed het allemaal wel is om in 't stad te leven. Om dan op de koop toe een inhoudsloos verslag te maken van allochtone jongeren die in Merksem wat papiertjes opruimen op nieuwjaarsdag, wel 15 vuilniszakken (proficiat mannen !). En dan op het einde van het overzicht eventjes rap het over de rellen met burgemeester Janssens hebben, die op de koop toe een deel van de schuld bij de politie zelf legt, van 'die hebben een inschattingsfout gemaakt'. Als Janssens (kerst)ballen aan zijn lijf had, zou hij zelf die verantwoordelijkheid opnemen door de demonstratie te verbieden, hij heeft daar immers bevoegdheden over. Maar ja, het zijn allochtonen en die kan je immers niets weigeren. Moest het VB op die dag een betoging tegen de islamisering willen organiseren dan zou dit echter onmiddellijk verboden worden.

Ik kreeg gisteren zure maagoprispingen bij het zien van ATV, en het lag dit keer niet aan de overdosis alchohol of een overdadig feestmaal.

ATV is dan ook al sinds zijn begin een karikatuur van een tv-zender. Compleet politiek gekleurd, technisch een ramp (onscherpe beelden, druppels op lenzen, amateuristische regie, rampzalige montage,...) sociaal een schande(tv-ploeg bij ATV bestaat dikwijls uit één man, geen klankman, journalist filmt soms zelf), financieel een katastrofe, qua inhoud minder dan de onnozelste indy-tv-zender. Kortom: de zender die Antwerpen -zoals het er nu voorstaat met een reclamegoeroe aan het hoofd -verdient. Geen wonder dat in het prille begin geen kat er wou in investeren.

alice
2 januari 2009, 11:29
De burgemeester is helemaal niet in samenleving geinteresseerd;zijn aandachtspunten zijn hondenpoep, sluikstort waarbij nooit naar oorzaken mag worden gekeken, en stemmenwinst bij allochtonen voor SPA.
De man is gewoon een yuppie op een loft waar hij samenwoont met zijn maitresse die hij via 'mondeling' examen aan een leuke baan hielp.
Als burgemeester bepaald Janssens wie wel of niet betoogd en dus draagt hij en niet politie hiervoor verantwoordelijkheid.KInderachtig dit op anderen af te wentelen de burgemeester zou minstens mogen erkennen dat hij dus een inschattingsfout heeft gemaakt omdat hij helemaal niet weet wat er in zijn aandachtswijken leeft, niet bij allochtone en nog minder bij autochtone bewoners.

ATV is inderdaad volledig gewijd aan het promoten van het stadsbestuur, de eerste kritische bedenking tegenover Antwerpse politici zul je er dan ook niet horen.
Voor een aantal Antwerpe politici heb ik best wel bewondering; maar het overgrote gedeelte bestaat uit slechte acteurs die mensen zand in de ogen strooien.

Weiße Rose
2 januari 2009, 11:43
Ik rij elke dag met bus en tram. Als je doof bent voor verbale agressie en blind voor de vernielingen die ze onder je ogen aanrichten, is er met dat allochtone crapuul inderdaad niets aan de hand.
Ik ken maar één imam, en die kerel heb ik al op tram 7 gezien: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=g4eikugt

Ik reis tevens elke dag met het openbaar vervoer. Echter heb ik nog nooit een conflct gezien (op de bus) waarbij een allochtoon verbaal en/of fysiek geweld heeft gebruikte! Nochthans reis is vaak naar Genk, Hasselt, Houthalen enz... . Toch plaatsen die bekent staan als zeer multicultureel om het zo maar te zeggen.

freespirit
2 januari 2009, 11:55
Ik reis tevens elke dag met het openbaar vervoer. Echter heb ik nog nooit een conflct gezien (op de bus) waarbij een allochtoon verbaal en/of fysiek geweld heeft gebruikte! Nochthans reis is vaak naar Genk, Hasselt, Houthalen enz... . Toch plaatsen die bekent staan als zeer multicultureel om het zo maar te zeggen.

Dan heb je tot nu toe veel geluk gehad. Goed voor jou !

freespirit
2 januari 2009, 12:02
De burgemeester is helemaal niet in samenleving geinteresseerd;zijn aandachtspunten zijn hondenpoep, sluikstort waarbij nooit naar oorzaken mag worden gekeken, en stemmenwinst bij allochtonen voor SPA.
De man is gewoon een yuppie op een loft waar hij samenwoont met zijn maitresse die hij via 'mondeling' examen aan een leuke baan hielp.
Als burgemeester bepaald Janssens wie wel of niet betoogd en dus draagt hij en niet politie hiervoor verantwoordelijkheid.KInderachtig dit op anderen af te wentelen de burgemeester zou minstens mogen erkennen dat hij dus een inschattingsfout heeft gemaakt omdat hij helemaal niet weet wat er in zijn aandachtswijken leeft, niet bij allochtone en nog minder bij autochtone bewoners.



Inderdaad, het is laf en laag van de Patrick om de verantwoordelijkheid bij de politiemensen zelf te leggen. Zij geraken begrijpelijk door de hele toestand gefrustreerd. Als ze kordaat willen optreden en zero tolerance toepassen staat er een comité P en het centrumeke van 'imam' De Witte op hun vingers te zien. Als ze zich aan de regels houden bij een betoging die onverantwoord door de burgemeester is toegestaan (hij wist dat de oproerkraaiers van het AEL die organiseerden), krijgen ze het verwijt, van hem (!), een inschattingsfout te maken. En dan zijn ze verbaasd dat er zoveel politiemensen VB-gezind zijn of anti-establishment. Veel sterkte aan de politieman die zwaar is toegetakeld door de 'jeugdige verrijkers' en nu het nieuwe jaar start in het ziekenhuis.

rikbe
2 januari 2009, 12:18
Ga er dan ook wonen ipv vanuit je villawijk te klagen hoe erg 't in wijken als de mijne wel is.

Ik woon niet in een villawijk maar een rurale omgeving, maar mijn dochter woont in de nabijheid van een van de door U opgehemelde buurten. In één jaar tijd is haar wagen al twéé keer gevandaliseerd en is er éénmaal in haar huis ingebroken.

Duym
2 januari 2009, 12:28
Ik reis tevens elke dag met het openbaar vervoer. Echter heb ik nog nooit een conflct gezien (op de bus) waarbij een allochtoon verbaal en/of fysiek geweld heeft gebruikte! Nochthans reis is vaak naar Genk, Hasselt, Houthalen enz... . Toch plaatsen die bekent staan als zeer multicultureel om het zo maar te zeggen.

Ben jij dan selectief doof en blind? De Lijn geeft zelf toe dat het aantal gevallen van agressie is toegenomen. In Antwerpen zij er bus- en tramlijnen waar het elke dag ambras is.

http://www.cdenv.be/actua/persberichten/aantal-inbreuken-op-trein-blijft-stijgen-hoog-aantallen-meldingen-van-agressie

Jukes
2 januari 2009, 12:29
Ik woon niet in een villawijk maar een rurale omgeving, maar mijn dochter woont in de nabijheid van een van de door U opgehemelde buurten. In één jaar tijd is haar wagen al twéé keer gevandaliseerd en is er éénmaal in haar huis ingebroken.

Nog aan paar concrete voorbeelden, uit eigen omgeving:

- een vriend van me, een dokter, is in het Boelaerpark te Borherhout overvallen door twee allochtonen, een mes op de keel gezet en van zijn portefeuille ontdaan
- een vriendin van me onderging in het Rivierenhof in Deurne het zelfde lot
- mijn vader is door twee allochtonen aan Berchem Satione ineen geslagen
- in een bedrijf dat ik destijds had in Wilrijk, om de Prins Boudewijnlaan, is drie keer ingebroken. Twee keer zijn de daders - eerder toevallig - gevat. Beide keren bleek het om allochtonen te gaan.
- Mijn auto is door allochtonen belaagd in de Stuivenbergwijk
- als je je auto parkeert op het Antwerpse Zuid, dan duiken er regelmatig jonge Marokkaantjes op die 'op je auto zullen passen tegen betaling'. Wie niet afdokt, vindt zijn vehikel gegarandeerd met een paar krassen extra terug.

Al deze feiten in aanmerking genomen, komt het me zeer vreemd voor dat er hier Antwerpenaren zijn die nog nooit ook maar één negatieve ervaring met allochtonen hebben meegemaakt. Ofwel hebben die dus ongelooflijk veel geluk, ofwel hebben mijn vrienden en ik ongelooflijk veel tegenslag. Wat zal het zijn?

rikbe
2 januari 2009, 12:29
Ik reis tevens elke dag met het openbaar vervoer. Echter heb ik nog nooit een conflct gezien (op de bus) waarbij een allochtoon verbaal en/of fysiek geweld heeft gebruikte! Nochthans reis is vaak naar Genk, Hasselt, Houthalen enz... . Toch plaatsen die bekent staan als zeer multicultureel om het zo maar te zeggen.

Dat zijn daar meestal Turken die er 30 of 40 jaar geleden komen wonen zijn om in de mijn te werken. Met Turken zijn alleen wat strubbelingen geweest in de jaren zestig omdat ze de weekend dronken waren en niet van onze metskes konden afblijven. Heel wat eindigden in een overvolle amerikaanse bak tegen een boom.
Niet te vergelijken wat er nu in Antwerpen en Brussel hokt.

filosoof
2 januari 2009, 12:45
Dat zijn daar meestal Turken die er 30 of 40 jaar geleden komen wonen zijn om in de mijn te werken. Met Turken zijn alleen wat strubbelingen geweest in de jaren zestig omdat ze de weekend dronken waren en niet van onze metskes konden afblijven. Heel wat eindigden in een overvolle amerikaanse bak tegen een boom.
Niet te vergelijken wat er nu in Antwerpen en Brussel hokt.wat er nu in Antwerpen en Brussel hoktIn Antwerpen kwam ik alle dagen tegen, in Brussel kan ik ze vanuit mijn raam zien en kom ik ze tegen, elke dag, als ik uit de voordeur stap.

hokt J�*, die mensen hebben het minder breed dan gepensioneerde handelaars, idd, (en ik ook), d�*�*r heb je wel gelijk in.

Dajjal
2 januari 2009, 12:47
Al deze feiten in aanmerking genomen, komt het me zeer vreemd voor dat er hier Antwerpenaren zijn die nog nooit ook maar één negatieve ervaring met allochtonen hebben meegemaakt. Ofwel hebben die dus ongelooflijk veel geluk, ofwel hebben mijn vrienden en ik ongelooflijk veel tegenslag. Wat zal het zijn?

Misschien zijn de personen die nog nooit problemen met de allochtonen gehad hebben zelf importbelgen ?

Misschien hebben ze zich zo laten assimileren door de multicul dat ze zelf in soepjurk en lange baard rondlopen en zodoende niet meer als legitiem doel gelden voor de importbelgen ?

Wie zal het zeggen.

Elke autochtoon die in een Belgische grootstad woont weet uit ervaring dat er problemen zijn met allochtoonse jongeren (de oudere generatie vormt geen probleem - het zijn die rotjochies die het voor iedereen verpesten)

Dit stelt echter het multicul ideaal in vraag, en dat mag niet. Multicul is goed.

En nu blijkt trouwens dat het enige goede dat ooit uit de multicul voortkwam - de pitta - ook al slecht voor je is. :rofl:

freespirit
2 januari 2009, 12:49
Nog aan paar concrete voorbeelden, uit eigen omgeving:

- een vriend van me, een dokter, is in het Boelaerpark te Borherhout overvallen door twee allochtonen, een mes op de keel gezet en van zijn portefeuille ontdaan
- een vriendin van me onderging in het Rivierenhof in Deurne het zelfde lot
- mijn vader is door twee allochtonen aan Berchem Satione ineen geslagen
- in een bedrijf dat ik destijds had in Wilrijk, om de Prins Boudewijnlaan, is drie keer ingebroken. Twee keer zijn de daders - eerder toevallig - gevat. Beide keren bleek het om allochtonen te gaan.
- Mijn auto is door allochtonen belaagd in de Stuivenbergwijk
- als je je auto parkeert op het Antwerpse Zuid, dan duiken er regelmatig jonge Marokkaantjes op die 'op je auto zullen passen tegen betaling'. Wie niet afdokt, vindt zijn vehikel gegarandeerd met een paar krassen extra terug.

Al deze feiten in aanmerking genomen, komt het me zeer vreemd voor dat er hier Antwerpenaren zijn die nog nooit ook maar één negatieve ervaring met allochtonen hebben meegemaakt. Ofwel hebben die dus ongelooflijk veel geluk, ofwel hebben mijn vrienden en ik ongelooflijk veel tegenslag. Wat zal het zijn?

Zeer herkenbaar allemaal ! Een goede vriend van mij is ook al overvallen in het Boelaerpark, gouden ketting van de hals gerukt. Ikzelf ben op 17-jarige leeftijd overvallen onder de Singelbrug aan Berchem Station, dit onder bedreiging van een groot knipmes. Ik ben op straat in Deurne Zuid al bedreigd geweest en aangevallen door een zigeurnervrouw die probeerde mensen op te lichten via valse petities. In de ouderlijke woning is er al eens ingebroken, bij al mijn familieleden in het Antwerpse ook al. Een goede vriendin van mij is uitgemaakt voor h**r in Oud Borgerhout, omdat ze de wagen bestuurde en niet ik (de man dus) die ernaast zat. Vele van mijn vrienden hun GSM is afgetroggeld geweest in de buurt van mijn (voormalige) middelbare school. En zo kan ik nog wel even doorgaan ...

En rarara, in alle gevallen waren het allochtone daders, hoe zou dat nu toch komen ?

freespirit
2 januari 2009, 12:56
Misschien zijn de personen die nog nooit problemen met de allochtonen gehad hebben zelf importbelgen ?

Misschien hebben ze zich zo laten assimileren door de multicul dat ze zelf in soepjurk en lange baard rondlopen en zodoende niet meer als legitiem doel gelden voor de importbelgen ?

Wie zal het zeggen.

Elke autochtoon die in een Belgische grootstad woont weet uit ervaring dat er problemen zijn met allochtoonse jongeren (de oudere generatie vormt geen probleem - het zijn die rotjochies die het voor iedereen verpesten)

Dit stelt echter het multicul ideaal in vraag, en dat mag niet. Multicul is goed.

En nu blijkt trouwens dat het enige goede dat ooit uit de multicul voortkwam - de pitta - ook al slecht voor je is. :rofl:


Inderdaad, dit is in feite een off topic reactie, maar pita-vlees is niet bepaald het beste dat er is. Het wordt in het groot aangeleverd vanuit Duitsland en het is letterlijk overal in al die snackbars (eigenlijk letterlijk) een eenheidsworst. Bovendien zit het vol vuiligheid. En soms (al meegemaakt) is het vlees gewoonweg rot en om dat te verdoezelen kappen ze er genoeg look- of cocktailsaus over ! En dan zwijg ik nog over het feit dat je in vele pitazaken in Borgerocco geen pintje of glaasje wijn meer bij het eten kan drinken, want dat is haram ! En we zullen het zeker niet hebben over de frauduleuze praktijken van dergelijke handelszaken, de dekmantels die ermee worden opgezet enz.

Verder is het ook 'toevallig' dat je voor pitazaken geen frietvergunning moet bezitten én betalen om ze te serveren en dat in eerder autochtoon gerichte snackbars dit vaak verboden is, tenzij je dus er zo'n extra vergunning bij neemt. Van discriminatie gesproken.

filosoof
2 januari 2009, 13:00
Misschien zijn de personen die nog nooit problemen met de allochtonen gehad hebben zelf importbelgen ?

Misschien hebben ze zich zo laten assimileren door de multicul dat ze zelf in soepjurk en lange baard rondlopen en zodoende niet meer als legitiem doel gelden voor de importbelgen ?

Wie zal het zeggen.

Elke autochtoon die in een Belgische grootstad woont weet uit ervaring dat er problemen zijn met allochtoonse jongeren (de oudere generatie vormt geen probleem - het zijn die rotjochies die het voor iedereen verpesten)

Dit stelt echter het multicul ideaal in vraag, en dat mag niet. Multicul is goed.

En nu blijkt trouwens dat het enige goede dat ooit uit de multicul voortkwam - de pitta - ook al slecht voor je is. :rofl:

1.zelf importbelgen ?Ondanks niet-Vlaemsche namen woont mijn familie toch zonder uitzonderingen al sinds midden 19de eeuw hier in Antwerpen, Brussel, de Kempen en Limburg (nagetrokken)

2.zelf in soepjurk en lange baard rondlopen3.Elke autochtoon die in een Belgische grootstad woont weet uit ervaring
1 & 2&3.nee
1 &2&3 . dat soort vooroordelen zegt véél meer over wie ze uit dan over wie ze naar 't hoofd krijgt.
Dit stelt echter het multicul ideaal in vraag, en dat mag niet. Multicul is goed.
Dit land is al méér dan 20 eeuwen multicultureel. Misschien was het ooit anders, voor de Germanen en voor de Romeinen (misschien!!)

Het is nog goed , noch slecht, gewoon een oud gegeven feit, waar een aantal mensen niet willen mee leven.

freespirit
2 januari 2009, 13:04
Dit land is al méér dan 20 eeuwen multicultureel. Misschien was het ooit anders, voor de Germanen en voor de Romeinen (misschien!!)

Etnisch gezien misschien wel, maar deze volkeren hebben zich allen wel geasimileerd aan de heersende cultuur en gebruiken. Ze hebben zeker hun gewoonten niet opgedrongen op de manier waarop de Maghrebijnen dit nu wel proberen te doen.

Fiere Jood
2 januari 2009, 13:05
AEL pamflet :



De joden hebben alweer aanslagen gepleegd in Gaza tegen de Palestijnen.Het is verschrikkelijk om te zien hoe onze broeders en zusters al het geweld en alle haat moeten doorstaan. De joden zeiden dat dit nog maar een begin is.

Onze geliefde profeet Mohammed zei ….. “De dag zal aanbreken wanneer de moslims tegen de joden vechten…Neem de joden en christenen niet tot uw vrienden, voorwaar ze zijn elkaars vrienden”

Laten we allen bekend maken dat we onze geliefde broeders en zusters NIET vergeten zijn, laten we ervoor zorgen dat we gehoord zullen worden.

As Salaam ….

Struik500
2 januari 2009, 13:09
Etnisch gezien misschien wel, maar deze volkeren hebben zich allen wel geasimileerd aan de heersende cultuur en gebruiken. Ze hebben zeker hun gewoonten niet opgedrongen op de manier waarop de Maghrebijnen dit nu wel proberen te doen.
Maar wij mogen onze gewoonten wel opdringen aan landen buiten het Westen?

filosoof
2 januari 2009, 13:09
Inderdaad, dit is in feite een off topic reactie, maar pita-vlees is niet bepaald het beste dat er is. Het wordt in het groot aangeleverd vanuit Duitsland en het is letterlijk overal in al die snackbars (eigenlijk letterlijk) een eenheidsworst. Bovendien zit het vol vuiligheid. En soms (al meegemaakt) is het vlees gewoonweg rot en om dat te verdoezelen kappen ze er genoeg look- of cocktailsaus over ! En dan zwijg ik nog over het feit dat je in vele pitazaken in Borgerocco geen pintje of glaasje wijn meer bij het eten kan drinken, want dat is haram ! En we zullen het zeker niet hebben over de frauduleuze praktijken van dergelijke handelszaken, de dekmantels die ermee worden opgezet enz.

Verder is het ook 'toevallig' dat je voor pitazaken geen frietvergunning moet bezitten én betalen om ze te serveren en dat in eerder autochtoon gerichte snackbars dit vaak verboden is, tenzij je dus er zo'n extra vergunning bij neemt. Van discriminatie gesproken.

In pita zit niet meer "vuiligheid" of "rot" dan in Zwan- ea worsten.
Niet bepaald het beste vlees wat er is, idd, of wat dacht je? Dat men daar filet pur voor gebruikt?
De énige aanmerkingen uit het laatste onderzoek van Test Aankoop was dat er dikwijls varkenvlees bij zit ipv schapen, runds en gevolgte. Dus dikwijls haram. Indien jij d�*�*r van wakker ligt...

Diego Raga
2 januari 2009, 13:11
In Nederland durft men er toch al voor uit komen... Een indicator voor de mate waarin de verschillende migrantengroepen zich aan fundamentele
Nederlandse normen en waarden hebben aangepast zijn de criminaliteitscijfers.
In hun bijdrage gaan H.M. Willemse en E.H.F.Backbier uitgebreid in op de criminaliteit gepleegd door
allochtonen.
Op basis van cijfermatige gegevens over de situatie in Nederland komen zij tot de
conclusie dat personen afkomstig van buitenlanden een grotere geneigdheid hebben om crimineel
gedrag te vertonen dan de autochtone bevolking. Uit internationaal vergelijkende studies komt naar
voren dat het niet om een typische Nederlands probleem gaat, dat het probleem niet geheel kan
worden wegverklaard door ‘klassenverschillen’ en dat het idee dat ‘het vanzelf wel goed komt’ niet
zonder meer van toepassing is.

www.wodc.nl/images/jv0205_voorwoord_tcm44-57425.pdf


...al zullen de Filo's ea pocowieters van deze wereld, dat niet zo graag lezen.

filosoof
2 januari 2009, 13:13
Maar wij mogen onze gewoonten wel opdringen aan landen buiten het Westen?Dan heet het "missiewerk" en "beschaving brengen" (:lol: in Kongo destijds waren blote borsten 100% normaal, tot de reis van Koning Boudewijn naar daar, d�*n moesten alle vrouwen daar een beha of boubou dragen, verplicht)

Struik500
2 januari 2009, 13:15
In Nederland durft men er toch al voor uit komen...
...al zullen de Filo's ea pocowieters van deze wereld, dat niet zo graag lezen.
Dode link.....

Struik500
2 januari 2009, 13:16
Dan heet het "missiewerk" en "beschaving brengen" (:lol: in Kongo destijds waren blote borsten 100% normaal, tot de reis van Koning Boudewijn naar daar, d�*n moesten alle vrouwen daar een beha of boubou dragen, verplicht)
Ik begrijp u volkomen. Het zijn immers barbaren die ons lastig vallen, wij moeten hun leren hoe te leven en te denken. Wanneer ze dat doen, worden ze nooit volledig geaccepteerd of als volwaardig gezien, het is ook nooit goed.
Ik ben benieuwd wat men vind wanneer Azië steeds meer macht krijgt op het wereldtoneel met betrekking tot economie en politiek?

filosoof
2 januari 2009, 13:17
In Nederland durft men er toch al voor uit komen...
...al zullen de Filo's ea pocowieters van deze wereld, dat niet zo graag lezen.Hou je platte insinuaties voor jezelf: Ik gebruikte nooit drugs. En jij?? Durf jij dat ook zeggen?

filosoof
2 januari 2009, 13:19
3x:-P

filosoof
2 januari 2009, 13:20
2x:roll:

filosoof
2 januari 2009, 13:34
Etnisch gezien misschien wel, maar deze volkeren hebben zich allen wel geasimileerd aan de heersende cultuur en gebruiken. Ze hebben zeker hun gewoonten niet opgedrongen op de manier waarop de Maghrebijnen dit nu wel proberen te doen.Die "Maghrebijnen" zijn véél minder allescontrolerend en verdrukkend dan het katholiek weldenkend Vlaanderen waar ik in opgroeide of het protestants weldenkend Nederland dat de Provo-beweging destijds uitlokte. (en met de Van Rompuy-staatsgreep en Balkenende lijken beide terug aan de macht)

freespirit
2 januari 2009, 13:54
Dan heet het "missiewerk" en "beschaving brengen" (:lol: in Kongo destijds waren blote borsten 100% normaal, tot de reis van Koning Boudewijn naar daar, d�*n moesten alle vrouwen daar een beha of boubou dragen, verplicht)

Ik heb nooit en nergens geïnsinueerd dat ik het West-Europees (voormalig) kolonialisme goedkeur, het wil echter niet zeggen dat we in de tijd zelf onze gewoontes aan andere volkeren opdrongen, we nu hezelfde moeten toestaan van nieuwe 'koloniale' gevaren in onze contreien. Want hoe je het ook draait of keert, de fundamentalistische stromingen binnen de islam die momenteel furore maken onder jonge allochtonen in onze grootsteden, hebben als achterliggend motief de islamisering van Europa en de rest van de 'ongelovigen', desnoods te vuur en te zwaard. Dit mogen we nooit toelaten !

In de kantlijn: ik zou de oudere bewoners (als die nog niet zijn uitgemoord tenminste) van de Kivu-streek overigens eens willen vragen in welke periode zij zich het veiligste en comfortabelste voelden: in de tijd van het Belgische kolonialisme of nu met de 'Onafhankelijke' Democratische Republiek Congo. Ik denk dat ik het antwoord al ken.

freespirit
2 januari 2009, 13:58
In pita zit niet meer "vuiligheid" of "rot" dan in Zwan- ea worsten.
Niet bepaald het beste vlees wat er is, idd, of wat dacht je? Dat men daar filet pur voor gebruikt?
De énige aanmerkingen uit het laatste onderzoek van Test Aankoop was dat er dikwijls varkenvlees bij zit ipv schapen, runds en gevolgte. Dus dikwijls haram. Indien jij d�*�*r van wakker ligt...

Akkoord, we hebben van onszelf al genoeg ongezonde 'boecht', dus moeten we er heus niet nog extra rommel bij hebben.

Verder bewijst dat van dat varkensvlees alleen maar de hypocrisie van sommige allochtonen, de mentaliteit van 'het mag erin zitten, maar het mag niet geweten zijn'. Net zoals je in vzw's onder de toog vodka en whisky kan zuipen, maar pas op als men in een pita-zaak een Jupiler op de kaart durft te zetten! Dan zijn onze 'nieuwe landgenoten' beledigd.

Bob
2 januari 2009, 14:12
Maar wij mogen onze gewoonten wel opdringen aan landen buiten het Westen?

De vraag herleid zich dan wel tot "moogt ge democratie opdringen, of niet ?".
Indien nee, dan hebben we een nieuwe discussiebasis.

Bob
2 januari 2009, 14:14
Dan heet het "missiewerk" en "beschaving brengen" (:lol: in Kongo destijds waren blote borsten 100% normaal, tot de reis van Koning Boudewijn naar daar, d�*n moesten alle vrouwen daar een beha of boubou dragen, verplicht)

Leulk. We kunnen aan den Albert eens vragen, om hier den burka verplicht te maken. ;-)

HAMC
2 januari 2009, 14:15
De vraag herleid zich dan wel tot "moogt ge democratie opdringen, of niet ?".
Indien nee, dan hebben we een nieuwe discussiebasis.

Democratie opdringen is juist hetzelfde als enig ander politiek systeem opdringen, tyrannie.

Bob
2 januari 2009, 14:20
Ik begrijp u volkomen. Het zijn immers barbaren die ons lastig vallen, wij moeten hun leren hoe te leven en te denken. Wanneer ze dat doen, worden ze nooit volledig geaccepteerd of als volwaardig gezien, het is ook nooit goed.
Ik ben benieuwd wat men vind wanneer Azië steeds meer macht krijgt op het wereldtoneel met betrekking tot economie en politiek?

Azie is niet te vergelijken met Afrika. De Aziers zijn eenmaal superieur aan de Europeanen. Maar persoonlijk denk ik dat linkseuropa, hier veel meer problemen mee gaat hebben dan rechtseuropa. Ik, mijzelf als rechts beschouwend, heb hier in elk geval niet het minste probleem mee. Integendeel, beschouw het als een uitdaging.

MaGNiFiCaT
2 januari 2009, 14:22
De massale bombardementen o.l.v. Bert 'Bomber' Harris begonnen in het voorjaar van 1942. Berlijn en Dresden maakten deel uit van die campagne.

Dresden werd vernield uit weerwraak. Of Dresden nu vernield werd ov niet, ging geen enkel verschil maken om de oorlig te beëindigen, maw de vernieling van Dresden was totaal onnodig. Ook van de andere steden was het onnodig zoveel slachtoffers te maken om een oorlog te beëindigen.



Nu weet ook ik weer waarom dit forum me regelmatig de keel uithangt: de nonsens die er worden uitgekraamd overstijgen nauwelijks het gelal dat je aan een toog vol zattekl. moet aanhoren. Dat komt er natuurlijk van als er veel luitjes meediscussiëren die denken dat het internet, Google en Wikipedia de enige bronnen van wijsheid zijn... Toch af en toe eens een boek vastpakken, Magni. In dit geval aanbevolen lectuur: "Waarom de geallieerden wonnen", door Richard Overy.

Richard Overy, Richard Overy, Richard Overy....met wat dat gij hier afkomt:roll: dat is een Brit. En uiteraard dat die zn eigen natie niet in discretie zal brengen door toe te geven dat Engeland zich ook te buiten ging aan wreedaardigheden. Wie zn neus schendt, schendt zn gezicht. En zeker de trotse Britten behoeden zich daarvoor.
Trouwens, je toon bevalt me niet. En als het je hier tegensteekt, blijf dan weg, ipv je betweterig gelul te willen/pogen laten gelden. Luitje.....

Bob
2 januari 2009, 14:32
Democratie opdringen is juist hetzelfde als enig ander politiek systeem opdringen, tyrannie.

Dat is dan één standpunt. Maar democratie opdringen is mi toch nog te verkiezen boven het steunen van een corrupt regime. Het alternatief is natuurlijk niet steunen.

HAMC
2 januari 2009, 14:33
Dat is dan één standpunt. Maar democratie opdringen is mi toch nog te verkiezen boven het steunen van een corrupt regime. Het alternatief is natuurlijk niet steunen.

Dat valt nog te bezien, democratie opdringen gaat tegen alles in waar democratie zou moeten voorstaan, namelijk vrije keuze.

rikbe
2 januari 2009, 14:36
De vraag herleid zich dan wel tot "moogt ge democratie opdringen, of niet ?".
Indien nee, dan hebben we een nieuwe discussiebasis.

Democratie opdringen werkt niet. Alleen als het volk er rijp voor is heeft het een kans. Zie Irak, RUsland en in mindere mate België en de rest van de EU.

Bob
2 januari 2009, 14:38
Dat valt nog te bezien, democratie opdringen gaat tegen alles in waar democratie zou moeten voorstaan, namelijk vrije keuze.

Laat ons zeggen het gaat tegen de vrije keuze van een minderheid, de machthebbers (hooguit enkele %). De meerderheid wordt in een corrupt regime deze vrije keuze ontnomen, en zouden ze wel krijgen in een democratie.
Leuke vraag hierbij is wel, in hoeverre Belgie wel een democratie heeft ?

Bob
2 januari 2009, 14:39
Democratie opdringen werkt niet. Alleen als het volk er rijp voor is heeft het een kans. Zie Irak, RUsland en in mindere mate België en de rest van de EU.

Daarin kan ik U, op het eerste zicht, geen ongelijk geven.

rikbe
2 januari 2009, 14:40
Die "Maghrebijnen" zijn véél minder allescontrolerend en verdrukkend dan het katholiek weldenkend Vlaanderen waar ik in opgroeide of het protestants weldenkend Nederland dat de Provo-beweging destijds uitlokte. (en met de Van Rompuy-staatsgreep en Balkenende lijken beide terug aan de macht)

Dat is allang terziele. STraks kom je nog af met de Kruistochten.

HAMC
2 januari 2009, 14:46
Dat is allang terziele. STraks kom je nog af met de Kruistochten.

Het verklaard wel veel van zijn gedrag natuurlijk die woorden.

Weiße Rose
2 januari 2009, 16:34
Dan heb je tot nu toe veel geluk gehad. Goed voor jou !

Dat kan natuurlijk, maar anderzijds toont dit ook meteen de andere kant van de medaille. Namelijk dat die "allochtonen"problematiek niet overal heerst!

Weiße Rose
2 januari 2009, 16:38
Ben jij dan selectief doof en blind? De Lijn geeft zelf toe dat het aantal gevallen van agressie is toegenomen. In Antwerpen zij er bus- en tramlijnen waar het elke dag ambras is.

http://www.cdenv.be/actua/persberichten/aantal-inbreuken-op-trein-blijft-stijgen-hoog-aantallen-meldingen-van-agressie

Neen, ik ben alles behalve selectief doof en blind. Ik heb nog nooit een allochtoon amok zien of horen maken op een bus. En dat terwijl ik toch elke dag gebruik maak van het openbaar vervoer!

De gevallen van agressie zijn idd toegenomen, maar het zijn niet enkel allochtonen die amok maken, integendeel zelfs.

Dajjal
2 januari 2009, 16:47
De gevallen van agressie zijn idd toegenomen, maar het zijn niet enkel allochtonen die amok maken, integendeel zelfs.

Niet enkel allochtonen. Wel meestal allochtonen. *Iedereen* die over de schreef gaat moet daarvoor ter verantwoording geroepen worden.

Verzachtende omstandigheden moeten afgeschaft worden.

Duym
2 januari 2009, 17:24
Neen, ik ben alles behalve selectief doof en blind. Ik heb nog nooit een allochtoon amok zien of horen maken op een bus. En dat terwijl ik toch elke dag gebruik maak van het openbaar vervoer!

De gevallen van agressie zijn idd toegenomen, maar het zijn niet enkel allochtonen die amok maken, integendeel zelfs.

Wat een een gekleurde onzin. Ik heb nog nooit een blanke amok op het openbaar vervoer zien maken, hoewel ik weet dat dat wel het geval is. Je maakt jezelf gewoonweg belachelijk.

filosoof
2 januari 2009, 17:31
Neen, ik ben alles behalve selectief doof en blind. Ik heb nog nooit een allochtoon amok zien of horen maken op een bus. En dat terwijl ik toch elke dag gebruik maak van het openbaar vervoer!

De gevallen van agressie zijn idd toegenomen, maar het zijn niet enkel allochtonen die amok maken, integendeel zelfs.

Wat een een gekleurde onzin. Ik heb nog nooit een blanke amok op het openbaar vervoer zien maken, hoewel ik weet dat dat wel het geval is. Je maakt jezelf gewoonweg belachelijk.In Antwerpen zag ik 't meer (en zowel van autochtonen als van allochtonen), niks om je over op te winden: snotapen. In Brussel is het zeldzamer. ("mijn" lijn in Antwerpen was wel een "gevoelige" lijn)
@Duym,
Turken en Marokkanen zijn ook "blanken"

alice
2 januari 2009, 17:55
En ik zag nog nooit 200 jongeren welbewust een andere bevolkingsgroep bedreigen.
En ook nog niet veel pamfletten die opriepen dit te doen.
Toch is dit hier gebeurt; er werd opgeroepen tot geweld tegenover de Joodse bevolking.
Dit zijn feiten, van mij mag je best achter je begonia mijmeren nog nooit iets van dit geweld te hebben gezien, dat betekent niet dat het er niet is.
Je mag inderdaad niet veralgemenen maar je kunt ook zo lang 'relativeren' dat er niets overblijft van de realiteit.

Ik hoorde in 2006 al oproepen tot geweld tegen Joden in Antwerpen, jongeren informeren zich via internet massaal over Palestina en die weg wordt hen gewezen door organisaties, wie helpt hen daarbij?
Die organisaties buiten die jongeren genadeloos uit; ze doen het slecht op school, krijgen vaak thuis enkel primaire zorg, hun ouders hebben geen voeling met hun kroost en de imam weet niet eens waaruit hun wereld bestaat. Voor die omgeving zijn hun kinderen ' te Westers' en is ieder probleem over wanneer ze luisteren naar hun ouders. Voor die jongeren echter niet.
Op school zijn ze dan weer 'Marokkaan' en velen zitten in een watervalsysteem omdat ze vooral wat taalontwikkeling betreft beperkt zijn om het beter te doen. Hoe moet je abstract denken ontwikkelen wanneer je niet eens kunt vatten waar dit voor staat?

En juist dit ongenoegen van die jongeren; het niets of nergens zijn wordt door een aantal verenigingen genadeloos uitgebuit. Ja; ze houden jongeren van de straat. Om ze vol te pompen met waarstand tegenover de samenleving, met een kant en klare superieure identiteit, die van moslim.
Das geweldig; je mag pikken van ongelovigen, meisjes lastig vallen, liegen en een militante houding aannemen, met het ware geloof heb je de waarheden in pacht. Alles staat in de koran en jezus was een moslim. Juist ja; maar niet wanneer ' de ware islam' leidt tot dit soort rellen. Wie doet hier zijn voordeel mee? De gsm's van die jongeren zouden verhlderend kunnen zijn; wiens nummer moet gebeld worden wanneer de rellen uit de hand lopen? Die vragen stelt niemand.
De betoging werd georganiseerd door de AEL waren die relschoppers daar allemaal lid van?

filosoof
2 januari 2009, 17:58
En ik zag nog nooit 200 jongeren welbewust een andere bevolkingsgroep bedreigen.
En ook nog niet veel pamfletten die opriepen dit te doen.
Toch is dit hier gebeurt; er werd opgeroepen tot geweld tegenover de Joodse bevolking.
Dit zijn feiten, van mij mag je best achter je begonia mijmeren nog nooit iets van dit geweld te hebben gezien, dat betekent niet dat het er niet is.
Je mag inderdaad niet veralgemenen maar je kunt ook zo lang 'relativeren' dat er niets overblijft van de realiteit.

Ik hoorde in 2006 al oproepen tot geweld tegen Joden in Antwerpen, jongeren informeren zich via internet massaal over Palestina en die weg wordt hen gewezen door organisaties, wie helpt hen daarbij?
Die organisaties buiten die jongeren genadeloos uit; ze doen het slecht op school, krijgen vaak thuis enkel primaire zorg, hun ouders hebben geen voeling met hun kroost en de imam weet niet eens waaruit hun wereld bestaat. Voor die omgeving zijn hun kinderen ' te Westers' en is ieder probleem over wanneer ze luisteren naar hun ouders. Voor die jongeren echter niet.
Op school zijn ze dan weer 'Marokkaan' en velen zitten in een watervalsysteem omdat ze vooral wat taalontwikkeling betreft beperkt zijn om het beter te doen. Hoe moet je abstract denken ontwikkelen wanneer je niet eens kunt vatten waar dit voor staat?

En juist dit ongenoegen van die jongeren; het niets of nergens zijn wordt door een aantal verenigingen genadeloos uitgebuit. Ja; ze houden jongeren van de straat. Om ze vol te pompen met waarstand tegenover de samenleving, met een kant en klare superieure identiteit, die van moslim.
Das geweldig; je mag pikken van ongelovigen, meisjes lastig vallen, liegen en een militante houding aannemen, met het ware geloof heb je de waarheden in pacht. Alles staat in de koran en jezus was een moslim. Juist ja; maar niet wanneer ' de ware islam' leidt tot dit soort rellen. Wie doet hier zijn voordeel mee? De gsm's van die jongeren zouden verhlderend kunnen zijn; wiens nummer moet gebeld worden wanneer de rellen uit de hand lopen? Die vragen stelt niemand.
De betoging werd georganiseerd door de AEL waren die relschoppers daar allemaal lid van?Ik woonde in Brussel ten tijde van de "marsjen op Brussel" Géén allochtonen of AEL, wel bedreigend, en méér dan 100 roepers.
Op de rest van je haat antwoord ik zelfs niet.

alice
2 januari 2009, 18:00
Ja? En? Uw punt?

Duym
2 januari 2009, 18:04
In Antwerpen zag ik 't meer (en zowel van autochtonen als van allochtonen), niks om je over op te winden: snotapen. In Brussel is het zeldzamer. ("mijn" lijn in Antwerpen was wel een "gevoelige" lijn)
@Duym,
Turken en Marokkanen zijn ook "blanken"


Filosoof, je maakt je onsterfelijk belachelijk, en je voedt het racisme dat er ongetwijfeld heerst. Als Turken en Marokkanen ook blank zijn, hoe kan ik ze dan herkennen?
Duym racist? Mijn keuze is en was voor Obama.

filosoof
2 januari 2009, 18:06
Ja? En? Uw punt?Dat jij geen oproeopen tot geweld tegen een bevolking hebt meegemaakt, geen geuniformeerde militie op straat zag, ik wél.

E. Gidius
2 januari 2009, 18:11
IOp de rest van je haat antwoord ik zelfs niet.

Ik lees in Alices uitgebreide bericht alleen maar nuance, begrip en terreinkennis.

Dat afdoen met het woordje "haat" lijkt me een soort Godwin, type II. In elk geval al te confortabel.

Pelgrim
2 januari 2009, 18:17
Wat me opvalt in heel deze discussie is de enorme bekrompenheid van gedachtegangen. Wie kritiek heeft op Israel is per definitie een Hamas aanhanger en wie kritiek heeft op relschoppers is per definitie een racist.
Ik vraag me eigenlijk echt wel af welke politieke agenda er achter heel deze polarisering schuil gaat. Er is geen betere manier om de bevolking in Vlaanderen klein en bang te houden dan etnische verdeeldheid te zaaien.

Bob
2 januari 2009, 19:27
Dat jij geen oproeopen tot geweld tegen een bevolking hebt meegemaakt, geen geuniformeerde militie op straat zag, ik wél.

Nu, wat dat eerste betreft, dat hebt ge zaterdag dan in Antwerpen nog eens meegemaakt.

alice
2 januari 2009, 20:26
Filo kijkt liever de andere kant op terwijl een onderklasse van jongeren groeit. Tot die onderklasse behoren ze niet omdat ze dom zijn, maar omdat niemand zich echt voor hen interesseert. Behalve dan hun broeders aan de andere kant van de wereld; verwikkeld in oorlogen met vooral Amerika gesteund door een aantal Europese landen.
Je zou jezelf kunnen afvragen waarom hun broeders zoveel belangstelling hebben voor jongens in Borgerhout...

Fallen Angel
2 januari 2009, 20:44
Filo kijkt liever de andere kant op terwijl een onderklasse van jongeren groeit. Tot die onderklasse behoren ze niet omdat ze dom zijn, maar omdat niemand zich echt voor hen interesseert.

Klinkt zoals pre mei '68.

Pelgrim
2 januari 2009, 20:50
Klinkt zoals pre mei '68.

Nee, niet echt. Mei '68 was vooral een zaak van burgerlijke middenklasse-studentjes die dachten dat ze het leiderschap over de proletariërs zouden kunnen nemen.
Dit is de real deal. Dit gaat om duizenden mensen weggestopt in getto's, aan hun lot overgelaten en zo in de armen van allerhande religieuze extremisten beland. Dit is in niets vergelijkbaar met mei '68. Dit wordt een etnisch conflict en daar zullen noch immams, noch vb, noch AEL verantwoordelijk voor zijn maar wel de 'progressieve' multikulprofeten die de boel hebben laten rotten.

Weiße Rose
2 januari 2009, 20:58
Niet enkel allochtonen. Wel meestal allochtonen. *Iedereen* die over de schreef gaat moet daarvoor ter verantwoording geroepen worden.

Verzachtende omstandigheden moeten afgeschaft worden.

Idd, meestal zijn het allochtonen (dat ontken ik niet). Ik wilde er enkel op wijzen dat het niet enkel allochtonen zijn die amok maken, want ik hoor hier namelijk niets over autochtonen die amok maken.

Ik ben het trouwens met u eens dat alle amokmakers gestraft moeten worden. Men mag geen onderscheid maken tss allochtoon of autochtoon! Mensen die de wet overtreden dienen daarvoor gestraft te worden!

Fallen Angel
2 januari 2009, 21:01
Nee, niet echt. Mei '68 was vooral een zaak van burgerlijke middenklasse-studentjes die dachten dat ze het leiderschap over de proletariërs zouden kunnen nemen.


Het ging nochtans ook over jongeren die gehoord wilden worden.
(dat was toch wat ik uit alice reactie kon opmaken)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/db/May_68_poster_1.png

Dit is de real deal. Dit gaat om duizenden mensen weggestopt in getto's, aan hun lot overgelaten en zo in de armen van allerhande religieuze extremisten beland. Dit is in niets vergelijkbaar met mei '68. Dit wordt een etnisch conflict en daar zullen noch immams, noch vb, noch AEL verantwoordelijk voor zijn maar wel de 'progressieve' multikulprofeten die de boel hebben laten rotten.

En ja een deel van die jongeren wendt zich naar mensen die naar hun problemen luisteren en hun oplossingen aanbieden. Ook al zijn dit mensen met minder fraaie bedoelingen en oplossingen.

Weiße Rose
2 januari 2009, 21:03
Wat een een gekleurde onzin. Ik heb nog nooit een blanke amok op het openbaar vervoer zien maken, hoewel ik weet dat dat wel het geval is. Je maakt jezelf gewoonweg belachelijk.

Gekleurde onzin? Ik geef gewoon mijn ervaring de ik met het openbaar vervoer heb. Ik heb werkelijk nog NOOIT een allochtoon amok zien of horen maken op een lijnbus. Dat u dat niet wil geloven is uw probleem ;-).

filosoof
2 januari 2009, 21:32
Filo kijkt liever de andere kant op terwijl een onderklasse van jongeren groeit. Tot die onderklasse behoren ze niet omdat ze dom zijn, maar omdat niemand zich echt voor hen interesseert. Behalve dan hun broeders aan de andere kant van de wereld; verwikkeld in oorlogen met vooral Amerika gesteund door een aantal Europese landen.
Je zou jezelf kunnen afvragen waarom hun broeders zoveel belangstelling hebben voor jongens in Borgerhout...Het zou al beter gaan indien "de mensen hier" minder misprijzend tegenover die jongeren zouden denken en doen. Ieder zijn waarde laten.

E. Gidius
2 januari 2009, 21:45
Het zou al beter gaan indien "de mensen hier" minder misprijzend tegenover die jongeren zouden denken en doen. Ieder zijn waarde laten.

Dat is waar. Alleen blijkt net dat niet te lukken.

Ten eerste moet het natuurlijk in twee richtingen gelden, ander werkt het niet.

Ten tweede zijn er een aantal factoren die zulks verhinderen. Onderwijs, cultuur en religie lijken me drie van de belangrijkste te zijn.

Pelgrim
2 januari 2009, 21:53
Het ging nochtans ook over jongeren die gehoord wilden worden.
(dat was toch wat ik uit alice reactie kon opmaken)[/IMG]

Ook de burgerlijke middenklasse studenten willen gehoord worden ja, dat spreekt voor zich, iederéén wil gehoord worden (en heeft daar ook het recht op), maar dat is niet waar het om gaat. Er is een hemelsbreed verschil tussen die studenten van '68 en die jongeren van nu. Niet in het minst zijn die jongeren van nu die aan zo'n rellen meedoen al geen student.

En ja een deel van die jongeren wendt zich naar mensen die naar hun problemen luisteren en hun oplossingen aanbieden. Ook al zijn dit mensen met minder fraaie bedoelingen en oplossingen.

Dat is louter te danken aan jaren van multikuldoctrine waarbij men in het geheel geen aandacht schonk aan migratieproblemen en de segregatie zelfs toejuigde.

Fallen Angel
2 januari 2009, 22:07
Ook de burgerlijke middenklasse studenten willen gehoord worden ja, dat spreekt voor zich, iederéén wil gehoord worden (en heeft daar ook het recht op), maar dat is niet waar het om gaat. Er is een hemelsbreed verschil tussen die studenten van '68 en die jongeren van nu. Niet in het minst zijn die jongeren van nu die aan zo'n rellen meedoen al geen student.

Oh jawel. Dat is net waar het over ging en waar ik op reageerde met mei 68:
(het ging niet specifiek over studenten, het ging over jongeren)

Filo kijkt liever de andere kant op terwijl een onderklasse van jongeren groeit. Tot die onderklasse behoren ze niet omdat ze dom zijn, maar omdat niemand zich echt voor hen interesseert. Behalve dan hun broeders aan de andere kant van de wereld; verwikkeld in oorlogen met vooral Amerika gesteund door een aantal Europese landen.
Je zou jezelf kunnen afvragen waarom hun broeders zoveel belangstelling hebben voor jongens in Borgerhout...


Dat is louter te danken aan jaren van multikuldoctrine waarbij men in het geheel geen aandacht schonk aan migratieproblemen en de segregatie zelfs toejuigde.

Bron?

rikbe
2 januari 2009, 22:19
Gekleurde onzin? Ik geef gewoon mijn ervaring de ik met het openbaar vervoer heb. Ik heb werkelijk nog NOOIT een allochtoon amok zien of horen maken op een lijnbus. Dat u dat niet wil geloven is uw probleem ;-).

AL eens in Brussel op een lijnbus geweest?

filosoof
2 januari 2009, 22:20
AL eens in Brussel op een lijnbus geweest?Regelmatig, j�*. En jij?

Bob
2 januari 2009, 22:25
En ja een deel van die jongeren wendt zich naar mensen die naar hun problemen luisteren en hun oplossingen aanbieden. Ook al zijn dit mensen met minder fraaie bedoelingen en oplossingen.

Maar wat zijn hun problemen eigenlijk. Wiens schuld is het dat ze op 15-jaar, een leerachterstand van 3 jaar hebben. Van hun ouders, hunnen imam, hun racistische scholen, hun onderwijzers, hun genen, hun totaal verkeerde attitude...

rikbe
2 januari 2009, 22:27
Regelmatig, j�*. En jij?

Ik vroeg dat aan Wit Roosje.
Maar ja, vroeger wel. Nadat ik uit Brussel verhuisd ben niet meer. Ik heb daar niets meer te zoeken.

rikbe
2 januari 2009, 22:28
Maar wat zijn hun problemen eigenlijk. Wiens schuld is het dat ze op 15-jaar, een leerachterstand van 3 jaar hebben. Van hun ouders, hunnen imam, hun racistische scholen, hun onderwijzers, hun genen, hun totaal verkeerde attitude...

Allemaal een beetje.

Diego Raga
3 januari 2009, 00:49
Wel dode linkIdd. Sorry, hier is de google-pagina en dan 'justitiele verkenningen' aanklikken.
http://www.google.be/search?hl=nl&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=oXO&q=H.M.+Willemse+en+E.H.F.Backbier&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

Pelgrim
3 januari 2009, 00:56
Oh jawel. Dat is net waar het over ging en waar ik op reageerde met mei 68:
(het ging niet specifiek over studenten, het ging over jongeren)


Die jongeren waren grotendeels studenten. Middenklasse-studenten.

De jongeren van nu in de getto's zijn de echte onderklasse. Gemarginaliseerd en geradicaliseerd, helaas in de slechte zin.

Bron?

Zeg niet onnozel doen eh, de multicultuur wordt al jaren gepropageerd als het nieuwe utopia.

alice
3 januari 2009, 02:46
nee; die jongeren willen niet gehoord worden; maar rel schoppen.
En hun problemen zijn niet onderwijs maar primaire opvoeding. Een huwelijk tussen partners is maar al te vaak niets meer dan een contract; kinderen maken daar deel van uit.
Vooral jongens leren niet omgaan met frustratie, er is enorm veel roddel en achterklap, machogedrag wordt buiten de school beloond en binnen de school gestraft. Iedere jongere die opgroeit in een milieu wat andere waarden en normen hanteert dan de omringende samenleving doet groeit op in een risicovolle omgeving en dat telt ook voor allochtone jongeren.
En nee; luisteren naar hen is niet voldoende. Je moet ook durven confronteren, de dialoog en discussie durven aangaan en vooral met wie achter die radicalisering van die onderklasse staat. Dat zijn geen kansarme jongeren maar hogeropgeleiden, ze gingen hier naar hoge school en unief. Er woedt onder de Marokkaanse gemeenschap al jaren een interne strijd, het wordt duidelijk wie wint.
Pak die verenigingen aan, belicht hun gedachtengoed en durf ook met hen de dialoog en discussie aan te gaan.
Marokkaanse ouders willen evengoed dat hun kinderen slagen in het leven, maar wie hiervoor wat moet doen is een punt voor discussie vatbaar! Nu nog iemand die ze aandurft.

filosoof
3 januari 2009, 03:08
Het zou al beter gaan indien "de mensen hier" minder misprijzend tegenover die jongeren zouden denken en doen. Ieder zijn waarde laten.

Dat is waar. Alleen blijkt net dat niet te lukken.

Ten eerste moet het natuurlijk in twee richtingen gelden, ander werkt het niet.

Ten tweede zijn er een aantal factoren die zulks verhinderen. Onderwijs, cultuur en religie lijken me drie van de belangrijkste te zijn.Jouw antwoord komt erop neer "het is hun schuld, ze zijn niet goed genoeg ervoor":
"verkeerde" cultuur, "verkeerde" religie, dus misprijzen. Ten eerste moet het natuurlijk in twee richtingen gelden, ander werkt het niet.Misprijzen wekt misprijzen op.

Zo geraak je dus nergens.

Vette Pois(s)on
3 januari 2009, 03:48
Sorry, maar vernielend en dreigend uitschot kan nooit rekenen op veel sympatie.

Weiße Rose
3 januari 2009, 10:06
AL eens in Brussel op een lijnbus geweest?

Neen, mijn reisgebied ligt in Limburg, voornamelijk Hasselt en Genk. Ik zeg enkel dat IK nog nooit een confict heb gezien met allochtonen op een lijnbus. Ik ontken niet dat het niet zou gebeuren, enkel dat ik er zelf nog geen getuigen van ben geweest.

Snappie?

duveltje382
3 januari 2009, 10:12
Neen, mijn reisgebied ligt in Limburg, voornamelijk Hasselt en Genk. Ik zeg enkel dat IK nog nooit een confict heb gezien met allochtonen op een lijnbus. Ik ontken niet dat het niet zou gebeuren, enkel dat ik er zelf nog geen getuigen van ben geweest.

Snappie?
Tis zo een beetje als Negationisme ,het heeft mss bestaan volgens U hé,maar in werkelijkheid komt het dag dagelijks voor
Geen zin om dit nu wat te staan ontkennen hoor :evil:

Duym
3 januari 2009, 10:26
Tis zo een beetje als Negationisme ,het heeft mss bestaan volgens U hé,maar in werkelijkheid komt het dag dagelijks voor
Geen zin om dit nu wat te staan ontkennen hoor :evil:

Ik denk dat sommigen andere normen hanteren als het gaat over verbaal geweld tegenover autochtonen. Een 'Bleekscheet' mag men van het haatzaaiende CGKR met een lachje laten vliegen, maar een 'Bruine aap' gaat achter de tralies.

Duym
3 januari 2009, 11:15
Moet zijn:

Ik denk dat sommigen andere normen hanteren als het gaat over verbaal geweld tegenover autochtonen. Een 'Bleekscheet' mogen de niet-bleekscheten van het haatzaaiende CGKR met een lachje laten vliegen, maar als een bleekscheet 'Bruine aap' zegt, gaat diezelfde bleekscheet achter de tralies.

Bob
3 januari 2009, 11:49
Ben wel eens benieuwd wat het cgkr met de joodse klacht tegen het racistisch ael gaat aanvangen.

manta
3 januari 2009, 12:11
Ben wel eens benieuwd wat het cgkr met de joodse klacht tegen het racistisch ael gaat aanvangen.

Niet veel .
Waarschijnlijk zullen ze beslissen dat enkele "onbekenden" waren die niet met zekerheid aan het AEL kunnen gelinkt worden .
Truut en zever om toch maar op de achtergrond te kunnen blijven ...:evil:

rikbe
3 januari 2009, 12:57
Neen, mijn reisgebied ligt in Limburg, voornamelijk Hasselt en Genk. Ik zeg enkel dat IK nog nooit een confict heb gezien met allochtonen op een lijnbus. Ik ontken niet dat het niet zou gebeuren, enkel dat ik er zelf nog geen getuigen van ben geweest.

Snappie?

Dat heb je al eens geschreven. Maar omdat je ook een specialiste schijnt te zijn betreffende Brusselse bussen wou ik er zeker van zijn.

Fallen Angel
3 januari 2009, 12:59
Zeg niet onnozel doen eh, de multicultuur wordt al jaren gepropageerd als het nieuwe utopia.

:lol: U hebt dus duidelijk geen bron voor uw bewering.


Dat is louter te danken aan jaren van multikuldoctrine waarbij men in het geheel geen aandacht schonk aan migratieproblemen en de segregatie zelfs toejuigde.

Deze uit de lucht gegrepen bewering was gemakkelijk onderuitgehaald.