PDA

View Full Version : Israel werpt clusterbommen uit boven steden!


Pagina's : [1] 2 3

styllo_ben
4 januari 2009, 16:36
http://www.iwatch.be/2007/player.html?category_id=hetnieuws&item_id=hetnieuws_7_13


de link is naar het VTM nieuws van vandaag 13u. Op minuten 3.30 en 5.20 worden beelden getoond waarop te zien is hoe clusterbommen boven stedelijke gebied gebruikt worden!

deze beelden ontkrachten de bewering dat de Israelische staat alles in het werk zou stellen om burgerslachtoffers te vermijden. Want wie clusterbommen gebruikt boven steden MAAKT onvermijdelijk burgerslachtoffers. De cijfers liegen er ook niet om. In één week tijd zijn er al een dikke 480 doden gevallen waarvan tot 100 burgers zijn. Van die burgerslachtoffers zijn meer dan de helft kinderen!

De israelische staat heeft in 1 week tijd 80 tal kinderen gedood!

Dit is regelrecht staatsterrorrisme. Het gebruik van clusterbommen is tegen het internationaal recht. Het is ethisch niet verantwoord.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 16:47
[QUOTE=styllo_ben;3900863]
Het gebruik van clusterbommen is tegen het internationaal recht. UOTE]

Dat is gewoon manifest onjuist.

Geert C
4 januari 2009, 16:47
http://www.iwatch.be/2007/player.html?category_id=hetnieuws&item_id=hetnieuws_7_13


de link is naar het VTM nieuws van vandaag 13u. Op minuten 3.30 en 5.20 worden beelden getoond waarop te zien is hoe clusterbommen boven stedelijke gebied gebruikt worden!

deze beelden ontkrachten de bewering dat de Israelische staat alles in het werk zou stellen om burgerslachtoffers te vermijden. Want wie clusterbommen gebruikt boven steden MAAKT onvermijdelijk burgerslachtoffers. De cijfers liegen er ook niet om. In één week tijd zijn er al een dikke 480 doden gevallen waarvan tot 100 burgers zijn. Van die burgerslachtoffers zijn meer dan de helft kinderen!

De israelische staat heeft in 1 week tijd 80 tal kinderen gedood!

Dit is regelrecht staatsterrorrisme. Het gebruik van clusterbommen is tegen het internationaal recht. Het is ethisch niet verantwoord.
Dus het gaat effectief om clusterbommen? 8O Ik dacht toen ik gisterenavond die beelden zag ook al aan clusterbommen (en ik ben dus blijkbaar niet de enige), maar vermits ik een totale leek ben in die materie was ik niet zeker. Enfin, opnieuw oorlogsmisdaden... :x

Geert C
4 januari 2009, 16:50
Dat is gewoon manifest onjuist.
Tot voor kort werden ze inderdaad niet expliciet vermeld (maar als je het internationaal humanitair recht gewoon toepast kan je niet anders dan tot de vaststelling komen dat ze inderdaad verboden zijn), maar sinds kort is er wel de Conventie over Clustermunitie. ;-)

styllo_ben
4 januari 2009, 16:52
Dat is gewoon manifest onjuist.


ik ben van mening dat een verbod uitgevaardigd is. Dat verdrag is er.

Het is wel zo dat Israel (en nog een aantal andere) dat verdrag niet ondertekend hebben.

Dus waarover zanik jij?

Het gebruik van clusterbommen is niet te verantwoorden en er is een verdrag dat het verbied! Het is niet omdat Israel zich van dat verdrag niks aantrekt, dat het voor hem wel toegestaan is om het te gebruiken.

Daimanta
4 januari 2009, 16:55
Het gebruik van clusterbommen is niet te verantwoorden en er is een verdrag dat het verbied! Het is niet omdat Israel zich van dat verdrag niks aantrekt, dat het voor hem wel toegestaan is om het te gebruiken.

Dan mag je me 10.000 euro geven. Waarom? Omdat ik een contract hebt gemaakt en ik heb dat persoonlijk getekend. Dat jij dat niet hebt gedaan betekend nog niet dat het niet geldig is voor jou.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 16:56
De conventie waarover hier gezanikt wordt bindt enkel de ondertekenende landen en is geen algemeen geldend internationaal recht. Maar ik weet wel dat velen hier graag het internationaal recht gewoon willen prostitueren zodat het kan ingeroepen worden telkens men iets niet leuk of afkeurenswaardig vindt. Vrij zielig.

Dajjal
4 januari 2009, 16:58
In één week tijd zijn er al een dikke 480 doden gevallen waarvan tot 100 burgers zijn.

Per week sterven ongeveer 150.000 mensen aan kanker. Ik stel voor dat we dus eerst werk maken van de strijd tegen de sigaret :roll:

Ik wil gewoon even de dingen in perspectief zetten, vermits velen hier altijd zitten schermen met die 500 doden...

Dit is een OORLOG, mensen !!!! In een oorlog gaan mensen DOOD. :roll:

styllo_ben
4 januari 2009, 17:01
Dan mag je me 10.000 euro geven. Waarom? Omdat ik een contract hebt gemaakt en ik heb dat persoonlijk getekend. Dat jij dat niet hebt gedaan betekend nog niet dat het niet geldig is voor jou.

Je hebt gelijk, in strikt juridische termen kan Israel die dingen gebruiken. Want het heeft dat verdrag niet ondertekend.

Maar stel jezelf de vraag: is het gebruik gelegitimeerd? Dat is een heel andere uitgangspunt.

Geert C
4 januari 2009, 17:01
Dan mag je me 10.000 euro geven. Waarom? Omdat ik een contract hebt gemaakt en ik heb dat persoonlijk getekend. Dat jij dat niet hebt gedaan betekend nog niet dat het niet geldig is voor jou.
Israël heeft wel de conventies van Genève getekend en als je die toepast met betrekking tot clustermunitie... ;-)

styllo_ben
4 januari 2009, 17:02
De conventie waarover hier gezanikt wordt bindt enkel de ondertekenende landen en is geen algemeen geldend internationaal recht. Maar ik weet wel dat velen hier graag het internationaal recht gewoon willen prostitueren zodat het kan ingeroepen worden telkens men iets niet leuk of afkeurenswaardig vindt. Vrij zielig.

echt een antwoord dat ik van jou zou verwachten.

Je gaat gewoon voorbij aan de essentie: is het gebruik van clusterbommen boven steden goed te praten?

bloedverwant
4 januari 2009, 17:04
[QUOTE=styllo_ben;3900863]
Het gebruik van clusterbommen is tegen het internationaal recht. UOTE]

Dat is gewoon manifest onjuist.

Van Wiki:
Verbod op clusterbommen

België voerde op 19 februari 2006 als eerste land ter wereld een gedeeltelijk verbod op clusterbommen in. Door allerlei partijen, een aantal landen en vele NGO's werd al lange tijd gestreefd naar een algeheel verbod op clustermunitie, vergelijkbaar met het verbod op landmijnen in de Ottawaconventie. Op een door Noorwegen geïnitieerde conferentie in Dublin, die in mei 2008 werd gehouden, kwamen ruim honderd landen tot overeenstemming over een te sluiten verdrag waarin clusterbommen vrijwel geheel zouden worden verboden.[2] Ook Nederland was aanwezig. Nederland deed afstand van alle clustermunitie.[3]

De belangrijkste producenten en gebruikers van clustermunitie, namelijk China, India, Israël, Pakistan, Rusland en de Verenigde Staten, waren niet op de bijeenkomst aanwezig en sloten zich dan ook niet bij het verdrag aan. De producenten zijn tegenstander van een verbod. De Verenigde Staten hebben laten weten dat ze doorgaan met het gebruik van clustermunitie.[4]

Het is met andere woorden niet manifest onjuist. Clusterbommen, zeker boven stedelijk gebied, zijn afschuwelijk en verwerpelijk. Het merendeel van de wereld gebruikt ze dan ook niet meer. De meest oorlogszuchtige helaas wel.

styllo_ben
4 januari 2009, 17:04
Per week sterven ongeveer 150.000 mensen aan kanker. Ik stel voor dat we dus eerst werk maken van de strijd tegen de sigaret :roll:

Ik wil gewoon even de dingen in perspectief zetten, vermits velen hier altijd zitten schermen met die 500 doden...

Dit is een OORLOG, mensen !!!! In een oorlog gaan mensen DOOD. :roll:


Ja, tuurlijk gaan in een oorlog mensen dood! Hallo...

vandaar ook dat Israel onmiddelijk moet stoppen met oorlogvoeren.

logisch hé

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:05
Israël heeft wel de conventies van Genève getekend en als je die toepast met betrekking tot clustermunitie... ;-)

Die conventies verbieden het gebruik van clustermunitie niet. U gelooft dat trouwens zelf niet, want waarom zou men anders een nieuwe conventie maken (die bovendien niet algemeen geldend is)?

Dajjal
4 januari 2009, 17:05
vandaar ook dat Israel onmiddelijk moet stoppen met oorlogvoeren.

Had Hamas misschien beter jaren geleden aan gedacht voor ze begonnen met dagelijks tientallen raketten af te schieten op Isrealische burgers ?

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:06
echt een antwoord dat ik van jou zou verwachten.

Je gaat gewoon voorbij aan de essentie: is het gebruik van clusterbommen boven steden goed te praten?

U trekt dus uw belachelijke leugen dat het hier om een inbreuk op het internationaal recht gaat in?

Dajjal
4 januari 2009, 17:06
Had Hamas misschien beter jaren geleden aan gedacht voor ze begonnen met dagelijks tientallen raketten af te schieten op Isrealische burgers ?

Ah ja, maar zij mogen dat. Joden mogen zich immers niet verdedigen.

bloedverwant
4 januari 2009, 17:06
Per week sterven ongeveer 150.000 mensen aan kanker. Ik stel voor dat we dus eerst werk maken van de strijd tegen de sigaret :roll:

Ik wil gewoon even de dingen in perspectief zetten, vermits velen hier altijd zitten schermen met die 500 doden...

Dit is een OORLOG, mensen !!!! In een oorlog gaan mensen DOOD. :roll:

Kanker is een ziekte. Oorlog niet. Daarbij, je zou eens moeten weten hoeveel geld er in Gaza wordt weggegooid met die bommen... Steek dat in kankeronderzoek

styllo_ben
4 januari 2009, 17:06
Jozef, een vraag:

zou israel dat verdrag wel of niet moeten ondertekenen?

met andere woorden: vind jij persoonlijk dat zulke dingen gebruikt mogen worden?

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:07
Ja, tuurlijk gaan in een oorlog mensen dood! Hallo...

vandaar ook dat Israel onmiddelijk moet stoppen met oorlogvoeren.

logisch hé

Maar Hamas mag rustig doordoen? Dat is dus uw logica.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:10
Jozef, een vraag:

zou israel dat verdrag wel of niet moeten ondertekenen?

met andere woorden: vind jij persoonlijk dat zulke dingen gebruikt mogen worden?

Ik ben tegen dat verdrag. Clustermunities (zo oud als de straat) zijn in de meeste grote oorlogen vanaf WOII gebruikt. Ze hebben een perfect legitiem militair doel, met name het treffen van ruim verspreide doelen. Net als elk ander wapen (inclusief een machete) kunnen ze op allerlei wijze gebruikt worden.

Ik ben voorstander van het afdwingen van het echte bestaande oorlogsrecht. Laat ons daarmee beginnen, ipv het internationaal recht steeds verder te ondergraven in naam van één of ander "goed doel".

Geert C
4 januari 2009, 17:11
Die conventies verbieden het gebruik van clustermunitie niet. U gelooft dat trouwens zelf niet, want waarom zou men anders een nieuwe conventie maken (die bovendien niet algemeen geldend is)?
Om klaarheid te scheppen en om eens en voor altijd komaf te maken met de "creatieve" interpretaties van bepaalde overheden. :-)

En wat het internationaal humanitair recht betreft, in mijn ogen is dat algemeen geldend ook al hebben niet alle landen alle verdragen geratificeerd, dat zijn maar technische details. Kan een regering geen misdaden tegen de menselijkheid of oorlogsmisdaden plegen louter en alleen omdat het geen verdrag (bijvoorbeeld, het statuut van Rome) dat die begrippen definieert heeft ondertekend? Natuurlijk niet!

styllo_ben
4 januari 2009, 17:11
Ik ben tegen dat verdrag. Clustermunities (zo oud als de straat) zijn in de meeste grote oorlogen vanaf WOII gebruikt. Ze hebben een perfect legitiem militair doel, met name het treffen van ruim verspreide doelen. Net als elk ander wapen (inclusief een machete) kunnen ze op allerlei wijze gebruikt worden.

Ik ben voorstander van het afdwingen van het echte bestaande oorlogsrecht. Laat ons daarmee beginnen, ipv het internationaal recht steeds verder te ondergraven in naam van één of ander "goed doel".

vrij vertaald: Israel mag clusterbommen boven Palestijnse steden gebruiken.

:roll:

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:12
Om klaarheid te scheppen en om eens en voor altijd komaf te maken met de "creatieve" interpretaties van bepaalde overheden. :-)


U beseft toch wel dat u zich hiermee belachelijk maakt?

bloedverwant
4 januari 2009, 17:13
Ik ben tegen dat verdrag. Clustermunities (zo oud als de straat) zijn in de meeste grote oorlogen vanaf WOII gebruikt. Ze hebben een perfect legitiem militair doel, met name het treffen van ruim verspreide doelen. Net als elk ander wapen (inclusief een machete) kunnen ze op allerlei wijze gebruikt worden.

Ik ben voorstander van het afdwingen van het echte bestaande oorlogsrecht. Laat ons daarmee beginnen, ipv het internationaal recht steeds verder te ondergraven in naam van één of ander "goed doel".

Clusterbommen zijn het staatsequivalent van zelfmoordaanslagen. Je weet hoegenaamd niet wie je raakt, zeker niet in stedelijk gebied. Ik weet niet of je beseft dat we het hier over duizenden kleine stalen pinnetjes hebben, die onmogelijk uit het lichaam te verwijderen zijn? Doden doen ze zelden direct. Als ze in je hersenen terechtkomen, ben je klinisch dood. Perforeren ze je organen, dan sterf je een heel pijnlijke dood. Heb je geluk, dan mag je er gewoon de rest van je leven mee rondlopen. Hopelijk roesten ze niet. Bovendien zijn het veel laffere wapens dan zelfmooraanslagen, want degene die ze gebruikt wordt niet met de dood bestraft.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:14
vrij vertaald: Israel mag clusterbommen boven Palestijnse steden gebruiken.

:roll:

U mag dat vertalen zoals u wil. Feit is dat hier reeds ten overvloede gedemonstreerd is dat uw openingspost een regelrechte leugen bevatte.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:15
Clusterbommen zijn het staatsequivalent van zelfmoordaanslagen. Je weet hoegenaamd niet wie je raakt, zeker niet in stedelijk gebied. Ik weet niet of je beseft dat we het hier over duizenden kleine stalen pinnetjes hebben, die onmogelijk uit het lichaam te verwijderen zijn? Doden doen ze zelden direct. Als ze in je hersenen terechtkomen, ben je klinisch dood. Perforeren ze je organen, dan sterf je een heel pijnlijke dood. Heb je geluk, dan mag je er gewoon de rest van je leven mee rondlopen. Hopelijk roesten ze niet. Bovendien zijn het veel laffere wapens dan zelfmooraanslagen, want degene die ze gebruikt wordt niet met de dood bestraft.


U demonstreert in ieder geval dat u zelfs geen elementaire kennis bezit over clustermunities. Klets rustig verder uit uw nek.

Geert C
4 januari 2009, 17:15
Ik ben tegen dat verdrag. Clustermunities (zo oud als de straat) zijn in de meeste grote oorlogen vanaf WOII gebruikt. Ze hebben een perfect legitiem militair doel, met name het treffen van ruim verspreide doelen. Net als elk ander wapen (inclusief een machete) kunnen ze op allerlei wijze gebruikt worden.

Ik ben voorstander van het afdwingen van het echte bestaande oorlogsrecht. Laat ons daarmee beginnen, ipv het internationaal recht steeds verder te ondergraven in naam van één of ander "goed doel".
U noemt dat "ondergraven", ik noem dat uitbreiden en zorgen voor een betere en duidelijkere bescherming van de burgerbevolking.

Het "echte bestaande oorlogsrecht" verbiedt overigens ook het bewust bombarderen van burgers.

bloedverwant
4 januari 2009, 17:15
U beseft toch wel dat u zich hiermee belachelijk maakt?

Doet hij dat? Er zijn verdragen genoeg die burgers in oorlogstijd beschermen. Burgers mogen enkel "per ongeluk" sterven in een oorlog. Dat argument kun je nog gebruiken bij gewone bommen, maar clusterbommen raken een zo'n gigantisch groot gebied dat je zowiezo burgerslachtoffers raakt.

Trouwens, was het doel van deze operatie niet het vernietigen van Hamas-infrastructuur. Clustermunitie is niet echt een afdoend middel om raketinstallaties uit te schakelen.

bloedverwant
4 januari 2009, 17:17
U demonstreert in ieder geval dat u zelfs geen elementaire kennis bezit over clustermunities. Klets rustig verder uit uw nek.

Hey, sorry hoor als ik je gekwetst heb. Waar haal jij je kennis over clustermunitie?

styllo_ben
4 januari 2009, 17:18
U mag dat vertalen zoals u wil. Feit is dat hier reeds ten overvloede gedemonstreerd is dat uw openingspost een regelrechte leugen bevatte.

ten overvloede gedemonstreerd? Heb ik iets gemist? :lol:

bloedverwant
4 januari 2009, 17:21
Wacht, laten we het gemakkelijker maken.
Je neemt een drukbevolkte stad. Brussel of Antwerpen bijvoorbeeld. Daarin bevinden zich een aantal terroristen. Ben je voor het gebruik van clusterbommen om die terroristen uit te schakelen, Jozef?

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:22
U noemt dat "ondergraven", ik noem dat uitbreiden en zorgen voor een betere en duidelijkere bescherming van de burgerbevolking.


Zoiets heet "verwateren" en daardoor devalueert men het echte bestaande recht. Net zoals men het begrip genocide inhoudsloos maakt door het om de haverklap te gebruiken.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:25
Doet hij dat? Er zijn verdragen genoeg die burgers in oorlogstijd beschermen. Burgers mogen enkel "per ongeluk" sterven in een oorlog. Dat argument kun je nog gebruiken bij gewone bommen, maar clusterbommen raken een zo'n gigantisch groot gebied dat je zowiezo burgerslachtoffers raakt.

Trouwens, was het doel van deze operatie niet het vernietigen van Hamas-infrastructuur. Clustermunitie is niet echt een afdoend middel om raketinstallaties uit te schakelen.


Nog afgezien van het feit dat nog moet aangetoond worden dat er clustermunitie werd gebruikt is uw hele stelling fout.

Clustermunitie behoort al vele decennia tot de normale militaire uitrusting van geavanceerde legers. Ze zijn precies bedoeld om over een ruim gebied vele doelen te kunnen treffen met beperkte maar effectieve ladingen, ipv met veel grotere ladingen.

Dat in een oorlog burgers slechts per ongeval omkomen is larie en apekool. In de meeste oorlogen sterven veel meer burgers dan militairen.

E. Gidius
4 januari 2009, 17:25
Ik ben tegen dat verdrag. Clustermunities (zo oud als de straat) zijn in de meeste grote oorlogen vanaf WOII gebruikt. Ze hebben een perfect legitiem militair doel, met name het treffen van ruim verspreide doelen.

Uw koele, onverstoorbare bloeddorstigheid verbijstert.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:26
ten overvloede gedemonstreerd? Heb ik iets gemist? :lol:

U hebt zelf al impliciet toegegeven dat het gebruik van clustermunitie geen schending van het internationaal recht is.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:27
Uw koele, onverstoorbare bloeddorstigheid verbijstert.

Zonder dank.

Koelbloedigheid is in deze zaken steeds de beste raadgever. Met bloeddorstigheid heeft dit niets te maken.

bloedverwant
4 januari 2009, 17:29
Nog afgezien van het feit dat nog moet aangetoond worden dat er clustermunitie werd gebruikt is uw hele stelling fout.

Clustermunitie behoort al vele decennia tot de normale militaire uitrusting van geavanceerde legers. Ze zijn precies bedoeld om over een ruim gebied vele doelen te kunnen treffen met beperkte maar effectieve ladingen, ipv met veel grotere ladingen.

Dat in een oorlog burgers slechts per ongeval omkomen is larie en apekool. In de meeste oorlogen sterven veel meer burgers dan militairen.

Die "normale militaire uitrusting" is door een hele hoop landen verboden. Vreemd, gezien het maar normale wapens zijn.

En waarom zegt u "vele doelen treffen". Kunt u het woord "personen" niet gebruiken, omdat je geweten dan in opstand komt?

Burgers sterven in een oorlog "per ongeluk". Let op de aanhalingstekens. Die willen zeggen dat staten altijd zeggen dat ze niet espres op burgers mikken, hoewel iedereen weet dat je dat onderscheid niet kunt maken vanuit een F16.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:30
Wacht, laten we het gemakkelijker maken.
Je neemt een drukbevolkte stad. Brussel of Antwerpen bijvoorbeeld. Daarin bevinden zich een aantal terroristen. Ben je voor het gebruik van clusterbommen om die terroristen uit te schakelen, Jozef?

Nogmaals: ik moet nog bewijs zien van het gebruik van clustermunitie.

Maar afgezien daarvan: stel dat de Belgische regering vanuit Brussel Franse steden laat bombarderen met honderden raketten, dan twijfel ik er niet aan dat Frankrijk daar met alle beschikbare en nuttige middelen zal op reageren.

Dajjal
4 januari 2009, 17:30
Zonder dank.

Koelbloedigheid is in deze zaken steeds de beste raadgever. Met bloeddorstigheid heeft dit niets te maken.


:lol::clapping:

bloedverwant
4 januari 2009, 17:31
Nogmaals: ik moet nog bewijs zien van het gebruik van clustermunitie.

Maar afgezien daarvan: stel dat de Belgische regering vanuit Brussel Franse steden laat bombarderen met honderden raketten, dan twijfel ik er niet aan dat Frankrijk daar met alle beschikbare en nuttige middelen zal op reageren.

Dat is naast de vraag lopen. Maar u raakt wel een interessant punt. Alle beschikbare middelen zei u? U weet dat Israël nog iets anders liggen heeft. Je weet wel, die dingen die fall-out en paddestoelen veroorzaken?

E. Gidius
4 januari 2009, 17:32
Koelbloedigheid is in deze zaken steeds de beste raadgever. Met bloeddorstigheid heeft dit niets te maken.

Bloeddorstigheid verstopt achter koelbloedigheid.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:32
Die "normale militaire uitrusting" is door een hele hoop landen verboden. Vreemd, gezien het maar normale wapens zijn.


En door een hele hoop landen is ze niet verboden. Vreemd genoeg bevinden het merendeel van de landen met geavanceerde legers zich in de niet-ondertekenende groep terwijl het gros van de landen die de conventie wel ondertekende militair volkomen betekenisloos is. Hoe zou dat komen?

Savatage
4 januari 2009, 17:33
echt een antwoord dat ik van jou zou verwachten.

Je gaat gewoon voorbij aan de essentie: is het gebruik van clusterbommen boven steden goed te praten?

:lol:

Eerst hier komen debiteren dat Israël het internationaal het internationaal recht compleet negeert, en als u dan geconfronteerd wordt met uw eigen onzin dan maar wat beginnen te zagen over het gebruik van bommen. De antisemieten druipen steeds vlugger en vlugger af :lol:

bloedverwant
4 januari 2009, 17:34
En door een hele hoop landen is ze niet verboden. Vreemd genoeg bevinden het merendeel van de landen met geavanceerde legers zich in de niet-ondertekenende groep terwijl het gros van de landen die de conventie wel ondertekende militair volkomen betekenisloos is. Hoe zou dat komen?

Om dezelfde reden waarom die militair-geavanceerde landen atoombommen hebben en die andere niet: omdat het oorlogszuchtige landen zijn die alle middelen achter de hand willen houden.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:35
En waarom zegt u "vele doelen treffen". Kunt u het woord "personen" niet gebruiken, omdat je geweten dan in opstand komt?


Ik zeg dat omdat één van de traditionele doelwitten voor clustermunities tank- en pantserformaties zijn. Een doel kan overigens van alles zijn. En de meeste doelen bevatten ook één of meer mensen. Dat lijkt mij vrij evident. Ik bekijk deze zaken dan ook rationeel. Misschien een beetje moeilijk voor u.

bloedverwant
4 januari 2009, 17:36
Ik zeg dat omdat één van de traditionele doelwitten voor clustermunities tank- en pantserformaties zijn. Een doel kan overigens van alles zijn. En de meeste doelen bevatten ook één of meer mensen. Dat lijkt mij vrij evident. Ik bekijk deze zaken dan ook rationeel. Misschien een beetje moeilijk voor u.

Tanks en pantserformaties heeft Hamas niet echt. Vandaar dat ik het niet zo rationeel bekijk.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:37
Die willen zeggen dat staten altijd zeggen dat ze niet espres op burgers mikken, hoewel iedereen weet dat je dat onderscheid niet kunt maken vanuit een F16.

F-16s moeten ook verboden worden volgens u?

Overigens zijn er al meer burgers vermoord met ordinaire kapmessen dan vanuit F-16s. Zullen we kapmessen maar verbieden?

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:39
Dat is naast de vraag lopen. Maar u raakt wel een interessant punt. Alle beschikbare middelen zei u? U weet dat Israël nog iets anders liggen heeft. Je weet wel, die dingen die fall-out en paddestoelen veroorzaken?

Het gebruik van nucleaire wapens lijkt mij in deze omstandigheden niet echt nuttig of wenselijk.

Overigens, vindt u het absoluut nodig om in elke posting een uiting van uw gebrek aan kennis te zetten? Kernwapens veroorzaken niet per definitie fall-out.

bloedverwant
4 januari 2009, 17:43
Het gebruik van nucleaire wapens lijkt mij in deze omstandigheden niet echt nuttig of wenselijk.


Hetgeen u daar impliceert is werkelijk weerzingwekkend. Hoewel u het waarschijnlijk rationeel en koelbloedig bedoelt.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 17:48
Hetgeen u daar impliceert is werkelijk weerzingwekkend. Hoewel u het waarschijnlijk rationeel en koelbloedig bedoelt.

Persoonlijk vind ik domheid één van de meest weerzinwekkende dingen. Maar ieder diertje zijn pleziertje nietwaar.

E. Gidius
4 januari 2009, 17:52
Tanks en pantserformaties heeft Hamas niet echt.

Jozef heeft het dan ook eerder begrepen op doelen "in de ruimere omgeving". In een gebied met een bevolkingsdichtheid van meer dan 3500 personen per vierkante kilometer.

Geert C
4 januari 2009, 17:58
Zoiets heet "verwateren" en daardoor devalueert men het echte bestaande recht. Net zoals men het begrip genocide inhoudsloos maakt door het om de haverklap te gebruiken.
Misschien dat u nu dit deel van mijn bericht wel ziet... :-)
Het "echte bestaande oorlogsrecht" verbiedt overigens ook het bewust bombarderen van burgers.

Geert C
4 januari 2009, 18:00
En door een hele hoop landen is ze niet verboden. Vreemd genoeg bevinden het merendeel van de landen met geavanceerde legers zich in de niet-ondertekenende groep terwijl het gros van de landen die de conventie wel ondertekende militair volkomen betekenisloos is. Hoe zou dat komen?
Het gros van de Westerse mogendheden heeft het wel ondertekend...

Het gros van de landen die het niet ondertekenden zijn daarentegen militair volkomen betekenisloze Derde Wereld-landen. ;-)

Depth of Field
4 januari 2009, 18:11
Het "echte bestaande oorlogsrecht" verbiedt overigens ook het bewust bombarderen van burgers.

Link?

PollyCorrect
4 januari 2009, 18:51
Kanker is een ziekte. Oorlog niet. Daarbij, je zou eens moeten weten hoeveel geld er in Gaza wordt weggegooid met die bommen... Steek dat in kankeronderzoek

En terwijl Europa 300 miljoen € (onze belastingcentjes) naar de Pallies stuurt voor verzorging e.d., zit Hamas de laatste mensen van Fatah te killen, en doet alsof Israel het heeft gedaan.

En wat nog meer? Oh ja, ze krijgen cadeautjes van Iran. Raketten, om op Israel af te schieten.

Ze gaan lekker, die terreurlanden van de islam.

Max van Dietschland
4 januari 2009, 19:36
De conventie waarover hier gezanikt wordt bindt enkel de ondertekenende landen en is geen algemeen geldend internationaal recht. Maar ik weet wel dat velen hier graag het internationaal recht gewoon willen prostitueren zodat het kan ingeroepen worden telkens men iets niet leuk of afkeurenswaardig vindt. Vrij zielig.

U noemt uzelf Christen. Wel Christus draait zich om in zijn graf.

Ten eerste collaboreren met de moordenaars van Christus.
Ten tweede dergelijke oorlogsmisdaden gaan goedkeuren.

Sinds WO II zijn de twee grootste schurkenstaten de VS en Israël gebleken. Ik bid dagelijks tot God dat Hij die door en door slechte rijken snel ten val kan brengen.

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 19:39
Het gros van de landen die het niet ondertekenden zijn daarentegen militair volkomen betekenisloze Derde Wereld-landen. ;-)

Zoals China, Rusland, India, Brazilië, Polen, Roemenië, Ukraine, Egypte, Pakistan, Zuid-Korea, ...

roodhaar
4 januari 2009, 19:46
Ah ja, maar zij mogen dat. Joden mogen zich immers niet verdedigen.

nee, ze mogen geen land bezetten en koloniseren /confisceren tegen het internationaal recht. als ze dat wel doen, zullen ze juist geconfronteerd worden met verdediging van diegenen die ze trachten te vermoorden.

roodhaar
4 januari 2009, 19:52
Dus het gaat effectief om clusterbommen? 8O Ik dacht toen ik gisterenavond die beelden zag ook al aan clusterbommen (en ik ben dus blijkbaar niet de enige), maar vermits ik een totale leek ben in die materie was ik niet zeker. Enfin, opnieuw oorlogsmisdaden... :x

idd opnieuw oorlogsmisdaden. Ook in libanon deden ze dat. en ook fosforbommen werden gebruikt. :|

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 19:57
idd opnieuw oorlogsmisdaden. Ook in libanon deden ze dat. en ook fosforbommen werden gebruikt. :|

Opnieuw leugens. De anti-semitische haat zit diep bij sommigen.

roodhaar
4 januari 2009, 20:10
Opnieuw leugens. De anti-semitische haat zit diep bij sommigen.

ik dacht dat ze wel wel degelijk clusterbommen en fosforbommen gebruikt hadden hoor.

Uw toch wel erg persoonlijke verwijtjes maskeren uw paniek en gebrek aan argumentatie niet. hoegenaamd niet.

roodhaar
4 januari 2009, 20:19
dubbel

Mahalingam
4 januari 2009, 21:01
Clusterbommen.
En wat zullen we hierna krijgen? Volgens mij is het volgende stapje in de propagandaoorlog dat er gifgas tegen burgers gebruikt wordt en dat er zo genocide wordt gepleegd.
Maar misschien komen ze eerst nog met een bacterieele oorlogsvoering omdat de mensen in Gaza het geregeld in hun broek doen. Dat is natuurlijk niet van angst want Palestijnen zijn moedig. En ook niet vanwege de hygiëne alhoewel vele ijzeren rioolbuizen opgegraven zijn om gebruikt te worden om raketten mee te maken.

roodhaar
4 januari 2009, 21:05
Clusterbommen.
En wat zullen we hierna krijgen? Volgens mij is het volgende stapje in de propagandaoorlog dat er gifgas tegen burgers gebruikt wordt .


propaganda ? ontken jij soms dat Israel clusterbommen gebruikt ??? 8O

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 23:48
ik dacht dat ze wel wel degelijk clusterbommen en fosforbommen gebruikt hadden hoor.

Uw toch wel erg persoonlijke verwijtjes maskeren uw paniek en gebrek aan argumentatie niet. hoegenaamd niet.

Het gebruik van clusterbommen is GEEN oorlogsmisdaad. U probeert alvast uw gebrek aan kennis en/of eerlijkheid niet te maskeren.

Kallikles
4 januari 2009, 23:51
Opnieuw leugens. De anti-semitische haat zit diep bij sommigen.

Anti-semiet! Terrorist! Extremist! Leugen! Haat!

Jij hebt nogal argumenten, zeg...

Volksstormer
4 januari 2009, 23:53
Na Duitsland moet Palestina sterven...

http://strangemaps.files.wordpress.com/2006/12/sterben.jpg

Jozef Ostyn
4 januari 2009, 23:58
Anti-semiet! Terrorist! Extremist! Leugen! Haat!

Jij hebt nogal argumenten, zeg...


Ik heb nogal de onhebbelijke gewoonte om dingen bij hun naam te noemen. Als iemand bewust iets zegt dat niet waar is, hoe noemt u dat dan? Mij hebben ze geleerd dat dat een leugen heet.

Kallikles
5 januari 2009, 00:00
Ik heb nogal de onhebbelijke gewoonte om dingen bij hun naam te noemen. Als iemand bewust iets zegt dat niet waar is, hoe noemt u dat dan? Mij hebben ze geleerd dat dat een leugen heet.

Hij vertelt de waarheid en toont dit aan met argumenten. Jij scheldt erop los met dooddoeners als "terrorisme" - termen die elk debat op voorhand uitsluiten.

De nazi's noemden het verzet in W.O. II ook terroristen.

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 00:02
Hij vertelt de waarheid en toont dit aan met argumenten. Jij scheldt erop los met dooddoeners als "terrorisme" - termen die elk debat op voorhand uitsluiten.

De nazi's noemden het verzet in W.O. II ook terroristen.

U hebt dus niet eens de post gelezen waarop ik reageerde. Maar van u verwacht ik ook niet beter.

Kallikles
5 januari 2009, 00:04
U hebt dus niet eens de post gelezen waarop ik reageerde. Maar van u verwacht ik ook niet beter.

In de post zei u niets anders dan "leugens", "haat", "antisemitisch". Als u niets inhoudelijks bij te dragen hebt tot de discussie, reageer dan niet.

roger verhiest
5 januari 2009, 00:18
97 landen hebben zich totnogtoe verbonden om clustermunitie te verbieden & bijgevolg ook niet zelf te produceren of te gebruiken. Momenteel sterven er belgische (vlaamse)
militairen die bezig zijn de door Israël gestrooide clustermunitie in zuid Libanon te verwijderen. De clusterbommen die dus vandaag boven steden waargenomen worden zijn dus de killing fields van morgen voor "onze jongens" (in het huidige beroepsleger zijn dat meestal de vaders van jonge kinderen).

We zouden kunnen denken : laat die gekken het maar onder elkaar uitvechten : als een volk bereid is zijn jeugd op te offrren in een oorlog die gewoon drijft op de haat voor de andere, mogen ze dat blijven doen tot ze ooit eens (en dat komt altijd wel) inzien dat ze verkeerd bezig zijn.

In Europa hebben Duitsland en Frankrijk elkaar bevochten vanaf 1870 tot 1945 - een 80jarige oorlog zeg maar. Uiteindelijk zijn ze ermee opgehouden. De doctors Geschiedenis onder ons kunnen hier misschien een of andere cyclische verschijning in vinden - er zijn zo nog wel enkele "eeuwigdurende" conflicten die herhaaldelijk uitbarsten.

Het is barbaars en mensonwaardig om bommen, raketten e.d. ongericht naar een gebied te schieten met een grote zekerheid dat men op die manier willekeurig mensen doodt.

Dit is geen "religieus geweld" - ddit is pure haat zoals hij overal op de wereld nog steeds voorkomt (vandaag voor een bekende moskee in Baghdad 36 doden.. zonder enig verband met de amerikaanse bezetting : pure haat van de ene groep Irakezen tegen de
andere...)

Idem dito het voortdurende gestook tegen de Moslims in europa door sommige "verlichte" groepen - dat opgehistste mensenmassa's geweld gaan gebruiken zou veroorzaakt worden door de aanwezigheid van Moslims ? Wat was dat dan vroeger (toen de moslims er nog niet in grote groepen waren) ?

Clusterbommen zijn inderdaad ethisch verwerpelijk zoals ook luchtbombardementen op steden verwerpelijk zijn, zoals alle oorlogen verwerpelijk zijn. Er zijn er die het schilderij van Picasso "Guernica" als een aanklacht tegen het fascisme lezen. Het is een aanklacht tegen alle luchtbombardementen, het is een aanklacht tegen de verregaande ontmenselijking van onze soort.

Ik zie zeer weinig vredesbetogingen : de meeste betogingen zijn haat-uitingen en eigenlijk oproepen om het conflict te bestendigen en daarbij worden ook kinderen misbruikt quasi als kindsoldaten in de zoveelste "rechtvaardige strijd".

Stultitiae
5 januari 2009, 00:27
tijd om tussendoor wat duidelijkheid over die video te scheppen :roll:

dit valt er te zien:
http://www.youtube.com/watch?v=BDJOEnuLPzk
gewoon een afweersysteem.
weer mooi om te zien hoe twee verschillende opnames bijeengevoegd worden om een illusie te wekken...

en dit is een clusterbom:
http://www.youtube.com/watch?v=5Q0Ulciz6fE

conclusie: clusters geven enkel vuurwerk bij het ontploffen.

Svennies
5 januari 2009, 00:36
Opnieuw leugens. De anti-semitische haat zit diep bij sommigen.

De zionistische verheerlijking ook blijkbaar....

Svennies
5 januari 2009, 00:39
Hij vertelt de waarheid en toont dit aan met argumenten. Jij scheldt erop los met dooddoeners als "terrorisme" - termen die elk debat op voorhand uitsluiten.

De nazi's noemden het verzet in W.O. II ook terroristen.

Inderdaad, en deze werden door de eigen bevolking ook op handen gedragen én beschermd vanwege hun activiteiten naar de "vijand" toe.....

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 10:23
Inderdaad, en deze werden door de eigen bevolking ook op handen gedragen én beschermd vanwege hun activiteiten naar de "vijand" toe.....

Geschiedenis was zeker nooit uw sterkste vak?

Overigens noemden de Nazi's vooral de geallieerde strijdkrachten terroristen.

goodwill
5 januari 2009, 10:33
Clusterbommen.
En wat zullen we hierna krijgen? Volgens mij is het volgende stapje in de propagandaoorlog dat er gifgas tegen burgers gebruikt wordt en dat er zo genocide wordt gepleegd.
Maar misschien komen ze eerst nog met een bacterieele oorlogsvoering omdat de mensen in Gaza het geregeld in hun broek doen. Dat is natuurlijk niet van angst want Palestijnen zijn moedig. En ook niet vanwege de hygiëne alhoewel vele ijzeren rioolbuizen opgegraven zijn om gebruikt te worden om raketten mee te maken.ontmenselijk maar de ander.

Deed men (+ vriendjes, zoals nsbers) dat 65 jaar geleden ook niet ?

goodwill
5 januari 2009, 10:34
Het gebruik van clusterbommen is GEEN oorlogsmisdaad. U probeert alvast uw gebrek aan kennis en/of eerlijkheid niet te maskeren.
Toch wel.
Clusterbommen worden vooral gebruikt omdat men weet dat ze niet allemaal ontploffen; op deze manier zaaien ze terreur bij de burgerbevolking gedurende jaren. Zie Libanon.

system
5 januari 2009, 10:35
Het gebruik van clusterbommen is GEEN oorlogsmisdaad. U probeert alvast uw gebrek aan kennis en/of eerlijkheid niet te maskeren.

En het doden van kinderen ook niet, en het beschieten van huizen evenmin en het breken van armen en benen nog minder, en het opsluiten van een hoop mensen in gigantische kamp evenmin, en het inpikken van land zeker niet en... Wat vertelt u toch allemaal.

U zou beter wat nadenken in plaats van u zich formeel aan definities te houden.

bentje
5 januari 2009, 10:41
Ik wil niet zeggen dat clusterbommen niet onmenselijk zijn, maar ik heb dit altijd zo vreemd gevonden, clusterbommen verbieden in oorlog lijkt zowat op vragen niet onder de gordel te slaan bij een straatgevecht :roll:

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 10:58
Toch wel.
Clusterbommen worden vooral gebruikt omdat men weet dat ze niet allemaal ontploffen; op deze manier zaaien ze terreur bij de burgerbevolking gedurende jaren. Zie Libanon.

Internationaal rechts is voor u van geen tel dus? Iets is een oorlogsmisdaad als u dat vindt en voor de rest kan het hele oorlogsrecht maar op een hoopje gegooid worden?

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 11:01
En het doden van kinderen ook niet, en het beschieten van huizen evenmin en het breken van armen en benen nog minder, en het opsluiten van een hoop mensen in gigantische kamp evenmin, en het inpikken van land zeker niet en... Wat vertelt u toch allemaal.

U zou beter wat nadenken in plaats van u zich formeel aan definities te houden.

Ik denk tenminste na. Voor u zijn feiten en internationaal recht van geen tel. Alleen emoties tellen blijkbaar voor u. Als u voor een rechter gebracht wordt meent u dan ook dat die maar op zijn goed gevoel moet rechtsprteken of hebt u toch liefst dat hij zich aan de wet houdt?

maddox
5 januari 2009, 11:28
Over de onmenselijkheid van het conflict spreek ik me niet uit.

Maar het feitje dat niemand beseft dat clustermunitie een veel bredere lading dekt dan bijvoorbeeld landmijnen gezaaid met een vliegtuig .

Simpel gezegd ,clustermunitie is een soort munitie waar dat 1 grote lading vervangen is door meerdere verspreidbare ladingen. Sommige soorten clustermunitie zijn bedoeld om bij inslag te ontploffen, anderen op een bepaalde hoogte (shrapnelladingen, zeer handig tegen "zachte" doelwitten.) en nog anderen zijn bedoeld als landmijnen, om de toegang tot een bepaald gebied te ontzeggen totdat ze opgeruimd zijn.
De meest "leuke" die ik ken is de gemengde lading om vliegvelden onbruikbaar te maken. Een deel ontploft nadat ze in de gond inslagen en maken zou kraters. Een ander deel ontploft pas later of fungeerd als landmijn, om zo de herstelploegen het leven zuur te maken.

Kallikles
5 januari 2009, 11:58
Geschiedenis was zeker nooit uw sterkste vak?
.

Dus u ontkent dat het verzet tegen de Duitse bezetter op medewerking van de bevolking kon rekenen?

maddox
5 januari 2009, 12:03
Dus u ontkent dat het verzet tegen de Duitse bezetter op medewerking van de bevolking kon rekenen?

U ontkent dat de Duitse bezetter op de hulp van een deel van de bezette bevolking kon rekenen?

Kallikles
5 januari 2009, 12:07
U ontkent dat de Duitse bezetter op de hulp van een deel van de bezette bevolking kon rekenen?

Daar ging het dus niet over. Het ging over de vraag of het verzet al dan niet op medewerking van de burgerbevolking kon rekenen.

maddox
5 januari 2009, 12:09
Daar ging het dus niet over. Het ging over de vraag of het verzet al dan niet op medewerking van de burgerbevolking kon rekenen.

U zegt dus van de hele burgerbevolking. Da's goed om te weten.

Kallikles
5 januari 2009, 12:09
U zegt dus van de hele burgerbevolking. Da's goed om te weten.

Die "hele" heb jij toegevoegd. Je moet lezen wat er staat.

roodhaar
5 januari 2009, 12:10
De meest "leuke" die ik ken is de gemengde lading om vliegvelden onbruikbaar te maken. Een deel ontploft nadat ze in de gond inslagen en maken zou kraters. Een ander deel ontploft pas later of fungeerd als landmijn, om zo de herstelploegen het leven zuur te maken.


"Leuke" ahum :|

Nu kan ik er nog onkomen dat je dat tuig gebruikt tegen soldaten en vliegvelden. Maar in dichtbevolkt stedelijk gebied ?Dat is onmenselijk! Net zoals ze in Libanon hebben gedaan, met NA de oorlog nog veel burgerslachtoffers tot gevolg. Belgische ontmijningssodaten zijn er nog door verwond dacht ik.

maddox
5 januari 2009, 12:16
"Leuke" ahum :|

Nu kan ik er nog onkomen dat je dat tuig gebruikt tegen soldaten en vliegvelden. Maar in dichtbevolkt stedelijk gebied ?Dat is onmenselijk! Net zoals ze in Libanon hebben gedaan, met NA de oorlog nog veel burgerslachtoffers tot gevolg. Belgische ontmijningssodaten zijn er nog door verwond dacht ik.

Er is een reden waarom ik dat leuk tussen aanhalingstekens plaats. Ik zou in oorlogstijd 1 van die "landingsbaanherstellers " kunnen zijn.

Maar, er zijn zoveel trukken om die "cluster"landmijnen met 100% zekerheid, en zonder kwetsbare menselijke interventie op te ruimen. Waarom gebruikt men die niet? Te duur waarschijnlijk.

En, hoeveel van de "Libanese slachtoffers" werden in de media opgevoerd als zijnde burger, en hoeveel als moedige krijger?

maddox
5 januari 2009, 12:18
Die "hele" heb jij toegevoegd. Je moet lezen wat er staat.

Dat, mijn beste is gewoon een woordspelletje. U zegt burgerbevolking.
Ik zeg een deel van de burgerbevolking.

Om uw woorden anders uit te drukken. Verzetsstrijders zijn burgers, collaborateurs verraders en legitieme doelwitten in oorlog.

Hoogmoed
5 januari 2009, 12:19
Op 5.20 kan je inderdaad zien dat er klusterbommen op de stad worden gedropt.... 8O


Niet te verwonderen als je weet hoe ze denken over al wie niet zionist is...


Talmud:

Baba Mezia 114a-114b. Only Jews are human ("Only ye are designated men"). Also see Kerithoth 6b under the sub-head, "Oil of Anointing" and Berakoth 58a in which Gentile women are designated animals ("she-asses").

Sanhedrin 58b. If a heathen (Gentile) hits a Jew, the Gentile must be killed. Hitting a Jew is the same as hitting God.

Yebamoth 98a. All Gentile children are animals.

Minor Tractates. Soferim 15, Rule 10. This is the saying of Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Even the best of the Gentiles should all be killed").

Rabbi Yitzhak Ginsburg declared, "We have to recognize that Jewish blood and the blood of a goy are not the same thing." (NY Times, June 6, 1989, p.5). Rabbi Yaacov Perrin says, "One million Arabs are not worth a Jewish fingernail." (NY Daily News, Feb. 28, 1994, p.6).

Red_Dog
5 januari 2009, 12:24
Op 5.20 kan je inderdaad zien dat er klusterbommen op de stad worden gedropt.... 8O


Niet te verwonderen als je weet hoe ze denken over al wie niet zionist is...


Talmud:

Baba Mezia 114a-114b. Only Jews are human ("Only ye are designated men"). Also see Kerithoth 6b under the sub-head, "Oil of Anointing" and Berakoth 58a in which Gentile women are designated animals ("she-asses").

Sanhedrin 58b. If a heathen (Gentile) hits a Jew, the Gentile must be killed. Hitting a Jew is the same as hitting God.

Yebamoth 98a. All Gentile children are animals.

Minor Tractates. Soferim 15, Rule 10. This is the saying of Rabbi Simon ben Yohai: Tob shebe goyyim harog ("Even the best of the Gentiles should all be killed").

Rabbi Yitzhak Ginsburg declared, "We have to recognize that Jewish blood and the blood of a goy are not the same thing." (NY Times, June 6, 1989, p.5). Rabbi Yaacov Perrin says, "One million Arabs are not worth a Jewish fingernail." (NY Daily News, Feb. 28, 1994, p.6).

Hij is er weer met zijn Talmud :lol::lol::lol:

roodhaar
5 januari 2009, 12:42
Hij is er weer met zijn Talmud :lol::lol::lol:

begrijp je weglachen niet erg goed .

as je punt is, dat elke godsdienst zijn onmenselijke verzen kent, ok.

Maar als je ziet wat Israel doet, lijken ze de Palestijnen al lang niet meer te beschouwen als mensen.

Bovendien zijn de twee laatste uitspraken van rabbi's blijkbaar ??

Red_Dog
5 januari 2009, 13:03
begrijp je weglachen niet erg goed .

as je punt is, dat elke godsdienst zijn onmenselijke verzen kent, ok.

Maar als je ziet wat Israel doet, lijken ze de Palestijnen al lang niet meer te beschouwen als mensen.

Bovendien zijn de twee laatste uitspraken van rabbi's blijkbaar ??

Er bestaan al vrij lang Rabbi's hoor, net zoals een geestelijke leider bij ons in de middeleeuwen ook al 'priester' werd genoemd.
Wat ik bedoel is dat Hoogmoed telkens afkomt met de Talmud, een boek dat in Israël gewoon wordt aanzien zoals bij ons de Bijbel: Een religieus boek en meer ook niet. Hij doet telkens alsof alle Joden zo denken over anders-gelovigen.

goodwill
5 januari 2009, 13:16
Er is een reden waarom ik dat leuk tussen aanhalingstekens plaats. Ik zou in oorlogstijd 1 van die "landingsbaanherstellers " kunnen zijn.

Maar, er zijn zoveel trukken om die "cluster"landmijnen met 100% zekerheid, en zonder kwetsbare menselijke interventie op te ruimen. Waarom gebruikt men die niet? Te duur waarschijnlijk.

En, hoeveel van de "Libanese slachtoffers" werden in de media opgevoerd als zijnde burger, en hoeveel als moedige krijger?
nagenoeg alle slachtoffers van clusterbommen zijn gewone burgers, zoals boeren, herders, spelende kinderen.

Clusterbommen blijven dood en verderf zaaien, jaren nadat ze gedropt zijn. Diegene die ze dropt weet heel goed dat ze nog vele slachtoffers zullen maken, lang na een conflict, dat is ook de reden waarom ze vooral gebruikt worden door naties die zich niets van rechtsregels aantrekken.

maddox
5 januari 2009, 13:42
Goodwill. Ik verdedig het gebruik van clusterbommen niet.

Maar, er zijn zoveel trukken om die "cluster"landmijnen met 100% zekerheid, en zonder kwetsbare menselijke interventie op te ruimen. Waarom gebruikt men die niet? Te duur waarschijnlijk.

En net zoals "gewone" landmijnen "zien" de toegangsontzeggende wapens het verschil niet tussen soldaat, vrijheidsstrijder of burger.

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 15:14
nagenoeg alle slachtoffers van clusterbommen zijn gewone burgers, zoals boeren, herders, spelende kinderen.



Dat is niet waar.

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 15:14
Goodwill. Ik verdedig het gebruik van clusterbommen niet.



En net zoals "gewone" landmijnen "zien" de toegangsontzeggende wapens het verschil niet tussen soldaat, vrijheidsstrijder of burger.


Clusterbommen zijn GEEN landmijnen.

Volksstormer
5 januari 2009, 15:16
Er bestaan al vrij lang Rabbi's hoor, net zoals een geestelijke leider bij ons in de middeleeuwen ook al 'priester' werd genoemd.
Wat ik bedoel is dat Hoogmoed telkens afkomt met de Talmud, een boek dat in Israël gewoon wordt aanzien zoals bij ons de Bijbel: Een religieus boek en meer ook niet. Hij doet telkens alsof alle Joden zo denken over anders-gelovigen.
Een rabbijn is een wetgeleerde, geen priester. Een belangrijk verschil, maar al wat het obligate joods-christelijke gebrabbel overstijgt, ontgaat u volkomen...

Volksstormer
5 januari 2009, 15:25
Had Hamas misschien beter jaren geleden aan gedacht voor ze begonnen met dagelijks tientallen raketten af te schieten op Isrealische burgers ?
Er was al maanden een bestand, en dat is niet door Hamas geschonden.

Volksstormer
5 januari 2009, 15:27
:lol:
Eerst hier komen debiteren dat Israël het internationaal het internationaal recht compleet negeert, en als u dan geconfronteerd wordt met uw eigen onzin dan maar wat beginnen te zagen over het gebruik van bommen. De antisemieten druipen steeds vlugger en vlugger af :lol:
Internationaal recht is gewoon het recht van de sterkste. Onderwerp u en laat u besnijden, betekent dat.

Volksstormer
5 januari 2009, 15:33
Ik zeg dat omdat één van de traditionele doelwitten voor clustermunities tank- en pantserformaties zijn. Een doel kan overigens van alles zijn. En de meeste doelen bevatten ook één of meer mensen. Dat lijkt mij vrij evident. Ik bekijk deze zaken dan ook rationeel. Misschien een beetje moeilijk voor u.
Sjeik Nasrallah heeft anders al terecht opgemerkt dat bij deze militaire operatie geen enkel expliciet doel geformuleerd is.

http://www.youtube.com/watch?v=4I1yx2BJ0nY

Red_Dog
5 januari 2009, 15:40
Een rabbijn is een wetgeleerde, geen priester. Een belangrijk verschil, maar al wat het obligate joods-christelijke gebrabbel overstijgt, ontgaat u volkomen...

Leuk dat je via theorie me even wil belachelijk maken, maar vraag eens aan een Jood wat de rol van een rabbijn is tegenwoordig.
Dat zijn inderdaad wetsgeleerden, maar doen ook allerlei religieuze diensten, spirituele raadgevingen,...
Net zoals... juist ja, een priester.

diminike
5 januari 2009, 16:14
De conventie waarover hier gezanikt wordt bindt enkel de ondertekenende landen en is geen algemeen geldend internationaal recht. Maar ik weet wel dat velen hier graag het internationaal recht gewoon willen prostitueren zodat het kan ingeroepen worden telkens men iets niet leuk of afkeurenswaardig vindt. Vrij zielig.

Je moet al gek zijn om zo'n verdrag niet te ondertekenen. Wat is het
tactisch nut van clusterbommen, behalve de bevolking te raken?

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 16:16
Je moet al gek zijn om zo'n verdrag niet te ondertekenen. Wat is het
tactisch nut van clusterbommen, behalve de bevolking te raken?

Ik heb dat hier al uitgelegd.

De meeste ernstige militaire mogendheden ondertekenen zo'n verdrag niet. Clustermunities raken NIET vooral de burgerbevolking en zijn militair WEL effectief.

Sodomis
5 januari 2009, 16:46
Nogmaals: ik moet nog bewijs zien van het gebruik van clustermunitie.


De beelden op het nieuws van gisteren waren FLARES geen Clusterbommen IMHO...

Maar als Israel clustermunitie gebruikt, dan zullen de Belgen ze mogen opruimen achteraf. :roll:

Hoogmoed
5 januari 2009, 16:55
De beelden op het nieuws van gisteren waren FLARES geen Clusterbommen IMHO...

Maar als Israel clustermunitie gebruikt, dan zullen de Belgen ze mogen opruimen achteraf. :roll:

wat je ziet op 5.20 zijn geen flares maar clusterbommen

system
5 januari 2009, 18:20
Ik denk tenminste na. Voor u zijn feiten en internationaal recht van geen tel. Alleen emoties tellen blijkbaar voor u. Als u voor een rechter gebracht wordt meent u dan ook dat die maar op zijn goed gevoel moet rechtsprteken of hebt u toch liefst dat hij zich aan de wet houdt?

Voor mij is internationaal recht wel van tel. Maar als het internationaal recht niet meer aangepast is aan de technologische ontwikkelingen en opgesteld werd in een tijd toen er nog geen clusterbommen bestonden, dan moet men dit internationaal recht beschouwen als zijnde voorbijgestreeft. Clusterbommen nu zijn net zoals gifgas vroeger. Veel kinderen worden het slachtoffer van clusterbonmmen. En dat ze onmenselijke wapens zijn, blijkt uit het feit dat sinds mei 2008 clusterbommen door meer dan 100 landen zijn verboden.

system
5 januari 2009, 18:23
Het uitschot Gaza en palestijnen krijgt op zijn smoel,nu gaan ze bleiten


Het is natuurlijk gemakkelijk vliegtuigen, tanks, zeemacht, clusterbommen te gebruiken tegen mensen die zich nauwelijks kunnen verdedigen. Tegen de goed bewapende Hezbollhah hadden ze minder praat die Israeli's, zelfs met hun overmacht aan vliegtuigen en tanks.

'Uitschot' noem ik een staat die aan de lopende band kinderen vermoordt.

Gargamel
5 januari 2009, 18:30
Het is natuurlijk gemakkelijk vliegtuigen, tanks, zeemacht, clusterbommen te gebruiken tegen mensen die zich nauwelijks kunnen verdedigen. Tegen de goed bewapende Hezbollhah hadden ze minder praat die Israeli's, zelfs met hun overmacht aan vliegtuigen en tanks.

'Uitschot' noem ik een staat die aan de lopende band kinderen vermoordt.


*knip*

Gelieve de wetgeving te respecteren. Oproepen tot geweld is bij wet verboden.

system
5 januari 2009, 18:32
*knip*

En de Israeli's gedragen zich voor het ogenblik precies zo. Alleen, ze gedragen zich stukken erger dan Hamas.

Het wordt nu wel stilaan duidelijk dat we Israel kunnen beschouwen als massamoordenaars en dat de verantwoordelijken moeten worden gedagvaard voor het Internationaal Gerechtshof van Den Haag.

system
5 januari 2009, 18:52
Volgens de laatste cijfers zijn van de ongeveer 580 doden in Gaza 33% kinderen.

Fraai resultaat voor de Joden. Om fier op te zijn. Proficiat!

maddox
5 januari 2009, 18:55
Clusterbommen zijn GEEN landmijnen.

Ik besef dat maar al te goed, maar 1 van de soorten submunitie van Clusterbommen zijn een soort van landmijn. de camouflage zijn wat reepjes stof in de kleur van't landschap.

system
5 januari 2009, 20:56
Ik besef dat maar al te goed, maar 1 van de soorten submunitie van Clusterbommen zijn een soort van landmijn. de camouflage zijn wat reepjes stof in de kleur van't landschap.


In de praktijk zijn clusterbommen vaak wèl kleine landmijnen.

maddox
5 januari 2009, 21:04
System, Lees eens wat ik schrijf. Clustermunities komen in allerlei soorten.
En ze kunnen onderling gemengd worden in 1 afleverpakket.

En ja, in bepaalde gevallen zijn de gedropte submunities van zodanige aard dat een deel niet explodeerd bij inslag. Maar da's een oud gegeven nietwaar, nu nog komt er regelmatig een WO I bom boven de grond in de westhoek.

system
5 januari 2009, 21:17
System, Lees eens wat ik schrijf. Clustermunities komen in allerlei soorten.
En ze kunnen onderling gemengd worden in 1 afleverpakket.

En ja, in bepaalde gevallen zijn de gedropte submunities van zodanige aard dat een deel niet explodeerd bij inslag. Maar da's een oud gegeven nietwaar, nu nog komt er regelmatig een WO I bom boven de grond in de westhoek.


Rode Kruis Vlaanderen:
"Clustermunitie kan tot 650 explosieve submunities verspreiden over een oppervlakte van meer dan 30.000 vierkante meter. In meer dan 20 landen zijn grote gebieden door clustermunitie even gevaarlijk geworden als mijnenvelden. Laos is het meest getroffen land : er zouden in de jaren ’60 en ’70 naar schatting zo’n 270 miljoen stuks submunitie gedropt zijn. Tientallen miljoenen daarvan zijn nog niet ontploft. Elke dag opnieuw doden zij vele onschuldige slachtoffers." (vooral veel kinderen)

Demosthenes
5 januari 2009, 21:19
Het is natuurlijk gemakkelijk vliegtuigen, tanks, zeemacht, clusterbommen te gebruiken tegen mensen die zich nauwelijks kunnen verdedigen. Tegen de goed bewapende Hezbollhah hadden ze minder praat die Israeli's, zelfs met hun overmacht aan vliegtuigen en tanks.

'Uitschot' noem ik een staat die aan de lopende band kinderen vermoordt.

De goed bewapende Hezbollah hadden ze ook uitgeschakeld mochten ze dat echt gewild hebben maar dan zouden er teveel burgerslachtoffers gevallen zijn en dat wil Israël niet. Dit allemaal in tegenstelling tot Hamas en Hezbollah , die het geen fluit kan schelen dat er israëlische burgers gedood worden, hoe meer hoe liever zelfs.
Dat uitschot , dat aan de lopende band kinderen vermoordt. In neem aan dat U daarmee Hamas bedoelt. Ik herinner mij nog het geval waarbij enkele van hun strijders een joods schooltje waren binnengedrongen en er aldaar een stuk of acht neermaaiden. Hun ideologische broeders waren enkele minuten later deze heldendaad uitgebreid aan het vieren . Wel systen dat noem ik pas echt uitschot.

system
5 januari 2009, 21:24
De goed bewapende Hezbollah hadden ze ook uitgeschakeld mochten ze dat echt gewild hebben maar dan zouden er teveel burgerslachtoffers gevallen zijn en dat wil Israël niet. Dit allemaal in tegenstelling tot Hamas en Hezbollah , die het geen fluit kan schelen dat er israëlische burgers gedood worden, hoe meer hoe liever zelfs.
Dat uitschot , dat aan de lopende band kinderen vermoordt. In neem aan dat U daarmee Hamas bedoelt. Ik herinner mij nog het geval waarbij enkele van hun strijders een joods schooltje waren binnengedrongen en er aldaar een stuk of acht neermaaiden. Hun ideologische broeders waren enkele minuten later deze heldendaad uitgebreid aan het vieren . Wel systen dat noem ik pas echt uitschot.

De Hezbollah hebben ze niet uitgeschakeld omdat ze hen niet konden uitschakelen en omdat er teveel Irsaeli's als gekwetsten of in een lijkenzak moesten worden afgevoerd. Zelfs toen er enkele Israeli's werden gevangen genomen wilden de Israeli's van geen wijken weten en wilden ze de soldaten kost wat kost terug. En toch zijn de joden moeten wijken... Zo zit de zaak in mekaar.

Met dat uitschot bedoel ik de Hamas en het Israeli's leger en vooral de Israelische machthebbers. Dat zijn precies de mensen die ik als 'uitschot' betitel.

vesivius
5 januari 2009, 21:41
Israël heeft het recht cluster- en fosfor bommen te gebruiken. Hamas heeft niet het recht kind soldaten te gebruiken, trouwens hoeveel percent van de zogenaamde burgers waren hamas soldaten (ook kinderen vanaf 8 jaar) kijk maar eens naar de verheerlijkings video door hamas zelf op you tube gezet. Maar nu zitten de fiere Hamas leden als ratten in hun ondergrondse tunnels. Met terroristen maakt men geen afspraken. Men heeft nu bijna 500 doden geteld wat aangeeft dat Israël zeer zorgvuldig zijn doelen uitkiest en daarbij nog eens waarschuwingen geeft aan de burger bevoking. ( dit is minder dan het dodental in Irak op een maand waar de ene bevolkingsgroep de andere uitmoord) Maar ja eerst hard roepen en dan op hun bek gaan typisch voor een islamitische kultuur

Demosthenes
5 januari 2009, 21:43
De Hezbollah hebben ze niet uitgeschakeld omdat ze hen niet konden uitschakelen en omdat er teveel Irsaeli's als gekwetsten of in een lijkenzak moesten worden afgevoerd. Zelfs toen er enkele Israeli's werden gevangen genomen wilden de Israeli's van geen wijken weten en wilden ze de soldaten kost wat kost terug. En toch zijn de joden moeten wijken... Zo zit de zaak in mekaar.

Met dat uitschot bedoel ik de Hamas en het Israeli's leger en vooral de Israelische machthebbers. Dat zijn precies de mensen die ik als 'uitschot' betitel.

Kom , kom , kom, Israël beschikt over wapens die , indien ingezet ,bij wijze van spreken in één keer een vierkante kilometer schoonvagen.
Omwille van toch een ruime ethische bekommernis worden dergelijke wapens niet ingezet. Als Hezbollah echt weg moest zouden ze wel degelijk weg zijn.

Mochten dergelijke wapens in het bezit zijn van de terroristen , ik vermoed dat deze dan wel iets minder ethisch te werk zouden gaan.
Dit alles is uiteraard maar mijn persoonlijke mening en het is u uiteraard toegelaten het hiermee niet eens te zijn.

system
5 januari 2009, 21:45
Israël heeft het recht cluster- en fosfor bommen te gebruiken. Hamas heeft niet het recht kind soldaten te gebruiken, trouwens hoeveel percent van de zogenaamde burgers waren hamas soldaten (ook kinderen vanaf 8 jaar) kijk maar eens naar de verheerlijkings video door hamas zelf op you tube gezet. Maar nu zitten de fiere Hamas leden als ratten in hun ondergrondse tunnels. Met terroristen maakt men geen afspraken. Men heeft nu bijna 500 doden geteld wat aangeeft dat Israël zeer zorgvuldig zijn doelen uitkiest en daarbij nog eens waarschuwingen geeft aan de burger bevoking. ( dit is minder dan het dodental in Irak op een maand waar de ene bevolkingsgroep de andere uitmoord) Maar ja eerst hard roepen en dan op hun bek gaan typisch voor een islamitische kultuur

Hezbollah ging anders niet op zijn bek. De Joden trokken zich terug met hangende pootjes. En Israeli's beseffen terdege dat ze zich dat geen tweede keer kunnen permitteren. En of Hamas op zijn bek gaat, zullen we nog moeten afwachten. Vermoedelijk wel. Maar voor hoelang? Hoe meer Hamas wordt aangevallen door de joden, hoe populairder dat ze worden. Maar goed, dat ze het beiden maar uitvechten. Alleen, ik moet niet veel hebben van kindermoordernaars. En dat is wat de Israeli's nu bezig zijn te doen: kinderen vemoorden op grote schaal.

Volksstormer
5 januari 2009, 22:07
Het uitschot Gaza en palestijnen krijgt op zijn smoel,nu gaan ze bleiten
Voelt ge u nu politiek-incorrect? :roll:

Volksstormer
5 januari 2009, 22:11
Leuk dat je via theorie me even wil belachelijk maken, maar vraag eens aan een Jood wat de rol van een rabbijn is tegenwoordig.
Dat zijn inderdaad wetsgeleerden, maar doen ook allerlei religieuze diensten, spirituele raadgevingen,...
Net zoals... juist ja, een priester.
Het is daarom dat ge de geest van de wet ook niet ten volle begrijpt. En de betekenis van de vernietiging en de wederopbouw van de Tempel van Salomo. Dat speelt allemaal mee in het (religieuze) zionisme.

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 22:17
Voor mij is internationaal recht wel van tel. Maar als het internationaal recht niet meer aangepast is aan de technologische ontwikkelingen en opgesteld werd in een tijd toen er nog geen clusterbommen bestonden, dan moet men dit internationaal recht beschouwen als zijnde voorbijgestreeft. Clusterbommen nu zijn net zoals gifgas vroeger. Veel kinderen worden het slachtoffer van clusterbonmmen. En dat ze onmenselijke wapens zijn, blijkt uit het feit dat sinds mei 2008 clusterbommen door meer dan 100 landen zijn verboden.

Clustermunities bestaan al heel lang. Dat argument van technologische ontwikkelingen is dus larie en apekool. U hebt in uw posting duidelijk geïllustreerd dat internationaal recht voor u compleet van geen tel is. Net zoals het voor u van geen tel is dat die 100 landen die u opsomt militair vrij weinig voorstellen en vooral bestaat uit onbelangrijke staatjes. Ook diverse EU-lidstaten weigeren dit verdrag te ondertekenen, net zoals China, India, Rusland, de Vs, Brazilië, enz (dat is dus al ruim meer dan de helft van de wereldbevolking).

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 22:20
En de Israeli's gedragen zich voor het ogenblik precies zo. Alleen, ze gedragen zich stukken erger dan Hamas.

Het wordt nu wel stilaan duidelijk dat we Israel kunnen beschouwen als massamoordenaars en dat de verantwoordelijken moeten worden gedagvaard voor het Internationaal Gerechtshof van Den Haag.

Hamas kiest er bewust voor om uitsluitend burgers te bestoken terwijl Israel hoofdzakelijk Hamas-militanten raakt en slechts in een minderheid van de gevallen burgers raakt. En dan zegt u dat Israel erger is. Leest u eigenlijk wel het irrationele haatproza dat u zelf schrijft?

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 22:23
Volgens de laatste cijfers zijn van de ongeveer 580 doden in Gaza 33% kinderen.

Fraai resultaat voor de Joden. Om fier op te zijn. Proficiat!

U verkiest Hamas die kinderen gebruikt als zelfmoordterroristen. Overigens zijn uw cijfers overdreven.

En wat zegt u van het feit dat Hamas bijna uitsluitend burgers doodt. Dat is ok voor u, nietwaar?

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 22:24
In de praktijk zijn clusterbommen vaak wèl kleine landmijnen.

Neen, dat is NIET juist. U liegt of u weet niet waarover u praat.

system
5 januari 2009, 22:26
Neen, dat is NIET juist. U liegt of u weet niet waarover u praat.


Informeer u wat beter. Het zal het beste zijn. Of lees wat het Rode Kruis zegt (zie boven). Ik heb zo de indruk dat u het bent die niet goed weet waarover u praat.

Ik zal het effe voor u herhalen:

Rode Kruis Vlaanderen:
"Clustermunitie kan tot 650 explosieve submunities verspreiden over een oppervlakte van meer dan 30.000 vierkante meter. In meer dan 20 landen zijn grote gebieden door clustermunitie even gevaarlijk geworden als mijnenvelden. Laos is het meest getroffen land : er zouden in de jaren ’60 en ’70 naar schatting zo’n 270 miljoen stuks submunitie gedropt zijn. Tientallen miljoenen daarvan zijn nog niet ontploft. Elke dag opnieuw doden zij vele onschuldige slachtoffers."

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 22:28
Informeer u wat beter. Het zal het beste zijn. Of lees wat het Rode Kruis zegt (zie boven). Ik heb zo de indruk dat u het bent die niet goed weet waarover u praat.

Ik zal het effe voor u herhalen:

Rode Kruis Vlaanderen:
"Clustermunitie kan tot 650 explosieve submunities verspreiden over een oppervlakte van meer dan 30.000 vierkante meter. In meer dan 20 landen zijn grote gebieden door clustermunitie even gevaarlijk geworden als mijnenvelden. Laos is het meest getroffen land : er zouden in de jaren ’60 en ’70 naar schatting zo’n 270 miljoen stuks submunitie gedropt zijn. Tientallen miljoenen daarvan zijn nog niet ontploft. Elke dag opnieuw doden zij vele onschuldige slachtoffers."

U kunt dus duidelijk niet lezen. Zelfs de tekstjes niet die u zelf copy-past. Dat is dan uw probleem.

system
5 januari 2009, 22:29
Hamas kiest er bewust voor om uitsluitend burgers te bestoken terwijl Israel hoofdzakelijk Hamas-militanten raakt en slechts in een minderheid van de gevallen burgers raakt. En dan zegt u dat Israel erger is. Leest u eigenlijk wel het irrationele haatproza dat u zelf schrijft?

Hoofdzakelijk Hamas-militanten raakt?? U bent ook niet vlug beschaamd.

Niet alleen bent u niet goed geïnformeerd, u bent dus nog blind ook.

system
5 januari 2009, 22:31
U kunt dus duidelijk niet lezen. Zelfs de tekstjes niet die u zelf copy-past. Dat is dan uw probleem.

Ik vrees dat u een andere bril moet kopen. Of meer waarschijnlijk hebt u een ernstige oogafwijking. In de praktijk komen clusterbommen wel degelijk neer op kleine landmijnen. En ze treffen vooral kinderen.

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 22:33
Hoofdzakelijk Hamas-militanten raakt?? U bent ook niet vlug beschaamd.

Niet alleen bent u niet goed geïnformeerd, u bent dus nog blind ook.

Neen. Ik haal enkel de feiten aan. Zelfs Hamas erkent dat de burgerslachtoffers een minderheid zijn onder de doden in de Israelische bombardementen.

Maar u verkiest de Hamas-strategie om zo goed als uitsluitend burgers te doden. Dat vindt u veel minder verwerpelijk.

En dan spreekt u over beschaamd zijn?

system
5 januari 2009, 22:34
Neen. Ik haal enkel de feiten aan. Zelfs Hamas erkent dat de burgerslachtoffers een minderheid zijn onder de doden in de Israelische bombardementen.

Maar u verkiest de Hamas-strategie om zo goed als uitsluitend burgers te doden. Dat vindt u veel minder verwerpelijk.

En dan spreekt u over beschaamd zijn?

Neen u moet beter lezen of volgen. Ik verwerp de raketaanvallen van Hamas evenzeer als de moordpartijen van de Israeli's op kinderen nu.

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 22:34
Ik vrees dat u een andere bril moet kopen. Of meer waarschijnlijk hebt u een ernstige oogafwijking. In de praktijk komen clusterbommen wel degelijk neer op kleine landmijnen. En ze treffen vooral kinderen.

Mijn bril werkt perfect. Uw analfabetisme is helaas met een bril niet op te lossen.

Maar wellicht bent u gewoon een ordinaire leugenaar die de feiten niet wil kennen.

Demosthenes
5 januari 2009, 22:34
Hoofdzakelijk Hamas-militanten raakt?? U bent ook niet vlug beschaamd.

Niet alleen bent u niet goed geïnformeerd, u bent dus nog blind ook.

Het is nochtans wat Hamas zelf toegeeft. De doden zijn voor ca. 70 procent Hamas militanten . Ook in de pers spreekt men ongeveer van deze verhouding.

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 22:36
Neen u moet beter lezen of volgen. Ik verwerp de raketaanvallen van Hamas evenzeer als de moordpartijen van de Israeli's op kinderen nu.

Lees uw eigen postings. U schreef letterlijk dat Israel erger is dan Hamas.

Demosthenes
5 januari 2009, 22:37
Neen u moet beter lezen of volgen. Ik verwerp de raketaanvallen van Hamas evenzeer als de moordpartijen van de Israeli's op kinderen nu.

Om van moord te kunnen spreken is voorbedachtheid noodzakelijk. Als het werkelijk de bedoeling was vrouwen en kinderen te 'vermoorden' zou israël wel andere wapens inzetten.

system
5 januari 2009, 22:40
Neen. Ik haal enkel de feiten aan. Zelfs Hamas erkent dat de burgerslachtoffers een minderheid zijn onder de doden in de Israelische bombardementen.

Maar u verkiest de Hamas-strategie om zo goed als uitsluitend burgers te doden. Dat vindt u veel minder verwerpelijk.

En dan spreekt u over beschaamd zijn?



Burgerslachtoffers
RTL
Bij de Israëlische beschietingen en bombardementen vallen veel burgerslachtoffers, zeggen de Palestijnen. In Gaza zijn drie kinderen en hun moeder gedood en ten zuiden van de stad kwamen vijf kinderen en hun ouders om het leven. Sinds de Israëlische aanvallen 27 december begonnen, zijn volgens schattingen van hulpverleners meer dan 500 Palestijnen gedood

Ook in de eerste ogenblikken van de invasie vielen er veel burgerslachtoffers.

TELEGAAF
Een grote Israëlische troepenmacht is zaterdagavond de Gazastrook binnengetrokken. Door Israëlische beschietingen zijn sinds het begin van die invasie al zeker 39 Palestijnen om het leven gekomen, volgens Palestijnse bronnen voornamelijk burgers. Eén Israëlische militair is gesneuveld

Informeer u eens goed, vooraleer u onzin komt debiteren.

Jozef Ostyn
5 januari 2009, 22:42
Burgerslachtoffers
RTL
Bij de Israëlische beschietingen en bombardementen vallen veel burgerslachtoffers, zeggen de Palestijnen. In Gaza zijn drie kinderen en hun moeder gedood en ten zuiden van de stad kwamen vijf kinderen en hun ouders om het leven. Sinds de Israëlische aanvallen 27 december begonnen, zijn volgens schattingen van hulpverleners meer dan 500 Palestijnen gedood

Ook in de eerste ogenblikken van de invasie vielen er veel burgerslachtoffers.
TELEGAAF
Een grote Israëlische troepenmacht is zaterdagavond de Gazastrook binnengetrokken. Door Israëlische beschietingen zijn sinds het begin van die invasie al zeker 39 Palestijnen om het leven gekomen, volgens Palestijnse bronnen voornamelijk burgers. Eén Israëlische militair is gesneuveld

Informeer u eens goed, vooraleer u onzin komt debiteren.

U bent dus inderdaad een ordinaire leugenaar die de feiten niet wil kennen. De haat moet bij u wel erg diep zitten.

system
5 januari 2009, 22:44
U bent dus inderdaad een ordinaire leugenaar die de feiten niet wil kennen. De haat moet bij u wel erg diep zitten.

Ik zie wat ik zie. Ik lees wat ik lees. U leest niets en u ziet nog minder. Ik zie het overmatig gebruik van geweld en de kinderlijkjes in Gaza. U ziet dit niet (lees: u wilt dit niet zien). En dat maakt het verschil uit.

Drie keer raden wie hier een leugenaar is.

djimi
5 januari 2009, 23:05
...

Koelbloedigheid is in deze zaken steeds de beste raadgever.

...



Ongetwijfeld.

Ik zou dan ook eens willen weten met welke 'koelbloedigheid' u het 'bestaansrecht' van de "Joodse Staat" zult aanvallen/verdedigen, en welke aanvaardbare argumenten u kunt vinden, pro èn contra.

En met welke "koelbloedigheid" verdedigt u het recht dat deze 'Joodse Staat' zich veroorlooft VN-resoluties zonder gevolg naast zich neer te leggen?

En met welke 'koelbloedigheid' word ik verondersteld te reageren wanneer ik mag toezien hoe "Hamas", dankzij de ongelooflijk onnodig buitenproportioneel gewelddadige actie van een 'rechtsstaat', de nieuwe helden van een hele grote groep mensen worden?

Hoogmoed
5 januari 2009, 23:42
Mijn bril werkt perfect. Uw analfabetisme is helaas met een bril niet op te lossen.

Maar wellicht bent u gewoon een ordinaire leugenaar die de feiten niet wil kennen.

Als ik van u was zou ik eens goed in de spiegel kijken en dan deze vraag opnieuw stellen.

en kijk het antwoord staat voor u :lol:

Akufen
6 januari 2009, 01:04
Neen, dat is NIET juist. U liegt of u weet niet waarover u praat.

Hoe verschilt een landmijn van niet ontplofte clusterbommen die op de grond liggen en af kunnen gaan bij aanraking?

ministe van agitatie
6 januari 2009, 01:10
Om van moord te kunnen spreken is voorbedachtheid noodzakelijk.

Ja, en daar kan je Israël natuurlijk niet van betichten als het clusterbommen en witte fosfor gooit in het dichtsbevolkte gebied ter wereld. Zoals Israël zegt: "alle burgerslachtoffers zijn per ongeluk", ook al bombarderen ze al een week en zijn ze nu een grondoorlog begonnen, gebruiken ze witte fosfor en clusterbommen. Oeps, sorry, zenne!

Wat een hypocrisie, wat een hypocrisie, ...

Demosthenes
6 januari 2009, 08:03
Ja, en daar kan je Israël natuurlijk niet van betichten als het clusterbommen en witte fosfor gooit in het dichtsbevolkte gebied ter wereld. Zoals Israël zegt: "alle burgerslachtoffers zijn per ongeluk", ook al bombarderen ze al een week en zijn ze nu een grondoorlog begonnen, gebruiken ze witte fosfor en clusterbommen. Oeps, sorry, zenne!

Wat een hypocrisie, wat een hypocrisie, ...


Man, man ,man als ge een hele week bombardeert en het is uw bedoeling om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, dan vallen er wel meer doden dan een paar honderd, zeker in zo'n dichtbevolkt gebied als Gaza en zeker gezien de middelen waarover Israël beschikt . Dus inderdaad alle burgerslachtoffers zijn per ongeluk. Het is duidelijk de bedoeling zoveel als mogelijk alleen maar Hamas te treffen. Daar zijn trouwens alle landen in het westen, de beschaafde wereld dus, het over eens.

Wat een veel pertinentere vraag aan het worden is, is de volgende : moet de reactie van Israël nog blijven voortduren.
Ik zou nu terugtrekken , ge hebt uw kracht laten zien, het statement is gemaakt. Wel natuurlijk duidelijk maken dat, indien de beschietingen doorgaan, ge eens zo hard terugkomt. Als Hamas dan toch doorgaat met raketten af te vuren, dan zijn alle gevolgen uitsluitend hun verantwoordelijkheid.

Geert C
6 januari 2009, 08:41
Ja, en daar kan je Israël natuurlijk niet van betichten als het clusterbommen en witte fosfor gooit in het dichtsbevolkte gebied ter wereld. Zoals Israël zegt: "alle burgerslachtoffers zijn per ongeluk", ook al bombarderen ze al een week en zijn ze nu een grondoorlog begonnen, gebruiken ze witte fosfor en clusterbommen. Oeps, sorry, zenne!

Wat een hypocrisie, wat een hypocrisie, ...
Reactie van Israël: ze gebruiken geen wapens die niet mogen volgens het internationaal recht. :?

Nu, wat ze er niet bij vertellen is dat het internationaal recht het gebruik van clusterbommen en witte fosfor tegen de burgerbevolking wel verbiedt, maar dat Israël de twee protocollen die dit verbieden van de Convention on Prohibitions or Restrictions on the Use of Certain Conventional Weapons Which May Be Deemed to Be Excessively Injurious or to Have Indiscriminate Effects niet heeft geratificeerd. De andere protocollen van die conventie hebben ze wel geratificeerd, maar die twee hebben ze toevallig over het hoofd gezien. Naar de letter hebben ze dus misschien wel gelijk, en zoals Jozef Ostyn ons hier wou doen geloven is er dan niets aan de hand. Ik vind de Israëlische weigering die protocollen te ratificeren eerder van voorbedachtheid getuigen, maar kom... Niet geratificeerd, dus niets aan de hand. :|

goodwill
6 januari 2009, 09:34
Hopelijk maken de Joden daar zeer snel schoon schip...En weet beste dat ik zelf meerdere kleinkinderen heb.Maar moesten ze zich gedragen zoals dat krapuul,ik er liever geen hadt.
beste gargamel, wees toch wat onpartijdig.
Vergeet niet dat in de jaren 40 de nazi's en hun vrienden (ook hier in het Vlaemsche land) actief hebben deelgenomen aan de klopjacht op joden. Wees bescheiden, aub.

goodwill
6 januari 2009, 09:38
De goed bewapende Hezbollah hadden ze ook uitgeschakeld mochten ze dat echt gewild hebben maar dan zouden er teveel burgerslachtoffers gevallen zijn en dat wil Israël niet. Dit allemaal in tegenstelling tot Hamas en Hezbollah , die het geen fluit kan schelen dat er israëlische burgers gedood worden, hoe meer hoe liever zelfs.
Dat uitschot , dat aan de lopende band kinderen vermoordt. In neem aan dat U daarmee Hamas bedoelt. Ik herinner mij nog het geval waarbij enkele van hun strijders een joods schooltje waren binnengedrongen en er aldaar een stuk of acht neermaaiden. Hun ideologische broeders waren enkele minuten later deze heldendaad uitgebreid aan het vieren . Wel systen dat noem ik pas echt uitschot.
hoho, niet overdrijven.
Tijdens het Libanonconflict waren nagenoeg alle Libaneze doden burgers, de Israelische doden daarentegen waren nagenoeg allemaal militairen.
Hezboloah heeft zich wel degelijk gehouden aan het zich richten op militairen, wat we niet van Israel kunnen zeggen die maar in het wilde weg bombarderen.


Dus verdraai aub de waarheid niet.

goodwill
6 januari 2009, 09:41
Israël heeft het recht cluster- en fosfor bommen te gebruiken. Hamas heeft niet het recht kind soldaten te gebruiken, trouwens hoeveel percent van de zogenaamde burgers waren hamas soldaten (ook kinderen vanaf 8 jaar) kijk maar eens naar de verheerlijkings video door hamas zelf op you tube gezet. Maar nu zitten de fiere Hamas leden als ratten in hun ondergrondse tunnels. Met terroristen maakt men geen afspraken. Men heeft nu bijna 500 doden geteld wat aangeeft dat Israël zeer zorgvuldig zijn doelen uitkiest en daarbij nog eens waarschuwingen geeft aan de burger bevoking. ( dit is minder dan het dodental in Irak op een maand waar de ene bevolkingsgroep de andere uitmoord) Maar ja eerst hard roepen en dan op hun bek gaan typisch voor een islamitische kultuur
dat recht hebben ze niet. Hte gebruik van clusterbommen staat gelijk aan een oorlogsmisdaad. Clusterbommen worden speciaal gebruikt omdat men weet dat ze niet allemaal direct ontploffen, zodat ze later ontelbare burgerslachtoffers kunnen maken. Een bekende tacktiek.

En Israel is niet zorgvuldig, in tegndeel het legt hele gebouwen neer, met burgers inbegrepen, typische een laffe natie.

goodwill
6 januari 2009, 09:42
Clustermunities bestaan al heel lang. Dat argument van technologische ontwikkelingen is dus larie en apekool. U hebt in uw posting duidelijk geïllustreerd dat internationaal recht voor u compleet van geen tel is. Net zoals het voor u van geen tel is dat die 100 landen die u opsomt militair vrij weinig voorstellen en vooral bestaat uit onbelangrijke staatjes. Ook diverse EU-lidstaten weigeren dit verdrag te ondertekenen, net zoals China, India, Rusland, de Vs, Brazilië, enz (dat is dus al ruim meer dan de helft van de wereldbevolking).
heb jij soms aandelen in de productie van clusterbommen ? Het lijkt erop.

goodwill
6 januari 2009, 09:44
Hamas kiest er bewust voor om uitsluitend burgers te bestoken terwijl Israel hoofdzakelijk Hamas-militanten raakt en slechts in een minderheid van de gevallen burgers raakt. En dan zegt u dat Israel erger is. Leest u eigenlijk wel het irrationele haatproza dat u zelf schrijft?
hahaha

ja jozeffeke, geloof dat maar.

goodwill
6 januari 2009, 09:47
Hoe verschilt een landmijn van niet ontplofte clusterbommen die op de grond liggen en af kunnen gaan bij aanraking?
een clusterbom is mooi gekleurd, 'perfect' speelgoed voor kinderen, wat men een van een landmijn niet kan zeggen. dat is wat Jozef bedoelt.

system
6 januari 2009, 12:01
een clusterbom is mooi gekleurd, 'perfect' speelgoed voor kinderen, wat men een van een landmijn niet kan zeggen. dat is wat Jozef bedoelt.

Zeer juist, en het resultaat van beiden is vaak even gruwelijk. Maar dat snapt de brave Jozef niet. Of, hij wil het niet snappen.

Red_Dog
6 januari 2009, 12:08
hahaha

ja jozeffeke, geloof dat maar.

Stop eens met andere mensen te beschuldigen van partijdigheid, zelf maak je je er ook schuldig aan.
En Jozef heeft gelijk, Israël raakt voornamelijk Hamas-doelwitten.

goodwill
6 januari 2009, 13:21
Stop eens met andere mensen te beschuldigen van partijdigheid, zelf maak je je er ook schuldig aan.
En Jozef heeft gelijk, Israël raakt voornamelijk Hamas-doelwitten.
hahaha,
dat geloof jij.
De realiteit laat daarentegen duidelijk zien dat we met enorme aantallen burgerslachtoffers te maken hebben, maar ja voor jou is dat niet belangrijk, he, het zijn maar Palestijnen, he ? Ontmenselijk ze maar. Beschouw ze maar als minderwaardige mensen, zoals de nazi's en hun vrienden deden met de joodse slachtoffers.

Red_Dog
6 januari 2009, 13:23
Geef me dan eens 400 foto's van burgerslachtoffers.
En ja hoor, maak van mij maar iemand die andere minderwaardig vindt, als dat je beter doet voelen.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 13:32
Ongetwijfeld.

Ik zou dan ook eens willen weten met welke 'koelbloedigheid' u het 'bestaansrecht' van de "Joodse Staat" zult aanvallen/verdedigen, en welke aanvaardbare argumenten u kunt vinden, pro èn contra.

En met welke "koelbloedigheid" verdedigt u het recht dat deze 'Joodse Staat' zich veroorlooft VN-resoluties zonder gevolg naast zich neer te leggen?

En met welke 'koelbloedigheid' word ik verondersteld te reageren wanneer ik mag toezien hoe "Hamas", dankzij de ongelooflijk onnodig buitenproportioneel gewelddadige actie van een 'rechtsstaat', de nieuwe helden van een hele grote groep mensen worden?

Oei, er lopen hier ook nog niet-hysterische mensen rond! U verdient een koelbloedig antwoord.

Het bestaansrecht van een Joodse Staat op een deel van het historische grondgebied van Palestina werd na WOII door de internationale gemeenschap erkent alsook door het Verenigd Koninkrijk dat krachtens beslissingen van de internationale gemeenschap de mandaathouder was voor het historische grondgebied van Palestina.

Verder dient er gewezen te worden op het historische feit van de ononderbroken Joodse aanwezigheid op dit grondgebied en op het feit dat de tragische geschiedenis van WOII uitwees dat het Joodse volk terecht meende dat enkel een eigen staat haar voorbestaan kon waarborgen.

Ondetussen bestaat de staat Israel reeds 60 jaar en vervult zij alle criteria om als een staat erkend te worden.

Tot daar de redenen om het bestaansrecht van Israel te verdedigen. Dat zegt uiteraard niets over welke grenzen die staat moet hebben. Dat is een andere discussie.

Wat betreft die VN-resoluties moet ik u zeggen dat een koelbloedig iemand een onderscheid maakt tussen de verschillende soorten VN-resoluties (dwingend en niet-dwingende). Bovendien moet zo'n resolutie uitvoerbaar zijn. Dat is met veel van de resoluties waarover gezanikt wordt niet het geval. Overigens denkt de koelbloedige mens in mij ook aan bv. de VN-vredesmacht in Zuid-Libanon die daar al tientallen jaren zijn mandaat NIET uitvoert.

Tenslotte bevestigt een koelbloedige analyse van de huidige Israelische operaties in Gaza dat indien die werkelijk ongelooflijk buitenproportioneel gewelddadig" zouden zijn er nu reeds vele tienduizenden Palestijnse doden zouden zijn ipv enkele honderden (waaronder de meerderheid Hamas-militanten). Zou u verkiezen dat Israel op de duizenden ¨Palkestijnse raketten zou reageren met evenvele duizenden ongeleide raketten in omggekeerde richting? Dan zouden er nu duizenden Palestijnse doden zijn.

Akufen
6 januari 2009, 13:37
En Jozef heeft gelijk, Israël raakt voornamelijk Hamas-doelwitten.

Omdat het nieuws dat zegt?

ministe van agitatie
6 januari 2009, 13:38
Oei, er lopen hier ook nog niet-hysterische mensen rond! U verdient een koelbloedig antwoord.

Het bestaansrecht van een Joodse Staat op een deel van het historische grondgebied van Palestina werd na WOII door de internationale gemeenschap erkent alsook door het Verenigd Koninkrijk dat krachtens beslissingen van de internationa

Dat recht wordt erkend, ook door Hamas, binnen de grenzen van 1967. Daarover stemden pas nog de VN een resolutie. Ook Iran stemde voor en Hamas heeft in april nog erkend dat het wil gaan voor een Palestijnse staat binnen de grenzen van '67.

maddox
6 januari 2009, 13:44
Hoe verschilt een landmijn van niet ontplofte clusterbommen die op de grond liggen en af kunnen gaan bij aanraking?

Het grote verschil is dat een landmijn begraven ligt, en een clusterbom, zelfs al is het de landmijn variante, niet. Die ligt waar ze neerkomt.

een clusterbom is mooi gekleurd, 'perfect' speelgoed voor kinderen, wat men een van een landmijn niet kan zeggen. dat is wat Jozef bedoelt.

Nope, hangt weerom van het type submunitie af. Maar de versie met gekleurde stoffen strips als camouflage kan gezien worden als kinderspeelgoed. Oplossing, leer de kinderen die krengen herkennen.

Red_Dog
6 januari 2009, 13:44
Een Palestijnse staat die nog steeds Israël niet erkent en niet afziet van geweld tov Israël zul je bedoelen.

In a Reuters interview in January 2007, Mashal said: "As a Palestinian today I speak of a Palestinian and Arab demand for a state on 1967 borders. It is true that in reality there will be an entity or state called Israel on the rest of Palestinian land. This is a reality, but I won't deal with it in terms of recognising or admitting it." In the same interview, he declined to accept the Western demand for Hamas to recognise Israel, renounce violence against it and honour previous peace agreements.

En jij vraagt je af waarom Israël weigert ?

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 13:48
Hoe verschilt een landmijn van niet ontplofte clusterbommen die op de grond liggen en af kunnen gaan bij aanraking?

Een landmijn heeft doorgaans een veel zwaardere lading en is bedoeld om niet te ontploffen tot zij geraakt word. Daarom wordt zij ook meestal begraven.

Een clusterbom is een geheel van kleinere ladingen die bedoeld zijn om bij impact te ontploffen. Dat gebeurt ook. Net als bij alle andere soorten munitie is er een beperkt percentage dat niet functioneert en niet ontploft.

Zou u alle niet-ontplofte munitie gaan bestempelen als een landmijn?

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 13:49
Hoe verschilt een landmijn van niet ontplofte clusterbommen die op de grond liggen en af kunnen gaan bij aanraking?

Een landmijn heeft doorgaans een veel zwaardere lading en is bedoeld om niet te ontploffen tot zij geraakt word. Daarom wordt zij ook meestal begraven.

Een clusterbom is een geheel van kleinere ladingen die bedoeld zijn om bij impact te ontploffen. Dat gebeurt ook. Net als bij alle andere soorten munitie is er een beperkt percentage dat niet functioneert en niet ontploft.

Zou u alle niet-ontplofte munitie gaan bestempelen als een landmijn?

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 13:49
Hoe verschilt een landmijn van niet ontplofte clusterbommen die op de grond liggen en af kunnen gaan bij aanraking?

Een landmijn heeft doorgaans een veel zwaardere lading en is bedoeld om niet te ontploffen tot zij geraakt word. Daarom wordt zij ook meestal begraven.

Een clusterbom is een geheel van kleinere ladingen die bedoeld zijn om bij impact te ontploffen. Dat gebeurt ook. Net als bij alle andere soorten munitie is er een beperkt percentage dat niet functioneert en niet ontploft.

Zou u alle niet-ontplofte munitie gaan bestempelen als een landmijn?

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 13:56
dat recht hebben ze niet. Hte gebruik van clusterbommen staat gelijk aan een oorlogsmisdaad. Clusterbommen worden speciaal gebruikt omdat men weet dat ze niet allemaal direct ontploffen, zodat ze later ontelbare burgerslachtoffers kunnen maken. Een bekende tacktiek.


Dat is een manifeste leugen.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 14:00
Dat recht wordt erkend, ook door Hamas, binnen de grenzen van 1967. Daarover stemden pas nog de VN een resolutie. Ook Iran stemde voor en Hamas heeft in april nog erkend dat het wil gaan voor een Palestijnse staat binnen de grenzen van '67.

Hamas wil de vernietiging van Israel.

ministe van agitatie
6 januari 2009, 14:06
Dat is een manifeste leugen.

Allez dan. Het is omdat gij altijd zo uitvoerig argumenteert en niet verder komt dan niets zeggende oneliners of dooddoeners genre 'Onzin!' of 'Leugen' dat ik het dan maar zal doen:

Since the war between Israel and Hezbollah ended in August, nearly three people have been wounded or killed each day by cluster bombs Israel dropped in the waning days of the war, and officials now say it will take more than a year to clear the region of them.

United Nations officials estimate that southern Lebanon is littered with one million unexploded bomblets, far outnumbering the 650,000 people living in the region. They are stuck in the branches of olive trees and the broad leaves of banana trees. They are on rooftops, mixed in with rubble and littered across fields, farms, driveways, roads and outside schools.As of Sept. 28, officials here said cluster bombs had severely wounded 109 people — and killed 18 others.
...

Cluster bombs are legal if aimed at military targets and are very effective, military experts say. Nonetheless, Israel has been heavily criticized by United Nations officials, Amnesty International and Human Rights Watch for using cluster bombs, because they are difficult to focus exclusively on military targets. Israel was also criticized because it fired most of its cluster bombs in the last days of the war, when the United Nations Security Council was negotiating a resolution to end the conflict.

Officials calculate that if they are lucky, and money from international donors does not run out, it will take 15 months to clear the area. There are now about 300 Lebanese Army soldiers and 30 other clearance teams, each of up to 30 experts, working on the problem of unexploded bomblets.

The United Nations Mine Action Coordination Center in southern Lebanon recorded 745 locations across the south where unexploded bombs had been found. Of the million estimated to be scattered around, so far 4,500 have been disposed of, according to the center.

The United States has sold cluster bombs to Israel in the past and says it is investigating whether Israel’s use of cluster bombs in its war with Hezbollah violated a secret agreement that restricted when they could be used.

The Israeli newspaper Haaretz published an article on Sept. 12 anonymously quoting the head of a rocket unit in Lebanon who was critical of the decision to use cluster bombs. “What we did was insane and monstrous; we covered entire towns in cluster bombs,” Haaretz quoted the commander as saying.

Repeated efforts to get Israeli officials to explain the rationale behind the use of the bombs have proved fruitless, with spokesmen referring all queries to short official statements arguing that everything done conformed with international law.

bron (http://www.commondreams.org/headlines06/1006-07.htm)

maddox
6 januari 2009, 14:07
Clusterbommen worden speciaal gebruikt omdat men weet dat ze niet allemaal direct ontploffen, zodat ze later ontelbare burgerslachtoffers kunnen maken. Een bekende tacktiek.

Kwatch man. Stel dat je als fabrikant een clusterbom submunitie leverd die pantserdoorborend is (je wil zo wel eens een veldje tanks opruimen he), dan wil je klant niet nadien moeten opruimen omdat je kwaliteit van je submunitie slecht is.
Maar het is een feit dat een bepaald promilage van de afgeworpen submunities niet ontploffen. Maar dat heb je met alle soorten munitie.

En Israel is niet zorgvuldig, in tegndeel het legt hele gebouwen neer, met burgers inbegrepen, typische een laffe natie.

Hoe herken je een Palestijnse vrijheidsstrijder van een Palestijnse burger?
De Palestijnse vrijheidsstrijder zit met zijn kalashnikov in de kindercreche.

Red_Dog
6 januari 2009, 14:08
Jozef zegt dat het een leugen is dat men clusterbommen gebruikt omdat men weet dat die later nog slachtoffers maken, wat klopt.
Hij zegt nergens dat clusterbommen geen burgerslachtoffers maken.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 14:10
Jozef zegt dat het een leugen is dat men clusterbommen gebruikt omdat men weet dat die later nog slachtoffers maken, wat klopt.
Hij zegt nergens dat clusterbommen geen burgerslachtoffers maken.


Ik zeg vooral dat het een manifeste leugen is dat het gebruik van clusterbommen strijdig is met het oorlogsrecht.

ministe van agitatie
6 januari 2009, 14:10
En jij vraagt je af waarom Israël weigert ?

Nee, ik vraag me dat niet af, ik ben daarvan op de hoogte: Israël wil niet leven binnen de grenzen van 1967, wil de vluchtelingen niet terug laten komen en wil geen Palestijnse staat. Israël wil tweederangs burgers. Het is een racistische en koloniale staat en wil dat blijven.

Israël wil het conflict beslechten door middel van brutale kracht. Ze zijn er volop mee bezig.

maddox
6 januari 2009, 14:11
Jozef zegt dat het een leugen is dat men clusterbommen gebruikt omdat men weet dat die later nog slachtoffers maken, wat klopt.
Hij zegt nergens dat clusterbommen geen burgerslachtoffers maken.

Jozef Ostyn beseft maar al te best dat er meer submunitie soorten zijn dan alleen clustermijnen voor toegangsontzegging van gebieden.

Red_Dog
6 januari 2009, 14:11
Mja, dat hangt er van af wie ze gebruikt, blijkbaar.
Israël heeft nooit iets ondertekend waardoor zij die bommen niet mogen gebruiken dus is het voor hen geen oorlogsmisdaad.
Neemt niet weg dat het gebruik ervan, de effectie niet nagelaten, inderdaad vooral de burgerbevolking treft.

Maar dan heb je natuurlijk aan de andere kant het argument dat Hamas zich dan maar in het open moet begeven in plaats van zich als lafaarden tussen burgers te verschuilen.

ministe van agitatie
6 januari 2009, 14:12
Jozef zegt dat het een leugen is dat men clusterbommen gebruikt omdat men weet dat die later nog slachtoffers maken, wat klopt.
Hij zegt nergens dat clusterbommen geen burgerslachtoffers maken.

Jozef kan best voor zichzelf spreken/schrijven. Hij bedoelt iets heel anders.

En uit de tekst die ik citeer, blijkt zeer duidelijk de bedoeling om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. 1.000.000 bommen droppen in een gebied waar 650.000 mensen wonen. Gruwelijk gewoon.

maddox
6 januari 2009, 14:13
Nee, ik vraag me dat niet af, ik ben daarvan op de hoogte: Israël wil niet leven binnen de grenzen van 1967, wil de vluchtelingen niet terug laten komen en wil geen Palestijnse staat. Israël wil tweederangs burgers. Het is een racistische en koloniale staat en wil dat blijven.

Israël wil het conflict beslechten door middel van brutale kracht. Ze zijn er volop mee bezig.

Dan zullen we het wel merken als Israël "wint". Maar doen ze net het zelfde op hun eentje waar de verenigde Islamitische hordes in een paar keer niet gelukt is.

ministe van agitatie
6 januari 2009, 14:14
Ik zeg vooral dat het een manifeste leugen is dat het gebruik van clusterbommen strijdig is met het oorlogsrecht.

Cluster bombs are legal if aimed at military targets. Dat is dus met 1.000.000 bommen op een gebied van 650.000 burgers dus op zijn minst betwistbaar, zeker als dat gebeurt op een moment dat men weet dat er een bestand in de maak is.
Daarom ook dat zelfs (zélfs) de VS het nodig vonden om hier een onderzoek naar te verrichten.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 14:17
. Dat is dus met 1.000.000 bommen op een gebied van 650.000 burgers dus op zijn minst betwistbaar, zeker als dat gebeurt op een moment dat men weet dat er een bestand in de maak is.
Daarom ook dat zelfs (zélfs) de VS het nodig vonden om hier een onderzoek naar te verrichten.


Larie en apekool.

U zou verkiezen dat Israel enkele duizenden ongeleide raketten afvuurt op Gaza (zoals Hamas)?

maddox
6 januari 2009, 14:24
Hey, da's een idee, laat Israël zijn industriële capaciteit, aanwenden om Katyusha/Qassam overmaatse vuurpijlen te bouwen en te lanceren op de Palestijnse gebieden.
Tuurlijk moeten het niet allemaal schrapnelladingen zijn die met die raketten meegaan he. Wat specifiek beton doorborende ladingen voor het occasioneel hospitaal gebouwd met EU centen.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 14:25
Wat specifiek beton doorborende ladingen voor het occasioneel hospitaal gebouwd met EU centen.

Dat is niet netjes.

ministe van agitatie
6 januari 2009, 14:30
Larie en apekool.

Goed bezig Jozef, goed bezig. Ik zal dat klasseren bij 'onzin!' en 'flagrante leugens'. Niveau mijn beste, niveau...

U zou verkiezen dat Israel enkele duizenden ongeleide raketten afvuurt op Gaza (zoals Hamas)?

Die ongeleide raketten hebben tot nu toe veel minder slachtoffers gemaakt dan het miljoen clusterbommen in Libanon. Dus ja, ik 'verkies' de raketten.

Maar meer nog 'verkies' ik een politieke oplossing, geen militaire, één die in overeenstemming is met de laatste resolutie van de algemene vergadering van de VN: onderhandelingen om tot een vreedzame oplossing te komen en een Israël binnen de grenzen van 1967. Daar is Israël dus tegen. Samen met haar broodheer de VS en wat futiele eilanden die door de opwarming van de planeet binnenkort verdwenen zijn. De rest van de wereld is voor (inclusief Iran en Hamas). Ik leg me daar bij neer. Ik vind dat redelijk.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 14:33
Die ongeleide raketten hebben tot nu toe veel minder slachtoffers gemaakt dan het miljoen clusterbommen in Libanon. Dus ja, ik 'verkies' de raketten.


Enkele duizenden raketten op Gaza zouden ongetwijfeld vele duizenden doden maken. Ik neem er akte van dat u het Israelische optreden niet bloedig genoeg vindt.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 14:34
Goed bezig Jozef, goed bezig. Ik zal dat klasseren bij 'onzin!' en 'flagrante leugens'. Niveau mijn beste, niveau...


Het getuigt van meer niveau om in enkele woorden de waarheid te zeggen dan om via eindeloze copy paste holle slogans te herkauwen.

maddox
6 januari 2009, 14:46
Die ongeleide raketten hebben tot nu toe veel minder slachtoffers gemaakt dan het miljoen clusterbommen in Libanon. Dus ja, ik 'verkies' de raketten.
Da's prima. De Israëlische variante op de ongeleide raketten van de Palestijnse vrijheidsstrijders is de MLRS. Een modern Stalinorgel. We zullen Israël het oog om oog, tand om tand principe laten toepassen, en 6000 raketten op de Palestijnse gebieden laten neerregenen. Dan denk ik niet dat er nog een humanitair probleem is in die gebieden.
(Een vegitariër eet alleen groenten, wat een een humanitariër?)

Maar meer nog 'verkies' ik een politieke oplossing
Het was de politieke oplossing voor het leed en schade aan de Joodse wereldgemeenschap als gevolg van de Holocaust die de huidige situatie heeft veroorzaakt. Zelfs 1 van de oudere Nazi plannen om Duitsland/europa Jodenvij te maken had veel beter gewerkt, Alle Joden naar Madagaskar.

Geen militaire, één die in overeenstemming is met de laatste resolutie van de algemene vergadering van de VN: onderhandelingen om tot een vreedzame oplossing te komen en een Israël binnen de grenzen van 1967.
Daar hebben Israëls buren zich ook prachtig aan gehouden nietwaar. Iemand een Yom Kippoer oorlogje? En hoeveel heeft de "Politieke" volkenbond uitgehaald tegen bijvoorbeeld de Britse gifgasaanvallen op Iraaks grondgebied beging jaren 20, of dezelfde gruwelijkheid van de Italianen tegenover Abbysinië. Japanse agressie in China, of de USSR veroveringsdrang ten opzichte van de kleinere buren (Kyrgizië bv). Uiteindelijk zijn de meeste conflicten beëindigd door het ontplooien van geweldadige, militaire oplossingen.
Daar is Israël dus tegen. Je zou voor minder.
Samen met haar broodheer de VS en wat futiele eilanden die door de opwarming van de planeet binnenkort verdwenen zijn. De rest van de wereld is voor (inclusief Iran en Hamas). Ik leg me daar bij neer. Ik vind dat redelijk.

Ik hoor nog steeds weergalmen, Drijf de joden in de zee, vernietig Israël. Ik zie nog steeds het samentroepen van Syrië, Egypte ,Jordanië en nog wat steunende landen (iemand de jaren 70 oliecrisis) die met hele hordes en Sovjet wapens Israël aanvielen binnen de UN getekende grenzen.
Eneuh, global warming. Waarom vriezen mijn tere delen er dan af?

ministe van agitatie
6 januari 2009, 14:50
Enkele duizenden raketten op Gaza zouden ongetwijfeld vele duizenden doden maken. Ik neem er akte van dat u het Israelische optreden niet bloedig genoeg vindt.

Ik had het over de clusterbommen in Libanon, zoals je weet. En hoeveel slachtoffers Israël zal maken, weten we als het conflict ten einde is.

U neemt trouwens nergens akte van maar verdraait mijn woorden en dat is niet bepaald eerbaar.

Het getuigt van meer niveau om in enkele woorden de waarheid te zeggen dan om via eindeloze copy paste holle slogans te herkauwen.

U zegt niet 'de waarheid' maar uw mening. Dat is niet noodzakelijk hetzelfde al haalt u beiden wel vaker door elkaar.

Ik haal stukken aan die niet bestaan uit slogans maar uit andere mensen hun mening, die feiten aanhalen, analyses geven die kunnen bijdragen aan een beter begrip van de achterliggende problemen. Dat is met dooddoeners als 'Onzin!' en 'Petinente Leugen' of 'Larie en apekool' niet direct het geval.

djimi
6 januari 2009, 15:09
1. Oei, er lopen hier ook nog niet-hysterische mensen rond! U verdient een koelbloedig antwoord.

2. Het bestaansrecht van een Joodse Staat op een deel van het historische grondgebied van Palestina werd na WOII door de internationale gemeenschap erkend alsook door het Verenigd Koninkrijk dat krachtens beslissingen van de internationale gemeenschap de mandaathouder was voor het historische grondgebied van Palestina.

3. Verder dient er gewezen te worden op het historische feit van de ononderbroken Joodse aanwezigheid op dit grondgebied en op het feit dat de tragische geschiedenis van WOII uitwees dat het Joodse volk terecht meende dat enkel een eigen staat haar voorbestaan kon waarborgen.

4. Ondertussen bestaat de staat Israel reeds 60 jaar en vervult zij alle criteria om als een staat erkend te worden.

5. Tot daar de redenen om het bestaansrecht van Israel te verdedigen. Dat zegt uiteraard niets over welke grenzen die staat moet hebben. Dat is een andere discussie.

6. Wat betreft die VN-resoluties moet ik u zeggen dat een koelbloedig iemand een onderscheid maakt tussen de verschillende soorten VN-resoluties (dwingend en niet-dwingende). Bovendien moet zo'n resolutie uitvoerbaar zijn. Dat is met veel van de resoluties waarover gezanikt wordt niet het geval. Overigens denkt de koelbloedige mens in mij ook aan bv. de VN-vredesmacht in Zuid-Libanon die daar al tientallen jaren zijn mandaat NIET uitvoert.

7. Tenslotte bevestigt een koelbloedige analyse van de huidige Israelische operaties in Gaza dat indien die werkelijk ongelooflijk buitenproportioneel gewelddadig" zouden zijn er nu reeds vele tienduizenden Palestijnse doden zouden zijn ipv enkele honderden (waaronder de meerderheid Hamas-militanten). Zou u verkiezen dat Israel op de duizenden ¨Palkestijnse raketten zou reageren met evenvele duizenden ongeleide raketten in omggekeerde richting? Dan zouden er nu duizenden Palestijnse doden zijn.

1. Tja, ik kan er �*lle begrip voor opbrengen dat mensen hysterisch beginnen worden als het over het Israëlisch-Palestijns conflict gaat, om het even tot welk kamp die mensen zich bekennen. Er staat nogal wat op het spel, neen?

2. De 'internationale gemeenschap' die destijds over dat mandaat voor het historische grondgebied van Palestina besliste, wie was dat precies? En w�*�*r haalden die mensen het recht vandaan te beslissen in de plaats van de toenmalige bewoners van dat historische grondgebied? En op grond van welke criteria moeten net die overeenkomsten wèl als 'uitvoerbaar' en/of 'dwingend' worden beschouwd?

3. Waar die tragische geschiedenis van WO II ook had kunnen op wijzen was dat 'een eigen staat hebben' geen waterdichte garantie biedt voor vrijwaring van oorlog en georganiseerde massamoord. Of op andere dingen, bijvoorbeeld dat men maar beter héél voorzichtig te werk gaat bij het realiseren van een politiek doel, en vooral niet overgaat tot het gebruik van geweld, misschien?
En wat met de Verenigde Staten? Waarom had het Joodse volk niet wat meer vertrouwen in dat land? Als er één ideaal thuisland is voor een volk dat zichzelf zo uitdrukkelijk op religieuze basis definieert, dan is het toch wel 'God's own country', zeker?
Utah was al grotendeels van de Mormonen, maar er waren veel méér mogelijkheden dan een paar stukken woestijn, neen? Er hoefde ook niemand meer voor weggejaagd te worden, dat was vroeger al gebeurd.

4. 60 jaar en ettelijke miljarden dollars/shekels investering in een hopelijk niet tot eeuwige paranoïa gedoemde 'samenleving' die voor heel wat mensen weinig meer voortbracht dan vernedering, ellende en dood. En die mensen waren daar net zo goed 'ononderbroken' aanwezig, dacht ik. Hoe moeten die mensen het bestaansrecht van zo'n staat aanvoelen?
Willen ze wel zo goed zijn even te applaudisseren bij de viering van die 60 jaar?
Ik ga het hen niet vragen, maar misschien zijn er wel andere koelbloedigen die dat aandurven, wie weet.

5. OK, laten we d�*t onderwerp dan maar voor een andere draad reserveren.

6. Wat ik in het vet aanduidde versterkt mijn neiging voorlopig sceptisch te blijven tegenover 'verenigde naties'. Zie punt 2.

7. 'Enkele honderden' zijn in mijn ogen enkele honderden tevéél, en ik zie liever geen kinderen (ook geen Israëlische!) het hoekje omgaan omdat zogenaamde 'volwassenen' duidelijk niet in staat zijn te beseffen op wat voor planeet ze terecht gekomen zijn.

Het epitheton 'sapiens sapiens' klinkt steeds beledigender, eigenlijk.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 15:12
1. Tja, ik kan er �*lle begrip voor opbrengen dat mensen hysterisch beginnen worden als het over het Israëlisch-Palestijns conflict gaat, om het even tot welk kamp die mensen zich bekennen. Er staat nogal wat op het spel, neen?

2. De 'internationale gemeenschap' die destijds over dat mandaat voor het historische grondgebied van Palestina besliste, wie was dat precies? En w�*�*r haalden die mensen het recht vandaan te beslissen in de plaats van de toenmalige bewoners van dat historische grondgebied? En op grond van welke criteria moeten net die overeenkomsten wèl als 'uitvoerbaar' en/of 'dwingend' worden beschouwd?

3. Waar die tragische geschiedenis van WO II ook had kunnen op wijzen was dat 'een eigen staat hebben' geen waterdichte garantie biedt voor vrijwaring van oorlog en georganiseerde massamoord. Of op andere dingen, bijvoorbeeld dat men maar beter héél voorzichtig te werk gaat bij het realiseren van een politiek doel, en vooral niet overgaat tot het gebruik van geweld, misschien?
En wat met de Verenigde Staten? Waarom had het Joodse volk niet wat meer vertrouwen in dat land? Als er één ideaal thuisland is voor een volk dat zichzelf zo uitdrukkelijk op religieuze basis definieert, dan is het toch wel 'God's own country', zeker?
Utah was al grotendeels van de Mormonen, maar er waren veel méér mogelijkheden dan een paar stukken woestijn, neen? Er hoefde ook niemand meer voor weggejaagd te worden, dat was vroeger al gebeurd.

4. 60 jaar en ettelijke miljarden dollars/shekels investering in een hopelijk niet tot eeuwige paranoïa gedoemde 'samenleving' die voor heel wat mensen weinig meer voortbracht dan vernedering, ellende en dood. En die mensen waren daar net zo goed 'ononderbroken' aanwezig, dacht ik. Hoe moeten die mensen het bestaansrecht van zo'n staat aanvoelen?
Willen ze wel zo goed zijn even te applaudisseren bij de viering van die 60 jaar?
Ik ga het hen niet vragen, maar misschien zijn er wel andere koelbloedigen die dat aandurven, wie weet.

5. OK, laten we d�*t onderwerp dan maar voor een andere draad reserveren.

6. Wat ik in het vet aanduidde versterkt mijn neiging voorlopig sceptisch te blijven tegenover 'verenigde naties'. Zie punt 2.

7. 'Enkele honderden' zijn in mijn ogen enkele honderden tevéél, en ik zie liever geen kinderen (ook geen Israëlische!) het hoekje omgaan omdat zogenaamde 'volwassenen' duidelijk niet in staat zijn te beseffen op wat voor planeet ze terecht gekomen zijn.

Het epitheton 'sapiens sapiens' klinkt steeds beledigender, eigenlijk.

Het is natuurlijk altijd nuttig om in de echte wereld te leven. Als u dat moeilijk om aanvaarden vindt is een klooster misschien de aangewezen plaats voor U (voorwaar een nobele roeping trouwens).

maddox
6 januari 2009, 15:12
De 'internationale gemeenschap' die destijds over dat mandaat voor het historische grondgebied van Palestina besliste, wie was dat precies? En w�*�*r haalden die mensen het recht vandaan te beslissen in de plaats van de toenmalige bewoners van dat historische grondgebied? En op grond van welke criteria moeten net die overeenkomsten wèl als 'uitvoerbaar' en/of 'dwingend' worden beschouwd?

Eigenlijk kan je dit de Britten aanwrijven. Al een heel stuk vroeger waren ze ermee bezig om de joden hun eigen land te geven (enkele Britse politici waren "per ongeluk joden" in die tijden). Toen het Ottomaanse rijk na WO I opgesplitst werd, kregen de Britten Palestina in handen. En van daar uit is de hele zever verder gegroeid.

Maar de VN heeft het later geen reet beter gemaakt, die nutteloze, peperdure praatbarrak.

Het epitheton 'sapiens sapiens' klinkt steeds beledigender, eigenlijk.
Dat is mijn standaard benadering tot het leven. Zo sapiens zijn 90% van de mensen niet, die kudde 2voetige koeien.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 15:15
2. De 'internationale gemeenschap' die destijds over dat mandaat voor het historische grondgebied van Palestina besliste, wie was dat precies? En w�*�*r haalden die mensen het recht vandaan te beslissen in de plaats van de toenmalige bewoners van dat historische grondgebied? En op grond van welke criteria moeten net die overeenkomsten wèl als 'uitvoerbaar' en/of 'dwingend' worden beschouwd?



De Vredesconferentie in Parijs, daarna de Volkenbond, daarna de VN.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 15:18
3. Waar die tragische geschiedenis van WO II ook had kunnen op wijzen was dat 'een eigen staat hebben' geen waterdichte garantie biedt voor vrijwaring van oorlog en georganiseerde massamoord. Of op andere dingen, bijvoorbeeld dat men maar beter héél voorzichtig te werk gaat bij het realiseren van een politiek doel, en vooral niet overgaat tot het gebruik van geweld, misschien?
En wat met de Verenigde Staten? Waarom had het Joodse volk niet wat meer vertrouwen in dat land? Als er één ideaal thuisland is voor een volk dat zichzelf zo uitdrukkelijk op religieuze basis definieert, dan is het toch wel 'God's own country', zeker?
Utah was al grotendeels van de Mormonen, maar er waren veel méér mogelijkheden dan een paar stukken woestijn, neen? Er hoefde ook niemand meer voor weggejaagd te worden, dat was vroeger al gebeurd.


U moet daar toch eens over proberen nadenken. WOII wees uit dat uiteindelijk geen enkel land een vinger uitstak om de Joden te beschermen.
Vandaar ook dat de Israeli's absoluut van niemand willen afhankelijk zij voor hun ultieme veiligheid, ook niet van de VS.
En welk land zou een natuurlijker thuisland geweest zijn dan het historische thuisland van de Joden?

djimi
6 januari 2009, 15:19
Hey, da's een idee, laat Israël zijn industriële capaciteit, aanwenden om Katyusha/Qassam overmaatse vuurpijlen te bouwen en te lanceren op de Palestijnse gebieden.
Tuurlijk moeten het niet allemaal schrapnelladingen zijn die met die raketten meegaan he. Wat specifiek beton doorborende ladingen voor het occasioneel hospitaal gebouwd met EU centen.

Ziet u wat er zo allemaal op het spel staat, Jozef Ostyn?

En dat is dan nog geschreven door iemand die zich mijlenver van de miserie bevindt.

Moet je niet vragen wat in de geesten van het Heilig Land zo allemaal rondwaart.

En snapt u nu ook waarom ik helemaal geen behoefte heb aan thrillers of horrorfilms op TV of in de bioscoop?

De werkelijkheid is véél erger, de angst moet ik elke dag opnieuw onderdrukken, maar ik laat me voor m'n kop niet tot monsterlijkheid verleiden.

I will not be assimilated.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 15:22
I will not be assimilated.

Resistance is futile!

(grapje)

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 15:23
Ziet u wat er zo allemaal op het spel staat, Jozef Ostyn?

En dat is dan nog geschreven door iemand die zich mijlenver van de miserie bevindt.

Moet je niet vragen wat in de geesten van het Heilig Land zo allemaal rondwaart.

En snapt u nu ook waarom ik helemaal geen behoefte heb aan thrillers of horrorfilms op TV of in de bioscoop?

De werkelijkheid is véél erger, de angst moet ik elke dag opnieuw onderdrukken, maar ik laat me voor m'n kop niet tot monsterlijkheid verleiden.

I will not be assimilated.

Dat is de logische gevolgtrekking uit de redenering van diegenen die beweren dat de manier van vechten van Hamas wel gerechtvaardigd is en die van Israel niet.

djimi
6 januari 2009, 15:24
Het is natuurlijk altijd nuttig om in de echte wereld te leven. Als u dat moeilijk om aanvaarden vindt is een klooster misschien de aangewezen plaats voor U (voorwaar een nobele roeping trouwens).

Dan toch liever "God's own country" :lol:

Daar kan je het als wereldvreemde zelfs tot president schoppen.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 15:25
Dan toch liever "God's own country" :lol:

Daar kan je het als wereldvreemde zelfs tot president schoppen.


Niet als je geen geboren Amerikaans staatsburger bent.

Francientje
6 januari 2009, 15:29
Ja, tuurlijk gaan in een oorlog mensen dood! Hallo...

vandaar ook dat Israel onmiddelijk moet stoppen met oorlogvoeren.

logisch hé

En Hamas met terreur zaaien. O, maar dat was ik even vergeten. Het zaaien van terreur (kamikaze terrorisme, raketten op kindertuinen, kidnappingen)
dat mag allemaal van jullie. Want uituitiendelijk is dat gewoon weerstand
bieden. LOL.

djimi
6 januari 2009, 15:34
De Vredesconferentie in Parijs, daarna de Volkenbond, daarna de VN.

Die van "Versailles", bedoelt u? Wat een respectabel clubje, zeg.

Diezelfde mensen zijn er magistraal in geslaagd om zowel in Duitsland als in Oostenrijk- destijds toch niet bepaald een onderontwikkeld gebied zou ik durven zeggen - een vruchtbare bodem te voorzien voor één van de grote gruwelen uit de geschiedenis van de mensheid.

Zouden ze er 'domweg' (of is het 'willens en wetens'?) nog een tweede 'surprise' aan toegevoegd hebben?

roodhaar
6 januari 2009, 15:36
En Hamas met terreur zaaien. O, maar dat was ik even vergeten. Het zaaien van terreur (kamikaze terrorisme, raketten op kindertuinen, kidnappingen)
dat mag allemaal van jullie. Want uituitiendelijk is dat gewoon weerstand
bieden. LOL.

wat was er eerst Hamas of de bezetting ?
en niet vergeten dat israel hamas financierde omdat de PLO te machtig werd.

djimi
6 januari 2009, 15:41
Niet als je geen geboren Amerikaans staatsburger bent.

Het Gouverneurschap van Californië vind ik al mooi genoeg :-)

maddox
6 januari 2009, 15:45
Ziet u wat er zo allemaal op het spel staat, Jozef Ostyn?

En dat is dan nog geschreven door iemand die zich mijlenver van de miserie bevindt.
Moet je niet vragen wat in de geesten van het Heilig Land zo allemaal rondwaart.

Dan kan je jezelf afvragen waar Israël niet kiest voor de simpele oplossing, carpet bombing met 500 en 1000 ponder bommen. Elke Palestijn gelijk voor de oorlog, iedereen zijn eigen bommetje op zijn dak.


En snapt u nu ook waarom ik helemaal geen behoefte heb aan thrillers of horrorfilms op TV of in de bioscoop?
Een leuk horror en/of porno DVD'tje om te zien dat de menselijke creativiteit zijn grenzen niet kent als het aankomt op het veroorzaken van pijn, dood en genot, en niet noodzakelijk in die volgorde of tesamen.

De werkelijkheid is véél erger, de angst moet ik elke dag opnieuw onderdrukken, maar ik laat me voor m'n kop niet tot monsterlijkheid verleiden.

I will not be assimilated.

Architecten ontwerpen doelen, ingenieurs wapens. Ik ben eerder een ingenieur. En niks menselijks is me vreemd.

Svennies
6 januari 2009, 15:45
Da's prima. De Israëlische variante op de ongeleide raketten van de Palestijnse vrijheidsstrijders is de MLRS. Een modern Stalinorgel. We zullen Israël het oog om oog, tand om tand principe laten toepassen, en 6000 raketten op de Palestijnse gebieden laten neerregenen. Dan denk ik niet dat er nog een humanitair probleem is in die gebieden.
(Een vegitariër eet alleen groenten, wat een een humanitariër?)

Precies of Israel heeft dit principe nog nooit toegepast.....

Jouw masker is hier de laatste posts wel serieus afgevallen mijn beste....

Het totaal aan gewicht van explosieve ladingen door de israelische luchtmacht de laatste dagen gedropt,plus het aantal artilleriegranaten en tankgranaten overtreft al ruimschoots het gewicht dat de palestijnen in wéken in totaal op israel hebben afgeschoten....

Uw oog en tand zijn al méér dan tienmaal gewroken.....

maddox
6 januari 2009, 15:48
Svennietje, welk masker laat ik vallen?

Ik heb nog nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik niet bepaald menslievend ben. Humaan zijn is niet mijn sterkste punt.

Mijn definitive oplossing oplossing voor het midden oosten. De glazen parking.
Mijn definitive oplossing voor het milieprobleem. De mensheid uitdunnen tot 0.5% van wat er nu rondkruipt.

En de vormen van humor, genaamd ironie en sarcasme zijn U totaal vreemd nietwaar.

Svennies
6 januari 2009, 15:57
Svennietje, welk masker laat ik vallen?

Ik heb nog nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik niet bepaald menslievend ben. Humaan zijn is niet mijn sterkste punt.
Mijn definitive oplossing oplossing voor het midden oosten. De glazen parking.
Mijn definitive oplossing voor het milieprobleem. De mensheid uitdunnen tot 0.5% van wat er nu rondkruipt.

En de vormen van humor, genaamd ironie en sarcasme zijn U totaal vreemd nietwaar.

Uw neigt eerder naar haatdragend mijn beste, de enige conclusie die je uit Uw posts kan trekken....

Wéét U dat het nét door mensen zoals U komt dat ginds de toestand totaal uit de hand loopt....

Nog liever elkaar de hersens inslaan dan op een fantsoenlijke basis een akkoord ,aanvaardbaar voor beide partijen uit te dokteren...

En o ja mijn beste...Wie is er op 5 november 2008 verantwoordelijk geweest voor het eenzijdig verbreken van het bestand....

Uw israel mijn beste,die in de gazastrook 6 hamasmilitairen om het leven brachten....

Wéét U hoe men zulke acties pleegt te noemen...Uitlokking met voorbedachte rade...Aangezien het in de sterren stond geschreven dat hamas met raketten zou reageren....

djimi
6 januari 2009, 16:02
1. Dan kan je jezelf afvragen waar Israël niet kiest voor de simpele oplossing, carpet bombing met 500 en 1000 ponder bommen. Elke Palestijn gelijk voor de oorlog, iedereen zijn eigen bommetje op zijn dak.

2. Een leuk horror en/of porno DVD'tje om te zien dat de menselijke creativiteit zijn grenzen niet kent als het aankomt op het veroorzaken van pijn, dood en genot, en niet noodzakelijk in die volgorde of tesamen.

3. Architecten ontwerpen doelen, ingenieurs wapens. Ik ben eerder een ingenieur. En niks menselijks is me vreemd.



1. Als er niet ingegrepen wordt, evolueren zowel "Israël" �*ls "Palestina" broederlijk verenigd in de wederzijdse haat naar een situatie waar die keuze daadwerkelijk zo 'simpel' zal lijken, en bijgevolg ook zal worden gemaakt.
Dat ziet een kind.

Ik kijk daar niet naar uit.

2. Vind ik niet zo'n boeiende materie, eigenlijk. Bijna integendeel, zelfs.

3. Ik ken ook ingenieurs die werkelijk van alles, beh�*lve wapens, ontwerpen. Vreemd, hé.

Gargamel
6 januari 2009, 16:02
Hamasmilitairen,:-P:-P,schurken en terroristen wil u zeggen waarschijnlijk

system
6 januari 2009, 16:05
Stop eens met andere mensen te beschuldigen van partijdigheid, zelf maak je je er ook schuldig aan.
En Jozef heeft gelijk, Israël raakt voornamelijk Hamas-doelwitten.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/592531/2009/01/05/Ziekenhuizen-Gaza-kunnen-slachtoffers-niet-bergen.dhtml

Voornamelijk Hamas-doelwitten: 20 kinderen dood.

Man, kom eens tot bezinning.

maddox
6 januari 2009, 16:06
Uw neigt eerder naar haatdragend mijn beste, de enige conclusie die je uit Uw posts kan trekken....
Dat mag U gerust zeggen dat ik haatdragend ben. Dat is uw mening. Als u vind dat ik haat post, gelieve me te melden bij de moderatoren.


Wéét U dat het nét door mensen zoals U komt dat ginds de toestand totaal uit de hand loopt....
Nope, als het aan mij lag was er geen probleem meer. Ik zou met alle man en macht de mensen daar, die mijn opruimactie overleefd hebben, terug naar de 21ste eeuw brengen. Een modern Marshal plan als het ware. Dat werkte een stuk beter dan het venijn van het verdrag van versailles.

Nog liever elkaar de hersens inslaan dan op een fantsoenlijke basis een akkoord ,aanvaardbaar voor beide partijen uit te dokteren...
Man, je ziet wat alle pogingen daartoe hebben opgeleverd. Als er al eens een oprechte politicus was, werd die wel vermoord. De mensen aan de macht daar, bij alle partijen betrokken, willen geen vrede. Verdeel en heers, en vul de zakken. En religie is een goeie drijfveer om volgeningen te verzamelen als slachtvee. het feit dat er minstens 1 religie bijzit die verovering en bekering hoog in het vandel draagt, is geen toeval. (en neen, dat is niet het Judeaisme, wat absoluut geen bekeringen wil)

En o ja mijn beste...Wie is er op 5 november 2008 verantwoordelijk geweest voor het eenzijdig verbreken van het bestand....
Wie heeft wel gezegd het bestand na te leven, maar het nooit in effect hebben nageleefd?

Uw israel mijn beste,die in de gazastrook 6 hamasmilitairen om het leven brachten....
Lees de lijst met zelfmoordaanslagen en datums eens.

Wéét U hoe men zulke acties pleegt te noemen...Uitlokking met voorbedachte rade...Aangezien het in de sterren stond geschreven dat hamas met raketten zou reageren....
En zelfmoordaanslagen, net zoals ze daarvoor ook al deden.

djimi
6 januari 2009, 16:06
...

Mijn definitive oplossing voor het milieprobleem. De mensheid uitdunnen tot 0.5% van wat er nu rondkruipt.

...



"Verbeter de wereld, verwijder jezelf".

Sarcastisch genoeg, wellicht.

maddox
6 januari 2009, 16:09
1. Als er niet ingegrepen wordt, evolueren zowel "Israël" �*ls "Palestina" broederlijk verenigd in de wederzijdse haat naar een situatie waar die keuze daadwerkelijk zo 'simpel' zal lijken, en bijgevolg ook zal worden gemaakt.
Dat ziet een kind.
Toch draaien een paar topic op dit subforum rond het feit dat Israël elke onmenselijke daad stelt om de Palestijnen uit te roeien.... Raar toch .

Ik kijk daar niet naar uit.
Het zou uitdraaien op paddestoelwolken. En?

2. Vind ik niet zo'n boeiende materie, eigenlijk. Bijna integendeel, zelfs.
Als U de geschiedenis niet kent, herhaalt u de fouten uit de toekomst.

3. Ik ken ook ingenieurs die werkelijk van alles, beh�*lve wapens, ontwerpen. Vreemd, hé.
Zelfs een kei is een wapen. Het feit dat een voorwerp een wapen is, is gewoon de ingesteldheid van de gebruiker.

maddox
6 januari 2009, 16:09
"Verbeter de wereld, verwijder jezelf".

Sarcastisch genoeg, wellicht.

Neen, je zit er boenk op. ik plant me niet voort.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 16:26
Die van "Versailles", bedoelt u? Wat een respectabel clubje, zeg.

Diezelfde mensen zijn er magistraal in geslaagd om zowel in Duitsland als in Oostenrijk- destijds toch niet bepaald een onderontwikkeld gebied zou ik durven zeggen - een vruchtbare bodem te voorzien voor één van de grote gruwelen uit de geschiedenis van de mensheid.

Zouden ze er 'domweg' (of is het 'willens en wetens'?) nog een tweede 'surprise' aan toegevoegd hebben?

Nochtans één van de meest representatieve internationale vredesconferenties ooit. Vredesconferenties zijn nu éénmaal de voornaamste weg om staten tot stand te brengen en conflicten te regelen. U verkiest permanente oorlogvoering van iedereen tegen iedereen?

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 16:27
Het Gouverneurschap van Californië vind ik al mooi genoeg :-)

Hasta la vista ... baby!

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 16:28
Uw neigt eerder naar haatdragend mijn beste, de enige conclusie die je uit Uw posts kan trekken....

Wéét U dat het nét door mensen zoals U komt dat ginds de toestand totaal uit de hand loopt....

Nog liever elkaar de hersens inslaan dan op een fantsoenlijke basis een akkoord ,aanvaardbaar voor beide partijen uit te dokteren...

En o ja mijn beste...Wie is er op 5 november 2008 verantwoordelijk geweest voor het eenzijdig verbreken van het bestand....

Uw israel mijn beste,die in de gazastrook 6 hamasmilitairen om het leven brachten....

Wéét U hoe men zulke acties pleegt te noemen...Uitlokking met voorbedachte rade...Aangezien het in de sterren stond geschreven dat hamas met raketten zou reageren....

Bent u nu echt zo onwetend dat u denkt dat Hamas pas sinds november raketten afvuurt op Israel?

Demosthenes
6 januari 2009, 16:42
Goed bezig Jozef, goed bezig. Ik zal dat klasseren bij 'onzin!' en 'flagrante leugens'. Niveau mijn beste, niveau...


Die ongeleide raketten hebben tot nu toe veel minder slachtoffers gemaakt dan het miljoen clusterbommen in Libanon. Dus ja, ik 'verkies' de raketten.

Maar meer nog 'verkies' ik een politieke oplossing, geen militaire, één die in overeenstemming is met de laatste resolutie van de algemene vergadering van de VN: onderhandelingen om tot een vreedzame oplossing te komen en een Israël binnen de grenzen van 1967. Daar is Israël dus tegen. Samen met haar broodheer de VS en wat futiele eilanden die door de opwarming van de planeet binnenkort verdwenen zijn. De rest van de wereld is voor (inclusief Iran en Hamas). Ik leg me daar bij neer. Ik vind dat redelijk.

Iedereen strijdt met de wapens die hij heeft, mocht Hamas er betere hebben, ze zouden ze gebruiken.
Hamas en Iran voorstander van een Israël met de grenzen van 1967; laat mij niet lachen.
Hamas wil Israël vernietigen (artikel 13 van hun handvest) en de joden uitroeien (artikel 7 van hun handvest) en den Agma van Iran heeft nog niet zo lang geleden verklaard dat Israël van de kaart moest worden geveegd.
Dat is de realiteit.

Akufen
6 januari 2009, 16:48
Een landmijn heeft doorgaans een veel zwaardere lading en is bedoeld om niet te ontploffen tot zij geraakt word. Daarom wordt zij ook meestal begraven.

Een clusterbom is een geheel van kleinere ladingen die bedoeld zijn om bij impact te ontploffen. Dat gebeurt ook. Net als bij alle andere soorten munitie is er een beperkt percentage dat niet functioneert en niet ontploft.

Ik vroeg u niet om het verschil tussen een landmijn en clustermunitie, ik vroeg u het verschil tussen landmijnen en niet ontplofte clustermunitie.

Het enige verschil is dus dat de ene onder de grond zit. De andere heeft meer kans om bovengronds te blijven liggen.

Geweldig verschil.

Jozef Ostyn
6 januari 2009, 16:53
Ik vroeg u niet om het verschil tussen een landmijn en clustermunitie, ik vroeg u het verschil tussen landmijnen en niet ontplofte clustermunitie.

Het enige verschil is dus dat de ene onder de grond zit. De andere heeft meer kans om bovengronds te blijven liggen.

Geweldig verschil.


West-Vlaanderen is volgens u dus het gebied met de hoogste concentratie landmijnen ter wereld?

system
6 januari 2009, 17:53
Ik vroeg u niet om het verschil tussen een landmijn en clustermunitie, ik vroeg u het verschil tussen landmijnen en niet ontplofte clustermunitie.

Het enige verschil is dus dat de ene onder de grond zit. De andere heeft meer kans om bovengronds te blijven liggen.

Geweldig verschil.

Brave Jozef kan het niet vatten. Kan hij niets aan doen.

Of hij wil het niet vatten. Kan hij wel iets aan doen.

In beide gevallen: verloren moeite.

djimi
6 januari 2009, 18:14
1. Nochtans één van de meest representatieve internationale vredesconferenties ooit.

2. Vredesconferenties zijn nu éénmaal de voornaamste weg om staten tot stand te brengen en conflicten te regelen.

3. U verkiest permanente oorlogvoering van iedereen tegen iedereen?



1. Vindt u dat werkelijk? Wie was dan wel 'gerepresenteerd'? En wie 'representeerde'?

2. Dat heb ik al gemerkt, ja.

3. Uiteraard! :roll:

Neen, ik ga voor permanente samenwerking van iedereen met iedereen, in de mate van het mogelijke, en dat bij voorkeur zonder al te veel geleuter over 'uitverkoren volk', 'ware gelovige', 'erfvijandschap', en wat weet ik nog voor pathetische brokjes pseudo-poëzie uit de overgeërfde mentale diarree van vòòr de "Groote Oorlog", die waarvan zo vurig gehoopt werd dat het de laatste was geweest.


Als dat Versailles-gezelschap al iets vertegenwoordigde, zal het wel een wereld zijn geweest die voor dergelijke mentale diarree minstens mede-verantwoordelijk mag worden gesteld.

Dat leid ik af uit de onverteerbare brokken waar zij mee durfden afkomen.

Jozef Ostyn
7 januari 2009, 12:50
1. Vindt u dat werkelijk? Wie was dan wel 'gerepresenteerd'? En wie 'representeerde'?



U moet eens proberen een degelijk historisch werk over die Vredesconferentie te lezen.

Jozef Ostyn
7 januari 2009, 12:51
Brave Jozef kan het niet vatten. Kan hij niets aan doen.

Of hij wil het niet vatten. Kan hij wel iets aan doen.

In beide gevallen: verloren moeite.

Ik kan het ook niet helpen dat ik liever redeneer op basis van feiten en kennis ipv op emoties en goed gevoel.

E. Gidius
7 januari 2009, 12:59
Maar dan heb je natuurlijk aan de andere kant het argument dat Hamas zich dan maar in het open moet begeven in plaats van zich als lafaarden tussen burgers te verschuilen.

Geef hen een stukje extra ruimte, bijvoorbeeld 10 pct van het sinds 1948 gestolen land, en ze kunnen hun raketten tussen de bloemkolen opstellen.

Red_Dog
7 januari 2009, 13:26
Ha, nu ga je ook al beweren dat ze niet anders kunnen dan zich tussen burgers verschuilen ?

goodwill
7 januari 2009, 13:27
Ha, nu ga je ook al beweren dat ze niet anders kunnen dan zich tussen burgers verschuilen ?
nu ga je beweren dat men niets anders kan dan het neerleggen van volledige flatgebouwen, met tientallen onschuldige inwoners incluis.

Red_Dog
7 januari 2009, 13:29
nu ga je beweren dat men niets anders kan dan het neerleggen van volledige flatgebouwen, met tientallen onschuldige inwoners incluis.

Jij bent echt te grappig :lol:
Nog nergens heb ik van jou iets anders gelezen dan dingen die je gaat omdraaien of in het belachelijke trekt.

goodwill
7 januari 2009, 13:29
Klopt, hoe spijtig dat ook is voor de burgers.
dan weten we dat weer.

Red_Dog
7 januari 2009, 13:30
Tot Israël een bom uitvindt die automatisch enkel Hamas-militanten uitschakelt is dat spijtig genoeg het gevolg van de lafheid van Hamas, ja.
Als ze dan toch zo graag marterlaartje spelen, waarom dan niet op hun eentje ?
Of is 'martelaar' enkel goed voor jonge, radeloze mensen ipv de leiders van Hamas ?

ministe van agitatie
7 januari 2009, 14:03
Tot Israël een bom uitvindt die automatisch enkel Hamas-militanten uitschakelt is dat spijtig genoeg het gevolg van de lafheid van Hamas, ja.

Het gaat om een 15 �* 20.000 Hamasstrijders tussen een bevolking van 1,5 miljoen op een oppervlakte van geen 400km2.

Sommigen verwachten blijkbaar dat die Hamas-militanten zich in open gebied voor de Israëlische tanks en artillerie opstellen en zeggen: "Joehoe! Wij zijn hier! Kom laat ons vechten! Schiet maar eerst, dan schieten wij terug!"

Dat zou dan zogezegd eerbaar en moedig zijn. Omdat Hamas dat niet doet - en au fond ook niet kan - zijn het dus maar lafaards.

Ik vind dat een idiote stelling. Want de belangrijkste facetten van een oorlog zijn moed noch lafheid maar wel taktiek en strategie. Het opzet is winnen. Dat is alles.

Hamas (en de Palestijnen) zijn niet in staat om Israël militair te verslagen. Het gaat hen er dus niet om in een direct conflict een zege te halen om een veldslag te winnen en op termijn de oorlog. Hamas (en de Palestijnen) zijn daar niet toe in staat omwille van het numerieke overwicht van Israëls leger, het onvoorstelbare technologische overwicht en het budget (allemaal bij gratie van de VS).
Wat ze wel kunnen is Israël verslaan op andere domeinen: zorgen dat de oorlog (of het conflict) voor Israël te duur wordt, dat het hen teveel mensenlevens kost, dat de publieke en politieke steun afbrokkelt, dat de internationale gemeenschap overstag gaat en Israël dwingt tot consessies.

Dat doen ze dus via 'hit-and-run' operaties. Dat is geen lafheid maar een taktiek die past in een lange-termijn-strategie: Israël langzaam laten leegbloeden, niet opgeven, de diefstal van Sderot (eigenlijk Najd) en Ashkelon (al-Majdal) en meer dan 400 andere dorpen, blijven bestrijden en die dorpjes onleefbaar maken zodat de grond- en huizenprijzen inzakken, enz.

Dat werkt, dan lees je hier (http://forum.politics.be/showthread.php?t=117261) bijvoorbeeld.

In Gaza kan het niet anders (en dat is bij asymmetrische oorlogvoering altijd zo, zeker in de zgn. Fourth generation warfare) dat de grens tussen burgers en militieleger vervaagt. Je kan geen 20.000 militieleden scheiden van 1,5 miljoen mensen en hopen dat je daarmee ook nog een militaire zege behaalt, een veldslag wint, terrein bezet kan houden of verzet kan organiseren.

Je kan het vergelijken met de Europese Partizanen tijdens WOII. Als zij een aanslag pleegden op de nazi's konden ze vaak rekenen op vergelding door de nazi's die dan willekeurig 20 mensen uitpikten of een heel dorp en tientallen of honderden onschuldigen executeerden. Sommigen vonden de Partizanen laf omdat ze een aanslag pleegden en zich dan schuil hielden of verborgen onder de bevolking en geen vinger uitstaken om de executies tegen te houden of zichzelf niet gingen aangeven.
Terwijl het voor een deel de executies en de nazi-repressie zijn die de bezetters bijzonder gehaat maakten en dus steun betekenden voor het verzet. Wat dat betreft is Hamas vergelijkbaar met het Europees verzet.

Het gaat dus niet om moed of lafheid maar om een duidelijke strategie die werkt en die je in je taktiek toepast. Ik vind het overigens lachwekkend om Hamas als laf te omschrijven terwijl Israëli vanuit F16 bombarderen, artillerie afschieten vanop veilige afstand of quasi onaantastbaar in hun tank zitten. Als het daarover gaat, zijn de Palestijnen een pak moediger dan de Israëli. Maar dat is een non-issue: zoals ik zei: moed en lafheid zijn pathetische en emotionele kwalificaties die niet ter zake doen. Wel strategie en taktiek.

Dit vind ik een heldere uitleg:

Fourth Generation War is normally characterized by a “stateless” entity fighting a state. Fighting can be physically such as Hezbollah or the Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) to use two modern examples. In this realm the 4GW entity uses all three levels of Fourth Generation War. These are the physical (actual combat; it is considered the least important), mental (the will to fight, belief in victory, etc) and moral (the most important, this includes cultural norms, etc) levels. Fighting can also be without the physical level of war. This is via non-violent means. Examples of this could be Gandhi’s opposition to the British Empire or by Martin Luther King’s marches. Both desired their factions to deescalate the conflict while the state escalates against them, the objective being to target the opponent on the moral and mental levels rather than the physical level. The state is then seen as a bully and loses support.

Another characteristic of 4GW is that as with 3rd Generation War the 4GW combatant’s forces are decentralized. With 4GW there may even be no one combatant and that smaller groups organize into impromptu alliances to target a bigger threat (that being the state armed forces or another faction). As a result these alliances are weak and if the state’s military leadership is smart enough they can split their enemy and cause them to fight amongst themselves.

Fourth Generation Warfare Goals:
* Survival
* To convince the enemy’s political decision makers that their goals are either unachievable or too costly for the perceived benefit

Yet another factor is that centers of gravity have changed. These centers of gravity may revolve around nationalism, family or clan honor, proving one’s manhood or a belief that one is ordered to fight perceived enemies of one’s religion. Disaggregated forces, such as guerillas, terrorists and rioters, lacking a center of gravity, deny to their enemies a focal point at which to deliver a conflict ending blow. As a result strategy becomes more problematic while combating a 4GW entity.

It has been theorized that a state vs. state conflict in the 4GW realm would involve the use of computer hackers and law fare to obtain the weaker side’s objectives. The logic being that the civilians of the stronger state would lose the will to fight as a result of seeing their state engage in alleged atrocities and having their own bank accounts harmed.

Akufen
7 januari 2009, 14:05
Ik kan het ook niet helpen dat ik liever redeneer op basis van feiten en kennis ipv op emoties en goed gevoel.

You keep telling that to yourself ;-)

E. Gidius
7 januari 2009, 14:06
Nog nergens heb ik van jou iets anders gelezen dan dingen die je gaat omdraaien of in het belachelijke trekt.

Dat doe jij zelfs met de gestadige vernietiging van honderden Palestijnse dorpen en het verdrijven van hun inwoners.

maarte
7 januari 2009, 14:24
Deze spiraal van geweld is op KT zeer moeilijk te breken. Oog om oog tand om tand. Clusterbommen verergeren de situatie alleen maar, het zorgt voor nog meer radicalisering.
Het wordt in de toekomst nog moeilijker om te vergeven en zeker te vergeten. De diplomatie is zwaar te kort geschoten erger nog diplomatie heeft gewoon geen kans gekregen.

maddox
7 januari 2009, 14:26
Ik denk eerder dat de diplomatie Koran Style, volop de kans krijgt.

maarte
7 januari 2009, 14:29
Tot Israël een bom uitvindt die automatisch enkel Hamas-militanten uitschakelt is dat spijtig genoeg het gevolg van de lafheid van Hamas, ja.
Als ze dan toch zo graag marterlaartje spelen, waarom dan niet op hun eentje ?
Of is 'martelaar' enkel goed voor jonge, radeloze mensen ipv de leiders van Hamas ?
Als u dan toch denkt in termen van laf en dapper: Waarom vechten de Israeli's niet man tegen man en met gelijke wapens tegen de Palestijnen. Zijn ze daar misschien te laf voor?
Weet u wat dapper zou zijn: Samen aan tafel gaan zitten en zorgen dat hun mensen niet in angst hoeven te leven.

maarte
7 januari 2009, 14:29
Tot Israël een bom uitvindt die automatisch enkel Hamas-militanten uitschakelt is dat spijtig genoeg het gevolg van de lafheid van Hamas, ja.
Als ze dan toch zo graag marterlaartje spelen, waarom dan niet op hun eentje ?
Of is 'martelaar' enkel goed voor jonge, radeloze mensen ipv de leiders van Hamas ?
dubbel

Red_Dog
7 januari 2009, 14:35
Als u dan toch denkt in termen van laf en dapper: Waarom vechten de Israeli's niet man tegen man en met gelijke wapens tegen de Palestijnen. Zijn ze daar misschien te laf voor?
Weet u wat dapper zou zijn: Samen aan tafel gaan zitten en zorgen dat hun mensen niet in angst hoeven te leven.

Samen aan tafel gaan zitten met Hamas werkt niet, die willen helemaal niet onderhandelen.
Fatah eventueel wel, maar die zijn vrij machteloos nu.

maarte
7 januari 2009, 14:37
Bij deze oorlog winnen alleen enkelingen namelijk de politicus die moet verkozen worden, degene die geld lenen voor deze oorlog en de intrest incasseren, wapenfabrikanten...
Jan met de pet verliest ondertussen welvaart: geen werk, geen eten en uiteindelijk geen leven meer

maarte
7 januari 2009, 14:44
Samen aan tafel gaan zitten met Hamas werkt niet, die willen helemaal niet onderhandelen.
Fatah eventueel wel, maar die zijn vrij machteloos nu.Wat Israël onderhandelen noemt staat in het nederlands woordenboek geboekstaafd als 'je wil opleggen'. Geen enkele Palestijn is voor de huidige machthebbers in Israël gematigd genoeg om een akkoord mee af te sluiten.

Fiere Jood
7 januari 2009, 14:47
Het gaat om een 15 �* 20.000 Hamasstrijders tussen een bevolking van 1,5 miljoen op een oppervlakte van geen 400km2.

Sommigen verwachten blijkbaar dat die Hamas-militanten zich in open gebied voor de Israëlische tanks en artillerie opstellen en zeggen: "Joehoe! Wij zijn hier! Kom laat ons vechten! Schiet maar eerst, dan schieten wij terug!"

Dat zou dan zogezegd eerbaar en moedig zijn. Omdat Hamas dat niet doet - en au fond ook niet kan - zijn het dus maar lafaards.

Ik vind dat een idiote stelling. Want de belangrijkste facetten van een oorlog zijn moed noch lafheid maar wel taktiek en strategie. Het opzet is winnen. Dat is alles.

...................:

Eerste post waar ik helemaal achter je sta.
Hamas weet dat ze kansloos zijn,wat ze de laatste jaren deden was Israel lastig maken om uiteindelijk toegevingen te maken.
Hamas weet ook dat vroeg of laat(net als Lebanon) Israel de Gazastrook weer zal verlaten zonder hun totaal te venietigen.

Maar toch vind ik ze laf.
Nu dat Israel een grondoffensief begon(wat volgens mij Hamas nooit geloofde dat zo gebeuren) blijven ze tussen de Gaza-inwoners(wat ook logisch is) en(maar) vuren nog altijd raketten op Israel vanuit Gazacentrum.
Zij weten heel goed dat er onschuldige Arabieren gaan sterven.

Jozef Ostyn
7 januari 2009, 14:51
Wat Israël onderhandelen noemt staat in het nederlands woordenboek geboekstaafd als 'je wil opleggen'. Geen enkele Palestijn is voor de huidige machthebbers in Israël gematigd genoeg om een akkoord mee af te sluiten.

De volledige terugtrekking en ontmanteling van de nederzettingen in de Sinai. De volledige terugtrekking en ontmanteling van nederzettingen in Gaza. De terugtrekking uit delen van de Westbank. Dat noemt u allemaal "de wil opleggen"?
Er is nog geen enkele Palestijnse leider gevonden die bereid was om éénder wat toe te geven.

djimi
7 januari 2009, 14:59
U moet eens proberen een degelijk historisch werk over die Vredesconferentie te lezen.

Wat kunt u me aanraden?

maarte
7 januari 2009, 15:03
De volledige terugtrekking en ontmanteling van de nederzettingen in de Sinai. De volledige terugtrekking en ontmanteling van nederzettingen in Gaza. De terugtrekking uit delen van de Westbank. Dat noemt u allemaal "de wil opleggen"?
Er is nog geen enkele Palestijnse leider gevonden die bereid was om éénder wat toe te geven.
Er is in het verleden meermaals bereidheid getoond om overeen te komen of men probeerde in ieder geval om de schijn te wekken waarop er een vredesakkoord volgde.
Wat moeten de palestijnen volgens u trouwens nog toegeven. Zij zijn wel degene die op de loop moeten gaan zijn. Het zijn wel de Palestijnen die in vluchtelingekampen zitten. Het is hun situatie die uitzichtloos is, het enige dat zij kunnen doen is verzet bieden aan degene die hun willen vernietigen.
In het verleden heeft men nooit een duurzame oplossing voor deze bevolkingsgroep gewild, nu verwonderd zijn dat deze mensen geradicaliseerd zijn en groeperingen als hamas achternalopen is al te belachelijk.

djimi
7 januari 2009, 15:06
1. Samen aan tafel gaan zitten met Hamas werkt niet, die willen helemaal niet onderhandelen.

2. Fatah eventueel wel, maar die zijn vrij machteloos nu.



1. Ik vraag me af of ze nu al meer bereidheid zullen tonen tot onderhandelen, die van Hamas. Wat denkt u?

2. Ja, die machteloosheid van Fatah, daar valt wel een en ander over te zeggen, niet?

Red_Dog
7 januari 2009, 15:10
1. Ik vraag me af of ze nu al meer bereidheid zullen tonen tot onderhandelen, die van Hamas. Wat denkt u?

2. Ja, die machteloosheid van Fatah, daar valt wel een en ander over te zeggen, niet?

http://www.haaretz.com/hasen/spages/870095.html
http://www.haaretz.com/hasen/spages/870548.html
http://findarticles.com/p/articles/mi_qn4188/is_/ai_n17107414

Zeer zeker.
Israël heeft daar niets mee te maken, als dat is wat je wil zeggen.

Jozef Ostyn
7 januari 2009, 15:19
Er is in het verleden meermaals bereidheid getoond om overeen te komen of men probeerde in ieder geval om de schijn te wekken waarop er een vredesakkoord volgde.
Wat moeten de palestijnen volgens u trouwens nog toegeven. Zij zijn wel degene die op de loop moeten gaan zijn. Het zijn wel de Palestijnen die in vluchtelingekampen zitten. Het is hun situatie die uitzichtloos is, het enige dat zij kunnen doen is verzet bieden aan degene die hun willen vernietigen.
In het verleden heeft men nooit een duurzame oplossing voor deze bevolkingsgroep gewild, nu verwonderd zijn dat deze mensen geradicaliseerd zijn en groeperingen als hamas achternalopen is al te belachelijk.

Elk aanbod tot een compromis is door de Palestijnen uiteindelijk niet aanvaard.
Ze wilden geen compromis aanvaarden in 1948 en verloren daardoor.
Ze wilden geen compromis aanvaarden na 1956 en niet in 1967 en niet in 1973. En ook in de afgelopen decennia lieten ze elk aanbod weer liggen. Liever zetten ze hun uitzichtloze strijd verder. Dat is jammer. Hoe langer ze doorgaan met die strijd, hoe minder ze op het einde zullen overhouden.

TheHunter
7 januari 2009, 15:21
De volledige terugtrekking en ontmanteling van de nederzettingen in de Sinai. De volledige terugtrekking en ontmanteling van nederzettingen in Gaza. De terugtrekking uit delen van de Westbank. Dat noemt u allemaal "de wil opleggen"?
Er is nog geen enkele Palestijnse leider gevonden die bereid was om éénder wat toe te geven.

Wat deden ze daar in de eerste plaats? Als ik je jouw auto en huis ontneem en later enkel je auto teruggeef, ben je dan ook content?

Jozef Ostyn
7 januari 2009, 15:24
Wat deden ze daar in de eerste plaats? Als ik je jouw auto en huis ontneem en later enkel je auto teruggeef, ben je dan ook content?

Hebt u ooit gehoord van de Zesdaagse Oorlog waarin Israel erin slaagde te verhinderen dat het van de kaart werd geveegd door een vijandige Arabische coalitie?

TheHunter
7 januari 2009, 15:27
Hebt u ooit gehoord van de Zesdaagse Oorlog waarin Israel erin slaagde te verhinderen dat het van de kaart werd geveegd door een vijandige Arabische coalitie?

Jep, de oorlog waarin de Arabieren probeerden het land dat hen illegaal ontnomen werd terug te winnen.

E. Gidius
7 januari 2009, 15:31
De volledige terugtrekking en ontmanteling van de nederzettingen in de Sinai. De volledige terugtrekking en ontmanteling van nederzettingen in Gaza. De terugtrekking uit delen van de Westbank. Dat noemt u allemaal "de wil opleggen"?
Er is nog geen enkele Palestijnse leider gevonden die bereid was om éénder wat toe te geven.

Met veel geweld gestolen goed teruggeven is geen toegeving.

Red_Dog
7 januari 2009, 15:31
Jep, de oorlog waarin de Arabieren probeerden het land dat hen illegaal ontnomen werd terug te winnen.

:lol::lol::lol:

Zeg eens, wat heeft Iran te maken met de streek waar Israël gevestigd werd ?
En Soedan ? Saoudi-Arabië, die de legers financierde ? Syrië ?
Die oorlog was niet meer dan een poging om die vuile niet-moslims af te slachten.

Fameus mislukt uiteraard.

TheHunter
7 januari 2009, 15:34
:lol::lol::lol:

Zeg eens, wat heeft Iran te maken met de streek waar Israël gevestigd werd ?
En Soedan ? Saoudi-Arabië, die de legers financierde ? Syrië ?
Die oorlog was niet meer dan een poging om die vuile niet-moslims af te slachten.

Fameus mislukt uiteraard.

Wat had de VS met die oorlog te maken? UK? Ze steunden Israel op alle vlakken. Die oorlog was niets anders dan meer land in te winnen tegen die vuile moslims.