PDA

View Full Version : Tienduizend betogen in Brussel tegen Israëlisch geweld


E. Gidius
11 januari 2009, 15:40
http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/binnenland/090111_betogingen_Gaza

Duizenden betogen tegen geweld in Gazastrook

(Belga)

zo 11/01/09 15:24 - In Brussel betogen 10.000 tot 20.000 mensen tegen het geweld in de Gazastrook. Ook de joodse gemeenschap houdt een manifestatie, in Antwerpen.

Vanmiddag waren aan het Zuidstation in Brussel duizenden mensen samengestroomd om te betogen tegen het Israëlische geweld.

De manifestatie gaat uit van een zestigtal organisaties uit de Derde Wereldbeweging, vakbonden en de culturele wereld.

De meeste betogers komen uit de allochtone gemeenschap. Ze eisen de onmiddellijke stopzetting van het geweld tegen Palestijnse burgers en vragen ook de opschorting van de akkoorden tussen de Europese Unie en Israël.

De betoging is rond 15 uur van start gegaan en trekt via de Zuidlaan, Lemonnierlaan, Anspachlaan en Jacqmainlaan naar de Albert II-laan. Bij het Noordstation is een podium opgetrokken.

"Israël handelt uit zelfverdediging"
In Antwerpen kwamen enkele honderden leden van de joodse gemeenschap bijeen in het Albertpark.

Ze vroegen begrip voor het Israelische militaire optreden in Gaza. "Israël handelt uit zelfverdediging", zeggen ze.

Volgens de manifestanten zijn de berichten in de pers eenzijdig. Ze vinden ook dat de gebeurtenissen in het Midden-Oosten hier weer het anti-semitisme aanwakkeren.


Edit: titel veranderd, de VRT spreekt ondertussen van 20.000 betogers.

PollyCorrect
11 januari 2009, 15:42
En Giedje is er niét bij.

Brussel té ver, en té gevaarlijk zeker. :lol:

longhorn
11 januari 2009, 15:46
Heel geloofwaardig, de intenties van dergelijke betoging. "...betogen tegen het Israelisch geweld...; ...eisen onmiddellijke stopzetting van het geweld tegen Palestijnse burgers..."

Weer geen spoor van enige kritiek op Hamas...

En de vakbonden, wat hebben die maffia-organisaties daar te doen? Weer zogezegde, geveinsde 'solidariteit'?

PollyCorrect
11 januari 2009, 15:47
Heel geloofwaardig, de intenties van dergelijke betoging. "...betogen tegen het Israelisch geweld...; ...eisen onmiddellijke stopzetting van het geweld tegen Palestijnse burgers..."

Weer geen spoor van enige kritiek op Hamas...

En de vakbonden, wat hebben die maffia-organisaties daar te doen? Weer zogezegde, geveinsde 'solidariteit'?

Ik ben ook fier dat ik er niet bij ben, Gidius. ;-)

labyrinth
11 januari 2009, 15:50
http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/binnenland/090111_betogingen_Gaza

Zo te zien en te lezen dient de regering van Israël dus het Joodse volk helemaal niet ook hun veiligheid niet, de regering van Israël zou eerder de vijand zijn van het Joodse volk door heel slechte publiciteit te maken. Waarom sturen ze deze regering dan niet naar huis en eisen de burgers van Israël niet het ontslag van deze onbekwame en strijdlustige leiders ?

system
11 januari 2009, 15:51
Ik ben ook fier dat ik er niet bij ben, Gidius. ;-)

Dat geloof ik zeker. Neen, u bent alleen fier op brutale moordende aanvallen door het Israelisch leger op een weerloze bevolking.

PollyCorrect
11 januari 2009, 15:51
Dat geloof ik zeker. Neen, u bent alleen fier op brutale moordenen aanvallen door het Israelisch leger op een weerloze bevolking.

nog ééntje die er niet bij is!! Hallo, sys!!

E. Gidius
11 januari 2009, 15:55
Ik ben ook fier dat ik er niet bij ben, Gidius. ;-)

Het was nochtans je unieke kans om daar te gaan staan met een bordje met volgende boodschap:

"GEACHTE SALONTERRORISTEN : 850 DODE PALESTIJNEN IN 9 DAGEN = A PALLYWOOD PRODUCTION!"

PollyCorrect
11 januari 2009, 15:55
:lol: je hebt best wel humor, voor een salondemonstrant.

Francientje
11 januari 2009, 15:58
Het was nochtans je unieke kans om daar te gaan staan met een bordje met volgende boodschap:

"GEACHTE SALONTERRORISTEN : 850 DODE PALESTIJNEN IN 9 DAGEN = A PALLYWOOD PRODUCTION!"

Je zou het niet beter kunnen zeggen. Het IS een gruwelijke pallyhood production. Hamas kan in vijf minuten tijd een einde aan die oorlog maken.

PollyCorrect
11 januari 2009, 15:59
Ik vind het ook onwijs leuk gezegd. Had dat niet verwcht van E. Gidius, die tevens afwezig is op de Grote Nationale Demonstratie.

PollyCorrect
11 januari 2009, 16:01
:lol: nu zegt de VRT dat het er 20.000 zijn.

Er komt een half mondige allochtoon aan het woord, en nog één.

Zo geloofwaardig. "Ja ze moeten stoppen." Dat zeg ik ook.
Dat zegt de Joodse gemeenschap op dit moment in Antwerpen ook.

Maar ja, daar is het ABVV en indymedia niet bij hé. :roll:
En oxfam en 11 11 11. En Pax Christi ongetwijfeld ook.

E. Gidius
11 januari 2009, 16:04
:lol: je hebt best wel humor

Bedankt! Humor is het begin van elke vrede. :-)

de mensen
11 januari 2009, 16:15
Dergelijke betogingen sporen Hamas natuurlijk aan om door te gaan met hun terreurtactiek...
Onschuldige mensen in het wilde weg - hetzij met krakkemikkige raketten of met menselijke bommen - bestoken helpt schijnbaar.

Onze vredelievende organisaties en onze vakbonden geven hun morele steun...

PollyCorrect
11 januari 2009, 16:26
Dergelijke betogingen sporen Hamas natuurlijk aan om door te gaan met hun terreurtactiek...
Onschuldige mensen in het wilde weg - hetzij met krakkemikkige raketten of met menselijke bommen - bestoken helpt schijnbaar.

Onze vredelievende organisaties en onze vakbonden geven hun morele steun...

Precies, de mensen.

Dat soort betogingen is inderdaad niet voor vrede.
Dat soort betogingen is anti-Israel.

En als je anti-Israel bent, dan ben je voor geweld.
Omdat je dan uitbent op de vernieting van een staat,
net als de islamofascisten van Hamas en Hezbolla en al die andere leukerds die onze wereld verrijken met hun zelfontploffende haat.

TheHunter
11 januari 2009, 17:18
En de (steun)betogingen van de Joden voor Israel geven Israel de wil om verder door te gaan met het vermoorden van Palestijnen. Als je pro-Israel bent, ben je voor etnische zuiveringen, vermoorden van kinderen, inpikken van land, ... Het mes snijdt aan twee kanten.

Tömmchen
11 januari 2009, 17:23
Net een telefoontje gekregen van iemand die meeloopt in de betoging te Brussel. En wat blijkt - oh verrassing :roll: - dat de betoging is uitgedraaid op rellen!
Winkelruiten en auto's vernield, stenen naar de politie gegooid, verkeerspalen uit de grond getrokken... Na de rellen in Antwerpen nu dus ook in Brussel.

Nu heb ik alle sympathie voor de Palestijnse strijd, maar hier moet de boel niet gevandaliseerd worden! Dat ze dat ginder eens gaan doen, want hier draaien wij op voor de kosten! :evil:

http://img91.imageshack.us/img91/7730/43966065th8.png

Weiße Rose
11 januari 2009, 17:30
En Giedje is er niét bij.

Brussel té ver, en té gevaarlijk zeker. :lol:

U was anders ook niet in Antwerpen.

Te ver? Te lui? Te gevaarlijk?

de mensen
11 januari 2009, 17:30
En de (steun)betogingen van de Joden voor Israel geven Israel de wil om verder door te gaan met het vermoorden van Palestijnen. Als je pro-Israel bent, ben je voor etnische zuiveringen, vermoorden van kinderen, inpikken van land, ... Het mes snijdt aan twee kanten.

Inderdaad...
Maar leg me aub eens uit hoe jij vrede zou kunnen bereiken met mensen, die doelbewust onschuldige burgers met krakkemikkige raketten bestoken en hun eigen kleine kinderen met een bommengordel omgorden en tot ontploffing laten komen tussen andere onschuldige mensen?
En die dan bovendien van elke toren blazen dat ze uw staat willen vernietigen?

De leiders van Hamas zijn nietsontziende moordfundamentalisten die natuurlijk de steun van onze vredelievende organisaties en onze vakbonden dubbel en dik verdienen.
In feite verdient Hamas de vredesprijs.

--------

Was Hamas bereid de wapens neer te leggen zoals gevraagd door de VN?

PollyCorrect
11 januari 2009, 17:31
Net een telefoontje gekregen van iemand die meeloopt in de betoging te Brussel. En wat blijkt - oh verrassing :roll: - dat de betoging is uitgedraaid op rellen!
Winkelruiten en auto's vernield, stenen naar de politie gegooid, verkeerspalen uit de grond getrokken... Na de rellen in Antwerpen nu dus ook in Brussel.

Nu heb ik alle sympathie voor de Palestijnse strijd, maar hier moet de boel niet gevandaliseerd worden! Dat ze dat ginder eens gaan doen, want hier draaien wij op voor de kosten! :evil:

http://img91.imageshack.us/img91/7730/43966065th8.png

:shock: benieuwd wat de VRT d�*�*r wel over gaat durven zeggen.

Import van geweld hé. :(

Demosthenes
11 januari 2009, 17:33
Dergelijke betogingen sporen Hamas natuurlijk aan om door te gaan met hun terreurtactiek...
Onschuldige mensen in het wilde weg - hetzij met krakkemikkige raketten of met menselijke bommen - bestoken helpt schijnbaar.

Onze vredelievende organisaties en onze vakbonden geven hun morele steun...

Ik herinner mij nog het geval waarbij enkele van hun leden erin geslaagd waren Israël binnen te dringen en aldaar een joods schooltje opzochten . Ze maakten daar een stuk of 8 kindjes op een beestachtige wijze af. Geen tien minuten later waren hun soortgenoten aan de andere kant deze heldendaad uitgebreid aan het vieren.
Deze mensen vinden sommigen blijkbaar sympathiek.

TheHunter
11 januari 2009, 17:34
Inderdaad...
Maar leg me aub eens uit hoe jij vrede zou kunnen bereiken met mensen, die doelbewust onschuldige burgers met krakkemikkige raketten bestoken en hun eigen kleine kinderen met een bommengordel omgorden en tot ontploffing laten komen tussen andere onschuldige mensen?
En die dan bovendien van elke toren blazen dat ze uw staat willen vernietigen?


Misschien als je hun een kans geeft op een deftig leven? Als je hun het recht geeft om terug naar hun land te keren? Als je de embargo opzegt zodat ze eten en medicijnen hebben? Als je stopt elke generatie te laten opgroeien in terreur van Israel?
En de vernietiging van Israel betekent de vernietiging van een racistische, koloniale staat, niet perse de vernietiging van de Joodse volk.

PollyCorrect
11 januari 2009, 17:38
Net een telefoontje gekregen van iemand die meeloopt in de betoging te Brussel. En wat blijkt - oh verrassing :roll: - dat de betoging is uitgedraaid op rellen!
Winkelruiten en auto's vernield, stenen naar de politie gegooid, verkeerspalen uit de grond getrokken... Na de rellen in Antwerpen nu dus ook in Brussel.

Nu heb ik alle sympathie voor de Palestijnse strijd, maar hier moet de boel niet gevandaliseerd worden! Dat ze dat ginder eens gaan doen, want hier draaien wij op voor de kosten! :evil:

http://img91.imageshack.us/img91/7730/43966065th8.png

Op VTM teletekst heeft men het over enkele opstootjes tegen het einde, door "mensen die de betoging hadden verlaten" :roll:

dus het had helemaal niks met de betoging te maken hoor :lol:

Demosthenes
11 januari 2009, 17:39
Misschien als je hun een kans geeft op een deftig leven? Als je hun het recht geeft om terug naar hun land te keren? Als je de embargo opzegt zodat ze eten en medicijnen hebben? Als je stopt elke generatie te laten opgroeien in terreur van Israel?
En de vernietiging van Israel betekent de vernietiging van een racistische, koloniale staat, niet perse de vernietiging van de Joodse volk.

Ze zouden misschien kunnen beginnen met het bestaansrecht van Israël te erkennen of de bepaling dat alle joden dienen te worden uitgeroeid schrappen uit hun handvest, dat zou ook een goed begin van toenadering kunnen zijn.

Antoon
11 januari 2009, 17:43
Misschien als je hun een kans geeft op een deftig leven? Als je hun het recht geeft om terug naar hun land te keren? Als je de embargo opzegt zodat ze eten en medicijnen hebben? Als je stopt elke generatie te laten opgroeien in terreur van Israel?

Dat kan. Daarom is Israel uit Gaza vertrokken, mèt plannen om het zich te laten ontplooien en ontwikkelen. Er was geld van de Golfstaten die er een soort Hong Kong wilden bouwen, en Israel kon er zeer zeker zaken doen.

Maar ja, in de plaats is Hamas aan de macht gekomen, heeft geweigerd om Israel te erkennen en zelfs om debestaande akkoorden te aanvaarden, dus het heeft geen zin om met die mensen te praten of wat te ondertekenen, ze willen niet. Verder, in plaats van riolen aan te leggen, electriciteitspalen en waterleidingen te plaatsen, wegen te bouwen en een economie op te starten, zijn die Hamas alleen maar raketten gaan bouwen en afschieten, zo'n 6.000 stuks op 2 jaar.

Dan moet je gewoon binnenvallen met je leger en ze neutralizeren, geen andere keuze. Wel legitiem van Israel.


En de vernietiging van Israel betekent de vernietiging van een racistische, koloniale staat, niet perse de vernietiging van de Joodse volk.

Hier komt de aap uit de mouw. Je bent gewoon een Hamas-aanhanger. Wie de enige democratie in de regio, Israel, wilt vernietigen zal nog lang mogen proberen, en telkens weer zwaar op zijn kop krijgen. Zie maar Hezbollah twee jaar terug, en Hamas nu. En terecht!

Palladium
11 januari 2009, 17:45
In plaats van ons constant bezig te houden met de "ver van mijn bed show" zou er beter eens op straat gekomen worden om op te komen het belgische gerecht, zoals bvb al die zware criminelen die werden vrijgelaten deze week wegens "procedurefouten" in de rechtbank van Gent.

Hertog van Gelre
11 januari 2009, 17:47
Misschien als je hun een kans geeft op een deftig leven? Als je hun het recht geeft om terug naar hun land te keren? Als je de embargo opzegt zodat ze eten en medicijnen hebben? Als je stopt elke generatie te laten opgroeien in terreur van Israel?
En de vernietiging van Israel betekent de vernietiging van een racistische, koloniale staat, niet perse de vernietiging van de Joodse volk.

Stel nu eens dat Hamas van de afgelopen drie jaar gebruik had gemaakt om met de ontvangen Syrische en Iraanse gelden van Gaza een succesverhaal te maken? Dat ze de tunnels hadden gebruikt voor essentiële goederen in plaats van Iraanse raketten? Stel dat ze tijdens de wapenstilstand handel met andere (arabische) landen op gang hadden gebracht, de contacten zijn er. Hadden ze dan niet een lange neus kunnen maken tegen zowel Israël als Fatah? Hadden ze dan niet aan de wereld laten zien dat zij misschien gelijk zouden kunnen hebben?

PollyCorrect
11 januari 2009, 17:50
Net een telefoontje gekregen van iemand die meeloopt in de betoging te Brussel. En wat blijkt - oh verrassing :roll: - dat de betoging is uitgedraaid op rellen!
Winkelruiten en auto's vernield, stenen naar de politie gegooid, verkeerspalen uit de grond getrokken... Na de rellen in Antwerpen nu dus ook in Brussel.

Nu heb ik alle sympathie voor de Palestijnse strijd, maar hier moet de boel niet gevandaliseerd worden! Dat ze dat ginder eens gaan doen, want hier draaien wij op voor de kosten! :evil:

http://img91.imageshack.us/img91/7730/43966065th8.png

De zendauto van VTM werd ook vernield. Ze hebben dus bij VTM weinig beelden.

En maar doen alsof het om "kleine opstootjes" ging. Auto's werden vernield, ik zag een paar beelden. Gewoon omgegooid, alle ruiten in elkaar.

Paulus
11 januari 2009, 17:53
http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/binnenland/090111_betogingen_Gaza



Edit: titel veranderd, de VRT spreekt ondertussen van 20.000 betogers.

Hebben ze de scouts en de giro ook weer opgetrommeld?

Paulus.

PollyCorrect
11 januari 2009, 17:53
In plaats van ons constant bezig te houden met de "ver van mijn bed show" zou er beter eens op straat gekomen worden om op te komen het belgische gerecht, zoals bvb al die zware criminelen die werden vrijgelaten deze week wegens "procedurefouten" in de rechtbank van Gent.

Bravo, Pall. Totaal mee eens.

Maar ja, Het Conflict is verslavend hé. ;-)

Savatage
11 januari 2009, 17:55
Twintigduizend betogen in Brussel tegen Israëlisch geweld

Liepen de betogers deze keer ook weer met leuzes rond die Osama Bin Laden ophemelden zoals in Antwerpen?

Paulus
11 januari 2009, 17:56
Net een telefoontje gekregen van iemand die meeloopt in de betoging te Brussel. En wat blijkt - oh verrassing :roll: - dat de betoging is uitgedraaid op rellen!
Winkelruiten en auto's vernield, stenen naar de politie gegooid, verkeerspalen uit de grond getrokken... Na de rellen in Antwerpen nu dus ook in Brussel.

Nu heb ik alle sympathie voor de Palestijnse strijd, maar hier moet de boel niet gevandaliseerd worden! Dat ze dat ginder eens gaan doen, want hier draaien wij op voor de kosten! :evil:



Dat kan niet. Dat zouden die vredelievende mensen nooit doen (!)

:roll: :roll: :roll:

Paulus.

E. Gidius
11 januari 2009, 17:56
Dergelijke betogingen sporen Hamas natuurlijk aan om door te gaan met hun terreurtactiek...
Onschuldige mensen in het wilde weg - hetzij met krakkemikkige raketten of met menselijke bommen - bestoken helpt schijnbaar.

Nog altijd minder erg dan het aanmoedigen van bombardementen op burgerdoelwitten in een druk bebouwd en bevolkt gebied, nietwaar.

Paulus
11 januari 2009, 17:57
Nog altijd minder erg dan het aanmoedigen van bombardementen op burgerdoelwitten in een druk bebouwd en bevolkt gebied, nietwaar.

Een vraagje.

Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Paulus.

Kallikles
11 januari 2009, 17:57
Bravo, Pall. Totaal mee eens.

Maar ja, Het Conflict is verslavend hé. ;-)

Dat moet jij precies zeggen. Jij post over niets anders. Allemaal apologetische stukjes om het onverdedigbare te verdedigen.

Als je wil weten wat ik met "onverdedigbaar" versta, kan je b.v. The Guardian even raadplegen en eens goed nadenken over wat hier gebeurd is:
http://www.guardian.co.uk/world/2009/jan/09/gaza-palestinians-israel-evacuees-zeitoun

E. Gidius
11 januari 2009, 17:58
hun zelfontploffende haat.

Daar helpt de muur toch afdoende tegen? Of toch niet?

E. Gidius
11 januari 2009, 17:59
Net een telefoontje gekregen van iemand die meeloopt in de betoging te Brussel. En wat blijkt - oh verrassing :roll: - dat de betoging is uitgedraaid op rellen!
Winkelruiten en auto's vernield, stenen naar de politie gegooid, verkeerspalen uit de grond getrokken... Na de rellen in Antwerpen nu dus ook in Brussel.

Nu heb ik alle sympathie voor de Palestijnse strijd, maar hier moet de boel niet gevandaliseerd worden! Dat ze dat ginder eens gaan doen, want hier draaien wij op voor de kosten!

²

E. Gidius
11 januari 2009, 18:00
Maar leg me aub eens uit hoe jij vrede zou kunnen bereiken met mensen, die doelbewust onschuldige burgers met krakkemikkige raketten bestoken en hun eigen kleine kinderen met een bommengordel omgorden en tot ontploffing laten komen tussen andere onschuldige mensen?

Het absolute begin zou dan zijn om proberen te begrijpen hoe een mens zo ver kan geraken dat hij zichzelf wil opblazen.

Savatage
11 januari 2009, 18:01
Het absolute begin zou dan zijn om proberen te begrijpen hoe een mens zo ver kan geraken dat hij zichzelf wil opblazen.

(religieuze) indoctrinatie. Lijkt mij niet zo moeilijk.

Romeo
11 januari 2009, 18:03
Het absolute begin zou dan zijn om proberen te begrijpen hoe een mens zo ver kan geraken dat hij zichzelf wil opblazen.


Pure wanhoop ??? "Niks te verliezen" ????

E. Gidius
11 januari 2009, 18:04
Stel nu eens dat Hamas van de afgelopen drie jaar gebruik had gemaakt om met de ontvangen Syrische en Iraanse gelden van Gaza een succesverhaal te maken? Dat ze de tunnels hadden gebruikt voor essentiële goederen in plaats van Iraanse raketten? Stel dat ze tijdens de wapenstilstand handel met andere (arabische) landen op gang hadden gebracht, de contacten zijn er. Hadden ze dan niet een lange neus kunnen maken tegen zowel Israël als Fatah? Hadden ze dan niet aan de wereld laten zien dat zij misschien gelijk zouden kunnen hebben?

Heu... hield Israël de grensposten niet grotendeels gesloten in die periode?

Paulus
11 januari 2009, 18:07
Het absolute begin zou dan zijn om proberen te begrijpen hoe een mens zo ver kan geraken dat hij zichzelf wil opblazen.

Het sterven als martelaar in de heilige oorlog is de hoogste status dat een moslim kan bereiken.

Moet ik daar begrip voor opbrengen?

Paulus.

Vlaams-nationalist
11 januari 2009, 18:07
Liepen de betogers deze keer ook weer met leuzes rond die Osama Bin Laden ophemelden zoals in Antwerpen?

Zoals deze? :twisted:

http://kafka.antifa.net/homan.eite.osama.jpg

Paulus
11 januari 2009, 18:08
Heu... hield Israël de grensposten niet grotendeels gesloten in die periode?

Neen, dat was pas na de eerste raketaanvallen van de Hamas.

Paulus.

E. Gidius
11 januari 2009, 18:09
Het sterven als martelaar in de heilige oorlog is de hoogste status dat een moslim kan bereiken.

Wat moet ik met uw beperkt inlevinsgsvermorgen?

Paulus
11 januari 2009, 18:13
Wat moet ik met uw beperkt inlevinsgsvermorgen?

Inlevingsvermogen?

http://eurabie.punt.nl/upload/zelfmoordterroristje.jpg

Paulus.

E. Gidius
11 januari 2009, 18:15
Inlevingsvermogen?

Inderdaad. Evenals met uw zo goed als onbestaande terreinkennis?

Paulus
11 januari 2009, 18:18
Inderdaad. Evenals met uw zo goed als onbestaande terreinkennis?

je zou je wel eens zwaar kunnen vergissen.

Waarom beantwoord je eigenlijk mijn vraag niet van hierboven. Bang dat je door de mand valt? Ik herhaal ze even...

Een vraagje.

Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Paulus.

de mensen
11 januari 2009, 18:19
Het absolute begin zou dan zijn om proberen te begrijpen hoe een mens zo ver kan geraken dat hij zichzelf wil opblazen.
Pffffffff......

Zelfs hun eigen kinderen (lopertjes) laten ontploffen...
Echte helden.
--------------
en gaan ze ondertussen stoppen met hun raketten op onschuldige mensen af te vuren?
En als de 'muur' wordt opengezet, gaan ze dan hun eigen kinderen niet meer laten ontploffen?

kilgore
11 januari 2009, 18:23
Weer een voorbeeld van de selectieve verontwaardiging van links die dus niet geloofwaardig is.Er zijn ergere conflicten waarvoor zoveel volk niet op straat komt.

PollyCorrect
11 januari 2009, 18:27
Weer een voorbeeld van de selectieve verontwaardiging van links die dus niet geloofwaardig is.Er zijn ergere conflicten waarvoor zoveel volk niet op straat komt.

niet alleen links hoor. Ook extreem rechts heeft zeer veel sympathie (onvoorwaardelijk) voor de palestijnse, en in het algemeen voor de islamistische leiders.
Maar als ik dat zeg wordt links boos, want links schaamt zich hier een beetje voor.
En terecht.

;-)

Vlaams-nationalist
11 januari 2009, 18:30
niet alleen links hoor. Ook extreem rechts heeft zeer veel sympathie (onvoorwaardelijk) voor de palestijnse, en in het algemeen voor de islamistische leiders.
Maar als ik dat zeg wordt links boos, want links schaamt zich hier een beetje voor.
En terecht.

;-)

Het roodbruin front rukt nogmaals op. :lol:

Hoomer
11 januari 2009, 19:08
Net een telefoontje gekregen van iemand die meeloopt in de betoging te Brussel. En wat blijkt - oh verrassing :roll: - dat de betoging is uitgedraaid op rellen!
Winkelruiten en auto's vernield, stenen naar de politie gegooid, verkeerspalen uit de grond getrokken... Na de rellen in Antwerpen nu dus ook in Brussel.

Nu heb ik alle sympathie voor de Palestijnse strijd, maar hier moet de boel niet gevandaliseerd worden! Dat ze dat ginder eens gaan doen, want hier draaien wij op voor de kosten! :evil:

http://img91.imageshack.us/img91/7730/43966065th8.png

Nee,nee, nee, op onze vrt hebben ze om 18.00 uur gezegd dat er geen rellen waren he, een paar vlaggen in brand gestoken en een paar vuilbakken, maar rellen neejet.

Hoomer
11 januari 2009, 19:12
Het absolute begin zou dan zijn om proberen te begrijpen hoe een mens zo ver kan geraken dat hij zichzelf wil opblazen.

Nen hoop maagden misschien?

Mahalingam
11 januari 2009, 19:12
niet alleen links hoor. Ook extreem rechts heeft zeer veel sympathie (onvoorwaardelijk) voor de palestijnse, en in het algemeen voor de islamistische leiders.
Maar als ik dat zeg wordt links boos, want links schaamt zich hier een beetje voor.
En terecht.

;-)
maar de fors-rechtse partijen zitten in een spagaat zoals b.v de NPD in Duitsland.
De leiders zeggen dat ze de kant van de Mohammedanen kiezen (want die zijn net zo antisemitisch, geestverwantschap dus), maar het rechtse voetvolk wonend in de multicultureel verrijkte wijken ziet dat anders. Voor hun zijn Joden ver weg (waar vindt je nog een Jood om ruzie mee te maken of mee te vechten?) maar wrijving met mensen van Mohammedaans geloof zijn dagelijkse kost voor ze. Zij zijn meer geneigd om 'immigranten raus! te roepen' dan 'dood aan Israel'.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 19:24
En als je anti-Israel bent, dan ben je voor geweld.
Omdat je dan uitbent op de vernieting van een staatSjonge, sjonge...
Aangezien ik niet alleen de Israëlische staat, maar tevens de Belgische, de Spaanse en die van het Verenigd Koninkrijk wil doen verdwijnen, moet ik wel een zeer geweldadig jongetje zijn, volgens Polly... :roll:

E. Gidius
11 januari 2009, 19:25
Waarom beantwoord je eigenlijk mijn vraag niet van hierboven. Bang dat je door de mand valt? Ik herhaal ze even...

Uw toontje staat mij niet aan. U kan uw bericht altijd op een normale toon herformuleren, als u dat wenst.

Vlaams-nationalist
11 januari 2009, 19:26
maar de fors-rechtse partijen zitten in een spagaat zoals b.v de NPD in Duitsland.
De leiders zeggen dat ze de kant van de Mohammedanen kiezen (want die zijn net zo antisemitisch, geestverwantschap dus), maar het rechtse voetvolk wonend in de multicultureel verrijkte wijken ziet dat anders. Voor hun zijn Joden ver weg (waar vindt je nog een Jood om ruzie mee te maken of mee te vechten?) maar wrijving met mensen van Mohammedaans geloof zijn dagelijkse kost voor ze. Zij zijn meer geneigd om 'immigranten raus! te roepen' dan 'dood aan Israel'.

Jammer genoeg zit daar iets van waarheid in. Het wordt dus tijd om het volk te laten inzien dat het racaille op de straat niet altijd het grootste gevaar is voor ons volk.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 19:27
Op VTM teletekst heeft men het over enkele opstootjes tegen het einde, door "mensen die de betoging hadden verlaten" :roll:

dus het had helemaal niks met de betoging te maken hoor :lol:Ah... De mensen die "het van horen zeggen hebben" hebben terug alle waarheid in pact. :lol:

PollyCorrect
11 januari 2009, 19:28
Nee,nee, nee, op onze vrt hebben ze om 18.00 uur gezegd dat er geen rellen waren he, een paar vlaggen in brand gestoken en een paar vuilbakken, maar rellen neejet.

Precies. Maar om 7u wisten ze het plots wél. :oops:

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 19:30
En de vernietiging van Israel betekent de vernietiging van een racistische, koloniale staatHier komt de aap uit de mouw. Je bent gewoon een Hamas-aanhanger.Dus na 2 weken discussiëren, kom je nog niet verder dan dit? Jeetje...

PollyCorrect
11 januari 2009, 19:31
Ah... De mensen die "het van horen zeggen hebben" hebben terug alle waarheid in pact. :lol:

nu weet de vrt het ook hoor, heb net de beelden gezien. Honderden 'jongeren'. ;-)
Was't leuk, jongen?

E. Gidius
11 januari 2009, 19:31
(religieuze) indoctrinatie. Lijkt mij niet zo moeilijk.

Het Palestijnse volk bestaat dus uit hersenloos geboren sukkels die, zodra ze kunnen spreken, smeken om religieus geïndoctrineerd te worden?

Indien ja, in wat voor afgeschermd wereldje leeft u?

PollyCorrect
11 januari 2009, 19:35
Op RTBF: een Hamas vlag duidelijk zichtbaar.
De VRT is toch voorzichtiger geweest?

Verder beelden van de uiterst geloofwaardige politici André Flahaut en Philippe Moureaux :roll:
En ik meen Lauretteke Onckelinckx ook te hebben kunnen ontwaren.

Paulus
11 januari 2009, 19:38
Uw toontje staat mij niet aan. U kan uw bericht altijd op een normale toon herformuleren, als u dat wenst.

Ik wist wel dat je mijn vraag ging ontwijken om maar niet inhoudelijk te hoeven antwoorden.

Maar ik had niet van je verwacht dat je dat op zo'n wijze ging doen alsof ik jouw mindere ben.

Jij bent het toch die de mond vol heeft over gelijke rechten?

De vraag was dus (voor de derde keer nu al):

Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Paulus.

Dillie
11 januari 2009, 19:39
Weeral een betoging tegen Israel.
Het toont weeral aan dat palestijnen eigenlijk een agressor is, waarom moeten er autoruiten en vitrines sneuvelen van onschuldigen die er niets mee te maken.
Is men blijkbaar vergeten waarom Israel de gazastrook aanvalt.
Als je iemand een om zijn oren geeft dan kan je een slag om je eigen oren terug krijgen.
Hamas is een politiek verkozen partij voor de palestijnen, Hamas vond het nodig om raketten af te vuren en weigert alle vrede met Israel.
Waarom moeten men hier in Belgie betogen tegen de reactie van Israel als je er zelf om vraagt?

Paulus
11 januari 2009, 19:40
Het Palestijnse volk bestaat dus uit hersenloos geboren sukkels die, zodra ze kunnen spreken, smeken om religieus geïndoctrineerd te worden?

Indien ja, in wat voor afgeschermd wereldje leeft u?

Mocht je uw emailadres openbaar maken, zou ik je eens een paar fotootjes kunnen sturen van wat ze doen met kinderen in Gaza.

Geloof me. Heel ontnuchterend.

Paulus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 19:41
Stel nu eens dat Hamas van de afgelopen drie jaar gebruik had gemaakt om met de ontvangen Syrische en Iraanse gelden van Gaza een succesverhaal te maken? Dat ze de tunnels hadden gebruikt voor essentiële goederen in plaats van Iraanse raketten? Stel dat ze tijdens de wapenstilstand handel met andere (arabische) landen op gang hadden gebracht, de contacten zijn er. Hadden ze dan niet een lange neus kunnen maken tegen zowel Israël als Fatah? Hadden ze dan niet aan de wereld laten zien dat zij misschien gelijk zouden kunnen hebben?Hertog,

Vooreerst, ik deel uw afkeer t.o.v. Hamas. Echter...
Er zijn verschillende redenen waarom Hamas zoveel aanhang heeft in Gaza: de corruptie binnen de top van Al Fatah, het verlies van het geloof in de onderhandelingen, het stijgend belang van de factor "religie" in het conflict, maar zeker ook het feit dat Hamas een netwerk van sociale diensten heeft opgezet in het straatarme Gaza. Hamas biedt ziekenhuizen, scholen, etc... aan aan de arme bevolking van Gaza. Zeggen dat Hamas enkel bezig was met een potje Israël-pesten, klopt dus niet.

Tevens worden de projectielen vanuit Gaza veelal niet door Hamas zelf afgevuurd, maar door kleinere en radicalere groeperingen. Ten tijde van het staakt-het-vuren kon Hamas deze groeperingen nog redelijk onder controle houden. Hamas organiseerde patrouilles om te voorkomen dat er raketten afgevuurd worden. Nadat Israël in november het staakt-het-vuren eenzijdig verbrak, heeft Hamas deze groeperingen de vrije hand gegeven en zijn de beschietingen op Zuid-Israël herbegonnen.

Vlaams-nationalist
11 januari 2009, 19:43
Weeral een betoging tegen Israel.
Het toont weeral aan dat palestijnen eigenlijk een agressor is, waarom moeten er autoruiten en vitrines sneuvelen van onschuldigen die er niets mee te maken.
Is men blijkbaar vergeten waarom Israel de gazastrook aanvalt.
Als je iemand een om zijn oren geeft dan kan je een slag om je eigen oren terug krijgen.
Hamas is een politiek verkozen partij voor de palestijnen, Hamas vond het nodig om raketten af te vuren en weigert alle vrede met Israel.
Waarom moeten men hier in Belgie betogen tegen de reactie van Israel als je er zelf om vraagt?

Raus, eerst Nederlands leren en dan terug proberen.

Hertog van Gelre
11 januari 2009, 19:43
Dus na 2 weken discussiëren, kom je nog niet verder dan dit? Jeetje... :lol:

PollyCorrect
11 januari 2009, 19:43
Oh en volksvertegenwoordiger Richard Miller werd aan het hoofd gewond door de vredesmanifestatie, hij kreeg namelijk een steen tegen zijn hoofd.

Hertog van Gelre
11 januari 2009, 19:44
Hertog,

Vooreerst, ik deel uw afkeer t.o.v. Hamas. Echter...
Er zijn verschillende redenen waarom Hamas zoveel aanhang heeft in Gaza: de corruptie binnen de top van Al Fatah, het verlies van het geloof in de onderhandelingen, het stijgend belang van de factor "religie" in het conflict, maar zeker ook het feit dat Hamas een netwerk van sociale diensten heeft opgezet in het straatarme Gaza. Hamas biedt ziekenhuizen, scholen, etc... aan aan de arme bevolking van Gaza. Zeggen dat Hamas enkel bezig was met een potje Israël-pesten, klopt dus niet.

Tevens worden de projectielen vanuit Gaza veelal niet door Hamas zelf afgevuurd, maar door kleinere en radicalere groeperingen. Ten tijde van het staakt-het-vuren kon Hamas deze groeperingen nog redelijk onder controle houden. Hamas organiseerde patrouilles om te voorkomen dat er raketten afgevuurd worden. Nadat Israël in november het staakt-het-vuren eenzijdig verbrak, heeft Hamas deze groeperingen de vrije hand gegeven en zijn de beschietingen op Zuid-Israël herbegonnen. Jaani, ik weet het. Een paar dagen geleden heb ik een bericht geplaatst met nagenoeg dezelfde inhoud als jij hier doet. Hierover zijn we het dus eens.

PollyCorrect
11 januari 2009, 19:44
Het was nochtans je unieke kans om daar te gaan staan met een bordje met volgende boodschap:

"GEACHTE SALONTERRORISTEN : 850 DODE PALESTIJNEN IN 9 DAGEN = A PALLYWOOD PRODUCTION!"

Ik vind dit nog steeds het meest fantastische ei dat je vandaag legde, Eegje. ;-)

Hertog van Gelre
11 januari 2009, 19:46
Ik vond o.a. dit over zelfmoordaanslagen:

2.5.3. Religieuze factoren

Wraak en een gevoel van machteloosheid zijn niet de enige motivaties voor een individu om zich beschikbaar te stellen voor een ‘martelaarsoperatie’. Leiders van Hamas verkondigen dat de motivatie van een ‘martelaar’ zuiver religieus is en dat de Palestijnse Kwestie op de tweede plaats komt.119 Volgens Walter Laqueur is dit onzin en staat het plegen van een zelfmoordaanslag gelijk aan zelfmoord binnen de islam. Zelfmoord komt niet in het woordenboek van een islamist voor: ‘This is not suicide. Suicide is selfish, it is weak, it is mentally disturbed. This is istishad (martyrdom or self sacrifice in the service of Allah)’.120 Ook onder islamitische schriftgeleerden is discussie over het antwoord op de vraag of zelfmoordterrorisme valt beschouwd moet worden als zelfmoord of istishad.

2.5.4. Sociaal-economische factoren

Een veel genoemde motivatie die genoemd wordt is financieel van aard. De familie of nabestaanden van een zelfmoordterrorist worden vaak financieel bijgestaan. Bedragen die genoemd worden variëren van US $3.000,- tot US $5.000,-121. Naast de financiële motivatie kunnen ook meer profane achtergronden motiveren. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan bijvoorbeeld: AIDS, ex-drugsverslaafden, criminelen en alcoholisten. Maar ook vrouwen die buitenechtelijk zwanger zijn geraakt vallen in deze categorie. Terroristische organisaties doen een aanbieding die niet geweigerd kan worden.122

Een andere motivatie voor een individu om zich als vrijwilliger aan te melden voor een zelfmoordaanslag is eer. De eer is in de eerste plaats voor de dader zelf die met een beetje geluk een massale uitvaart krijgt waarbij zijn lichaam, gewikkeld in lijkwaden, door duizenden mensen als martelaar naar zijn laatste rustplaats wordt gebracht. Portretten van martelaars worden verspreid en lofzangen worden op diens heil gezongen. Het hebben van een martelaar in de familie heeft een zeer positief effect op de maatschappelijke status.123

Derk de Tweede
11 januari 2009, 19:48
Oh en volksvertegenwoordiger Richard Miller werd aan het hoofd gewond door de vredesmanifestatie, hij kreeg namelijk een steen tegen zijn hoofd.

In Rotterdam was het ook raak:

JANUARI 2009

Anti-Joodse jongeren rellen in Rotterdam.
Enkele tientallen jongeren hebben vanmiddag in Rotterdam een paar uur gedemonstreerd tegen de Israëlische aanvallen op de Gazastrook. Ze riepen daarbij anti-Joodse leuzen en droegen Marokkaanse en Palestijnse vlaggen. Ook riepen zij dat Palestina vrij moet zijn.

Koopzondag

De groep dook tijdens de koopzondag vanmiddag op verschillende plekken op. Mensen die dachten de jongeren erop te kunnen wijzen niet gediend te zijn van het gedrag en geroep, werden verbaal aangevallen. Ook werden een beveiliger en een raadslid van Leefbaar Rotterdam aangevallen. Deze laatste kreeg een schop tegen zijn knie.

Spits

Sus Iratus
11 januari 2009, 19:51
Het Palestijnse volk bestaat dus uit hersenloos geboren sukkels die, zodra ze kunnen spreken, smeken om religieus geïndoctrineerd te worden?

Indien ja, in wat voor afgeschermd wereldje leeft u?
Het Palestijnse volk heeft indertijd via de stembus inderdaad aangegeven graag door hamas religieus geïndoctrineerd te willen worden, ja. Dat klopt als een (stem)bus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 19:52
En maar doen alsof het om "kleine opstootjes" ging. Auto's werden vernield, ik zag een paar beelden.Ik stond er op 20m vandaan. Ik zal dus heus wel weten wat er aan de hand was.
Wat men op televisie toont, weet ik niet. Ik heb geen TV.

Wat ik wel kan zeggen, is dat de hele betoging rustig verlopen is. Na het einde van de betoging, hebben zo'n 100 jongeren (op een totaal van 30.000 betogers, aldus De Standaard) keet geschopt. Stenen gooien naar een ruit van de WTC-gebouwen, een beveiligingcamera stuk slaan, een auto omkantenlen, etc... Allemaal spijtige zaken, maar om ineens te gaan spreken over "rellen" is me wel wat overdreven...
Wat ook moet gezegd worden:
Ten eerste heeft de organistatie er alles aan gedaan om gemoederen te bedaren. Na een tijdje hebben mensen van de organisatie een menselijke ketting gemaakt tussen de politie en de jongeren.
Ook tal van mensen van allochtone afkomst probeerden de jongeren te kalmeren.

Als u een betoging wil diskrediteren op basis van opstootjes van een paar tiental (misschien 100) jongeren na de betoging, dan doe je maar...

PollyCorrect
11 januari 2009, 19:53
In Rotterdam was het ook raak:

JANUARI 2009

Anti-Joodse jongeren rellen in Rotterdam.
Enkele tientallen jongeren hebben vanmiddag in Rotterdam een paar uur gedemonstreerd tegen de Israëlische aanvallen op de Gazastrook. Ze riepen daarbij anti-Joodse leuzen en droegen Marokkaanse en Palestijnse vlaggen. Ook riepen zij dat Palestina vrij moet zijn.

Koopzondag

De groep dook tijdens de koopzondag vanmiddag op verschillende plekken op. Mensen die dachten de jongeren erop te kunnen wijzen niet gediend te zijn van het gedrag en geroep, werden verbaal aangevallen. Ook werden een beveiliger en een raadslid van Leefbaar Rotterdam aangevallen. Deze laatste kreeg een schop tegen zijn knie.

Spits

Het trieste is dat er helemaal geen joden meer zijn in Rotterdam. Die zijn allemaal allang weggevlucht, en uit Amsterdam ook zo langzamerhand.

:( straks uit Brussel.

PollyCorrect
11 januari 2009, 19:57
Ik stond er op 20m vandaan. Ik zal dus heus wel weten wat er aan de hand was.
Wat men op televisie toont, weet ik niet. Ik heb geen TV.

Wat ik wel kan zeggen, is dat de hele betoging rustig verlopen is. Na het einde van de betoging, hebben zo'n 100 jongeren (op een totaal van 30.000 betogers, aldus De Standaard) keet geschopt. Stenen gooien naar een ruit van de WTC-gebouwen, een beveiligingcamera stuk slaan, een auto omkantenlen, etc... Allemaal spijtige zaken, maar om ineens te gaan spreken over "rellen" is me wel wat overdreven...
Wat ook moet gezegd worden:
Ten eerste heeft de organistatie er alles aan gedaan om gemoederen te bedaren. Na een tijdje hebben mensen van de organisatie een menselijke ketting gemaakt tussen de politie en de jongeren.
Ook tal van mensen van allochtone afkomst probeerden de jongeren te kalmeren.

Als u een betoging wil diskrediteren op basis van opstootjes van een paar tiental (misschien 100) jongeren na de betoging, dan doe je maar...


Wat opstootjes :oops:

LOL, Jaantje. Zelfs de RTBF kan niet langer doen of er niks aan de hand is.

Er werden hele ministeries - Vlaamse gebouwen vooral maar ook Federale - in elkaar geslagen. Een volksvertegenwoordiger werd met stenen verwond. Auto's werden in elkaar geramd, omgekeerd en er werd "gaza" opgeschreven. Er werden bushokjes en verkeersborden geramd. De politie moest er met waterkanonnen aan te pas komen om ze weg te krijgen, en pas rond 7u werden ze op de Adolphe Max met zo'n 100 opgepakt.

En maar gillen dat het niks met de manifestatie te maken had.

En VTM vertelde om 6u dat hun zendauto werd vernield en dat ze daarom weinig beelden hadden. Ook zei de VRT joernalist dat hij zich ver van de rellen schuilhield uit veiligheid.

Maar Jaantje heeft niks gezien en blijft gelijk een dandy zijn amaretto slurpen ;-)

Chin chin!

roodhaar
11 januari 2009, 19:57
Stel nu eens dat Hamas van de afgelopen drie jaar gebruik had gemaakt om met de ontvangen Syrische en Iraanse gelden van Gaza een succesverhaal te maken? Dat ze de tunnels hadden gebruikt voor essentiële goederen in plaats van Iraanse raketten? Stel dat ze tijdens de wapenstilstand handel met andere (arabische) landen op gang hadden gebracht, de contacten zijn er. Hadden ze dan niet een lange neus kunnen maken tegen zowel Israël als Fatah? Hadden ze dan niet aan de wereld laten zien dat zij misschien gelijk zouden kunnen hebben?


Stel eens dat Israel de Palestijnen niet bezet had... Maar dat heeft het wél gedaan. vandaar de miserie die al 60 jaar duurt!

In ieder geval een grote opkomst : 30 000 vogens de politie, het dubbele volgens de organisatoren.

Ook het gebruik van fosforwapens in een civiel gebied heeft eindelijk de media gehaald.

Tamam
11 januari 2009, 19:57
ik heb Polly Correct bitter weinig zinnige post zien maken in de discussies rond Gaza.. hoe eenzijdig kan je zijn, mens.

dot1x
11 januari 2009, 19:57
Wat is er toch mis met die moslims ??? Waarom zijn die mannen toch zo agressief ? Ik snap dit echt niet. De enige oplossing is die rotzakken die alles hier kort en klein slaan onmiddelijk op de C-130 richting land van productie zetten en nooit meer op Europees grondgebied toelaten, en dat zie die dumbos van het antidiscriminatiecentrum er maar bij buitengooien..Gelukkig verhuis ik binnenkort -dankzij m'n werkgever' naar betere oorden, waar criminelen aangepakt worden en radicale moslims verbannen worden.

PollyCorrect
11 januari 2009, 20:00
Ook het gebruik van fosforwapens in een civiel gebied heeft eindelijk de media gehaald.

Het heeft de media gehaald als zijnde een gerucht, ja.

Nuance, Roodje. Ik heb hem ook gezien, de human right watcher.

Die zei: "IF Israel uses....."

Dus die was er helemaal niet zo zeker van.

Tamam
11 januari 2009, 20:03
jij zou het nog niet geloven, zelf als ze zo'n fosforgranaat boven uw huis zouden gooien

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 20:03
Wat opstootjes :oops:

LOL, Jaantje. Zelfs de RTBF kan niet langer doen of er niks aan de hand is.

Er werden hele ministeries - Vlaamse gebouwen vooral maar ook Federale - in elkaar geslagen. Een volksvertegenwoordiger werd met stenen verwond. Auto's werden in elkaar geramd, omgekeerd en er werd "gaza" opgeschreven. Er werden bushokjes en verkeersborden geramd. De politie moest er met waterkanonnen aan te pas komen om ze weg te krijgen, en pas rond 7u werden ze op de Adolphe Max met zo'n 100 opgepakt.

En maar gillen dat het niks met de manifestatie te maken had.

En VTM vertelde om 6u dat hun zendauto werd vernield en dat ze daarom weinig beelden hadden. Ook zei de VRT joernalist dat hij zich ver van de rellen schuilhield uit veiligheid.

Maar Jaantje heeft niks gezien en blijft gelijk een dandy zijn amaretto slurpen ;-)

Chin chin!Polly, ik geloof nog altijd eerder mijn eigen ogen, dan jouw gebral. Vergeef me daarvoor.
Noem me maar een amaretto-slurpende dandy, als je dat gelukkig maakt, omdat ik op een betoging aanwezig ben, en de schermutselingen met eigen ogen zie.

Tamam
11 januari 2009, 20:04
"Getuigen zeiden dat Israël zondag fosforgranaten afschoot op Khouza, een dorp in het zuiden van Gaza bij de Israëlische grens. Een rij huizen vloog daardoor in brand.

Volgens een ziekenhuismedewerker kwam een vrouw om en raakten meer dan honderd mensen gewond, de meesten door verbranding en het inhaleren van gas. Een Israëlische legerwoordvoerder ontkende de beschuldiging.

Fosforgas mag volgens het oorlogsrecht worden gebruikt voor het creëren van een rookgordijn. Als het in dichtbevolkt gebied wordt ingezet kan het echter mensen schaden."

roodhaar
11 januari 2009, 20:05
Experts hebben ondertussen op basis van beelden reeds bevestigd dat er fosforwapens gebruikt worden.

OOk artsen in Gaza hebben reeds verklaard brandwonden gezien te hebben bij slachtoffers die alleen van fosfor afkomstig kunnen zijn.

weer een oorlogsmisdaad

BenX
11 januari 2009, 20:07
ik heb Polly Correct bitter weinig zinnige post zien maken in de discussies rond Gaza.. hoe eenzijdig kan je zijn, mens.Niets nieuws onder de zon;-)

Paulus
11 januari 2009, 20:09
Polly, ik geloof nog altijd eerder mijn eigen ogen, dan jouw gebral. Vergeef me daarvoor.
Noem me maar een amaretto-slurpende dandy, als je dat gelukkig maakt, omdat ik op een betoging aanwezig ben, en de schermutselingen met eigen ogen zie.

Ik dacht dat de schermutselingen niet tijdens de betoging plaatsvonden?

Paulus.

PollyCorrect
11 januari 2009, 20:09
Polly, ik geloof nog altijd eerder mijn eigen ogen, dan jouw gebral. Vergeef me daarvoor.
Noem me maar een amaretto-slurpende dandy, als je dat gelukkig maakt, omdat ik op een betoging aanwezig ben, en de schermutselingen met eigen ogen zie.

IK heb 3 tv's gevolgd, Dushke. Jij stond ergens, en de tv's stonden op meerdere plekken.

Paulus
11 januari 2009, 20:13
Ik heb via email een paar onthutsende foto's binnengekregen van wat de Palestijnen met hun kinderen doen. Maar ik weet begot niet hoe ik ze hier gepost krijg. Kan iemand me helpen?

Paulus.

Svennies
11 januari 2009, 20:14
Het heeft de media gehaald als zijnde een gerucht, ja.

Zozo mijn beste,sinds wanneer kunnen geruchten dan mensen verwonden en zelfs doden....

Hebt U de beelden waarin je een exploderende fosforgranaat ziet op de televisie soms gemist,of was nét op dat moment uw keppeltje voor Uw ogen gezakt....

U ontkend hier wat duizenden mensen met eigen ogen hebben mogen aanschouwen....

Doe zo voort mijn beste,Uw geloofwaardigheid in deze kwestie zal er heus niet op verbeteren....Integendeel....

Tamam
11 januari 2009, 20:15
jij zou je wat beter moeten informeren ipv ganse tijd tv te zitten zien.

Paulus
11 januari 2009, 20:17
jij zou je wat beter moeten informeren ipv ganse tijd tv te zitten zien.

De info van TV is wellicht getruckeerd of zo?

Paulus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 20:34
De info van TV is wellicht getruckeerd of zo?Je hoeft geen beelden te truckeren, om de boodschap een beetje te kunnen "kneden". Als je dan nog een paar op sensatie belustte journalisten hebt, die opstootjes graag opkloppen tot regelrechte rellen, is het altijd veiliger om je informatie op te doen waar ze te rapen valt: ter plaatse.

Fiere Jood
11 januari 2009, 20:35
Ik heb via email een paar onthutsende foto's binnengekregen van wat de Palestijnen met hun kinderen doen. Maar ik weet begot niet hoe ik ze hier gepost krijg. Kan iemand me helpen?

Paulus.

Liever niet.


Als de Italianen de tegenstander was had er geen enkele topic geweest.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 20:35
jij zou je wat beter moeten informeren ipv ganse tijd tv te zitten zien.Ja, maar als je het huis uitkomt, ben je volgens Polly "een amaretto-slurpende dandy"... :roll:

PollyCorrect
11 januari 2009, 20:42
Ik dacht dat de schermutselingen niet tijdens de betoging plaatsvonden?

Paulus.

en ze waren ook totaal niet zichtbaar voor de tv, want men heeft geen tv.

PS ik ben dol op amaretto slurpende dandies :lol:

PollyCorrect
11 januari 2009, 20:43
jij zou je wat beter moeten informeren ipv ganse tijd tv te zitten zien.

:lol: en u bent?

armando
11 januari 2009, 20:48
Ja ja ja , de multiculturele verrijking niewaar, daar gaan we nog plezier aan beleven.

longhorn
11 januari 2009, 20:52
ik heb Polly Correct bitter weinig zinnige post zien maken in de discussies rond Gaza.. hoe eenzijdig kan je zijn, mens.

Gelukkig hebben we Sarah's posts nog die o.a. de halve afbraak van Oslo door 'demonstranten' goedpraat.

Paulus
11 januari 2009, 21:04
Je hoeft geen beelden te truckeren, om de boodschap een beetje te kunnen "kneden". Als je dan nog een paar op sensatie belustte journalisten hebt, die opstootjes graag opkloppen tot regelrechte rellen, is het altijd veiliger om je informatie op te doen waar ze te rapen valt: ter plaatse.

Dus niet getruckeerd, maar gekneed beweert u.

Genoteerd.

Paulus.

roodhaar
11 januari 2009, 21:04
"Getuigen zeiden dat Israël zondag fosforgranaten afschoot op Khouza, een dorp in het zuiden van Gaza bij de Israëlische grens. Een rij huizen vloog daardoor in brand.

Volgens een ziekenhuismedewerker kwam een vrouw om en raakten meer dan honderd mensen gewond, de meesten door verbranding en het inhaleren van gas. Een Israëlische legerwoordvoerder ontkende de beschuldiging.

Fosforgas mag volgens het oorlogsrecht worden gebruikt voor het creëren van een rookgordijn. Als het in dichtbevolkt gebied wordt ingezet kan het echter mensen schaden."

zelfs meer: het is dan een oorlogsmisdaad !

De reden waarom de Israelis geen journalisten binnenlaten in Gaza wordt steeds duidelijker. dergelijke misdaden moeten zoveel als mogelijk verborgen blijven voor de wereld.

BenX
11 januari 2009, 21:08
Gelukkig hebben we Sarah's posts nog die o.a. de halve afbraak van Oslo door 'demonstranten' goedpraat.
Sprak je Sarah dan tegen in deze post?

kilgore
11 januari 2009, 21:09
Experts hebben ondertussen op basis van beelden reeds bevestigd dat er fosforwapens gebruikt worden.

OOk artsen in Gaza hebben reeds verklaard brandwonden gezien te hebben bij slachtoffers die alleen van fosfor afkomstig kunnen zijn.

weer een oorlogsmisdaad

Fosforgranaten gebruiken om een doel te verlichten of een rookgordijn te scheppen is normale praktijk.Burgers werden aangemaand zich uit de oorlogszone verwijderen.

1207
11 januari 2009, 21:11
Fosforgranaten gebruiken om een doel te verlichten of een rookgordijn te scheppen is normale praktijk.Burgers werden aangemaand zich uit de oorlogszone verwijderen.
tuurlijk
verstop je maar in Vn scholen, daar ben je tenslotte veilig

hoe cynisch kun je zijn Kilgore?

Derk de Tweede
11 januari 2009, 21:15
Het trieste is dat er helemaal geen joden meer zijn in Rotterdam. Die zijn allemaal allang weggevlucht, en uit Amsterdam ook zo langzamerhand.

:( straks uit Brussel.

Mijn eerste meisje kwam uit een liberaal-joods nest. Van de 800 joodse gezinnen uit ons dorp is er geen één meer compleet.

Demosthenes
11 januari 2009, 21:19
Het absolute begin zou dan zijn om proberen te begrijpen hoe een mens zo ver kan geraken dat hij zichzelf wil opblazen.

Uit godsdienstwaan bijvoorbeeld

Paulus
11 januari 2009, 21:23
tuurlijk
verstop je maar in Vn scholen, daar ben je tenslotte veilig

hoe cynisch kun je zijn Kilgore?

VN-scholen?

http://www.icej.nl/nieuws/kindsoldaat.htm

Paulus.

kilgore
11 januari 2009, 21:23
tuurlijk
verstop je maar in Vn scholen, daar ben je tenslotte veilig

hoe cynisch kun je zijn Kilgore?

Wie mortieren afvuurt vanuit de omgeving van een school brengt die school bewust in gevaar want een modern leger kan snel vaststellen waar vuur vandaan komt en de reactie komt zeer snel.Hamas is dus zeer cynisch.

Kallikles
11 januari 2009, 21:25
Wie mortieren afvuurt vanuit de omgeving van een school brengt die school bewust in gevaar want een modern leger kan snel vaststellen waar vuur vandaan komt en de reactie komt zeer snel.Hamas is dus zeer cynisch.

De VN heeft al lang verklaard dat er geen Hamas-actie was in de buurt van die school. Dit heb ik hier al meermaals gepost. Opletten!

Paulus
11 januari 2009, 21:26
De VN heeft al lang verklaard dat er geen Hamas-actie was in de buurt van die school. Dit heb ik hier al meermaals gepost. Opletten!

http://www.icej.nl/nieuws/kindsoldaat.htm

Paulus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 21:26
Dus niet getruckeerd, maar gekneed beweert u.Ik weet het niet. Ik heb geen TV.

Ik weet wel dat men dergelijke schermutselingen moeilijk "rellen" kan noemen.

Paulus
11 januari 2009, 21:32
Ik weet het niet. Ik heb geen TV.

Ik weet wel dat men dergelijke schermutselingen moeilijk "rellen" kan noemen.

Als je het niet weet hoef je er ook niet over te oordelen. De TV-camera's stonden nogal verspreid. Jij niet mag ik veronderstellen.

Paulus.

Demosthenes
11 januari 2009, 21:32
Het Palestijnse volk bestaat dus uit hersenloos geboren sukkels die, zodra ze kunnen spreken, smeken om religieus geïndoctrineerd te worden?

Indien ja, in wat voor afgeschermd wereldje leeft u?

Dicht bij de werkelijheid. Toch wat de volgelingen van Hamas betreft.

Vanaf ze ca. twee jaar oud zijn krijgen ze filmpjes te zien in tekenfilmstijl, waarin hen duidelijk wordt gemaakt dat het afmaken van joden zo erg niet is, iets zoals het verdelgen van ongedierte. Kwestie van de haat op zo jong mogelijke leeftijd aan te wakkeren en elk zelfstandig denken uit te sluiten; stel u voor, men zou wel eens een jood sympathiek kunnen vinden . Een beter voorbeeld van indoctrinatie kan ik mij moeilijk voorstellen.

longhorn
11 januari 2009, 21:35
Sprak je Sarah dan tegen in deze post?

Ja.

kilgore
11 januari 2009, 21:36
De VN heeft al lang verklaard dat er geen Hamas-actie was in de buurt van die school. Dit heb ik hier al meermaals gepost. Opletten!

Blabla.Israêlische troepen werden beschoten met mortieren en er werd tegenvuur gegeven op de coôrdinaten van de vijandelijke mortieren.Israël heeft geen zelfmoordneigingen en gaat zich dus niet amuseren met bewust een burgerdoel te beschieten.Dat heeft geen zin.

Kallikles
11 januari 2009, 21:37
Blabla.Israêlische troepen werden beschoten met mortieren en er werd tegenvuur gegeven op de coôrdinaten van de vijandelijke mortieren.Israël heeft geen zelfmoordneigingen en gaat zich dus niet amuseren met bewust een burgerdoel te beschieten.Dat heeft geen zin.

Dat is dus een leugen, zoals ik hier al meermaals heb aangetoond. Een beetje opletten, kilgore...

Allez, voor een platbroek als jou zal ik het voor de duizendste maal nog eens posten. Israëlisch leger geeft toe dat er niet werd geschoten vanuit die school en er geen Hamas-militanten waren:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1054139.html

N.B.: Haaretz is een Israëlische krant. (Aangezien je blijkbaar niet veel van de situatie begrijpt, help ik je een beetje op weg.)

Svennies
11 januari 2009, 21:42
VN-scholen?

http://www.icej.nl/nieuws/kindsoldaat.htm

Paulus.

Ach zo U kent blijkbaar niet het verschil tussen een normale school onder palestijns bestuur en een VN school onder internationaal bestuur....

U kan zo bij het israelisch leger aangezien die net zo slecht twee zaken van elkaar kunnen onderscheiden zoals U.....

En wil U hierbij benadrukken dat VN scholen palestijnse kinderen opleiden tot terroristjes....

Nu valt U wél bijzonder laag mijn beste.....

http://www.nujij.nl/tientallen-doden-bij-beschieting-school-vn-in-gaza.4470698.lynkx...

En mijn beste Paulus ,bekijk de link door Kallikles gegeven in de post boven mij..

Zo laag val je mijn beste.....

armando
11 januari 2009, 21:42
Ik weet het niet. Ik heb geen TV.

Ik weet wel dat men dergelijke schermutselingen moeilijk "rellen" kan noemen.



http://www.iwatch.be/2007/player.html?category_id=hetnieuws&item_id=hetnieuws_7_19

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 21:45
Als je het niet weet hoef je er ook niet over te oordelen. De TV-camera's stonden nogal verspreid. Jij niet mag ik veronderstellen.Moet ik hieruit concluderen dat het fout is het nieuws uit de media af te toetsen met hetgeen je met eigen ogen ziet?

kilgore
11 januari 2009, 21:47
Dat is dus een leugen, zoals ik hier al meermaals heb aangetoond. Een beetje opletten, kilgore...

Allez, voor een platbroek als jou zal ik het voor de duizendste maal nog eens posten. Israëlisch leger geeft toe dat er niet werd geschoten vanuit die school en er geen Hamas-militanten waren:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1054139.html

N.B.: Haaretz is een Israëlische krant. (Aangezien je blijkbaar niet veel van de situatie begrijpt, help ik je een beetje op weg.)

Er staat duidelijk dat teruggeschoten werd en dat de school niet het doelwit was.Er verandert dus niets.De hamasmilitanten zullen dus zeker dichtbij de school gezeten hebben.Erin of in de buurt ervan maakt geen verschil.

Kallikles
11 januari 2009, 21:52
Er staat duidelijk dat teruggeschoten werd en dat de school niet het doelwit was.Er verandert dus niets.De hamasmilitanten zullen dus zeker dichtbij de school gezeten hebben.Erin of in de buurt ervan maakt geen verschil.

Dat staat er dus helemaal niet. Kan jij geen Engels of zo?

Say it three times: er waren geen Hamas-militanten.

Nog een artikel uit het rabiaat pro-Israëlische Time Magazine:
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1870087,00.html

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 21:56
http://www.iwatch.be/2007/player.html?category_id=hetnieuws&item_id=hetnieuws_7_19Bedankt voor de link.

Paulus
11 januari 2009, 21:56
Moet ik hieruit concluderen dat het fout is het nieuws uit de media af te toetsen met hetgeen je met eigen ogen ziet?

Neen. Je moet concluderen dan je wellicht niet alles gezien hebt. De TV-beelden waren anders echt wel duidelijk.

Paulus.

kilgore
11 januari 2009, 21:59
Dat staat er dus helemaal niet. Kan jij geen Engels of zo?

Say it three times: er waren geen Hamas-militanten.

Nog een artikel uit het rabiaat pro-Israëlische Time Magazine:
http://www.time.com/time/world/article/0,8599,1870087,00.html

Er staat alleen dat er geen IN de school zaten.Het is en blijft een feit dat IDF terugschoot naar coördinaten vanwaar vijandelijk vuur afkomstig was.Tenzij de artillerie een zware vergissing maakte,wat altijd kan gebeuren, zullen de hamasmilitanten minstens in de buurt van de school gezeten hebben.Er is zeker niet bewust op die school geschoten.

Paulus
11 januari 2009, 22:01
Ach zo U kent blijkbaar niet het verschil tussen een normale school onder palestijns bestuur en een VN school onder internationaal bestuur....

En dit http://www.icej.nl/nieuws/kindsoldaat.htm noemt u een normale school?



Zo laag val je mijn beste.....

Laten we dat maar in het midden laten wie hier laag valt.

Paulus.

Svennies
11 januari 2009, 22:03
Er staat duidelijk dat teruggeschoten werd en dat de school niet het doelwit was.Er verandert dus niets.De hamasmilitanten zullen dus zeker dichtbij de school gezeten hebben.Erin of in de buurt ervan maakt geen verschil.

Het maakt wél degelijk een groot verschil mijn beste,tankvuur kan accuraat gericht worden,en ze hebben daarbij meerdere granaten op het doelwit afgevuurd mijn beste,en vervolgens zowat 24 uur lang belet dat er medici ginds hulp mochten gaan verlenen ......

Uw zionistjes zijn met de billen bloot gegaan in dit geval,en dat is hier wel pijnlijk duidelijk geworden wie de grootste agressors blijken te zijn voor wie een leven helemaal niet van tel is..........

kilgore
11 januari 2009, 22:05
Het maakt wél degelijk een groot verschil mijn beste,tankvuur kan accuraat gericht worden......

Uw zionistjes zijn met de billen bloot gegaan in dit geval,en dat is hier wel pijnlijk duidelijk geworden wie de grootste agressors blijken te zijn voor wie een leven helemaal niet van tel is..........

Leugenaar.Een bewuste vervalsing van berichtgeving.Er is sprake van artillerie-of mortiervuur in het artikel van Time.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 22:05
Neen. Je moet concluderen dan je wellicht niet alles gezien hebt. De TV-beelden waren anders echt wel duidelijk.Sorry, m'n beste, maar ik stond aan het WTC (waar de beelden van het waterkanon gemaakt zijn). Op TV lijkt het een ware veldslag, terwijl het in realiteit over een paar tientallen (misschien 100) jongeren gaat.

Hoe dan ook... De organisatie heeft er alles aan gedaan om de de gemoederen te bedaren. Op beelden zie je ook de menselijke ketting die de organisatoren (in fluo hesjes) vormen tussen de politie en de jongeren. Ook heeft de organisatie duidelijk afstand genomen van deze jongeren en het vandalisme.

De betoging van minstens 30.000 mensen op zo'n manier proberen diskrediteren, wijst volgens mij op bijbedoelingen.
Een betoging van zo'n grootte, en de meeste aandacht gaat naar een paar losgeslagen jongeren...

Svennies
11 januari 2009, 22:06
Leugenaar.Een bewuste vervalsing van berichtgeving.

Hou Uw waffel maar mijn beste, U hebt zich hier al belachelijk genoeg gemaakt,ga met de blokkedozen spelen....;-)

Romeo
11 januari 2009, 22:07
Neen. Je moet concluderen dan je wellicht niet alles gezien hebt. De TV-beelden waren anders echt wel duidelijk.
Paulus.

Idd, die waren duidelijk. Van echte rellen was geen sprake, louter wat opstootjes die je in elke betoging tegenkomt. U hebt duidelijk nog nooit echte rellen meegemaakt.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 22:07
Een bewuste vervalsing van berichtgeving.Dat zal je moeten uitvechten met Paulus, want volgens hem is het ondenkbaar dat de media de realiteit een beetje kneden. Volgens hem zijn de media immer en altijd objectief en neutraal.

kilgore
11 januari 2009, 22:08
Hou Uw waffel maar mijn beste, U hebt zich hier al belachelijk genoeg gemaakt,ga met de blokkedozen spelen....;-)

De leugenaar moet duidelijk leren lezen.De kwade trouw is duidelijk.

ministe van agitatie
11 januari 2009, 22:15
Burgers werden aangemaand zich uit de oorlogszone verwijderen.

Los van het feit dat veel kleine idioten met grote meningen niet eens hun moedertaal beheersen maar wel menen zicht te hebben op wereldproblemen, zijn sommige idiotieën indrukwekkender dan anderen.

Als er een prijs bestond voor stompzinnigheid, dan was kilgore een goeie kandidaat, zij het niet de enige.
Ik denk dat we ook PollyCorrect zouden moeten nomineren voor haar halstarrige debiliteit en het sans gène tentoon spreiden van haar kleinmenselijk chagrijn en schaamteloos gebrek aan empathie. Het is een verdienste op zich omdat we maar zelden dat soort karikaturen gepresenteerd krijgen. Daarvoor moet je, denk ik, op politics.be zijn. In de echte samenleving zijn die mensen bijzonder zeldzaam.

We zouden ons druk kunnen maken om deze 'lagen van de laagsten'. Maar dat is au fond te veel energie besteed waar ze niet thuis hoort en dat heb ik vandaag weer begrepen, bij gratie van de onvoorstelbare mooie, serene en door liefde voor de mensheid gedragen betoging. Brussel was vandaag fantastisch.

Het is ook onzinnig: elke samenleving heeft de facto onderkruipers die zich schurken aan macht en geld en bereid zijn om in functie daarvan een oogje dicht te knijpen als kinderen sneuvelen, als burgers met granaten worden door elkaar gehaspeld.

Ik lees hier de voorspelbare verontwaardiging voor een uitgebrande vuilbak, een ingegooide ruit en wat men doorgaans een schermutseling noemt. Als dat in de marge van een voetbalmatch gebeurt, kraait er geen haan naar. Het haalt niet eens het nieuws. Vandaag is het het hoofdpunt op het radionieuws, over de betoging wordt verder niet gerept.

Maar in dit geval kunnen we die gespeelde verontwaardiging naast de gruwel van Israël plaatsen en dan staan de laaghartige bastaards hier om ter hardst te brullen over 'geïmporteerde rellen' en 'uitschot' dat zo snel mogelijk het land (en liefst de planeet) moet uitgezet worden.

Wat we vooral vaststellen is de wereldvreemdheid en het complete gebrek aan menselijkheid dat deze paspoppen typeert. Ze beschuldigen ons ervan dat we niet om Oost-Congo geven of Soedan of Cambodja of andere plaatsen waar de puinzooi van het kolonialisme zich generaties later als etterende builenpest uit de mensen en culturen wringt, terwijl ze in hun hele leven geen cent of seconde hebben gespendeerd aan het verbeteren van wat dan ook. Ze staan op de eerste rij om hun verontwaardiging te uiten die vooral herinnert aan wat overblijft na een overstroming: mentale puinzooi, stinkende morele drab en brokstukken van een al lang vervlogen wereldbeeld.

Het staat iedereen vrij om betogingen en andere acties te organiseren ten voordele van Israël of om de soldaten van het IDF moreel of concreet te ondersteunen. Wij hier weten dat jullie daartoe niet in staat zijn, dat jullie geen 500 mensen bij elkaar krijgen en dat het inhoudelijk noch vormelijk betekenis heeft. De wereld heeft dit weekend haar verontwaardiging geuit over wat Israël doet, het is nu werken aan een politieke implicatie daarvan en een wijziging van het Belgisch en Europees beleid.

Wie zich druk maakt om antisemitisme en het welzijn van joden hier en in Israël doet er goed aan om zich furieus en radicaal te verzetten tegen de staat Israël en het beleid van dat land. Zoals die intelligente en kritische joden vandaag in Brussel deden, in overeenstemming en samen met tienduizenden moslims, christenen en atheïsten als ikzelf. Wat ons bindt is namelijk belangrijker dan wat ons scheidt.

Paulus
11 januari 2009, 22:19
Dat zal je moeten uitvechten met Paulus, want volgens hem is het ondenkbaar dat de media de realiteit een beetje kneden. Volgens hem zijn de media immer en altijd objectief en neutraal.


Dat heb ik niet gezegd. Ik heb u een vraag gesteld. Ga maar na. U heeft gezegd dat het gekneed was, zonder ze ook maar gezien te hebben.

Waarop ik vervolgens uw neutrale objectiviteit terecht in vraag stel.

En dan begint u persoonlijk te doen natuurlijk.....

Paulus.

E. Gidius
11 januari 2009, 22:21
Dhr. of mevrouw "de mensen" stelde me enige pagina's terug volgende interessante vraag:

Maar leg me aub eens uit hoe jij vrede zou kunnen bereiken met mensen, die doelbewust onschuldige burgers met krakkemikkige raketten bestoken en hun eigen kleine kinderen met een bommengordel omgorden en tot ontploffing laten komen tussen andere onschuldige mensen?

... waarop ik, geboeid (want eindelijk een begin van opening), antwoordde:

Het absolute begin zou dan zijn om proberen te begrijpen hoe een mens zo ver kan geraken dat hij zichzelf wil opblazen.

Als antwoorden op deze, toch voor de handliggende vraag, kwamen tot nu volgende ingenieuze antwoorden:

(religieuze) indoctrinatie. Lijkt mij niet zo moeilijk.

Het sterven als martelaar in de heilige oorlog is de hoogste status dat een moslim kan bereiken.

Pffffffff......

Zelfs hun eigen kinderen (lopertjes) laten ontploffen...
Echte helden.
--------------
en gaan ze ondertussen stoppen met hun raketten op onschuldige mensen af te vuren?
En als de 'muur' wordt opengezet, gaan ze dan hun eigen kinderen niet meer laten ontploffen?

Uit godsdienstwaan bijvoorbeeld

En dan de slimste van allemaal:

Nen hoop maagden misschien?

U kunt zich voorstellen: deze mensen willen dus aan internationale politiek doen, in één van de meest complexe regio's ter wereld...

Moeder, waarom posten wij?

Allé, nog een uitsmijter:

Pure wanhoop ??? "Niks te verliezen" ????

Svennies
11 januari 2009, 22:22
De leugenaar moet duidelijk leren lezen.De kwade trouw is duidelijk.

Zozo ,en denk je dat een mortiergranaat niet effectief kan worden gericht...

Het gebouw meerdere keren geraakt mijn beste...

Als het nu maar eenmaal was geraakt geweest kon men van een vergissing spreken...
Maar meerdere keren het doel treffen en er dan onderuit proberen te komen met een leugen getuigd dan wel van kwade wil


School
Volgens ooggetuigen ging het om een luchtaanval tegen de door de VN-hulporganisatie UNRWA bestuurde al-Fakhoera school waar honderden mensen - volgens een VN-medewerkster tussen de 800 en de duizend - hun toevlucht hadden gezocht uit vrees voor het geweld in de buurt. De aanval kwam er volgens de getuigen nadat militante Palestijnen in de aangrenzende zone Israëlische troepen met mortiergranaten hadden beschoten. Een Israëlisch toestel heeft vier projectielen afgevuurd; de school werd voorts bestookt vanuit tanks en gepantserde voertuigen.
VN-school
De Israëli's waren er nochtans van op de hoogte gebracht dat in VN-scholen gezinnen waren ondergebracht wier woningen door het Israëlisch offensief waren vernield. Bovendien wapperde op het dak van de school een blauwe UNRWA-vlag. Uit medische bronnen verluidde dat het Israëlisch leger (IDF) de voorbije dagen al drie andere scholen had bestookt. Een Israëlische militaire woordvoerder zei dat de berichten "worden nagetrokken".


http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/594490/2009/01/06/Zeker-46-doden-bij-aanval-op-VN-school-in-Gaza.dhtml

Paulus
11 januari 2009, 22:23
Los van het feit dat veel kleine idioten met grote meningen niet eens hun moedertaal beheersen maar wel menen zicht te hebben op wereldproblemen, zijn sommige idiotieën indrukwekkender dan anderen.

Als er een prijs bestond voor stompzinnigheid, dan was kilgore een goeie kandidaat, zij het niet de enige.
Ik denk dat we ook PollyCorrect zouden moeten nomineren voor haar halstarrige debiliteit en het sans gène tentoon spreiden van haar kleinmenselijk chagrijn en schaamteloos gebrek aan empathie. Het is een verdienste op zich omdat we maar zelden dat soort karikaturen gepresenteerd krijgen. Daarvoor moet je, denk ik, op politics.be zijn. In de echte samenleving zijn die mensen bijzonder zeldzaam.

We zouden ons druk kunnen maken om deze 'lagen van de laagsten'. Maar dat is au fond te veel energie besteed waar ze niet thuis hoort en dat heb ik vandaag weer begrepen, bij gratie van de onvoorstelbare mooie, serene en door liefde voor de mensheid gedragen betoging. Brussel was vandaag fantastisch.

Het is ook onzinnig: elke samenleving heeft de facto onderkruipers die zich schurken aan macht en geld en bereid zijn om in functie daarvan een oogje dicht te knijpen als kinderen sneuvelen, als burgers met granaten worden door elkaar gehaspeld.

Ik lees hier de voorspelbare verontwaardiging voor een uitgebrande vuilbak, een ingegooide ruit en wat men doorgaans een schermutseling noemt. Als dat in de marge van een voetbalmatch gebeurt, kraait er geen haan naar. Het haalt niet eens het nieuws. Vandaag is het het hoofdpunt op het radionieuws, over de betoging wordt verder niet gerept.

Maar in dit geval kunnen we die gespeelde verontwaardiging naast de gruwel van Israël plaatsen en dan staan de laaghartige bastaards hier om ter hardst te brullen over 'geïmporteerde rellen' en 'uitschot' dat zo snel mogelijk het land (en liefst de planeet) moet uitgezet worden.

Wat we vooral vaststellen is de wereldvreemdheid en het complete gebrek aan menselijkheid dat deze paspoppen typeert. Ze beschuldigen ons ervan dat we niet om Oost-Congo geven of Soedan of Cambodja of andere plaatsen waar de puinzooi van het kolonialisme zich generaties later als etterende builenpest uit de mensen en culturen wringt, terwijl ze in hun hele leven geen cent of seconde hebben gespendeerd aan het verbeteren van wat dan ook. Ze staan op de eerste rij om hun verontwaardiging te uiten die vooral herinnert aan wat overblijft na een overstroming: mentale puinzooi, stinkende morele drab en brokstukken van een al lang vervlogen wereldbeeld.

Het staat iedereen vrij ombetogingen en andere acties te organiseren ten voordele van Israël of om de soldaten van het IDF moreel of concreet te ondersteunen. Wij hier weten dat jullie daartoe niet in staat zijn, dat jullie geen 1.000 mensen bij elkaar krijgen en dat het inhoudelijk nog vormelijk betekenis heeft. De wereld heeft dit weekend haar verontwaardiging geuit over wat Israël doet, het is nu werken aan een politieke implicatie daarvan en een wijziging van het Belgisch en Europees beleid.

Wie zich druk maakt om antisemitisme en het welzijn van joden hier en in Israël doet er goed aan om zich furieus en radicaal te verzetten tegen de staat Israël en het beleid van dat land. Zoals die intelligente en kritische joden vandaag in Brussel deden, in overeenstemming en samen met tienduizenden moslims, christenen en atheïsten als ikzelf. Wat ons bindt is namelijk belangrijker dan wat ons scheidt.

In de argumentatieleer is het een gekend fenomeen dat wanneer mensen in een discussie persoonlijk worden aangevallen, dit meestal komt door gebrek aan zelfbeheersing en redelijke argumentatie.

Deze posting is daar een illustrerend voorbeeld van.

Maar als er een deftige inhoudelijke vraag gesteld wordt, wil meneer niet antwoorden vanwege de toon....

Tja?!

Billen bloot jongen.

Paulus.

Paulus
11 januari 2009, 22:27
Dhr. of mevrouw "de mensen" stelde me enige pagina's terug volgende interessante vraag:



... waarop ik, geboeid (want eindelijk een begin van opening), antwoordde:



Als antwoorden op deze, toch voor de handliggende vraag, kwamen tot nu volgende ingenieuze antwoorden:









En dan de slimste van allemaal:



U kunt zich voorstellen: deze mensen willen dus aan internationale politiek doen, in één van de meest complexe regio's ter wereld...

Moeder, waarom posten wij?

Allé, nog een uitsmijter:

Nu moet je mij eens vertellen, als je dat allemaal dwaze antwoorden vindt, waarom die zelfmoordterroristen, eerst nog mogen op TV komen hun zegje doen, en met koranverzen om het hoofd gebonden vertellen dat zij kiezen voor het martelaarschap in de strijd tegen Israël.

Er was er zelf eentje bij die trots vertelde de eerste vrouwelijk martelaar te zijn.

Paulus.

ministe van agitatie
11 januari 2009, 22:28
Billen bloot jongen.

Paulus.

Als u hier bent om uw eigen ego te strelen dan wens ik u daar veel masturbatieplezier mee. Eventueel op mijn blote billen als dat uw plezier kan vergroten.

Verder kan u wat mij betreft de boom in of de pot op, dat staat u volledig vrij. Ik kan alleen maar wat medelijden hebben met uw pathetisch gedoe.

E. Gidius
11 januari 2009, 22:30
Nu moet je mij eens vertellen, als je dat allemaal dwaze antwoorden vindt, waarom die zelfmoordterroristen, eerst nog mogen op TV komen hun zegje doen, en met koranverzen om het hoofd gebonden vertellen dat zij kiezen voor het martelaarschap in de strijd tegen Israël.

Er was er zelf eentje bij die trots vertelde de eerste vrouwelijk martelaar te zijn.

Paulus.

LOL

Gelieve even terug te scrollen naar pagina 2...

Het absolute begin zou dan zijn om proberen te begrijpen hoe een mens zo ver kan geraken dat hij zichzelf wil opblazen.

Paulus
11 januari 2009, 22:34
Als u hier bent om uw eigen ego te strelen dan wens ik u daar veel masturbatieplezier mee. Eventueel op mijn blote billen als dat uw plezier kan vergroten.

Verder kan u wat mij betreft de boom in of de pot op, dat staat u volledig vrij. Ik kan alleen maar wat medelijden hebben met uw pathetisch gedoe.


En ik heb medelijden met je omdat je op een simpel vraagje niet inhoudelijk kan antwoorden zonder door de mand te vallen.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3914772&postcount=34

Paulus.

Svennies
11 januari 2009, 22:35
En dit http://www.icej.nl/nieuws/kindsoldaat.htm noemt u een normale school?






Paulus.

Dat mijn beste is géén VN school.....

U bent dus duidelijk niet op de hoogte.......

Maar droomt U maar verder van Uw eigen gelijk.....

Paulus
11 januari 2009, 22:35
LOL

Gelieve even terug te scrollen naar pagina 2...

Ik begrijp dat maar al te best. Weet u wat hjet martelaarschap inhoud voor de martelaar in kwestie en zijn achtergebleven familie?

Ik vrees dat u iets niet begrijpt.

Paulus.

Svennies
11 januari 2009, 22:37
Ik begrijp dat maar al te best. Weet u wat hjet martelaarschap inhoud voor de martelaar in kwestie en zijn achtergebleven familie?

Ik vrees dat u iets niet begrijpt.

Paulus.

En ik vrees dat U hélemaal niets begrijpt.....;-)

Paulus
11 januari 2009, 22:39
Dat mijn beste is géén VN school.....

U bent dus duidelijk niet op de hoogte.......

Maar droomt U maar verder van Uw eigen gelijk.....

Dat is juist, het is geen VN-school.

Maar u noemt zoiets wel een normale school onder Palestijns bestuur.

http://www.icej.nl/nieuws/kindsoldaat.htm

En je hebt nog gelijk ook. Onder Palestijns bestuur is dit inderdaad een normale school.

Paulus.

ministe van agitatie
11 januari 2009, 22:39
En ik heb medelijden met je omdat je op een simpel vraagje niet inhoudelijk kan antwoorden zonder door de mand te vallen.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3914772&postcount=34

Paulus.

Waaruit moet blijken dat die vraag aan mij gesteld is, boskabouter?

Paulus
11 januari 2009, 22:39
En ik vrees dat U hélemaal niets begrijpt.....;-)

Sterk argument moet ik zeggen!

Paulus.

Paulus
11 januari 2009, 22:43
Waaruit moet blijken dat die vraag aan mij gesteld is?

Ok Ik heb me inderdaad van naam vergist,...gebeurd wel meer op forums als deze....

Maar nu je weer tegen me praat kan ik ze net zo goed aan jouw stellen hé?!

Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Paulus.

HOUZEE !
11 januari 2009, 22:45
En ? Hebben ze veel kapot geslagen ?

ministe van agitatie
11 januari 2009, 22:46
Ok Ik heb me inderdaad van naam vergist,...gebeurd wel meer op forums als deze....

Maar nu je weer tegen me praat kan ik ze net zo goed aan jouw stellen hé?!



Niet als je me dit soort debiliteiten voor de voeten werpt:

En ik heb medelijden met je omdat je op een simpel vraagje niet inhoudelijk kan antwoorden zonder door de mand te vallen.

ministe van agitatie
11 januari 2009, 22:47
En ? Hebben ze veel kapot geslagen ?

What do you care?

Paulus
11 januari 2009, 22:49
Niet als je me dit soort debiliteiten voor de voeten werpt:

Je antwoordt dus niet inhoudelijk op de vraag.....

En daarmee maak je van wat je zelf dibiliteiten noemt een realiteit natuurlijk.

Paulus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 22:53
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb u een vraag gesteld. Ga maar na. U heeft gezegd dat het gekneed was, zonder ze ook maar gezien te hebben.Als we de kommaneuker gaan uithangen: neen, dat heb ik niet gezegd.

ministe van agitatie
11 januari 2009, 22:56
Je antwoordt dus niet inhoudelijk op de vraag.....




U schrijft onzin.

Paulus
11 januari 2009, 22:58
Als we de kommaneuker gaan uithangen: neen, dat heb ik niet gezegd.

En wat is dit dan?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915230&postcount=102

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915281&postcount=113

Paulus.

Paulus
11 januari 2009, 22:59
U schrijft onzin.

Nee, ik stel u een vraag.

Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Paulus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 23:00
Maar dat is au fond te veel energie besteed waar ze niet thuis hoort en dat heb ik vandaag weer begrepen, bij gratie van de onvoorstelbare mooie, serene en door liefde voor de mensheid gedragen betoging. Brussel was vandaag fantastisch.Zet je maar klaar om door Polly versleten te worden voor "een amaretto-slurpende dandy". ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915114&postcount=79

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 23:02
En wat is dit dan?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915230&postcount=102

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915281&postcount=113

Paulus.Voila. Zie je wel?

Paulus
11 januari 2009, 23:05
Brussel was vandaag fantastisch.



De betoging ging rond 15 uur van start en trok via de Zuidlaan, Lemonnierlaan, Anspachlaan en Jacqmainlaan naar de Albert II-laan.

Na de betoging liep het even uit de hand aan de Adolphe Maxlaan en de Emile Jacqmainlaan. Enkele groepjes heethoofden beschadigden enkele auto's en gooiden enkele vitrines in. De politie zette het waterkanon in om de situatie onder controle te krijgen. De amokmakers speelden een soort kat- en muisspel met de ordediensten.

De politie heeft zo'n 100 relschoppers opgepakt. Volgens woordvoerder Christian De Coninck hadden de amokmakers waarschijnlijk niets te maken met de betoging. De politie heeft ook opnames gemaakt van de rellen. Wie zich schuldig heeft gemaakt aan vandalisme, zal worden vervolgd.

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/binnenland/090111_betogingen_Gaza

Paulus.

Svennies
11 januari 2009, 23:08
De betoging ging rond 15 uur van start en trok via de Zuidlaan, Lemonnierlaan, Anspachlaan en Jacqmainlaan naar de Albert II-laan.

Na de betoging liep het even uit de hand aan de Adolphe Maxlaan en de Emile Jacqmainlaan. Enkele groepjes heethoofden beschadigden enkele auto's en gooiden enkele vitrines in. De politie zette het waterkanon in om de situatie onder controle te krijgen. De amokmakers speelden een soort kat- en muisspel met de ordediensten.

De politie heeft zo'n 100 relschoppers opgepakt. Volgens woordvoerder Christian De Coninck hadden de amokmakers waarschijnlijk niets te maken met de betoging. De politie heeft ook opnames gemaakt van de rellen. Wie zich schuldig heeft gemaakt aan vandalisme, zal worden vervolgd.

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/binnenland/090111_betogingen_Gaza

Paulus.

Haha, de beproefde taktiek...... van onderwerp veranderen.....;-)

Paulus
11 januari 2009, 23:09
Voila. Zie je wel?

Inderdaad: U heeft gezegd dat het gekneed was, zonder ze ook maar gezien te hebben.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915230&postcount=102

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915281&postcount=113

Blij dat je het ook toegeeft.

Na het hier ontkend te hebben.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915472&postcount=155

Paulus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 23:10
http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/binnenland/090111_betogingen_GazaIk vraag mij af waarom ze steeds de aanwezigheid van de Franstalige partijen PS, CDh en Ecolo vernoemen, maar niets zeggen over de aanwezigheid van Groen! en SLP (deze laatsten met Vlaamse leeuw ;-))?

Paulus
11 januari 2009, 23:10
Haha, de beproefde taktiek...... van onderwerp veranderen.....;-)

Waarover wil je het hebben jongen?

Paulus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 23:11
U heeft gezegd dat het gekneed was, zonder ze ook maar gezien te hebben.U liegt. Ten bewijze daarvan verwijs ik naar uw eigen links.

Svennies
11 januari 2009, 23:11
Zet je maar klaar om door Polly versleten te worden voor "een amaretto-slurpende dandy". ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915114&postcount=79

Ik denk dat volgens Polly er wel meerdere hier onder dit predikaat zullen vallen....

Zullen we dan maar direkt zelf de club van "amarreto zuipende dandys" oprichten....
En Polly mag natuurlijk niet meedoen...;-)

Paulus
11 januari 2009, 23:12
Ik vraag mij af waarom ze steeds de aanwezigheid van de Franstalige partijen PS, CDh en Ecolo vernoemen, maar niets zeggen over de aanwezigheid van Groen! en SLP (deze laatsten met Vlaamse leeuw ;-))?

Ook geen woord over de scouts en de girovereningen, als je dat wil.

Paulus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 23:13
Zullen we dan maar direkt zelf de club van "amarreto zuipende dandys" oprichten....
En Polly mag natuurlijk niet meedoen...;-):lol:

Paulus
11 januari 2009, 23:16
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
U heeft gezegd dat het gekneed was, zonder ze ook maar gezien te hebbenU liegt. Ten bewijze daarvan verwijs ik naar uw eigen links.

Ja verwijs maar hoor. Toon maar de link.

Intussen toon ik u deze waar u het wel zegt.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915230&postcount=102

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915281&postcount=113

Geloof me, de meelezer kan lezen.

Paulus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 23:18
Ja verwijs maar hoor. Toon maar de link.

Intussen toon ik u deze waar u het wel zegt.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915230&postcount=102

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915281&postcount=113

Geloof me, de meelezer kan lezen.

Paulus.Lees hier:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915181&postcount=95

ps. welk soort zielige discussie probeer jij hier eigenlijk te voeren?

Paulus
11 januari 2009, 23:26
Lees hier:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915181&postcount=95

ps. welk soort zielige discussie probeer jij hier eigenlijk te voeren?

Je instinueert daar heel duidelijk dat er gekneed was. En een eindje verder zeg je het niet gezien te hebben omdat je geen TV hebt.

Hoe kon je dan weten of de beelden gekneed waren?

Maar ik laat het zo. De meelezer zal zelf wel uitmaken wat de links bewijzen.

Case closed.

Paulus.

Svennies
11 januari 2009, 23:32
Je instinueert daar heel duidelijk dat er gekneed was. En een eindje verder zeg je het niet gezien te hebben omdat je geen TV hebt.

Hoe kon je dan weten of de beelden gekneed waren?

Maar ik laat het zo. De meelezer zal zelf wel uitmaken wat de links bewijzen.

Case closed.

Paulus.

Leren lezen mijn beste paulus,hij zegt helemaal niet dat er duidelijk gekneed was.....

Hij had het erover dat je helemaal geen beelden hoeft te trukeren,een beetje knip en plakwerk volstaat om een tegenovergesteld beeld van de werkelijkheid te schapen....

Hij heeft niet gezegd dat het ook zo zou gebeurd zijn...
Bij de les blijven jongen....

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 23:34
Je instinueert daar heel duidelijk...:lol: :lol: :lol:

Paulus
11 januari 2009, 23:38
:lol: :lol: :lol:

Je insinueert het inderdaad.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3915181&postcount=95

Paulus.

Paulus
11 januari 2009, 23:41
Leren lezen mijn beste paulus,hij zegt helemaal niet dat er duidelijk gekneed was.....

Hij had het erover dat je helemaal geen beelden hoeft te trukeren,een beetje knip en plakwerk volstaat om een tegenovergesteld beeld van de werkelijkheid te schapen....

In de context van het verhaal is dat een insinuatie dat dit ook gebeurd zou zijn. Geloof me maar dat de discussie echt niet ging over montagetechtnieken, maar wel over objectieve verslaggeving.

Paulus.

Jaani_Dushman
11 januari 2009, 23:44
In de context van het verhaal is dat een insinuatie dat dit ook gebeurd zou zijn. Geloof me maar dat de discussie echt niet ging over montagetechtnieken, maar wel over objectieve verslaggeving.

Paulus.Je kan misschien nog beweren dat ik het heel hard aan het denken was... :rofl:

Paulus
11 januari 2009, 23:46
Je kan misschien nog beweren dat ik het heel hard aan het denken was... :rofl:

Dat moet wel aangezien je het ook schreef. ;-)

Je mag anders gerust eens zelf verklaren waarom je schreef dat de informatie die te plaate te rapen valt 'veiliger' is dan beelden die door op sensatie beluste journalisten kunnen gekneed zijn, zonder dat je de beelden gezien had die op verschillende plaatsen waren genomen en jij niet op verschillende plaatsen tegelijk kon zijn?

Dat was volgens mij weldegelijk om aan te geven dat jou verslaggeving betrouwbaarder was. Is het niet?

En dat kun je niet weten, gezien je niet op verschillende plaatsen tegelijk kunt zijn en de beelden nog niet gezien had.

Dus ja. Een duidelijke insinuatie noem ik dat.

Paulus.

ministe van agitatie
11 januari 2009, 23:46
Nee, ik stel u een vraag.

Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Paulus.

Daar heb ik al op geantwoord

ministe van agitatie
11 januari 2009, 23:49
De politie heeft zo'n 100 relschoppers opgepakt. Volgens woordvoerder Christian De Coninck hadden de amokmakers waarschijnlijk niets te maken met de betoging.

Svennies
11 januari 2009, 23:50
In de context van het verhaal is dat een insinuatie dat dit ook gebeurd zou zijn. Geloof me maar dat de discussie echt niet ging over montagetechtnieken, maar wel over objectieve verslaggeving.

Paulus.

Dat is wat U ervan maakt mijn beste, een geheel eigen mening dus en al helemaal géén vastgesteld feit...

Paulus
11 januari 2009, 23:55
Daar heb ik al op geantwoord

Niet inhoudelijk.

Paulus.

Paulus
11 januari 2009, 23:56
Dat is wat U ervan maakt mijn beste, een geheel eigen mening dus en al helemaal géén vastgesteld feit...

Laat dit dan zijn wat u er van maakt.

Paulus.

Svennies
11 januari 2009, 23:59
Laat dit dan zijn wat u er van maakt.

Paulus.

Dan win ik gelijk ook de discutie mijn beste......en de groeten aan uwe kleine, daar kan jij zelfs nog wat van leren....;-)

Paulus
12 januari 2009, 00:13
Dan win ik gelijk ook de discutie mijn beste......en de groeten aan uwe kleine, daar kan jij zelfs nog wat van leren....;-)

Ik leer alvast wat van jou en over jou. Ik zal maar niet zeggen wat juist.

Eén ding is zeker. Je kunt verder pissen dan ik. Daarin win je inderdaad.

En dan vlug weglopen natuurlijk.

Paulus.

Svennies
12 januari 2009, 00:22
Ik leer alvast wat van jou en over jou. Ik zal maar niet zeggen wat juist.

Eén ding is zeker. Je kunt verder pissen dan ik. Daarin win je inderdaad.

En dan vlug weglopen natuurlijk.

Paulus.

Hahaha, ik wacht nog altijd mijn beste.......Kan ik er aan doen dat U in dit geval steeds aan het kortste eindje trekt....
Blijven proberen mijn beste.....;-)

Paulus
12 januari 2009, 00:32
Hahaha, ik wacht nog altijd mijn beste.......Kan ik er aan doen dat U in dit geval steeds aan het kortste eindje trekt....
Blijven proberen mijn beste.....;-)

Neen. Case closed voor mij. De meelezer zal wel voor zichzelf oordelen.

Paulus.

Svennies
12 januari 2009, 00:36
Neen. Case closed voor mij. De meelezer zal wel voor zichzelf oordelen.

Paulus.

Natuurlijk mijn beste...dat is een feit dat zeker is,en dan hoef ik mij helemaal geen zorgen te maken over het oordeel dat hij velt in onze onderlinge discutie....

Stultitiae
12 januari 2009, 00:41
't is maar een detail, maar op het vrt-nieuws werd het aantal deelnemers vermeld als: de politie telde 30.000 deelnemers, de organisatoren 70.000.

Wordt normaal niet het aantal dat door de organisatoren geschat wordt als eerste in rij bekend gemaakt en daarna het geschatte aantal door de politie? Het door de politie geschatte aantal is trouwens steeds het laagst.
Het zal wel toeval zijn :-)

E. Gidius
12 januari 2009, 07:15
Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Een begin.

Het komt er niet op aan Hamas & Hesbollah van gedacht te doen veranderen, dat zal toch nooit lukken. Het komt er op aan de massale volkssteun voor die organisaties te doen afnemen.

En vanuit dat oogpunt is de lopende oorlog een ramp.

de mensen
12 januari 2009, 11:02
Een begin.

Het komt er niet op aan Hamas & Hesbollah van gedacht te doen veranderen, dat zal toch nooit lukken. Het komt er op aan de massale volkssteun voor die organisaties te doen afnemen.

En vanuit dat oogpunt is de lopende oorlog een ramp.
Jij denkt dus dat de problemen zullen opgelost worden als Hamas geen massale volkssteun meer heeft?... Zelfs als Hamas blijft doorgaan met haar stupide raketaanvallen op onschuldige burgers en met haar eigen kinderen tussen andere kinderen te laten ontploffen?
En blijft zweren door te gaan tot Israël van de kaart geveegd is?

Jij bent een wel heel breeddenkend mens…
Echt bewonderenswaardig...

kilgore
12 januari 2009, 14:09
Los van het feit dat veel kleine idioten met grote meningen niet eens hun moedertaal beheersen maar wel menen zicht te hebben op wereldproblemen, zijn sommige idiotieën indrukwekkender dan anderen.

Als er een prijs bestond voor stompzinnigheid, dan was kilgore een goeie kandidaat, zij het niet de enige.
Ik denk dat we ook PollyCorrect zouden moeten nomineren voor haar halstarrige debiliteit en het sans gène tentoon spreiden van haar kleinmenselijk chagrijn en schaamteloos gebrek aan empathie. Het is een verdienste op zich omdat we maar zelden dat soort karikaturen gepresenteerd krijgen. Daarvoor moet je, denk ik, op politics.be zijn. In de echte samenleving zijn die mensen bijzonder zeldzaam.

We zouden ons druk kunnen maken om deze 'lagen van de laagsten'. Maar dat is au fond te veel energie besteed waar ze niet thuis hoort en dat heb ik vandaag weer begrepen, bij gratie van de onvoorstelbare mooie, serene en door liefde voor de mensheid gedragen betoging. Brussel was vandaag fantastisch.

Het is ook onzinnig: elke samenleving heeft de facto onderkruipers die zich schurken aan macht en geld en bereid zijn om in functie daarvan een oogje dicht te knijpen als kinderen sneuvelen, als burgers met granaten worden door elkaar gehaspeld.

Ik lees hier de voorspelbare verontwaardiging voor een uitgebrande vuilbak, een ingegooide ruit en wat men doorgaans een schermutseling noemt. Als dat in de marge van een voetbalmatch gebeurt, kraait er geen haan naar. Het haalt niet eens het nieuws. Vandaag is het het hoofdpunt op het radionieuws, over de betoging wordt verder niet gerept.

Maar in dit geval kunnen we die gespeelde verontwaardiging naast de gruwel van Israël plaatsen en dan staan de laaghartige bastaards hier om ter hardst te brullen over 'geïmporteerde rellen' en 'uitschot' dat zo snel mogelijk het land (en liefst de planeet) moet uitgezet worden.

Wat we vooral vaststellen is de wereldvreemdheid en het complete gebrek aan menselijkheid dat deze paspoppen typeert. Ze beschuldigen ons ervan dat we niet om Oost-Congo geven of Soedan of Cambodja of andere plaatsen waar de puinzooi van het kolonialisme zich generaties later als etterende builenpest uit de mensen en culturen wringt, terwijl ze in hun hele leven geen cent of seconde hebben gespendeerd aan het verbeteren van wat dan ook. Ze staan op de eerste rij om hun verontwaardiging te uiten die vooral herinnert aan wat overblijft na een overstroming: mentale puinzooi, stinkende morele drab en brokstukken van een al lang vervlogen wereldbeeld.

Het staat iedereen vrij om betogingen en andere acties te organiseren ten voordele van Israël of om de soldaten van het IDF moreel of concreet te ondersteunen. Wij hier weten dat jullie daartoe niet in staat zijn, dat jullie geen 500 mensen bij elkaar krijgen en dat het inhoudelijk noch vormelijk betekenis heeft. De wereld heeft dit weekend haar verontwaardiging geuit over wat Israël doet, het is nu werken aan een politieke implicatie daarvan en een wijziging van het Belgisch en Europees beleid.

Wie zich druk maakt om antisemitisme en het welzijn van joden hier en in Israël doet er goed aan om zich furieus en radicaal te verzetten tegen de staat Israël en het beleid van dat land. Zoals die intelligente en kritische joden vandaag in Brussel deden, in overeenstemming en samen met tienduizenden moslims, christenen en atheïsten als ikzelf. Wat ons bindt is namelijk belangrijker dan wat ons scheidt.


De zelbenoemde minister van agitatie is blijkbaar in zijn gat gebeten.Hij kan duidelijk niet tegen tegenspraak.Hij en de andere propalestijnen werken alleen op de lachspieren.Ze slagen er alleen in te bewijzen dat ze niets verstaan van militaire operaties en/of grote leugenaars zijn.Ze ontnemen het woord gruwel alle betekenis door enkele honderden onvermijdbare doden als genocide te beschouwen.Ze zijn bovendien ongeloofwaardig want niet afkerig van bloederig geweld zoals hun onverschilligheid voor veel grotere aantallen doden in andere conflicten en hun sympathie voor terreurdaden aantonen.
De waarheid is dat Israël precisiegeleide wapens gebruikt tegen militaire doelen waarbij onvermijdelijk ook burgerdoden vallen maar niet mee dan onvermijdbaar.Wilde Israël zoveel mogelijk burgers doden dan kon het dat makkelijk door zware domme bommen in te zetten op grote schaal(en zeker geen clustermunitie).Er zouden dan op veertien dagen tijd duizenden doden gevallen zijn.Leg eens een luchtfoto van Gaza en een duitse of japanse stad in 1945 naast elkaar dan zou men rap het verschil zien tussen inzet van onnauwkeurige bommen en deze van precisiegeleide bommen.
De zelfbenoemde minister van agitatie schijnt soms te vergeten dat intelectuelen een kleine minderheid zijn en niet in het gewicht vallen.Hij mag nog met veel verklaringen van linkse intelectuelen afkomen.De meeste intelectuelen zijn platbroeken wiens politieke opinies volkpmen waardeloos zijn over enig militair conflict.

Paulus
12 januari 2009, 18:03
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt? Een begin.

Het komt er niet op aan Hamas & Hesbollah van gedacht te doen veranderen, dat zal toch nooit lukken. Het komt er op aan de massale volkssteun voor die organisaties te doen afnemen.

En vanuit dat oogpunt is de lopende oorlog een ramp.
Dat is geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag. Als Israël niks doet, is het voor haar bewoners een ramp.

Paulus.

labyrinth
12 januari 2009, 18:06
Dat is geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag. Als Israël niks doet, is het voor haar bewoners een ramp.

Paulus.

Vergelijk eens het aantal doden en dan zie je duidelijk voor wie het een ramp is. Met precieze bommen treft men precies meer mensen, hoe kan dat toch ?

Paulus
12 januari 2009, 18:17
Vergelijk eens het aantal doden en dan zie je duidelijk voor wie het een ramp is. Met precieze bommen treft men precies meer mensen, hoe kan dat toch ?

Amper 1 000 doden op een bevolking van 1 500 000 na veertien dagen oorlog is peanuts mijn beste. Dat zal elke militair bevestigen. Bovendien is de totale uitschakeling van de Hamas de enige optie voor Israël. Als je het niet met me eens bent, beantwoordt dan eens deze vraag:

Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Paulus.

E. Gidius
12 januari 2009, 18:19
Dat is geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag. Als Israël niks doet, is het voor haar bewoners een ramp.

Paulus.

Misschien vertel je maar best zelf wat het enige juiste antwoord is? :-)

Paulus
12 januari 2009, 18:23
Misschien vertel je maar best zelf wat het enige juiste antwoord is? :-)

Volgens mij is het enige juiste antwoord, deze die Israël nu geeft. Ervoor zorgen dat dergelijke extremisten hun eed niet kunnen nakomen. Als u een beter alternatief heeft: Ik ben één en al oor.

Paulus.

E. Gidius
12 januari 2009, 18:24
Volgens mij is het enige juiste antwoord, deze die Israël nu geeft.

Heel juist. Wat Israël "zegt" is alles wat jij kent. :-)

Pelgrim
12 januari 2009, 18:25
Een zaak is wel hoopgevend. De sympathisanten van de Palestijnen kunnen betogingen organiseren waar duizenden mensen naar komen.

De zionistische racisten slagen er amper in een paar honderd mensen bijeen te brengen.

Paulus
12 januari 2009, 18:25
Heel juist. Wat Israël "zegt" is alles wat jij kent. :-)

Als u een alternatief heeft dat beter is: Ik ben één en al oor.

Paulus.

ministe van agitatie
12 januari 2009, 18:31
De zelfbenoemde minister van agitatie schijnt soms te vergeten dat intelectuelen een kleine minderheid zijn en niet in het gewicht vallen.Hij mag nog met veel verklaringen van linkse intelectuelen afkomen.De meeste intelectuelen zijn platbroeken wiens politieke opinies volkpmen waardeloos zijn over enig militair conflict.

Alsof militairen die militaire hogeschool gelopen hebben, geen intellectuelen zouden zijn. Wat zijn het dan? Gestampte boeren?

Hier nog zo'n mening van een joods-Israëlische platbroek. Hij scheldt ook op intellectuelen. Maar hij doet het iets beter geformuleerd dan jij en met (wat meer) bagage:

Condamner les «deux côtés» : pire que les assassins!
Michel Warschawski
Alternative Information Center (AIC)

Barak, Olmert, Livni et Ashkenazi auront un jour �* répondre de crimes de guerre devant une cour de justice, comme d'autres criminels de guerre. En conséquence, notre devoir est d'informer sur leurs actes et déclarations pour être sûrs qu'ils payeront pour les massacres qu'ils ont ordonnés et commis.

Mais une autre catégorie de criminels pourrait échapper aux tribunaux. Ils ne se salissent pas les mains le sang des civils, mais fournissent les justifications intellectuelles et pseudo morales des assassins. Ils constituent l'unité de propagande du gouvernement et de l'armée des tueurs.

Les écrivains israéliens Amos Oz, et A. B. Yehoshua sont les exemples type de tels misérables intellectuels, et ce n'est pas la première fois! A chaque guerre ils se portent volontaires pour l'effort de guerre israélien, sans même enrôlement officiel. Leur première tâche est de fournie des justifications �* l'offensive israélienne, puis, dans un second temps, ils pleurent leur virginité perdue et accusent l'autre camp de nous avoir obligés �* être brutaux.

La justification fournie par Oz dans Corriera de la Serra, et par Yehoshua dans La Stampa est évidemment la nécessité de réagir aux roquettes sur Sderot, comme si tout commençait avec ces roquettes. « J'ai dû expliquer aux Italiens - écrit Yehoshua dans Haaretz 30 décembre 2008 - pourquoi l'action israélienne était nécessaire.... »

Yehoshua et Oz ont oublié 19 mois de siège israélien brutal imposé �* un million et demi d’êtres humains, les privant des fournitures les plus élémentaires. Ils ont oublié le boycott israélien et international du gouvernement palestinien démocratiquement élu. Ils ont oublié la séparation forcée de Gaza et de la Cisjordanie, séparation faite pour isoler et punir la population de Gaza de son choix démocratique incorrect.

Après avoir choisi de réécrire la chronologie des événements, Oz et Yehoshua utilisent l'argument de la symétrie: la violence est utilisée des deux côtés et il y a des victimes innocentes �* Gaza comme en Israël. En effet, chaque civil tué est une victime innocente. Cependant, la chronologie et le nombre ne sont pas hors propos: 3 civils israéliens ont été tués dans le sud d'Israël, mais seulement après que l'aviation israélienne ait commis son massacre planifié dans le centre de la ville de Gaza, en tuant plus de 300.

Cette position des intellectuels les plus en vue d'Israël sert de justification morale au soutien que le parti de la gauche sioniste Meretz apporte �* l'agression criminelle du ministre de la défense Barak. Meretz aussi exprimera en temps voulu son opposition aux meurtres, c'est �* dire lorsque la communauté internationale exprimera sa préoccupation pour les fautes d'Israël. Pour l'instant cette communauté internationale demeure silencieuse et semble même heureuse de la contribution israélienne �* sa sainte croisade contre la menace globale islamique.

Pour montrer de la préoccupation, l'Europe envoie une assistance humanitaire (symbolique) �* la population de Gaza. En entendant le ministre français des Affaires Etrangères, Bernard Kouchner soutenir l'action israélienne, en même temps qu'il annonce la décision d'envoyer des produits humanitaires �* Gaza, je n'ai pu m'empêcher de me souvenir des informations sur les délégations de de la Croix Rouge Internationale qui venaient visiter les camps d'extermination nazis avec des chocolats et des biscuits. Je sais que ce n'est pas la même chose, mais personne ne peut contrôler ses associations mentales.

Bernard Kouchner a cependant une circonstance atténuante: les régimes arabes, en particulier celui d'Hosni Moubarak, soutiennent aussi l'agression israélienne. Et ils vont aussi envoyer du chocolat et des biscuits aux enfants de Gaza, sauf bien sûr �* ceux qui gisent morts �* l'hôpital de Shifa .

Paulus
12 januari 2009, 18:33
Alsof militairen die militaire hogeschool gelopen hebben, geen intellectuelen zouden zijn. Wat zijn het dan? Gestampte boeren?

Hier nog zo'n mening van een joods-Israëlische platbroek. Hij scheldt ook op intellectuelen. Maar hij doet het iets beter geformuleerd dan jij en met (wat meer) bagage:


Dit is een Nederlandstalig forum.

Paulus.

labyrinth
12 januari 2009, 18:34
Amper 1 000 doden op een bevolking van 1 500 000 na veertien dagen oorlog is peanuts mijn beste. Dat zal elke militair bevestigen. Bovendien is de totale uitschakeling van de Hamas de enige optie voor Israël. Als je het niet met me eens bent, beantwoordt dan eens deze vraag:

Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Paulus.

Als de 1000 Palestijnse doden voor u peanuts zijn waarom zijn de veel minder talrijke Israëlische doden dan wel een ramp dat een militaire interventie nodig maakt ? Toch niet omdat ze meer waard zijn zeker.

Voor het overige doe jij nogal wat knip- en plakwerk want je doet zelfs de moeite niet om je zinnen te veranderen.

Ik heb al geantwoord, de rechten van de Palestijnen eerbiedigen, het is niet de koran die hen gebiedt zich te verzetten maar de omstandigheden waarin de Palestijnen moeten leven.

de mensen
12 januari 2009, 18:40
Een zaak is wel hoopgevend. De sympathisanten van de Palestijnen kunnen betogingen organiseren waar duizenden mensen naar komen.

De zionistische racisten slagen er amper in een paar honderd mensen bijeen te brengen.

Pffff... en hoeveel mensen kwamen bijeen om te betogen tegen de oorlog in Oost-Congo, waar in 10 jaar 5.000.000 mensen werden gedood...

Pelgrim
12 januari 2009, 18:46
Pffff... en hoeveel mensen kwamen bijeen om te betogen tegen de oorlog in Oost-Congo, waar in 10 jaar 5.000.000 mensen werden gedood...

organiseer er een en ik zal met volle overtuiging mee doen.

Overigens was er gisteren een manifestatie in Antwerpen. Als ik geen eerder vastgelegde verplichtingen zou gehad hebben was ik daar zeker naar gegaan.

En jij?

Paulus
12 januari 2009, 18:49
Als de 1000 Palestijnse doden voor u peanuts zijn waarom zijn de veel minder talrijke Israëlische doden dan wel een ramp dat een militaire interventie nodig maakt ? Toch niet omdat ze meer waard zijn zeker.

De doden aan Israëlische kant zijn ook bijzonder weining in deze oorlog, dat is juist. Wat een ramp is, is om een leven te moetn leven waarbij je constant binnen de mogelijkheid moet zijn om binnen de vijftien seconden in een schuilkelder te zijn.

Voor het overige doe jij nogal wat knip- en plakwerk want je doet zelfs de moeite niet om je zinnen te veranderen.

Dat hoeft ook niet, de vraag werd nog niet inhoudelijk beantwoord.

Ik heb al geantwoord, de rechten van de Palestijnen eerbiedigen, het is niet de koran die hen gebiedt zich te verzetten maar de omstandigheden waarin de Palestijnen moeten leven.

Twee keer fout. Zelfs al respecteert Israël de rechten van de Palestijnen (ze gaan akkoord met een eigen onafhankelijke Palestijnse staat), dan zweert niemand die heilige eed af. Ze blijven de vernietiging van Israël voor ogen hebben als uiteindelijk doel en dat zeggen ze ook openlijk.

De koran gebiedt weldegelijk dat wat ooit islamgrond was, voor altijd islamgrond moet blijven. En wie sterft in de strijd om de grond krijgt een speciale status binnen de islam.

Paulus.

de mensen
12 januari 2009, 18:54
organiseer er een en ik zal met volle overtuiging mee doen.

Overigens was er gisteren een manifestatie in Antwerpen. Als ik geen eerder vastgelegde verplichtingen zou gehad hebben was ik daar zeker naar gegaan.

En jij?
Het was eergisteren... ;-)

Betoging tegen geweld Oost-Congo in Antwerpen
De Congolese gemeenschap heeft vandaag betoogd tegen het geweld, de verkrachtingen en de plunderingen in Oost-Congo. De actievoerders trokken van de Groenplaats via de Leopold de Waelplaats naar de Bolivarplaats.

Volgens de Antwerpse politie waren er een honderdtwintigtal deelnemers en deden er zich geen incidenten voor. (belga/ka)
10/01/09 19u29
HLN


En ik? Ik was er evenmin maar ik schreef niet het volgende:

De zionistische racisten slagen er amper in een paar honderd mensen bijeen te brengen.
;-)

kilgore
12 januari 2009, 18:55
Alsof militairen die militaire hogeschool gelopen hebben, geen intellectuelen zouden zijn. Wat zijn het dan? Gestampte boeren?

Hier nog zo'n mening van een joods-Israëlische platbroek. Hij scheldt ook op intellectuelen. Maar hij doet het iets beter geformuleerd dan jij en met (wat meer) bagage:

Het woord meeste niet gelezen blijkbaar.Sommige mensen met universitair niveau zijn geen platbroeken.De meesten kunnen zich beter met hun vakgebied bezighouden in plaats van politieke verklaringen te tekenen.

ministe van agitatie
12 januari 2009, 20:14
De meesten kunnen zich beter met hun vakgebied bezighouden in plaats van politieke verklaringen te tekenen.

Ik zal het doorgeven aan die ondertussen al over de 1.000 Israëlische academici, kunstenaars, schrijvers, enz. Ik zal zeggen dat kilgore gezegd heeft dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien.

Fiere Jood
12 januari 2009, 20:25
Een zaak is wel hoopgevend. De sympathisanten van de Palestijnen kunnen betogingen organiseren waar duizenden mensen naar komen.

De zionistische racisten slagen er amper in een paar honderd mensen bijeen te brengen.

Het is dus een wedstrijd geworden,wie heeft er meer mensen ?
Daarmee wordt bepaald of Israel zich na 8 lange jaren mag verdedigen of niet,aha nu heb ik alles begrepen.

Wat zeker is dat ze qua vernielingen en racistische vuile uitspraken met voorsprong gewonnen hebben,zelfs een currupte scheidsrechter kon geen verandering inbrengen.

Als je het nog niet vergeten had : Er wonen 380.000. Moslims in Belgie.(vergeet de communisten en Jodenhaters ook niet)


Binnen 30 jaar(misschien eerder) als er een nieuwe wet komt die sommige niet gaat bevallen zal de straat weer(en in het groter) ontploffen.

ministe van agitatie
12 januari 2009, 20:29
Het is dus een wedstrijd geworden,wie heeft er meer mensen ?

Erger nog: ze hebben er een popoll van gemaakt:

http://www.israel-vs-palestine.com/gz/ (http://www.israel-vs-palestine.com/gz/)

Fiere Jood
12 januari 2009, 20:38
Erger nog: ze hebben er een popoll van gemaakt:

http://www.israel-vs-palestine.com/gz/ (http://www.israel-vs-palestine.com/gz/)


Link werkt niet,zal het later nog eens proberen.

Voor mij telt niet hoeveel mensen voor wie supporteren :"Het is geen voetbalwedstrijd" !
Ik hoop(en ik denk dat de meesten dat willen)dat binnen een paar dagen weer rustig is en geen doden vallen,langs beide kanten.
Dat kunnen we eindelijk weer discussieren hoe onze nieuwe premier het zal doen.Elke Israel-Palestina discussie brengt haat tussen Poltics leden en dat zie ik persoonlijk niet graag.

Paulus
12 januari 2009, 20:48
Ik zal het doorgeven aan die ondertussen al over de 1.000 Israëlische academici, kunstenaars, schrijvers, enz. Ik zal zeggen dat kilgore gezegd heeft dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien.

Dan zijn er nog altijd miljoenen die dat niet doen.

Paulus.

Uh-Huh
12 januari 2009, 20:51
Link werkt niet,zal het later nog eens proberen.

Voor mij telt niet hoeveel mensen voor wie supporteren :"Het is geen voetbalwedstrijd" !
Ik hoop(en ik denk dat de meesten dat willen)dat binnen een paar dagen weer rustig is en geen doden vallen,langs beide kanten.
Dat kunnen we eindelijk weer discussieren hoe onze nieuwe premier het zal doen.Elke Israel-Palestina discussie brengt haat tussen Poltics leden en dat zie ik persoonlijk niet graag.

Ah, nu je toch begint over de verkiezingen... het laatste nieuws daarover is:

Israel bans Arab parties from running in upcoming elections
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1054867.html

Knesset weert Arabische partijen
http://demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/609064/2009/01/12/Knesset-weert-Arabische-partijen.dhtml

Het begint er steeds meer op te lijken dat Israël zelfs geen (schijn-)democracy is en blijkbaar tot een ethnocracy wil evolueren.

Mahalingam
12 januari 2009, 21:19
Hoeveel lezers hier zouden een verbod van het VB toejuigen?
In ieder land, ook in Duitsland zijn slechts die partijen toegelaten tot het democratisch systeem die niet tegen de grondwet zijn.
Stel in België is een partij waarvan de leden voordurend naar Noord-Korea afreizen. Een partij de het bestaan van België niet erkent en de democratie wil afschaffen en vervangen door de Noord-Koreaanse volksdemocratie. Die terroristen steunt, waarvan de leden staan te juigen als er weer wat belgische burgers gedood zijn en oproepen er nog meer te doden. Die oproepen tot haat tegen Belgen.
Kan zo'n partij aan het democratisch proces deelnemen?
Een partij die kan rekenen op 10 zetels in het parlement?

Pelgrim
12 januari 2009, 21:30
Hoeveel lezers hier zouden een verbod van het VB toejuigen?
In ieder land, ook in Duitsland zijn slechts die partijen toegelaten tot het democratisch systeem die niet tegen de grondwet zijn.

Hm, dan zouden VB en BUB en heel wat andere partijen ook moeten verboden worden.

Mahalingam
12 januari 2009, 22:27
Maar in Duitsland zijn het niet de politieke partijen die besluiten om een partij buitenspel te zetten, maar het Grondwettelijk Hof. En die gaan met een fijne stofkam door de doopceel van een partij.
Het is momneteel niet alleen de NPD maar ook de Linke die gadegeslagen worden om later te kunnen oordelen over hun grondwettelijke gezindheid en geschiktheid om aan het politieke systeem mee te doen.

E. Gidius
13 januari 2009, 08:52
Ik ben één en al oor.

Ik heb niet die indruk.

E. Gidius
13 januari 2009, 08:56
De koran gebiedt weldegelijk dat wat ooit islamgrond was, voor altijd islamgrond moet blijven.

Zoals Vlaamse grond rond Brussel Vlaamse grond moet blijven.

roodhaar
13 januari 2009, 09:05
Het is dus een wedstrijd geworden,wie heeft er meer mensen ?
Daarmee wordt bepaald of Israel zich na 8 lange jaren mag verdedigen of niet,aha nu heb ik alles begrepen.



Nee, het gaat erom dat steeds meer mensen (en dit wereldwijd) zich keren tegen de Israelische agressie en het afslachten van Palestijnen.

deze slachtpartij is niet goed te keuren, ook al tracht u dat. daar gaat het om.

steeds meer mensen willen weten hoe de vork in de steel zit en komen tot onthutsende ontdekkingen over hoe Israel de Palestijnen al 60 behandelt. Israel als agressor aanduiden en als oorzaak van het conflict is nu geen taboe meer.

E. Gidius
13 januari 2009, 09:17
steeds meer mensen willen weten hoe de vork in de steel zit en komen tot onthutsende ontdekkingen over hoe Israel de Palestijnen al 60 behandelt.

Zeer juist. Ik volg dit conflict al van in mijn kindertijd, de oorlog van 1967 heb ik bewust meegemaakt. Maar in al die jaren had ik geen vermoeden over de massale etnische zuivering en de destructie die Israël in de jaren direct na de stichting van de Joodse staat heeft aangericht. Dat heb ik nu pas ontdekt.

Wie er meer wil van weten: www.palestineremembered.com.

de mensen
13 januari 2009, 10:40
Men kan pro of contra zijn maar hoe kan men nu tot vrede komen als een bepaalde partij blijft weigeren te stoppen met krakkemikkige raketten op gewone burgers af te vlammen en Israël weigert te erkennen?

Welke idiote leider zou daarmee akkoord kunnen gaan?

Natuurlijk voelt Hamas zich gesterkt door betogingen die eenzijdige eisen hebben...

Fiere Jood
13 januari 2009, 11:45
Nee, het gaat erom dat steeds meer mensen (en dit wereldwijd) zich keren tegen de Israelische agressie en het afslachten van Palestijnen.

....................


Mijn vraag was aan Pelgrim maar toch bedankt om te antwoorden.
Voor de 25.000ste keer : ik keur geen burgerdoelen goed.
Het is zeker geen taboe dat je in val bent gelopen van Hamas.
Eerst 5 jaar non-stop vuren op Israelische burgers,Israel beslist dan om de Kolonies(met kracht en macht)weg te nemen,de kolonies zijn weg en de Gazastrook krijgt Joods geld om een economie te bouwen + de Gush Katif plantages.Hamas pakt de roer in dit strook-door zijn broers te vermoorden-,vernietigd de economie en vuurt 3 jaar(dubbel zoveel als vroeger) verder.
Met druk van Egypte beslist beslist Hamas om een 1/2 jaar wapenstilstand te houden(om nieuwe wapens binnen te smokkelen).
De halve jaar is best een succes buiten enkele incidentjes.
Hamas beslist om de bestand niet te verlengen(geen enkel argument tegen) ondanks druk van Abbas,en vuurt vanaf dag 1 verder.
Israel waarschuwt dat ze gaan aanvallen en Hamas trekt zich niks aan en vuurt verder.Hamas weet dat Israel zal aanvallen,wetend dat burgers kunnen sterven,wat logisch is:jullie stoppen niet te herhalen hoe dichtbevolkt Gaza is.
Na 8 jaar bombardeerd Israel vanuit de lucht en gaat zijn grondgroepen enkel binnensturen als Hamas verder vuurt,geen verandering : Hamas vuurt weer op Israelische burgerdoelen.
Ondertussen komen alle foto's van dode kinderen en vrouwen(waar zijn de mannen verdwenen) in alle kranten en Tvstations(iets wat niet gebeurt in andere conflicten).De emotiole Europeanen ontploffen en vergeten al de rest wat aan de gaande is.Er komen grote protesten aan,de Europese antisemitisme is weer als de oude dagen,Hamas krijgt weer geld en lacht de wereld lekker uit.

de mensen
13 januari 2009, 11:53
Mijn vraag was aan Pelgrim maar toch bedankt om te antwoorden.
Voor de 25.000ste keer : ik keur geen burgerdoelen goed.
Het is zeker geen taboe dat je in val bent gelopen van Hamas.
Eerst 5 jaar non-stop vuren op Israelische burgers,Israel beslist dan om de Kolonies(met kracht en macht)weg te nemen,de kolonies zijn weg en de Gazastrook krijgt Joods geld om een economie te bouwen + de Gush Katif plantages.Hamas pakt de roer in dit strook-door zijn broers te vermoorden-,vernietigd de economie en vuurt 3 jaar(dubbel zoveel als vroeger) verder.
Met druk van Egypte beslist beslist Hamas om een 1/2 jaar wapenstilstand te houden(om nieuwe wapens binnen te smokkelen).
De halve jaar is best een succes buiten enkele incidentjes.
Hamas beslist om de bestand niet te verlengen(geen enkel argument tegen) ondanks druk van Abbas,en vuurt vanaf dag 1 verder.
Israel waarschuwt dat ze gaan aanvallen en Hamas trekt zich niks aan en vuurt verder.Hamas weet dat Israel zal aanvallen,wetend dat burgers kunnen sterven,wat logisch is:jullie stoppen niet te herhalen hoe dichtbevolkt Gaza is.
Na 8 jaar bombardeerd Israel vanuit de lucht en gaat zijn grondgroepen enkel binnensturen als Hamas verder vuurt,geen verandering : Hamas vuurt weer op Israelische burgerdoelen.
Ondertussen komen alle foto's van dode kinderen en vrouwen(waar zijn de mannen verdwenen) in alle kranten en Tvstations(iets wat niet gebeurt in andere conflicten).De emotiole Europeanen ontploffen en vergeten al de rest wat aan de gaande is.Er komen grote protesten aan,de Europese antisemitisme is weer als de oude dagen,Hamas krijgt weer geld en lacht de wereld lekker uit.

Persoonlijk vind ik dit een correcte weergave (maar ik ben geen specialist ter zake).

Ik vraag me dikwijls af welke agenda onze zogenaamde neutrale media hebben...

Jaani_Dushman
13 januari 2009, 11:53
de Europese antisemitisme is weer als de oude dagenHet enige anti-semitisme dat ik de laatste tijd gemerkt heb, is de agressie van het IDF tegen alle niet-joodse semieten.

Jaani_Dushman
13 januari 2009, 11:55
Persoonlijk vind ik dit een correcte weergaveHet is alleszins een mooie compilatie van alle leugens en verdraaiingen die de pro-zionisten ons proberen inpeperen...

E. Gidius
13 januari 2009, 11:55
Mijn vraag was aan Pelgrim maar toch bedankt om te antwoorden.
Voor de 25.000ste keer : ik keur geen burgerdoelen goed.
Het is zeker geen taboe dat je in val bent gelopen van Hamas.
Eerst 5 jaar non-stop vuren op Israelische burgers,Israel beslist dan om de Kolonies(met kracht en macht)weg te nemen,de kolonies zijn weg en de Gazastrook krijgt Joods geld om een economie te bouwen + de Gush Katif plantages.Hamas pakt de roer in dit strook-door zijn broers te vermoorden-,vernietigd de economie en vuurt 3 jaar(dubbel zoveel als vroeger) verder.
Met druk van Egypte beslist beslist Hamas om een 1/2 jaar wapenstilstand te houden(om nieuwe wapens binnen te smokkelen).
De halve jaar is best een succes buiten enkele incidentjes.
Hamas beslist om de bestand niet te verlengen(geen enkel argument tegen) ondanks druk van Abbas,en vuurt vanaf dag 1 verder.
Israel waarschuwt dat ze gaan aanvallen en Hamas trekt zich niks aan en vuurt verder.Hamas weet dat Israel zal aanvallen,wetend dat burgers kunnen sterven,wat logisch is:jullie stoppen niet te herhalen hoe dichtbevolkt Gaza is.
Na 8 jaar bombardeerd Israel vanuit de lucht en gaat zijn grondgroepen enkel binnensturen als Hamas verder vuurt,geen verandering : Hamas vuurt weer op Israelische burgerdoelen.
Ondertussen komen alle foto's van dode kinderen en vrouwen(waar zijn de mannen verdwenen) in alle kranten en Tvstations(iets wat niet gebeurt in andere conflicten).De emotiole Europeanen ontploffen en vergeten al de rest wat aan de gaande is.Er komen grote protesten aan,de Europese antisemitisme is weer als de oude dagen,Hamas krijgt weer geld en lacht de wereld lekker uit.

U kiest, zoals de meeste eenzijdige kantkiezers aan welke kant dan ook, uw feiten wel erg selectief. Zolang men de nu al 60 jaar durende, zeer gewelddadige etnische zuivering (*) door Israël buiten beschouwing laat, zal men geen discussie kunnen voeren, noch zullen de partijen op het terrein een ernstige onderhandeling kunnen voeren.

(*) De etnische zuivering en het vernietigen van zoveel mogelijk fysieke tekenen die kunnen herinneren aan de Palestijnse identiteit is goed gedocumenteerd op tientallen websites. Eén van de beste die ik tot nu toe ontdekte is www.palestineremembered.com: duizenden foto's, klankfragmenten en filmpjes geven een beeld van de verwoesting en de etnische zuivering.

Fiere Jood
13 januari 2009, 11:56
Het is alleszins een mooie compilatie van alle leugens en verdraaiingen die de pro-zionisten ons proberen inpeperen...

Ontken je alles ?

vlijmscherp
13 januari 2009, 11:57
Ontken je alles ?

ik denk dat de waarheid op z'n minst wat genuanceerder is dan die dat jij hier beschrijft.

de mensen
13 januari 2009, 12:00
ik denk dat de waarheid op z'n minst wat genuanceerder is dan die dat jij hier beschrijft.Op welke punten?

Jaani_Dushman
13 januari 2009, 12:01
Ontken je alles ?Het bulkt van de leugens, verdraaiingen, halve waarheden en het selectief achterhouden van informatie.

Niet moeilijk, aangezien het zionisme gebaseerd is op leugens...

Fiere Jood
13 januari 2009, 12:05
U kiest, zoals de meeste eenzijdige kantkiezers aan welke kant dan ook, uw feiten wel erg selectief. Zolang men de nu al 60 jaar durende, zeer gewelddadige etnische zuivering (*) door Israël buiten beschouwing laat, zal men geen discussie kunnen voeren, noch zullen de partijen op het terrein een ernstige onderhandeling kunnen voeren.

(*) De etnische zuivering en het vernietigen van zoveel mogelijk fysieke tekenen die kunnen herinneren aan de Palestijnse identiteit is goed gedocumenteerd op tientallen websites. Eén van de beste die ik tot nu toe ontdekte is www.palestineremembered.com: duizenden foto's, klankfragmenten en filmpjes geven een beeld van de verwoesting en de etnische zuivering.

Voor de 1000ste keer,ik vergeet geen enkele detail niet-ik heb(in tegenstelling van velen hier)nog nooit iets ontkent- van de laatste 60 jaar.Ik spreek hier over de laatste conflict en niet over elke oorlog die de Arabische landen gevoerd hebben.
Ik ken de Arabische gebieden heel goed en hoef geen materiaal voor.
Voor de Intifada in 2000 ging ik(samen met veel Joden) elke vrijdag in Arabische steden/dorpen shoppen.Met ene Mohamed-van Bet Sira- deed ik zelfs zaken,ik verkocht hem hi-tec spullen(van de Falconplein) die hij verder verkocht met grote winst.
Wil men in elke topic/conflict weer 60 jaar achteruit gaan,geen probleem mee.
Maar stop dan(niet persoonlijk he) met zagen wanneer Joodse organisaties weer over de holocaust spreken.

Ik ben nog altijd overtuigd dat Hamas jullie uitlachen.

Fiere Jood
13 januari 2009, 12:11
Het bulkt van de leugens, verdraaiingen, halve waarheden en het selectief achterhouden van informatie.

Niet moeilijk, aangezien het zionisme gebaseerd is op leugens...

Ok discussie met jou gedaan.,negeer me astemblief.

Ministe@ die ontkent geen zaken maar heeft wel een uitleg voor alles.
Daarom geniet ik-ondanks een ander mening-zijn posts te lezen.

E. Gidius
13 januari 2009, 12:24
Voor de 1000ste keer,ik vergeet geen enkele detail niet-ik heb(in tegenstelling van velen hier)nog nooit iets ontkent- van de laatste 60 jaar.Ik spreek hier over de laatste conflict en niet over elke oorlog die de Arabische landen gevoerd hebben.

Ziedaar uw zelfgekozen selectiviteit, die uw doel dient.

Wil men in elke topic/conflict weer 60 jaar achteruit gaan,geen probleem mee.

U wil in alle ernst iets over de Palestijnen, Hamas en de huidige oorlog zeggen, zonder dat de 60 jaar durende etnische zuivering in rekening mag gebracht worden?

Sorry, maar dat is niet ernstig.

Maar stop dan(niet persoonlijk he) met zagen wanneer Joodse organisaties weer over de holocaust spreken.

Ik zie niet in waarom de Palestijnen zouden moeten verdreven en bekampt worden omwille van de holocaust. Kan u me dat eens uitleggen?

Fiere Jood
13 januari 2009, 12:32
Ik zie niet in waarom de Palestijnen zouden moeten verdreven en bekampt worden omwille van de holocaust. Kan u me dat eens uitleggen?

Nee,verkeerd begrepen.
Ik heb het (als voorbeeld)over de Vlaamse komieken die grappen maken over de holocaust.

Paulus
13 januari 2009, 19:13
Ik heb niet die indruk.

Dan is je indruk verkeerd. Ik mag natuurlijk fluiten naar je antwoord zeker?

Paulus.

Paulus
13 januari 2009, 19:14
Zoals Vlaamse grond rond Brussel Vlaamse grond moet blijven.

Neen dat is anders. Hiet speelt de taalwet een belangrijke rol, niet een religie die tot doden en zelfdoding aanzet.

Paulus.

Paulus
13 januari 2009, 19:22
Voor de 1000ste keer,ik vergeet geen enkele detail niet-ik heb(in tegenstelling van velen hier)nog nooit iets ontkent- van de laatste 60 jaar.Ik spreek hier over de laatste conflict en niet over elke oorlog die de Arabische landen gevoerd hebben.

Je bent wel een 'detail' vergeten. Israël is bereid een Palestijnse staat te erkennen en heeft daartoe de Palestijnse regering erkend en toegestaan en betaald voor maar liefst 40 000 gewapende Palestijnse politiemensen die de zelfmoordterroristen moesten weghouden uit Israël. Ook de ontruiming van eigen bevolking uit de Gaza was een stap in het stappenplan op weg naar een onafhankelijke Palestijnse staat.

Helaas zo blijkt.

Ik ken de Arabische gebieden heel goed en hoef geen materiaal voor.
Voor de Intifada in 2000 ging ik(samen met veel Joden) elke vrijdag in Arabische steden/dorpen shoppen.Met ene Mohamed-van Bet Sira- deed ik zelfs zaken,ik verkocht hem hi-tec spullen(van de Falconplein) die hij verder verkocht met grote winst.
Wil men in elke topic/conflict weer 60 jaar achteruit gaan,geen probleem mee.
Maar stop dan(niet persoonlijk he) met zagen wanneer Joodse organisaties weer over de holocaust spreken.

Ik ben nog altijd overtuigd dat Hamas jullie uitlachen.

Mee eens.

Paulus.

Jaani_Dushman
14 januari 2009, 00:00
Neen dat is anders. Hiet speelt de taalwet een belangrijke rol, niet een religie die tot doden en zelfdoding aanzet.Tot enkele jaren geleden, stond het islamisme helemaal niet sterk in Palestina. Het seculiere Palestijns-nationalisme van Fatah en PLO was toen nog dominant.
Toch weerhield dat de Israëlische overheid er niet van om (op basis van de Heilige Schrift) joodse kolonies te bouwen in Palestijns gebied.

Laat ons dus niet de weg van de anachronismen opgaan...

Linkse Vogel
14 januari 2009, 19:54
Ik stond er op 20m vandaan. Ik zal dus heus wel weten wat er aan de hand was.
Wat men op televisie toont, weet ik niet. Ik heb geen TV.

Wat ik wel kan zeggen, is dat de hele betoging rustig verlopen is. Na het einde van de betoging, hebben zo'n 100 jongeren (op een totaal van 30.000 betogers, aldus De Standaard) keet geschopt. Stenen gooien naar een ruit van de WTC-gebouwen, een beveiligingcamera stuk slaan, een auto omkantenlen, etc... Allemaal spijtige zaken, maar om ineens te gaan spreken over "rellen" is me wel wat overdreven...
Wat ook moet gezegd worden:
Ten eerste heeft de organistatie er alles aan gedaan om gemoederen te bedaren. Na een tijdje hebben mensen van de organisatie een menselijke ketting gemaakt tussen de politie en de jongeren.
Ook tal van mensen van allochtone afkomst probeerden de jongeren te kalmeren.

Als u een betoging wil diskrediteren op basis van opstootjes van een paar tiental (misschien 100) jongeren na de betoging, dan doe je maar...

Ik was juist weg gegaan vlak voor de "rellen." Idd, wat is een rel? dat is een kleine vechtpartij. En is er gevochten? NEE!