PDA

View Full Version : Hamas wil meer dan Israël alleen


liberalist_NL
25 januari 2009, 15:46
Dit artikel uit de Volkskrant wil ik jullie niet onthouden. Het is een opiniestuk dat ik nergens op internet terug kon vinden, dus ik heb het even gescand. Het artikel schrijft voor de verandering ook eens hoe de situatie vanuit Israëlisch perspectief wordt beleefd, de rol van Israël in het Midden-Oosten, en de machtspelletjes die er worden gespeeld door Iran en de rest van de Islamitische wereld in de strijd tussen Hamas en Israël. Het omschrijft het doel van Hamas (de vernietiging van Israël) als slechts een tussenstap, voor het veel grotere doel van de organisatie en, nog belangrijker, haar financiers.

De schrijvers van het artikel zijn Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie, en Gert-Jan Segers, directeur van de Wetenschappelijke raad van de ChristenUnie, die tussen 2000 en 2007 in Egypte heeft gewoond. Beiden verbleven begin deze maand voor een studiereis in Israël toen de grondoorlog in Gaza losbrak.

nabat54
25 januari 2009, 16:36
Dit artikel uit de Volkskrant wil ik jullie niet onthouden. Het is een opiniestuk dat ik nergens op internet terug kon vinden, dus ik heb het even gescand. Het artikel schrijft voor de verandering ook eens hoe de situatie vanuit Israëlisch perspectief wordt beleefd, de rol van Israël in het Midden-Oosten, en de machtspelletjes die er worden gespeeld door Iran en de rest van de Islamitische wereld in de strijd tussen Hamas en Israël. Het omschrijft het doel van Hamas (de vernietiging van Israël) als slechts een tussenstap, voor het veel grotere doel van de organisatie en, nog belangrijker, haar financiers.

De schrijvers van het artikel zijn Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie, en Gert-Jan Segers, directeur van de Wetenschappelijke raad van de ChristenUnie, die tussen 2000 en 2007 in Egypte heeft gewoond. Beiden verbleven begin deze maand voor een studiereis in Israël toen de grondoorlog in Gaza losbrak.


ssssst straks komt de grote boze wolf.......:roll:

Jazeker
25 januari 2009, 16:38
Interessant artikel, maar sta me toe om ChristenUnie figuren nu niet meteen te bestempelen als objectieve waarnemers.

liberalist_NL
25 januari 2009, 17:49
ssssst straks komt de grote boze wolf.......:roll:

Gelukkig is Israël geen huis van stro.

nabat54
25 januari 2009, 18:24
Gelukkig is Israël geen huis van stro.


neen, het is gebouwd op de lijken van Palestijnen.
En nu ook eens inhoudelijk antwoorden aub .
UW referentie is de Cristelijke unie... !!!!!!!
Ga maar aan de kant van Hamas gaan staan, even godsdienstig !
enne vecht jullie godsdienstoorlog uit onder elkaar, maar kom niet zeiken bij de anderen !

liberalist_NL
25 januari 2009, 18:32
neen, het is gebouwd op de lijken van Palestijnen.
En nu ook eens inhoudelijk antwoorden aub .

Wat een eenzijdige visie.

UW referentie is de Cristelijke unie... !!!!!!!

Ik zie geen referenties naar het christendom. Maar goed, er zijn genoeg niet-christelijke bronnen die dit ook bevestigen. Ik vond het wel een goed artikel in een links-seculiere krant dat mooi de situatie kon samenvatten.

Ga maar aan de kant van Hamas gaan staan, even godsdienstig !
enne vecht jullie godsdienstoorlog uit onder elkaar, maar kom niet zeiken bij de anderen !
Dit is een oorlog tussen het Westen en het Islamisme.

ministe van agitatie
25 januari 2009, 18:49
Wat een eenzijdige visie.

Ik zie geen referenties naar het christendom. Maar goed, er zijn genoeg niet-christelijke bronnen die dit ook bevestigen. Ik vond het wel een goed artikel in een links-seculiere krant dat mooi de situatie kon samenvatten.

Dit is een oorlog tussen het Westen en het Islamisme.

Israël ligt op mijn kaart in het Oosten.

ZERO
25 januari 2009, 18:54
Israël ligt op mijn kaart in het Oosten.

Woorden kunnen meerdere betekenissen hebben.
"Het Westen" is, in deze context, een cultureel-politiek gegeven.

ministe van agitatie
25 januari 2009, 19:08
Woorden kunnen meerdere betekenissen hebben.
"Het Westen" is, in deze context, een cultureel-politiek gegeven.

Alsof 'het Westen' homogeen is. Daar bestaan zoveel visies als er mensen zijn, inclusief islamisme.
Mensen gaan eraan voorbij dat islamisme - zoals fascisme en nazisme - de politieke uitdrukking van concrete omstandigheden is. Het is geen abstracte, in het ijle bestaande ideologie maar een gedachtengang die haar voedingsbodem vindt in de materiële omstandigheden waarin mensen leven.

Als je iets aan de ideologie wil doen, doe dan iets aan de voedingsbodem ervan.

Derk de Tweede
25 januari 2009, 19:48
http://forum.politics.be/showthread.php?t=118097

Kallikles
25 januari 2009, 23:34
De aap komt uit de mouw...

Liberalist vervoegt de gekken van de Christen-Unie.

Daimanta
25 januari 2009, 23:46
Goh, ik heb nog geen inhoudelijke kritiek gelezen, enkel aanval op de CU.

Sterk.

Kallikles
25 januari 2009, 23:48
Goh, ik heb nog geen inhoudelijke kritiek gelezen, enkel aanval op de CU.

Sterk.

Zoals Nietzsche zei: men weerlegt geen oogziekte.

Daimanta
25 januari 2009, 23:49
Zoals Nietzsche zei: men weerlegt geen oogziekte.

Met rond de pot draaien is nog nooit een goede maaltijd gemaakt.

Kallikles
25 januari 2009, 23:52
Met rond de pot draaien is nog nooit een goede maaltijd gemaakt.

Van Nietzsche dalen we nu ineens wel zeer snel af naar oude volkswijsheden. Überall sitzt das Gesindel mit am Tisch, zou Nietzsche nu zeggen.

Daimanta
25 januari 2009, 23:58
Van Nietzsche dalen we nu ineens wel zeer snel af naar oude volkswijsheden. Überall sitzt das Gesindel mit am Tisch, zou Nietzsche nu zeggen.

Tsja, als je niet wil praten over het onderwerp zelf dan moet je toch iets anders.

Ik zou graag een discussie hier zien, maar dat durven sommige mensen blijkbaar niet aan.

Kallikles
26 januari 2009, 00:03
Tsja, als je niet wil praten over het onderwerp zelf dan moet je toch iets anders.

Ik zou graag een discussie hier zien, maar dat durven sommige mensen blijkbaar niet aan.

Een discussie? Waarover dan wel?

Daimanta
26 januari 2009, 00:04
Een discussie? Waarover dan wel?

Het artikel dat hier is neergezet door Derk.

Wat is er goed of fout aan de analyse in het artikel?

Kallikles
26 januari 2009, 00:07
Het artikel dat hier is neergezet door Derk.

Wat is er goed of fout aan de analyse in het artikel?

Analyse? :lol:

Buiten het gebruikelijke paranoïde gewauwel over Holocaust & antisemitisme, zie ik weinig analyse. Het artikel is ook veel te klein afgedrukt. Hij had het beter als tekst ingescand en hier als tekst gepost.

Deze Joodse kolonist en rabbijn probeert wel te analyseren:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1058461.html

liberalist_NL
26 januari 2009, 13:20
De aap komt uit de mouw...

Liberalist vervoegt de gekken van de Christen-Unie.

De twee mannen mogen dan van de CU zijn, ze lijken me niet verkeerd... en ze zijn gecommiteerd als deskundigen een objectief stuk in de Volkskrant te schrijven (een links-seculiere krant).

Félicien Bwanatongo
26 januari 2009, 13:23
Weer van die christelijke fundamentalisten die israël opvrijen.
Amerikaanser kan het haast niet...

liberalist_NL
26 januari 2009, 13:27
Weer van die christelijke fundamentalisten die israël opvrijen.
Amerikaanser kan het haast niet...

De ChristenUnie zou ik niet pro-Amerikaans noemen. De SGP wel.

Volksstormer
26 januari 2009, 18:09
Dit artikel uit de Volkskrant wil ik jullie niet onthouden. Het is een opiniestuk dat ik nergens op internet terug kon vinden, dus ik heb het even gescand. Het artikel schrijft voor de verandering ook eens hoe de situatie vanuit Israëlisch perspectief wordt beleefd, de rol van Israël in het Midden-Oosten, en de machtspelletjes die er worden gespeeld door Iran en de rest van de Islamitische wereld in de strijd tussen Hamas en Israël. Het omschrijft het doel van Hamas (de vernietiging van Israël) als slechts een tussenstap, voor het veel grotere doel van de organisatie en, nog belangrijker, haar financiers.

De schrijvers van het artikel zijn Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie, en Gert-Jan Segers, directeur van de Wetenschappelijke raad van de ChristenUnie, die tussen 2000 en 2007 in Egypte heeft gewoond. Beiden verbleven begin deze maand voor een studiereis in Israël toen de grondoorlog in Gaza losbrak.
Hamas en Iran hebben even veel met elkaar te maken als Al Qaeda en Irak. Maar goed, sommigen hebben eerst een bloedige oorlog en bezetting nodig, omdat ze traag van begrip zijn.

Mediacensuur is misschien een oplossing voor dergelijke onzin. Persvrijheid dient precies toch alleen maar om de mensheid met reclame en leugens te vergiftigen en oorlog te stoken.

system
26 januari 2009, 18:35
Dit artikel uit de Volkskrant wil ik jullie niet onthouden. Het is een opiniestuk dat ik nergens op internet terug kon vinden, dus ik heb het even gescand. Het artikel schrijft voor de verandering ook eens hoe de situatie vanuit Israëlisch perspectief wordt beleefd, de rol van Israël in het Midden-Oosten, en de machtspelletjes die er worden gespeeld door Iran en de rest van de Islamitische wereld in de strijd tussen Hamas en Israël. Het omschrijft het doel van Hamas (de vernietiging van Israël) als slechts een tussenstap, voor het veel grotere doel van de organisatie en, nog belangrijker, haar financiers.

De schrijvers van het artikel zijn Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie, en Gert-Jan Segers, directeur van de Wetenschappelijke raad van de ChristenUnie, die tussen 2000 en 2007 in Egypte heeft gewoond. Beiden verbleven begin deze maand voor een studiereis in Israël toen de grondoorlog in Gaza losbrak.

Voor hetzelfde geld kan men zeggen: Israel wil meer dan Hamas of Gaza. Israel wil Groot-Israel.

liberalist_NL
26 januari 2009, 20:24
Hamas en Iran hebben even veel met elkaar te maken als Al Qaeda en Irak. Maar goed, sommigen hebben eerst een bloedige oorlog en bezetting nodig, omdat ze traag van begrip zijn.

Mediacensuur is misschien een oplossing voor dergelijke onzin. Persvrijheid dient precies toch alleen maar om de mensheid met reclame en leugens te vergiftigen en oorlog te stoken.
http://www.hudson.org/index.cfm?fuseaction=publication_details&id=5167

liberalist_NL
26 januari 2009, 20:25
Voor hetzelfde geld kan men zeggen: Israel wil meer dan Hamas of Gaza. Israel wil Groot-Israel.

Dat is niet het doel van de Kadima-regering.

Kallikles
26 januari 2009, 20:57
De twee mannen mogen dan van de CU zijn, ze lijken me niet verkeerd... en ze zijn gecommiteerd als deskundigen een objectief stuk in de Volkskrant te schrijven (een links-seculiere krant).

Daar gaat het niet om. Ze snappen er gewoon niets van. Ze spreken van "gematigden" t.o.v. "fundamentalisten", en plaatsen prompt het meest fundamentalistische regime ter wereld, Saoedi-Arabië bij de gematigden...

De pro-Amerikaanse retoriek druipt eraf: wie pro V.S. is, is "gematigd", wie de Amerikaanse hegemonie in de regio in vraag stelt, en zich eerder op Rusland & Europa wil richten,is "fundamentalistisch", ook als het hier gaat om het seculiere en multiconfessionele Syrië.

liberalist_NL
26 januari 2009, 21:01
Daar gaat het niet om. Ze snappen er gewoon niets van. Ze spreken van "gematigden" t.o.v. "fundamentalisten", en plaatsen prompt het meest fundamentalistische regime ter wereld, Saoedi-Arabië bij de gematigden...

De pro-Amerikaanse retoriek druipt eraf: wie pro V.S. is, is "gematigd", wie de Amerikaanse hegemonie in de regio in vraag stelt, en zich eerder op Rusland & Europa wil richten,is "fundamentalistisch", ook als het hier gaat om het seculiere en multiconfessionele Syrië.

Kunt u mij zeggen, waar u in dat artikel die dingen leest?

Kallikles
26 januari 2009, 21:06
Kunt u mij zeggen, waar u in dat artikel die dingen leest?

Met jouw manier van het artikel posten, kan ik moeilijk quoten natuurlijk. Zoek het op, zou ik zo zeggen.

Volksstormer
26 januari 2009, 21:56
Rotte Charlotte - Alles ist wichtiger (http://collectr.in/?d=D878F2B21)

Volksstormer
26 januari 2009, 21:59
La Peggio Gioventu - SKAtrina (http://collectr.in/?d=9891E06F1)

liberalist_NL
26 januari 2009, 22:10
La Peggio Gioventu - SKAtrina (http://collectr.in/?d=9891E06F1)

Leuk liedje.

liberalist_NL
26 januari 2009, 22:10
Rotte Charlotte - Alles ist wichtiger (http://collectr.in/?d=D878F2B21)

Kwaadaardige muziek. Ik luister liever naar Tjaikovski.

Volksstormer
26 januari 2009, 22:10
Leuk liedje.

Heb je de tekst verstaan? ;-)

liberalist_NL
26 januari 2009, 22:11
Heb je de tekst verstaan? ;-)

Ik kan Italiaans wel lezen, maar niet verstaan.

Volksstormer
26 januari 2009, 22:12
Non è bionda - non è una modella
di tutte le donne - è sempre la più bella
Io per lei - ho perso la testa
quando è arrivata - è stata una festa
Mister Bush - è molto incazzato
perché Katrina - lo ha devastato
Ora speriamo - in suo ritorno
ma questa volta - vada fino in fondo
Il suo arrivo - l’han voluto gli dei
ha sottomesso - yankee e farisei
E’ uno schianto - è un uragano
noi gli mandiamo - un bacio romano
Katrina ti amo, Katrina ti amo,
Katrina ti amo, Katrina ti amo!

Gelukkig niet in het Arabisch of Farsi gezongen... Pre-emptive strike tegen Italië dan maar!

liberalist_NL
26 januari 2009, 22:16
Non è bionda - non è una modella
di tutte le donne - è sempre la più bella
Io per lei - ho perso la testa
quando è arrivata - è stata una festa
Mister Bush - è molto incazzato
perché Katrina - lo ha devastato
Ora speriamo - in suo ritorno
ma questa volta - vada fino in fondo
Il suo arrivo - l’han voluto gli dei
ha sottomesso - yankee e farisei
E’ uno schianto - è un uragano
noi gli mandiamo - un bacio romano
Katrina ti amo, Katrina ti amo,
Katrina ti amo, Katrina ti amo!

Gelukkig niet in het Arabisch of Farsi gezongen... Pre-emptive strike tegen Italië dan maar!

Er zijn overal genoeg anti-Amerikaanse (regerings) liedjes te vinden. Je vindt ook uit de Vietnam-oorlog duidelijk patriottistische liederen terug (die ik echt walgelijk vindt) en anti-patriottistische liederen terug (die dan weer het andere extreme moeten weergeven).

Het jammere is, dat de beste muziek niet een politieke boodschap heeft. Die komt uit het hart. Een lied wat wel een politieke boodschap heeft, maar ook uit het hart komt is deze:
http://www.youtube.com/watch?v=TxNNHW1TJBA

Volksstormer
26 januari 2009, 22:35
De christenen voor Israël (dispensationalisten):

http://euro-synergies.hautetfort.com/archive/2009/01/24/les-millenarians-americains-principal-soutien-a-israel.html