PDA

View Full Version : Vreemdelingen


Xnorf
10 april 2004, 20:38
Moeten vreemdelingen zich aanpassen om onze nationaliteit te krijgen :?:
Vind het u het normaal dat men geen moeite meer moet doen om te integreren om toch van alle rechten te kunnen genieten en anderzijds minder plichten te hebben ?

Moeten criminele vreemdelingen worden uitgewezen?

Dies
11 april 2004, 12:56
Moeten criminele vreemdelingen worden uitgewezen?
Vreemdelingen wel, mensen die hier wonen niet.

Moeten vreemdelingen zich aanpassen om onze nationaliteit te krijgen :?:
Aanpassen aan wat? Wat houdt dat 'aanpassen' in, betekent dit dat men één van de landstalen dient te spreken, de Belgische geschiedenis dient te kennen of gewoon dat men zich aan de wet dient te houden of wat betekent dit juist?

Wat mij betreft is het antwoord sterk afhankelijk van de 'waarde' die je wenst toe te kennen aan die nationaliteit. Indien je nationaliteit beschouwt als een louter symbolische zaak, waar geen rechten/plichten meer verbonden zijn, dan mag het bekomen van die nationaliteit onderworpen zijn aan zeer strikte criteria of mag dit zelfs enkel en alleen via geboorte bepaald worden of dergelijks. Van zodra men aan het bezitten van een bepaalde nationaliteit echter rechten/plichten wenst te koppelen dan dient het bekomen van een nieuwe nationaliteit echter zo eenvoudig te zijn als het wisselen van ondergoed.

Vind het u het normaal dat men geen moeite meer moet doen om te integreren om toch van alle rechten te kunnen genieten en anderzijds minder plichten te hebben ?
U zegt 'geen moeite meer', dat drukt uit dat dit ooit anders zou zijn geweest, maar dan dien ik u toch te vragen waar en wanneer dit ooit wel zo zou zijn geweest? Wat houdt dat in dat integreren en waarom zou men daaraan dienen te voldoen alvorens men van bepaalde rechten/plichten zou kunnen genieten? Bovendien stelt u dat de door u geviseerde groep minder plichten zou hebben dan uzelf en de groep waar u tot behoort, wederom dien ik u te vragen welke plichten het dan wel mag betreffen? Welke plichten hebben mensen behoorende tot de door u geviseerde groep minder dan uzelf?

pielewuiter
11 april 2004, 13:29
geen persoonlijke beledigingen
johanvdw

Xnorf
11 april 2004, 15:03
Moeten vreemdelingen zich aanpassen om onze nationaliteit te krijgen :?:
Vind het u het normaal dat men geen moeite meer moet doen om te integreren om toch van alle rechten te kunnen genieten en anderzijds minder plichten te hebben ?



gelieve uwen uitleg eens controleerbaar te bewijzen .

en u spreekt over onze nationaliteit , dit vind ik wel heel straf !!!
ben ik dan zo verkeerd geinformeerd aangezien mijn info zegt
dat piemels zoals jij tegen deze nationaliteit zijn !!!!!!
of is belgie barst een propaganda-stunt waar jullie zelf geen voorstander van zijn , zijn er nog zo van die stomme dingens waar jullie zelf niet in geloven ?

we moeten voorlopig roeien met de riemen die we hebben aangezien de vlaamse nationaliteit nog niet erkend wordt.

Dies
11 april 2004, 20:35
Daaruit mag ik afleiden dat u zich achter het 2de luik van mijn denkpiste schaart en van oordeel bent dat de Belgische nationaliteit bekomen even eenvoudig dient te zijn als wisselen van ondergoed?!