PDA

View Full Version : Het is stil rond de Tobintaks


Lieven Corneillie
17 december 2002, 23:37
Verleden jaar was ik nog radiKAAL voor de tobintaks. Maar tegenwoordig horen we er niets meer over. Persoonlijk vind ik dit nochtans zeer belangrijk. Deze taks heeft op zijn minst een hoge symbolische waarde. In Canada bestaat ze en in Frankrijk is er voor de Tobintaks gestemd (maar ze wordt enkel uitgevoerd indien de andere Europese landen meedoen).

groentje
23 december 2002, 20:03
Bedankt om het nog eens te berde te brengen. 11.11.11 heeft bij mijn weten de campagne nog niet afgesloten, maar het is er idd wel bijzonder stil rond.
Ik ben natuurlijk pro :wink:

merel
23 december 2002, 21:47
Weet je, het is inderdaad stil.
Maar zou dit niet aan de pers liggen? Zijn ze het niet een beetje beu gehoord.
Zou dit niet liggen aan het feit dat ons land ondertussen geen voorzitter meer is van de EU? Want dat was de bedoeling van de actie, Belgie aanporren dit op de agenda te zetten.
Is het nu stil? Niet direct, in mijn eigen omgeving kom ik nog altijd regelmatig propaganda tegen pro de tobin taks.
Iedereen die weet wat het is en die een beetje links geinspireerd is, die is pro (dat lijkt me zeer evident) en dat is ook de doelgroep die nu nog wordt bereikt. Dit is tevens het jammere van het niet meer breed uitsmeren van de campagne. Wie niet weet wat het is, kan er niet voor strijden en ligt er ook niet van wakker.
Dus ja, het lijkt me een goed idee er een periodieke actie van te maken, die een keer per jaar op de ganse bevolking wordt gericht (informeren) en tegelijkertijd druk legt op onze Europese vertegenwoordigers, want zij zijn het die het moeten doen he.