PDA

View Full Version : Autokeuring aarghh


Mambo
6 februari 2009, 14:06
Op vrijdag 6 februari 2009 bied ik mij op de keuring aan omstreeks 10.30.
Om 13.10 ontvangt men mij voor de keuring.
Bij de melding dat ik een keuring voor verkoop kom weet men mij te zeggen dat dit “hier te zwijnaarde” niet kan.
Dat was dus na bijna 3 uur wachten dat men me dat wist mede te delen.
Op mijn vraag waarom men dat niet duidelijk aangeeft bij het betreden van het terrein, wist de kassa of de station verantwoordelijke me te zeggen dat men maar eerst eens binnen moet komen om dat te vragen.
Omgekeerde logica en allesbehalve gericht op klantenvriendelijkheid dus.

Bovendien is op al die tijd slechts 2 poorten in gebruik geweest. Na 13 uur deed men de 3é poort open.
Er zijn er 4 in totaal.

Mijn vraag; waarom geeft men geen duidelijke informatie aan het begin van het terrein?
Dit kost ons op deze manier als bedrijf enorm veel geld aan verloren bedrijfsuren en buiten dienst van de wagens, temeer wij meerdere wagens per jaar moeten laten keuren.

Op nazicht van de website/ http:// www.sbat.be/ Staat zekers niet vermeld van dat er geen keuringen gedaan worden voor verkoop. Nochtans het zijn dezelfde keuringen die men doet als in andere stations. Onbegrijpelijk verhaal dus.

Bij het contacteren van de verantwoordelijke “Zwijnaarde”, wist een mevrouw me te melden dat het wel op hun website staat en dat ze het toch wel zelf kon lezen zeker en of ik misschien een brilletje nodig heb?

Wel ik heb zeker een bril nodig want na veel speuren ontdek ik het nog niet.

Keuring OK, maar gelieve er rekening mee te houden dat bedrijven echt wel een serieus kostenplaatje hebben en dat de financiële speling om telkens een halve of een ganse dag te verspillen niet vanzelfsprekend is. Dit kost heel wat manuren, verloren klanten en buitendienst stelling van de wagens.
Vooral als nadien blijkt dat het verloren moeite was.

Webcam oprit met alle 3 minuten nieuw beeld ziet u hier;

http://www.sbat.be/netcam/images/30.jpg

vlijmscherp
6 februari 2009, 14:13
ik kom juist van de keuring in Dendermonde, ook bijna 3 uur moeten wachten :-(

Mambo
6 februari 2009, 14:27
ik kom juist van de keuring in Dendermonde, ook bijna 3 uur moeten wachten :-(

We zijn samen dus al 6 manuren kwijt en slechts 1 wagen gekeurd.
�* pakweg 40€ per uur is dat al 240€ + prijs van keuring.

vlijmscherp
6 februari 2009, 14:27
We zijn samen dus al 6 manuren kwijt en slechts 1 wagen gekeurd.
�* pakweg 40€ per uur is dat al 280€ + prijs van keuring.

een geluk dat het goed gaat met de economie :cheer:

jokertje_01
6 februari 2009, 14:44
Op vrijdag 6 februari 2009 bied ik mij op de keuring aan omstreeks 10.30.
Om 13.10 ontvangt men mij voor de keuring.
Bij de melding dat ik een keuring voor verkoop kom weet men mij te zeggen dat dit “hier te zwijnaarde” niet kan.
Dat was dus na bijna 3 uur wachten dat men me dat wist mede te delen.
Op mijn vraag waarom men dat niet duidelijk aangeeft bij het betreden van het terrein, wist de kassa of de station verantwoordelijke me te zeggen dat men maar eerst eens binnen moet komen om dat te vragen.
Omgekeerde logica en allesbehalve gericht op klantenvriendelijkheid dus.

Bovendien is op al die tijd slechts 2 poorten in gebruik geweest. Na 13 uur deed men de 3é poort open.
Er zijn er 4 in totaal.

Mijn vraag; waarom geeft men geen duidelijke informatie aan het begin van het terrein?
Dit kost ons op deze manier als bedrijf enorm veel geld aan verloren bedrijfsuren en buiten dienst van de wagens, temeer wij meerdere wagens per jaar moeten laten keuren.

Op nazicht van de website/ http:// www.sbat.be/ Staat zekers niet vermeld van dat er geen keuringen gedaan worden voor verkoop. Nochtans het zijn dezelfde keuringen die men doet als in andere stations. Onbegrijpelijk verhaal dus.

Bij het contacteren van de verantwoordelijke “Zwijnaarde”, wist een mevrouw me te melden dat het wel op hun website staat en dat ze het toch wel zelf kon lezen zeker en of ik misschien een brilletje nodig heb?

Wel ik heb zeker een bril nodig want na veel speuren ontdek ik het nog niet.

Keuring OK, maar gelieve er rekening mee te houden dat bedrijven echt wel een serieus kostenplaatje hebben en dat de financiële speling om telkens een halve of een ganse dag te verspillen niet vanzelfsprekend is. Dit kost heel wat manuren, verloren klanten en buitendienst stelling van de wagens.
Vooral als nadien blijkt dat het verloren moeite was.

Webcam oprit met alle 3 minuten nieuw beeld ziet u hier;

http://www.sbat.be/netcam/images/30.jpg

Brilletje mambo!



2de Handskeuringen


* WELKE VOERTUIGEN ZIJN ONDERWORPEN AAN DE NIEUWE TWEEDEHANSKEURING?
Voertuigen van de categorie M1 : personenauto, auto dubbel gebruik, minibus, kampeerauto, lijkauto, ziekenwagen wanneer zij voor keuring voor verkoop worden voorgereden.
Voertuigen van de categorie N1 : lichte vrachtauto met een maximaal toegelaten massa van ten hoogste 3,5 ton wanneer zij voor keuring voor verkoop worden voorgereden.



* WAT MOET IK DOEN ALS IK MIJN WAGEN WENS TE VERKOPEN?
U rijdt uw voertuig voor in een keuringscentrum naar keuze (uitgezonderd Zwijnaarde). Gelieve voor aanvang van de keuring mee te delen aan de inspecteur dat u uw voertuig wenst te verkopen.
U kan het voertuig op afspraak of zonder afspraak voorrijden in het keuringscentrum van Wondelgem, Sint-Niklaas, Stekene, Erembodegem, Brakel, Eeklo, Sint-Denijs-Westrem, Nazareth en Dendermonde.



* HOE MAAK IK EEN AFSPRAAK VOOR EEN TWEEDEHANDSKEURING?
U kan een afspraak maken via het nationaal afsprakennummer 0902/ 0 20 10(€ 1/minuut). U zal gevraagd worden om de postcode van uw woonplaats of de postcode van uw keuringscentrum naar keuze in te drukken. Nadien wordt u doorverbonden met een operator.
De operator zal u enkele vragen stellen mbt de wagen om de afspraak vast te leggen. Gelieve alle boorddocumenten van het voertuig bij de hand te hebben.




* WANNEER KAN IK MIJN VOERTUIG VOORRIJDEN?
Wij zijn doorlopend open van maandag tot vrijdag van 7u tot 17u.
Laatse keuring vangt aan om 16.45u, hierdoor kunnen de wachtrijen vervroegd worden afgesloten.
Voertuig voor verkoop : zonder afspraak worden na 15.30u geen tweedehandskeuringen meer uitgevoerd.

* OP WELKE KEURINGSLIJN KAN IK TERECHT MET MIJN VOERTUIG?

o MET AFSPRAAK




LIJN of POORT


LIJN of POORT

Wondelgem


5


5

Sint-Niklaas


3


6

Stekene


3


4

Erembodegem


4


4

Brakel


1A


1A

Eeklo


2


2

Sint-Denijs-Westrem


4


/

Nazareth


3


4

Dendermonde


4


6

Duvelke
6 februari 2009, 14:46
ik laat mijne ouwe altijd naar de garage gaan, die werkt toch in ploegen dus heeft met de vroege tijd zat :)

Mambo
6 februari 2009, 14:53
Brilletje mambo!


Ik zie dat echt niet staan.
Blijkbaar klikt u doorlopend tot u iets vind.
Ik vind niks, niet eens een verwijzing.
Dit is hun webblad.
En zeg nu zelf, waar?





Keuringscentrum Zwijnaarde S.B.A.T. nv
Buitenring-Zwijnaarde 1
9052 Zwijnaarde
tel.: 09/222.54.30 fax: 09/242.84.31

Verantwoordelijke: D. Sap
Adj. Verantwoordelijke: K. Vaerewijck


Grotere kaart weergeven


Komende van Gent
Aan de rotonde "de Sterre" de Oudenaardsesteenweg richting Oudenaarde oprijden, voorbij het verkoopcentrum over de brug rechts naar beneden tot aan de Buitenring (naast Ringvaart), rechts afslaan. Op het einde van de Buitenring vindt U het keuringscentrum van Zwijnaarde.

Komende van Oudenaarde
Op de Oudenaardsesteenweg richting Gent volgen, voorbij afrit Zwijnaarde van E40 rijden, over de brug de eerste afrit naar rechts, aan de Binnenring (naast Ringvaart) rechts en dan de eerste afrit naar rechts, langsheen parking van het verkoopcentrum naar boven, terug rechts afslaan, over de brug rechts naar beneden tot aan de Buitenring (naast Ringvaart), rechts afslaan. Op het einde van de Buitenring vindt U het keuringscentrum van Zwijnaarde.

Komende van Kortrijk/Antwerpen via E17
Aan de verkeerswisselaar te Gent richting Oostende, tweede afrit nemen richting EXPO, de Pegoudlaan volgen langs de parkings en gebouwen van Flanders Expo tot aan de Buitenring (naast Ringvaart), naar rechts.Op het einde van de Buitenring vindt U het keuringscentrum van Zwijnaarde.

Komende van E40 Brussel of Oostende
Afrit volgen via de Pegoudlaan, langs de parkings en gebouwen van Flanders Expo tot aan de Buitenring (naast Ringvaart), naar rechts. Op het einde van de Buitenring vindt U het keuringscentrum van Zwijnaarde.

vlijmscherp
6 februari 2009, 14:54
mambo:

* WAT MOET IK DOEN ALS IK MIJN WAGEN WENS TE VERKOPEN?
U rijdt uw voertuig voor in een keuringscentrum naar keuze (uitgezonderd Zwijnaarde). Gelieve voor aanvang van de keuring mee te delen aan de inspecteur dat u uw voertuig wenst te verkopen.

Another Jack
6 februari 2009, 14:55
Volgende week:

Mambo's avontuur aan de kassa van de Delhaize.

monza
6 februari 2009, 14:59
Dat gaat spannend zijn peins ik :)

Another Jack
6 februari 2009, 15:02
Dat gaat spannend zijn peins ik :)

Hopelijk spannender dan de file aan het autokeuringsstation.

Mambo
6 februari 2009, 15:04
Allez, dit is hun webpagina.
www.sbat.be
En dan klik je op de keuringcentra.
Je klikt op zwijnaarde.
Ziet iemand iets?

Doe het eerst en geef dan commentaar.

duveltje382
6 februari 2009, 15:04
Er bestaat ook nog openbaar vervoer zeg !!!!

Mambo
6 februari 2009, 15:06
Volgende week gaat mambo 3 uren de ingang gaan blokkeren.
Ben er toe in staat.
Langer ook.

Zullen ze eens weten hoelang 3 uur duurt.

monza
6 februari 2009, 15:08
Volgende week gaat mambo 3 uren de ingang gaan blokkeren.
Ben er toe in staat.
Langer ook.

Zullen ze eens weten hoelang 3 uur duurt.

Anders vraagt zo'n traagrijder van hier op't forum dan is dat spel vanzelf geblokkeerd.

Another Jack
6 februari 2009, 15:09
Volgende week gaat mambo 3 uren de ingang gaan blokkeren.
Ben er toe in staat.
Langer ook.

Zullen ze eens weten hoelang 3 uur duurt.

Andere mensen kloten, dat is nu eens een oplossing zie...

Mambo
6 februari 2009, 15:11
Andere mensen kloten, dat is nu eens een oplossing zie...

Als burgerlijk protest om de mensen te helpen.

monza
6 februari 2009, 15:15
Andere mensen kloten, dat is nu eens een oplossing zie...
In een ander topic blijkt dat de oplossing te zijn tegen snelheidsduivels.
En het geeft in sommige gevallen werk aan de tandarts.

Mambo
6 februari 2009, 15:19
Zo'n keuringscentra is ambtenarij of zoiets.
En het moet gezegd worden, er mankeert iets aan dat soort mensen. Er zijn daar kosten aan. Er is daar een hoek van af.
Hautain, chauvinisten, blageurs, tergend traag, onbeleefd...en nog van dat.

Ze verstoppen zich achter de grote ambtenarij. Je kan ze niet raken en ze voelen zich geweldig.

monza
6 februari 2009, 15:23
Inderdaad, maar goed wat gaan we anders met die mensen doen mambo?

Mambo
6 februari 2009, 15:24
Inderdaad, maar goed wat gaan we anders met die mensen doen mambo?


Pff we kunnen ze in een weide zetten om te grazen.

Veel meer valt er niet mee te doen.

Of je nu naar schapen kijkt of koeien of ambtenaren, dat is krak hetzelfde.

duveltje382
6 februari 2009, 15:53
Als burgerlijk protest om de mensen te helpen.De kleine zelfstandige die de kleine man in de straat helpt 8O

De schoofzak
6 februari 2009, 16:22
Ik heb niet getsjekt of het op de website staat of niet; maar als de ene het kan vinden, dan zal de andere .... (misschien pop ups niet blokkeren?) ..

Nu, onlangs moest ik ook toch lang wachten in de rij van aanschuivenden ...

'k Was wel kontent, want men heeft onlangs het spel versoepeld: met mijn auto van 4 jaar, een kilometerstand beneden 'k weet niet wat, en met de perfekte keuring, krijg ik een groene kaart voor TWEE jaren ! (zou dat nog één keer mogen, als de auto 6 jaar zal zijn ??)


Voor de rest vind ik het ook wel klantvriendelijk van die gasten dat ze je per post verwittigen dat het zo ver is. Anders zou ik het wel eens durven vergeten, toch voor een maand of twee drie ...


Eigenlijk zou men gepensionneerden moeten kunnen dat jobke laten doen in ruil voor een diensten-sjek van vb. 10 € .
Of een illegale ... (spaart de staat een koppel vliegtuigtiketten en drinkgeld uit ... sorrie, flauwe grap)

parcifal
6 februari 2009, 16:39
Als ik kijk op de website zie ik het toch staan hoor, van die keuring voor verkoop.

Gewoon naar www.sbat.be gaan en klikken op keuringscentra en kijken naar de mogelijkheden : "Overzicht van de mogelijke keuringen in de keuringscentra "

Dat is toch een duidelijk overzicht?

Ik ga altijd naar de keuring van Wondelgem op maandag tijdens mijn middagpauze. (12u) en heb nog nooit langer dan 2u moeten wachten.
Gewoonlijk iets meer dan een uur.

Tsja, dat is allemaal niets.
Ik ben ambtenaar (graas, graas :-D ) én heb een bijberoep in de IT en heb gisteren van die lieve mensen van de BTW een boete gekregen van 2500 Euro omdat ik een dom papiertje niet tijdig had ingediend. (een listing van mijn klanten van 2007).
Nooit ofte nimmer een brief van gekregen of enig document en dan pats een aangetekende brief met een boete.
Als ze die boete effectief aanhouden, laat ik me falliet gaan.

Met alle chinezen maar niet met de deze.

SP.A Bruin
6 februari 2009, 16:46
Als ik kijk op de website zie ik het toch staan hoor, van die keuring voor verkoop.

Gewoon naar www.sbat.be gaan en klikken op keuringscentra en kijken naar de mogelijkheden : "Overzicht van de mogelijke keuringen in de keuringscentra "

Dat is toch een duidelijk overzicht?

Ik ga altijd naar de keuring van Wondelgem op maandag tijdens mijn middagpauze. (12u) en heb nog nooit langer dan 2u moeten wachten.
Gewoonlijk iets meer dan een uur.

Tsja, dat is allemaal niets.
Ik ben ambtenaar (graas, graas :-D ) én heb een bijberoep in de IT en heb gisteren van die lieve mensen van de BTW een boete gekregen van 2500 Euro omdat ik een dom papiertje niet tijdig had ingediend. (een listing van mijn klanten van 2007).
Nooit ofte nimmer een brief van gekregen of enig document en dan pats een aangetekende brief met een boete.
Als ze die boete effectief aanhouden, laat ik me falliet gaan.

Met alle chinezen maar niet met de deze.

Je moet je niet failliet laten gaan, je moet een scherp mes kopen en daarmee een twaalfjarige in de hals steken. Dan krijg je niet alleen geen boete, dan krijg je zelfs een beloning van 250,= en een vliegticket! [/sarcasme]

Jarno
6 februari 2009, 17:13
"Ja meneer, er is een wit vlekje op de S in uw nummerplaat, u moet dit laten bijwerken en eens terugkomen."

jokertje_01
6 februari 2009, 17:16
Op vrijdag 6 februari 2009 bied ik mij op de keuring aan omstreeks 10.30.
Om 13.10 ontvangt men mij voor de keuring.
Bij de melding dat ik een keuring voor verkoop kom weet men mij te zeggen dat dit “hier te zwijnaarde” niet kan.
Dat was dus na bijna 3 uur wachten dat men me dat wist mede te delen.
Op mijn vraag waarom men dat niet duidelijk aangeeft bij het betreden van het terrein, wist de kassa of de station verantwoordelijke me te zeggen dat men maar eerst eens binnen moet komen om dat te vragen.
Omgekeerde logica en allesbehalve gericht op klantenvriendelijkheid dus.

Bovendien is op al die tijd slechts 2 poorten in gebruik geweest. Na 13 uur deed men de 3é poort open.
Er zijn er 4 in totaal.

Mijn vraag; waarom geeft men geen duidelijke informatie aan het begin van het terrein?
Dit kost ons op deze manier als bedrijf enorm veel geld aan verloren bedrijfsuren en buiten dienst van de wagens, temeer wij meerdere wagens per jaar moeten laten keuren.

Op nazicht van de website/ http:// www.sbat.be/ Staat zekers niet vermeld van dat er geen keuringen gedaan worden voor verkoop. Nochtans het zijn dezelfde keuringen die men doet als in andere stations. Onbegrijpelijk verhaal dus.

Bij het contacteren van de verantwoordelijke “Zwijnaarde”, wist een mevrouw me te melden dat het wel op hun website staat en dat ze het toch wel zelf kon lezen zeker en of ik misschien een brilletje nodig heb?

Wel ik heb zeker een bril nodig want na veel speuren ontdek ik het nog niet.

Keuring OK, maar gelieve er rekening mee te houden dat bedrijven echt wel een serieus kostenplaatje hebben en dat de financiële speling om telkens een halve of een ganse dag te verspillen niet vanzelfsprekend is. Dit kost heel wat manuren, verloren klanten en buitendienst stelling van de wagens.
Vooral als nadien blijkt dat het verloren moeite was.

Webcam oprit met alle 3 minuten nieuw beeld ziet u hier;

http://www.sbat.be/netcam/images/30.jpg

Al die moeite voor een versleten doorroestte kar!

En dat je op het stort er een Premie tot 6.500 euro voor krijgt.:lol:

Mambo
6 februari 2009, 17:52
Als ik kijk op de website zie ik het toch staan hoor, van die keuring voor verkoop.

Gewoon naar www.sbat.be gaan en klikken op keuringscentra en kijken naar de mogelijkheden : "Overzicht van de mogelijke keuringen in de keuringscentra "

Dat is toch een duidelijk overzicht?

Ik ga altijd naar de keuring van Wondelgem op maandag tijdens mijn middagpauze. (12u) en heb nog nooit langer dan 2u moeten wachten.
Gewoonlijk iets meer dan een uur.

Tsja, dat is allemaal niets.
Ik ben ambtenaar (graas, graas :-D ) én heb een bijberoep in de IT en heb gisteren van die lieve mensen van de BTW een boete gekregen van 2500 Euro omdat ik een dom papiertje niet tijdig had ingediend. (een listing van mijn klanten van 2007).
Nooit ofte nimmer een brief van gekregen of enig document en dan pats een aangetekende brief met een boete.
Als ze die boete effectief aanhouden, laat ik me falliet gaan.

Met alle chinezen maar niet met de deze.

Ik vind daar niks van terug. Kan er niet aan doen.
Hadden ze nu eens gewoon op het webblad zwijnaarde gezet "niet voor tweedehands" of zo, het zou te zien zijn zonder eerst 148 blz te speuren.
Maar ja...gewoon normaal is een beetje te simpel waarschijnlijk.

Bob
6 februari 2009, 17:52
En hoeveel rijden er in Belgie weeral rond zonder geldige autokeuring ?

Mambo
6 februari 2009, 17:53
Al die moeite voor een versleten doorroestte kar!

En dat je op het stort er een Premie tot 6.500 euro voor krijgt.:lol:

Moest dat waar zijn ik haal al de auto's van het autokerkhof en doe ze binnen.
Ge gelooft die zever in de gazet toch niet zeker?

Mambo
6 februari 2009, 17:54
En hoeveel rijden er in Belgie weeral rond zonder geldige autokeuring ?
Veel, meestal ikzelf vanwege het veel te lang wachten.

Mambo
6 februari 2009, 17:56
De kleine zelfstandige die de kleine man in de straat helpt 8O

Het omgekeerde komen we laatste jaren alvast niet meer tegen.
De gewone man die de kleine zelfstandige helpt is iets van lang geleden.

Mambo
6 februari 2009, 17:59
Ik heb niet getsjekt of het op de website staat of niet; maar als de ene het kan vinden, dan zal de andere .... (misschien pop ups niet blokkeren?) ..

Nu, onlangs moest ik ook toch lang wachten in de rij van aanschuivenden ...

'k Was wel kontent, want men heeft onlangs het spel versoepeld: met mijn auto van 4 jaar, een kilometerstand beneden 'k weet niet wat, en met de perfekte keuring, krijg ik een groene kaart voor TWEE jaren ! (zou dat nog één keer mogen, als de auto 6 jaar zal zijn ??)


Voor de rest vind ik het ook wel klantvriendelijk van die gasten dat ze je per post verwittigen dat het zo ver is. Anders zou ik het wel eens durven vergeten, toch voor een maand of twee drie ...


Eigenlijk zou men gepensionneerden moeten kunnen dat jobke laten doen in ruil voor een diensten-sjek van vb. 10 € .
Of een illegale ... (spaart de staat een koppel vliegtuigtiketten en drinkgeld uit ... sorrie, flauwe grap)

Groot gelijk, om eens te kijken of de lichten branden, nog een beetje remt en de banden niet te ver versleten zijn en tot slot of de wagen niet teveel stinkt.
5 minuten werk om 3 uur aan te schuiven.
Men kan het moeilijk aan elkander knopen dikwijls.

fabianen
6 februari 2009, 18:17
Zo'n keuringscentra is ambtenarij of zoiets.
En het moet gezegd worden, er mankeert iets aan dat soort mensen. Er zijn daar kosten aan. Er is daar een hoek van af.
Hautain, chauvinisten, blageurs, tergend traag, onbeleefd...en nog van dat.

Ze verstoppen zich achter de grote ambtenarij. Je kan ze niet raken en ze voelen zich geweldig.

Hangt even gewoon een acteur uit,speel even in je rol en doe gedwee wat ze vragen?Altijd prijs en zonder fouten buiten,desondanks m'n 12 jaar oude wagen.Maar veel mensen voelen zich direct geraakt in hun gemak van het leven hé.

HAMC
6 februari 2009, 18:30
Als het toch over autokeuring gaat...

Ik moet gaan dus ik rijd naar een vriendgaragist die mijn lichten juistzet en ik opweg.

Het is aan mij, lichten staan niet juist.

Ik terug naar mijn vriendgaragist. Die bekijkt die lichten en hij zegt, die staan juist.

Ik terug naar de keuring, lichten staan niet juist.

Ik terug naar vriendgaragist, instappen en meerijden vriendgaragist. Jamaar.. werk... geen tijd...

Instappen! NU! Wij naar daar, het is aan mij, de lichten staan juist.

Ik heb soms de indruk dat die keuring om te lachen is.

Toen ik in de bouw werkte moest ik met de kamionet van het werk naar de keuring. Het is aan mij, lichten staan niet juist, kamionet afgekeurd.

Ik rijd daarbuiten, ik rijd rond en ga terug aanschuiven. Het is aan mij, lichten staan juist, kamionet goedgekeurd.

HAMC
6 februari 2009, 18:31
En hoeveel rijden er in Belgie weeral rond zonder geldige autokeuring ?

Daar krijg je dan max 100€ boet voor.

Daar moet je het toch niet voor laten?

HAMC
6 februari 2009, 18:34
Ofzo, ik werkte alweer voor een bouwfirma die toch zo'n kamionet of tien had rijden.

Als het de tijd voor de keuring was dan moesten die wagens vrijdagavond naar de firma komen, maandagmorgen konden we die dan oppikken met een nieuw keuringsbewijs erbij.

En dat allemaal terwijl het keuringstation zaterdag en zondag dicht is.

Félicien Bwanatongo
6 februari 2009, 18:49
Zo'n keuringscentra is ambtenarij of zoiets.
En het moet gezegd worden, er mankeert iets aan dat soort mensen. Er zijn daar kosten aan. Er is daar een hoek van af.
Hautain, chauvinisten, blageurs, tergend traag, onbeleefd...en nog van dat.

Ze verstoppen zich achter de grote ambtenarij. Je kan ze niet raken en ze voelen zich geweldig.

1. Autokeuringen in dit land zijn private bedrijven in parastatale vorm, overkoepeld in GOCA. Niks te ambtenarij dus. Men zou er wel beter volledig 100% ambtenarij van maken, zodat de inkomsten niet in private zakken verdwijnen maar in de staatskas!

2. Ambtenarij is in principe één van de mooiste en edelste zaken die men beroepsmatig kan. Werken ten dienste van de gemeenschap en betaald worden door de gemeenschap. Het Pruisisch model en de opvattingen hierover zijn een voorbeeld.

3. U kan gaan naar gelijk welke autokeuring in dit land, niet tevreden over Zwijnaarde, ga dan elders! Uw betoog klinkt vooral liberaal-populistisch gezaag �* la "het kost te veel", is het niet in geld dan zal het wel werktijd zijn of beide samen. :roll:

De schoofzak
6 februari 2009, 19:41
Ik ben al vaak bij de autokeuring gepasseerd.

De laatste tijd heb ik wel de indruk dat het langer wachten is.

En zo'n vier vijf jaar terug, werden mijn dieseltjes altijd afgekeurd wegens vuile uitlaat.
Men deed dan "iets" in de garage, en men raadde me aan om de laatste 5 km voor de keuring aan heel hoge toeren te rijden, zodat de motor "uitgeblazen werd van roetdeeltjes".
Sedert ik dat ook voor de eerste keuring doe, niet meer afgekeurd.

Maar globaal genomen, heeft men mij nooit een rode kaart gegeven.
De techniekers draaien soms zelf een beetje aan het wieltje om de lichten wat hoger of lager te zetten, maar hoe dan ook, ik werd er nog niet voor afgekeurd.


Dus, buiten het onzinnige van die uitlaatgassen-historie, geen klagen van mij.

Duupje
6 februari 2009, 19:43
Toen ik in de bouw werkte moest ik met de kamionet van het werk naar de keuring. Het is aan mij, lichten staan niet juist, kamionet afgekeurd.

Ik rijd daarbuiten, ik rijd rond en ga terug aanschuiven. Het is aan mij, lichten staan juist, kamionet goedgekeurd.

Ook nog meegemaakt, het is niet te geloven. Heb die mannen daar toen echt de huid volgescholden. Zo boos dat ik was. Geldkloppers... Enfin dat was in Antwerpen op de Santvoorbekelaan. Daar mocht ik ook altijd lange tijd staan aanschuiven.

Sinds ik hier woon is het al 2x binnen en buiten geweest, zonder gezever. Het scheelt echt van keuring tot keuring.

Mambo
6 februari 2009, 21:57
1. Autokeuringen in dit land zijn private bedrijven in parastatale vorm, overkoepeld in GOCA. Niks te ambtenarij dus. Men zou er wel beter volledig 100% ambtenarij van maken, zodat de inkomsten niet in private zakken verdwijnen maar in de staatskas!

2. Ambtenarij is in principe één van de mooiste en edelste zaken die men beroepsmatig kan. Werken ten dienste van de gemeenschap en betaald worden door de gemeenschap. Het Pruisisch model en de opvattingen hierover zijn een voorbeeld.

3. U kan gaan naar gelijk welke autokeuring in dit land, niet tevreden over Zwijnaarde, ga dan elders! Uw betoog klinkt vooral liberaal-populistisch gezaag �* la "het kost te veel", is het niet in geld dan zal het wel werktijd zijn of beide samen. :roll:

Dat klinkt zo een beetje als de rechtbank van eerste aanleg. Ben je niet tevreden "ga dan in beroep", zaak gesloten.

Ik zei het al, er is een hoek af van die soort mensen.
Merci voor het nog eens extra te verduidelijken.

Edel beroep... mijn oren.

Mambo
6 februari 2009, 22:19
Hangt even gewoon een acteur uit,speel even in je rol en doe gedwee wat ze vragen?Altijd prijs en zonder fouten buiten,desondanks m'n 12 jaar oude wagen.Maar veel mensen voelen zich direct geraakt in hun gemak van het leven hé.

Doe ik toch?
Sta ik geduldig braaf en zwijgend bijna 3 uur aan te schuiven. En dan zeggen ze "ah maar dat doen wij hier niet".
Wat doen ze dan niet? U dat roze formuliertje willen geven. What the fuck is een keuring anders dan dat?
Het is geen andere keuring, er is niks extra, er is geen enkel verschil. Alleen dat onnozel formuliertje, dat moet je bij een ander gaan vragen...die juist hetzelfde doen nota bene.

T' alsof je 3 uur bij de bakker geduldig staat te wachten op uw beurt en dat de bakker dan zegt "brood doen wij hier niet, enkel taarten".

Dat ze dan op zijn minst zo klantvriendelijk zijn om het in het groot uit te hangen nietwaar?

Als hun tijd geld is, wel de mijne is dat evenveel.

Svennies
6 februari 2009, 23:45
Als het toch over autokeuring gaat...

Ik moet gaan dus ik rijd naar een vriendgaragist die mijn lichten juistzet en ik opweg.

Het is aan mij, lichten staan niet juist.

Ik terug naar mijn vriendgaragist. Die bekijkt die lichten en hij zegt, die staan juist.

Ik terug naar de keuring, lichten staan niet juist.

Ik terug naar vriendgaragist, instappen en meerijden vriendgaragist. Jamaar.. werk... geen tijd...

Instappen! NU! Wij naar daar, het is aan mij, de lichten staan juist.

Ik heb soms de indruk dat die keuring om te lachen is.

Toen ik in de bouw werkte moest ik met de kamionet van het werk naar de keuring. Het is aan mij, lichten staan niet juist, kamionet afgekeurd.

Ik rijd daarbuiten, ik rijd rond en ga terug aanschuiven. Het is aan mij, lichten staan juist, kamionet goedgekeurd.

Hehe, op de autokeuring in hoboken destijds was dit een jaarlijks weerkerend gegeven....

Auto eerst naar garage voor een controlenazicht....

Vervolgens naar de autocontrole en afgekeurd,terug naar de garage om te reclameren en zij daar zeggen dat de lichten goed staan ,dus terug naar de autocontrole zonder ook maar iets bij te stellen en er dan wél door zijn....

En mechelen is dan weer een hemel op dat gebied,mijn snelste record tussen aankomen,keuren én afrekenen bedraagd welgeteld 12 minuten,en dan nog te zeggen dat ze mijn naam al aan het afroepen waren om te betalen alvorens ik in dat kantoortje was geraakt....

Hoboken daarentegen was een werk van méér dan een halve dag,en bij herkeuring zelfs een volle dag....

duveltje382
6 februari 2009, 23:50
Het omgekeerde komen we laatste jaren alvast niet meer tegen.
De gewone man die de kleine zelfstandige helpt is iets van lang geleden.

omdat de kleine(niet gewone) man in de straat nu eenmaal het geld niet heeft om bij de kleine zelfstandige te kopen,maar daar treft de kleine man in de straat geen schuld aan

Svennies
7 februari 2009, 00:20
Dat klinkt zo een beetje als de rechtbank van eerste aanleg. Ben je niet tevreden "ga dan in beroep", zaak gesloten.

Ik zei het al, er is een hoek af van die soort mensen.
Merci voor het nog eens extra te verduidelijken.

Edel beroep... mijn oren.

Wéét U mijn beste, vriendelijk blijven in dit geval doet wonderen,maak er een praatje mee,placeer eens een grap,kortom bezie ze niet als diegenen die U persé een kloot willen aftrekken...
Natuurlijk helpt dit niet van het eerste jaar,maar als U vriendelijk blijft zullen zij zich ook meegaander opstellen,en wéét U waarom...

Ze komen dagelijks tientallen mensen tegen die nét zo gestresseerd gaan reageren zoals U...

En afgeblaft worden om Uw werk te doen is nooit leuk....

Mambo
7 februari 2009, 00:53
omdat de kleine(niet gewone) man in de straat nu eenmaal het geld niet heeft om bij de kleine zelfstandige te kopen,maar daar treft de kleine man in de straat geen schuld aan

Altijd wat met die kleine man, daarom is het een kleine man.

Mambo
7 februari 2009, 00:55
Wéét U mijn beste, vriendelijk blijven in dit geval doet wonderen,maak er een praatje mee,placeer eens een grap,kortom bezie ze niet als diegenen die U persé een kloot willen aftrekken...
Natuurlijk helpt dit niet van het eerste jaar,maar als U vriendelijk blijft zullen zij zich ook meegaander opstellen,en wéét U waarom...

Ze komen dagelijks tientallen mensen tegen die nét zo gestresseerd gaan reageren zoals U...

En afgeblaft worden om Uw werk te doen is nooit leuk....

Weet u dat die schijnheilige vertoning alleen maar averechts werkt.
Zou het niet beter zijn af en toe eens een goede oorvijg te geven?

Karma
7 februari 2009, 10:35
'k Was wel kontent, want men heeft onlangs het spel versoepeld: met mijn auto van 4 jaar, een kilometerstand beneden 'k weet niet wat, en met de perfekte keuring, krijg ik een groene kaart voor TWEE jaren ! (zou dat nog één keer mogen, als de auto 6 jaar zal zijn ??)




Ah ja .. toen ik voor de laatste keer naar de keuring ging zegden ze me dat ook totdat ik zei dat het de bedoeling was om hem te verkopen. Opeens was de keuring maar goed voor één jaar.
Blijkbaar is je wagen minder goed als je hem wilt verkopen dan als je er zelf blijft mee rijden. Eigenlijk een vorm van discriminatie.
Het zou nochtans een mooi verkoopsargument zijn mocht de keuring voor twee jaar gelden.

Karma
7 februari 2009, 10:47
Wéét U mijn beste, vriendelijk blijven in dit geval doet wonderen,maak er een praatje mee,placeer eens een grap,kortom bezie ze niet als diegenen die U persé een kloot willen aftrekken...

Wat nog beter helpt ... laat een schoon madammeke in wat sexy kledij de keuring doen. Altijd er door.;-)

Karma
7 februari 2009, 10:48
Wéét U mijn beste, vriendelijk blijven in dit geval doet wonderen,maak er een praatje mee,placeer eens een grap,kortom bezie ze niet als diegenen die U persé een kloot willen aftrekken...
Natuurlijk helpt dit niet van het eerste jaar,maar als U vriendelijk blijft zullen zij zich ook meegaander opstellen,en wéét U waarom...


:-D:-D precies of ze je het jaar daarop nog kennen

De schoofzak
7 februari 2009, 11:11
...
Wat doen ze dan niet? U dat roze formuliertje willen geven. What the fuck is een keuring anders dan dat?
Het is geen andere keuring, er is niks extra, er is geen enkel verschil. Alleen dat onnozel formuliertje, dat moet je bij een ander gaan vragen...die juist hetzelfde doen nota bene.
...


Dat is niet helemaal waar.

Anderzijds, waarom presies ze die spesifieke keuring niet kunnen aanbieden in elk keuringssentrum is mij ook een raadsel.

De schoofzak
7 februari 2009, 11:20
...
Wat doen ze dan niet? U dat roze formuliertje willen geven. What the fuck is een keuring anders dan dat?
Het is geen andere keuring, er is niks extra, er is geen enkel verschil. Alleen dat onnozel formuliertje, dat moet je bij een ander gaan vragen...die juist hetzelfde doen nota bene.
...


Dat is niet helemaal waar.

Anderzijds, waarom presies ze die spesifieke keuring niet kunnen aanbieden in elk keuringssentrum is mij ook een raadsel.


Maar, misschien is volgend idee waard om bekeken te worden.
Bij de nmbs werken ze ook zo'n beetje (leugenachtig maar swat) met persentages van vertraging of stiptheid, waar dan een kostenplaatje aan vasthangt.

Wel, de overheid zou kunnen beslissen dat GOCA een korting moet geven als je langer dan een uur moet aanschuiven.
Je komt daar toe, je trekt een nummertje met het uur erop, enz.
Langer dan drie uren aanschuiven is gratis keuring ...

Als tegenprestatie: moet je minder dan 10 minuten aanschuiven: meer betalen.

En/of ook: afspraak maken per internet. Je wordt geholpen op dat presiese uur. Kom je evenwel te laat voor die afspraak: wel betalen maar niet gekeurd.

En verder: de snelkassa ?? Een rij waar het duurder is, voor mensen die het spreekwoord kennen dat "time is money".


ps: vriendelijkheid van de keurders.
Echt gebeurd bij mij persoonlijk, dus niet van "horen zeggen, horen liegen".
Die keurder had opgemerkt dat een remlicht niet marsjeerde, nog voor hij zijn spellement in de pc begon in te voeren. Hij sprak mij superbeleefd aan en zei dat "de keuring nog niet begonnen was, en dat ik een herkeuring kon mijden door toch eerst die lamp te gaan vervangen". Zo gezegd zo gedaan.

jokertje_01
7 februari 2009, 14:34
Wat nog beter helpt ... laat een schoon madammeke in wat sexy kledij de keuring doen. Altijd er door.;-)

En hij gelooft dat!
Was het maar, dan had dat schoon madammeke nog haar autootje, maar neen die stomme kloot van de keuring moest en zou iets vinden, en jawel hij had het gevonden, meneertje sloeg en sloeg met zijn hamertje tot hij een gat in de bodemplaat had gekregen.
Resultaat: rode kaart en afgekeurd.
Herstel was volgens de keuring niet mogelijk en wagentje was goed voor de schroothoop.

De schoofzak
7 februari 2009, 15:51
En hij gelooft dat!
Was het maar, dan had dat schoon madammeke nog haar autootje, maar neen die stomme kloot van de keuring moest en zou iets vinden, en jawel hij had het gevonden, meneertje sloeg en sloeg met zijn hamertje tot hij een gat in de bodemplaat had gekregen.
Resultaat: rode kaart en afgekeurd.
Herstel was volgens de keuring niet mogelijk en wagentje was goed voor de schroothoop.

schoon madammeke, lelijk madammeke,
gene zever: auto niet veilig is auto naar de schroot.

Another Jack
7 februari 2009, 21:06
Daar krijg je dan max 100€ boet voor.

Daar moet je het toch niet voor laten?

Alleen is het een probleem wanneer bij een ongeval je verzekeraar daar achter komt...
Alles uit eigen zak.

Mambo
7 februari 2009, 23:10
Dat is niet helemaal waar.

Anderzijds, waarom presies ze die spesifieke keuring niet kunnen aanbieden in elk keuringssentrum is mij ook een raadsel.

Er is geen specifieke keuring.
Ofwel krijg je rood en moet je herkeuren = geen roze formulier.
Ofwel krijg je groen = roze formulier.

Qua keuring verschilt dat in niks.

Dus waarom geeft men op dit bepaald keuringsstation geen roos formulier?
Wat steken ze daar nu mee in hun zak?

Mambo
7 februari 2009, 23:13
En hij gelooft dat!
Was het maar, dan had dat schoon madammeke nog haar autootje, maar neen die stomme kloot van de keuring moest en zou iets vinden, en jawel hij had het gevonden, meneertje sloeg en sloeg met zijn hamertje tot hij een gat in de bodemplaat had gekregen.
Resultaat: rode kaart en afgekeurd.
Herstel was volgens de keuring niet mogelijk en wagentje was goed voor de schroothoop.

Herstel is altijd mogelijk.
Ik ben gediplomeerd carrossier.
Heb duizenden gaten dichtgedaan.

De schoofzak
8 februari 2009, 09:27
Er is geen specifieke keuring.
Ofwel krijg je rood en moet je herkeuren = geen roze formulier.
Ofwel krijg je groen = roze formulier.

Qua keuring verschilt dat in niks.

Dus waarom geeft men op dit bepaald keuringsstation geen roos formulier?
Wat steken ze daar nu mee in hun zak?

Toen ik ging, ongeveer een jaar terug, was de kontrol uitgebreider.

Is dat duidelijk ?

Mambo
8 februari 2009, 10:21
Toen ik ging, ongeveer een jaar terug, was de kontrol uitgebreider.

Is dat duidelijk ?

Dat is in uw hoofd.
Het is telkens dezelfde controle.

jokertje_01
10 februari 2009, 09:54
Herstel is altijd mogelijk.
Ik ben gediplomeerd carrossier.
Heb duizenden gaten dichtgedaan.
Maar de buizen van de centrale verwarming in de gevangenis van Vorst kreeg je niet dicht:oops:

Mambo
10 februari 2009, 10:08
Herstel is altijd mogelijk.
Ik ben gediplomeerd carrossier.
Heb duizenden gaten dichtgedaan.
Maar de buizen van de centrale verwarming in de gevangenis van Vorst kreeg je niet dicht:oops:

Ik mocht om één of andere reden mijn slijpmolen en lasbrander niet gebruiken.