PDA

View Full Version : Verschil islamisme en nazisme?


Het Vlaams Collectief
13 april 2004, 09:31
Khalid Khawaja, Islamiet, in Knack van 7 april 2004:

"Accepteer Mohamed, vrede zij met Hem, als de laatste profeet en als boodschapper van God. Accepteer de Koran als woord van God. Wij zullen jullie helpen rechtvaardigheid te bereiken. De tijd zal komen dat we jullie bevrijden van jullie machthebbers, bevrijden van de democratie. Mensen hebben niet het recht te heersen, dat is alleen aan God."

Dus anti-joods én anti-democratisch.

Wat vindt U van deze uitspraak?
Wat is nu het verschil tussen dit soort van islamitische extremisten en de nazi's?

Het Vlaams Collectief
14 april 2004, 09:01
Allo allo Ahmed?

.................................................. ......

Het Vlaams Collectief
16 april 2004, 11:57
Ik begin zo de donkerbruine indruk te krijgen dat onze goede vriend Azuzi hierop precies niet wil antwoorden.

Ne mens zou zich al afvragen hoe het zou komen, newaar....

LA'er
16 april 2004, 12:02
Tja, zoals alle demagogen, nazi's,... is hij niet voorbereid kritiek die wel eens schade zou kunnen toerichten in zijn gevaarlijke ideologie.

dagallemaal
16 april 2004, 13:21
is hier ook electronisch te vinden:
http://www.groene.nl/2004/0413/hd_essay.html
en dat stelt nog meer vragen dan die ene!

Ook wat Bastin van Mollahbeek gezegd heeft op NOS is hier te vinden:
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=105055

Is M Azzuz daarmee akkoord? Enfin indien hij de weg naar het forum nog terugvindt?

Het Vlaams Collectief
16 april 2004, 15:00
Mijnheer Azuz, ik begin echt wel te denken dat je deze vraag bewust overslaat hoor....

Ahmed Azzuz
16 april 2004, 15:16
beste,
zoals afgesproken met de redactie zou ik dagelijks niet meer dan een uurtje besteden aan dit forum daar ik druk bezet ben. gezien de reacties dat ik nog steeds niet heb geantwoord, heb ik het gevoel dat men niet echt bereid is om mijn mening ,of ik die nu geef of niet, au serieux zal nemen.
doch wil ik erop wijzen dat ook ik alle overtuigingen kan linken met nazi gedachtegoed als ik met alle slechte intenties zoek naar artikels of uitspraken van individuen.
democratie is islamitisch en iedereen die dit ontkent is van slechte wil of weet niet waarover ie praat.

Het Vlaams Collectief
16 april 2004, 15:18
Waarom zijn er dan zo weinig democratische landen in de islamwereld?

Gentenaar
16 april 2004, 15:35
Waarom zijn er dan zo weinig democratische landen in de islamwereld?

Vraag dat eens aan CIA en Mossad.

jhgfvjhgfiytfhgvyhtfgvn (50 karakters)

LA'er
18 april 2004, 18:00
Ik heb nochtans in de Knack van deze week gelezen dat de geestelijke leider van de islamitische terreurbeweging van Indonesië zei: " Democratie en islam rijmen niet". En ik denk dat een emir goed genoeg weet waarover hij het heeft. (Valt nog te betwisten)

zarathustra
18 april 2004, 20:26
beste,

democratie is islamitisch en iedereen die dit ontkent is van slechte wil of weet niet waarover ie praat.

en ik maar denken dat het grieks was...

mja, zal wel aan mij liggen zeker?

Mr Anderson
18 april 2004, 20:29
De gelijkenis van islamfundis en Hitlers allegaartje spreekt boekdelen.
Het zijn gewoon soulmates.

http://www.osamakissmybutt.com/picture_gallary/osama/small/two_punks.jpg

http://www.osamakissmybutt.com/picture_gallary/osama/hitlerosama.jpg

Linda
18 april 2004, 22:15
Je kan in ieder land wel een zot vinden die geschifte praat uitstoot. De eerste pastoor van mijn dorp niet ver van een universiteitsstad, had ze ook niet allemaal op een rij. Moet je daarom alle christenen zwart maken?
Trouwens, het publiek van dit forum is overwegend een publiek met slechte intenties. Ik maak mij dan ook altijd heel gauw uit de voeten en het zal vandaag niet anders zijn, vermoed ik. Ik denk ook niet dat het de moeite waard zal zijn te lezen hoe er met Karel De Gucht wordt gediscussieerd.

PollyCorrect
19 april 2004, 10:31
Mevrouw Linda, het is niet zozeer één individu, het is eerder een religie die plots het 'licht' gezien heeft, namelijk dat er in de Koran wordt gevraagd aan de gelovigen om alle onreinen (christenen, joden, boeddisten, vrije vrouwen, ongelovigen...) te doden en zich in hun bloed te wentelen.

Dat doen de fundi's dus ook. Ze willen sterven voor hun 'geloof', zijn nergens meer bang voor en houden niet eens van het leven, laat staan van hun kinderen.

Ze hebben het allemaal uit de Koran geplukt, dus dat gedoe van 'ze misbruiken de islam' of 'hebben de Koran verkeerd geinterpreteerd' is niet helemaal waar: het staat er wel in.

Wel is het zo dat de islam vreedzame periodes heeft gekend, met minder slachtingen en 'kruistochten' of Heilige Oorlogen. Jammer dat die tijd voorbij is. :evil:

circe
19 april 2004, 10:41
gezien de reacties dat ik nog steeds niet heb geantwoord, heb ik het gevoel dat men niet echt bereid is om mijn mening ,of ik die nu geef of niet, au serieux zal nemen.


a. forummers stellen vragen aan Azzuz
b. Azzuz antwoordt niet
c. forummers vragen waarom Azzuz niet antwoordt
d. Azzuz antwoordt dat men zijn mening toch niet ernstig wil nemen, vermits men vraagt waarom hij nog niet geantwoord heeft.

Conclusie:
1.Azzuz is een schitterende politicus! Wie anders kan nu op zo'n prachtig antwoord komen? :lol:

2. Azzuz is gewoon aan pubertjes die aan zijn lippen hangen en al wat hij zegt binnenslikken als zoetekoek. D�*t noemt die mens dan "au serieux" nemen.

Linda
19 april 2004, 11:06
Het heeft geen zin dat Ahmed Azzuz antwoord op de hier gestelde 'vragen' omdat het geen vragen zijn, maar een als vragen vermomde ter verantwoording roepen voor 'fouten' die verzonnen zijn door mensen die intentieprocessen voeren.

Jullie zijn niet geïnteresseerd in wat Azzuz te zeggen heeft. Jullie zijn alleen geïnteresseerd in jullie schijnsuperioriteit en dat is een vicieuze cirkel waar nooit een constructieve oplossing voor mogelijk is. Jullie kwetsen jullie zelf, maar ook onschuldige mensen. Het is waar dat de oorsprong van jullie gedrag ligt in eigen ervaringen van onderdrukking in diverse situaties, maar die zijn allang vergeten, verdrongen wegens te pijnlijk en dan ook niet meer te verwerken. Zo blijft de behoefte aan het kwetsen en vernederen van anderen, in casu de daartoe tot 'vreemdeling' gedeclareerde Belg, een onlesbaar. En daarmee heb ik er al teveel woorden aan vuil gemaakt. Stik!

circe
19 april 2004, 11:24
Zowel Edith Legrand als Azzuz hebben precies een kristallen bol in gebruik?

PollyCorrect
19 april 2004, 12:13
Het heeft geen zin dat Ahmed Azzuz antwoord op de hier gestelde 'vragen' omdat het geen vragen zijn, maar een als vragen vermomde ter verantwoording roepen voor 'fouten' die verzonnen zijn door mensen die intentieprocessen voeren.

Jullie zijn niet geïnteresseerd in wat Azzuz te zeggen heeft. Jullie zijn alleen geïnteresseerd in jullie schijnsuperioriteit en dat is een vicieuze cirkel waar nooit een constructieve oplossing voor mogelijk is. Jullie kwetsen jullie zelf, maar ook onschuldige mensen. Het is waar dat de oorsprong van jullie gedrag ligt in eigen ervaringen van onderdrukking in diverse situaties, maar die zijn allang vergeten, verdrongen wegens te pijnlijk en dan ook niet meer te verwerken. Zo blijft de behoefte aan het kwetsen en vernederen van anderen, in casu de daartoe tot 'vreemdeling' gedeclareerde Belg, een onlesbaar. En daarmee heb ik er al teveel woorden aan vuil gemaakt. Stik!

Wie is jullie?

_______________________________________
50 karakters voor jullie