PDA

View Full Version : Achterlijkheid van de Islam eerste keer officieel toegegeven


Willy Degheldere
2 juli 2002, 16:26
VN: laagste niveau vrijheid in Arabische landen
CAIRO (ANP) - De Arabische (islamitische) landen hebben het allerlaagste niveau van vrijheid ter wereld. Dat belemmert die landen in hun ontwikkeling. Dat staat in een dinsdag verschenen rapport van het ontwikkelingsprogramma van de VN (UNDP).

Het ontbreken van enige vorm van vrouwenemancipatie en mankementen in de onderwijssector die tot analfabetisme leiden, zijn de andere twee grote oorzaken van een achterblijvende ontwikkeling. De organisatie bekeek onder meer hoe het in de landen was gesteld met burgerrechten, politieke vrijheid en onafhankelijkheid van de media.

Het rapport is het eerste in zijn soort dat over dergelijke onderwerpen in landen van de Arabische Liga bericht. Het geeft de stand van zaken weer van eind jaren '90.

Kotsmos
2 juli 2002, 17:52
mmm
had net zo goed over Midden- en Zuid-Afrika kunnen gaan
is nochtans niet echt een Moslim-gebied
yohow

Vonk
2 juli 2002, 20:12
Wil je hiermee iets aantonen of bewijzen, Willy? Enkele eeuwen terug waren zij nochtans de meest ontwikkelden. Zij hadden wetenschap, schrijfkunst, wiskunde, ... En toen was er ook Islam ...
Nu zijn de rollen omgekeerd. Onze westerse maatschappij gaat voorop.

Of bespeur ik daar een vleugje genoegdoening?

Vonk !

Willy Degheldere
4 juli 2002, 08:01
Blijkbaar niet gelezen dat het over "vrijheid" gaat?

Het gaat ook niet over enkelingen of éénzijdige kwaliteiten.

De bedoeling van het artikel is dan ook dat moslims zeker niet passen in de westerse wereld en onder andere godsdiensten.

Daarvoor zijn moslims te fanatiek en inderdaad "achterlijk"

Voor onze politici zal het zeker géén voldoening zijn dat ze dit onder hun neus geduwd krijgen.

Pieterjan
4 juli 2002, 08:12
Weldra stoot Vlaanderen de Arabische landen van de troon. Met een nieuwe zwarte zondag op komst. Het Vlaams Blok zal het welgesteld Vlaanderen zeker naar de kop van deze lijst stuwen. Geen twijfel mogelijk. Weg met die vrouwenemancipatie: vrouw aan de haard!!!

Ik kijk er al naar uit. Vlaanderen op zeker 1 vlak al de koploper. Fantastisch!!! (niet dus)

Europahater
15 mei 2010, 19:32
VN: laagste niveau vrijheid in Arabische landen
CAIRO (ANP) - De Arabische (islamitische) landen hebben het allerlaagste niveau van vrijheid ter wereld. Dat belemmert die landen in hun ontwikkeling. Dat staat in een dinsdag verschenen rapport van het ontwikkelingsprogramma van de VN (UNDP). .

Dat rapport zou ik eens graag willen inzien aangezien ze steeds beweren over een superieure samenleving te beschikken....

Kodo Kodo
15 mei 2010, 20:46
Dat rapport zou ik eens graag willen inzien aangezien ze steeds beweren over een superieure samenleving te beschikken....

Je bent een heel oude post gaan opdiepen, Europahater. Over dat rapport is jarenlang eindeloos gedebatteerd in de betrokken landen, vooral in het Nabije Oosten. Het vormde ook de aanleiding voor een uitstekend boek over de oorzaken van de Arabische achterlijkheid in de koran en de soenna: "Versiegelte Zeit" (een zinspeling op de aanduiding van de pedofeet vzmh als het "zegel der profeten" in de soenna, d.w.z. "hierna komt niets meer", wat ongeveer is uitgekomen in de vorm van achterlijkheid dus) van Dan Diner. Een echte aanrader voor iedereen die het mohammedaanse onvermogen tot denken en verstandig handelen wil begrijpen!

Inmiddels zijn er al vervolgrapporten geweest. Verschwendete Zeit, zou ik denken. Het wordt nooit wat met dat zootje, toch niet zolang ze die koran daar hebben.

Carnivore
15 mei 2010, 20:52
Weldra stoot Vlaanderen de Arabische landen van de troon. Met een nieuwe zwarte zondag op komst. Het Vlaams Blok zal het welgesteld Vlaanderen zeker naar de kop van deze lijst stuwen. Geen twijfel mogelijk. Weg met die vrouwenemancipatie: vrouw aan de haard!!!

Ik kijk er al naar uit. Vlaanderen op zeker 1 vlak al de koploper. Fantastisch!!! (niet dus)



u moet zich eens verdiepen in wat de media en het vb met het zogenaamde "vrouwen aan de haard" bedoelen.
Misschien is dat de reden waarom de muzzelmannen 10 kinderen hebben en de belgen maar 2, en waarom ze ons uitkweken.
Zij hebben vrouwen aan de haard, onze vrouwen moeten gaan werken, om en ander rijk te maken en zelf rond te komen. Hun vrouwen staan aan de dop, zogezegd alleenstaand en gescheiden met 5 of meer kinderen ten laste, vader werkeloos of invalide....

Leer eens tellen.

Tamam
15 mei 2010, 20:55
Het verschil tussen een Moslim vd polygamistische strekking en een Vlaming; is dat een Vlaming het achter zijn vrouw's rug doet en die Moslim gewoon open kaart speelt ;)

Carnivore
15 mei 2010, 21:06
Het verschil tussen een Moslim vd polygamistische strekking en een Vlaming; is dat een Vlaming het achter zijn vrouw's rug doet en die Moslim gewoon open kaart speelt ;)

cijfers?
en, als dat juist zou zijn, dan zouden we niet uitgekweekt worden he? Wat de laatste statistieken, en de oude (maar doemdenkende volgens sommige) wel aantonen

Carnivore
15 mei 2010, 21:08
Je bent een heel oude post gaan opdiepen, Europahater. Over dat rapport is jarenlang eindeloos gedebatteerd in de betrokken landen, vooral in het Nabije Oosten. Het vormde ook de aanleiding voor een uitstekend boek over de oorzaken van de Arabische achterlijkheid in de koran en de soenna: "Versiegelte Zeit" (een zinspeling op de aanduiding van de pedofeet vzmh als het "zegel der profeten" in de soenna, d.w.z. "hierna komt niets meer", wat ongeveer is uitgekomen in de vorm van achterlijkheid dus) van Dan Diner. Een echte aanrader voor iedereen die het mohammedaanse onvermogen tot denken en verstandig handelen wil begrijpen!

Inmiddels zijn er al vervolgrapporten geweest. Verschwendete Zeit, zou ik denken. Het wordt nooit wat met dat zootje, toch niet zolang ze die koran daar hebben.
8O:lol::-P:-P:twisted::twisted::twisted:

Tamam
15 mei 2010, 21:12
cijfers?
en, als dat juist zou zijn, dan zouden we niet uitgekweekt worden he? Wat de laatste statistieken, en de oude (maar doemdenkende volgens sommige) wel aantonen

Al die verontrustende statistieken gezien van "mannen met gezond gevoel voor humor die óók aan politiek doen" ?

D'ARTOIS
15 mei 2010, 21:15
Het hele verhaal slaat wat mij betreft als een tang op Dirk: 1) de hele vaststelling van dit blote feit is zoiets als het opentrappen van een deur die al decennia open staat. Of verder een moslim een of honderd vrouwen heeft, het zal me volledig worst zijn. 2) Het fenomeen "Islam" kost in de oorsprongslanden een hoop mensenlevens dus dat nafok nodig is, is ook op die basis geschoeid.

En voor de rest: mensen die denken dat ze alles weten zullen nooit iets leren.

Carnivore
15 mei 2010, 21:25
Al die verontrustende statistieken gezien van "mannen met gezond gevoel voor humor die óók aan politiek doen" ?

laat eens komen. ik ben benieuwd. Want gevoel voor humor; moet je in die materie wel hebben natuurlijk. Anders ween je van 's morgens tot 's avonds.

Moest ik nu ineens druk voelen van en superieure -bvb buitenaards ras, want anders kan dat niet- cultuur, die echt iets meer betekent; ok. ik zou me effe onderwerpen, maar die cultuur zou geen onderwerping vragen.`
De islam ìs onderwerping....

Europahater
16 mei 2010, 16:26
""laagste niveau vrijheid in Arabische landen""


Dit moet toch voldoende zeggen. Een harde aanpak van die mensen is blijkbaar nodig om hun samenlevingen min of meer te laten functioneren.